כיכר השבת

הריאיון והסערה

הפקרת החרדים; דברי ד"ר אלרועי פרייס ל"כיכר" והסערה

לאחר דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור שחשפה כי מתווה לחינוך החרדי לא אושר בשל בעיות תקציב, מה שהוביל לגל תחלואה במגזר, הח"כים החרדים תוקפים וקוראים לחקירה (חדשות, חרדים)

54
ישי כהן | כיכר השבת | י"ז באלול | 25.08.21
גפני, דרעי וליצמן
גפני, דרעי וליצמן (צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

ראשי הסיעות החרדיות וחברי הכנסת החרדים במתקפה חריפה נגד הממשלה שהפקירה את החינוך החרדי, מה שהוביל לגל תחלואה במגזר, כפי שהתבטאה ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בריאיון בלעדי ל'כיכר השבת'.

כזכור, בריאיון ל'כיכר השבת' שישודר במלאו מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע', התבטאה ד"ר אלרועי פרייס על פתיחת שנת הלימודים ללא מתווה במגזר החרדי ואמרה: "זה באמת ידוע שא' אלול פותחים. אנחנו התחלנו עם משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד האוצר והשלטון המקומי - לבנות מתווה במרץ, מחודש מרץ אנחנו יושבים על מתווה והמתווה היה מאוד סגור, למעט האישור התקציבי, והאישור התקציבי לקח לו המון זמן. אני חייב להגיד שהאישור התקציבי לקח זמן".

דבריה של ד"ר אלרועי פרייס (הריאיון המלא, מחר)

לדבריה: "המתווה היה מתוכנן ומאורגן כבר לפני הרבה מאוד זמן ונדרש באמת את האישור התקציבי וייתכן שמשרד החינוך לא העביר אותו עד שאין אישור תקציבי לעשות את זה. אני באמת חושבת שזה באמת היה צריך להגיע הרבה יותר מוקדם, וזה היה צריך להגיע לפני שנפתח במגזר החרדי".

את רואה חיבור בין פתיחת שנת הלימודים ללא מתווה לעובדה שכל הערים החרדיות אדומות?

"בוודאי, בוודאי, אנחנו רואים את העלייה במגזר החרדי באופן משמעותי. רואים את העלייה במגזר החרדי".

ויש קשר לפתיחת שנת הלימודים?

"בוודאי, בוודאי. העלייה מתחילה ממש בא' אלול".

בתגובה לדברים אמר יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי: "דבריה של ד"ר אלרועי פרייס הוכחה נוספת כי ממשלת בנט-ליברמן מתאמצת לפגוע כמה שיותר במגזר החרדי, ההחלטה שלא לאשר את המתווה פירושה הפקרה מוחלטת של ילדי החינוך החרדי שנפלו קורבן לגחמות של רה"מ ושר האוצר".

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, הגיב: "לפי דבריה של דר' אלרועי פרייס מדובר בהפקרות כלפי תלמידי החינוך החרדי.

,מתברר שהיה מתווה מסודר שהיה צריך לעשות אותו מול התלמידים החרדיים ולא אישרו לכך תקציב, כתוצאה מזה הפקירו את הילדים החרדיים ולכן יש עליה במספר המאומתים".

יו"ר 'אגודת ישראל', ח"כ יעקב ליצמן, תקף בחריפות: "אני מזועזע נוכח דבריה הקשים של הד״ר שרון אלרועי פרייס בדבר הזנחת ילדי הציבור החרדי תוך דחיית המתווה שגובש במשרד הבריאות לקראת א׳ אלול. זוהי התנהלות פושעת של ממשלת בנט-לפיד-ליברמן-סער שפשוט הפקירו מאות אלפי ילדים ללא מענה הולם ונדרש בעת השתוללות מגיפה ותחלואה גוברת. אני דורש לחקור את המחדל הזה לעומקו, שגובל בפיקוח נפש".

ח"כ אורי מקלב הגיב על דברי ד"ר פרייס: "לצערנו יש אוכלוסיות שהם פחות חשובות, מתנכרים ומתעלמים מהם, מכירים בהם רק כאשר אפשר להסיט נגדם ולגלגל עליהם את האשמות. אנו רואים שוב כי אין שום אחריות ותפקוד לממשלה הזו, הם לא יודעים להתנהל, הכל זה חלטורות וניהול כושל של אנשים חסרי ניסיון".

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אמר: "אמרנו שוב ושוב, ההזנחה וההפקרות נגד ילדי החינוך החרדי מקורם בפשע, אך לא רק, מטרתם המרכזית הייתה ועודנה להפיל הכל על המגזר החרדי, הם בנו על זה קריירה".

לדברי ח"כ משה ארבל: "דבריה של ד"ר אלרועי פרייס לעיתונאי ישי כהן מסבירים היטב מדוע דווקא שר האוצר הוא הממונה בחוק להיות חבר בקבינט הקורונה.

"היעדרותו המופגנת השפיעה באופן ישיר על היעדר אישור תקציבי לתכנית פתיחת שנת הלימודים והגברת התחלואה. שר האוצר אחריות היא גם אשמה!".

מנכ"ל ש"ס, ח"כ חיים ביטון, אמר: "הממשלה הזו הפקירה את התלמידים החרדים ביודעין, כבר לפני חודש פניתי לבכירים במערכת החינוך בשאלה מה המתווה של פתיחת שנת הלימודים הנוכחית. התשובה שלהם הייתה שאין עדין שום מתווה, מבחינתם לא קיים חודש אלול אלא רק אחד בספטמבר".

חבר הכנסת מ'הציונות הדתית', אופיר סופר אמר בתגובה: "אני נדהם שהממשלה החליטה לפתוח את החינוך החרדי ללא מתווה מסודר בגלל שיקולי תקציב ובצורה של ניסוי וטעייה. זו בדיוק התוכנית של משרד החינוך בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי וזו הפקרות של ממש גם על פי מנהלי בתי הספר שנמצאים בחוסר ודאות".

"הנתונים מראים שהחיסון השלישי נותן הגנה של 95% וכיום יש למעלה ממיליון וחצי מתחסנים בקצב של כמאה אלף ליום- האם זו לא סיבה מספיק טובה לדחות את פתיחת שנת הלימודים ולצמצם ככל הניתן את מקדם ההדבקה?", הוסיף סופר.

ח"כ אוריאל בוסו הוסיף: "חשוב שהאזרחים יידעו שבסדרי העדיפויות של הממשלה כסף לפני בריאות. סיפורה של הממשלה נהיה מפחיד - יותר ממה שחשבנו".

חה"כ יואב בן צור הגיב: "ממשלת ההכלה בראשות בנט, מכילה טילים וירי מקלעים על העיר שדרות. מכילה ירי מטווח אפס על חיילי צה"ל. מכילה 50 מיליארד לאחים המוסלמים. אבל להכיל תקציב למתווה בחורי ישיבות בכדי למנוע תחלואה, אין, בושה וחרפה".

ח"כ משה אבוטבול תקף: "מדהים לשמוע מד״ר פרייס שמחדלי הממשלה כלפי בני הישיבות והציבור החרדי הינו מבעיות באישור התקציב.

"מעניין איך לתת 50 מיליארד שקל למנסור עבאס אין בעיות? האמת לא פלא שזה מה שקורה כשבנט לפיד וסער מינו בממשלתם לצר האוצר את איווט ליברמן שונא החרדים".

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
הם חושבים שהציבור מפגר כולם יודעים שאין שמירה על ההנחיות ,אם זה מה שרוצים שיהיה לבריאות...אבל אח"כ לא לבוא בטענות לממשלה ..
די יש גבול !!27.08.21
39
גם שבוע לפני תחילת הלימודים ידעתם שאין מתווה. למה לא צעקתם אז?? חיכיתם שתתחיל השנה כדי שתוכלו שלבכות על הממשלה שלא עשתה מתווה. אם זה היה באמת חשוה לכם הייתם מעלים את הנושא מבעוד מועד
דני26.08.21
38
המפקירים האמיתיים הם גפני דרעי וליצמן
לא נעים26.08.21

הצגת כל התגובות

37
לפני שנה כשבקשו לסגור ההנהגה החרדית סרבה והשאירה פתוח.אז......
יוסי26.08.21
36
בכיינים!!! גם בשיא המחלה מבלי שהיו חיסונים, פתחתם בתי ספר, בתי כנסת וטישים. אפשר לחשוב שהייתם נוהגים על פי המתווה- צבועים!
חרדי אמיתי שהצביע ליש עתיד27.08.21
35
לא הבנו איזה מתווה יש בכלל? איזה תוכנית לא בוצעה
מנחם26.08.21
34
אם החרדים מחוץ לתקציב שיהיו גם מחוץ לדוחות את המליונים על הגב של החרדים הם יודעים לעשות , בשביל להעביר לרוסים ...ולערבים ... פשיטה על האוטובוסים מרכזי הקניות החרדיים יום יום שעה שעה , והקניונים מתנהלים איך שבא להם בלי פיקוח ובלי דוחות
ממשלה הזיה 26.08.21
33
שוב חברי הכנסת החרדים משקרים . בדיוק לפני שנה הם התנגדו לסגר בערים חרדיות והשאירו הכל פתוח . וזה בניגוד לציבור החרדי שדרש סגר בערים .
אחד 26.08.21
32
גפני דרעי וליצמן - מה אתם עשיתם בשביל החרדים ???? חוק גיוס - אפס חוקי שבת - אפס ברסלבים לאומן - אפס - שלא נאמר איך הפקרתם את הברסלבים בשר מבשרכם בשנה שעברה מה בעצם אתם מסוגלים לעשות יותר ממה שלפיד עשה? התשובה היא - אפס הם עשו חוק גיוס - הם נתנו לברסלבים לטוס בכיף ...
חכמים בלילה26.08.21
31
עד לט מזמן אתם הגנתם בחירוף נפש על פתיחת מוסדות הלימוד בזמן שכל המדינה היתה בסגר. ועכשיו ? מה קרה ? פוזיציה? אין לכם באמת את מה לתקוף?
מנחמקה26.08.21
30
עדיף פשוט שלא תגיבו!!!!!
ממשלה מגעילה אני מתביישת בכלל לגור בה וה25.08.21
האויבים הם אלו שלא שומרים על ההוראות של הרופאים והלכות פקוח נפש ומזיקים לכולם
מוטציה של ההלכה27.08.21
29
רוצחים
147סץ25.08.21
28
שאלה לדרעי, גפני וליצמן--מדוע איפשרתם לביבי לרמות את גנץ למרות שנתתם ערבות? אם לא הייתם מאפשרים--לא הייתם עכשיו כמו בעגערס
שלמה26.08.21
27
תשבו בשקט באופוזיציה זה המקום הכי טוב בשבלכם ,אתם גרמתם לאסון מירון,לקורונה במגזר,שחיתות בבני ברק,קומבינות בכל הארץ ברוך המקום שעקרכם ימותו הקנאים.
יוני26.08.21
26
הנה שב גואל לבן על סוס שחור ערבי גזעי שחכתם עברו במחי יד
בוסטר נתניהו 25.08.21
25
ממתי החרדים צריכים מתווה? לא למדו מספיק גמרא כדי לבנות לעצמם מתווה הגיוני ומסודר? לא עברו 3 גלי קורונה על מנת להבין מהו מתווה? כמה צביעות כלולה בכל הטיעונים האלו !
אלי26.08.21
24
חרדים מתלוננים על אפליה......בדיחה.......א החרדים יש את הכי הרבה אפליות בצורה מובנית......והם באים להתלונן שמפלים אותם.......ממש הקוזק הנגזל.......קודם כל שיפסיקו לעשות אפליות אצלם במוסדות חינוך ועוד....איזו שחיתות.....הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו.....
רוני26.08.21
23
חוץ מהחרדים שלא נבדקים ברוב טיפשותם, רואים עליה מטורפת בתחלואה, מוסדות שלמים חולים ומדביקים את הצוות שכבר מחוסן /מחלים בושה למדינה
זה מחדל איום ונורא25.08.21
22
גפני, ליצמן ודרעי הלכתם בבלוק עם ביבי אז תפנו אליו--אם לא הייתם מזניחים אותנו והולכים עם בנט הייתם יכולים להשפיע--אבל בחרתם בביבי--משענת קנה רצוץ
עקיבא25.08.21
אז. הלכו. נו אכשו. מותר. להרוג ציבור. שלם
אבי26.08.21
לפחות אתה מודה שבנט הזניח חלק מהציבור זה מתאים לראש ממשלה? בתןר אדם אחראי אסור לך לתמוך בו אוטוטו יהא תוהו ובוהו במדינה dont worry
חיים25.08.21
יש כאן תגובות של גאונים ממש בזבוז טוב שיש מקום שאפשר לשפוך בו ........
יש 26.08.21
אין היגיון בדבריך!! רק כסף$$ השאלה כמה לכל תגובה???
גילוי נאות //26.08.21
21
ילדים חיבי בידוד וילדים לא מחוסנים במקומות ללא חלון פתוח ותשכחו ממסיכות...מסתובבים בבכ"נ ליד מבוגרים ללא כל הגבלה ופיקוח
ההפקרות החרדית26.08.21
ההפקרות החרדית במיטבה! אי שמירת הלכות ערבות הדדית ופקוח נפש!
ההפקרות החרדית במיטבה29.08.21
20
החיבור בין פתיחת שנת הלימודים לעובדה שכל הערים החרדיות אדומות, הוא הזלזול בהנחיות משרד הבריאות. שיגידו בבית דין של מעלה שהם בסדר ורק הממשלה אשמה, נראה אם הטענה הזאת תיתפס...
פשוט מאד!25.08.21
מטומטם
משה26.08.21
איזה הנחיות? על זה בדיוק מדברים שאין הנחיות, לידיעתך עד היום ההדבקה הרבה היתה במגזר החילוני ולא החרדי, אלא שכשזה מגיע למגזר החרדי כולם קופצים והתקשורת בראש!!!!!
אוי נו באמת? 26.08.21
רוב המחוסנים אצלנו , רוב המחלימים אצלנו לפי הרעש התקשורתי ... אז בא ספר לי על איזה זלזול אתה מדבר ??? החלמנו , התחסנו ....והקורונה חוגגת ... משהו מכל ההבטחות פשוט לא עובד להם .... והם מחפשים את החרדים לקורבן , במקום להודות שזה לא עובד , או שהם נכשלו .....
אפס26.08.21
19
כאילו שאם היה מתווה מישהו בכלל היה מתייחס אז יאללה
26725.08.21
18
לא מבינה, החרדים רוצים עצמאות במערכת החינוך ובכלל בכל העניינים שלהם, אז מה הם רוצים? תהיו עצמאים עד הסוף. תרימו לכם ועדות משלכם מומחים משלכם שיבנו לכם מתווה.
לילי26.08.21
17
ממשלת סדום אמרנו?
זאת ממשלה שערבים מחליטים איך לנהל את מדי26.08.21
16
תודה רבהה לכם חכים יקרים
.25.08.21
15
איפה את מלכה לייעפר?? איפה הערבות של האסיר המשוחרר דרעי לגנץ?? גפני, המשך לנבוח.
מויישי26.08.21
14
חרדים מגעילים שלא דאגו לבריאות שלעצמם אם אין אני לי מי לי לשון חזל לכן כל אחד צריך לשמור על עצמט לפי שולחן ערוך ולא לחכות לחסדים של אחרים ויפה שעה אחת קודם שנה בריאה לכולם
אלף26.08.21
13
יהירות רוממות רוח בוסטר נתניהו 3 ברכת הגר"ח
בוסטר נתניהו 25.08.21
12
תגובות הזויות!! אם היו מתערבים בצורה כל שהיא בפתיחת הת"ת בר"ח אלול הרי הייתה קמה מיד צעקה עד לב השמים כי הממשלה מנסה לפגוע בלימודי התורה של הצאן. קחו אחריות על עצמכם.. אתם הייתם צריכים להכין מתווה ולהדריך את המנהלים וראשי הישיבות כיצד להתנהג!!!!!
תרגעו ותרגיעו25.08.21
צודק--על זה נאמר--אוי לו לדור שאלו מנהיגיו (ליצמן דרעי וגפני)
עקיבא26.08.21
11
הם אמרו שהם החליטו להכיל מתים, והם התכוונו כמובן למגזר החרדי ולא לעצמם.
אוריאל25.08.21
צודק 1 כל הכבוד מדוע ברחו מהארץ בקום המדינה לאמריקה כי חזו עם מי יהיה פה עסק מגוי אתה יודע תפוס מרחק אבל מיהודי כווווולםםם כשרים
אלמוני26.08.21
בטח שכמו שאנחנו החרדים לא אחראים למה שאנחנו עושים ככה נשלם על מה שלא עשינו. למה אתם נשענים על הממשלה המאפיונרית הזאת? קחו יוסמה ותהיו אחראים לעצמכם חרדים יקרים. איפה העסקנים????? במה הם עסוקים?
צדיק המסיכות25.08.21
10
איזה יופי שיש על מי להפיל את האחריות, ואם זה מלווה בהסתה שלממשלה לא אכפת מדם חרדי עוד יותר טוב. פתאום אתם תולים את כל מאווייכם במתווה. יש פתרון קסם ושמו מתווה? אז אם לא היה מתווה, למה פתחתם את שנת הלימודים? אולי האחריות היא שלכם? פשוט הזוי. מתלוננים שנתנו לכם לפתוח את שנת הלימודים בלי מתווה כדי
אבי26.08.21
9
אי אפשר לנצח איתם.כשהייתה אכיפה קפצו כל אותם חברי כנסת בטענה שהממשלה מתנכלת לחרדים/נלחמת בתורה וכשאין אכיפה אז הממשלה מזניחה ומפקירה אותם,למרות ההפרות השיטתיות של ההנחיות אצל חלק גדול מהמגזר.תתחילו כבר לדאוג לעצמכם ולסובבים אתכם
לא יאומן25.08.21
8
היום בנות התחילו לימודים. אין תו ירוק או סגול,אף אחד לא בירר מי עשה חיסון (כיתה ח), אין חלוקה לקפסולות. לפי פרסומות לפני שבוע בערים אדומות לומדים בזום(טוב, מרחב קולי אצלנו) אם בכיתה פחות מ70% מחוסנים ומחלימים. אז גורנישט, הכל רגיל אם לא איום בסוף שנה קודמת שבסמינר בודקים ב7 עיניים מתחילת כיתה ח' הכל
בוקר טוב25.08.21
7
צודקת כי ה' מגן ומציל את החרדים לכן אינם צריכים חיסון.
נביא אמת25.08.21
6
למה לשסע? אני חילונית ואצלנו המצב לא יותר טוב. גם אצלנו אין מתווה ואין כלום.
אא26.08.21
5
ממתי החרדים שומעים להנחיות של משרד הבריאות?????????
הרי הם ציונים והכל זה שמד ורק רוצים להרו25.08.21
4
בגל הראשון החרדים ציפצפו על כל ההנחיות הממשלה, כעת הממשלה מצפצפת עליכם....
כמה חרדים לובשים מסיכות, הא!!?? תתחילו ל26.08.21
3
בעילום שם
בושה וחרפה.נורא ואיום.שימת פס בוטה ופושע25.08.21
2
מדוע איפשרת לביבי לרמות את גנץ למרות שנתתם ערבות? אם לא הייתם מאפשרים--לא הייתם עכשיו כמו בעגערס
שלמה 25.08.21
הכל בגלל ביבי. זהו!
יהודי25.08.21
נכון
חכמים בלילה26.08.21
1
תקראו תהלים, אצלכם זה תמיד עובד.
רבי זונדר26.08.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24