כיכר השבת

נחשפו פרטים חדשים

כך בן השר לשעבר מעורב ברצח נסים שטרית

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד אחד החשודים (בן של שר לשעבר) ברצח הנער ניסים שטרית בשנת 1986 שגופתו לא אותרה עד היום; שלושה אנשים קשרו אותו לרצח (אקטואליה)

56
חיים גולדברג | כיכר השבת | כ"ה בכסלו | 29.11.21
החשוד ברצח
החשוד ברצח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרטים חדשים נחשפו: המשטרה הגישה היום (שני) הצהרת תובע נגד אחד החשודים (בן של שר לשעבר) ברצח הנער ניסים שטרית בשנת 1986 שגופתו לא אותרה עד היום וביקשה את הארכת מעצרו בחמישה ימים נוספים.

הפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום בסוף השבוע. נציג המשטרה אמר בדיון כי יש נגדו ראיות ושלושה אנשים שקושרים אותו גם לחטיפה וגם לרצח.

קבר דן בן יעקב; פה נרצח ניסים שטרית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחת החשודות בפרשה העידה: "אני ראיתי איך הוא מוריד אותו לרצפה", וחשודים נוספים העידו: "ראינו איך החשוד מחזיק את ניסים שטרית ומוביל אותו לרצח יחד עם חשודים נוספים".

נציג המשטרה הוסיף וסיפר על החטיפה והרצח כי "בתוך הרכב היו שלושה חשודים יחד עם ניסים שטרית, הם לקחו אותו לקבר דן בן יעקב ושם החשודים הוציאו אותו מהרכב, היכו אותו והרגו אותו".

המשטרה הודיעה לביהמ"ש כי הפרקליטות תגיש כתב אישום בגין סעיף משנה של רצח וציינה כי בתקופה האחרונה התקימו מספר ישיבות עם הפרקליטות.

"ניסים שטרית מת כתוצאה מהמכות שקיבל מאנשי משמרת הצניעות", אמרה המשטרה, "ואחרי המכות החשודים קברו את גופת הנער ניסים שטרית".

השופט ציין בהחלטתו כי "יש פה מעבר לחשד סביר שניסים שטרית מת", והוסיף כי "עוצמת החשד מספקת". השופט ציין שהחשוד "שמר על זכות השתיקה כל החקירה", והורה על הארכת מעצרו עד יום שישי, אז הפרקליטות צפויה להגיש את כתב האישום.

במשטרה בהודעתה ציינה כי "לאחרונה חלה התפתחות משמעותית בחקירה כשחוקרי היחידה המרכזית במחוז ירושלים חשפו וביססו תשתית ראייתית לכך שהנער נסים שטרית ז"ל נחטף ונרצח לפני כ-35 שנים. היום הוגשה ע"י הפרקליטות הצהרת תובע ראשונה נגד אחד החשודים במעורבותו באירוע הרצח שארע בשנת 1986".

"פרשת היעדרותו של נסים שטרית ז"ל נחקרה לאורך השנים", ציינו במשטרה, "לאחרונה הצליחו חוקרי ימ"ר ירושלים להשיג פריצת דרך משמעותית שאפשרה את מעצרם של מספר מעורבים במעשה הרצח והחטיפה. כמו כן הצליחו חוקרי היחידה המרכזית לאסוף ראיות ולחשוף כי הנער נחטף ונרצח עוד בשנת 1986".

עוד נמסר כי "בימים האחרונים, היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים השלימה את חקירת אחד המעורבים ברצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז"ל לפני כ-35 שנים. לאחר שביססה נגדו תשתית ראייתית למעורבותו בחטיפה וברצח, היום הגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום במהלך הימים הקרובים. מעצרו של החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו, הוארך היום בחמישה ימים, עד יום שישי הקרוב.

"חוקרי המשטרה הצליחו בחלוף שנים רבות ובהיעדר גופתו, לחשוף את האמת מאחורי היעדרותו ולעצור את החשודים במעורבות במעשה החטיפה והרצח. החקירה מנוהלת מראשיתה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים, והיום הוגשה הצהרת תובע ראשונה נגד אחד החשודים במעשה הרצח והחטיפה משנת 1986. החקירה בנוגע ליתר המעורבים שנעצרו בחשד למעורבותם במקרה רצח זה ובתיק רצח אבי אדרי ז"ל נמשכת".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן התייחס להתפתחות בחקירה והצהרת התובע שהוגשה היום ואמר: "הצהרת התובע הראשונה שהוגשה היום נגד אחד החשודים במעורבות ברצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז"ל, היא תולדה של חקירה מאומצת ומורכבת שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בליווי הפרקליטות. לא חסכנו משאבים ואמצעים בחקירה וגם בחלוף שנים ארוכות, החוקרים לא הרפו מהחתירה לאמת וביצעו אינספור פעולות חקירה משמעותיות, מורכבות ויצירתיות שהובילו לפריצת הדרך וחשיפת האמת מאחורי היעדרותו. מדובר בעדות נוספת לכך שאנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו בכדי להגיע לכל רוצח ולפענח כל מקרה רצח גם בחלוף שנים רבות. אני סמוך ובטוח שהעמל רב שהשקיעו החוקרים מסביב לשעון יביאו לסיום הפרשה, לצדק, למיצוי הדין עם המעורבים ולמעט מזור לבני המשפחה".

מוקדם יותר היום שופט בית המשפט התיר לפרסום את שמות שלושה מהחשודים המרכזיים בתיק הרצח. כלי התקשורת ביקשו אישור לפרסם את שמות כל החשודים, אולם חלק מן החשודים הגישו ערר על פרסום השמות. לבסוף התיר השופט לפרסם רק שמות של שלושה מהם, כאמור.

האחד הוא ברוך שרביט. לטענת המשטרה, שרביט היה שותף באופן אקטיבי בחטיפה וברצח של הנער ניסים שטרית בירושלים. שרביט עומת במהלך החקירה עם מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד, החשוד במעורבות ברצח אף הוא, שאמר לו כי עליו 'לפתוח את הפה' ולדבר.

בהוראתו של הרב ברלנד, ובשונה משאר הגורמים, מסר שרביט גרסה לפני החוקרים באשר להשתלשלות האירועים ושיתף פעולה עם החוקרים, ואף התוודה והפליל אחרים.

השני שהותר שמו לפרסום הוא צבי צוקר, חתנו של הרב ברלנד. צוקר הוא זה שעמד, על פי החשד, בראש 'משמרות הצניעות' של קהילת 'שובו בנים' באותם שנים שבהם נרצחו ניסים שטרית ואברהם אדרי. כיום צוקר כבר לא שייך לקהילת שובו בנים.

במהלך החקירות מסר צוקר גרסה חלקית בכל הקשור לתיקי הרצח. כך נחשף בידי המשטרה במהלך הדיונים על הארכת מעצרו. במהלך אחת החקירות כשל צוקר בלשונו, כאשר אמר 'הגענו' ובכך הפליל את עצמו.

צוקר הודה שהוא זה שהעביר את הוראת ה'רב' לרצוח את ניסים שטרית. לטענת המשטרה, מספר חשודים הפלילו אותו במעורבות ברצח שטרית ואף ברצח נהג המונית אדרי.

גם שמו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, החשוד במעורבות ברצח, הותר רק היום לפרסום באופן רשמי.

מדובר, כזכור, בתיקים שהסעירו את המדינה בשנות ה-80 וה-90. הראשון הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרו החשודים, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
לא משמרת הצניעות ולא נעליים! שובו בנים ותלמידיו של אותו רשע הם ארגון פשע לכל דבר
ללא שם30.11.21
30
רב?????
ללא שם30.11.21
29
מצד אחד מגיע יישר כח למשטרה על הפיענוח ומצד שני מדובר במחדל הזועק לשמים איפה הם היו 30 שנה עד שהעיתונאית חשפה את התחקיר, אולי נחמה קטנה החוקרים של היום הם לא אלו משל 30 שנה
מנחם 29.11.21

הצגת כל התגובות

28
שמתם לב שהנרצחים מרוקאים. מענין אים היו קוראים להם למשל ברגמן משי זהב ואפילו ברלנד אותם לא ירצחו
אלי29.11.21
אויש אל תתחיל מה קשור עכשיו? אלו אנשי כת חוליגנים אין אצלם אפליות על רקע עדתי
ישראל29.11.21
ואם ירצחו, הרצח יפוענח תוך 30 יום ולא ימרח 30 שנה...
לילי30.11.21
אתה טוען שיש פה פשע שנאה? כלומר רצח על בסיס גזעני?
אבי29.11.21
אלי צודק כידוע משמרת הצניעות מורכבת מאנשים אשכנזים ובוודאי שהם יטפלו לספרדים ולא לאשכנזים כמו שקרה במציאות ושאפחד מכם (אשכנזים) לא יבלבל תמוח ....
....29.11.21
27
אדרי היה נהג מונית או מנהל ישיבה
סולי01.12.21
26
כדי להרוג אדם על פי ההלכה צריך להקים בית דין של 23 דיינים סמוכים לדון דיני נפשות...ולשמוע את 2 הצדדים.....ובימינו אין היתר לדבר כזה כלל וכלל.....אז מי התיר להם לרצוח נער יהודי???? נניח שהנער היה חוטא....בגלל זה להרוג אותו??? הרי כתוב יתמו חטאים מן הארץ ולא חוטאים....היו צריכים לקרב אותו....מה זה הח
המרוקאי30.11.21
25
יהי זכרו של רחבעם זאבי ברוך
יוסף29.11.21
תראו תחקיר של אילנה דיין כמה תלונות על הטרדות יש נגדו
ליטאי29.11.21
24
אפשר להכניס את צבי צוקר לרשימת ׳ אחד משבעת פלאי עולם ׳ האיש הזה הוא האדריכל והמתכנן הראשי של כל תוכנית החטיפה והרצח של ניסים שיטרית וגם היה מעורב פיזית וירד לשטח כדי לוודא שהתוכנית מתבצעת וללא האוקי שלו החטיפה לא הייתה מתבצעת וניסים שיטרית היה חי מדובר ברוצח חסר מעצורים שנתן אור ירוק ליותר מרצח אחד
ללא שם05.12.21
23
מתי יתעשתו הכתבים הליצנים שלכם בכיכר השבת? אדם יכול להיות רוצח ובו זמנית גם רב??? אתם עושים צחוק מהתורה הקדושה ומרבני ישראל? אמור מעתה הרוצח א. ברלנד !!
א. אהרון29.11.21
22
עוד רב כזה ואבדנו
אבי29.11.21
עוד תגובות כאלו ואבדנו.
!29.11.21
ידיו רב לו
תימני ימני29.11.21
21
מי זה השר לשעבר?
?? 30.11.21
20
״שובו בנים״ משפיכות דמים ״שובו בנים״ מגילוי עריות. איזה מזל שביטלו את יצר עבודה זרה.
אהרן30.11.21
לעבוד ל"רב" כזה זו עבודה זרה אחת גדולה... ה' ירחם על האומללים השבויים בשובו...
חרדית 30.11.21
תתפלא... אבל איך שהחסידים שלו עובדים אותו זה מאוד קרוב לעבודה זרה אם לא ממש ...
תתפלא30.11.21
תתפלא אבל אצלם יש גם עבודה זרה. הם מדברים ומתפללים לתמונה של ברלנד שתלויה בסלון
יובל30.11.21
19
איך מרחבעם זאבי יצא הרוצח הזה.
אריה29.11.21
18
למה משמרת הצניעות רצו להרוג אותו
לא מובן29.11.21
כי הוא הגיש נגדם תלונה במשטרה על אלימות
ליטאי29.11.21
17
האיש הזה צבי צוקר הוא אחראי ישיר לרצח הוא היה בדירה ביום החטיפה הוא היה מהיזמים שתכננו הכל הוא זה שנתן את האור הירוק למבצע חיסולו של הנער וכל מה שנשאר בתיק הזה זה הבן של השר וברוך שרביט
ללא שם05.12.21
16
כחו בחשבון, שעכשיו כאשר אדון צביקה צוקר עצור האמת על כל הפרשיות המצוצות שהעליל החמור הזה על הרב תצא לאור. כי הוא הפליל את הרב בשקרים ומהכרות עם הרב ידע איך לגרום לעסקאות טיעון להתבצע כך שהאמת לא תצא לאור... ועכשיו כל המגדל שלו יתמוטט חכמים הזהרו בלשונכם.
לכל המגיבים29.11.21
אידיוט שכמוך, ה"רב" דקליפה שלך שלח את צוקר לרצוח את שטרית ואדרי והוא עשה את זה בהוראתו אם חכמים צריכים להיזהר בלשונם, ק"ו שאידיוטים כמוך
יובל30.11.21
קשקשן
קשקשן30.11.21
15
מה קרה שנזכרו בפרשה הזו פתאום? עדיף שיטפלו בכל הפשע שיש היום בכל-מיני-שכונות (ואגב הפשע רק עלה ועלה מאז שבנט עלה לראשות המ"מ)
ללא שם29.11.21
14
אין אף אדם שיכול לרצוח אנשים הם לא בית דין ואיך חילול ה' גדול מזה שניתנו אין הדין שגם אותם יהרגו זה דינם
אלבז30.11.21
13
זה לא נכון שחוקרי המשטרה הצליחו לפענח את הרצח. מי שעשתה עבורם את העבודה היא העיתונאית שרון חזיזה. המשטרה שווה קדחת. ראינו במירון את התיפקוד שלה.
יוסי29.11.21
12
ברלנד רוצח, לא רב!!!!
צדק צדק תרדוף.29.11.21
אולי תואר הנכון הוא: רב המרצחים?
ליצן החצר29.11.21
11
זה הזמן הנכון לדעתי להתאחד כל השפויים ולהוקיע מתוכינו עבריינים וכן לקרב את הנערים הנושרים ( שלצערינו נמצאים היום בכל עיר ובכל עדה )
זה הזמן להתפקח ולהרבות שלום ואחווה ( לכל30.11.21
10
אז איפה הגופה? היכן העצמות, במידה והפרטים אמת לא אמורה להיות בעיה לבדוק זאת באזור המשוער באמצעות הכלים המתקדמים שאיתם בודקים היכן קבורים קרבנות מלחמות העולם השנייה. שנתבשר רק בשורות טובות, ואתם הדבקים בה' חיים כולכם היום.
א איד ואס טראכט30.11.21
9
לדעתי הגדיילים חייבים לעשות תשובה שכאלה פרי הביאושים צמחו בערוגה שלהם
ליטאי29.11.21
לאף אחד לא מעניין דעתך, ואם כבר מישהו צריך לעשות תשובה, זה אולי חסידי ברסלב שלא הוקיעו את ברלנד בראשיתו, אמנם אני מבין אותם הם דנו אותו לכף זכות, ולא חלמו איזה מפלצת הם מגדלים, הצבור החרדי השפוי לא קשור לתמהוניות שהיתה בברסלב כל השנים, ואם ברסלב היתה מוזרה בצבור החרדי, הרי שקהילת ברלנד היתה תמיד
איפנ השכל שלך?29.11.21
לידיעתך ברסלב הוקיעו גם הוקיעו ומההתחלה ממש. אלא שהציבור הכללי כולל הרבנים לא תמך בהם ומשום פיקוח נפש לא יכלו לעמוד בזה לבד. כן כן אתם אשמים לא ברסלב שסבלו וסבלו ואתם ידעתם ושתקתם בשביל קולות וכדומה.
33330.11.21
חיים ולדר גם חוזר בתשובה ברסלב, נו די לבלבל את המוח. הדם שלנו באותו צבע.
נעמי30.11.21
רגע אז דתן ואבירם לא יצאו ממצרים? רגע אז חטא העגל לא עשו כאלה יהודים שיצאו ממצרים? נעמי המפגרת את כאילו מאיימת עלינו היהודים, על איך נמצאים אצלנו חוטאים ורשעים? כאילו שאין יצר הרע ומעולם לא היו יהודים רשעים בהסטוריה היהודית? רק בגלל שיש ב150 שנה האחרונות קבוצה של חילונים יהודים, לכן אי אפשר שימצא ב
ח30.11.21
כולם צריכים לחזור בתשובה. תמיד
יהודיה דתיה30.11.21
הם קרובים לחב"ד אז דייני חב"ד תריכים
חב"דניק29.11.21
8
חיות רעות
דוד29.11.21
7
כיסא חשמלי לכל המשתתפים ברצח .יניח את דעתינו
אבי30.11.21
אנחנו לא רוצחים גם אם מגיע להם עונש כבד יש צורות הענשה אחרים מה אתה רוצה להיות כמוהם?
לך לטיפול דחוף30.11.21
6
אבי
אני משתגע לאן הגענו ריבונו של עולם29.11.21
5
אנשי איבדו את השפיות חיות אדם......
אאאאאא29.11.21
4
יש 3 עברות של יהרג ובל יעבור וברלנד עבר והרג....
טלי30.11.21
מדהים
לוי30.11.21
3
מענין
חני29.11.21
מה שעורר אותם סוף סוף לחקור את הפרשה באופן רציני, זה תחקיר של עיתונאית שהתפרסם לפני שנה והיו גילויים חדשים. זה הדבר היחיד שגרם לזה
רחל29.11.21
2
כתוב לא תרצח.....1 מעשרת הדיברות...חשבו שהם אלוקים...לא ייסלח לכם
תמי29.11.21
גם כתוב "לא תנאף"
נטלי30.11.21
הם חשבו שהם מבערים את הנואפים כשרצחו את אדרי
ליטאי29.11.21
1
כשאתה מסתכל על החסידים של בורלנד איזה חיות טרף שהם אתה מבין שהדג מסריח מהראש... חבל מאוד שיש הרבה חסידים שוטים ואנשים פשוטים וטיפשי שנוהים אחרי חלאות כאלה ... ובכלל אני חושב שצריך להוציא רישיון להחזיר אנשים בתשובה ... כמו שיש אישיו נהיגה או רכב ... יש רבנים בעיקר ברסלבים ועוד כל מיני ראשי כתות למיני
חרדי חרד29.11.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת אישור סופי בכנסת | זה המתווה לל"ג בעומר במירון

ישי כהן | 07:00

כאיש אחד בלב אחד

כמאה רבני ערים ברוסיה שבתו בעיר קלינינגרד | תיעוד מרהיב

חזקי שטרן | 20.05.24

"מורדים בגדולי ישראל"

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן"

חזקי שטרן | 20.05.24

ההיסטוריה חוזרת

התלמידים נטבחו, אך רה"י הכריע: 'בחור ישיבה לא יחזיק נשק'

ישראל שפירא | 20.05.24

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 20.05.24
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם

בשיא מלחמת הקרדיטים

כאב ראש לעסקנים: אין אישור ל'פארנצעס' בהדלקת ר' מיילך 

שאול כהנא | 20.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24
ש

משרות נחשקות

סמינר שיוציא אותךְ עם תואר איתו תרויחי כפול

כיכר בשיתוף תכלית | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

הפילוג החסידי - לשיא

סוער באלעד: הנציג חרדי הפר צו מניעה של גדולי הפוסקים?

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

מגוון הטבות לתחילת הדרך

צעירים? הכירו את המסלול שיוביל אתכם רחוק

כיכר בשיתוף פאג"י | מקודם