כיכר השבת

"לא ישן בלילה"

הראשון לציון נגד השר מתן כהנא והרס הדת; הנאום המלא

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, בנאום חסר תקדים בחריפותו, נגד השר לשירותי דת מתן כהנא, וכוונתו לחולל שינויים מסוכנים ומרחיקי לכת בנושאי דת במדינת ישראל • צפו בנאום המלא (חרדים)

89
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ז בתמוז | 07.07.21
(תמונה: Olivier Fitoussi/Flash90)

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, בנאום חסר תקדים בחריפותו, הנחשף כאן לראשונה, נגד השר לשירותי דת מתן כהנא. בנאומו החריף, שלא זכור כמותו, זועק הראשון לציון נגד הכוונה והניסיונות לחולל שינויים בנושאי דת ומדינה, שינויים מסוכנים הנוגדים את ההלכה היהודית.

בנאומו מותח הראשל"צ ביקורת נוקבת וקשה על השר מתן כהנא, ומביע דאגה של ממש לגורלה היהודי של מדינת ישראל. 'כיכר השבת' חושף הערב את הנאום המלא. יצוין כי הדברים נאמרו במהלך כינוס מחאה משותף של רבני הערים וההתיישבות

נאום הראשון לציון

"אנחנו מודאגים, לאחרונה בחודש האחרון, פשוט יש לנו דאגה ומודאגים מהמצב מה יהיה מכמה כיוונים? בעיקר בנושא של הכשרות, היום ברוך השם הרבנות הראשית מתפקדת בצורה נפלאה, אפילו היה דברים שהחמירו ואנחנו באנו לרבנות ואמרתי להם תעשו מעיקר הדין ואל תחמירו בכמה דברים, משתדלים ללכת בכוחא דהתירא במסגרת ההלכה, אי אפשר להגיד כל דבר 'מותרים לכם מותרים לכם', מצד שני לא כל דבר זה אסור, התורה שלנו היא תורת חיים, אבל ההלכה כבית הלל לא נקבע ברחובות היא נקבעת בבית המדרש, הכל נקבע בבית המדרש, תלמידי החכמים הפוסקים שלנו הם קובעים את ההלכה.

"אשה תשגיח בכשרות? פריצות"

"אם יעשו הפרטה של הכשרות, אני לא יודע איך אנשים יוכלו לאכול בכך המקומות, הרבנות הראשית תצטרך ליתן את הדעת, להתכנס ולהכריז שאי אפשר לסמוך על כל הכשרויות, יש כשרויות למשל, שאני לא אנקוב בשמות, שיש להם יותר מידי כוחה דהתירא, הם רוצים שאשה תשגיח בלילה וביום, כל האפשרות שאשה תשגיח זה חשש של פריצות וחוסר צניעות, הם נתפסים בדין של 'עד אחד נאמן באסורים' וספרא עלה, ואפילו באשה זה נאמר, והם מסתמכים על ר משה פיינשטיין, אבל מה שהרב משה פיינשטין אמר שזה רק בארעי, ולא בקבע כי זה גורם לחוסר צניעות, וזה לא משנה לאישה צעירה או מבוגרת, ואנחנו הרי יודעים מה קרה שעברו לכשרות אחרת והייתה כשרות לא טובה. ואין השגחה מספיק.

"הרבנות קיימת לפני המדינה"

"ברוך ה', יש ברבנות הראשית מחלקת הונאה בכשרות ועוד מחלוקות, שכל מיני בעיות שיש הם מטפלים בזה, מתכנסים כל שני וחמישי ודנים בכל מיני בעיות אם זה בדברים של הונאה בכשרות, אם זה בתחום של הייבוא או עכשיו בקשר לשמיטה הם מטפלים בהכל, הרבנות עושים הכל על הצד הטוב ביותר, המדינה קיימת 73 שנה והרבנות קיימת עוד לפני המדינה, הרבנות מציינת 100 שנה, צריך לדעת שהרבנות הייתה עוד טרם שהוקמה המדינה אז איך אפשר לבוא ולהחליש את הרבנות רוצים לעשות הכל חדש 'חדש אסור מן התורה', וגם למה בשביל מה?

נאומי הרבנים בוועידה

"הרבנים עובדים בצורה יפה בצורה נפלאה ומטפלים בכל השאלות והבעיות הכשרות, אני מכיר את הרבנים ברבנות הראשית אני מכיר את המחלקות בבתי הדין הרבני הגדול והאזורי הכל בצורה היפה ביותר, ב'שיא כוחה דהתירא' גם בעניין הגיור אני הייתי מבקר, בכל אולפני הגיור בבתי הדין של הגיור, הם עושים הכל לפי כוח דהיתרא, יותר ממה שהם עושים ומקילים זה כבר נגד ההלכה. מה רוצים להתיר יותר מזה? הם רוצים לפתוח את הגיור לרבני ערים?

מתקפה על השר מתן כהנא

"מורי ורבותי, אני בחודש האחרון פשוט מודאג, שר הדתות איך שהתמנה, הוא ביקש להגיע אלי, הוא בא, אמר לי אני מכבד את הרבנים הראשיים אבל יש לנו חילוקי דעות', שמעתם? הרבנים הראשים שכל ימיהם עוסקים בתורה, מחברי ספרים מרביצי תורה שישובים ועוסקים בתורה, יש לו חילוקי דעות איתו מה זה? פרופורציה.. יש חילוקי דעות? מה זה חילוקי דעות?, הוא יקבע אם אשה תהיה משגיחת כשרות? האם הכשרות הזאת תהיה בכל העיר.

"איך אפשר שרב בעיר אחת ייתן כשרות בעיר אחרת, איך אפשר שמשגיח כשרות מאפרת שיהיה גם באילת? איפה ההשגחה הנכונה? למה להרוס? בשביל מה להרוס ובשביל מה לקעקע?

מתן כהנא בלשכת הראשון לציון

"גם בגיור של רבני הערים, כשאני נבחרתי לרבנות הראשית, נבחרתי כאשר בנט היה שר הדתות והסגן שלו היה אלי בן דהאן, והם לחמו בנו בכל הכח בחרב ובחנית, היו להם 20 איש בגוף הבוחר, מתוך 150, שבנט בחר ולא עלה בידיהם, הקב"ה סייע ומרן האבא זצ"ל עמד לימינו כנגדם, וברוך השם נבחרו שני רבנים שמתפקדים על הצד הטוב ביותר ושומרים על משמרת הרבנות מכל משמר.

גיור רבני צהר

"אחרי שנבחרתי, בקשו אותי להיפגש עם אחד מראשי רבני צהר, תרשו לי לא להזכיר את השם ותבינו לבד, בהתחלה פקפקתי, הם הרי מרגישים מעצמם כגדולי הדור, והם ישמעו לנו? אבל הפצירו בי, לפחות תלך לפגוש אותו, אז הסכמתי להיפגש אתו.

"ואז הוא אומר לי, יש לנו בארץ רבבות רבבות מאות אלפים של עולי רוסיה שהם לא יהודים אחר כך ביררתי את זה במשרד הפנים, יש כאן ארבע מאות שישים אלף שאינם יהודים שהגיעו מברית המועצות, שיש להם ילדים וילדות, לומדים בכל המוסדות בארץ, באוניברסיטה, בגימנסיה ובבית הספר בהרצליה ובתל אביב, הוא אמר לי לכם החרדים והדתיים אין לכם בעיה, אתם מתחתנים רק ביניכם החרדי והחרדיה , הבעיה זה הציבור המסורתי והחילוני, שלומדים יחד באוניברסיטה ומכירים ואחר כך מגלים שהם לא יהודים, שמכירים ואחרי זה מגלים שהם אינם יהודים ויש התבוללות, מי יודע מה יהיה עוד כמה שנים.

נאומי הרבנים בוועידה

"אם היום זה 460,000 מה יהיה בעוד כמה שנים, שאלתי אותו הוא מציע, והוא אמר בוא נגייר ונתחיל בלגייר קטינים, והוא אמר לי שהוא יכול לגייר עשרות אלפי קטינים שהוא יכול לגייר, שאינם יהודים, אמרתי לו איך אפשר לגייר את הילד הזה, האבא הוא הרי לא דתי כי הוא חי עם גויה והוא לא דתי, איך נגייר אותם? הרי יש לו אימא נוצרייה הולכת לכנסיה, לא כולם אבל חלק הולכים, האבא לא שומר תורה ומצוות, איך הוא ישמור מצוות הרי אין ספק שהילד הקטן הזה לא ישמור מצוות, גם הוא יגיד לך שהוא ישמור מצוות, הוא לא יכול לשמור מצוות הרי ייקחו אותו לים בשבת, ייקחו אותו למסעדה של טרפות.

"ושאלתי אותו מה עם בישולי גויים, איך אפשר שהאימא שלו לא תבשל לו בישולי גויים, האימא שלו היא גויה, אז הוא עונה לי הרב בוא נעשה כמו דעת הרמ"א שהוא ידליק את האש בבוקר והאימא תיקח מהאש של יהודי ותדליק מזה את האש לכל היום.

"שאלתי אותו מי ערב לנו, היא הרי לא יהודייה, מי ערב לנו .אמרתי לו מי ערב שהיא תקנה דברים כשרים, שהילד לא יאכל חזרי שהורים שלא יוכלו חזיר, מי ערב לנו? אתה חושב שאתה מונע התבוללות, אתה פותח פתח לגיור שלא על פי ההלכה, אמרתי לו אתה חושב שאתה מונע התבוללות, זה בעצמו התבוללות יש לו תעודת גיור מהרבנות ויחשבו שהם יהודים ויחתנו אותם.

"מודאגים מהדורות הבאים"

"אנחנו מודאגים מהדורות הבאים מה יהיה בדור השני והשלישי, לא עכשיו אנחנו מודאגים מה יהיה בעוד חמישים שנה, יהיו כאלו בחורים צעירים שירצו לחזור בתשובה, כמו היום שיש מאות אלפים שעדין חוזרים בתשובה, פתאום יתברר שהגיור של הסבא והסבתא שלו הם לא יהודיים, הגיור שלהם היא לא היה כפי ההלכה. אז מה נעשה אז, זה יהיה בעיה גדולה, התבוללות גדולה.

"לפני חודש בא אצלי הרב שלמה לוי מירושלים, אבא שלו היה הרב רחמים לוי, מנהל מחלקת הכשרות ברבנות הראשית לישראל, בא אצלי וסיפר לי סיפור, שבא אצלו בן דוד שלו, לא דתי, שהכיר אחת מעולי רוסיה יצאו ביחד ורצו להתחתן, פנו אליו שיסדר להם קידושין, כי הוא רב, אמר להם בסדר אבל צריך אישור מבית הדין, הביאה להם תעודה מבית הדין שהיא יהודייה.

"תוך כדי מחקר, יש לנו דיינים טובים, יש לנו דיינים מצוינים, תוך כדי מחקר התברר שכל התעודות שהיא הביאה הכל מזויף, הכל שקר, חזר אליו וביקש ממני שאני יגייר אותה, אמרתי לו הוא דתי הבן דוד שלך? אמר לי מה פתאום הוא חילוני גמור והיא הולכת בפריצות. אמרתי לו מה אתה חושב בכלל איך אתה רוצה לגייר אותה, היא תשמור מצוות? אמרתי לו תשלח אותה חודש אחד שתלמד הלכות, אמר לי זה הבעיה שהיא תלמד ההלכות, אתה הרי יודע שהיא לא תשמור מצוות, אמרתי לו אל תגייר אותה, לא כדאי לך להתעסק בזה , אמר לי שזה משפחה שלי, חיזקתי אותו שיהיה ירא שמים ולא יתפתה.

"אחרי שבוע שבועיים הוא חוזר אלי אומר לי האישה הזאת התחתנה, היא הלכה לאיזה מישהו מהרבנים מהחוג הזה, אני לא אנקוב בשם, בתוך שבועיים הוא גייר אותה ונסע לצפת כדי לחתן אותם שם, בוודאי הוא קיבל דמי נסיעות וכו וכו, נסע לחתן אותה שהוא לא דתי והיא לא דתיה, זה קבלת מצוות? הרי אין גיור מבלי קבלת מצוות, המהות של הגיור זה לא טבילה במקווה והמילה, המהות של הגיור זה קבלת מצוות, אין גיור בלא קבלת מצוות, אומדנא דמוכח שהגר לא יקיים המצוות, אסור לגייר אותו זו הלכה, אז איך הוא גייר אותה תוך שבועיים גייר אותה וחיתן אותם ביחד תוך שבועיים? איפה יראת שמים? על הכל יביא אלוקים במשפט.

"איפה הפחד מהקב"ה?"

"מה הקב"ה לא דן בשמים איך אפשר איפה הפחד מהקב"ה? אין פחד משום דבר, הוא הרב הזה ניצל, כמו שאמרנו ברח משם לא היה בחתונה ולא היה שום דבר למרות שהוא משפחה שלו, הסברתי לו כמה כתוב בפוסקים, כמה זה חמור הדבר הזה לגייר ילד קטן שאתה יודע שזה 'אומדנא דמוכח' שהוא לא יקיים מצוות, אסור לגייר אותו זה זכות בשבילו? זה חובה בשבילו הדבר הזה, אחר כך הוא יהיה יהודי יקבל עליו עונש שחלל שבת ואכל טרפות. נו, והם רוצים לפתוח ולשנות עכשיו את העניין של הגיור שיהיה לרבני ערים.

גיור רבני ערים

"אז בזמנו, אלי בן דהן בא אלי עם הצעת חוק שיהיה רבני ערים עם גיור אמרתי לו, אנחנו מתנגדים הרבנים הראשיים לישראל מתנגדים בכל תוקף לא, רק אנחנו התכנסנו אז מועצת הרבנות הראשית לישראל והעברנו החלטה שאנחנו מתנגדים שרבני ערים יגיירו. אז הוא בא אלינו עם הצעת חוק, ואמר לנו תרצו לא תרצו החוק הזה יעבור, זה היה לפני 6 שנים שהיה הממשלה ההיא.

"הוא אמר החוק הזה יעבור, אז עדיף לכם שהחוק יעבור בהסכמתכם, אולי נשיא בית הדין הוא יקבע מי יהיה ההרכב לא רב העיר אלא נשיא בית הדין יקבע. אמרתי לו, היום זה אנחנו מחר מה יהיה, אנחנו יודעים מה יהיה מחר? אמרתי לו בשביל מה צריך לשנות? חסר משהו בגיורים, אמרתי לו לך תבקר תראה באולפני גיור תראה אם חסר משהו יותר מידי יש שמה קולה בצורה מבהילה, יותר מזה אתם רוצים? אמרתי לו לך תבקר תראה אחר כך תדבר, לא רצה לבקר ולראות מה קורה באמת, העיקר לתת לרבנים ערים לגייר.

"ואז אני סיפרתי לו, שלפני הרבה שנים היו שני רבני ערים אחד מהן עליו השלום, קבלו כסף אחד קבל 2000 דולר והשני קבל 5000 דולר והם גיירו אחד מהקהילה שלהם. אחד מהקהילה, נשיא הקהילה, הגבאי הבת שלו הכירה איזה גוי הוא בא לרב של העיר והוא רצה שהוא יגייר אותו, הם אמרו לו כבוד הרב מכיר אותנו אנחנו משפחיה מסורתית, נו רב העיר יכול לעמוד בלחצים בפרט אם יקבל כסף איזה מעטפה זה פיתוי גדול מאד, דיינים של הגיור הם לא קשורים לעיר לתושביי העיר כמו רב העיר, לכן רב של עיר מסוכן שהוא יקבל אפשרות לגייר, הסברתי לו את זה, הוא לא רצה לקבל ממש התעקש איתי שיהיה רבני ערים שיכולו לגייר.

"נפגשתי אז גם כן עם הרב דרוקמן הסברתי לו את חומרת העניין אתם רוצים לפרק, למה מה חסר?, יש בעיה עם הגיור, שלא רוצים להתגייר כמו שצריך, זה נקראה בעיה ? זה בעיה שבהלכה, שלא רוצים לשמוע, היום חזר המצב לקדמותו שוב רוצים לשנות.

"קשה לי להירדם בלילות"

"בחודש האחרון, קשה לי להירדם בלילות, אני חושב הרבה מה יהיה עם הנישואים, מה יהיה עם הכשרות, מה יהיה עם הנישואים האזרחיים, באה השרה שקד שרת המשפטים, היא הכינה חוק של פונדקאית ובאה אצלי לרבנות הראשית שאני יאשר את החוק כנשיא בית הדין הגדול, הם רוצים לעשות מה שהם רוצים, כל מיני דברים שאנחנו לא מעלים על דעתנו ולכן זה דבר חשוב שהרבנים יהיו מאוגדים כולם יהיו ביחד, יש פה כוח של הרבנים,.

"קודם כל העניין של הכשרות לא ייתכן שרב שלך עיר אחרת ייתן כשרות בעיר של חברו זה יורד לאומנתו של חבירו, יש כאן מרא דאתרא בעיר הזאת הוא קובע הוא יכול לבדוק הוא יכול להשגיח ולא רבנים אחרים, הרבנים יהיו מאוחדים כולם בדבר הזה.

"לצערי הרב, יש רבנים שיש להם אינטרסים ורוצים ולהיבחר אחר כך להיות רב ראשי של תל אביב או לחיפה, רבותי יש להתעלות מעל האינטרסים יש פה יראת שמים יש הקב"ה, יש בורא לעולם, צריכים להיזהר מהדברים האלה להתקדם ולהתעלות מכל האינטרסים.

"רבנים לא מתקוממים בגלל אינטרסים"

"לצערי הרב אני רואה כמה רבנים שחסרים שלא נמצאים כאן בגלל האינטרסים האלה שרוצים להתקדם צריך להתעלות מעל הדברים האלה שעה שצריכים כולם להתאחד אחדות בעם ישראל זה הדבר הכי.. בשביל התורה הקדושה
אם מרן האבא היה חי הוא היה מקים כל צעקה גדולה ומרה על כל מה שקורה כאן, על הגיורים ועל העניין שלהכשרות ושאר הדברים שרוצים עוד לעשות צריכים כולם להתאחד.

"עוד נכונו לנו מאבקים, ביום שני הקרוב מועצת הרבנות הראשית מתכנסת בראשות שני הרבנים הראשיים ואנחנו נעביר החלטה לחזק את הרבנות הראשית, עכשיו זה 100 שנה לרבנות, אני מברך את הרבנים שבאו כאן לכינוס הראו נכונות, הראו אומץ אשריהם ואשרי חלקם תמשיכו בדך הזאת, עוד נכונו לנו מאבקים, רבותי זה לא נגמר בכנס הזה, ביום שני הקרוב מועצת הרבנות הראשית מתכנסת בראשות שני הרבנים הראשיים ונעביר החלטות לחזק את מעמד הרבנות הראשית, זה מאה שנים לרבנות לא ייתכן שעכשיו ירצו להרוס, לא ניתן להרוס, אני מחזק את הרבנים תמשיכו לעמוד לימין הרבנות תמשיכו לעמוד למען התורה הקדושה.

"יש פה איזה גילוי דעת, שהוא גם על דעתי, פה כתוב בגילוי דעת לא מסכימים שיבוא רב מעיר אחרת וייתן כשרות בעיר שלהם זה פגיעה במרא דאתרא זה יורד לאומנתו של חבירו, זה חשוב מאד כמה רבנים שיחתמו על זה שהם ישמעו שמה בשלטון שהרבנים לא שותקים, הוא חושב... הנה פה הרבנים צועקים, לא ניתן להרוס את הרבנות הראשית לישראל, לא ניתן להרוס את הגיור בעם ישראל, צריך לשמור בכל משמר כל אחד ואחד שיחתום על הדבר הזה, שוב אני מברך את המארגנים את הרב דוד אאוחיון את הרב שלוש שאר המארגנים שיבורכו מפי עליון.

תוכן שאסור לפספס
89 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
58
בנט התחנן לגפני שיכנס לממשלה--אך גפני האמין לביבי שהבטיח לו עריקים!!! עכשיו גפני מתבייש שנפל בפח כמו גנץ ולא יכול להודות בטעות!!
יאיר08.07.21
מאמין לבנט?
חחח08.07.21
57
מדהים. פשוט מדהים. שס לא שולטים והכל נהיה מסוכן
עכבר חזק08.07.21
56
אני צריך להבין משהו! לו יצוייר שפלוני מחליט שהוא לא רוצה להתדיין במחוז ת"א הוא יכול להתדיין במחוז צפון? לדעתי התשובה היא לא!! אז למה שרב מסויים ייתן כשרות בעיר אחרת?
משה לוי07.07.21
הכשרויות החרדיות משויכות לערים ספציפיות? לא! אז מה שמותר לכשרויות החרדיות מותר גם לרבנות האזורית, זאת שהוקמה ביוזמת הרב קוק, שנוא נפשם של החרדים
שקט טמבל07.07.21

הצגת כל התגובות

55
ח״כ מתן כהנא לבועז גולן: ״אתה תהיה רקדן בלהקת בת שבע לפני שנשב עם מרצ בממשלה״
מלכה07.07.21
54
רב עיר לא יכול לעמוד בשוחד א שאנחנו בבעיה גדולה
ה07.07.21
53
אם הרבנים שעכשיו זועקים ובראשם הראשל"צ שליט"א היו צועקים נגד השחיתות הבצע הבריונות והחוצפה של "שליחי הציבור" ח"כ החרדים ולא היו נותנים להם לנהל את הרבנים במקום שיהיה הפוך כמו שתמיד היה הרי שיד ה' יתברך לא הייתה בציבור החרדי שימו לב כמה אסונות וכל זה בגלל השחיתות החרדית
קול צופייך08.07.21
52
בשביל לעודד יציאה לעבודה במגזר החרדי יש עשרות אפשרויות, ממשלה שהמהלך הראשון שלה הראשון זה דרך הילדים היא ממשלה סדיסטית!!!! ליברמן רע לילדים
עוז07.07.21
נגמרו הדיבורים איתכם, אתם כמו הפלסטינים - לא ניתן להידבר איתכם, לא ניתן להגיע אתכם לשום פשרות, יש לכם אלפי פלגים (פלאנגות...) שאף אחד לא מקבל סמכותו של השני. אין מה לדבר איתכם. כל מי שלא מוצא חן בעיניכם כבר מתחילים צעקות על עמלק פרעה אנטיוכוס וכו'. חבל על הזמן שמבזבזים עליכם.
נגמרו הדיבורים07.07.21
51
רק תורה תורה ותורה .וכל המלעיזים לדת יפלו בחרב מהשמיים
ללא שם07.07.21
כך החרדיות הפכה את היהדות לדעא"ש פרימיטיבי פונדמנטליסטי אינפנטילי ומפגר.
וואוו07.07.21
50
חתיכת רפורמי מסריח בוגד עלוב
איציק07.07.21
49
פעם נוכל תמיד נוכל
נחמן07.07.21
48
בנט לא ראש הממשלה. עבאס וליברמן. ויאיר לפיד שצוחק על הבובה בנט מהצד. ממשלה בושה
מזרחי07.07.21
47
כל המטרה של הרבנות זה כסף ושוד, אני מכיר את המערכת מבפנים. רבנות זה פשע וניאוף. כל הכבוד למתן כהנא, הוא שליח של הקב"ה להציל את עם ישראל
רבנות זה מסחרה08.07.21
46
מה שיפה שהשר ממונה על הרב הראשי ולא הפוך. והוא אפילו ראשי לפטר אותו.
יהודי07.07.21
45
יש לי ספר קבלה עתיק יומין .ואני יכול דרכו לשלוח את נשמתו של כל אדם לבית דין של מעלה אים כבוד המר"ן יתן לי אישור אני שולח כמה שהוא רוצה לבית הדין של מעלה
ללא שם07.07.21
חחח בדיחה טובה
אא08.07.21
44
הרב יוסף, העיקר שליברמן יושן טוב בלילה חחחחחח
גיא07.07.21
43
בנט הבטיח שלא יתן יד לפגיעה בציבור החרדי והופ שר האוצר המושחת שלו החליט לפגוע בהם נמאסתם שקרנים לכו
מור07.07.21
42
ליברמן בלחץ אז מוציא הכל על ילדי תלמוד תורה.
אבי07.07.21
41
אם היינו מאוחדים וכל הדתיים חרדים היו מצביעים למי שצריך להצביע - היה אפשר להכתיר את הרשל"צ לרוה"מ.... אבל השנאת חינם פוגעת בנו בפעם השניה...
אדיר08.07.21
40
עיין בספרי ההיסטוריה ערך "רון קובי"
טבריני08.07.21
39
ממשלת ערב רב
יצחק07.07.21
38
פרעה גזר על הזכרים...איווט ליברמן האיום גזר על הזכרים ועל הנקבות!!!שר"י!!!
מוריה07.07.21
אתם אנטי ציונים, תורמים אפס למדינה ועסוקים רק בלעשוק אותה. כל שקל שעובר אליכם הוא שקל מבוזבז. כך חושב רוב מוחלט של הצבור בישראל.
יאללה אללה07.07.21
אתה בשביל כסף תעשה רילוקיישן לקנדה או הוואי, החרדים ציונים אמיתיים ולא יעזבו את ישראל בעד שום הון שבעולם. מי בנה את פתח תקווה מי בנה את ראש פינה? החרדים היו פה הרבה לפני הצעליות הציוניות...
אתה בשביל כסף08.07.21
37
בקיצור מודאג מזה שהעסק לא חרדי
james09.07.21
36
לפצל ולשסע זו המטרה שלו
אבל למה08.07.21
35
ההשגחה של הרבנות היום היא בדיחה. בעיקר מפעל למימון מקורבים.
מי שמכיר יודע08.07.21
34
כי תורה אינה מקצוע לתעודה אלא השקעה נפשית רציפה עמוקה ומתמדת לכל החיים, ואי אפשר להשקיע בה את כל מהותך כשאתה עסוק בדברים נוספים. לומד התורה אינו גרוע מסטודנט ערבי שלומד שירה סינית עתיקה, שהמדינה מתקצבת את המל"ג עבורו במיליארדים שמנים וכבדים.
ציפורי07.07.21
מחלקות למדעי הרוח כמעט ריקות, סטודנטים משלמים אלפי שקלים לשנת לימוד ולא מקבלים קצבאות ולא תקועים שם כל החיים, אלה שמשלמים מיסים ברובם בעד לממן קבוצה קטנה שכזו. מסוגלת לראות את ההבדלים? אתם באמת כאלה מטומטמים או שרק משחקים אותה?
נודניקית07.07.21
33
עבדתי בתור משגיח כשרות ברבנות, ומאחל לרגע הזה שיזעזעו את המערכת מהשורש. מי שלא היה בפנים לא יודע, ומי שיודע פוחד לדבר. ומי שמצדיק את ההתנהלות שלהם הוא פשוט חוטא ומחטיא את הרבים! במקום שיעשו תשובה על החטאים שלהם הם מפילים את הסרחון שלהם על אחרים... אויי לדור שאלו הם רבניו... אויי לדור שאלו הם מנהיגי
בושה 07.07.21
כפוי טובה
איכסס08.07.21
אני מסכים עם כל מילה! המערכת שברבנות הרוסה!!!! אני גר בדרום הארץ ואני רואה בשלטי חוצות פרסומים על אחד ממרכזי הקניה הגדולים שבעיר שהם פתוחים בשבת!!!! איפה ש"ס שתמחה על זה?! איפה רב העיר שיעצור את חילול השבת?! ש"ס רק דואגים לכיסים שלהם, ולא לשום דבר אחר!
ד10.07.21
תמלא את פיך בחול.... חצוף.... אם באמת היית משגיח אז מזל שאתה כבר לא אולי אתה היית משגיח שלא עושה את עבודתו אני היום משגיח והרבנות מתנהלת בצורה ממש אחראית ומסודרת אם צריך לזעזע מישהו זה את בעלי העסקים השקרנים שעושים לנו המשגיחים צרות בלי סוף והיום משגיח צריך להיות גם שוטר וחוקר בושה לך...
רועי07.07.21
32
לך מתן כהן הבעל בוגד שקרן נוכל
ראובן07.07.21
31
כמה שטויות הראשון לציון הזה מדבר .. השם ישמור
ללא שם07.07.21
אתה חצוף ורשע מרושע עוקר ישראל. הגמרא אומרת "כל המבזה תלמידי חכמים יינו יין נסך,ושחיטתו פסולה" יהי רצון שתבין קצת את גדולתו של מורנו ורבנו ועטרת ראשנו גאן עוזנו ותפארתנו פאר הדור והדרו ראש וראשון לכל דבר שבקדושה מרן הראשון לציון רבנו יצחק יוסף שליט"א חצוף ורשע תחזור בך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תלמיד של מרן 12.07.21
30
מחזקים את ידי הרב....
משה07.07.21
29
ה-ם ר-שעים ב-דאים נ-וכלים י-ותר מ-כולם
ללא שם28.07.21
28
ולהפוך אתיופים כושים מאפריקה ליהודים ללא גיור זה כן בסדר????? אסור להתחתן גם עם הרוסיות אבל גם עם האתיופיות....
קובי08.07.21
27
האם הרב אוכל כשרות רבנות? מאמין שלא. ולכן לא הגיוני להמשיך להחזיק רבנות שלמה שלא סומכת על עצמה רק בשביל הג'ובים. מגיע לנו הציבור רבנים שבאמת אכפת להם ובאמת סומכים על הכשרות. מגיע לנו שר כמו מתן שישכלל את הרבנות בלי חשבונות של ג'ובים. הצעקה של הרב ושל אנשי ש"ס היא צעקה מתוך רצון בטובתם ולא בטובת המד
ציוני דתי08.07.21
26
שר דתות רפורמי היה עדיף על כהנא, שמתחפש לדתי
רבם דקרו08.07.21
25
פשוט לא להאמין.. לאישה מותר להיות השפית במסעדה ולהרוויח כסף בשביל לממן את בעלה האברך אבל אם היא תהיה באותה מסעדה, באותו חדר אחורי על אותה משבצת ריצוף אבל על תקן משגיחה במקום שפית אז זה כבר פריצות.. אי אפשר כבר לתאר אתכם
אמת07.07.21
מאיפה הנחת היסוד שאשה יכולה להיות שפית במקרה שהיא בחדר אחורי באמצע הלילה עם גבר אחד או כמה גברים שלא שומרים צניעות. יש לך הנחות יסוד משובשות שעליהם אתה בונה מגדלים. בנוסף משגיח כשרות צריך חזקת כשרות שאינו רשע ואינו עובר על ההלכה אחרת הוא לא יכול להיות משגיח. אם יש שפית שעושה את זה זה גרוע מאוד אבל א
זלמן08.07.21
24
למה לעורר מחלוקת ציבורית ? אפשר לפסוק שאישה פסולה לשמש משגיחת כשרות כמו שהיא פסולה לעדות (כי לא תעמוד בלחצים) ובזה נגמר הסיפור
פוזי07.07.21
דא עקא, לומר אשה פסולה... כבר יעורר סערה ציבורית.
אביטל08.07.21
23
הוא מחלל שם שמים ברבים! איך אדם דתי מוכר את מדינת ישראל למפלגות ערביות תומכות מחבלים?!
בצלאל07.07.21
להזכירך כל חברי הכנסת החרדים תמכו בהקמת ממשלה עם רע"מ!!! אז אל תיתממו כמו כבשים
ג08.07.21
22
אני גר בתל אביב, ובעבר גרתי בפתח תקוה, יש בפתח תקוה אחד, שמתיימר להיות רב 'ראשי' הוא נקרא מיכה הלוי, והוא נבחר ע"י שופטת, שום קהילה או רב לא בחרו בו, הוא משניא את התורה על כלל התושבים, מתנהג בסחטנות ובעושק. הוא עושק חנויות בעד בצע כסף, הוא מאיים על חנויות, אם הם לא ישלמו סכומי כסף עתק למשגיח שמגיע פ
רבנות זה גניבה08.07.21
21
מה שעיוות ליברמן לא מבין הוא שעם ישראל הם לא ערבים (חס ושלום) שברגע שמפילים עליהם קשיים כלכליים הם מפסיקים עם הילודה. אצל הערבים "תורתם" היא שקר ו"ערכים" המבוססים על שקר הם שקר וברגע שהשקר קרי אהבת הנוחות וחיים של תאוות ויצרים, עטוף בעטיפה של ערכים (יענו דת ושליחות ) מאוים במקום שמניע אותו ראה לעיל
השם צוחק 08.07.21
אתה טועה מאוד. החרדים מגיבים כלכלית כמו כל אדם אחר. לסבתא שלי יש רק אח אחד, ולסבא שלי - אחות יחידה. ככה היו כל המשפחות בתקופת הצנע. תבדוק בעצמך! החרדים המציאו תורה משלהם, ולכן אין להם בעיה לשנות אותה כל שני וחמישי.
חנן. ב.08.07.21
לסבי וסבתי היו 6 ילדים בתקופת הצנע אז לא לבלבל
חנן אתה טועה08.07.21
ידע אישי--בנט התחנן לגפני שיכנס לממשלה--אך גפני האמין לביבי שהבטיח לו עריקים!!! עכשיו גפני מתבייש שנפל בפח כמו גנץ ולא יכול להודות בטעות!!
יאיר08.07.21
מאמין לו?
בנט השקרן08.07.21
20
ממשלת שמד. חילול השם נורא ואיום.
.07.07.21
19
גם המילים וההבטחות של כהנא שוות כקליפת השום.
רועי07.07.21
18
תבורך מפי עליון רבנו!
ח07.07.21
17
ידע אישי--בנט התחנן לגפני שיכנס לממשלה--אך גפני האמין לביבי שהבטיח לו עריקים!!! עכשיו גפני מתבייש שנפל בפח כמו גנץ ולא יכול להודות בטעות!!
יאיר08.07.21
16
מי שינסה לפגוע בלומדי התורה סופו ידוע מראש ...... ההסטוריה הוכיחה כך ! הממשלה הנוכחית סופה לקרוס
נפתלי07.07.21
איומים נוסח אל פצ'ינו הא? נסו לרדת עוד יותר נמוך, אתם לא מתאמצים מספיק. ממש פחד אימים..... אתם והערבים אותה משפחה, מנטליות והתנהגות. צריך לזרוק את כולכם לעזה ורמאללה. שם באמת תרגישו בבית.
אל פצ'ינו?07.07.21
15
מדיטציה לפני השינה וטאי צ'י מאד עוזרות להירדם מהר
ליטאי07.07.21
14
כי לומר שהיהדות מפלגת במשך 73 שנה זה ממש קידוש שם שמיים. כי לתת לעבאס את המפתחות לנגב זה ממש חיזוק הזהות. לא רק נוכל רשע, גם די מטומטם
גרין07.07.21
13
בעזרת השם מתן כהנא עוד תתן את הדין על מעלליך בפני הקב"
בני07.07.21
12
אישה תשגיח כשרות? אישה תהיה רופאה? אישה תהיה ראש עיר? אישה תהיה ראש ממשלה? אישה תהפוך התורה לחפור בה? לא. רק רב גבר מתפרנס מהתורה.
נביא אמת07.07.21
11
ברור כשתיק הדתות לא אצל ש"ס הכול נהיה "מסוכן והרסני" אני מכיר אנשים מהרבנות הראשית שאומרים שש"ס הרסו את הרבנות! הם דואגים רק לעצמם, הם ממנים דיינים רק מהמגזר שלהם, וכמעת כל רבני הערים הם חרדים מש"ס (שאפילו לחלק מהם אין תעודת רב עיר). אז הגיע הזמן שלציונות הדתית יהיה להם גם מקום, כי יש להם רבנים גדול
ד07.07.21
מה לעשות המוצלחים של הציונים דתיים הם מפקדים בצבא כל אחד ומה שחשוב אצלו
רועי07.07.21
צודק! ש"ס טובים בלגזול ולעשות הפוך ממה שהם צריכים לעשות לכן הם צריכים את התיק של הדתות כדי למלאות את הכיסים ולתת למשפחות שלהם תפקידים חשובים, אפילו שהם לא ראויים לכך. ועדיף להיות מפקד בצבא מאשר להיות אדם רמאי וגזלן!
ד08.07.21
10
שהרב יצחק יוסף יפסיק לחפש כותרות כל היום יאלה הכל טוב אם לא טוב לך שכהנה שר הדתות תיתפטר די לחפור
אביעד07.07.21
שטויות אתה כותב. הוא הרב הראשי לכן דבריו מהדהדים בתקשורת. אם היה רב בישיבה פשוטה ואומר את אותם דברים אף אחד לא היה שומע על זה. בדיוק כמוני וכמוך שמדברים פוליטיקה אף אחד לא שומע אבל חברי כנסת שמדברים כן ישמעו.
רם08.07.21
אתה רשע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אומרת כל המבזה תלמידי חכמים יינו יין נסך ושחיטתו פסולה.!!!
תלמיד של מרן 12.07.21
9
תפנימו שנגמרו ימי השליטה של אוכלי החינם .. זהו ניגמר .. קשה נכון
משה07.07.21
8
רבותיי לא לדאוג הקב"ה עומד לנו בעת צרה הקב"ה בכבודו יכה מכה קשה את דוברמן את שקד את בנט את כל השמאלנים כל מי שפוגע בתורתנו הקדושה ניפגע ואז ועד הים ועד בכלל
מאיר08.07.21
7
לשם שינוי הפעם הוא צודק.
אבי07.07.21
6
הגיע הזמן שיהיה רב ראשי גם מאצלנו רבנים מהציונות הדתית הם לא פחות דתיים ובעלי תורה מאלה של החרדים
יואל08.07.21
5
צודק.
רם07.07.21
4
הצביעות של התקשורת - כשחברי האופוזיציה תקפו את בנט ביום השבעת הממשלה, הם הותקפו ״זה יום ממלכתי, אתם פוגעים בכבוד המדינה״ - אבל עכשיו, כשבטקס הממלכתי של הרצוג, מפגינים פוגעים בטקס בגלל מינוי דובר, התקשורת מסקרת בצורה ״אוביקטיבית״ את ההפגנה, ולעזאזל המדינה והממלכתיות,כי זה נגד ביבי
יצחק07.07.21
3
אולי ליברמן יהיה משגיח כשרות
אולי07.07.21
2
הרבנות הראשית זקוקה לשידוד מערכות. היא מסואבת וכולה נפוטיזם. הציבור החרדי לא סופר אותה ורבני המגזר החרדי מתייחס אליה בזלזול אך חומד את התפקידים עתירי הממון. זה צריך להשתנות. הרבנות הראשית צריכה להיות בשליטת הציונות הדתית. רבנים חרדים ודיינים חרדיים צריכים להיות בוועדות הכשרות הפרטיות של הבד"צים למי
עמרם07.07.21
עמרם היקר,ישנם תלמידי חכמים בציונות הדתית,אך את רובם מעניין רק שיהיה להם הסנדלים הנוחות ,הכיפה שסרוגה בעבודת יד ולעשות שירות בצה"ל......מה להם בהלכה? ועוד יותר מה להם ולהנהיג את העם בהלכה?!!,הרי כמו שהחרדים לא יכולים ללמד אותם מהו הצבא,כך עליהם לשבת מהצד ולתת לתלמידי ומקיימי השולחן ערוך להנהיג ופשו
ינאי07.07.21
מי אתה?!! אתה בכלל יודע מה קורה ברבנות?! אתה יודע שיש מלא רבני ערים שאין להם תעודת רב עיר!! ושלא נדבר על זה שהם לא יודעים לפסוק הלכות, הם שם כי הם קרובי משפחה של אנשים מש"ס! אני מכיר טוב מאוד את הרבנות ומה שמתחולל שם. ש"ס הרסו את הרבנות!!!!!!!!
לינאי10.07.21
מדינת ישראל אינה מדינת מגזר מסוים בלבד. אם דתיים לאומיים רוצים משרות משפיעות לטובה שיהיו שופטים. הניחו את הדת לחרדים ולחרדלי"ם. יותר חשוב לכם לתקן את מערכת המשפט. לא כדאי לריב עם החרדים מי יהיו הגבאים והרבנים. בזמנו בנט די ליגלג ואמר שלא באנו להיות גבאים וקציני דת.
משה בו עמרם07.07.21
עמרם ממש צודק--המצב ברבנות מתחת לכל בקורת!!
עקיבא07.07.21
אולי המצב דורש שיפור.אך דווקא אלו שבקושי מקיימים הלכות רוצים פתאום לתקן ולשנות!!לא שמעו בציונות הדתיתעל:נאה דורש נאה מקיים???
ינאי08.07.21
את הסיאוב של הציונות הדתית ומכירת כל ערך אפשרי בשביל שררה וממון אנחנו רואים בראשות הממשלה הנוכחית, אז אל תספר סיפורים! אם היה מדובר בחרדלי'''ם בוגרי מרכז הרב וכדו'' הרב יצחק יוסף היה בעד, דווקא מתן כהנא יתנגד, כמו שימינה שונאים את סמוטריץ', כי אדם יר''ש נקרא 'משיחי' אליבא ד'בית של גויים'.
ש.07.07.21
1
הפיתרון המושלם הוא שיפור משמעותי לפני העטיפה כך שהרבנות תנהג כהלכה אבל תנגיש את עצמה יותר
שלום07.07.21
GOD BLESS YOU RABBI
GOD BLESS07.07.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24