כיכר השבת

טור דעה

היום שיעיפו את בתי מ'בית יעקב' // שרה ינץ

אמש דווח באחת המהדורות המרכזיות, על אושיית רשת שבנותיה הושלכו מבית יעקב. העו"סית שרה ינץ, מסבירה האם ההחלטה להעיף מ'בית יעקב' היא נכונה • דעה (טורים)

183
שרה ינץ | כיכר השבת | י"ח באלול | 26.08.21
ילדה נכנסת ל'בית יעקב'. ארכיון
ילדה נכנסת ל'בית יעקב'. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

אני לא אתפלא אם 'בית יעקב' יחליטו להעיף את הבת שלי!

בלי קשר לאורחות חיי, בלי קשר אליי, החוויה ההורית בתוך מערכת החינוך החרדית, קשורה בעבותות לחשש המתמיד מפניי סילוק, נידוי והרחקה.

ככה המערכת עובדת, אני לא מחדשת כאן שום דבר.

לא מצאתי הורה אחד שילדיו מתחנכים במוסדות הללו, שלא מנע או נמנע, הסתיר או טשטש, בשל החשש שהוא ייבעט.
החינוך החרדי, מציע מסגרת מוקפדת ושמרנית לכאורה, לילדי המגזר. אלא שבפועל הדרישה להתחנך מופנית באותה המידה כלפיי ההורים.

להתחנך, להתיישר, להתהלך בשבילים המוכרים.

האם אני בעד? לא.

האם אני נגד? ובכן, בשל בחירתי המודעת (גם אם בלית ברירה מחוסר חלופה אחרת) לשלוח את ביתי להתחנך בחינוך הזה, אין לי הזכות (מה גם שזה בזבוז זמן משווע) להיות נגד.

זו המערכת וזו המסגרת. כבר מהרגע הראשון עוד טרם פציתי פה, הונח מולי תקנון מחייב.

אף אחד לא חייב אותי לחתום, אבל ברגע שחתמתי, גזרתי על עצמי את החובה 'להיות בסדר', להיות מוטלת בספק ועל תנאי, אשמה עד שיוכח אחרת.

דפוק לגמריי, אני יודעת, אבל זו המערכת.

2. זה לא פוסט ביקורת על החינוך החרדי (לא הפעם).

זו כן קריאה לביקורת חריפה כלפינו ההורים, לא על הבחירה לשלוח לאותן המסגרות. כי לצערנו, אלו המסגרות הקיימות. לעיתים קרובות מדי אין לנו ברירה (ותודה למפלגות החרדיות שפועלות בלהט מרשים כדיי למנוע פתיחה של ממ"חים ברחבי הארץ).

הביקורת הנדרשת, היא על הנזק העצום שאנו גורמים לילדנו מבלי לשים לב, כאשר אנו דורשים מהם לפצל ולבדל את חייהם, אלו שמתקיימים בבית, מול אלו שמבוימים בחוץ.

חברה קרובה שלי נוהגת לערוך שיחות הכנה לבנותיה, עם סיום חופשת הקיץ ולקראת החזרה ללימודים, כדיי לוודא שהן לא יספרו בבית הספר אודות הסרט אליו יצאו, החוף המעורב בו ביקרו, או על הפעם הזו שהן אכלו במסעדה הזו שאין לה ממש כשרות.

חברה אחרת שמשתייכת לזרם הברסלבי, ביקשה מבנה שהתקבל בשעה טובה (על אף היותו פרענק בן של חוזרים בתשובה) לישיבה ליטאית, שלא יספר על הביקורים שלו עם אביו אצל רבי נחמן, שלא יארוז חלילה לישיבה את כתבי הרב, ועל אף שהתחנך על ברכי החסידות, שיגנוז אותה לעת עתה כי ככה עדיף, רגיל, מקובל.

סיפורים שונים בתכלית, אשר במרכזם אותו גלעין חונק, אותו מסר בעייתי שמועבר לילדים, זה שמלמד אותם לשקר, לפצל, לרמות, והכי גרוע: לשמור סוד. כאשר אנו מלהקים את המורה/גננת/מחנכת בתפקיד 'המלשינה' אנו פוגמים בקשר של הילדה עם דמויות משמעותיות, בתוך מסגרת משמעותית ומפתחת, אנו מניחים את הילד על אש קטנה שצובטת לו באחוריים, מתזכרת אותו להיות בהיכון, לטאטא ולחטא, להיות אחר, כשהעיקר הוא להיות 'בסדר, כמו כולם'.
כמה אנרגיה מבוזבזת על הניסיון להתאים, מה חבל שאותה אנרגיה נגרעת מלימוד של ערכים ראויים, מחינוך משמעותי לחיים.

3. אחריות הורית.

אחריות הורית זה לפעול כדיי לאתר את המסגרת המתאימה לילד שלך, ולא להשכיבו במיטת סדום ולקצץ בו עד שיתאים עצמו למסגרת.

אחריות הורית היא להתעקש על מסגרת, גם אם זה אומר לבנות אותה מהיסוד. היא ההבנה שלמעשים שלך כהורה יש השפעה ישירה על הילדים שלך, החל מרמת המסרים וכלה ברושם שמועתק-מודבק על ילדייך. ככה זה בחינוך החרדי אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה.

שולחת תנחומים וחיזוקים לכל ילד וילדה, בהווה ובעבר, ששילמו מחירים שלא באשמתם. שנבעטו, או לא התקבלו, שהוחרגו, שהורחקו, שנלחמו להיות (שייכים, 'כמו') גם במחיר של לא להיות (הם עצמם).

תוכן שאסור לפספס
183 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
130
משיחחחחח
אין לי מילים שנזכה ליראת שמיים אמיתית06.09.21
129
אני שולחת את בתי לממ"ח אני מאוד בעד
אנונימי27.08.21
128
אני מסכים מה מותר בבית ספר לספר על גלישה באתר זה וסרטים כולם רואים ומשקרים
אריאל27.08.21

הצגת כל התגובות

127
כתבה יפה וקצרה מנשוא. האמת שכולם בתחפושת. ועוד יותר, בכל מגזר כולם בתחפושת. השאלה למה רוצים להתחפש, או להיות.
אליל27.08.21
126
למי שלא מתאים שלא ישלח, אתם לא עושים טובה לאף אחד, הכתבה כ"כ מסולפת, הבית ספר לא אמר לה מילה על צורת הלבוש או סיגנון חייה, היא בחרה להפוך לדוגמנית זו זכותה אך בית יעקב לא חייב להכיל את זה, החינוך בבית יעקב ודוגמנות הם שני מקבילים שלא יפגשו לעולם!!
ללא שם27.08.21
125
אושיית רשת - אישה שכתבה כמה פטסטים?:)))) לא מתאים- לא שולחים. מסכן בעלה. היא בונה סיפוק אישי וקריירה מפוקפת על גב ילדיה? מי וכמה שילמו לה על השטויות?
פטקס27.08.21
124
כולנו קצת משקרים ומתאימים את עצמנו לחברה, כמו למשל הסמארטפון והשמלה היותר צנועה שאנחנו לובשים כמגיעים לבי"ס. אבל האבל הגדול, את לא משקרת בקטן את משקרת בענק, ים מעורב? מסעדה לא כשרה? סרט? לכי לדתי לאומי ותראי שגם שם יש כללים ויש מצב שלא יכניסו את הבת שלך לאולפנה נחשבת.
מוישי26.08.21
123
''חברה קרובה שלי נוהגת לערוך שיחות הכנה לבנותיה, עם סיום חופשת הקיץ ולקראת החזרה ללימודים, כדיי לוודא שהן לא יספרו בבית הספר אודות הסרט אליו יצאו, החוף המעורב בו ביקרו, או על הפעם הזו שהן אכלו במסעדה הזו שאין לה ממש כשרות.'' תאמרי לחברה הזאת שהיא פושעת-ואין כוונתי לעצם המעשים (מעורב, לא כשר), אלא לז
יאיר26.08.21
122
קודם אפתח בברוך שלא עשני חרדי ולמה ?כי חרדים רבים בעצם אנוסים...הם חיים כלפי חוץ בדרך אחת,ובסתר בדרך אחרת. כימעט ואין חרדי שלא מחזיק טלפון כפול או מחשב.אפילו שלא משתמש בהם למטרות רעות יש איסור ומענישים את ילדיו אם יתפס.כלומר חרדות זה צביעות.
א26.08.21
121
את אומרת דברים של טעם, נטולי טעם. עד הקטע עם הסרט, החוף המעורב והמסעדה הלא כשרה הזדהיתי איתך. שם איבדת אותי לגמרי. מה הקטע? לא מתאים לך? תשלחי לחינוך אחר. לא מדובר על סטיות תקן קטנות ונסלחות, מדובר על דברים שהם קונסנזוס בציבור החרדי. אז בבקשה. גם אני שונאת צביעות והתקרנפות. אבל הגזמת לגמרי.
רונה26.08.21
כתבת מדויק
אני27.08.21
נכון מאוד את רוצים לחיות בגונגל אבל להיות בבית יעקב לא יהיה אחכ חילולי השם ממש מסכנים
אא27.08.21
120
על כולנו לבחון את עצמינו דקה אחר דקה מהי רמת אהבת ישראל שלנו.רבקה רחל ולאה לא גדלו בבתים חרדים והן מעמידי עולם.בכל אופן נכון לשמור על תקנון של כל מסגרת תורנית .אם זאת יש לנהוג בחכמה ובחמלה רבה בכל החלטה עתידית לגבי המשך של תלמיד ותלמידה ולשאול בגדולי ישראל שנה טובה.
ד.ד01.09.21
119
מבחינתי השקר הגדול של החברה החרדית נוגע ליסוד הקיום האנושי- צניעות! אם במקום איכותי ישנן מורות שהולכות עם פאות ארוכות וחצאיות קצרות ומטיפות ומחטיפות למי שתעז ותרצה ללכת בחצאית ארוכה, בשם הצניעות = צביעות אחת גדולה. ומה יעשה הבן ולא יחטא... ורבים חללים הפילה
ללא שם27.08.21
צנועות וחסודות המורות על מה אתה מדבר??
המורות??31.08.21
מגניב צודק! עדיף לבוש חילוני
יהודי חרדי31.08.21
118
וואוו פעם ראשונה ששומעת מישהי מבפנים שמודה בזה למדתי שם וסבלתי רבות (אני פרענקית.. ) התגברתי, הצלחתי בחיים, אבל עדיין, הצל הרע שלהם לא נעלם. ברוך שפטרנו
ללא שם27.08.21
117
לא ברור למה זה כבוד גדול בכלל ללמוד בבית יעקב ..הכניסו לשם לימודי ליבה..לא מלמדים שום דבר על צניעות שוטפים לבנות את המח שצריך השכלה גבוהה לדעתי השם בכלל לא רוצה את המוסד המקולקל הזה
ט27.08.21
116
טיפשה! את לא מבינה את ההבדל בין להסתיר נסיעה לאומן לנסיעה לסרט ולחוף מעורב? לאור מה שכתבת תסתכלי טוב במראה. תעברי לחינוך הממד. שם יאה לך.
ללא שם27.08.21
"..סיפורים שונים בתכלית, אשר במרכזם אותו גלעין חונק.." כדאי מאוד לקרוא כמו שצריך לפני שכותבים תגובות כל כך מטופשות
כ27.08.21
צודקתתתת היא סתם מנסה להצדיק את עצמה היא לא חרדית ולא דתית יותר גרוע מכך
מישהי27.08.21
צודק לגמרי, יש הבדל גדול: נסיעה לאומן - מומר להכעיס, נסיעה לחוף מעורב - מומר לתיאבון. כעת יש להחליט, מה חמור יותר.
ז'וז'ו27.08.21
115
לא. אתם לא צריכים לשקר, למה ליעות בשקר? רוצה ללכת לחוף מעורב? לכי, רוצה ללכת לקולנוע? לכי, רוצה ללכת למסעדה לא כשרה? לכי. אבל אל תגידי שאת חרדית ותבקשי בית יעקב, לכי לבית ספר דתי או חילוני, כרצונך. זה בית יעקב לחרדים. נקודה. אז אל תהיי חילונית ותבקשי ללמוד אצל חרדים. החרדים שולחים לבית ספר חרדים ולא
יעל27.08.21
כל מילה בסלע!
ישראל28.08.21
114
כבר ענה על מיקרים כאלה הגאון הרב שטיינמן. שכל זה נטו גאוה וגאוה וגאוה והגדיל להגיד שעל אברך/משפחה חשובה = הגרויסע בעל גאוה. כל הכללים האלה וכו זה בגלל שהאבריכים" ששולחים לבית יעקב לא יודעים לחנך בבית וסומכים על המורה שלא יודעת כלום בנפש הילדות לחנך אותם ואחכ מתפלאים למה יוצא דור של חילונים דור שלא י
בני27.08.21
בלה בלה בלה אין קשר בין המצולם לכתבה
יהודי חרדי27.08.21
113
הכי תמוה שהיא קוראת למנהלי בית הספר "רוצחים" אבל אם אתה רוצה לא לרצוח את הילדות אז תשמעי לתקנון ששלחו לך והם לא ירצחו אבל כנראה שהכסף והכבוד יותר חשוב מהחינוך אז את הרוצחת של הילדים שלך. [אגב מי ירצה בבית הספר שלו בנות שעושות קוקו גבוה מצטלמות איתה ושרות שירים חילוניים.]
אריאל27.08.21
112
לא הזדהתי איתך בקטע: חברה מוודאת שלא יספרו על סרט או מסעדה פחות כשרה או חוף מעורב???? היא לא חרדייה!!!!!!!!!!!!! מה זה הדבר הזה????? חרדייה בתחפושת לא בבתי ספרנו. אח"כ הילדים הללו מקלקלים את הילדים שלנו!!! והם חוזרים הביתה עם סיפורים מהחברות שרואות סרטים בבית. מתחילים לדבר על זמרים, תחרויות, להכי
אחת..26.08.21
111
להיות חרדי זה. לא זבנג ונגמר זה להיבנות שלב אחרי שלב ורואים אותך ואת הילדים כל הבית שקוף.אני באה מבית ספרדי שמרו שבת ולמדתי בחילוני גרנו בכפר במעבר לעיר לא רצו לקבל אותי לממ"ד ומאוד רציתי בת דודה שההיתי קשורה אליה הלכה לבני עקיבא וני לנוער העובד וזה היה קשה לי מאוד רציתי בני עקיבא -מכר שהיה מזרחי אש
אלמוני26.08.21
110
תסמרנה שערות ראש ,חוף מעורב ,אי הקפדה על כשרות וכד',הם החרדקים של יתד? נראה שאנשי עץ צודקים שפתחו בתי ספר מסוננים ללא התערבות חיצונית
יעקב26.08.21
כן, לחסום מאות אנשים אחרי יום עבודה בצמתים זה כשר.
ארי26.08.21
העציניקים האמיתיים לא משוטטים באינטרנט
יהודי26.08.21
109
החינוך הדתי לאומי מוציא 45% יוצאים בשאלה. אולי יש כאלו אדיוטים שששנאתם לממסד החרדי מובילה אותם לסכן הכל.
ללא שם30.08.21
לא אידיוטית
הגבתי לך ב 12531.08.21
108
בתור אחת ששולחת לדתי לאומי, אני המומה מגיבובי השטויות של המגיבים פה. החינוך הדתי לאומי מחנך לדרך של תורה ומצוות, לא לדרך של אכילות אוכל לא כשר או יציאה לחוף מעורב. ההבדל מהחרדי, וזה הפלוס הגדול, זה שאין נבירה בחיי המשפחה, לאן הולכת ומה עושה. יש לבית הספר תקנון ואותו צריך לכבד כל עוד הילדה שם. אף אחד
אחת מבית חרדי שעשתה בחירה מושכלת!29.08.21
תוצאות העולם הדתי לאומי מדברות בעד עצמם בואו לא נסגור את העיניים ונתעלם ממציאות בשטח נו באמת...
יהודי חרדי31.08.21
בואו לפגוש את הנוער הדתי לפני שאתם מלכלכים. נוער איכותי מלא ביראת שמים ורצון לעזור לזולת. מבלי להמעיט בנוער החרדי...אל תשמיצו ציבור שאתם לא מכירים
ההתנשאות החרדית במיטבה31.08.21
מעניין שהחוסן לא מחזיק מיים, אחוזי נשירה של כמעט 50% בדתי לאומי
מעניין שהחוסן ל31.08.21
חכמים בלילה!!! גם בציבור הדתי יש הרבה סגנונות, יש את הקהילות שהם מה שנקרא "חילונים עם כיפה על הראש" כאלה שלפעמים שומרים שבת לפעמים פחות..., לפי מה שמתחשק. ויש את אלו שהם ממש יראי שמיים [מכונים חרד"לים] עד 4 בצהריים לומדם לימודי קודש, וכל מה שהם רוצים בחיים זה לקיים תורה ומצוות ולעשות את רצון הבורא,
נא לא לסנן אותי03.09.21
107
לאחר שקראתי את הכתבה בעיון, אני מבין שהיא מלקה בעיקר את עצמה, אז שיהיה לה לבריאות... ולגבי זה שאין חלופה אחרת, זה כל כך לא נכון וזה זועק עד לב השמיים! ברור שיש חלופות אבל גם במידה ואין, את לא יכולה להתעלל בבנות שלך בצורה של הופעה מחוצפת באינסטגרם! ואסור לך בשום פנים ואופן להשוות להורים אחרים, שמח
נא לא לסנן!!!!!27.08.21
106
קראתי את הכתבה, וכאב לי הלב, שמעתי הרבה כעס תסכול וחוסר אונים על המצב בו את וחברותייך נמצאות כלפי עצמן וכלפי ילדיהם וחינוכם. כתבת שאת לא כותבת נגד החינוך החרדי (לא הפעם...) אבל זה מה שכתבת, כתבת שהפעם את קוראת לביקורת חריפה על ההורים שחיים בצורת החיים הזו, אבל לא הצלחתי לראות שום מסקנה או דרך פעולה
אחים אהובים27.08.21
105
כתבת מעט מידיי
ללא שם27.08.21
104
אוקיי. הבנו. לא נוח לך? לא מתאים לאופי של הבית? דורש ממך בתור אמא ליותר? בקשה אל תכניסי לשם את הבנות. עוד לא הבנתי את העניין הזה למה הילדים צריכים להיות קורבן של ההורים. אם יש הבדלים כלכך מהותיים בין הבית לבית הספר כנראה בעצם בטוח ששם זה לא המקום שלהם. לא הבנתי על מה המהומה
ללא שם27.08.21
103
כשתחלתי לקרוא את הכתבה, הזדהיתי ממש, אבל בהמשך כתבת שהם הלכו לחוף מעורב וכו', אז מה את מחפשת בחינוך החרדי? יש באמת דברים שהילד שלי צריך להחביא בהיותו ילד חרדי שחי בעולם מציאותי, אבל לקחת אותו לקולנוע , ולאכל לא כשר, מוגזם, אי אפשר לחגוג בכל העולמות, יש בתי ספר ממלכתיים וממלכתי דתי בשביל זה
ללא שם27.08.21
102
הממ"ח הוא *גם* מכשיר להכנסת תכנים חצי-חילוניים לחינוך החרדי. לשם כך הוא נוסד. נכון שיש הרבה מה לתקן בבית יעקב, ובחינוך החרדי בכלל [כמו בכל מקום...] אך יש גם דברים טובים [מאוד] שיוצאים מהחינוך החרדי, כשהוא נעשה היטב.
הבעיה עם הממ"ח27.08.21
101
כל מבנה החינוך החרדי לקוי ורע ואכזרי וגזעני........המערכת משומנת היטב........אין סיכוי לשינוי לטובה........אבל איך אומרים- כל כלב/ה יבוא יומם......בעולם הבא הרבה מחברי המערכת הדורסנית הזאת יהיו פשוט בגהינם.......יש דין ויש דיין !!! גם מי שהיה בידו למחות ולשנות לטובה ולא עשה כן יתן את הדין כולל גם רב
רוני26.08.21
100
אם את חיה חיים של מתרנות ושל הכל מותר למה לסים את הילדה בבית יעקב היא תרגיש לא שייכת
ללא שם26.08.21
99
בס"ד מיוחסים שמתנהגים בצורה שאינה הוגנת אינם מיוחסים ידוע שייחוס שווה רק כאשר יש ייחוס עצמי מי שאומר שהוא מיוחס ומתנהג בצורה שאינה הולמת את היהדות אולי יהיו כמה שיסגדו לו אבל אלו בודדים רוב רובם של הלומדים במוסד חרדי מתנהגים על פי קוד אתי של המגזר. לא ממציאים אותו גם אדם שעובד יכול להשאר בן תורה וח
חושב תגובה ל 2626.08.21
98
לא מצליחה להבין את היתתמות היא לא מתאימה למגזר החרדי זה מוגזם הפתיחות אם יסכימו זה כבר לא בית יעקב
ללא שם31.05.22
97
מבול וגיוון של תגובות שהניתוח הסוציאלי של החברה שלנו החרדית היא אנחנו לקראת התפצלות דתיים התפצלו מחילונים אחר כך חרדים מדתיים ואני בעיצומו של תהליך פיצול נוסף לא יודע מה יהיו השמות.לא להתרגש תהליך טבעי כל תא מתפצל וכך היקום גדל זה קורה בכל המישורים זה הגיוני החרדים הם קבוצה כי הסבים שלהם התפצלו אב
ללא שם30.08.21
בלה בלה בלה מאמיני קונספירציות אבולוציה ועולם שטוח...
מבין ומאזין31.08.21
96
חלק מרכזי בחרדיות זה שגם אם אתה עושה דברים לא ראוים או לא מקובלים אתה עושה אותם בצינעה ולא משפיע על החברה סביבך שבוחרת לחיות אחרת
יוסי27.08.21
95
מה שהכי מביך בסיפור - שהיא אפילו לא מתביישת לשלוח כתבה כזאת באתר חרדי ולקוות שיסכימו איתה! על זה נאמר - שמי שיודע לשקר כל כך טוב, בסופו של דבר מאמין לשקרים שלו עצמו!
ש27.08.21
94
האמת היא שיש לך אומץ, לכתוב כ"כ הרבה שטויות ללא שם בדוי זה אשכרה אומץ
תמי27.08.21
את מסכנה. תפקחי עיניים. כל מה שהיא כתבה כאן, אמת לאמיתה. זה מגוחך לראות איך מתכחשים לזה
ג27.08.21
93
דבר אחד לא הבנתי, מדוע החילונית הזו מתעקשת לשלוח את בנותיה למוסדות חרדים ועוד להתלונן על כך. לא חסרים מוסדות דתילונים בסגנונה הרדוד.
מאמין27.08.21
92
בתור אחת שמכירה מערכות חינוך היטב!!! למה את שולחת לשם??? רצית את הדבסט של החינוך החרדי! כולנו עושים את ההשוואות העצובות...אין על החינוך והנוער שלנו!!!! מה כ"כ משנה סעיפים קטנים בתקנון, הגזמת! הבעיה שלך היא שאת לא חרדית ולא מתאים לך!,אז הממד פותח לך שער, לא תלכי, כי זה לא האיכות שלנו...אנחנו נצמדים
חרדית גאה27.08.21
91
מה? גם היא חלק מתוכנית שלוחי ציבור?!. בחייאת!!! חוף מעורב ומסעדה ללא כשרות, זה לא דבר שאמור לקרות במשפחה חרדית! ובאמת חבל על אלו שחושבים שאם הם לבושים בשחור לבן והבנות בגרבי רגל, אז הם אחלה חרדים. כי חרדים זה אלו שחרדים לדבר ה' ונאמנים לו..... בהצלחה לגברת, ושנחזור כולנו בתשובה, ושיעניין אותנו רק לע
נא לא לסנן אותי27.08.21
90
טור עם ככ הרבה גיבובי שטויות הגברת הכותבת, את מרגישה חכמה, חכמה מאוד אבל את יודעת בסוף מי ידפק מה"פתיחות" יתר שלך זה את והילדים שלך. חד משמעית את רוצה בית יעקב- תהיי בית יעקב מה לא מובן בזה???
ירושלים27.08.21
תגובה נכונה וצודקת הטור משעמם כתוב לא מקצועי ובעיקר מלא בטרוניות אני לא הייתי רוצה/מסכים שהבת שלי תלמד עם בת של אמא שיש לה סמראטפון וכ"ש שלא 'אושיית רשף'.... בוז
אבי27.08.21
89
בושה! פשוט בושה!! הנני כותב מתמצית דם ליבי (ואני לא צוחק) תגובה זו כשליבי שורף. המושג חרדי הינו כפשוטו "ח-ר-ד-י" "חרד לדבר ה'", אדם אשר אינו חרד לדבר ה' ועובר עבירות ביודעין ומתוך אידיאל אינו חרדי כלל!!! אינו דומה אדם החרד לדבר ה' ואע"פ שיש לו מעידות מדי פעם אך הוא מבין שטעה וחוזר בו ומתקן את דרכיו,
חרדי26.08.21
88
ממש מגעיל מה שקורה . מי שרוצה חינוך ברוח ישראל סבא יש לו מקום , ומי שרוצה להיות חרדי מודרני להתרועע בהשקות עם חילונים ולהתלבש כמו חילוני באמת הכול טוב ואין שום בעיה בכלל ! זכותו והכול טוב אבל שלא יצפה לחגוג על 2 החתונות לא בתור נקמה , אלא כי כדי לשמור על קדושת המחנה עם הבלגן והאינטרנט שהולך היום צרי
ללא שם26.08.21
87
התמונה של הילדה אומרת הכול.. על גבה היא נושאת תיק כבד ועצום של צביעות גזענות ורעות לב,היא חיה בחברה שתחסל אותה אם מישהו ממשפחתה לא ילך בתלם ולא חשוב שהיא לא אשמה, היא תחשב כפסולה כאשר תגיע לשידוכים אם יתברר שיש לה אח או אחות חולה,דוד חילוני,או סבא ספרדי...לא פלא שהקב`ה בלשון עדינה לא סובל אתכם.
אפרת26.08.21
86
בתור דת"ל לשעבר, המעוניינת להתחרד, והתחרדה (כך סברתי לתומי), כשנתקלתי בחרדים מבטן ומלידה, הבנתי שלהיות חרדי - זה אשכרה להיות פשוט מיוחס. אם יש לך מגילת יוחסין ליוחנן הסנדלר, למשל, אז גם אם תלך לים מעורב ותראה סרטים, מותר לך. למה? כי אתה מיוחס. מעבר לכך, ההלכה כבר לא מחייבת את המיוחסים. מי שמיוחס יכו
אפרת26.08.21
.
י26.08.21
עצוב שנכון
פלוני26.08.21
לא הבנת את הכתוב, חוף מעורב זה דבר שצריך להסתיר, כי לא משנה מה אתה זה לא עובר בבית יעקב, ומי שעושה זאת ושולח את ילדיו לבית יעקב עושה לו עוול.
אורטל26.08.21
יפה ונכון. אהבתי.
חרדית27.08.21
אין לי מושג לאיזה חברה חרדית נכנסת ואני חרדית מבטן ומלידה!
a26.08.21
כל מילה בסלע! כל כך נכון וצודק! לצערנו לא כולם רואים את הדברים כך.
.26.08.21
85
מוזמנים בעלי האומץ להתבונן במבט האמת על התופעה הזו בחברה החרדית ולשאול, האם הקב"ה שמח מהם? חברה שלמען שימור החיצוניות הסירה מליבה חמלה ופרקה עול מצוות שבין אדם לחברו. חברה שבה מידות טובות הן מידות החצאית, שמעדיפה את זו שחצאיתה עדי ארץ ועיניה צרות ולשונה חץ שחוט על פני זו שחצאיתה קצרה יותר וליבה טהו
גרינברג30.08.21
84
בס"ד שלום לך ידידתי קראתי רק את מה שאתן כתבתן ולא קראתי את עשרות התגובות ובכל זאת אני רוצה להעיר ולהאיר לכן. חמור מאד, כאלו שיוצרים ריחות תודעתי בין בית הספר ובין הבית. בית הספר הוא שליח של ההורים במלוא היקף המרכיבים. המתכונת של בתי הספר "בית יעקב" לא נקבע על ידי הורה זה או אחר, הוא נקבע לפני קרוב
שלומית29.08.21
83
זו אחת הכתבות הנבונות ביותר שהתפרסמו אי פעם בכיכר השבת. חבל רק שהיא כתובה באופן מאוד לא ברור. כדאי להשתמש ביותר שמות תואר, ופחות הפרדה לפסקאות.
חנן. ב.27.08.21
או אם זו בינה אנחנו בקנטים...
יהודי חרדי31.08.21
82
כשאני קוראת את התגובות אני מבינה שכולם נדבקו בדוגמאות שהבאת... יש מצב שהדוגמאות בעייתיות מאד.אבל פספסו את העיקרון להורים בבית יעקב אין זכות דיבור אם אין לך קשרים אתה 0 מבחינתם . כל הזמן בוחשים בך מאין אתה ואיפה אתה גר וכו וכו כדי לעמוד על קנקנך כדי לשפוט אותך . הם מעמידים פני צדיקים ועושים מעשים איו
ללא שם27.08.21
81
אם את לא מקפידה על צניעות, ועוד דברים..איך את וילדיך מתלבשים.. מה ההתעקשות הדיבילית לרשום דוקא לבית יעקוב? תרשמי לממלכתי דתי וזהו... די כבר לחפש צומי על חשבון בית ספר דתי ולהוציא אותו באור חיובי.. וגם אם ישאירו אותך, איך תראי את פרצופך אחרי השיימינג זאת עושה.. פשוט גועל נפש!!!!
אמא ל327.08.21
80
נועה
אוסף של שטויות. זהו!27.08.21
79
מעניין , כשלא מקבלים בנות ספרדיות לבתי ספר אך ורק בשל הסיבה שסבא וסבתא שלהם נולדו במקום אחר... אף אחד לא נזעק , אף עו"ס לא רושמת את דעתה , אף אתר לא יוצא בזעקה.... אך כשאותו מוסד מחליט להעיף משפחה חילונית במסווה של חרדים....אוקיי פה זה כבר אחרת אותה אישה מדוברת במקרה גרה לידי....אני רואה אותה יום י
נעמה27.08.21
גזענות זה הבעיה של המוסדות החרדים וזה בושה נוראה לציבור שנקרה איכותי וירא שמיים מעבר לזה, להוציא ילדות מבי"ס שגדולת במשפחה חילונית לכל דבר, זה הוגן וצודק לא מגיעה להורים של החבירות שלהן שיקלקלו להן את הבנות מתוך בית הספר
כל מילה!!30.08.21
או או מזעזע
ari27.08.21
לשון הרע.. אלול
א27.08.21
באיזו עיר?
ע28.08.21
צודקתתתתת מיליון אחוזזזז
יסכה27.08.21
78
לא לחיות ההצגות ושקרים להיות אתה עם מסגרת שמקבלת אותך!
ללא שם27.08.21
77
שקרים שקרים ועוד דקרים ! המוסדות הרקובים הללו בנוים מקשרים לחצרות של עובדי עירייה עובדי כנסת וכו' ברור שההורים יכולים לעשות ככול העולה על רוחם והמנהלת לא תעז להעיר להם בכלום .. אבל אם הבת שייכת למשפחה מפשוטי העם אזיי מספיק שהיא אוכלת גלידה זה כבר סיבה טובה להוציא אותה להורג . אני לצערי ולבושתי
חני26.08.21
76
ההבדל בין לפני 20 שנה והיום שפעם מי שהיה כמו הגיברת הזאת רשמי היו עוברים דירה לאחד הישובים בשומרון והבעל היה מחליף כיפה והילדים לבוש היום לצערנו נשארים בתוך המסגרות שלנו ומדרדרים אותנו להיות כמוהם בכוח שיתבישו להם על מה שהם משחקים אותה יעני צדיקים
פשוט מזרוחניקית26.08.21
75
נשמע שאתה חזק בסטיסטיקות. אין לך מושג. בוא תעשה בדיקה לפני שאתה משפריץ את חוסר הידע שלך. לא שנאה לחרדים, חוסר אמון בדרך. אם תשים לב, חצי מהתגובות פה הן של חרדים שיש להם השגות על המערכת שאליה הם מתעקשים לדחוף את ילדיהם, כולל כותבת המאמר. נשמע לי דרך חיים קצת עקומה...
ללא שם30.08.21
74
א. אפשר לפתוח ביה״ס ממ״ח למה את וחברותייך וחברייך לא עושים זאת? כי גם לכם אין זמן ועניין וכו׳ ב. ליד בנותייך יושבות בנות שמורות בנות אברכים בעגה חרדים כאלה שיעודן בחיים להיות אשת תלמיד חכם בבוא העת למה הן צריכות להכיר מושגים רחוביים? (דוג׳ סרטים חוף מעורב וכדו׳) ג. אם כבר מדברים וכותבים על זה ואם כ
נטע29.08.21
73
כל מילה נכונה הבעיה היא שאתה רק מנסה להרגיע ולפייס את עצמך! האנשים האלה כל כך רקובים שהם לא מאמינים בשכר ועונש בעולם הבא.
ללא שם27.08.21
72
זוועה של כתבת. יש דברים שחרדים לא עושים אז אל תקראי לעצמך חרדית אלא דתיה, ולדתיים יש מלא מסגרות לימוד שיכולות להתאים לסגנון החיים שבחרת בו.
אמא אחת27.08.21
71
אתה כותב משהו מעניין, שאולי כדאי להורה שהוא לא כל כך דתי כן לשלוח למקום דתי כי זה יחזק את הילדים שלו. יש כל כך הרבה צדק בחשיבה הזו. לפי גישה זו נוהגים כל המוסדות של חב"ד שמקבלים לתוכם ילדים מבתים חילוניים לגמרי. ואחרי שנים כשהילד הזה בא לבית חבד הוא נזכר בחינוך הכשר שהיה לו בילדותו. אבל, כאן הנק
ללא שם27.08.21
70
עם כל הכבוד, גם אני לא אוהבת כל פסיק בתקנון אבל אם אתם הולכים לחוף מעורב / למסעדה לא כשרה - אתם באמת לא שייכים לחינוך הזה, ולא הייתי רוצה שבנותי תלמדנה עם בנותיך ...
אני27.08.21
69
חוף מעורב ומסעדה בלי כשרות? אז למה לשלוח אותם לחינוך חרדי??? יש עוד אפשרויות בארץ כמו ממלכתי דתי וכו'. תחליטי מי את באמת ואז תבחרי מסגרת חינוך הולמת ואותנטית.
ללא שם27.08.21
68
אחת שלא מקפידה על כשרות והולכת לחוף מעורב הורסת את הילדות שלה בידיים כאשר שולחת אותן לבית יעקב כי הבנות נעשות מתוסכלות ומתוסבכות עדיף שתשלח אותן לבית ספר דתי לאומי מקום שמתאים להתנהגות המשפחה ולא לעשות דברים הפוכים סותרים את נפש הילדה
אבי27.08.21
67
יש לחדד את הדוגמאות. ללכת לסרט יש הבדל אם זה מצויר לילדים או משהו אחר, שאז זה בעיה לא רק לחרדים. ללכת לים מעורב, יש הבדל אם זה סתם חוף לא מוכרז, שזה סתם מסוכן, או חוף מוכרז מעורב, שאז גם דתיים לא הולכים. זה פשוט אסור. לוגסי המסעדה, כשרות רבנות אוכלים סלט וביצה, ללא בשרי זה בסדר, אבל סתם, שכתוב כשר,א
מיכל26.08.21
66
ציטוט מהכתוב: החוף המעורב בו ביקרו, או על הפעם הזו שהן אכלו במסעדה הזו שאין לה ממש כשרות. ואחת כזאת רוצה בית יעקב? שתפתח לעצמה מסגרת! כשאני שולחת את הילדה שלי לבית הספר חשוב לי שהיא לא תיחשף לרעיונות כאלה, ובדיוק בשביל זה יש את בית יעקב, מי שלא מתאים לו שילך, לבית ספר טבעוני לא יעלה על דעתך לשלוח י
אחד26.08.21
65
שרה יקרה! חינוך חרדי זה לא ללכת לסרט, לחוף ים מעורב ולמסעדה לא כשרה אם אכן את חפצה בחינוך הנ"ל בבקשה אל תכבדי על ילדיך ושלחי אותם לממ"ד או לבית ספר כללי אף אחד לא חייב אותך לשלוח לבית יעקב זוהי בחירה אישית שלך בלבד!! ובשביל שהילדים שלך לא יצטרכו לעבור על כל מסכת הייסורים עליה תיארת- חשבי בטובתם! הזד
חן26.08.21
64
הולכת לחוף מעורב ואוכלת לא כשר. מה לך בבית יעקב?
יער30.08.21
63
יקרה אל תעשי טובה. לא יצא לך פרס מהאדמה על חיבוטי הנפש שלך! את מוזמנת ללכת לחילוני! לים מעורב. תורידי כיסוי ראש מין הסתם יש לך פאה...אנחנו לא נתאבל.הזכות היא שלך להישמע לתקנון. לא טוב לך לא בכוח ממי רק תילדים שלך אל תבלבלי . אין כזה דבר להימלט מהצבא בשם החרדיות ובו בזמן לטנף עליה..
רחל יקותיאל 29.08.21
62
לא העיפו את הבנות מהבית ספר!! לא! פשוט לקראת השנה החדשה אמרו לאמא שצריך לעמוד בתנאי קבלה. זהו - תודה
ללא שם27.08.21
61
אני ממש לא מעוניינת שבתי תלמד עם ביתה של חברתך, זו שיצאה לסרט ולחוף מעורב. אי לכך, תודה לכם- מנהלי בית יעקב!!
תודה למנהלים27.08.21
60
"חברתך הטובה" [אמור לי מי חברך..] שולחת לבית יעקב שנועד לחרדים ,אמנם הגדרת חרדי רחבה ולא כל תינוקת של בית מורתה שעושה קוקו גבוה או לובשת סנדל פתוח מפסיקה להיות חרדית כדעת המורות הפטיות של בית יעקב אבל לכל הדעות מי שאוכל במסעדה ללא הכשר והולך לים מעורב ודאי שאינו עונה להגדרה "חרדי" ואפילו מי שהולך ל
מה חרדי בה? 27.08.21
59
אני מבינה את הכאב של ה"בלתי מתאימים" אבל צריך לזכור שזאת בחירה. אנחנו בוחרים לאן לשלוח את הילדים שלנו ויש היום שפע של מוסדות שמתאימים לכל תת מגזר בציבור החרדי. כמי שעובדת במוסדות חינוך רבים ראיתי בעיניים שככל שחינוך הוא יותר שמרני הילדים בעלי דרך ארץ ומידות טובות יותר (מדברת על ילדים) ולכן החלטנו אנ
אולי נתבגר?27.08.21
מדהים! מתחבר לכל מילה ראוי שתכתבי טור מקביל לטור הנוכחי! מעריך!
יהודי חרדי27.08.21
מעריצה אותך!!!!
חיה27.08.21
התכוונת יותר שמרני יותר צבוע.... לא כולם אבל דווקא אלה שחשים מעצמם משפחות מכובדות... הן אלה שהמידות והיראת שמים שלה שואפים אל מתחת לאדמה
גילי27.08.21
אני בטוחה שיש אנשים ממשפחות מיוחסות שנותנים לעצמם לגיטימציה להתנבג בצורה פסולה אבל למה זה קשור אלי?. האם בגלל שאנשים מסוימים מתנהגים בצורה שפלה יש לי היתר להתנהג ככה גם כן? האם בגלל שאשתו של המיוחס מתלבשת בצורה שנוגדת את כללי החיידר מותר לי גם? האם בגלל שילדי המיוחס רואים סרטים אז גם לי מותר?. הדבר
אולי נתבגר?29.08.21
58
פוסט טרחני שהדבר היחידי שהוא מאתגר זה את סבלנות הקורא,מצד אחד את מספרת על מסעדה לא כשרה ומצד שני שולחת את הילדה לחינוך חרדי היחידה שכנראה מבולבלת ובטוח מבלבלת את הילדה זאת רק את שכל אחד ישלח למוסד חינוכי על פי השקפותיו ואורחות חייו
אלעד27.08.21
57
אי אפשר לשקר... התקנון מרחיק את אותם ההורים שבאמת לא רוצים אותם. אמא שצריכה לשקר שהיא הייתה במסעה שאין לה כשרות, היא אמא חילוניה, שבטעות נמצאת במקום הזה. ודי עם הצביעות, את רוצה חינוך טוב?- זה המחיר. לא רוצה? חפשי מקום אחר.
יעקב27.08.21
56
הכותבת חרדית? כותבת בטוב טעם דרך אגב אבל זה עם השקפה אשר לא מתאימה לרוח בית יעקב
אחת..26.08.21
55
מסכימה איתך שיש גזענות ואנטישמיות בתוך המגזר החרדי, אבל לא תיארת את הבעיה האמיתית יהודים שומרי מצוות מודרים ממוסדות לא בגלל שהם לא מקיימים את ההלכה, הם אנשים ירא שמיים, אבל הם לא מתאימים לטעמם של האנטישמים היהודים , כי הם לא אשכנזים, או באים מחסידות מסויימת או בעלי תשובה. בכל אופן זה עוול ועוון גדו
יסכה26.08.21
54
בלי קשרלבית הספר מסעדה לא כשרה וחוף מעורב זה משו שהיא תתן עליו דין במקום יותר חשוב בבית דין של מעלה גם אני לא ממש עושה כל מה שכתוב בתקנון והבנות שלי יודעות שיש נעים שאיתם לא הולכים לבית הסםר אלא רק אחר הצהרים אז מה?
א26.08.21
53
חשבת על האופציה שכלפי הקב"ה זה לא הוגן ללכת לחוף מעורב ולמסעדה שאין בה כשרות מספקת? האם הבעיה בחיים הכפולים היא של ההורים ששולחים את ילדיהם לחוף מעורב, או של המוסד שלא ישאיר אותם אצלו כי הם לא מתאימים?.
מישהי ריאלית26.08.21
52
תלכי לראות מה קורה בגבעת שמואל ההורים מתרנים והילדים נאים יותר מתירנים עוד דור אחד שתיים ... אם לא נקפיד על קלה כבחמרא ... לא ישאר דור
יהודי פשוט26.08.21
51
אני לא מבינה לא את שמת את הילדות שלך בבית יעקוב אם לא מתאים לך ואת צריכה להסתיר דברים.. שלחי אותם למוסדות לימודים שיותר מתאימים לסגנון דתי חילוני... וחוץ מזה אשה שמדברת ככה היא לא חרדית ולא דתיה נקודהה
..27.08.21
50
וואוו מילים כדורבנות. המטרה של החינוך החרדי זה להפוך אותך לאדם שווה כמו מודל שהם קבעו.. אם יש לך רצונות/ שאיפות/ מחשבות פשוט צריך להכניע אותם העזתי לצאת נגד החלטה של מורה מאד מקושרת עבור הילדה שלי שנפגעה מהחלטתה שלא בצדק... דאגו לפגוע בה עוד. את הילדות הבאות שלי לא אשלח לשם
ללא שם27.08.21
49
הורה ששולח את ביתו לבית יעקב כשהוא עצמו מתמרד נגד המסגרת הזו הוא בעצם שולח אותה להאבק במסגרת. זה הורה חסר אחריות וגם אכזר.
ללא שם27.08.21
48
חוף מעורב, מסעדה לא כשרה, ללכת לראות סרט בקולנוע, אלו דברים שמוציאים את האנשים האלו מכלל שומרי מצוות ואין סיבה לקבלם לבית יעקב נהפוכו "אסור להכניסם עם הילדים הרכים שמתחנכים בבית על ברכי התורה והמצוות" הורים ולא מחנכים צריכים להקפיד שילדיהם לא יהיו ביחד עם הצבועים האלו.
אריאל27.08.21
47
חרדית גאה
יקרה!! 27.08.21
46
חרדי - חרד לדבר השם!!!!!! "ועשית ככל אשר יורוך" אין כזה דבר להיות חרדי ולחיות בהפקרות!!!!!!!!!!!!!
בושה27.08.21
45
את מפרסמת תמונות באינסטרגם! עם שרוול מעל המרפק! ושולחת את הבנות שלך לבית יעקב? את פשוט חצופה! כי כשאני שולחת את הבת שלי לבית הספר הזה אני רוצה לדעת שהחברות שלה מתחנכות בבתים שמתאימים לבית יעקב!!!! אני חושבת שאת צודקת. לא רחוק היום בו בנותיך ימצאו את עצמן בחוץ וטוב שכך!!!!
את אמיתית?27.08.21
44
פעם הלכנו לרשום את הבת שלנו לסמינר בת'א שרנסקי .. נכנסנו לחדר המנהלת המהוללת ופשוט התביישנו מרוב בורת וריקנות שלה . שאלה שאלות כמו ילדה בת 10 .. הפנתי שאלה למנהלת בעניין מבנה הלימודים וכו' מצער לשמוע שהיא לא ידעה בכלל במה מדובר ולמה צריך את זה בכלל . בקיצור שומר נפשו יירחק מהמקומות הרקובים האלה
אברהם 26.08.21
43
היי לדעתי היא מציפה כאן בעיה אמתית. נכון שהגזימה עם ההליכה לחוף מעורב וכו' אבל אכן המציאות הזו קיימת. יש אכן פיצול ברמה כזו או אחרת ברוב המשפחות המשויכות לבית יעקב, ומלמדים את הילדים לא לדבר על זה בביה"ס.
מרים26.08.21
42
שימו לב שהציבור שלא משתתף בבחירות הוא הרבה יותר שמור בצניעות וביראת שמים, ובציבור שמשתתף בבחירות יש הרבה בעיות ופירצות בגדרי הצניעות, ההשקפה והקדושה.
כל הצרות באות בגלל ההשתתפות בבחירות26.08.21
41
או קוזק נגזל! רוצה לחיות כמו שבא לה ולאלץ הורים חרדים לבלוע לתוך המסגרת בה הם מחנכים את ילדיהם כן בסגר בהקפדה במידור מכל אותם מה שנראה לך כ"חייים" תעשי מה שאת רוצה תחשבי מה שאת רוצה אבל תניחי לנו לנפשינו ואל תטמאי את הקהילה שלנו בהבלייך! מה את רוצה מאיתנו? יש לך מספיק מסגרות חינוך תואמות כמו ממ"ד לכ
דמעות תנין26.08.21
40
פוסט דביל. ים מעורב , מסעדות לא כשרות , אבל רוצה בית יעקב ושכולם יקפצו. יש לך פיצול אשיות , מתנהגת כשחקנית ומרמה את עצמך,את הילדים ואת הסביבה.
חרדית מודרנית26.08.21
ממש לא הבנת
ממש לא הבנת26.08.21
לא הבנת היא אומרת בדיוק הפוך-שלא נראה לה התופעה שהורים מלמדים את ילדיהם להיות ''סוכנים כפולים'' כביכול, אם הורה בוחר בדרך כלשהי הוא צריך ללכת איתה עד הסוף וגם לרשום את ילדיו למקום מתאים- ואם הוא מעוניין באותו מוסד חרדי שיתאים את עצמו.
יאיר26.08.21
39
משיחחחחחחחח
שה' יתן לנו יראת שמיים אמיתית06.09.21
38
את ממש הזויה ומועררת גיחוך, נשמע שאת בפרדוקס עם עצמך, ומכיוון שכך הכי נח להאשים את המערכת בדרישות מוגזמות או חוסר הכלה. אף אחד לא מכריח אותך לבחור במסגרת הזאת ,בא לך ללכת לחוף מעורב? לראות סרטים? אין בעיה זכותך, תלכי למסגרת לייט יותר, אין דבר כזה שאין. את לא יכולה גם לרכב על גלי היוקרה והמעמד שנותן
חחח29.08.21
37
האשה אושיית רשת, זה אומר שהחיים שלה באנטרנט ובאינסטגרם, מי שראה את התמונות שהיא מעלה. פשוט בושה שהיא קוראת לעצמה חרדים. עם בגדים לא צנועים. איפור גס. שפתיים מוזרקות. בקיצו חילונית לא מעלה תמונות כאלה. אז למה צריכים לקבל את בנותיה לבית יעקב. בבני ברק לא הסתדרה, חשבה שאם תלך לפתח תקוה . יקבלו אותה. חב
אמא27.08.21
36
"בעיה" מובנת בדתי לאומי בעיה שכמעט ולא קיימת מי שלא מתאים לחרד"לי לכתחילה ישלח למקומות יותר "פתוחים" בעיה אמתית נפתח מיסגרות נוספות בהתאמה אישית המסגרות הקיימות עלולות להיפגע נשלח בנות לא מתאימות התוצאה תהיה בנות שחיות בסתירה פנימית שעלולות לפתח אישיות בעלת "סים כפול" ולפגוע באחרות(כבר פוגעות!) בקי
ללא שם27.08.21
35
מצטרף לאלו שחשבו שאת אולי טוענת משהו אך בסופו של דבר את מאוד ממורמרת על החיים שלך. נצלי ימים אלו לדבר עם הבורא על הקשיים הספקות ״התלונות״ וכדו׳ . הוא לא אתר אינטרנט...... צריך אומץ.... בהצלחה במציאת האמת שלך והשבת הרוגע לחיים.
ישיבע בוחער שחזר הביתה לליל שישי27.08.21
34
סליחה! מישהו הכריח מישהו להיות במסגרת הזאת?? יש כללים ואחד מהם צריך להיות התאמה בין הבית למסגרת חשבת מה זה עושה לילד המסר הכפול?נלך למסעדה לא כשרה לחוף ים מעורב ??
ללא שם27.08.21
33
סליחה אבל אני חושבת שהורים שלא מתאימים לבית ספר בית יעקב מבחינת הרוחניות בבית שלא ישלחו את הילדות שלהם לבית יעקב או לא דווקא לשם לא משנה איזה בית ספר אבל הוא לא מתאים בשביל מה לשלוח לשם מלכתחילה סתם הורס לילדה והיא צריכה לשחק אותה לחברות.... ובסופו של דבר אתם לא עובדים על אף אחד
.26.08.21
32
אין ספק שהנקודה החזקה והקשה ביותר היא השריטה שאת עושה לילדים בנפש, העובדה שהם מביימים כדברייך בחוץ ובבית מתנהלים אחרת גורמת לאיבוד דרך, ולמחשבה שהכל משחק. לא מפתחים אישיות אמיתית, אלא הכל זה איך זה יראה בחוץ. כחרדי לשעבר, זה אחד הדברים שסלדתי ממנו, ואני לא מחנך את ילדי במסגרות כאלו. כמו שאמרת, ביקור
לשעבר26.08.21
31
איבדת אותי לגמרי..חוף מעורב הליכה לסרטים..מה ההבדל ביניך לבין דתי לייט מה עשית עד היום בבית יעקב???בושה!!!
ליאת26.08.21
30
לשוא אתם טורחים להגיב עברו בבקשה על האינסטגרם ועוד כמה טורים שלה בכל מיני מקומות, ותראו במי מדובר ותבינו הכל. . . פיצול אישיות זה פרגון בשבילה. . . שפת ביבין, דעות פסולות, ובעיקר מטושטשות בין חיי תורה וחיי חולין ורוצה בית יעקב. . . איש לפי מהללו. . . כבר אמרנו - אמר קהלת??!!
עוקב26.08.21
אין לנו אינסטגרם! אנחנו חרדים!!!!!
.26.08.21
29
יהודי פשוט
קראתי את הטור שכתבת, יפה מאד, ואת צודקת 26.08.21
28
דברי טעם!
יוסי26.08.21
אוי, "דברי טעם" זה יותר נראה כמו טעם של חולי קורונה.... לדעתי הדברים חסרי טעם וחסרי שכל! כל מערכת חינוכית ובפרט החרדית חייבת לשמור על גבולות ברורים ועל קו חינוכי ברור. ועל הקו ועל הגבול שהחליטו לא להתפשר. הדברים שהוזכרו בפוסט ממש לא מתאימים לקו של חינוך חרדי. בד"כ גם לחרדי הפשרני יותר. כמו"כ מטר
זכריה26.08.21
שלחתי תגובה מדוע היא לא עלתה הרבה תגובות אחריי עלו אני מבקשת שתעלו אותה תודב רבה
אתי מלכה26.08.21
אני רוצה לחדד משהו זה באמת עצוב שלא מקבלים בנות למוסד כל שהו מכל סיבה שלא תהיה ואמי מדברת מנסיון אישי של תאומות .אבל ישנה נקודה שאנשים מדלגים עליה וכמובן גם בשידור בטלויזיה. למה כשאנשים ואפילו לצערינו יהודים שנכנסים למסגד הם חולצים נעליים אפילו בלי שיאמרו להם כי הם יודעים שכך הוא הנוהל והם לא מעוניי
אתי מלכה26.08.21
לא קראת עד הסוף
לא קראת עד הסוף26.08.21
27
לדבר עם הילדות כדי שלא יספרו שאכלו במסעדה לא כשרה או שהיו בים מעורב, תגידו השתגעתם מה זה החיים הכפולים והמסכנים האלו ועוד יותר מסכנים הם הילדים מי שטוב לו יותר החיים ה"חופשיים" למה לא חי ככה תמיד? מה זה ההסתרות והשקרים את מי אתם מרמים? אם את באמת לא מבינה למה חשוב לא להיכנס לים מעורב תלכי אבל למה ל
מוזר26.08.21
26
אני מקווה שילדייך לא ילמדו במוסדות חינוך חרדיים אין להם בשביל מה אם כזו שנאה בבית שנוטפת ממך לחינוך חרדי יש זרם דתי לאומי ויש גם ילוני אם גם חרדלי לא מתאים לך אף אחד לא מחייב אותך לשלוח לכזה חינוך
אני מקווה26.08.21
25
לכאורה יש כאן בחירה בידי מי הסמכות החינוכית על הילדים הורים או מסגרת חינוכית לימודית. השאלה דומה לשאלה בידי מי הסמכות החינוכית על הילד,אבא או אמא? כדי שהחינוך יוטמע יש צורך בהלימה בין השותפים. כשכל אחש משפיע יותר במרחב ובכלים שלו אולם המטרה זהה. בדומה לעמוד האש ועמוד הענן שהיו במדבר והגנו על עמ&quo
חשיבה שאחרי26.08.21
סוף סוף תגובה אינטלגנטית
אבל לדעתי אף פעם לא תהיה הלימה מושלמת צר27.08.21
24
אני חושב שיש בחלק מדבריים אמת, אני לא מבין את מה שכתבת שאומרים לילד לא לספר שהלך לחוף מעורב או למסעדה לא כשרה, בואי זה גם אנשים דתיים/וחילונים לפעמים לא עושים. בנוגע לזה שלא רוצים את הבנות שלה בבית הספר , זה מובן לגמרי, בבית יעקב משתדלים לשמור על שפיות, וכן יש לי בנות בבית יעקב וזה מחייב אותי בכל מי
ללא שם26.08.21
23
אני חושבת שמלכתחילה היא היתה צריכה לשלוח אותה לבית ספר שמתאים להם למה לבוא לבית ספר שיש שם הקפדה וכללים שהם לא מתאים להם בית יעקב זה בית יעקב מי שלא מתאים לא אז שילך זה לא מאיים כל מה שהיא כותבת
טליה בירינביום 26.08.21
22
את מדברת כאן כאילו כל החברה החרדית מרגישה ככה אבל סליחה! מי שהולך לחוף מעורב או יוצא לסרט ואוכל במסעדה לא כשרה , אני לא הייתי רוצה שיתחבר עם הילדים שלי(ואני לא מצומצמת, באה מבית פתוח אבל עם גבולות) החינוך החרדי אכן שומר על עצמו ועל הילדים שלו מהשפעה רעה ואם הילדה שלך תבוא ותספר לבת שלי מה ראתה בחוף
לא אהבתי26.08.21
אהבתי את התגובה
אילה26.08.21
אפילו חורב לא יקבלו משפחה כזאת- ברצינות, חוף מעורב ומסעדה לא כשרה??
יאיר26.08.21
אכן. כל מילה.
גם אני לא אהבתי26.08.21
21
את מזכירה לי את ביתי שרוצה לשחק עם חבירות בכדור רק לפי הדרישות שלה, המוסדות החרדים בנויים מאנשים שרוצים לחיות בדרך אחת, את רוצה שיחיו לפי איך שנוח לך???
דוד26.08.21
20
הכתבה כולה ערבוביה של ביקורת- גם על המוסדות וגם על ההורים אני יכולה לחדש לך שיש מלאאא בתי ספר שהיו מקבלים ילדים של אושיות רשת אבל לא בית יעקב, ומה חדש? מה הסיפור שבגלל נראה להם שזה הפליה או ממניע של קינאה ממש, המנהלת מהממת של בית יעקב, האחראית, וחזקה והעוצמתית מקנאה באישה עם שישה צבעי לק ג'ל בו זמנ
פחח26.08.21
19
מה שהכי קשה לי להבין זה הורים שהם נמצאים במצב רוחני מסויים ואיך שנראה קשה להם שהילד שלהם יהיה יותר טוב מהם.. אני לא מבין זה שאתה או את במצב רוחני ירוד, למה שגם הילדים שלך יהיו ככה ? האם לא כדאי לתת להם הזדמנות להיות יותר טובים ? יותר רוחניים ? יותר שמורים מהרוחות הזרות שבחוץ ? הרי בתכלס אנחנו כולנו
שימי26.08.21
18
הבת שלי לומדת בבית ספר הנ"ל תעצרו לרגע ותחשבו שזה הבת שלכם שתלמד עם משפחה שיש להם אימא שכך מתנהגת עם היא רוצה להתנהג כחצי חלונות שיבשום לה אבל לשלוח את הבת לבית ספר בית יעקב ? מה היא רוצה להנאות משתי אלומת לא על חשבנו שתשלח את הילדים שלי ל ממ"ד
חיים26.08.21
17
שאפו על האומץ. עד היום(אני בת 40!) מרגישה צורך לכסות ולהחביא למרות שהילדים שלי לומדים במוסדות שהם בדיוק כמו הבית. לצערי ככה אנחנו מורגלים מגיל קטן מאוד( שחלילה לא ידעו שיש לנו דוד חילוני למשל) וזה נדבק ולא עוזב אותנו. תחשבו על זה כשאתם שולחים את הילדים למוסדות
טליה26.08.21
16
"לא יספרו בבית הספר אודות הסרט אליו יצאו, החוף המעורב בו ביקרו, או על הפעם הזו שהן אכלו במסעדה הזו שאין לה ממש כשרות". עצם הדבר זה חינוך מדהים ליראת שמים טהורה, כל הבעיה החינוכית היא רק שמלמדים אותן לשקר, אוי ווי!
יהודי26.08.21
כל מילה.
אילה26.08.21
15
חשבת על האופציה שכלפי הקב"ה זה לא הוגן ללכת לחוף מעורב ולמסעדה שאין בה כשרות מספקת? האם הבעיה בחיים הכפולים היא של ההורים ששולחים את ילדיהם לחוף מעורב, או של המוסד שלא ישאיר אותם אצלו כי הם לא מתאימים?.
מישהי ריאלית26.08.21
14
מאמין שהמאמר הזה נכתב בעקבות סילוק בנותיה של אושיית הרשת החרדית מבית יעקב. מצד אחד מבין הצביעות לכאורה ואת הלחץ ליישר קו עם המסגרת(ולמרות שכוווולם מרשים לעצמם מדי פעם רק שששש בשקט. כמובן אני לא מדבר על לעבור על שולחן ערוך, אלא דברים שלא תואמים בדיוק וכו') אבל מצד שני ילדים איזה חינוך הילדים שלנו יקב
א.אפרת 26.08.21
13
מי שלא מתאים לו החינוך החרדי , שלא יבוא לקלקל את הבנות אדרבה שילך לממד, ממח או מה שזה, יש כל מיני מסגרות פתוחות יותר רפפורט וכו הרשות נתונה, אין על מי להלין, רוצים גם לשלוח לחרדי בגלל החינוך המצויין, ואחוז הנשירה הנמוך וגם לעשות ככל העולה על רוחם, סרט מסעדה לא כשרה, במה אתם מאמינים, באותו אלוקים ש
מי שלא מתאים לו31.08.21
12
למדתי בצעירותי בבית יעקב ואחר כך עברתי למוסדות מתאימים יותר. יש צביעות בבית יעקב ויש יראת שמים וצניעות גם במקומות אחרים. כל מי שאומר שהכל טוס במקום אחר והכל גרוע במקום אחר פשוט משקר לעצמו.
אמת29.08.21
11
אין מילה אחרת.
מעולה!!!!!!!!!!27.08.21
10
צודקת מאוד!!
אמנם יש הבדל בין מעשים שממש לא מתאימים ל27.08.21
9
כאשר יש כמויות ילדים במערכת ו40 ילדים בכיתה המערכת מחויבת בעיקר לאלה שהגיעו ללמוד במקום שתואם את החינוך הביתי שלהם ומי שרוצה שיער ארוך...ים מעורב או סרט שיחנך מראש איפה שמתאים לו. אגב למה ברסלב נשלח לישיבה ליטאית במקום חסידית??
שרה27.08.21
8
אם היו מסלקים על דברים כמו ים מעורב, מסעדה לא כשרה וכדו' עוד היה מובן, הבעיה שמסלקים על שטויות ברמה קיצונית כמו: איחורים, שיער קצת ארוך ועוד. אני לא מרגישה שיש מסירות מצד מערכת החינוך לחנך תלמידים באמת, להעצים, ללמד וכו' אלא לקבל תלמידים מחונכים לכתחילה וזו מכה קשה שאלפי בני נוער נושרים ללא מענה מי
ללא שם27.08.21
צר לי שנפלת על מחנכים לא ראויים הרוב בהחלט ראויים ובכלל, תסכימי איתי שבהשוואה לחינוך אחר זה הרבה יותר טוב!!! לא היית שולחת לחינוך חילוני בגלל השטויות האלו! מעבר לזה לכולנו יש במה להשתפר!
יהודי חרדי27.08.21
עצוב מאוד אבל זה נכון
כמובן שיש יוצאים מהכלל אבל באמת חסרה המס27.08.21
7
אני לא חרדי. אני דתי לאומי והולך לחוף מעורב ורואה סרטים. אני לא מסכים עם מה שהגב' כתבה. יש לי נכדים חרדים. ברור שהם לא ילכו לחוף מעורב, וברור שלא יראו סרטים. ואני לא מדליק טלויזיה כאשר הם באים אליי. וברור שאנו מקפידים על כשרות בדצ כאשר הבן והנכדים באים אלינו. אלה דרישות בסיסיות אצל החרדים וצריך לכבד
ללא שם27.08.21
6
בגדול התחברתי לרוב הדברים שכתבת. אכן אני מתנגדת מאוד לחינוך לשקר. אני בטוחה שלילד חשוב שתהיה התאמה אידאולוגית בין הבית למסגרת החינוכית. אנחנו רוסים חוזרים בתשובה והילדים שלנו לומדים ברוך ה' במקומות הכי טובים, כי מההתחלה התאמנו את עצמנו באמת ובתמים לקו המוסדות. ואם יש פער בין הבית למוסד החינוכי? כא
אמא של26.08.21
5
אלה התלונות שלך??? כן??? שאת צריכה להסתיר מבית הספר שאל הולכת לחוף מעורב??? עד מעט תתלונני שאת צריכה להסתיר שאת רוצחת סידרתית ונרקומנית! למה באמת שבנייך לא ילמדו בביתי ספר חרדיים??? וגם למה לא מסכימים לחילוניות להגיע לבית הספר? זו ממש אפליה!!! וזה ממש לא בסדר שאנשים צריכים להסתיר שהם חילונים כדי ש
ישראל26.08.21
4
פשוט אי אפשר לרקוד על שתי חתונות
אי אפשר26.08.21
3
דחוף להעיף מקרבינו את התרבות המתירנית של אושיות הרשת החרדיות! הם מקלקלות את הציבור החרדי מבפנים! בשונה מאדם חילוני שישר שומרים מרחק ממנו ומדעותיו, הם חיות בנינו וקוראות לעצמן חרדיות ומכניסות תרבות חילונית מהדלת האחורית מבלי להתבלבל!
ש26.08.21
2
אבל זו ערימה של שטויות. החלטת לשלוח את הילדה שלך לבית יעקב, אי אפשר להיות כשרה לחצאין. גם סמארטפון (ועוד אושיית רשת! מי ישמע...) וגם חינוך חרדי. תתכבד האימא ותוציא את בתה לאולפנא, שם זה לא מפריע (כנראה, גם למזרחי ולחרד"לים יש קווים אדומים, ברוך ה'), וגם שם אפשר לקבל חינוך יהודי. אי אפשר לאחוז את הח
סליחה26.08.21
בלי שנאת חינם בבקשה בלי עקיצות
אא27.08.21
בשבילך... יש מקומות חרדליים שבתי יעקב יכולים ללמוד מהם-צניעות יראת שמים ואהבת ד' ,אהבת תורה פנימית ואמיתית... מוזר שנחשב עבורכם שרק החינוך החרדי הוא המיוחד והשמרני ביותר...(עם פאות וחצאיות קצרות...)
קצת מתביישת26.08.21
הכל נכון עד הצבא והשירות לאומי שזה בגדר יהרג ועל יעבור
קצת מתביישת26.08.21
1
מי שלא מתאים למסגרת שלא ינסה להכניס אות עצמו אליה הבילבול הכי גדול לילדים זה חוסר התיאום הזה בין המערכת להורים רוצים ילדים בריאים בנפשם? תשלחו למסגרות שבאמת מתאימות לכם על מי את עובדת???
מותאמת26.08.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המשגיח הגר"ד סגל לבחורים: "בזכותכם הקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 19:09
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24