כיכר השבת

הפסק המפתיע

האם מותר לפתוח תיק גירושין לעקוף את 'גזירת המעונות'?

כדי להילחם ב'גזירת המעונות' של ליברמן, חשבו מספר אברכים לפתוח תיק גירושין ובכך יצליחו לקבל את הסבסוד; הרב זילברשטיין נשאל האם זה מותר מבחינת ההלכה • זו תשובתו המפתיעה (חרדים)

92
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ז באב | 26.07.21
הגאון רבי יצחק זילברשטיין
הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום: בעריש פילמר)

גזירת המעונות של שר האוצר איווט ליברמן, היוותה מכה קשה לציבור האברכים, אך במקביל הוצעו מספר פתרונות מעשיים, איך ניתן לקבל את הכסף במרמה, הפוסק הגאון רבי יצחק זילברשטיין, נשאל על אחת מהדרכים.

ברשתות החברתיות ובקבוצות גדולות של חרדים במייל, הופץ מיד לאחר שנודע על הגזירה של ליברמן, פתרון יצירתי איך ניתן לקבל את הכסף.

בספר מעשה חושב, הובא השאלה כפי שהוצגה בפני הרב זילברשטיין: "כל זוג אברכים, יפתח תיק גירושין ברבנות (רק לפתוח תיק, נא לא להיבהל) וינהל הליכי גישור, ומריבות וטענות ודחיית דיונים בהסכמה ושלא בהסכמה, יוכלו לנהל הליך בתור פרודים במשך שנים, עד שהממשלה הרעה הזו תיפול".

"מבחינה הלכתית", חידדו השואלים את שאלתם, "אין כל משמעות לפתיחת ההליך, מבחינה משפטית - האמא הופכת לאם חד הורית, פרודה. היא זכאית להטבות רבות יותר משקיבלה עד היום. (כ-35 % מאלו שאינן שומרות תורה ומצוות, הינן חד הוריות ומנצלות זאת היטב מבחינה כלכלית, הגיע הזמן שגם אנחנו נדע לנצל את הנישה הזו ברגע שהיא מוגדרת כחד הורית או כאשה פרודה בהגדרה, אין כל קשר בין עיסוק הבעל האב לבין זכאותה למעון...... להיפך, היא תקבל עוד הטבות כלכליות נחמדות). נא לא לשכוח. מיד בסיום ימי הממשלה הרעה הזו, לסגור את כל תיקי הגירושין ולבצע איחוד משפחות".

"במקום הפגנות", הסבירו השואלים, נפעל בצורה חכמה - הרי אין איסור חוקי בעניני בני זוג האוסר להיפרד ולחזור, ואף לגור יחד כרצון איש ואיש, די להכריז על מועד הקרע, האם מותר לנהוג כך?", נשאל הרב זילברשטיין.

בתשובה שנתן הרב זילברשטיין לשאלה, הוא אמר בראשית דבריו: "יש לראות את השאלה הזו בחומרה, ולא רק בגלל שמדובר כאן בלקיחת ממון בשקר, ומשחק עם יסוד קדושת הבית, ויש בזה גם משום "אל תפתח פה לשטן", אלא בגלל שיש כאן הסתכלות לא נכונה על כל הענין. ונקדים סיפור: מיד לאחר השואה התקיימה אסיפת רבנים בנוגע לשאלה של הקמת הישיבות, קם אחד הרבנים ואמר, זו אסיפה גורלית אנו נאספים כאן, על המשך קיום התורה בעם ישראל".

"הרב מפונוביז'", המשיך הרב זילברשטיין בסיפורו, "קם ואמר, אני רוצה לתקן, אנו לא נאספים כאן על המשך קיום התורה בעם ישראל, כי התורה בוודאי תמשיך, שהרי יש על כך ברית של הקב"ה "ראני זאת בריתי", שהתורה לא תשתכח, אנו נאספים כאן, רק בשביל דבר אחד, אם לנו יהיה חלק בהמשך התורה בעם ישראל, או לא. לאחרונה יש גזירה של ממשלת השמד, והגזירות הם כרגע בעיקר כלכליות, ואנו נזעקים, אוי הם פוגעים באברכים !!! הם רוצים לפגוע במחמד עינינו האברכים היקרים שהם מעמידי העולם !!, זה נכון, אבל הצעקה לא רק שהיא לא במקומה, אלא היא חילול השם!!!".

"הצעקה שנשמעת כאילו שהולכים לפגוע בפרנסתם של אברכים, היא חמורה מאד, אסור שזה יעלה על פה של שומר תורה ומצוות, אם אנו מאמינים שהאברכים הם מעמידי העולם, והם מחמד עיניו של הקב"ה שום בר דעת לא יעלה על דעתו שהם הרשעים יכולים לפגוע בפרנסתם".

"הפרנסה של האברכים", מבטיח הרב זילברשטיין, "לא תפגע כי הוא זה, השאלה היא, למי תהיה הזכות לפרנס את האברכים".

"עד היום (ואנו לא מבינים בדיוק למה), היה להם את הזכות קצת לעזור לפרנסתם של אברכים, וזה הגן עליהם. כעת הם מאבדים את הזכות הזו בידים, ואת הכסף שמיועד לאברכים, הם מעבירים לישמעאלים, זה בחירתם, ואם זה טוב להם שיבושמן. האברכים יסתדרו בעזרת השם בלעדיהם, איננו צריכים את הכסף הזה, אנחנו נקבל כעת כסף אחר, כשר יותר, ישירות מהקב"ה".

"אנו", הוסיף הרב, "צריכים לחזור ולשנן את זה, לומר שהם פרנסו את האברכים, וכעת פרנסת האברכים תפגע, כי הם החליטו להעביר את הכסף לערבים. זה חילול השם. אסור שזה יעלה על דל שפתותנו, לא מדובשך ולא מעוקצך, קחו את כל הכסף, תזרקו את זה לערבים, אנחנו נקבל כסף כשר יותר, ולא צריכים את טובתכם".

בתחילת הקורונה - פסק דרמטי: בלי מסכה? "להזמין משטרה" (צילום: בעריש פילמר)

הרב זילברשטיין שמתנגד בחריפות לצעד כזה, אף הוסיף לסיום במעלת בני התורה ואמר: בנוסף לכך, יש בזה גם כפיות טובה, כי כולם יודעים שפרנסת האברכים היא שלא כדרך הטבע, ולומר שאברכים הם מסכנים ועניים ופוגעים בהם, זה ית טובה, וכמו שאמר הקב"ה לעם ישראל, שלא יקחו מבני עשר אוכל וכסף בחינם, אלא ישלמו מחיר מלא, והטעם כתב רש"י (דברים כזו כי ה' אלהיך ברכך לפיכך לא תכפו את טובתו, להראות כאלו אתם עניים, אלא הראו עצמכם עשירים".

תוכן שאסור לפספס
92 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
43
מעניין שאת כל שונאי החרדים פה בכלל לא מעניין שהערבים מקבלים חמשים מיליארד! וחצי מיליארד לבזבוזים, שם הם מפרגנים עם כל הלב, רק עם חרדי מקבל כמה פרוטות הם נזעקים. המדינה מקבלת כל שנה שלשה מיליארד דולר מארה"ב, אז מה אם חרדים מקבלים חלק מזה לפי הגודל שלהם?
צבי27.07.21
42
לא מאמין .שיש מישהו שחשב על זה ברצינות ,סתם עינין אותם מה הוא יגיד
ת26.07.21
41
לפתוח תיק במס הכנסה = מעמ = ביטוח לאומי. ובזה יקבלו הכול. גם אם מחזור ההכנסות יהיה נמוך מאוד או 0 בוכריץ יוסף
האם מותר לפתוח 26.07.21

הצגת כל התגובות

40
אני לא מצליח להבין איך באתר שקורא לעצמו חרדי מתפרסמות כאלה תגובות נגד תלמידי חכמים, נגד האברכים הצדיקים, ונגד החברה החרדית בכלל!!
כ26.07.21
התגובות מלאות הרשעות הם בדרך כלל של אדם אחד, שפעם קורא לעצמו שריר, פעם נביא אמת, ועוד שמות שונים, ואפשר להכיר אותו, כי אין עוד רשע ומטומטם כמוהו, בדרך כלל הוא מייעץ לחזור לאיירופא, והעיקר שהחרדים ילכו לעבוד ולצבא, אבל הוא שורץ פה באתרים אלה ומפיץ את השטויות המרושעות שלו נגד הדת וחרדים,
חיים27.07.21
39
זוג פרוד נאסר לחיות יחד
לוי26.07.21
חחח זה לא באמת זה בכאילו
יענו26.07.21
גט בכאילו? אין דבר כזה.
גט בכאילו?26.07.21
38
תשובה נפלאה של הרב, כל מלה בסלע, אכן הרב צודק, לכל היותר לא תהיה למדינה זכות של החזקת התורה, אבל התורה תתקיים, כי הקב"ה נשבע שלא תשתכח תורה מישראל
צבי27.07.21
37
הורה יחיד הוא זה שחי לפחות 24 חודש בנפרד ופתח תיק הליך בבית דין.
אני27.07.21
36
גזירת המעונות האמיתית היא החינוך הטמא שמקבלים המעונות שע"י משרד החינוך .הילדים לא לומדים בקדושה כמו אבותינו.ואת זה יכול כל אחד לבדוק ע"י בדיקה קלה בקו ההגנה .
עעע26.07.21
תמיד ידעתי שאתה שומע או קשור אליהם לפי התגובות שלך
פלוני26.07.21
35
אז התשובה של הרב זילברשטיין... שאסור. לעשות כך אז למה 'ככר השבת' כותבים שזה תשובה מפתיעה... זה ברור שאסור לעשות את זה?!.
חיים26.07.21
34
שברור שהרב זילברשטיין לא יאמר שמותר כי זה יצייר את הציבור החרדי כפרזיט כדי לדעת מה הוא באמת חושב על זה צריך לשאול אותו באופן פרטי מה שאני יודע שלגנוב מהמדינה זה דבר שהוא שנוי במחלוקת ויש אוסרין ויש מתירין כל מה שקורה פה במדינה זה גניבה אחת גדולה איך יתכן שמתקציב של 500 מילאיירד מקבלים החרדים רק מל
צריך להבין26.07.21
החרדים מקבלים באופן ישיר יותר ממיליארד שקלים. באופן עקיף הרבה יותר, כמו הנחות בארנונה ובמיסים אחרים עקב היותם משפחות מרובות ילדים ומשפחות אברכים.
א26.07.21
הקיפוח זועק לשמים. חינוך לא חינם. מימון תרבות יהודית ללא יחס כלל. מהספורט, בתי סוהר, השקעות ממשלתיות אדירות בגובים בצבא, ובעוד אין סוף משרות בשירות הציבורי חרדים ריין, וכו'וכו'. כאשר החרדים הם אלה שאינם יוצאים לבילויים ופיזור כספים בחו"ל, החרדים יחסית כמעט ולא מזמינים מוצרים ברשת מחוסר חיבור לאינטרנ
הקיפוח זועק26.07.21
החילונים מקבלים 50 מיליארד לחינוך בטלן להיסטוריה וגאוגרפיה אינו זקוק להנחה במיסים כי מקבל משכורת שמנה מהקופה ללומדי תורה לא נותנים כלום
צא ולמד27.07.21
אם מגיע אז מגיע, הנחה זה לא נקרא שמקבלים, זה פשוט מאד, כמו כל נצרך חילוני שמקבל את ההטבות האלה וחי מקצבת ביטוח לאומי, הביטוח לאומי זה לא רק לחרדים
חיים27.07.21
שטויות גם אם אתה מחשב את כל הארנונה וזה, זה יוצא בערך 4.5 מיליארד לשנה, זאת אומרת רק אחוז אחד מהתקציב השנתי, בעוד החרדים הם יותר מעשר אחוז מאזרחי ישראל.
חשבון27.07.21
גם שני מלייארד זה לא לפי גודל האוכלסייה החרדים היו צריכים לקבל לפחות 5-10 מליאירדים אחרי כל הטענות המגוחכות שכביכול החרדים לא משתפפים בכלכלה שהרי רוב הכסף בכלל לא מגיע מהאזרחים הפשוטים כמוני וכמוך והוא מגיע מהמס העקיף והישיר מגיע בעיקר מהעשירים ביותר
בסדר26.07.21
33
א כשר אבל מסריח מאוד ב.השם הוא המפרנס ג ירבו ממזרים בישראל והמבין יבין
ללא שם26.07.21
לא שאלנו אותך מה לעשות
ירושלים27.07.21
32
תקראו טוב את המודעה איזה חכמה שיש למורי דרכינו, אשרינו שיש לנו רבנים כאלו
יעקב27.07.21
31
לפי רוב התגובות אני רואה שאנשים הבינו שהרב התיר וזה לא לכון הוא אמר לא לעשות זאת מכמה סיבות ושפרנסה תבוא ממקום אחר כנראה שהכותרת ניתה מטעה ולכן הבינו שהרב מתיר אגב הרוסים עושים זאת ללא חשבון ורוב מוחלט הדירות של הדיור הציבורי ניתנים לרוסים !!!!
א27.07.21
30
העצה הכי טובה שיכולה להיות לא לדאוג כלל וכלל לסמוך על השם אמונה תמימה ומוחלטת ומיד באותו רגע תראו איך שהשם דואג להכל כמובן לעשות השתדלות סבירה אבל להתרחק כמה שניתן משיגעונות ודאגות השלך על השם יהבך והוא יכלכלך זאת העצה הכי טובה בעולם ששווה כל הון גם כלכלית וגם נפשית
ללא שם26.07.21
29
הגזל והגניבה היא נורמה רווחת אצל החרדים, זה מתחיל קודם מהמדינה ומהחילונים ואחר כך זולג גם לחרדים, כי מי שהתרגל לרמות ולגזול הוא כבר רמאי וגזלן בעצם, והוא כבר לא יכול לעצור....
הגזל והגניבה26.07.21
והטפשות והרשעות היא נורמה רווחת אצלך מר שריר, נביא אמת, תפסיק להשריץ את צחנתך באתרים אלה
צבי27.07.21
נכון... רוב היושבים בבתי הסוהר על עבריינות כלכלית פריצות לדירות ורכוש הם חרדים...!
הרב הירשזון27.07.21
רק אדם עם שכל מעוות מגדיר 'גזל וגניבה' את הניסיון להינצל מהמטורף ליברמן. יעקב אבינו אמר 'אחיו אני ברמאות'.
יוסי27.07.21
28
לתחמן בע"ה, בושה וחרפה שקרים....טריקים ושתיקים
ללא שם27.07.21
היחיד שצריך להתבייש זה אתה עם השטויות שכתבת. המטורפים והנוכלים בנט-ליברמן יגזרו גזרות ואנחנו צריכים לשבת בשקט? להינצל מהשטנים האלה זה נקרא שקר? עד כדי כך ברח לך השכל?
יוסי27.07.21
27
למגיבים- שתהיו בריאים. מקווה שאתם צוחקים. כמובן שאסור. הרב זילברשטיין ירא שמים, מחזק מאוד לראות את השקפתו ואמונתו. הלוואי שנזכה גם כן לעלות במדרגות האמונה והביטחון.
יעל26.07.21
איפה ראית שהוא אמר שאסור? הוא נבהל מעצם השאלה ויתכן שאסור לעשות כן משום חילול השם שיראו שהרבה עושים אך לא כתוב שאדם פרטי אסור לו הדרך היחידה לברר זה לשאול אותו באופן פרטי להיפך אני יודע שישנם שיגידו שזאת מצווה מאחר והכסף של המדינה בין כה וכה גזול והכל עובד פה ברמאויות כמו שרואים במציאות
יעל27.07.21
26
ההווא אמינא של השואלים רק מלמדת איזה קרדום לחפור בו עשו מן התורה... מזכיר לי שביישוב שבו אני גר מטפלות חרדיות מהעיר החרדית הסמוכה, לא הצליחו להבין למה המטפלת החברה שלהם מסתבכת בהשגת הנחת המעונות ולא מזייפת כמוהם תלושי שכר. הן סיפרו לה בלי להניד עפעך שיש אצלם מידהו שמזייף את תלודי השכר והסכומים המופי
אלי26.07.21
תסלח לי, אבל לפני שאתה פותח את הפה, או לפני שהיד שלך רצה על על המקלדת, תבדוק אם יש בזה בעייה הלכתית, האם פעם דנת בזה? האם ידוע לך שזה הרבה תלוי אם דינא דמלכותא דינא? ידוע לך שבארץ ישראל לפחות לפי שיטת הר"ן במסכת נדרים אין מושג של דינא דמלכותא דינא? הידעת שישנם רבנים גדולים שליט"א וזצוק"ל שהתירו לקח
אדם שחושב26.07.21
הוא רק מראה כמה גדולה שנאה ששונאים עמי ארצות הת"ח היא גדולה הגניבה שהמדינה גונבת אותנו היא הרבה מעבר למה שאנחנו מחזירים קצת לעצמנו מהמדינה הרי בצבא יש מושג של השלמת ציוד נכון? רק ששם זה גניבה ופה זה להחזיר את מה ששיך לנו ממילא כל מה שליברמן עשה זה לא חוקי ולא דמוקרטי כל הממשלה הזאת זה גניבה אחת
ההו"א של המגיב26.07.21
למה זה כל כך פשוט לך אני יודע בוודאות על רבנים מהשורה הראשונה ולא אכתוב את שמם כאן שיאמרו לך שמותר לגנוב מהמדינה ואדרבה יהיה לך רק סייעתא דשמיא מיזה מאחר שהכל פה גנוב רק על דירה שאתה קונה במיליון בערך 40 אחוז הולך למדינה תקציב המדינה זה 500 מילאיירד ורק 2 מילאיירד הולך לציבור שמונה למעלה ממיליון
למה אתה כל כך ב26.07.21
אנטישמי צא מכאן
רחמנא ליצלן26.07.21
אין אב שיתיר את זה
שקר מעטים עושים את זה וזה גזל גמור26.07.21
אף אחד לא גונב כלום מהמדינה. פשוט מנסים להציל חלק מהכסף שהמדינה הארורה עושקת מאתנו. תעשה פעם חשבון רק כמה כסף אתה משלם למדינה, רק כי אתה רוצה למלא דלק וליסוע ברכב.
שי27.07.21
25
וואו ראייה מיוחדת ומרגשת. הלוואי וכל הכספים של המעמ ומיסים שהחברה שלנו משלמת תלך ללומדי תורה!
ללא שם29.07.21
24
אמר יפה, אבל תאכלס ממה יאכלו ילדים של אברכים שגם ככה נמצאים פעמים רבות מתחת לקו העוני, אולי שידאג למימון ...
ישראלי27.07.21
23
ישתבח שמו, שאלות כאלה יכולות להשאל רק על ידי בני העם הנבחר, שלא שם חלקנו בהם וכו'.
העם הנבחר26.07.21
22
הלכה היא ואין מורין כן מובן
ללא שם26.07.21
21
עת לעשות לה' הפרו תורתיך. מה החידוש? כדי ללמוד תורה חרדית מותר לגנוב, לרמות, לקחת שוחד, לסחוט, ללסטם הציונים.
נביא אמת26.07.21
זה לא כסף של הציונים זה כסף שלך רוב החרדים העובדים ומכספם לא מגיע ללומדי תורה כלום
חיימקה27.07.21
כאילו שאצל הציונים אין משפחות עם ילדים שחיים ביחד כרגיל ורק רשומים כחד הורי פרודים או בכלל שלא נשואים ברבנות ורק חברים וד"ל
שמויגר27.07.21
להינצל מהמטורף הבריון ליברמן זה לא נקרא גניבה ורמאות וסחיטה, כמו שטמבל כמוך לא נקרא נביא אמת.
עדי27.07.21
אז בטח אכזב אותך שהרב אסרר... הוריד לך גם את מעט גאוות היחידה החילונית שעוד נותרה בך... יש ציבור עם ערכים ויש ציבור שמאכלס את בתי הכלא!
ש.26.07.21
20
הרבה נשים ינצלו את זה ויעיפו אתהבעל מהבית או ההיפך וירבו גרושים בישראל
ללא שם26.07.21
לא שאלנו אותך מה לעשות
ירושלים27.07.21
19
רמאותם אמונתם. פלא שזורקים אותם מכל מקום בעולם?
איתן27.07.21
מטורף שכמוך. אסור לרמות את הנוכל בנט ואת הבריון ליברמן? הם גוזרים גזרות ואנחנו צריכים לקבל את זה? יש לך בכלל שכל?
חי27.07.21
שריר נהיית איתן?
חיים27.07.21
18
פעם .היגיע אברך לרב חיים ושאל אים ל יתחייב בשידוך יותר מימה שהוא יכול ענה לו -כן אחריו נכנס בעל בית עים שאלה דומה ואמר לו -להרחיב .כפי יכולתו לפליאתו .למה לאברך ענה אחרת אמר לו ר חיים .ההנהגה עים אברך .היא על טיבעית .
יהודה כהן27.07.21
17
מותר להרוויח בערך 100.000 אלף בשנה עם עוסק פטור וכך אפשר גם להפוך את המילגה להכנסה לבנה ועוד הכנסות כגון קריאה בתורה סתם וכ וגם לקבל את כל ההטבות. הכי פשוט שבעולם
יעקב26.07.21
16
אין שום הפתעה! אף פוסק אחר היה אומר אחרת, אם לא איפוא הלכה אמונתנו!
אלי26.07.21
15
בו נראה הלכה בשמיים כמי. נבטל את כל הקצבאות ונראה האם רווח ופרנסה יבוא ממקום אחר או לא? אם יבוא, אשרינו לא צריך את החילונים. ואם לא אז סימן שהחילונים צודקים וצריך לעבוד
בזאת תבחנוני26.07.21
שריר שכחת לחתום את שמך
חיים27.07.21
הרב כבר התיחס לזה. פרנסת האברכים מעל הטבע היום. מישהו יכול להסביר איך אברך עם למעלה מעשרה ילדים חי? זה פשוט וברור הנהגה של אוכלי המן. חוץ מזה זה שנשות האברכים הצדיקות מעוניינות שבעליהן ילמדו תורה ומתאמצות לעמול קשה עבור זה, זו זכות אדירה יותר מיששכר זבולון, שלי ושלכם שלה. אשרי העם שככה לו, שמוסרים נ
תגובת גוי26.07.21
14
ציונים ארורים
יהודה החסיד 26.07.21
13
בליטא היתה הרבה תורה, זה בגלל שהממשלה הליטאית מימנה את האברכים וסבסדה להם מעונות? איזה דור מפונק נהנתן וכפוי טובה גדל פה, לא יאומן! מה שקבלתם עד היום תגידו תודה ושבו בשקט, בשום מדינה בעולם לא יזרקו לכיוון שלכם אפילו לא אגורה שחוקה!!! רק בישראל החרדים בטוחים שמישהו חייב להם משהו! חינוך זוועתי!
בליטא 26.07.21
בליטה גם לא היו פקולטות למדעי רוח סינית עתיקה וארכיאולוגיה והיסטוריה במיליארדים
חכמולוג27.07.21
היה הרבה תורה רק בגלל שהציונים לא הגיעו לשם לקלקל ידידי אם לא התורה אין לך זכות בכלל להיות פה בארץ לך מפה ותסע לאוגנדה שם רצה המנהיג הגדול שלך להקים את המדינה בסוף השקרן הזה השתמש בתורה כדי לקבל את השטח פה כשהוא ודומיו וכנראה גם דומיך אינם מקיימים התורה וממילא הארץ שלנו ולא שלך
בליטא26.07.21
אתה לא מבין, כל הציבור הכלל מקבל סבסוד למעונות. אז למה שאלו שלומדים לא יקבלו????? קוראים לזה אפליה.
פשוט27.07.21
הממשלה חייבת לחלק את עוגת התקציב שוויוני. אם מתקצבים פלח אוכלוסיה בספורט, אז יש לתקצב פלח אחר לפי היחס בתחום שמעניין אותו. לא יתכן ש80% יקחו את כל המשרות הציבוריות, ואת כל התקציב כמו שאתה מציע ולתת עצם ל20% מהאוכלוסיה. בחינוך החרדים מקבלים גרושים, ומי החליט שליבה זה תנאי לתקציב. ליבה הוא רעיון של הש
הקיפוח זועק26.07.21
תגובה זוועתית
?26.07.21
צודק
א26.07.21
דפוק ומסכן גדול
דוד כהן26.07.21
אם יש לך תגובה ענינית אז תגיב, אם לא כדאי שתשתוק. נכון שאצלכם מתמודדים עם טענות קשות בקללות, הכפשות ובהפרחת אבחנות פסיכולוגיות "מקצועיות" לגבי הטוען אותם. בחוץ זה לא עובד ככה...
תענה לו לעניין!26.07.21
מה לעשות שפסיכי שטוען טענות, קשה לענות לו עניינית, יותר קל לשלוח אותו לאישפוז.
יוסי27.07.21
אף חרדי לא חושב שמישהו חייב לו משהו. אנחנו רק מנסים להחזיר לעצמנו מעט מהעושק שהממשלה הארורה עושקת אותנו. זה הכל.
יוסי27.07.21
12
פתרון הרבה יותר קל הוא לדואג לכול אברך לתלוש משכורת אצל דודים בני משפחה וכ״ו כך יוקר אברך כמעוסק יקבל את המעונות פשוט
אורי27.07.21
11
ההנהגה עים אברכים .היא הנהגה ניסית מעל דרך הטבע ברגע שאדם עובד .הוא חוזר להנהגה של דרך הטבע פעם עולה ופעם יורד אני כל פעם נפעמת מול סיפורי ההשגחה האלוקית הניסים עים אברכים יש ברכה בכסף.
חני27.07.21
10
שטויות במיץ- אני לא אתייחס לסוגיית השקרוהגניבה מהמדינה-בשביל זה יש תורה והלכה. אני רוצה להתייחס לאגדה האורבנית שלחד הוריות יש הטבות רבות אני מאד אשמח לדעת מהם ההטבות כי אני יודעת על - 1)הנחה של 20% בארנונה-לכל מי שיש הכנסה נמוכה יכול לקבל עד 90% הנחות כך שזה לא רלוונטי הסטטוס האישי. 2)נקודות במס הכנ
חד הורית חרדית26.07.21
גברת חד הורית "חרדית" שלום כנראה שלא הבנת את הענין, הענין הוא להתחקם ולהיפטר מתשלום גבוה למעון שמסתכם לפעמים באלפי שקלים לכמה ילדים קטנים במסגרת אבל כנראה את לא רוצה להבין ענין בגלל המצב שאת נמצאת אולי? מקווה שהייתי ברור(מבלי לפגוע כמובן)אם היית את מסתכלת קדימה כשחקנית שחמט ולא צעד אחד... אז לא הי
האמת כואבת מאוד28.07.21
9
מה מפתיע בתשובה ? אם הרב היה מתיר זה היה מפתיע מאוד
יניב26.07.21
8
בירושלים ישנו יהודי שרצה לקיים מצוות מחזיר גרושתו על מנת של יצתרך לחזור בגלגול ולכן הלך ופתח תיק ברבנות ירושלים והאשה שמחה מאוד וגם שהיה מוכן לתת מחצי ביתו והלאה לצורך קיום המצווה ואכן הם התגרשו לאחר מכן כאשר הגיע הבעל להציע נישואין לאשתו ברכה אותו אשתו בברכת "ברוך שפטרנו מאיש הלזה" וכעבור
אמיתי אמיתי26.07.21
7
אם מקרב הציבור הלא דתי יש הרבה הונאה למה לא מתפרסם, זה עובר גם על גילוי עריות
לוי26.07.21
6
איפה כתוב בתורה שמותר לשקר לרמות? עצם השאלה כואבת.
ללא שם28.07.21
5
חשבתי שהשם עוזר לכם...
למה אתם צריכים להתחכם?27.07.21
זה חלק מהעזרה שלו !!! רעיונות יצירתיים (רק מה שבאישור רבנים כמובן ..)
מרי 27.07.21
ולפי שאמר "לכם" הוציא את עצמו מהכלל וסימן שהוא כופר בעיקר
חיים27.07.21
עליך נאמר לפי שהוציא עצמו מהכלל כפר בעיקר. שוטה ומסכן.
חי27.07.21
4
זה נקרא ,לפתוח פה לשטן כתוב שאל לו לאדם לעשות עצמו פיסח או חירג .כי בסוף זה עלול לקרות עים המשפחה היהודית לא משחקים .גם לא בכאילו
זהירות26.07.21
3
אז בזמן גזרות לפיד הקודמות לא עזבו מאות בני תורה את הכולל למצוא פרנסה? סתם הצבענו למפלגות החרדיות?
גזרות לפיד26.07.21
2
לא הבנתי.תכלס כן או לא?? לפתוח תיק או לא לפתוח? מה הבנתם?
מעניין26.07.21
1
הציונים הרשעים לא רוצים בנו? אין בעיה, נהגר לחו"ל, שם יודעים לכבד אברכים, לא כמו פה!
נהגר לחול26.07.21
אתה יודע שהם לא יבכו על זה...
א26.07.21
ציטוט: "שם יודעים לכבד אברכים, לא כמו פה!" נכון, כי שם רצחו 6 מיליון בשואה, קוזקים, אינקוויזיציה, צלבנים, גלות רומי, גלות בבל, מצרים, שנמשיך?? "ארץ ישראל נקנית בייסורים". מישהו כאן בארץ יודע מה זה בכלל ייסורים? אין ברי מזל מאתנו מזה כבר 2000 שנה, אבל תקציבון מטופש יחזיר אותך לחו"ל...
נהגר לחו"ל26.07.21
צודק. אנחנו לא צריכים ללכת לחו"ל, אלא הארץ צריכה להקיא את בנט-ליברמן ושות' הארורים
חי27.07.21
מקומו של יהודי בארץ הקודש "ארץ ישראל נקנית בייסורים"
יהודי אני26.07.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24