כיכר השבת

היום השלישי לוועדת החקירה

הרב פרויליך מעיד: "תתקפו אותי, לא רוצה להגיד לא יודע"

לאחר עדותו של מנהל אתר הרשב"י, עלה לעדות חבר וועדת החמישה, ר' אברהם פרויליך, שהבהיר, "קיבלתי הזמנה לעדות רק אתמול, לא התכוננתי, אך אני לא מתכוון להגיד 'לא יודע' (חרדים)

78
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ז באלול | 24.08.21
הרב אברהם פרויליך
הרב אברהם פרויליך (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת • שידור חי: לע"מ)

ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון מכונסת בשעה זו (שלישי) שוב, זה היום השלישי, כדי לשמוע את עדותו מנכ"ל אתר הרשב"י אלי פריינד ולאחריו עדותו של הרה"ג רבי אברהם פרויליך, חבר וועדת החמישה של מירון. "כיכר השבת" העביר את העדות בשידור חי.

בשעה 10:00 בבוקר, החל מנכ"ל אתר הרשב"י פריינד, למסור את עדותו בפני חברי הוועדה, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור, הרב מוטל'ה קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי.

הרב אברהם פרויליך, עלה אחריו - בשעה 12:00 ומיד כשעלה על במת העדים אמר: "כל מי שהוזמן הכין את עצמו, משתפים גם עו"ד, אני קיבלתי את ההזמנה אתמול בצהריים, טוב שעשיתם את זה".

הרב פרויליך, בטרם פתיחת העדות מזג לעצמו כוס מים ומברך שהכל. נאור לא מבינה: "רגע, אתה מדבר עם מישהו?". עד שהוסבר שהוא מברך.

הרב פרוליך מבקש מחברי הוועדה: "תתקפו, תשאלו, אשתדל לא להשתמש בתשובה 'אני לא יודע'. כשביקשו ממנו לספר על עצמו, הוא הצביע לכיוונו של מוטל'ה קרליץ ואמר הוא יוכל לספר לכם, הוא מכיר אותי יותר מארבעים שנה".

הרב אברהם פרויליך: "מיד עם כניסתי לוועדת החמשה - נכנסתי למלחמת העולם. היו"ר היה הרב רבינוביץ. הוא כפוף להוראות של היועמ"ש, עם כל הכבוד - היועמ"ש יושב בחדר ממוזג בירושלים ונותן הוראות איך לפעול במירון. רבותי, שמעתם עד כמה המקום מורכב. צריך לאפשר לנציג המדינה לפעול. הוא מוגבל, הוא עובד מדינה".

הרב אברהם פרויליך תוקף את אלכס ויז'ניצר: הוא נתן לנו להבין שהוא מצפצף עלינו, אתם יכולים ללכת לבית המשפט, מה שאני קובע - כך יהיה. שיטה בריונית. נעלו אותנו. עם דפיקות על השולחן וכו'.

הרב אברהם פרויליך: "הטריבונות של 'תולדות אהרן' הם אם כל חטא. הם הביאו למקום הרבה אנשים. איך שראיתי מה קורה התחלתי להזעיק שמיים וארץ, איך ש"הביריון" ויז'ניצר) הזה יצא".

נאור: "סליחה הוא לא פה, נשתמש בשפה מכובדת".

הרב פרויליך: "צודקת"

פרויליך ע"ל מתחם 'תולדות אהרן': צעקתי (לרב רבינוביץ) שאין לאנשים לאן לברוח, אני צועק 'הצילו' לתולדות אהרן, לאיפה הם יברחו? לעזרת נשים שגם היא מלאה. לאיפה? "יש גשר דב". ה הרי טירוף הדעת. זה צוואר בקבוק. ולאיפה נשים יברחו."

נאור: "למה לברוח".

הרב פרויליך: "מספיק שאיזה מטורף צועק 'הצילו, ערבי בשטח', לא מספיק כדי לברוח?".

הרב פרויליך לנאור: "ההדלקה של תולדות אהרן, גם בויאן ותולדות אברהם יצחק, אסור שיתקיימו שם. אני אומר את זה באחריות מלאה כרב ומקורב לחוגים האלו, אסור שיהיו שם. זה הפך לאירוע שגלש מקדושת המקום, אירוע קבוצתי, כל אחד מתחרה בשני, אסור שזה יהיה שם".

הרב פרוליך תקף בחריפות בעדותו את טקס ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אהרן: "מה זה המשחק הזה עם הצמר גפן? מה זה ההצגות האלו? חייבים לעצור את כל ההדלקות מלבד הדלקה אחת, הדלקה שלא תימשך יותר מ-2 דקות, שהאדמו"ר יישב בחדר ויתבודד, וידבר עם המלאכים. אחרי זה שייצא וידליק ב-2 דקות".

הרב פרויליך תקף גם את חבר הכנסת אריה דרעי ואמר, "עשר שנים אני מבקש להיפגש עם השר אריה דרעי, הוא מסרב לתת לי פגישה. הוא לא נותן לי פגישה. שאלתי את כל החברים הכי קרובים שלו, הוא לא רוצה להיפגש. למה? אין לו נציג שלו. הכל פוליטיקה".

העדות המלאה של פריינד

פריינד אמר בפתח העדות לחברי הוועדה: "ישנה מחיצה חדשה יקרה שנבנתה בחצר הציון, שלצורך ההתקנה שלה היה צורך לחפור בעומק 40 ס"מ. נתקלנו בהתנגדות של גורמים מטעם 'אתרא קדישא', מה שהביא אותנו לעשיית פשרות בנושא".

"בפועל", מספר פריינד, "אני מנהל את כל האתר, הכל מנוהל על ידי, כך גם המרכז הארצי למקומות קדושים רואים את זה. יש 14.5 מיליון שקל לתקציב שוטף לניהול קבר הרשב"י".

"הכסף הוא וא לא צבוע לחלקות 12/70. זה תקציב אחד ייעודי לניהול שוטף של קבר הרשב"י. מקבל אותו המרכז הארצי למקומות קדושים. המשכורת שלי משולמת על ידי ועדת החמישה, כל המשכורות האחרות משולמות על ידי המרכז הארצי, כולל העוזר שלי, שהמשכורת משולמת לו על ידי המרכז הארצי".

"ההכנסה של ועדת החמשה - כמאה אלף שקל בחודש - מהקופות ומהתרומות. וזה הולך למשכורת שלי ולעו"ד שמטפל בפולשים. זה כסף מאוד קטן. רוב התקציב של הוועדה מגיע מהמרכז הארצי למקומות קדושים, לי אין גישה לחשבונות הבנק של וועדת החמישה, אין לי מושג מה קורה שם".

נאור: "בעצם אין לכם תקציב, רק תרומות"

פריינד: "הקופות זה קופה קטנה. כל התקציבים מהמרכז הארצי למקומות הקדושים".

נאור: "אתם בודקים את הבטיחות?"

פריינד: "כל דרישה של שבטיחות שקיבלנו לידיים היא בוצעה מידית. יועץ הבטיחות ביקש פסים נגד החלקה בגשר דב, מיד זה בוצע".

נאור: מה ההמלצה לעתיד?".

פריינד: "ההדלקות לא יכולות לחזור כמו שהיה בעבר, אם מזיזים את ההדלקות לחניון האוטובוסים - זה משהו דינמי. לא לייצר את הלחץ של ההדלקות. אולי איזו הדלקה קטנה, אולי בויאן, עם מאה אנשים, ואז האתר יהיה פתוח. אני חושב שזו העמדה של ועדת החמשה לגבי נושא ההדלקות".

פריינד מספר: כי לא הוזמן לאף ישיבה שעסקה בנושא ההילולה של ל"ג בעומר: "בתקופת ההילולה אנחנו מנוטרלים לגמרי, למעט נושאים ספציפיים שמבקשים מאיתנו, לדוגמא בקשות של כיבוי האש".

השופטת מרים נאור מדגישה: "הוועדה לא יזמה הריסות (מבנים לא חוקיים) באתר מירון, ולא תתערב. הכל צריך להתנהל כחוק. אנחנו לא ננהל את האתר, שיהיה ברור לגמרי. אנחנו מקבלים כל הזמן פניות, כן להרוס או לא להרוס, אנחנו לא יזמנו את זה ולא ניכנס לזה. שזה יהיה ברור".

נאור: בליל האירוע היית במקום?

פריינד: כן

נאור: מה ראו עינך?

פריינד: "בשעת האסון הייתי במתחם בני עקיבא. ראיתי צפיפות גדולה באזור בויאן, לפני האסון. עמדו שם שוטרים שעמדו על האבן בגובה 3 מטר ושלפו תינוקות עם עגלות, זה היה עוד לפני האסון. האמת, לא הצלחתי להבין איך אימהות הגיעו למקום עם הילדים הכל כך קטנים, זה היה מחזה מחריד. לצערי הרב, בעת האסון, אשתי הייתה עם הילדות שלי (זה היה פעם ראשונה שהיינו במירון), והבת שלי בת ה-21, כמעט ונמחצה שם - בגלל שגברים שעברו שם מחצו אותם והיינו בלחץ, במשך חצי שעה, לא מצאנו את הבת שלי. אחרי האסון ביקשתי להזמין דוח בטיחות, שהגיע למסקנה שמבחינה בטיחותית צריך להרוס את גשר דב".

ינאי: "קראת את דוח מבקר המדינה?".

פריינד: "קראתי."

ינאי: "מה אתה יודע על הביצוע".

פריינד: "חלש מאוד, עצוב".

ינאי: "ראית חלקים בדוח חלק מאחריותך".

פריינד: "אחריותי? אני רק כמה חודשים. זה היה ממש בכלל הדרך".

ינאי: "לא צריך להיות מהנדס כדי להבין שהמקום הוא בעייתי, למה את הדוחות שהזמינו אחרי האסון לא הזמנתם לפני.

פריינד: אני נכנס ורואה סקר בטיחות, הוא לא מצביע שיש בעיה בטריבונות".

ינאי: "מאותו מקום שאחרי האסון נזעקת לבקש את הסקר בטיחות, למה לא ביקשת את הדוח הזה בכניסה לתפקידך אחרי שאתה רואה את הסכנה והגשר מאוד בעיתי".

פריינד: "אני לא חושב שהייתי מקבל תקציב לדוח כזה. אם הייתי מגיע לפני לא חושב שמישהו היה סופר את זה".

פריינד בדרכו לאולם הוועדה
פריינד בדרכו לאולם הוועדה
פריינד בדרכו לאולם הוועדה
תוכן שאסור לפספס
78 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
50
ל-28, אין מה לשאול איך פתאום כולם אומרים: ידעתי שיהיה אסון, כי לפני האסון, גם אם אלף אנשים יגידו שהולך להיות אסון- אף אחד לא יקצה שקל בודד לתיקון הבעיה. רק אחרי האסון מבזבזים את כספי המדינה על חקירות ומשכורות לועדות. רוצה הוכחה? הנה ליד הבית שלי יש שביל צר עם מחיצות מסוכנות ושבורות מפח. כל ילד יכול
בי"ח מתחת לגשר24.08.21
49
מי זאת "נאור" מה היא בגיל הזה והיא לא יודעת שצריך לברך "שהכל נהיה בדברו" לפני שתיית מים? ושצריך לדעת שהכל נעשה לעורר אותנו ולחזור בתשובה. וזה לכולנו... ללא יוצא מן הכלל
יהודי מפוכח24.08.21
48
הפתרון צריך להיות לשורש הבעיה. הן לבעיה הגשמית והן לבעיה ההשקפתית. צריך להודיע בבירור שאין למנהגים אלו חלק באלוקי ישראל. מספיק עם השטויות של האדמורי"ם וחסידיהם למיניהם. חדש אסור מן התורה!!! לא לעלות למירון. לא להדליק מדורות בשום מקום. ושלום על ישראל.
יהודי24.08.21
לך לעלות להר מירון בל"ג בעומר זה כנראה באמת שום דבר... ויש אנשים שדורי דורות עלו למירון...אז מה תגיד
צפן24.08.21
אל תענה לכזה דפוק יישב בגיהנום יחד עם פרוילך ןירקדו בר יוחאי וישחקו בצמר גפן
בת ים27.08.21

הצגת כל התגובות

47
אהבתי את האמת בפרצוף משחק בצמר גפן נהפך לעבודה זרה בידי שחקנים והעדר רץ בעמוק על כלום אצל גדולי העולם תמיד כך היה החזון איש הרב שך הסטפיילר והרב עובדיה ועוד... מעולם לא הגיעו לשם
ללא שם24.08.21
כשהרבנים אוסרים כל הופעה וכל מקום שאפשר קצת להנות שם , נשאר ההופעה היחידה השטויות של הרבנים עם הצמר גפן , וזהו, כשכולם צמאים לקצת הופעות , קצת התאוורות -זה המקום היחיד, אז ככה זה נראה. נוסיף לזה את "תרבות הדחיפות" תוצאה ישירה של מה שקרה.
תרבות24.08.21
זה מזכיר לי חמור שראשו תקוע באבוס והוא מחוה דעות על בני אדם, "משחק בצמר גפן" , זו אפילו לא חוצפה, טיפשות לשמה.
מוטי25.08.21
46
צריך לבטל את מירון למשך 45 שנה. שנה על כל הרוג. רק ככה יבינו מה זה חיים של יהודי, ובמיוחד של ילד יהודי.
מלאכי25.08.21
מה הקשר בין יהודי למירון?? זה ע״ז גמורה
י02.09.21
להפך. צריך לחזק את ההכנסת אורחים במירון ל45 שנה לפחות. רק ככה יבינו מה זה חיים של יהודי, ובמיוחד של ילד יהודי.
פונקט פארקערט26.08.21
45
ההדלקה של באויאן זה מקור האסון ! הם עוררו את הקנאה והתחרות על ההדלקות , אין חזקות , אים הרבי מבאויאן שהיה על ההר בשעת האסון תפילתיו לימדיו לא יכול להגן על הציבור בבקשה שיעזוב את המקום גם הוא ! רק מי שמעשיו לשם שמים ולומד תורה לשמה זכותו יכול להגן על הבאים על ההר בל”ג בעומר , לדוגמת הגה”צ רבי יחזקאל
לבטל כל ההדלקות24.08.21
שמעתי שבמשך עשרות שנים הוא היה צם לפני ל"ג בעומר שהכל יעבור בשלום.
דוד24.08.21
והוה זהיר בגחלתן שלא תכווה....כבוד לת"ח
יעל25.08.21
מאין לך מה גרם ומה היו חשבונות השמים יש גזירות שגם הבעל שם טוב וכל הצדיקים לא יכלו לבטל כי זה היה גזירה קשה עובדה שזה לא קורה ולא יקרה ח''ו כל שנה... תפסיקו לחשב חשבונות שמים
אשרי המאמין24.08.21
44
ולפרוליך אני אומר נראה לי שאתה מפוצץ מקנאה כל מה שהיה לך בבטן על תולדות אהרן שפכת על השופטת בדימוס מה מפריע לך שבן אדם מצליח להניע המונים אז תולדות אהרן הצליחו כך בעשרים שנה האחרונות למרות שהצלחת להוציא את ליכטנשטיין משם תתפוצץ בסוף איפה שיהיה ההדלקה ויגיעו המונים לשם וכולם יראו שזה כן מעניין לראות
עזריאל24.08.21
43
זה אותו הרב פרויליך שחולל את המהומה בפרשת האם המרעיבה. איש ריב ומדון.
אלחנן24.08.21
42
לאלו שלא יודעים הפרויליך הזה הוא נציג אתרא קדישא והקנאים בתוך הוועדה ובזכותו לא יכלו לבצע שינויים גדולים להסדרת המקום בזמנו הקנאים נלחמו עבורו בטירור להחליף את ליכנשטיין איש קדמוננו מהוועדה ע"י הפגנות יומיות מול בית ליכטנשטיין (שדרך אגב משתייך לתו"א ולכן הוא אוהב מאוד את תו"א ומכאן הדברים שאמר נגדם
נוסטלגיה 24.08.21
פרוליך זה ליטאי בעל גאווה מסריחה מהיכן לקן את ה חוצפה כל לדבר על אדמורים
מני24.08.21
41
לפרויליך עבר מפואר של השתלחות בגדולי ישראל
ללא שם25.08.21
40
ניכרים דברי אמת הכל זה כבוד
דוד24.08.21
מילא שחילוני יגיד את זה אבל יהודי שיענו מכובד ??
בית שמש27.08.21
39
אין צורך לשנות כלום במירון, רק בל"ג בעומר לסגור את ההר וזהו.
שימי24.08.21
38
כשהייתי צעיר הכל היה מסודר שם [בימי זרח ורהפטיג ויצחק רפאל העליזים] כל הבעיות התחילו ביום שש"ס השתלטו על משרד הדתות. הכל אצלם אינטרסים. גם מול הקנאים ואמריקאים, הכל נטו אינטרסים. האסטרטגיה היא אחת: "מה יהיה לנו מזה", לא "מה יהיה לציבור מזה" ואם יש קשרים טובים עם חוגי וויליאמסבורג תקבל תמיכה טובה בפ
זלמן24.08.21
לא בגלל ש"ס ולא נעליים, יש ציבור ענק, וכולם דוחפים, בגלל שככה נוהגים,
גזענות24.08.21
כמה שטויות מדבר על ימים עליזים של מפאיניקים מושחתים
משה26.08.21
בוא נסכם: אתה שונא את ש"ס בלי קשר לסיפור של מירון, והוצאת את הקיטור שלך אחלה, עכשיו, נרגעת? הורדת מים? החרה שלך עבר באסלה? שלא יצוף עלינו עוד פעם. בוא נעשה סדר: בויאן, תולדות אהרון, תולדות אברהם יצחק, הרב רבינוביץ, פרוייליך, ושאר תופינים, ורוב מוחץ של עולי מירון, אינם אנשי ש"ס, הרב עובדיה כידוע אמר
איציק25.08.21
37
נראה לחוץ אש
אני24.08.21
36
הנה זה מתחיל !!! עוד שבועיים יביאו את היושבים ראשונה במלכול.. גפני ליצמן דורעי פינדרוס פורוש מקלב שווינגר ושאר אוכלי ירקות רקובים וכך מתגלה כמה הציבור החרדי הפוליטי מושחת ורקוב מהיסוד !!! בבחירות הבאות נבוא חשבון אתכך בצורה הכי הכי אכזרית ..
בני25.08.21
35
צריך לאסור במתחם את כל ההדלקות בלי יוצא מן הכלל......צריך לישר את הקרקע מסביב לציון ברדיוס ענק של לפחות קילומטר ושיהיה הכל מישור בלי עליות ובלי ירידות וללא מדרגות כלל......ולאסור כניסה להר מעל כמו מסוימת של אנשים.......גם לעשות יציאה ממקום אחר כדי שלא היה זרימה חזור מהיכן שנכנסים....וגם להכניס לכלא
רוני24.08.21
34
דברים כדרבונות
שמויגר24.08.21
לא רואה מה הוא הוא חידש, כמו כולם, מטיל את האשמה על אחרים.
מוטי25.08.21
33
השאלה העומדת: מדוע המשטרה סגרו יציעים? מדוע המשטרה עמדו ביציאה מגשר דב וחסמו את הכניסה? ויותר מכך, מדוע המשטרה סגרו גם את היציאה לכיוון החניון העליון מעל הציון????? מדוע מדוע מדוע????? כי המשטרה תכננו מראש לגרום לאסון המוני לחרדים בגלל שנאה. זאת השאלה ששואלים פמליה של מעלה כעת.
השרף מההיכלות24.08.21
מדוע ומדוע כת השטן הקיצוני הארור הרס ופרץ גדרי הבטיחות
מדוע24.08.21
מדוע היקר אף אחד לא פרץ שום גדר פשוט מה שקרה זה נהיה מחסום של המשטרה בדרך שהיא בכל שנה פתוחה ואנשים התקמו לעבר היציאה רק שראו שהיה חסום וכולם מאחורה לא ראו אותו והמשיכו ישר קדימה כך שהראשונים לא יכלו לחזור ועוד ועוד אנשים התקדמו בלי לדעת לעבר המחסום כך שכמות האנשים שהגיעו הייתה פסיכית והם הגיעו למצב
חח24.08.21
32
תזכרו שזה אחד הנושאים שיועברו לחקירת המשטרה
יהודי24.08.21
31
ליברמן יושב על הון יהודי לא היה מאז ומעולם 80 שנה קריסטל נאכט השיא .
זרע קאפו מוסר 24.08.21
30
זה רב?? ככה לזלזל בצדיקים היזהר בגחלתן של צדיקים שנשיכתן .... מה הוא מדבר בגסות ???? רק על ההתחלה זה כבר נראה ומריח לא טוב מי זה האיש הזה למה לא שמעו ממנו עד היום ? מה הוא עוד עושה ?
יהודי 24.08.21
29
הרב פרויליך רמז שאלכס ויז'ניצר קיבל שוחד מתולדות אהרן כדי להקים להם טריבונות. מאחר ואלכס ויז'ניצר כבר הורשע בקבלת שוחד אזי יש לחקור למה הוא הקים לתולדות אהרן טריבונות.
יוסי24.08.21
תגובתך ממש לעניין !!
לעניין24.08.21
28
כן .אבל בחקירה לא דנים על המחסום של המשטרה
אלי24.08.21
27
רוצחים ==========קנאים
משה24.08.21
הקנאים גרמו לאסון, ומחללים ומבזים את המקום הקדוש
יהודי לא סיקריק24.08.21
26
מתי אריה דרעי יגיע להעיד? מתי שר הדתות דאז אביטן? מתי שר לבט"פ דאז אוחנה? מתי שווינגר? כולם שם עם שלל התפקידים נהנו ממשכורות גבוהות מאוד.......ומאידך המקום היה מוזנח מאוד......רשלנות וזלזול בחיי אדם לאורך כל השנים......45 יהודים נהרגו.....וכל אחד טוען זה לא באחריותי.........קיבלו משכורות ענקיות כל ח
קובי24.08.21
25
בגלל אנשי ריב ומדון כמו הרב פרויליך שדאגו כל הזמן לשים רגליים לבעלי תפקידים במירון ולנהל מלחמות ביניהם, אי-אפשר היה לעשות סדר במקום, וכתוצאה מכך נגרם האסון.
מאיר24.08.21
24
האם באמת הכל התנהל לפי כללי הבטיחות?
ללא שם24.08.21
23
מעניין שעכשיו כולם נזכרים לומר אמרתי שבסוף יקרה האסון?! אבל מה עשיתם תכלס שזה לא יקרה מדברים על גשר הר דוב רק אבל יש עוד הרבה בעיות והרבה ניסים יש כל פעם אולי אם המשטרה לא היתה חושבת שהכל בשליטה היו עוד כמה אנשים טובים עוזרים שהמקום יתנהל כמו שצריך
ללא שם24.08.21
22
חצוף!!! נבל ומבזה קודשי וגדולי ישראל בלי בושה!!! וגורם לחילול השם עצום בזה שחילונים רואים איך שחרדים כביכול מדברים על הרבנים שלהם והוא עוד קורא לעצמו רב ??? לא ראיתי בכל החוגים והעדות איש כזה נבזה שעוד מעיז לקרוא לעצמו רב ת ת ב י י ש לך!!! ערב ר"ה??? מי אתה בכלל ככה לצחוק על מלאכים קדושים
!!!24.08.21
21
בערב לג בעומר הסתובבו שם סיקריקים שלא באו לרשבי רק לריב עם שוטרים ולקרוא להם כינויים
פרומער24.08.21
20
המשטרה הם הרוצחים היחידים וכל המשת"פים מוועדת החמשה
פלג24.08.21
19
סגירת חשבונות הללו 1 עם השני תוביל את כולם בסופו של יום למחבוש עדיף שפשוט יסתמו למה רצונם לנקות את שמם מוביל את המערכת לעוד גילויים ובעצם ראיות כמו שאומרים בשפה הפלילית נגדם כי בעצם אין נאשמים בסיפור יש חיפוש נאשמים ולהצביע על אחראיים למחדל בשביל לנקות את עצמם לא תורם כלום בחודש אלול כי בעצם הכל מלב
שנה טובה לכל עם24.08.21
18
האם אמת שדיבר בעזות פנים נוראה כזאת על משחק בצמר גפן.. ופיו לא רעד כשעשה ליצנות מצדיק קדוש וטהור???
יענקל25.08.21
מה צדיק בחסיד?????? ובמיוחד אדמו״ר
י02.09.21
17
הרוצחים הם ומשטרה וכל המשת"פים מוועדת החמשה
פלג24.08.21
16
זה לא שיעור כללי פשוט שואלים אותך עובדות
יענקי24.08.21
15
היום השלישי לעדויות. וכולם מתנערים לומר בגלוי כי כת הרצחני הקיצוני משחית מבזה מחלל את מקום הקדוש ציון המצוינת שהיה בכל הדורות לאחדות כל שבטי ישראל מבזה משמיץ פוגע מחרף ומגדף בדברי פשע וטינוף מנאץ ומכפיש רודף ובועט, ובפרט בימי ל"ג בעומר חוללו מהומות פוגרום פרובקציות הרסו ופרצו גדרי הבטיחות ולכך הביאו
גיוואלד24.08.21
14
הוא אומר שפעם ראשונה אשתו ובתו היו בל"ג בעומר במירון. חביבי, יש אנשים של"ג בעומר במירון אצלם זה בדם...הם יחצו את העולם כדי להגיע... מה לעשות? לך זה פחות חשוב ל"ג בעומר במירון...
ללא שם24.08.21
13
הרב פרויליך דיבר מדם לבו וסיפר על מאמציו לפעול נגד הסכנות וכשהבין שצריך לפנות לאריה דרעי, הוא לא הצליח להתקבל אצלו לפגישה בכל 10 שנותיו בתפקיד כי דרעי לא רצה לפגוש אף אחד מחברי ועדת החמישה כי אין לו שם נציג.
מאיר24.08.21
12
לא ידעתי שאני הולך לתת עדות. שקרן גדול כוחם ידעו אתה פשוט חשבת שזה יעלם ששוב יבוא דרעי ליצמן ויעלימו את זה שבגללכם מתו לנו כל כך הרבה צדיקים. נגיע הזמן שמישהו ישלם על העוולה הזאת. והפעם לא רק השוטר החילוני יחטוף אלא כל מי שהיה שותף לאיוולת הזאת !!! מבחינתי שיהיו שם עונשין הכי כבדים שיש רק למען ירא
יואלב24.08.21
11
הרב פרוייליך צודק שזה עבר כל גבול של ענין יהודי. מסקנות: 1.כולם אחראים.להשעות את מפקד המחוז והקצין האחראי. 2.ועדת החמישה וכל מי ש"נהנה" מתקציב המקום בכל דרך למעצר בית עד תום ההליכים והגשת כתבי אישום. 3.אין שום סיבה שההתנהלות תהיה שונה מאסון הבמה בהר הרצל,קריסת הגשר הירקון( מכביה),אסון ורסאי ועוד. כו
אהוד24.08.21
ואז התעוררת מהחלום....
יענקוש24.08.21
אפילו לכתוב אתה לא יכול, כל שכן, לחשוב. מתי היית במירון לאחרונה, והאם הרב אלישיב והרב שטיינמן, גם היה אסור שיקיימו להם הלוויות רבות, ובכותל בברכת הכהנים, אין התעלפויות.?
ח ח ח ח ח24.08.21
10
שאל נעלך מעל רגלך לפני שאתה מדבר על צדיקי עולם , בושה איך שדיברת אתה לא ראוי ליצג את הציבור החרדי
זוהר24.08.21
נכון מאד אבי אבות הטומאה כך לדבר ?
זיגיח24.08.21
9
ירבו כמותך בישראל
ללא שם24.08.21
8
למה הוא לא פנה לתקשורת חרדית לדבר על כך??? יש הרבה עיתונאים כמו ישי כהן ועוד אמצעים לעשות אם באמת היה כואב לו היה עושה.. מחילה אבל נראה שכל אחד משחק אותה בועדה שהוא לא יודע וניסה לעשות מאמץ והעיקר כסף קבל ...
אני24.08.21
התקפה הגנה הכי טובה, הוציא את כל הרוע שלו, בפומביות כבר אין לו ממילא מה להפסיד, הוא מסוכסך עם תולדות אהרן מזוית אחרת לגמרי.
איך אומרים?24.08.21
7
הקמת הוועדה היא כפירה בה'. שהרי ה' הוא כל יכול ולא התערב למנוע האסון. וגם רשב,י לא התערב. כי אין רוח המקום, ורוח רשב"י נוחים מההילולה, לכן בא האסון כדי שיתפללו לה' בבית הכנסת ולא במירון לרשב"י..
נביא אמת24.08.21
להפך למה כפירה? מה שאתה אומר זה כפירה שהרי הקב"ה שמר עלינו במשך שנים הרי כולם היו עוברים באותו המקום ולא קרה כלום והשנה ה' רצה ומה שקרה קרה וברוך ה' שלא יצאנו ביותר נזק (זה היה יכול לקרות) וה' שמר עלינו אבל מחובתינו כאנשים מאמינים לעשות השתדלות ולהבין את הלקחים להמשך לדעת מה לא היה בסדר שאם לא כך מ
חח24.08.21
6
עוד בורח מאחריות ומאשים את המשטרה ואת חברי הכנסת. אם אתה מספר שהיה דוחק גם שנה שעברה אז למה לא שלחת מכתב משהו למה לא פנית לרבנים ??? חצוף ושקרן !!!!
יואל24.08.21
הוא שלח ועוד איך שלח, שמו את המכתבים שלו במגרסה בלי לקרוא, אז לפני שאתה מתפרע תעשה שיעורי בית.
אליהו24.08.21
5
א. שקרן. ב. הקבר בבעלות הקדשות פרטיות. מאז ומתמיד . מתי תקלטו את זה?! אין למדינה כל זכות קניינית על המקום. אתמול זה האימפריה העתמאנית והמנדט הברטי היום זה מדינת ישראל מחר זו מדינה אחרת- אבל שטח הקבר הוא ברובו שטח פרטי של ועד העדה הספרדית ( עוד מימי הרמב"ם) וכך הוא ישאר. הכספים שמגיעים למקום הוא ענ
יוחאי.24.08.21
איך זה נהיה שלהם? קנו את זה מרשב"י? חלקת הקבר נקנתה לראשונה ע"י התנאים הקבורים שם, מאז זה שייך לכל עם ישראל הלומדים את תורתם, נמאס ממעשה הגזלה, החזקות והמריבות של כל ההקדשות, שילמו כבר במספיק חיים. אגב, במידה והם מרגישים שהקבר שייך להם אז גם האחריות לאסון עליהם.
יוסי25.08.21
4
מי שמכיר את הרב פרויליך יודע שהוא מצעב חסידים ברמה הקשה ביותר ודי למבין
מתעב חסידים24.08.21
3
הרוצחים הם ומשטרה וכל המשת"פים מוועדת החמשה
פלג24.08.21
2
מישהו יודע אך ואיפו אפשר לתצרף לחגיגה?
הכיס24.08.21
1
100 אלף שקל בחודש מתרומות ומקופות??? לאן הולך הכסף??? חשבתי לתומי שזה לשיפור המקום הקדוש.
יהודי24.08.21
בס"ד 100000 ש"ח זה כלום בשביל כל ההוצאות אבל צריך שיהיה פיקוח לאן משולמים כספי התרומות. אומנם רק הקפה, החלב,השתיה והתה עולה הרבה כסף אך בכל זאת צריך שיהיה פיקוח על כספי התרומות. אם מישהו לקח מעשר לכיסו (עד לא מזמן קראו לזה לגנוב, זוכרים?) אז כנראה שהמקום הקדוש הוא הכיס.
הצדיק ממדינת סדום24.08.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24