כיכר השבת

"סטירת לחי מצלצלת לרבנות"

רבה של בת ים: בורים שלא מבינים בכשרות שולחים חיצים

הגאון רבי אליהו בר שלום, רבה הראשי של בת ים, במתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא: "מנסים לקעקע את הרבנות הראשית. השקר כזה שקוף ונוראי" • צפו בדברים (חרדים)

55
ישי כהן | כיכר השבת | ל' באב | 08.08.21
(צילום: דר וסחרת)

רבה הראשי של העיר בת ים, הגאון רבי אליהו בר שלום, יצא אמש (מוצ"ש) במתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, שלדבריו מוביל להרס הכשרות במדינת ישראל. צפו בקטע מדבריו.

במסגרת השיעור המקדים לשיעור השבועי של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, מתח הגר"א בר שלום ביקורת גם על הנציגים החרדים בכנסת: "אני מתפלא על חברי הכנסת החרדים שכשואלים אותם 'הרי אתם החרדים לא אוכלים הכשר של הרבנות אלא של בד"צים, הם מגמגמים".

הרב בר שלום התייחס למאבק שמנהל הראשון לציון הגר"י יוסף נגד הרפורמה: "התואר הזה של נשיא מועצת הרבנות הראשית כל כך משמועתי היום בימים העצובים האלה, שמנסים לקעקע את הרבנות הראשית לישראל, וה' יתברך שלח לנו את הרב שעומד בגבורה נגד מחרפים, נגד שולחי חיצים, נגד בורים שלא מבינים כשרות, לא מבינים, ונלחמים".

לדבריו: "קמה ממשלה חדשה והחליטה לתת לרבנות 'מתנה' לרגל מאה שנים לרבנות - סטירת לחי מצלצלת".

באשר לסעיף ששלושה רבנים בעלי כושר לרב עיר יוכלו להעניק כשרות בניגוד לעמדת מועצת הרבנות, אמר הגר"א בר שלום: "הסעיף הזה בנוי על זה שאנשים לא מבינים, הסעיף הזה אומר כך: אנחנו נותני לכל מי שרוצה לתת כשרות, את הרבנות אנחנו מכבדים, צריכים להרים את הרבנות, ולכן הרבנות יהיה המפקח על כל גופי הכשרות, והיה אם ארגון כשרות ירצה לתת כשרות לא לפי כללי הרבנות - למקום שמחלל שבת אז אנחנו נקים וועדה של שלושה רבני עיר שהם יתנו את הכשרות".

"שמעתם? אני לא בטוח עדיין שאתם נופלים מהכיסא", הוסיף רבה של בת ים: "סומכים על זה שהציבור לא מבין כלום, אני אגיד לכם את מה שאמרתי קצת יותר מהר - 'אנחנו מאוד מכבדים את הרבנות לכן אם יבוא מישהו ויעשה לא כמו הרבנות אנחנו נעזור לו, עכשיו כבר יותר הבנתם.. נגיד את זה קצת יותר מהר - 'אנחנו מאוד מכבדים את הרבנות, אנחנו מחכים מי ייתן בעיטה לרבנות - ניתן לו כסף".

"אני חוזר ואומר, השקר כזה שקוף ונוראי, הבד"צים הם חברות כלכליות, מה מעניין אותם?", תקף הרב.

לדבריו: "אני כואב לי הלב על חנות בלי הכשר, אני הולך מדבר איתם משדל אותם, אני רוצה שהעיר תהיה כשרה, זה מה שמעניין את רבני הערים ורני הערים לא מקבלים אגורה אחת אם יהיה הכשר או לא, ההכשר הכי נקי בעולם זה הכשר הרבנות, יש לי טובת הנאה אם יהיה הכשר או לא?".

הרב בר שלום טען כי: "באותה מידה אחרי הכשרות ילכו לגיור, 'היות ויש בעיות במערך הגיור הממלכתי - למה יש בעיות כי אנחנו יודעים שלא כל הגרים מקבלים עליהם עול תורה ומצוות ובלי עול תורה ומצוות הם לא גרים, לכן נעביר את זה לגופים פרטיים, גיור תמורת שלושת אלפים דולר, תמורת ארבעת אלפים, תמורת חמשת אלפים אז הגיור יעלה או ירד?".

"ועכשיו מוריי ורבותיי מה שהכי כואב לי,, הדגיש הרב בר שלום: "אם לא הייתי מתבייש היה צריך לבכות אבל אני מוסרט ומצולם. השלב הבא זה נישואין, יש פתגם שאני לא חושב שהוא יהודי - 'אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה'. יש לנו בחז"ל משהו דומה 'לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב', עומד אדם במדינת ישראל ורוצה לבדוק אם התכנית של הפרטת הכשרות טובה או לא שיבדוק מי בוכה וכואב לו ומי מוחה כפיים, תבדוק, לפי זה תוכל לדעת מהי התכנית הזאת.

"עומד אדם במדינת ישראל בלי בושה, במשרה מאוד גדולה, ואומר 'אני מחזק את ידי התכנית של הפרטת הכשרות החדשה, כל מהלך שנצליח להוציא את הרבנים ואת ההלכה מהחיים שלנו - יבורך, אנחנו מבקשים להמשיך את המהלך הזה בגיר ובנישואין, הם מבינים הם יודעים לקרוא תכנית, הם יודעים מה יש פה, תוציא את האריזה המרשרשת, 'ייעול, הפרטה, מחירים, ציבור', כל מיני מילים שחוץ ממה שהם שקר הם לא כלום, הם רק עטיפה".

"אתם יודעים איפה נמצא האינטרס?", תקף רבה של בת ים: "אוי כמה צריך לבכות, את כל הדת מוכנים למכור רק בשביל לסלול דרך לרב מסוים להיות הרב הראשי לישראל, את הכל מוכנים למכור שהכשרות תרד - והיא תרד, אני אומר לכם היא לא תעלה, תהיה כשרות נמוכה מאוד, והכשרות של החרדים המחיר ירקיע שחקים".

לדבריו: "אני סיפרתי לכם איך זה נראה, הבד"צים היום רוכבים על הפלטפורמות של הרבנות, אם אנחנו יוצאים מהתמונה והם יצטרכו לעשות את המלאכות, את כל הברורים והייבוא מחוץ לארץ לבד, המחיר של הכשרויות הטובות יעלה מאוד, ואז תפקידם של הרבנים לא יהיה לתת כשרות אלא רק להודיע - על זה תסמכו ועל זה לא".

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
שמתי לה שהוא לא תקף אפילו במילה אחת את השר כהנא. שמעתי ושוב שוב. המהלך שלו היה לתקוף את התכנית בלבד. כהנא לא אשם - הוא מחוייב לליברמן. כהנא עוד יכול לרדת מהעץ.
הוא אדם חכם09.08.21
35
תגיד לי רבנו הגאון! יש כשרות של הבדצ ומסתבר שהיא לא ממש נפוצה כל כך בקרב יושבי בני ברק ירושליים ביתר עלית ועוד. כלומר קמו מערכות כשרות אחרות כמו בית יוסף וכ אשר לא ממש ״מכבדים, את החלטות הרבנות. אז למה אתם זועקים שפוגעים ברבנות? נדמה לי שאתם חוששים שכל בטלני/שומאי הכשרות למינהם יהפכו פתאום למיותרים
לס08.08.21
אדון נכבד: היית פעם בחנות או מפעל או מסעדה או מלון, בענייני כשרות, אפילו דקה אחת ?? מאיזה הטיפשות לדבר על מה שלא מכירים בכלל ? כי ככה אומרים בעיתון ??
פעם אחת בחיים??09.08.21
34
צודק הרב שלום צריך עיר כשירה ומדינה כשירה לפי ספר הלכות שולחן ערוך לחיים טובים וטעימים
לוי08.08.21

הצגת כל התגובות

33
כהנא הפודל של ליברמן מקעקע את הכשרות, הגיור, והנישואין, במחנה הריפורמים שמחה וצהלה
אפשטיין חרדק08.08.21
32
מה הקשר בין כשרות האוכל לבין האם העסק פתוח בשבת?
רפורמה חשובה08.08.21
בכלל למדת או פתחת דף גמרא כנראה ובודאי שלא פתחת שולחן ערוך בכל אופן תחזור ותשנן החשוד על דבר אחד לעבור הוא חשוד על כל התורה כולה והוא לא נאמן שלא לדבר שעשו את המחלל שבת בפרהסיא כגוי לכל דבר אם ביין נסך ואם בשחיטה ועוד מיותר להאריך אבל תתחיל לללמוד לפני שאתה מקשקש במקלדת
אפי 08.08.21
1 משגיח לא יוכל לבוא לעסק בשבת לבדוק אם לא מוכרים שם חזיר. 2 אוכל שבושל בשבת בכוונה אסור באכילה למי שבושל בשבילו (הסועדים) 3 גם הכלים שבישלו בהם בשבת נטרפים. 4 יש בזה מתן לגיטימציה לחילול שבת בפרהסיה. כמו לתת מדי צה''ל לחייל שיום אחד בשבוע עונד עליהם צלב קרס...
ש.08.08.21
31
הדאגה היא נטו למסורתיים שרוצים לאכול כשר. החרדים אוכלים בדץ, אבל נלחמים על יהדותה של המדינה ושמסורתיים לא יטמאו בנבלות וטרפות. הרבנים שנותנים כשרות, לא נותנים בשביל עצמם, הם נותנים בשביל המוני בית ישראל המסורתיים על מנת שיקבלו לפחות כשרות ברמה כלשהי. להוריד את הרמה מעבר לכך זה להאכיל מסורתיים במתחת
החרדים פה לא דואגים לעצמם09.08.21
30
הם נלחמים על הכשרות כי אוכל לא כששר בסיסי=רבנות זה יטמטם את כולם אבל לגמרי. גם ככה.. זו המטרה שלהם. או בנט הנוכל וכל חבורת השקצים שלו או מדינת היהודים האמת כשהצבעתי לו חשבתי שזה למדינת היהודים . אבל מסתבר שעשה לנו בנט. הנוכל הזה. שר"י
שורש הנחש08.08.21
29
הרבי מפחד על הג'ובים של המשגיחים שלא עושים דבר.
א08.08.21
אז תפקח יותר למה לתת אכילת טריפות באה"ק?!
דבי 09.08.21
28
כהנא הולך להרוס לרבנים את העסק המשפחתי.
שברקו08.08.21
כמה נכון מה שהרב אמר. הוא אמר שהפוליטיקאים סומכים על זה שהציבור בור ולא מבין כלום.. הנה עוד אחד שאומר "הולכים להרוס לרבנים את העסק המשפחתי". הלא הוא הסביר היטב, שלרבנים ברבנות אין שום קרוב משפחה מועסק, לעומת אצל בדצי"ם... לחזור על אמירות טפשיות ככלב שב על קיאו, זה נותן משהו ??
ואי ואי09.08.21
חצוף ורשע
תלמיד של מרן.09.08.21
27
חזק ביותר הרב מדבר דברי אמת
אנונימי08.08.21
תשאל את הרב אם הוא אוכל מהכשרות שהוא נותן????
שלום08.08.21
ואחרי השיעור הקיפו אותו הרבה אנשים ושאלו אותו אם הוא אוכל מהכשרות שלו, והוא אמר שהוא אוכל בעינים עצומות מרבנות מהדרין בת ים, וקורא לכל מי שאוכל בד"ץ לאכול שם. אע"פ שהוא סייג ואמר שהוא מכיר את הרבנות שלו, ולא רבנות בערים אחרות.
אני הייתי שם09.08.21
26
כולם בני משפחה כולם מלקקים אחד לשני ואף אחד לא אוכל מכשרות הרבנות. הכל עניין של הכנסה וכבוד. אין כאן כשרות ולא דתיות.
יהודה08.08.21
25
אני לא מבין כלום. רבנות טובה הייתה עושה בתוכה כמה דרגות ומעיפה את כל הבדצים הללו? מה קורה פה רב שמכהן ברבנות לא אוכל מכשרות הרבנות שהוא עצמו מכהן בה? טמטום סדרתי.
.09.08.21
24
הוא עדיין גר בירושלים, ומכהן כרב בת ים, לא? אבל הוא יענו ממלכתי
משהו משהו08.08.21
הוא גר בבת ים אבל מה זה עניינך?? תראה איך אכפת לו ממך ומכל עמ"י למה בכל דבר צריך למצוא מה לא טוב???
צ09.08.21
משהו לא משהו
הוא שכן שלי בבת ים, מה אתה רוצה בדיוק?09.08.21
שכני הצדיק, כבוד הרב בר שלום, גר בבת ים כבר שלש וחצי שנים, מיום בחירתו לכאן כאן אצלנו. סתם שתדע.
אדון משהו09.08.21
23
יישר כח כל מילה בסלע
יהושע 08.08.21
22
אנחנו חילונים גאים ואוכלים כשר בושה לדיבור כזה
דוד09.08.21
21
צריך לשרוף את המועדון זו לא מדינה יהודית עם הנוכל הראשי המבנטט אין שום הצדקה ליהודים בארץ לפי ההתנהגות שלהם
מלכות הרשעה08.08.21
20
מי שאוכל טוב ונכון על כל אוכל כשר שמברך עליו ברכה ראשונה ואחרונה להשם יתברך מתברך מהשם ומקבל הברכות ואריכות ימים וחיים בריאים בכל מערכת העיכול ובכל רמ״ח אביריו ושס״ע גידיו
דביר08.08.21
19
אני משטין בור שולח חיצים אבל יש לי כיפה אז הרבנות צריכה לשמוע לי ולעשות מכל הבתי כנסת תפילה מעורבת נשים גברים עם חזנית ועוגב .כי יש לי כיפה .גם ליגאל עמיר היה כיפה
מתן כהנא08.08.21
כנראה שאתה לא יודע מה זה רבנות מהדרין שזה כמו בד"ץ והאגרה היא שנתית ולא חודשי כמו בד"ץ
אנונימי09.08.21
18
הנציגים החרדים לא גמגמו!
חיים08.08.21
17
מי אתה שתדבר אליינו ככה אנחנו אוכלים כשר תתבייש
דוד09.08.21
16
צדיק
אדם גגו08.08.21
15
אני לא מבין מה הוא רוצה. יקומו הרבה חברות כשרות וכל אחד יקנה מה שטוב לו. אני אישית סומך לחלוטין על כשרות צוהר, אבל אני לא אסמוך על כשרות מפוקפקת שמישהו הקים לפי בי"ד עצמאי. גם החרדים - הם כוח קנייה חזק מאוד, והם יקנו מה שיתחשק להם. אז הוא דואג לכל הציבור המסורתי? הציבור המסורתי מתחנן כבר שנים לשבור
חנן. ב.08.08.21
14
מישהו יכול להסביר מה הקשר בין דוד לאו ליהדות?
מתן כהנא נפתלי בנט דוד לאו = רפורמים מסי08.08.21
13
לפגוע במטבח היהודי. הגיע הזמן לצאת לרחובות להפגין !!!!!
וזו בעצם המטרה שלהם עוכרי ישראל08.08.21
12
למה הוא מתקיף את הנציגים החרדים הם זעקו על זה ככל יכולתם, הם באופוזיציה
יוסף08.08.21
הוא מגיב בצדק. שואלים אותם שאלות והם מגמגמים.
רם09.08.21
11
כבוד הרב, אחרי האיכסה שיצרתם במשך כל כך הרבה שנים, עם המסחרה והג'ובים והעסקת קרובים, אני כדתי שאכפת לו מהכשרות ומהרבנות, ממש מנסה להאמין לצעקתך ומתקשה. סורי. כדעושים מהתורה D-9 לחפור בו, כבר קשה להאמין מתי הצעקה אמיתית ומתי היא זעקת הקוזק הנגזל. היו לכם כל כך הרבה שנים לקדש שם שמיים ולהרים רץאת קרן
אלי08.08.21
תפסיק כבר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! טועה מתי תבין את זה?!?! מרן שליט"א הראשון לציון הוא קודש קודשים אתה אוכל תמיד במסעדה עם כשרות של התקשורת אתה אוכל רק תקשורת!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תלמיד של מרן.09.08.21
10
כהנא הוא. אדם שלא מבין לא בדת ולא בכשרות.יש אנשים שלא סובלים חרדים ועושים שרירים.מי שאכל כשר ימשיך .אבל אנו החרדים לדבר ה'.
ללא שם10.08.21
9
לכל המגיבים שונאי הדת הרפורמים החריבו את היהדות החרדית באמריקה רובם התבוללו בין הגוים ולכן חייבים להתנגד לכל נסיון לתת להם לגיטמציה
יואל08.08.21
8
פשוט לבכות. ואת זה מעוללים לנו אנשים שלפני שנה היו נחשבים 'מלח הארץ'...ועל זה מאמר בפסוק 'רק אין יראת אלוקים והרגוני'... עם חוסר יראת שמים אתה עלול בשביל כיסאות להחריב את המדינה על כל מוסדותיה ויהדותה!
ש.08.08.21
7
חה"כ החרדים הם נגד הרבנות--לא אוכלים מהכשרות שלה--בחרו את ה"רב" מצגר כרב ראשי כדי לבזות את הרבנות ועוד
שלום08.08.21
6
רוב הרבנים לא אוכלים את הכשרות של עצמם--איך אפשר לסמוך על כשרות הרבנות?
עקיבא08.08.21
מאיפה קבעת שהרוב לא אוכלים את הכשרות עצמם נראה לי שאתה מדבר מהבטן ולהוי ידוע לך כמו שהדגיש הרב בר שלום ותשמע טוב כל הבד"צים הפרטים נסמכים על הפלטפורמות והמשגיחים של הרבנות אולי חונכת כמו רבים שוטים שקנו מרבותיהם במראכאות שצריך להגעיל כל הכלים של הרבנות, אבל תהיה בטוח שמי שאומר זאת הוא נבלה וטרפה
אפי 08.08.21
אפי-אתה נאיבי--כדאי שתבדוק לפני שאתה כותב!!
שלום09.08.21
5
הרב בר שלום תמשיך בכישרון שלך להרעיש שמיים וארץ במתק לשונך הצלחת להעביר לעם שבשדות את השחיתות עם ישראל מאחוריכם הרבנותת
ללא שם08.08.21
4
תפסיקו לבלבל במוח. רוב גדולי ישראל היו נגד הרבנות הראשית. רובם לא מכירים בה בכלל.
רם09.08.21
3
כל הש"סניקים נהיו הכלאה של דרעי וזמיר כהן. מגלגלים איזו מין רי"ש חצי מרוקאית חצי אמריקאית על הלשון, מקשקשים ומחנטרשים ומנאצים ומחרפים.
הוגעתם בדבריכם.09.08.21
2
הרבנות הגוף הכי צבוע במדינה.
גבי08.08.21
אתה מבין איזה ערך יש להפרחת סתם משפטים ? אתה יכול להביא ראיה "אחת" להטלת הרפש שאתה מטיל, בלי טעם וריח ?
גבי גבי09.08.21
ועכשיו גם בעלי חנויות ועוד והאזרח שרוצה כשר ייקבל טרף
לוי09.08.21
1
יש לי שאלה הרב אומר שהם רוצים להחריב את הכשרות, אבל החרדים אוכלים את הכשרות שלהם, הדתיים לאומיים אוכלים סומכים על הרבנות, החילונים אוכלים מה שבא להם, אז את מי זה מעניין מה שהם עושים שיפתחו עוד מאה מתחרים לרבנות, נראה לי שהוא עם הארץ לא קטן הקבצים הזה.
עמית 08.08.21
כי רוב היהודים רוצים כשרות כאן זה להאכיל טריפות ונבילות ולקרוא לזה כשר איך אפשר באה"ק לאפשר כזה דבר
מנחם09.08.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 21:24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24