כיכר השבת

מאמר מערכת

הנפש התייסרה, השבר עמוק אך קריאת האזהרה מהדהדת

האירוע שהתרחש השבוע ייסר את הנפש והותיר את כולנו בהלם. הוא הציף שני נושאים כבדי משקל - פגיעות ואובדנות; האירוע המטלטל, ההדף וגלי המשנה שלו, תובעים מאיתנו לקום ולפעול (אקטואלי)

389
כיכר השבת, מאמר מערכת | כיכר השבת | כ"ו בטבת | 30.12.21
הנפש התייסרה, השבר עמוק אך קריאת האזהרה מהדהדת
(צילום: שאטרסטוק)

האירוע שהתרחש השבוע טלטל את כל המערכות, ייסר את הנפש והותיר את כולנו בהלם. הוא הציף לשולחננו באחת שני נושאים כבדי משקל. האחד, נושא הפגיעות והמוגנות, והשני, אובדנות ומצוקות נפשיות. הוא פגש רבים מאיתנו, כבעלי משפחה ואנשים פרטיים, ילדים ונערות, נשים ומבוגרים.

השבר שהגיע בעקבות המקרה המזעזע - קרע את כולנו ותפס את כל אחד מאתנו במקום אחר.

ככלי תקשורת המוביל בציבור החרדי, למרות ההלם הגדול והכאב נהגנו עד היום באחריות גדולה בסיפור הכאוב. 'כיכר השבת' היה כלי התקשורת החרדי הראשון, שדיווח - לאחר שאלת רב כמובן (שחקר ושאל ושאל ודרש) - בזמן אמת על הפרסומים שעלו ברגישות הנדרשת.

ידענו מיד שנתמודד עם האירוע הקשה ונסתכל על המציאות בגובה העיניים, אך ידענו גם שנעשה זאת באופן אחראי - מבלי להישאב חלילה לסגנון רכילותי או לתגובה חפוזה שאופן הניסוח שלה עלול לפגוע במעגלים שאנו לא מספיק ערים להם עדיין.

עם קבלת הידיעה הקשה על המעשה הטראגי בו נקט, למרות הזעזוע, ההלם, והעובדה שזו הפעם הראשונה שהתקשורת החרדית נאלצת להתמודד עם דבר כזה, דיווחנו גם על כך, תוך גילוי רגישות מתבקשת לבני משפחתו.

ההחלטה לא לשדר ולא לסקר את ההלוויה היתה מתוך הבנה ברורה כי הדבר פוגע בנפגעים ובנפגעות, תוך הבעת גינוי תקיף וחד-משמעי למעשה הנוראי שהוא עשה, והבנה שסיקור כזה יכול לפגוע ברגשות הנפגעים הרבים שגם כך חווים ימים קשים.

כגוף תקשורת, שחש חובה עמוקה כלפי תחום בריאות הנפש והרווחה הנפשית בקהילה החרדית, האירוע המטלטל, ואיתו ההדף וגלי המשנה שהתעוררו בעקבותיו, תבעו מאתנו יחס של אחריות וכובד ראש יוצאי דופן, כך שמיד גמלה בנו ההחלטה לא להגיב בחיפזון, שמא מתוך להט וטעינות הסוגייה - נמצא את עצמנו לאחר כן מתחרטים על אופן הניסוח והשלכותיו.

תהינו באיזו שפה עלינו לתאר את המציאות כמו שהיא, כי אי אפשר ואסור לטאטא אותה - מחד, אך מאידך מבלי לפרט יתר על המידה באופן שעשוי לערער ולהציף עוד יותר את הנפש בתקופה סוערת זו, כאשר הכל נעשה בליווי צמוד של רבנים, פסיכולוגים ואנשי מקצוע, באופן שוטף.

כיום, ברור כי הטלטלה הנוכחית שוברת שיאי סערות ציבורית היסטוריות. הפעם, מדובר באירוע בעל השלכות ישירות על רבבות בתים חרדיים. הורים לילדים, מחנכים ומורים לתלמידים, וגם ראשי קהילות ורבנים - כל אלה מתמודדים כעת עם מציאות מורכבת, מבלבלת ומעוררת תהיות רבות.

• • •

המסר האדום, הבוהק והמזהיר הוא קריאת אזהרה לנוטלי הנפשות, פוגעי הזולת ואנשי הרוע המתועבים, שלצערנו ולבושתנו קיימים וחיים גם בתוכנו - חבל להסתיר זאת ולהתעלם מכך, כי זה עלול להימצא בכל מקום - בישיבות, במקוואות, בגינות, באוטובוסים, באולמות ובבתי הכנסת.

רוצחי הגוף והנפש אינם שונים בין המגזרים והאוכלוסיות. בחסות ה"צניעות" המזויפת ומחשכי ה"לא מדברים על זה", הם מאפשרים לבצע ככל העולה על מחלתם.

זו העת לקרוע את המסכה ולהרים את הקריאה האלמותית: לכו לטיפול! הרפו ידיכם מטומאת החטא, כי רבים חללים הפלתם והרסתם. אלו שמכירים את עצמם וחולשותיהם בתחום הפגיעות - אל תתחבאו במחשכים, אל תשקיעו במחבואים, כי סוף הבושה והגילוי לבוא, וזה יבוא בצורה כואבת ומרסקת, בכאבים ובייסורים שלא שווים את התאווה המזויפת. צאו מזה לטיפול. זה הזמן להפנים כי מעשיכם הם רצח, הם איבוד הנפש - לנפגעים וגם לפוגעים.

ותדעו שרבים היו במצבכם, הלכו לטיפול, טיפלו בעצמם אצל אנשי מקצוע ואף חזרו בתשובה, וחזרו לחיים תקינים והצילו את חייהם ומשפחתם.

• • •

לצד הצורך המחייב להגן ולחבק את הנפגעים, לגנות ולסלוד מכל מעשה של תקיפה - שהתורה הקדושה משווה אותו לרצח ממש, אנו אמונים במקרה זה על הצלת חיים. שהרי נקלענו לעניין שיש בו פיקוח נפש בצורה הפשוטה ביותר והשלכות גדולות על נפשם של ילדינו שגיבור ילדותם עשה מעשה קיצוני כל-כך.

צריך לומר בכאב גדול כי אישיותו, תפקידיו המגוונים, מיקומו החינוכי והיותו סופר מקובל ואולי המפורסם ביותר בעולם החרדי, מחייבים התייחסות אחרת כחלק מהאחריות הציבורית כלפי הדור הצעיר, שעלול לראות במעשי ההתאבדות הנורא שלו, כהתנהגות לגיטימית ונכונה חלילה, בעת משבר אישי, מצוקה נפשית, לחץ משתק, או מבוכה סביבתית של ביוש או ביזוי.

בעת הזו, ל'כיכר השבת', ככלי תקשורת מרכזי, יש תפקיד להרמת דגל ההתרעה מפני הסכנה, בכדי למנוע הגעה למצב בו ילדים ומתבגרים, יראו בנטילת הנפש ככלי ראוי ומותר. "שהרי אפילו המחנך והמטפל שעל מסריו חונכנו ואת ספריו קראנו - פעל כך בעצמו ברגע האמת", יגידו הם חלילה וחס.

הורים ומחנכים נדרשים להזיז במקרה זה כל שיקול אחר כמו מבוכה ואי נעימות - שאינו רלוונטי לטובת הילדים, עתידם וביטחונם הנפשי והאישי.

על כל הורה להיוועץ ולהתכונן למתן מענה נכון לילדים, החשופים כמעט לכל מה שמפורסם בחוץ. להדגיש בפניהם כי מדובר במקרה חריג שלא קיים כמותו מעולם. זהו אינו עוד סיפור של פגיעה, מקרה של תקיפה או התעללות. כאן מדובר במשהו שכנראה חורג מכל מה שהכרנו.

בעת הזו נוסף לכל הורה תפקיד המציל. זו שעת חרום. על כל אדם שיש לו קשר ישיר עם תלמידים, ילדים או מתבגרים, לגלות אחריות סביבו, לפקוח עין, לזהות סכנה, כמו סימני הפנמה או התכנסות של הילד, עצבות או דיכאון, ולעודד שיח ושיתוף, היוועצות עם גורמי מקצוע ועם הורים כמובן.

עלינו להתריע מראש כי נטילת חייו של אדם פסולה, אסורה, מסוכנת ולא לגיטימית! זו אינה שיטת טיפול, ולא בריחה מאחריות - אלא מעשי קיצוני המנוגד להלכה ושאין לו מקום באנושיות היהודית.

הראיה החינוכית, הערכית והתורנית, צריכה להיות ברורה ובהירה לכל ילד וילדה. עליהם לדעת ולהפנים כי בידי כל אחד ואחת לפתור כל מצוקה וקושי, בדרך הנכונה והראויה. צו השעה הוא להעניק חום, אהבה, תמיכה וסיוע, לכל בעיה והתמודדות - גם הקשות והמורכבות ביותר.

גם כשהכל נראה חשוך ומעיק, אנחנו לצידם ולמענם. אנו כואבים את כאבם, ומחזקים אותם בכל עוז!

בתפילה ליושב במרומים שלא תצא תקלה תחת ידינו!

תוכן שאסור לפספס
389 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
214
יישר כח ברוכים תהיו קדשתם שם שמיים
ללא שם02.01.22
213
התעוררתם כאילו?!
סוף סוף31.12.21
212
שכל אחד יפשפש במעשיו אם לו עצמו אין קרבנות . לא דווקא פשעי צניעות אבל יש הרבה פגיעות בבן אדם לחברו. שאפחד לא ישחק אותה צדיק
רוחי08.01.22

הצגת כל התגובות

211
תגובתכם ראויה להערכה. נקווה שאנשי תקשורת חרדים יצליחו להעביר את המסר הלאה גם לבתי הרבנים ויוכלו להיות צינור אמיתי לאלפי נשים אומללות ששותקות וחוששות לדבר.
ללא שם01.01.22
210
אוהבים את חיים ולדר תעשו לי לייק
ללא שם01.01.22
זה צביעות
שד02.01.22
209
אני חושב שצריך לקום גוף בתמיכת הרב קנייבסקי והאדמו"רים עם רבניםדיינים בעלי שיעור קומה מהציבור החרדי. לא שיש לי משהו נגד הרבנים מהציבור הדת"ל - אבל זה יעלה את אימון הציבור ואת היכולת להתלונן.
משה01.01.22
208
בשגחת "ועדת הרבנים" שמינו גדולי ישראל כדי לפקח על ספרי קריאה, התחנך דור שלם מספריו של פוגע סידרתי ונואף. מי לוקח אחריות?
רפאל01.01.22
207
מאמר מרגש, מדייק וחשוב. יישר כח ותודה!
ללא שם03.01.22
206
יש לבנות גוף חרדי שיטפל בנושא. הציבור שבור
רועי01.01.22
205
תודה רבה תודה שפציתם פה תודה על ההתנסחות העדינה ממש 🙏👍 זה באמת שובר וכואב קשה לקום מזה מקווה לימים טובים יותר לעמ"י...
מתבגרת02.01.22
204
מסכים עם הכתבה אבל.... יש בעיה עם כל מה שנאמר ע''י אדם מסויים ככה רוקדים על דם אצל אדם מסוים. ב7/11/2021 נשאל אותו אחד: מה לעשות עם הספרים של חיים וולדר? התשובה הייתה ''הנושא עוד לא הגיע לבית הדין ולא שמעו את שני הצדדים ולכן יש ספק אם הוא אשם, לעומת זאת אין ספק שיש פה עננה כבדה מאוד של חשדות לאו
דוד01.01.22
ווואווו
אפרתוש02.01.22
בדיוק כך אנשים אל תהיו תמימים ותאמינו לכל מה שמוכר לכם חולרה שירד מהדרך וכל מטרתו היא הכפשה גדולי ישראל טוענים שההכל שקר אז לא לחרוץ גורלות ולפסוק פסקים כשהכל תלוי ועומד.
שושו02.01.22
203
אין להאשים את הרבנים והדיינים להעלמה. הם יום יום עדות להכפשה בפרט בגירושין או פוסט גירושין. הרבה תלונות נמצאו שקרניות, רק נקמות, דמיונות, חרטות על מעשים שעשו בעצמם, אהבה נכזבת. הרבה מבוסס על שמועות של נראה לי שהוא או היא התכוון כך וכך. מסכנות הנפגעות באמת שנופלות בין הכיסאות בגלל כל הנפגעות או נפגע
שיקול דעת02.01.22
גם אני עברתי מגרושתי 70 תלונות שווא שקריות הכל משום בצע כסף ולהרוויח בהליכים.
משה03.01.22
202
ישר כוח על המאמר. הקול שלכם חשוב. אסור לנו לתת מקום לפגיעות הללו וחובתנו להוקיע מתוכנו את הרוע הזה
ללא שם01.01.22
201
הכותרת היא כמובן לספר שנמצא עמוק בתוך ארון הבגדים החרדי לצערנו הרב... הספר מגולל בתוכו סיפורים אמיתיים שנעשו ונעשים בחברה החרדית.. על ידי מפורסמים של שקר ! ואין פוצה פה ומצפצף על הנעשה.. אני ודאי מרחם על משפחתו של איש הבליעל.. אבל את המעשה והאיש צריך להוקיע.. בפרט שסופו מעיד על תחילתו..
ללא שם02.01.22
200
דייייייייייייייייייייייי תפסיקו אם הלשון הרע
שמירת הלשון01.01.22
199
למה לא כותבים את שמו של האיש מה הוא, יש''ו?
ישראלית משוגעת07.01.22
198
כל הכבוד לכם לאתר ששם פס על גדולי ישראל ומשנתם (כמובן 'הכל הכבוד' זה בסגי נאור).
שמים פס01.01.22
כאשר "משנתם של גדולי ישראל" היא להעלים עין ממעשי נבלה ולהתעלל בקרבנות, אזי מצווה לא שלמוע להם.
רפאל02.01.22
197
רק רוצה לומר שחינוך זה הכל חנוך לילד
גאי לוינסון31.12.21
196
אין אנושיות בקרב חלק מן המגיבים. האם חייהם של הנפגעים לא קודמים. לפחות שלא היו עושים הלוויה כמו של גדול הדור.. והאיש ממערכת של העיתון היתד המשוקץ שדיבר בשבחים עליו בלי לחוס על הנפגעים ועודד עוד בדרך הנלוזה הזאת לעוד רציחות של נשמות בצורת ההספדים שלו עליו. הוא יצא בזמנו לא פחות כנגד מ
בני הפרנק31.12.21
195
חזק וקולע ביותר
יוסי31.12.21
194
אתרי מות קדושים אמור. האדם הזה נשפט על ידי כלי תקשורת חילוניים, שאצלהם תועבות גדולות יותר והם סולחים ומיזקים אנשי אלימות "שלהם". העליהום שלהם על המגזר החרדי , הוא בלתי נסבל. ואם מישהו חרדי מעד, מי שמכם להיות שופטים?? . צריך להזהר מאד. עד כאן
צילה31.12.21
גם רבי זכריה בן אבקולס נזהר מאד ועד היום אנחנו סובלים מפירות זהירותו.
רפאל02.01.22
193
החברים שלך בחדרי חרדים עדיין מעדיפים לשתוק טוב עשיתם שהגבתם .ולקחתם את צד האמת אמנם קצת מאוחר אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם . בחדרי ירדים עוד לא התפתחו מספיק כדי לראות את האמת .אשריכם שהבדלכם מן הטועים
בחדרי חרדים מעדיפים עדיין לשתוק 31.12.21
192
התשקורת הפמינאצית שפכה את דמו של חיים ולדר ז"ל - אין כל ספק שהוא לא פושע ולא עבריין - אני גם ממש לא מאמינה שהוא אנס ופדופיל. מי שמאמינים לשקרים ולשמועות נגדו - שיאמינו גם לאשת פוטיפרע שהעלילה על יוסף הצדיק - והמבין יבין!
אוראור זהבי31.12.21
כן?! ומה תעשי כשיגיעו אליך נשים שעברו התעללות ופגיעות עם הוכחות תמשיכי לדמות לאשת פוטיפר? עלק! מדברים בלי לדעת כלום!! מסכנות הנפגעות שצריכות לקרוא תגובות כאלה!
בושה02.01.22
אילולי שהיו לעיתון הארץ ראיות מוצקות, הם לא היו מסתכנים בתביעת דיבה.
רפאל02.01.22
חח התקשורת תמיד תזכה בבית משפט והם מעולם לא חששו לדיבה.
גבי02.01.22
191
תודה על המילים. כל הכבוד. ברגישות, בכנות.
ללא שם31.12.21
190
יפה מאדד
צריך לעורר את החברה החרדית31.12.21
189
למי שכתב על האירוע שקרה השבוע מאד מאד יפה ונכון מרגיע ומחכים כל הכבוד!
י ק31.12.21
188
כוונת הרב אדלשטין אינה שמעשיו אינם חמורים או שלא עשהם או שאסור להלבינו , אלא אסור לצער את קרוביו, שפגע בם , ותמוה לכתוב זצל ויש לדעת חומרת המלבין פני חבירו ברבים
ללא שם31.12.21
מדוע לא שמענו תוכחה בענין חומרת המלבין פני חברו ברבים בשעה ששפכו את דמו של הגאון רבי שמואל אוירבך בראש חוצות?
רפאל02.01.22
היה גדול בהכל , לא פחות מר'גרשון ,אלא שיש שינאת חינם כעת כולם נגד חוק הגיוס
צודק02.01.22
187
הרצון להיות סלבס נערץ שם זיהינו את ההתחלה גאווה ותאווה זה רגשות ממכרים מאוד אין גיבורים אשמים אנחנו אני בטוח שיש כמה שידעו אולי 1פ? אולי 400? אם תמשיכו לשתוק ולספר כמה הוא היה זצ"ל זה יקרא לילדות שלכם ובוודאי תשתיקו שלא יהיה להם בעיות בשידוכים לא?? אוי אכזריות ורוע של עמלק
תמחה 31.12.21
186
בושה וחרפה עם כל הכבוד לסברות ולטיעונים לכאורה ההגיוניים שלכם הקלטות מפה ומשם מכתבים וכו ואמת שאין איש בעולם שלכאורה לא חושד במעשים הללו אך מי התיר לכם לכתוב את זה? מאיפה ההיתר? החרדים אתם בכלל שנו את שם האתר לכיכר השבוע כי זה כבר לא כיכר השבת אם היה לכם איזה רב מורה דרך שעומד מאחורי העיתון ניח
shimi31.12.21
יעזור לך אם אומר לך שאני מכירה מישהי שהוטרדה על ידו לפני 5 שנים? ואנשים שנשלחו על ידי גדולי ישראל להתריע בו בתקופה זו? מה עוד צריך לכתוב כדי שיפלו האסימונים???????
נחמי כהן02.01.22
תודה על דבר אמת
רבקה01.01.22
מול חסרות המעמד באמת אין מה להוכיח כי ברגע שהן מותרות אז אפשר לנהוג בהם ואז להגיד שאין הלכה לזה. למעשה הבעיה פה היא שלא הכניסו מישהו כמוהו לכלא והאשמה מוטלת על המשטרה שצריכה לפעול בתוככם ולהעיף לכל הרוחות את העבריינים והפוגעים מינית.
שי נ.01.01.22
חבל שזה לא קרה לבת שלך. אז אתה גם בטח תגיד לה שזה שקרים ולשון הרע? ומה עם התאבדות? כנראה שתיפה את זה שהוא לא ידע מה הוא עשה, נכון? חבל . כל הכבוד לעיתון. תודה רבה שהגבתם בצורה ראויה. אנשים בשואה לא התאבדו. ידעו כמה זה דבר אסור. שוב, תודה לכם שפרסמתם.
תהילה מנדאלבאום31.12.21
ואאאייייי מה יהיה איתכם ??? המגיבים הכ""כ לא מתחשבים זה אתם . עוד מעט גם תגיד שאתה מכחיש קורונה נכון?!
ריסה31.12.21
כל מילה בסלע ואפילו בשתיים ישר כוחך
ללא שם31.12.21
שימי שימי, ניכר שלא קראת את המכתב שולדר השאיר. יתרה מכך 20 עדויות זה מספיק לדעת כולם. אכן אני לא מבין מדוע פירסמו זאת היה אפשר לטפל בזה בצורה אחרת. ובאופן כללי אני חושב שגם אתה מודה שהשתיקה בציבור החרדי היא הרסנית לא כן?
אנונימי 31.12.21
185
עלוב קודם תתנצלו שטעיתם, פגעתם, טייחתם, העלתם חזיר על נס ואח"כ תתחילו לנסות לתקן
ללא שם31.12.21
184
וואו. היה שווה לחכות לכם. לקח זמן אבל המילים שלכם יקרות וחשובות. גאה בכם.
ללא שם31.12.21
183
כל הכבוד לכיכר השבת. לצערינו, ולמרבה הבושת, יש המכנים אותו הרב זצ"ל, מאשימים את הנפגעות והנפגעים, טומנים את ראשם בחול, כדי לא לומר - טעינו. עד עתה, אלו שנתפסו היו "רבני כתות", "כאילו מקובלים", "רוח הקודש", אך הוא היה מסלתה ומשמנה של אלו החושבים את עצמם לדעת תורה והשקפה הטהורה היחיד ביהדות, ומבקרים ל
המגיב31.12.21
182
כל הכבוד לכיכר השבת
למרות שזה קצת מאוחר וכגוף תקשורת כל כך מ31.12.21
181
ואין את שם הפושע אפילו פעם אחת.כאילו נערתם אותו מפשע או מאחריותכם.בושה.פשוט בושה
ברסלבר שפוי31.12.21
כולם יודעים את שמו...נו באמת
ש31.12.21
כן מותק כולם יודעים שזה הוא אבל מה שהכי מעצבן זה ההכחשה הזאת שלא אומרים ודי ההליכה הזאת סחור סחור פשוט מוציאה מהכלים!!!! די תגידו וחלאס מה הבעיה שלכם אנלא מבינה!!!!
ל-ש מברסלבית06.01.22
180
טוב מאוחר מלעולם לא קשה להאמין ששכנעתם כאן. הייתם חלק מקשר השתיקה. ויש כאן דם טרי של מתאבדת, נפגעת, שלכל מי שמשתיק - קשה לומר שידיו נקיות. אבל לפחות עכשיו. זה דבר גדול. ובפוסט הבא - דברו פחות ברמזים. קראו לילד בשמו.
חרדית כואבת31.12.21
179
הלוואי ותקחו את האחריות שאתם טוענים לאצמכם גם ל לתחום הקורונה והחיסונים ותפסיקו להשתתף בשקר הזה ולרמות את הציבור ולהסתיר כן להסתיר את כמויות האנשים שנפגעו מהחיסון.
ל31.12.21
אתה יודע כמה אנשים נפגעו מזה שהם לא התחסנו?!
השם שומר31.12.21
178
חובה עליכם לפרסם את שמות העסקנים והרבנים שהשתיקו את הפרשיות האלה במשך השנים. כל מי שידע והשתיק שותף לפשע! חייבים לומר עד כאן!
ללא שם31.12.21
נכון
אוא31.12.21
177
זה הזמן של החוקרים מלהב 433 להגיע לחקר האמת, בלי להשאיר צל של ספק. למצוא מצלמות אבטחה אם היו, לתשאל שתי וערב את כל העובדים והעובדות שעבדו איתו במשך 20 שנה האחרונות. חייבים להגיע לשורה התחתונה האם הבנאדם היה פושע או לא.
ללא שם31.12.21
המשטרה נתנה וסייעה למשי זהב רצונותיו ותאוותיו, אז מה אתה מצפה???
להב מחש כחש31.12.21
אתה עדיין בספק??????? לא מאמינים בתקשורת אבל מאמינים במערכת המשפט בדיחה טובה
בדיחה טובה31.12.21
176
יואל תקראו רק את מה שגובי וירוט כתב היום אחרי שגילה את האמת תבינו כמה המצב חמור. כבר לא משמיץ את כתב הארץ התפייס איתו לאחר שאמר בהלוויה שהכתב רוצח.שינה את דעתו
ללא שם31.12.21
אשריהם ישראל שמתנערים מן השקר ומודים באמת!
רפאל31.12.21
175
הרגע מתפרסם בקו החרדי מכתב ממרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטין שליט"א צאו לקרוא א זה דחוף זה יאזן את כל הבלללל שיש כאן בתקשורת האיומה
אבי שפיר31.12.21
מאוחר מדי. הסבל של קרבנות ההתעללות כבר הוציא את הציבור מאדישותו.
#לא_עוד_השתקה31.12.21
174
יישר כח עצום!! מישהו יכול להדפיס את זה ולהעביר לרה"י?
אחד העם31.12.21
שתוק חצוף איך אתה מדבר בכלל על מורינו רה"י שליט"א תתבייש לך רשע!!!
שלמה31.12.21
רשע זה מי שמגן על הרשעים
צדיק31.12.21
173
רציתי מאוד מאוד להודות לכם כיכר השבת על מאמר מערכת מעולה מחכים ורגיש ומעביר בצורה מדויקת את התחושות שכל הציבור החרדי ומי יתן ולא נדע עוד צער ותקלות ושתזכו לפרסם רק ששון ושמחה ושנזכה לגאולה שלימה בקרוב...😓
קובי31.12.21
172
אלופים כול מילה בסלע. כול הכבוד לכם. לא פשוט המצב. על זה מאמר במקום שאין איש השתדל להיות איש במקון שאין תקשורת השתדל להיות ........
אלי31.12.21
171
יש שאלות נוקבת עד התהום שחייבים לענות עליהן: איפה היו הרבנים המפקחים על הנעשה במחלקת הרווחה של עירית בני-ברק? איפה היתה ו"עדת הרבנים" המאשרת ספרי קריאה ו"ועדת הרבנים" של העיתון יתד נאמן? איך יתכן שאף אחד לא ראה שהוא מתיחד עם מטופלות? איך יתכן שאף אחד לא שם לב על ההדרדרות שחלה אצל רבות מן המטופלות של
רפאל31.12.21
אכן שאלות קשות רק אדם מתוחכם וערמומי יוכל להנדס כאלו סיטואציות כפי שנשמע בהקלטות ״תכחישו הכל, אימרי שזה פוטושופ״ כנראה ידע את החומרה והיה חכם (כנראה לא מספיק) כדי להסתירה
לשקר אין רגליים31.12.21
פשוט מאוד, תרבות ההשתקה בציבור שלנו, ופחד משיימינג.... כולם מפחדים שיפרסמו עליהם כך וכך... וחיים בתוך בועה של שקר
גדי31.12.21
170
תתביישו לכם!!!!!!!! אנחנו חיים רק על פי התורה ודעת תורה ( ולא רק בבחירות ) והרצון שלכם להידמות לתקשורת החילונית והחולנית כבר עברה את כל גבולות הטעם הטוב והיא הפירצה הנוראית שגורמת לנו כחברה שנאמנה לתורה הקדושה ולגדולי הדור להידרדר למקומות שפלים ונוראיים אנא מימכם הסירו ידכם מאיתנו ואל תתכסו באיצטלה
אביב31.12.21
נכון מאוד, ועל זה נאמר רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגני..
מזה02.01.22
כאשר "דעת תורה" מכסה על מעשי נבלה, מצוה לשמוע לתורה ולא ל"דעת תורה".
#לא_עוד_השתקה02.01.22
169
יבורך הרב אליהו, שעשה את מה שהיו חייבים רבני ב"ב לעשות זה מכבר. צריך להקים מיידית פורום תקנה לעולם החרדי, פורום הכולל כמובן גם נשים - כי בד"כ נשים-נערות-ילדות הן הנפגעות (אם כי יש גם נפגעים נערים-ילדים). להקים מיידית - בלי להתמהמה ולריב על ייצוג של פלגים ליטאים, חסידויות ושאר ירקות... אותם מתחסדים ה
יהודי ישראלי02.01.22
168
סוף סוף מישהו שם את הדברים על השולחן!!!! יישר כוח כיכר השבת
אאאאאא31.12.21
167
סוף סוף קול שפוי! תמשיכו לא להיכנע ללחץ החברתי שיש בציבור שלנו ותדברו על הנושאים האלה! תצילו נפשות!!
חבדניקית31.12.21
166
כל מילה בסלע. חובת התקשורת החרדית לעמוד באופן חד וברור לצד הנפגעים והנפגנות. לגנות בחריפות את אלה שמנסים לטהר את השרץ ויהיה מעמדם אשר יהיה.
נועה31.12.21
165
מאמר כנה ואמיתי כל הכבוד לכם!
מאמר כנה ואמיתי כל הכבוד לכם!31.12.21
164
מסכימה מאוד עם מה שרשמתם עזבו את הפגיעות בצד רגע עצםהשארת המסר הזה לילדים שהתחנכו דרכו שאם אתם במצוקה אין בעייה להתאבד הוא לא ראויי אז אם הוא מחנך וסופר דגול הייה צריך לדעת את זה זה כואב ברמה הקשה ביותרר בתור אחת שגדלה עליו והעריצה כל מילה שיצאה לו מהפה עצובבב אבל שידעו כולם סוף האמת להתגלות יום א
תהילה31.12.21
163
בצער וביגון אנו מודיעים על כיבוש כיכר השבת על ידי הטרור הפמיניסטי
ולכן תגובה זאת תמחק31.12.21
נכון, זה אסון טרגי לציבור החרדי, כיכר אתם פשוט טועים - השיטה החילונית מבוססת על השקפות פסולות גרועות ומזיקות, רק מבחוץ זה נראה אלגנטי, נא בתחנונים אל תביאו אותם התנהלות התקשורת החילונית לפי אירגוני הנשים, אלינו. צריך לטפל בחומרה אבל לא לתלות בכיכר העיר את כל המשפחה! ואגב, הנשים קורבנות ואו שותפות ל
גבי31.12.21
זה לא "השקפה". זה מעשי נבלה,וחמור מזה, השתקת מעשי נבלה.
#לא_עוד_השתקה01.01.22
האם גם לך נוח עם האפשרות לספק את יצרך באמצעות ילדים , הנמצאים בשפע בסביבה ולעולם לא להתפש בגלל ההשתקה , הטיוח והבושה ? יישר כח ותהנה
ישי31.12.21
האם לדעתך מותר לפגוע בבנות? לך לטפל בעצמך לפני שיהיה מאוחר
אני01.01.22
162
תנחומים עמוקים לרעייתו ברכה שתחי' ולילדיו, להוריו, ולכל משפחתו היקרה, שלא תדעו צער לעולם ושתנוחמו מהשמיים.
ללא שם31.12.21
161
בוקר טוב לכם
בוקר טוב לכם31.12.21
160
ישר כח על הכתבה הזאת!
שירה31.12.21
159
סוף סוף, השתיקה הייתה מכאיבה ביותר
מישהו31.12.21
158
תמיד אני אומר מצד אחד אם ידברו על הנושאים הללו -לכאורה זה יכול להוביל שבציבור החרדי יהיו תופעות רבות כמו במגזר הכללי כי ברגע שאתה פותח נושא וכולם מדברים על זה הסיכון הוא מה שיהיה מיזה שימו לב שבמגזר הכללי כל יומיים שומעים סיפורים בלי סוף (ואף אחד לא מזדעדע) וגם דמויות חשובות ישנן(כדוגמת שרון) שלא
shimi31.12.21
אצל החרדים זה הכי נפוץ
יהודיה31.12.21
לאחת שקוראת לעצמה יהודיה, את בטח על סמים או משהו בשביל להגיד את הדבר המטופש הזה שאצל החרדים זה הכי נפוץ , נכון זה קיים , אין להתכחש ,אבל הכי נפוץ?! הלכת רחוק מידי. או שאת לא מעודכנת מה הולך במגזר הכללי או שאת פשוט הוזה.
חיה31.12.21
157
מצער לראות איך הציבור החרדי הולך שבי אחר המוסר המערבי מוותר על המוסר האלוקי ומאבד את עצמו לדעת. להזכירכם בית המקדש לא נחרב בגלל גילוי עריות והוא לא יבנה בזכות מי טו... חוץ מלפגוע במשפחה חפה מפשע אין בחריצת הדין הזו שום תועלת לשום נפגעת או נפגע בעולם.
מי טו חרדי31.12.21
אם מה שאתה קורא "המוסר המערבי" זה לגלות את תוקפים ולתמוך בקרבנותיהם ומה שאתה קורא "המוסר האלוקי" זה לכסות על התוקפים ולהתעלל בקרבנותיהם, ... אז על פי תורתנו הקדושה אנחנו מחוייבים למה שקראת "המוסר המערבי".
#לא_עוד_השתקה31.12.21
איזו תועלת לקורבנות יש מהרכילות הצהובה הזו???? כל מה שיש פה זה צמאון דם והתעללות בילדיו שלא עשו לכם דבר. גדולי ישראל צודקים ויראי חטא ימאסו. מי שרוצה להציל את עצמו ואת משפחתו שישתוק
יוני31.12.21
מעניין בשביל מה המציאו את השולחן ערוך אם יש לנו את "החמלה" הנוצרית המזויפת.
מי טו31.12.21
בית ראשון נחרב בעקבות גילוי עריות ושפיחות דמים וע"ז. (רק ע"ז חסרה בנידון.)
יהודי לומד31.12.21
אבל אנחנו בגלות השניה ואותה אנו צריכים לתקן
יוני31.12.21
הוא עצמו היה ע"ז-אנשים העריצו אותו ברמות קשות
בני ברק31.12.21
156
והמשכיל בעת ההיא ידום.
יוני31.12.21
ידום וידום וידום....וסביבו יתהלכו מתים מהלכים..כי הוא נדם...
..31.12.21
155
יפה מאוד תגובה הולמת וחשובה
אברהם31.12.21
154
מאמר מערכת מרשים, יישר כוח !
סבתא31.12.21
153
וואו כתבה אמיצה וחזקה מאוד אלו מילים שכל בציבור צריך לשמוע בימים אלה
יצחק31.12.21
152
כנראה שימן בכסף.וכולם שתקו ושותקים כולל רבנים.שממשיכים להשתיק.בושה
משעוד31.12.21
151
כואב לנפגע וכואב לפוגע .לנפגע קשה לדבר ולפעמים יקח את כאבו עד הקבר. והפוגע חייב להוכיחו לפי רמת כבודו . בצניעות ובעזרה לטיפול. לא לרצוח עוד נפשות .
רחל31.12.21
150
יישר כוח !!! רואים שהדברים נכתבו בשיקול דעת ורגישות, זה לא העיקר מיד להגיב על מעשים שקורים. כך צריך לעשות בכל מקרה שמתפרסם גם אצל החילונים וגם אצל החרדים , התגובה היא אחרי חשיבה ולא ספונטנית שיכולה לפגוע ולהרוס את נפש האדם.
י.ש31.12.21
149
עם כל הכבוד הראוי, אף אחד לא מינה את הרב שמואל אליהו להתעסק בענייני חרדים. הוא רב עם כיפה סרוגה למי ששכח, שיקים בית דין לציבור הדתי לאומי, ויעזוב את הציבור החרדי לנפשו. ב'- מעולם לא שמענו שדנים וחורצים דין של אדם מבלי שאפילו שמעו את גרסתו. לא ברור מאיפה האומץ של הרב שמואל אליהו לחדש דבר שרבנים גדו
שמואל 31.12.21
אשריך שאינך הורים למי שנתהפכו חייו מחיות טורפות הללו
שמואל מתן31.12.21
אחי. זה שאתה עם הארץ זאת בעיה שלך. אני בטוח שמעולם לא למדת חושן משפט.
לא שמענו אינה ראייה.31.12.21
תתבייש, הם הלכו לבית דין חרדי והשתיקו אותם במשך שנים ורק הרב אליהו הגן על המתלוננות מול ולדר
מי יעצור את האנס הבא?31.12.21
הרב שמואל אליהו הצדיק לקח תחת כתפיו הרחבות את כאבן ואומללותן של 22!!! הנפגעות שבאו ושפכו את ליבן בפני בית הדין! הרב שמואל אליהו גילה מנהיגות ועסק בסחי שאף רב חרדי לא רצה לעסוק בו. בזכותו נהיו במקום 3 מתלוננות 22! כמה עצוב המקום שלנו כחרדים שאין לנו הנהגה, ליקוי מאורות של ממש!!!!
שירה31.12.21
לידעתך הוא גם טיפל בציבור שלו. והוא נחשון של הדור הזה.. אתה יכול להיות עיוור. אבל תתן את הדין כלפי הנפגעים הרבים . בנוסף לקלטת שהושמעו בקלו שלו. ולא ארחיב. כל כתיבתי זה שלא יפלו עוד תמימים כמוך . או לחילופין רשעים שרוצים להסתיר ולא מבינים שהם נרצחו בנפש . לא פחות..
משה31.12.21
148
ולמה אתם לא מעלים על נס את דברי הגרג אדלשטיין. ויתירה מכך לטרוריסטים רוצחי המונים בוודאות, יש משפט קטיגורים סניגורים שופטים וכאן כלום ההוא מצפת ועיתון הארץ. המאמר שלכם קשה לצפייה. בבקשה אל תקדשו את הטרנד הגויי של מי טו בשמים תיתבעו על רצח בדם קר.
רשעות31.12.21
עדיין לא הבנת???
#לא_עוד_השתקה31.12.21
147
אהבתי את התמונה
ללא שם31.12.21
146
Lachen ha'maskil (kri baal sechel) ba'et hahee yidom
...al MAARECHET31.12.21
בעת הזאת חייב כל משכיל לזעוק את זעקת העשוקים.
#לא_עוד_השתקה31.12.21
145
כל מי שבוחר ג === יתד נאמן חייבים להפיל אותם ואת עולם השקר שלהם
יענקי31.12.21
רק ההשקפה הטהורה של מרן רב שמואל כך דיבר האדמור דוד מלול שליט"א אמש
ינקי פוריס31.12.21
!!! YES
??SHMULIK MORON31.12.21
חחח ג' ויתד יישארו על המפה עוד שנים רבות על אפך ועל חמותך
י. שינפלד31.12.21
144
הציבור החרדי מנסה ליצור חיץ בינו ובין העולם שבחוץ. הטיעונים הם מחשש קלקול וכדומה. ברם לגישה זו יש השלכות קשות. אחת ההשלכות היא תרבות ההשתקה משהו יכול לאנוס את בנותיו אחיניותיו וכדומה והחברה תשתיק כדי שהדברים לא יצופו ויגיעו למשטרה בית המשפט ועוד. ומנגד מפרסים מה שעולה על רוחם ומשמיצים כל אחד עם פושק
אנונימי31.12.21
143
חיים תאמת מי לחץ על האקדח וגמר אותך אתה או מלאך המוות😭לא התאים לך לסיים את החיים ככה. חזור אלינו😭
ללא שם31.12.21
142
מתפלא על עיריית בני ברק שידעו זאת ולאמרות זאת המשיכו להעסיקו במשך שנים
אייל גלבוע31.12.21
141
1 . יישר כוח על הכתבה המכבדת, האחראית והממצה. 2 . כל כך "קל" לבקר למה ומדוע. ואשתף אתכם בחוויה אישית. נעזרתי בו, והוא סייע לי בנועם, בכבוד וברגישות ( לא ניתן להתכחש לאמת). שנים שאני מרגישה אסירת תודה, שבזכותו משפחתי עלתה על מסלול, ואיך שהוא הצלחתי עם הילדים. קראתי את ספריו, שמעתי את תוכניותיו ומ
בת ישראל31.12.21
טיפש חסר דעת אתה. ומי זה הגורמים שפנו אליהם?
גבי01.01.22
140
כל הכבוד לכיכר השבת ולעיתון משפחה! כל מי שמתעלם זה פשוט דוחה הרי כולם יודעים שולדר נגע בנשים אבל לא יודעים איך להתמודד אם זה אז פשוט מתעלמים כל הכבוד תמשיכו כך!!!!?
יוסי31.12.21
139
היו היו ימים עולם כל כך תמים... עם מלא תקווה עמוק בלב האמונה, פתאום בא הרוח בעולם לא בטוח.. עולם שאיבד את הבלמים ..(מילים: חיים ולדר ז''ל)
ללא שם31.12.21
תורידו את ז״ל
מה ז״ל זכרו לסירחון עולם?31.12.21
138
קריאה ללכת לטיפול? פסיכופטים לא הולכים לטיפול (רק לעבוד הלאה על כולם). יש כאן לא רק תאווה הפשוטה וכו' אלא בעיקר "תאווה לעשות מה שאני רוצה ואף אחד לא יעצור אותי" - זה הדבר שעושה לו את ההיי כמו סמים. ישנם רבנים שידעו שנים ושתקו - אליהם מופנת האצבע המאשימה והלואי שמכאן יגיעו כל הרבנים לדעה אחת להתנהג
שלום31.12.21
ואת אותם רבנים שידעו ושתקו וממשיכים להשתיק אנחנו חייבים לנער מעלינו כדי שלא נתפס חלילה גם אנחנו בעוונם.
#לא_עוד_השתקה31.12.21
137
כל הכבוד, ישר כוח על אמירת האמת שנקבעה על פי בית דין צדק של רבנים יראי שמים ששמעו את הנפגעות ופרסום זה הדבר האחרון שמעניינם אותם את הדיינים,רק להוציא את האמת לאור ב"ה צריך להפסיק עם מדיניות הטיוח של רבנים שגם יבוא יומם...ששפכו דמם של נפגעים רבים אומללים שסובלים רבות בעקבות פגיעתו....אין מילים להודו
ללא שם31.12.21
136
אחת סיפרה שחברה שלי שמה קץ לחייה אתמול, והיא בין אחת הנפגעות. לא יודע אם להאמין או לא. אבל מה שבטוח שלינץ התקשורתי המוגזם, לא הועיל לא לפוגע ולא לקורבנות בהנחה שהיו פוגע וקורבנות. הפעם שאפו לתקשורת החרדית ברובה, שידעה ללכת על הקו התפר באמצע ולא להגזים לשום צד.
יצחק31.12.21
לצערנו זה נכון - הנפגעים לא יכולים/ות להתמודד עם זה שהוא כאילו תקף אותם שוב על ידי התאבדות ולא לתת להם צ'נס לראות אותו עומד בדין כאן איפה שעשה את המעשים המגונים וכאילו ברח מהכל והשאיר את כולם עם הפגיעות והאונס שהוא ביצע.
מ.ש.31.12.21
אכן נראה שהיא מהנפגעות. ויש יסוד סביר להניח שהתאבדותה קשורה בתגובות הרבות להצדקת הפושע. כשבמקום להוקיע ולתמוך בנפגעים, מספידים את הפוגע ומאשימים את המתלוננים נגדו שגרמו לרצח.
שירה צמח31.12.21
אי אפשר להאשים אותו על כל מי שעשה אפצ'י תהיו הגיוניים
יעל31.12.21
135
אנחנו אוהבים את משפחת ולדר, אנחנו לא נגדכם באופן אישי אלא נגד האיש שפגע בכל כך הרבה נשמות. תנסו לעשות את ההפרדה
דסי31.12.21
134
כל הכבוד!
ללא שם31.12.21
133
ישר כוחכם
ללא שם31.12.21
132
wow כל הכבוד לכפ איזה אכפטיות ורגישות לזולת זה מראה שיש לכם באתר הרבה דרך ארץ ואכטיות לכל הצדדים. קידוק שם שמים כל הכבוד
מרדכי31.12.21
131
מדהים שכמוכם אשרנו שיש לנו עם כזה
ללא שם31.12.21
130
הגיע הזמן לשים סוף לעוד כמה רעות חולות בציבור שלנו כמו למשל תמיכה עיוורת בפוליטיקה המקומית שמזניחה את התושבים בפרט בעיר בני ברק כשממנים ראש עיר בלי בחירות למה שיעבוד בשבילנו. צאו מהתמימות והאדישות השינוי בידיים של כולנו.
ללא שם31.12.21
אולי זה לא מתקשר באופן ישיר לנושא המרכזי אבל אני חייבת להסכים שגם לנושא הזה צריך לשים סוף! ואני תושבת קרית ספר שהעומד בראשה מעולם לא באמת נבחר על ידינו והתוצאות ניכרות בכל פינה ראו ערך הכביש גישה לעיר והכניסה היחידה! לעיר שמונה למעלה מ80,000 תושבים. פשוט ביזיון!!! הציבור החרדי באמת חייב להתפקס על ע
מירי31.12.21
צודק מילה בסלה
צודקק31.12.21
ועכברים בכל פינה ... הזוי !! בושה וחרפה !!
תושב 31.12.21
129
שאפו .פעם ראשונה שאני מפרגן לכם.ממש התנהלתם בכל הסיפור הזה במלוא הרגישות.חזק ואמץ!
יוסף31.12.21
128
סוף סוף כתבה הגיונית. ללא ה" נקטף בדמי ימיו" חבל שזב מאוחר מדי, אחרי שהקורבן ... חברה שלי שנפגעה בילדותה משכן , נמצאת במשבר נפשי קשה . חלק גדול ממנו בגלל החיבוק המבחיל של ראשי הקהילה החרדית.
רות31.12.21
127
טוב מאוחר מאשר אף פעם. נס שהתעוררתם להגיב. הציבור גועש, מכעס, אכזבה ותסכול, ובעיקר, משתיקת העיתונות. סוף סוף תגובה אחראית ומבוגרת תודה
אבי31.12.21
126
הרב צבי טאו על סערת חיים ולדר: "הכל בלוף, הרב אליהו איבד את כל הגבולות"
מלכה31.12.21
125
רק ע"פ התגובות פה גם אם זה אמיתי או לא.. לא היה לו מה לעשות. תראו מה הרבנים אומרים ותכלס אנשים לא קונים את זה ועדיין מאמינים או לא.. מחפישים אותו בלי לעשות ברור האמת ולדעת באמת מה האמת..!!!!
.31.12.21
מה עובר עליך? הבן אדם נאף עם אשת איש 6 שנים. מסביר לה בקולו שצריך להכחיש הכל. מה עוד צריך? אגב, מכפישים עם כ' לא עם ח'. מחילה.
צחי02.01.22
לא מדובר על קשר אסור אלא פסול. וההבדל גדול
סליחה02.01.22
124
ילד, ילד, מה איתך. איך עוברת ילדותך. נשוחח בבטחה, על כל מה שקורה לך. סוחב עליך זכרונות, שילכו איתך לדורות. זכרונות ילדות...מלווים אותי כל חיי, את ימיי ואת חלומותיי, טובים לי, צובטים לי, ללל ילדות ילדות של אושר חברות וחום, איך הולכים להם ימי התום. חומקים לי, חוזרים לי...... הירח🌙עומד מולו, ומאיר את
ללא שם31.12.21
123
בהתחלה התעלמות מוחלטת למשך כמה ימים בידיעה על המוות היו עליו מחמאות לרוב ואיכשהו איזכור "יוצא זיין" שיש גם תלונות עמומות
עלאק אחריות31.12.21
122
הוא נשפט ע"י התקשורת החילונית הברוטלית ונידון למוות, בעת שפושעים חילוניים זוכים להגנה תקשורתית ע"י צו איסור פירסום. הוא לא נעצר ע"י המשטרה, לא נחקר על ידם, ולא הוגש נגדו כתב אישום.
נפתלי31.12.21
נו ומה זה אומר לך שהוא היה יכול לקבל הגנה מהממסד הרבני ולא להגיע למעצר ואילו חילונים כמוהו נפתחת נגדם חקירה?
שי נ.01.01.22
הוא גזר על עצמו גזר דין מות ובמו ידיו ביצע את גזר הדין. הוא לא נעצר ולא נחקר כי ביום שהמשטרה הודיע על פתיחת החקירה הוא ירה בעצמו.
רפאל01.01.22
אתה משקר! הוא נעצר. הוא נחקר. ואם היה לו את האמונה והעוז להתמודד עם שופטיו - סביר מאוד שגם היה מורשע. לא החילונים אשמים פה
דברי שקר31.12.21
121
משאירים רק כתבות של מיטו
פחחחחחחח31.12.21
120
כתבתם יפה. אבל!! אתם מאשימים אותו ומראים לציבור שבעצם אתם בטוחים שהוא עשה מה שעשה... מה עם זה שזה עוד לא הוכח בשום מקום? שלא יצא פסק של בית דין שקובע שהוא בוודאות אשם? אנחנו לא יודעים כלום. הכל מעורפל. לבנ"א היו אויבים רבים. ולכו תדעו... אולי לא באמת היה משהו? אולי כן, ונראה שכן, אבל אתם כגוף ציבו
חיה31.12.21
צודקתתתתתתת במאה אחוז.....
חיכתי לראות מישהו אחד ש01.01.22
אם הוא אפי' לא ניסה לבוא ולהוכיח את חפותו אנחנו לא צריכים לעשות את זה במקומו ובפרט שיש הקלטות והוכחות ברורות כשמש
בני ברק31.12.21
119
חבל מאוד שאתם בוחרים להגיד שמדור ב"מקרה חריג ממה שידוע" אדם שפגע באדם אחר זה מספיק חמור לא צריך לפגוע ברבים כדי להוקיע את האדם בכל חוצות די לשקר ודי לסילוף די להסתרה ודי להשתקה מחבל שרצח יהודי אחד או רצח עשרות יהודים הוא עדיין מחבל רוצח כפר בנפש הראשונה. הנרטיב של גודל וכמות צריך לצאת מהמשוואה
קצת מחשבה 31.12.21
118
כך הדברים אמורים להיאמר. ברור ולא מגומגם. אסור לטייח מקרים מהסוג הזה. עם כל הצניעות יש דברים שחייב לטפל בהם ולא להסתיר. וגם להזהיר את האוצרות שכל כך יקרים לנו
עדי מלכה31.12.21
נכון מאד
מוסטפא הומלס ירושלמי 31.12.21
117
דברים יפים , סוף סוף התייחסות ולא טיוח, לא מסכימה עם המשפט הזה: ״להדגיש בפניהם כי מדובר במקרה חריג שלא קיים כמותו מעולם״ , לצערי כבר קרה מקרה כזה ועולה חשש שמדובר בדפוס שהעולם החרדי הצמיח מתוכו, כמובן אין ברצוני לדבר בגנותו של הציבור החרדי אלא להצביע על נקודה משמעותית הדורשת תיקון
שירה31.12.21
116
וכאן נשאלת השאלה האם אני מתפלל מברך ומקיים מצוות בשביל אדם פלוני או איש פלוני התורה היא מעל הכל ולפני הכל והמקרה הנל לא ישפיע ולא אמור להשפיע בכי הוא זה בעיה שלו ורק שלו בהצלחה לכולם
ללא שם31.12.21
115
כל הכבוד על העלאת הנושא, ההתייחסות הרגישה. אתם תבחנו בעובדה אם תציפו בעיות ופרשות ולא תסתירו, כמובן בגדרי ההלכה. זה צריך להיות דגל שלכם
יוחנן31.12.21
114
למה מותר להכפיש בשם מלא מי שפותח תיכון חרדי לבנות??? מדוע זה נכון לכתוב נגד מי שפוגע במערכות כשרות, ולציין את שמו המלא??? אבל מול מי שפוגע בקטינות, צריך להיזהר ולא להוציא שם רע!!! אין עיוות גדול מזה. צדק ילין בה ועתה מרצחים
יוסף31.12.21
113
פעם למדתי תולדות האמנות ועל כל מיני אמנים שעשו את מעשה ולדר ומאז החרמתי את האמנות הזו ואת היצירות שלהם בטח ובטח שלא ארצה להכניס תוכן יהודי מורעל כל כך
...31.12.21
אכן, המעשה הידוע על אריסטו ....
שאול עלטר31.12.21
112
כיכר השבת הפכו להיות סנדרין הן הרשיעו את חיים ולדר ז"ל מי הם בכלל כל כתב הפך להיות גדול דור בושה מי חקר אותו איזה סנגור היה לו מי חקר את העדים מי הרשיע אותו ???? כיכר השבת ! בושה לחרדים יצא כתבה בתקשורת רצחתם את הבאן אדם הרב רבנים אומרים לילדים שמי שדיבר עליו לשון הרע בלי לחכות לפסק של בית דין הוא ר
כיכר השבת צריך טיפול31.12.21
"כיכר השבת צריך טיפול" תגיד י, מצב שאתה רועד שמשהו יתגלה עליך?? מה שמסריח זה לא הפרסום זה המחשבות שלך איש מעוות כל כך ה ישמור איך אני קשור אלייך בכלל? צא טמא מסריח בכמה פגעת שאתה רועדדד ???
מזועזע31.12.21
לא קראת הכתבה, שאלו לרב מוסמך וכו׳ הפעם תן קרדיט למגיע,
יישר כוחכם31.12.21
השיטה של פגיעה בילדים בחסות ההשתקה , הבושה ו״אי הלבנה״ מאד נוחה לפוגעים ומזמנת עוד ועוד מקרים כאלו. הייצר מתעורר—>פגיעשה בילד הקרוב אליך—>רגיעת היצר—> התעוררות מחודשת של הייצר —> פגיעה בילד הקרוב אליך וחוזר חלילה . כל זאת תוך ידיעה שאין סיכוי שמישהו ייגן על הילד ושאתה מוגן לנצח בחסות ההשתקה . כמה כי
נטע31.12.21
מטומטם
שי31.12.21
זה בדיוק סוג הדיבורים שנותן יד לפושעים להמשיך ולבצע מעשים מגונים כי אסור לדבר לשון הרע ואף אחד לא מאמין ולא חוקר .......22 עדויות זה מספיק בשבילי -אל תהיה צדיק הרבה נאמר על אנשים כמןך.
מ.ש.31.12.21
לא כל דבר זה לשון הרע! מי שחווה פגיעה יש לו/לה מצווה גדולה ללכת ולספר!!! ובדיוק מאנשים כמוך צריך להזהר...
השם שומר31.12.21
111
כל הכבוד למערכת שלא מטייכים ומתמודדים עם המציאות הקשה. האמת שאני ורבים מבני משפחתי וחברי פשוט בהלם מוחלט, מנסים לצאת מההלם והטראומה, לאיזה שפל הבנאדם הגיע. חזקו ואמצו.
מוטי31.12.21
110
אפשר לומר עליו ששמר תרי''א מצוות חוץ מגילוי עריות ואיבוד עצמו לדעת היה חרדי שומר תורה ומצוות, מתפלל 3 תפילות ביום במניין, שומר שבת, וכו' איך אפשר לאחוז את החבל משני הצדדים וכך לחיות לא ברור.
ללא שם31.12.21
109
חוסר המודעות של חלקים בחברה שלנו לגבי מעשים מגונים גורם לחלקם לכתוב דברים שלא צריכים להיכתב אי אפשר לתאר כמה סבל חוו נפגעים זהו רצח נפשי לכל דבר. מצד שני צריך להיזהר מיד קלה על המקלדת יש כאן משפחה שכ"כ מתייסרת גם הביזיון והבושה והסוף הטראגי המוכפל שיישאר איתם לנצח (ויש גם מטופלים שכלפיהם היה טיפול ע
מאמר לא לשטחיים31.12.21
ברגע שהמשפחה מגבה אותו ולא מתנערת ממעשיו החמורים, וזאת בשעה שהם יודעים על כך שנים, אין בי יותר רחמים כלפיהם! אדרבא הלוויה וההספדים והשבעה הם אלו שפוצצו את כולם עוד יותר. אם היו מפנימים היו קוברים בצנעא ומתנערים ממעשיו אולי היתה בי אמפתיה. כרגע האמפתיה צריכה להיות רק לנפגעות כדי למנוע את המקרים הבאים
שרה31.12.21
אין כאן שום "מגדפים" ושום "הרס של החרדיות", אבל יש כאן ניסיון להציל את החברה שלנו מאנשים העושים מעשים שתורתנו הקדושה אוסרת אותם בחומרה ושאפילו מי שאינם שומרים תורה ומצוות רואים מעשים אלו בחומרה יתירה.
רפאל31.12.21
108
כל הכבוד הגיע הזמן שיפסיקו לטייח אותנו
ללא שם31.12.21
107
למה אצל משי זהב זה לא היה מלבין פני חבירו ברבים
כל הכבוד על הכתבה31.12.21
106
להיפך זה רק מייאש עוד יותר למה ללכת לטיפול אולי המטפל יתקוף?
ריקי02.01.22
105
כל הכבוד!!!!!!!! עד עכשיו זה היה נירא שאתם תומכים בפושע ולדר!!!!!!!!! עכשיו רואים שלא!
אני31.12.21
104
כל הכבודדדדדדדד הגיע הזמן לא לשתוק ,אלא למחות על מעשי סדוםםם שכאלווו ולתמוך בכל אפשרות בנפגעים ובנפגעות אשר מתמודדים יום יום עם טאומות מטורפות ה אוהב אתכם!!! שבת שלום
צדק ואמת 31.12.21
103
כל הכבוד על הצורה המכובדת
יעל 31.12.21
102
יישר כח
דתי לאומי31.12.21
101
יפה מאוד. הגיע הזמן לקול ברור ופשוט. הפרשה הזו והפרסום שלה רק תבריא את החברה החרדית. הרבנים שקוראים להשתקה לא מבינים שהתיבור לא מטומטם ובטח לא הצעירים. והמזק הם מעבירים הוא שהתורה שלהם היא זיוף ושקר כמו התגובה שלהם. כי אם מבינים שבן אדם מפורסם ניצל אתהכוח והשררה שהיתה לו במשך שנים ארוכות לפגוע בעשרו
ללא שם31.12.21
חסר דעת,
גבי01.01.22
100
רק לי מפריע שלא כתוב את שמו???
ללא שם31.12.21
כנראה שכן מיסטר חטטן
0131.12.21
99
הכל נכון ראו ביתד מכתב של אחד המחנכים וגם שם הכל נכון. מלבין פני חברו ולשון הרע. אבל אבל חשבו עם עצמכם האם אנחנו לא משקרים את עצמינו אנחנו החרדים. איפה היינו כסבא לא הרשה ללכת לחתונה של בנו כי הוא חושב אחרת מהגדולים שלנו. כמה הלבנות פנים .כמה שפיכןת דמים לאנשים חיים. ןהפכנו את העבירות למצוות אני
דוד31.12.21
תשאלו מונסי כמה נבילות וטריפות האכיל פינקל את הציבור בשביל איסור לשון הרע, אם מבורר הדבר יש מצווה לפרסם, כמ"ש החפץ חיים בעצמו
שמואל טויב31.12.21
98
לא מבינה דבר אחד - בספרים שלו הרבה לדבר על מוגנות, על ביטחון עצמי לסרב לכל מה שלא נעים לך, על החובה לשתף ולספר כל דבר להורים וכו' איך זה מסתדר??? אולי אפשר לגרפלג את כתב ידו. סטיות הן דבר שניכר בבירור על כתב היד. נדע מה היו המניעים וכך נוכל למנוע דברים דומים.
גרפולוגיה31.12.21
אולי תאבחני את כתב ידך? מה עובר לך בראש
בנפשך פנימה31.12.21
על כתב היד אולי ניתן לגלות רצונות ומחשבות, אך מעשים שהיו ודאי שלא אין היום נביאים וחוץ מאלוקים אף אחד לא יודע דבר, ומי שחושב שיודע חי חיי טעות ודמיון
חוכם31.12.21
איך זה מסתדר? הוא היה מניפולטור מוכשר ביותר. הכין לעצמו סיפור כיסוי משכנע מאין כמוהו והצליח לשטות בנו במשך עשרות שנים.
#לא_עוד_השתקה31.12.21
97
עד היום זה טופל בבתי דין ולכן הגענו למצב שהגענו אם זה מישהו מקושר יצליחו להשתיק רת הסיפור טליון שנים בתואנות שווא מניין החוצפה לתת לרבנים לנהל עניינים כאלו? רק משטרה כמו שאומר הדיין העצום הרב שפרן הוא דיין והוא יודע מה שווים בתי הדין בבני ברק סדום ועמורה ברישיון כמו כפר ערבי עם חמולות בעעעע להקיא
אמת מארץ תצמח 31.12.21
96
ילדות ספרו על עצמכן. אל תסתתרו , אל תפחדו , עבר הזמן. כל הציבור החרדי (חוץ מכמה חשודים) עומד אתכן ואתכם. מחכים לשמוע , לעודד ולחבק.
רות31.12.21
הסיפורים אינם עניין למציצנות. הבחישה של עיתון ה"ארץ" בסיפור, עוד תתברר כמגמתית,ומטרתה עשיית הון אידיאולוגי.
יהודי02.01.22
חחח מחכים לשמוע?! איזה חטטנות עלובה שבאה מתוך יצר הסקרנות
בנגי31.12.21
95
הייתם יכולים להציל הרבה נפשות
עקיבא31.12.21
94
אני רוצה להגיד לכם תודה - אחרי שבוע שהלב שלי נשרף אחרי קריאת תגובות מהמגזר החרדי, השמצת הקורבנות ואפס לקיחת אחריות מצד הפוגע וגיבוי מגזרי שהרגיש טוטלי - איכשהו נקלעתי לכתבה הזאת והחזרתם לי אמונה בבני אדם. פשוט ככה. לא הבנתי איך בני אדם יכולים לשקוע לתהומות כאלו ולהאשמת הקורבנות, ואני מבינה עכשיו שזה
לא דתייה 31.12.21
כי במקום שיש "אמונת חכמים" כבר אין מקום לא למצפון ולא לשכל הישר.
#לא_עוד_השתקה31.12.21
93
חיכינו מאד לתגובה הזו!! טוב מאוחר מאף פעם לא. לא ייתכן שיתעלמו מנושאים כאלו במסווה של "צניעות" ו"לשון הרע". גם לציבור החרדי מגיע שיהיה מענה מקצועי, אחראי ולא פחדן !!
סוף סוף 31.12.21
92
אווו, סוף סוף! די לטאטוא ולהסתרה! טורים כאלה כולם חייבים לפרסם ואף לעשות צעדים אקטיביים כמו להעלות טור על מוגנות, לפחות פעם בחודש
ללא שם31.12.21
91
עם כל הכאב שעובר על כולנו מאוד כואב באם היו נפגעים שבנקודת זמן זו עוד לא יודעים על מה לסלוח משום אם עוד לא יודעים אם ועד כמה בעתיד הפגיעה והצלקות ילוו אותם כואב על אותם משפחות שבאם התפרקו חובתם על פי ההלכה להתגרש ובאם הילדים גם יסבלו בעקבות כך על הנפגעים שבאם יתקשו לתפקד בחיי נישואים תקינים בעתיד.
תודה לך אריה ארליך על הדברים הנווקבים.31.12.21
90
שהחיינו
הגיע הזמן לקחת אחריות31.12.21
89
איך אפשר להגיד שהוא נתן את ההשקפה הנכונה זה מחדל גדול שהוא היה בעל ההשקפה ביתד,
זוהר31.12.21
מה לעשות שהוא היה הבריח התיכון והעמוד המרכזי וכמו שאמר המספיד בהלויה "איזה יראת שמיים תמיד היינו קוראים טת המאמרי השקפה שלך בעיתון......... צריך להדיח את אותו מספיד היום מכל תפקידיו הציבוריים
בוכה כבר 4 ימים31.12.21
כל מי שהיה לו חלק, בין ביודעין בין בלא יודעין, במחדל הזה צריך לקחת אחריות, לבקש מחילה מן הנפגעות ומכלל הציבור ולפרוש לאלתר מן החיים הפוליטיים.
#לא_עוד_השתקה31.12.21
88
סוך סוך הצדקתם את הקיום שלכם יישר כוח המשיכו
חצקל31.12.21
87
משפחתו צריכה לקחת אחריות.!!! לבדוק את הטענות להיפגש עם הנפגעות, להתנצל בשם הפוגע ולפצות כל נפגע בסכום שיוחלט.
חוי31.12.21
ממש לא.
משפחתו היא אחת מהנפגעות. יותר מכולם.31.12.21
את לא תחליטי ואל תתערבי!!! גם אם את חושבת כך זה לא הזמן!!
אני31.12.21
אמת הם לא יכולים לקחת את כל המליונים שהוא השאיר להם בחסות פשעיו המחרידים ולהמשיך הלאה בלי לפצות את האנשים שנרצחו על ידו
בני ברק31.12.21
86
היו כל מיני קבוצות בקייטנה של 'ילדים מספרים', קבוצת 'אמת', 'אימפריה', 'המייסדים', 'הדר', 'היוצרים', 'נצח', 'העמלים', 'ידידות', 'אחדות', 'אחווה', 'רעות', 'הממשלה', 'הגדולה', 'הגבורה', 'תפארת', 'החוסן', ועוד ועוד.....דורות שלמים של ילדים שזוכרים בנוסטלגיה שהאיש ניהל ושהשבוע הכל ירד לטמיון ורק את המעשי
ללא שם31.12.21
מעשים טובים??? הבן אדם היה שטן! 22 נשים התלוננו בפני בית הדין. זה אומר מאות נפגעות שלא התלוננו. העולם שלנו נהיה מקום יותר טוב בלעדיו!!!!
שי31.12.21
85
כל כך קיוויתי , ציפיתי והאמנתי שלא אתם תתנו יד להשתקה של התקשורת החרדית. תודה לכם על דברים חשובים כל כך
גלעד31.12.21
84
סופסוף תגובה. חיכינו לדיבור של אמת כנגד כל ההכחשה
שמעון 31.12.21
83
כמה מצערת העובדה כי כבר אז לא סגרו את כל האתרים החרדים למיניהם סגירה מוחלטת חרם מוחלט. אתם לא חרדים ולא קרובים לזה, יש אצלכם את אותו טינוםת ויותר גרוע מאתרים חילוניים. אנחנו נגד פגיעות, אבל נגד כל הרוח הזרה של הפמיניזם הארור שמתחיל להיכנס למחננו. זה המאבק האמיתי בו צריך לנקוט, ולא אל תביאו לנו את כל
ללא שם31.12.21
אישה שנוגעים בה בניגוד לרצונה והיא מתלוננת היא פמיניסטית???
ייי02.01.22
מי אמר נגד רצונה. ברוב המקרים זה בהסכמה, אלא שאחר כך מרגישה מלוכלכת ומתחרטת ואז מתלוננת להרגיע את מצפונה. הדבר ידוע במקרים רבים. היתה קלטת שם לא נאמר על קשר אסור אלא על קשר פסול, ויש הבדל גדול. ולכן כל עדות לגופה ובקונספט שלו.
אכן02.01.22
אני לא מדברת על זה.. אני מדברת על נערה בת 15 שבכלל לא יודעת מה זה גבר.. ואז אדם בן 43(!!!) כופה עצמו עליה!!
אסתי03.01.22
82
יישר כח גדול. צריכים עוד אמיצים כמוכם בציבור החרדי. משיח מהררררר
ללא שם02.01.22
81
אני חושבת שהדעה המאוזנת והאמיתית ביותר שצריכה להיות היא הדעה של גדולי ישראל ואם תשימו לב הם לא נמצאים בכלל במקום של לשפוט האם זה היה או לא היה, כי זה אפילו לא הוכח ולא תוחקר עם הנאשם בעצמו. מי שם אותנו לשופטים? לבעלי דעה ? אנחנו רק פוגעים בכבוד המת ובכבוד המשפחה בכל הדעות שלנו . למה אף אחד לא זוכר א
שפרה31.12.21
אין כאן דעה לגופו של עניין אלא במסר חשוב באופן כללי. איפה הפגיעה בכבוד המת?
תקרא את המאמר 31.12.21
מסכימה לחלוטין!!
.31.12.21
80
יפה כל הכבוד גם אתם עשיתם תשובה בעניין הפרסום
ללא שם31.12.21
79
כולנו מאמינים לנפגעות ולנפגעים !!!!!
נועלה31.12.21
אל תכללי אותי איתך!!!!
מישהי מושלמת!18.01.22
78
קראתי את המאמר והתקשיתי בקריאתו עקב הדמעות שירדו מעיניי. רק רציתי להבהיר שהסופר השאיר אחריו משפחה בלתי אשמה ואותם נישא על כפיים ונתמוך בהם כי הם גם פגועים קשה אפילו יותר מכל ניפגעת ולצערינו נחשפו לכאבים קשים להתמודדות. ברצוני להבהיר שהנפגעות לא פחות ראויות לחיבוק והגנה ועטיפה פסיכולוגית ואנושית. שנת
מנחם בן חיים31.12.21
77
כל הכבוד אתם נהגתם בחוכמה רבה, ואני גאה בגוף תקשורת שכמותכם
בית שמש31.12.21
76
אם הדברים נכונים ומדובר בנרקיסיסט שתלטן, אז אשתו דווקא יצאה עכשיו לחופשי, ולא תסבול ממנו יותר. אולי סבלה בשקט כל החיים ופחדה לדבר. אין לאשתו מה להתבייש או להאשים את עצמה. כנראה היא גם היתה קרבן למניפולציות וגזלייטינג.
ץץ31.12.21
👍
ט31.12.21
לגמרי!!!
...31.12.21
75
אמר ינאי המלך לאשתו שלומציון המלכה לפני מותו: "אל תתיראי לא מהפרושים ולא מהצדוקים, אלא מהצבועים שדומים לפרושים, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס"
רק אין יראת 31.12.21
שוב מעשה ברבי עקיבא שראה אשת טורנטופוס וביקש אותה לאשה ואמר כמה נאים מעשי השם
אמר רבי עקיבא31.12.21
תראה את המפרשים. אגב זה תבין כמה מסוכן להבין גמרא לפי השכל הקטן שלנו בלי פירוש
דוד31.12.21
74
יפה מאוד תודה רבה
מיך מיך31.12.21
73
הכתבה מעוררת כבוד ברגישותה . אסור לטאטא את הנושא מתחת לשטיח ולדמיין שנעלם. יש להציף ולחנך את הילדים והילדות לדעת להתמודד עם מצבים מסוכנים ואנשים מניפולטיבים ונצלנים, שלא לאמר סוטים. מצבים אילו, השתיקה אינה יפה להם. יש לחזק את הנפגעים ולהאמין להם, שכן התעלמות , הכחשה וכמובן האשמת הקורבן מסוכנים לנפגע
ורד החילונית מחיפה31.12.21
72
מדהים ומגעיל שיש כאן רבים שמגינים על פוגע של רבים שהוזמן על ידי בית דין ,אך העדיף לקחת את חייו ולא להגן על עצמו. אדם חף מפשע היה מגיע לבית הדין ונילחם על חפותו ולא בורח ממנה.זאת הסיבה שמסתובבים בתוכנו כאלה אנשים כי הם יודעים שאין מי שיצביע עליהם ויחשוף אותם כי יש כאן מי שיגן עליהם גם אם יתגלו.
אפרת31.12.21
כואב לראות מזקני העדה בין המגינים.
רפאל31.12.21
71
שולי
כל הכבוד. כל מילה בסלע. כל מילה לב.31.12.21
70
יפה כתבתם
ללא שם31.12.21
69
מאמר חשוב, עצוב ומרשים ביותר !!!
סבתא31.12.21
68
סוף סוף הגבתם על הנושא, כתוב בצורה מעולה, רגישה ואחראית. חבל שנמנעתם מלכתוב חיים ולדר, מה קשה?
שירה31.12.21
67
רצוי מאוד שהמערכת תשמיע ותביא לידיעת הציבור את דברי הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון שליט"א!
תגובה: 31.12.21
66
הרב אדלשטיין פתח כרגע בית דין שמתעסק בסוגיות האלה.. והוא עומד בראש בית הדין. עכשיו אנחנו רגועים
מאיר31.12.21
ידעתי שהגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין הוא ראש ישיבה, אך לא ידוע לי אם שימש אי פעם כדיין.
#לא_עוד_השתקה31.12.21
65
כל כך חשוב המאמר הזה כל מילה זהב
דוד31.12.21
64
כל הכבוד לכם על הטור האמיץ הזה.
נו מה31.12.21
63
צודקים מאוד
ללא שם31.12.21
62
הפסקול של הטיטאניק, לפני שהאנייה טבעה...ירה בעצמו
ללא שם31.12.21
לי זה מזכיר את הימים האחרונים של שלטון ה"מערך" שבהם התאבדו כמה בעלי שררה משורותיו כאשר המשטרה התחילה לחקור את מעשיהם.
רפאל31.12.21
61
יישר כוחכם, מאמר חשוב.. לא תפסידו מהתייצבות לצד ההיגיון הבריא והנפגעים, ומי יתן ותצליחו לעמוד בפרץ נגד אותם פוגעים ועסקניהם
ללא שם31.12.21
60
שאלה לטוקר מהרדיו, למה לא היצלת אותו עם כל הקשרים שיש לך בתשקורת
ללא שם31.12.21
59
כל הכבוד ציבור שבריא בנפשו חייב לדעת ולהכיר בחולשות המצויות בו ולהוקיע את זה. ואי אפשר בשם הלא נעים ולא נוח לטייח שוב ושוב סיפורים כאלה. צריך לדרוש נורמות מאישי ציבור ופוליטיקאים ולהפסיק לעשות להם הנחות גם בנושא זה וגם בענייני שוחד וגניבה. כשמכסים על שחיתות נעשים שחיתויות גדולות יותר
ללא שם31.12.21
58
למה לכתוב הכל ברמזים. תכתבו ברור: חיים ולדר. כדי שגם בעוד 20 שנה מישהו יעשה גוגל, ויפנים את המסר החשוב!
נטלי31.12.21
כל מילה, מדהים, בשורות טובות
מצטמק וטוב לו31.12.21
צודקת,תגובה חכמה ביותר
רואה לרחוק31.12.21
57
פשוט אין מילים! אשריכם ישראל!! האתר החרדי הראשון שמאז להסתכל למציאות בעיניים. כל עם ישראל עומדים מאחוריכם
..31.12.21
ממש לא.
גבי31.12.21
56
שמש פז לי על פניי חום הקיץ מעליי ואור לי בעיניים יש תקווה ויש תפילה. מביט סביב ומתלהב, עולם יפה אותי סובב אשיר לי שיר מזמור כי שירי הוא קרן אור.(מילים חיים ולדר ז''ל)
ללא שם31.12.21
55
אתם שופרות של אירגוני הנשים החילוניות.
גבי31.12.21
יחתיחת פושע!!!!!!!!!!!!! כנירא גם אתה כמו ולדר!!!!!!!!!! אתה תומך במי שפוגע בילדות???? איפה התורה שלך??? בנאדם שפוגע בנשים ילדים וילדות צריך לדעת שמתי שהוא כל העולם ידבר עליו!!!!!!! הגיע הזמן לשים לזה סוףףףףףףףףףףף
אני31.12.21
כמה נוח וקל לספק את הייצר באמצעות ילדים קטנים ולדעת שאין סיכוי שתתגלה.
נחום31.12.21
אני לא מבינה מה יש בבנות קטנות... מלא היו בחורות... אבל קטנות הן עדיין לא מפותחות..🙄😐
לילי02.01.22
54
רק תגידו למה הנשים קורבנות הם לא עשו מרצונם? לפי דין תורה האם הנשים אינם חייבים מיתה בחנק??
צביעות31.12.21
אכן כך הוא ברוב המקרים, כך גם בסיפור מהמשרד לפרסום, מי התיר לבת חרדית לשתף פעולה בגלל פחד מהפסד משרה, גם אלו שאיים עליהן שהוא יספר סיפורים אם לא תכנע לו היו צריכים לברוח באיום הראשון ולספר. עוד דבר האם הייתם מפרסמים את האשמת אשת פוטיפרע על יוסף שכל כך נראה אמין לכאורה.
צודק02.01.22
הן אנוסות. חינכו אותן מינקות שצריך לשמוע ל״דעת תיירה״ ו״אפילו אם אןמר לך על שמאל שהוא ימין״.
אריה01.01.22
נכון, איזה הגיון יש לאישה בריאה בשכלה ללכת ליועץ יהיה אשר יהיה. ואיזה היתר הלכתי יש בזה? זה כמובן בסדר על זה לא תצא קול זעקה ומחאה. אז בבקשה אישה לא הולכת לגבר זה ברור ומוחלט!!! פעם נאמר נשים צדקניות הן כיום נשים מצטדקות הן (כמובן לא בהכללה חלילה)
חוכם31.12.21
הבחורה המסכנה שהתאבדה השבוע, אחריי שלבה לא עמדה ב'הערצה' שנתנו לחיים ולדר אחריי מותו. הייתה בסה'כ מדריכה בקייטנה שלו. היא הייתה בת 16!!!! כשהוא פגע בה!! איך אפשר להאשים בחורה בת 16 בפגיעה ממחנך גדול??!!!!!
אחת שאכפת לה!!01.01.22
היא לעולם לא התלוננה גם אחרי הפרסום, הפגיעה בה כביכול היא רק שמועה דמיונית של החברות שלה. כל זה פוגע במי שבאמת נפגעה.
למען האמת02.01.22
53
כתבה מצויינת, חלאס למידניות הטיוח החרדית
ללא שם31.12.21
לפי עדותך אתה הוצאתה עצמך מהכלל, אז חילוני אחד צא בבקשה ממחנינו! ועוף לחבריך החילונים בעלי טוהר המידור וישרת הדרך לטענתך טיפש שכמותך.
גבי01.01.22
52
כל הכבוד לכם!!! כולנו מבולבלים וכאובים ויפה שהתייחסתם בצורה ככ נכונה ומכובדת רק עכשיו אני מבינה את השתיקה שהייתה עד עכשיו שבאמת נתנה לנפש קצת לעכל כולנו ניפגעי אמון מדממים ועצובים
א31.12.21
51
איך שהיכרתי אותו אישית, אם חיים היה יודע שכל כך הרבה תגובות יהיו אחריו, הוא היה מתחרט על שקיפד את חייו ברגע. ברוב פזיזותו הוא לא איתנו.
ללא שם31.12.21
איבד את שיקול דעתו באותה רגע. ולכן עשו לו לוויה רגילה ונקבר כרגיל.
אכן02.01.22
חזון איש לא השכיל שמצבו חמור ואמר לא להדליק חשמל ולא אמר דחוף לקרוא רופא. חבל מאד
למה חזו"א נפטר?31.12.21
הוא ידע שזה מה שיהיה.... הוא לא ראה מה היה לפני מספר חודשים??
תגובה31.12.21
50
רק לי נראה מוזר שנושא מאמר המערכת הוא... 'כיכר השבת ושיקולי המערכת הרגישים'? ודרך אגב גם פניה (חשובה מאוד!) לפוגעים באשר הם. אני חושבת שיש מקום להבהרה למה התעלמתם בהתחלה מהפרסום על הפגיעות ומההתאבדות, אבל היה ראוי יחס הפוך. ואין שום התייחסות לכך שעוד לפני ההתאבדות, התעלמתם מפרסום על העדויות נגדו. אם
שירה צמח31.12.21
"בחר להאמין לפוגע" זה המשפט הכי רדוד ושטחי שקיים בעולם. תנסי לקחת מעט יותר עומק. מצד אחד כשאיש או אישה ילד או ילדה מתלוננים שנפגעו חייבים להאמין להם ולתת להם את התמיכה . מצד שני אי אפשר לתת לכל אדם את הכוח להרוג כל אדם ומה שאת מבקשת שכל אחד שהתלוננו נגדו גם אם לא הוכחה אשמתו מיד יש לתלותו יחד ע
אוי טאטע31.12.21
49
ייישר כחחחח, מילים כדורבנות, מקרה קשה מעציב שגרם לבלבול ענק בין טוב לרע, צריך להפנים שהמעשים שלו רעים והדרך שבחר בה יותר גרועה
יהודי פשוט31.12.21
48
מזדהה עם כל מילה. תודה לכותב. סוכם יפה ומכובד.
מיכל31.12.21
47
כל הכבוד, מאמר מצויין אשר נותן תקווה שלציבור החרדי יש נוגדנים למעשי תועבה של סוטים והם לא הולכים בעיניים עצומות אחר עסקנים מתועבים ובעלי אינטרסים. והיה מחניך קדוש. כדי שמעשים כאלה לא יחזרו על עצמם, צריך לאמץ את המודל של פורום תקנה. תודה לכם כיכר השבת שאתם לא נכנעים ללחצים.
דוד31.12.21
46
כל עוד הוא לא הורשע על ידי מערכת המשפט הוא לא רשע הוא רק חשוד ולעשות על סמך חשדות משפט שדה לבן אדם ולגרום לו להגיע למצב שהוא נוטל את חייו זה פשע שלכם כגוף תקשורת ורצח .
חד משמעי 31.12.21
אז מה אתה רוצה? שהמשטרה לא תחקור אף אחד כי אולי מי שנקרא לחקירה עלול לשים קץ לחייו?
#לא_עוד_השתקה31.12.21
הוא הורשע בבי"ד.
נעמי31.12.21
שקר וכזב. ערוץ כאן 11 אינו בית דין ואף בית דין אחר לא הרשיע אותו.
יוני31.12.21
עוד לא היה בהיסטוריה ביה"ד שדן ללא שמיעת צד שני. (אפילו משפט איכמן לא התנהל ככה) עד שהגיע שמואל אליהו.
היסטוריה01.01.22
לא נכון
מ.ש.31.12.21
45
ההתאבדות של הנערה הורביץ שברה שיאים של רשעות. בעוד צד אחד זכה לכתבה מחבקת וקריאת הידד הצד הנפגע מושתק וממרר בבכי. כיכר לא העת לחשות ולעשות חשבון הנפש, את הקלקול תתקנו ההתעלמות של העיתונות החרדית מהבעיה היא משקפת את הפער ההולך וגדל בין מוקדי הכוח וההנהגה לציבור עצמו
יענקל31.12.21
44
כמה מטפלים הרסו בתים בישראל
כמה 31.12.21
43
סופסוף. התיחסות ראויה. והלוואי שהמנהיגות החרדית תצליח להתגבר על המכשולים וליצור מערכת שתוקיע ותטפל במקרים חמורים אלו. לשם שמיים וללא שום מורא ופחד.
ללא שם31.12.21
42
טוב לקרוא את זה
הדר31.12.21
41
תודה על קול שפוי! ועל האמונה בנו
אני אחת הנפגעות 31.12.21
אני מאמין לך
כולנו תומכים ומעריכים31.12.21
מאמינים לכם! אל תתני מקום לקולות אחרים!
מיכל כהן31.12.21
לא מאמינה שאת אחת הנפגעות! תוכיחי, זה סתם סיפורים
עלילות31.12.21
40
השחר טרם הופיע, הלילה כבר נגמר, כוכבים של בוקר נוצצים על הכיכר. אוהו, איש אחד את קולו משמיע, מרעיד את האוויר הקר, מעורר הוא לתפילה וכך הוא שר... שימו לב אל הנשמה, שימו לב אל הנשמה, מנגן בסמטאות כבר חמישים שנה. שימו לב אל הנשמה, שימו לב אל הנשמה, יקרה היא מפנינים וכה תמה. יהודים, קומו עורו, לעבודת ה
ללא שם31.12.21
39
מנהלי כיכר השבת, ישר כוח עצום. הבהרתם והסברתם בצורה ברורה וחד משמעית. תודה תודה תודה, הלוואי שבזכותכם ובזכות פירסום כתבה זו, יתעודדו רבים מעם ישראל לרצות להצטרף למעגל האנשים הנפלאים שבוחרים בחיים! גם כשיש קושי, גם כשנפלו בחטא- רבים מעמינו החליטו להשקיע מאמץ, מאמץ אדיר (!) ולקום. תודה מקרב הלב
רחל31.12.21
38
תודה על הכתבה הזאת!! תעלו לפה גם את הסירטון של ג'ייקובסון
חנה31.12.21
הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון שליט"א!
הגב:31.12.21
37
כל מילה בסלע
ללא שם31.12.21
36
קראתי ובכיתי!!!! כל הכבוד על האומץ
שלומי31.12.21
35
חייבים ללמד לבני ובנות ישראל אבן העזר סימני כא-כב מקרה ספיציפי הזה בא ללמד לתקן אם ובאיזה אופן ובאיזה מקום מותר לגבר לטפל בנשים ובבתולות, ובפרט שיד המטפל על המטופלת וכו' וכמאמרם (קידושין פא.) נורא ביה עמרם, לשמור חוקי הצניעות בגאוה ובגאון וכדברי השו"ע בשם הרמב"ם "מאוד מאוד צריך ל
ישכר געלב31.12.21
ובנוסף לזה גם חייבים לחנך כי הציות לחוקי התורה קודם לציות לבעלי סמכות.
רפאל31.12.21
34
הגיע הזמן לחוקק חוק בכנסת, שאדם שנמצא בפרשות סוערות בתקשורת, חייבים להצמיד לו 24/7 אבטחה שלא ייפגע בעצמו!!! הכתובת היתה על הקיר! יהודה משי זהב, בכירים במוסד שהתאבדו, בחו''ל גם היו מספר מקרים של אישים מוכרים בציבור שסיימו את חייהם. אם יש חשש הכי קטן הפיתרון הוא לא לתת לבנאדם לזוז מיל' בלי שישמרו עליו
ללא שם31.12.21
כך גם צריך על כל נאנס ונכנסת ונפגע ונפגעת להצמיד שומר צמוד 24/7 שישמור עליו שלא יתאבד, שלא יפגע בעצמו, וכו.. מה עם לחשוב על הנפגעים?? כל המרחם על אכזרים.. אתה כבר יודע את ההמשך..
צופיה31.12.21
צודק לפחות לא לתת לו אקדח
יהודיה31.12.21
33
לאחר המעשה עצמו הייתי מאוד מאוכזבת מתגובתכם, שמחה לראות שכעת אתם מפרסמים תגובה נחרצת ובילתי מתפשרת המנוהלת בטוב טעם. חשוב מאד להבהיר לילדים ובני הנוער שלמרות שהוא קיבל הלוויה של אדם גדול הוא עשה מעשים שלא יעשו (פגיעה וההתאבדות).
ללא שם31.12.21
32
מעולה!! מה הלאה? איך פועלים?
ירושלמי31.12.21
31
תודה רבה!!!!
בן חנניה31.12.21
30
כל הכבוד שכתבתם בסוף!! חשוב להציף את הנושא ולזכור כי הנפגעות הם הקרבנות היחידות בסיפור!
ללא שם31.12.21
29
כל מי שידע ולא ניסה לטפל בזה דמי הנרצחים בידו
לא ביביסט31.12.21
נכוןןןןןןןןןןן היה אפשר למנוע את הכלללללל
יהודיה31.12.21
אמת
לא תעמוד על דם ריעיך31.12.21
28
גם אם הבנאדם עשה מה שעשה, לא צריך להקצין ולהוציא את הספרים שכתב מהבית. הספרים שלו לא ישפיעו על הנפש לרעה. להפך, הם ספרים מיוחדים שחובה בכל בית!
ללא שם31.12.21
ברור שלהוציא! איזה קו חינוכי זה לקרוא ספרים של אדם של אדם שרצח נפשות ואת נפשו שלו ???!!!
נועלה31.12.21
שיש לי ספרים בבית של הסופר עושה בי חלחלה
שי31.12.21
לא נכון. אסור להחזיק ספרים שלו - זה משאיר שייכות ל"רוצח" נפשות רבות בישראל. חייבים לזרוק הכל
מ.ש.31.12.21
הוא לא כתב ספרים על מדע או פוליטיקה.. הוא כתב אל הנפש. ובמיוחד נפש הילדים ומיתג את עצמו כמי שמבין אותם.. ותכתבו לי ותשלחו לי את הסיפור שלכם.. בנוסף אולי אחד מהספרים מכיל סיפור של נפגעת שלו שטיפל טיפח ולבסוף פגע. מול הילדים שלנו אנחנו צריכים להראות שמבחינתנו אין תחום אפור ויש אפס סובלנות מול התנהלות
מרים 31.12.21
27
אהבתי שכתבו בצורה ששמרה על כבודו
ישראל31.12.21
26
כל הכבוד לכיכר השבת שלא יישרתם קו עם העיתונות החרדית, בושה איך שהם כותבים
דוד31.12.21
25
תודה לכם לכל הצוות שיגע והשקיע בנושא זה מעל ומעבר לכל הכוחות שאפו גדול מגיע לכם! נשארו אבל הרבה שאלות פתוחות למה הבנאדם לא ברח לחו''ל. מדוע אחרי מעשה משי זהב לא השגיחו עליו. ועוד ועוד. עמישראל מחכה לתשובות האלה.
ללא שם31.12.21
24
סוף סוף. יישר כוחכם ששיברתם.
היום הזה נהייתם לגוף תקשורת31.12.21
23
יישר כוח לקיחת אחריות ציבורית, בלי ניסיונות טיוח מיותרים שרק גורמים לבעיה לפרוץ בלי שליטה. באמת התנהלות מרשימה
ללא שם31.12.21
22
יישר כח לכם שהרמתם את הכפפה! הציבור עומד ומשתאה ומצפה לזה!
שרה31.12.21
21
גם אתם מצטרפים לעבירה? ע"פ דין אין שום היתר להאמין לכל הלשון הרע והרכילות וכו' וכו' שהרי לא היה שום בי"ד כשר שבדק את הענין ע"פ גדרי ההלכה, רק כמה 'רבנים' ששמעו בדביקות צד אחד בלבד. עי' בשו"ת מהרי"ק שהדפס בסוף ספר החפץ חיים. וגם אין צורך להתחבר לעבודה זרה החדשה של זכות הציבור לדעת, הנפגאות אם ישנן כא
השתגעתם?31.12.21
רק שאלה אחת: יש לך לב?
רפאל31.12.21
למשוגעות שהלכו לטיפול אצל ולדר ואז התהפכו עליו יען כי הן משוגעות אין לי לב על ולדר ומשפחתו כנראה לך אין לב...
ללא שם31.12.21
תתבייש לך שאתה קורא להם משוגעות!!!!!!!!!!!!!! כדאי שתסתום את הפה שלך ולא תמשיך לרצוח אותם
יהודיה31.12.21
אותי לימדו שמי שהולך לרופא זה החולה ומי שהולך לפסיכולוג, קאוצ'ר, חיים ולדר, וכל כדו' זה המשוגע. בלי לפגוע באף אחד/ת. וכיון שהוחזק בשגיונו כל דבריו בגדר שיגעון הם עד שיוכח ההיפך.
ללא שם31.12.21
נשמע לי שאתה גם כמוהו! 22 עדויות אצל רבנים חשובים ביותר! מספיק להגן על הרשע שהרס מאות חיי בנ"א
מ.ש.31.12.21
"רבנים חשובים ביותר", כדאי לך לבדוק שוב... או שאת/ה מאלה שבין כך לא מעוניינים בפרטים והעיקר לדעתן ולרכל כמו כל אלו שרצחו את חיים ולדר הי"ד
ללא שם31.12.21
השתגעת אתה! הבנאדם רשע! ידע שיש אנשים שחושבים כמוך, אז לא התאמץ להיות נוכח ולאפשר שיבדקו את הדברים כמו שצריך. הוא ידע שהחברה החרדית חולה ותעדיף להתרכז בלשון הרע ולא להאמין. הכל טוב ויפה עד שפוגשים את הרשע מקרוב. ולא מאחל זאת לאף אחד
חוי כהן31.12.21
ואיך בדיוק את יודעת שהוא רשע? אה כי כך נראה לך, יפה... בדיוק לכן ביהדות נשים אינן דיינות... ונניח שאת באמת יודעת, מי התיר לך לפרסם? שמעת על איסור לשון הרע, בהלכה לשון הרע זה רק במקרה שהנתונים אמיתיים לחלוטין (אחרת זה מוציא שם רע)
ללא שם31.12.21
צודק בכל מילה! לא גוזרים דינו של אדם ללא שנבדקו הדברים. חרצו את גורלו באכזריות!
צודק בכל מילה! לא גוזרים דינו של אדם ללא31.12.21
גדו''י שפסקו לקברו כדין כן בדקו הענין ע''פ גדרי הלכה.....? אולי לא שמעו אלא צד אחד?
ף31.12.21
למתקרא "השתגעתם" האם קראת בספר שופטים על מעשה פילגש בכבעה? האם היו שם עדים כשרים שהעידו בפני בית דין שאנשי הגבעה התעללו בפילגש ובגלל זה היא מתה? כאשר זה מגיע להתעללות, די בדברים הניכרים כדי לצאת למלחמה.
רפאל31.12.21
20
צריך לספר שהערב התאבדה אחת מהנפגעות שלו בגלל הלוויה ההזויה שעשו לו.
ללא שם31.12.21
הדם שלה על הידיים של כל מי שכיבד את המתעלל המתאבד בלוויתו.
רפאל31.12.21
19
כל הכבוד
כל כך פשוט31.12.21
18
אנו חייבים להכיר טובה לעיתונאים האמיצים אשר חשפו את הפרשה ומנעו קורבנות נוספים.
רפאל31.12.21
17
על סמך מה קבעתם שהוא פגע בודאות? כי הרי הרשעה ללא שמיעת הנאשם, זה סטנדרט חדש שלא השתמשו בו אפילו נגד הרוצח הארור איכמן במשפט איכמן, סטנדרט חדש מבית המדרש של שמואל אליהו.
משה31.12.21
הגאון הרב שמואל אליהו קרה לנאשם, אך זה סירב להופיע.
רפאל31.12.21
על סמך מה??!!! אתה לא מתבייש?
יהודיה31.12.21
יוסי
הוא קרא לו אחרי שהתראיין נגדו בכל במה...31.12.21
16
וכבר נאמר מיני קבות על העיתון יתד הלא נאמן די לפורטקשן להקיא
ירושלים31.12.21
15
נוו יכולה להיות שהציבור החרדי התעורר עכשיו לתקופה קצרה ...אך ברור שעוד זמן קצר עסקני הציבור ימשיכו במרותם לתמרן את הציבור ככל העולה על רוחם בטענה לשמוע לגדולי ישראל....הציבור לא רוצה בזה...אנחנו לא רומים בזה אבל מה לעשות אנחנו רדודים , פשוט עגלונים
דוד31.12.21
צבור שהתעורר ועמד על דעתו לא במהרה נרדם!
רפאל31.12.21
14
טור מצוין. טוב מאוחר מלעולם לא.
יוני ברזל31.12.21
13
כיכר השבת אתם סותרים את עצמכם מיניה וביה אתם כותבים שאתם לא רוצים להתערב ולשפוט בנושא כה רגיש וכבר במילים נפגעים ונפגעות חרצתם את הדין בושה וחרפה הרי זה יום הדין של הציבור החרדי אם הגענו למצב שאדם חרדי מתאבד אין זה אלא שהוא הבין שהציבור שקוע כל כולו בתקשורת ואין מי שישמע אותו איך אמר לי היום אברך ש
אבי שפיר31.12.21
אולי.
רפאל31.12.21
לא הבנתי איך התקשורת לא, הממשל לא, המשטרה כן, בית המשפט כן, בג״ץ לא, תעשה סדר מה כן מה לא.. כי זה הולך לפי מה שנוח כל פעם.. יופי של ציבור חרדי שלא מאמין במדינה אבל מאמין בגוף הכי לא אמין בה- משטרה ומשפט
אחת שפנתה למשטרה והתיק נסגר31.12.21
מבין את הקושי שלך לקבל את הדברים שנחשפו יותר מידי מהר אבל יום אחד שהיית תמים...
מתעניין31.12.21
כמה שאתה מדבר שטויות. כמה קשה לשמוע חרדי שנעול הבועה החרדית שחושב שיודעת הכל. "איזה אברך אמר לי" וכי לא חסר אברכים שמאמינים לרכילות הבחירות יוכיחו וכי חסר חילונים שלא מאמינים לרכילות. אתה בכלל מכיר את העולם החילוני. אני נכנסתי לעולם החרדי לפני עשר שנים ולכל אני מכיר את שתי החברות הן החרדית הן החילו
אנונימי31.12.21
נשמה הם לא חרצו ולא שפטו!!!! יש הקלטות ועדויות שעשה את מה שעשה זה המציאות!!!! אי אפשר להתכחש!
יהודיה31.12.21
לא חרצו ולא שפטו? את עושה צחוק|??????????????
אוראור זהבי31.12.21
הכל בסדר איתך? הלםםםםם שמעת במקרה שהיום התאבדה אחת הקורבנות שלו???
אני31.12.21
12
כל הכבוד שהעלתם את זה. אכן היה לי פלא גדול מדוע לא התייחסתם. טוב שכתבתם את הדברים. כתוב מאוד ברגישות וניכר שנעשתה כאן עבודה רבה
חיים31.12.21
11
הגיע הזמן גם לגלות את פניהם של רבים מעולם החרדי בעלי השררה והתפקידים ועצוב שעיתון הארץ זהו שצריך לברור בחברה שלנו את הפסולת ולהיות האולטרסאונד וכך היה בפרשה של משי זהב. דברים שכאלה מיד צריך למחות ולפרסם על מנת להעביר את זוהמת הנחש מקרבנו ויישר כוח לגדול רבני הציונות הדתית שלחם בלי פחד ומוראה כזה ראה
Chanabe31.12.21
כתוב מורח ודאין
הינוקא החדש31.12.21
על זה נאמר: מפרסמים את החנפים מפני חילול השם. משום מה הלכה זו מונחת בקרן זוית.
רפאל31.12.21
10
היום הלכה בעקבותיו שפרה הורביץ ז''ל אחת מקרבנותיו. יש כאן ללא ספק הסתר פנים לפני עקבתא דמשיחא. בואו נתחזק כולנו לקראת הגאולה האמיתית והשלימה הממשמשת ובאה אמן!
ללא שם31.12.21
מה היה הסיפור?
איתה?31.12.21
האם זיקני העדה יוכלו לרחוץ את ידיהם ולומר ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו?
רפאל31.12.21
9
קודם כל יישר כח!! לזה חיכינו! היה שוה לחכות כמה ימים בשביל לקרא דבר כזה. השקפה אמיתית, דבר שני אני חושבת שחשוב מאד מאד להדגיש שנשים צריכות לדעת וגם בחורות וכו' שלא הולכים לבד לא ליועץ ולא לרב ולא לפסיכולוג... נשים צריכות ללכת או לבעלות מקצוע נשים או עם בן הזוג שלהם... גם לגבי ילדים, צריך מבוגר בשטח
כואבת כ"כ31.12.21
8
כל הכבוד על הכתבה.
ללא שם31.12.21
7
ומה עם קריאת הרב אדלשטין שליט"א? שצריך זהירות עם משפט שדה מהיר וחריצת גורלות, שווה גם לשפיכות דמים.
וואו חזק31.12.21
במחילה מכבוד תורתו, אבל פרסום חשדות איננה בגדר "משפט שדה מהיר". רבים הם היושבים, בצדק או שלא בצדק, על ספסל הנאשמים ונלחמים להוכיח כי חפים הם מפשע. אפילו אחד מרבוא אינו שולח יד בנפשו ביום שהמשטרה מודיעה כי תפתח בחקירה נגדו.
רפאל31.12.21
6
כל ילד הוא עולם. יחיד הוא מול כולם. מביט מולם, רוצה סולם, להיות מושלם. האם הוא מאושר, האם לו רע ומר, האם לו טוב, האם לו צר, האם עכשיו הוא שר. ספר לי על עצמך, הוצא כל מה שבלבך. ספר לי אל תתבייש, ספר כל מה שמתרחש. ילדים מספרים על עצמם, ילדים מספרים על עצמם, ילדים מספרים ושרים על עצמם...
ללא שם31.12.21
5
צריך לחסל את הסיפור הזה רק על ידי מלחמה קשה ועיקשת. כל הכבוד לכם ולעיתון משפחה.
ללא שם31.12.21
4
כלומר כתבה מצוינת של מודעות אבל למה בהקשר למה שקרה השבוע תכתבו בפעם אחרת למה לקשור את זה לסופר ולחרוץ את גורלו לפני שהיה לו משפט
אבי שפיר31.12.21
את מאמינה כל כך במערכת המשפט???
למה?31.12.21
את גורלו הוא חרץ במו ידיו. מה אתה רוצה? שהמשטרה לא תפתח אף פעם בחקירה מחשש פן יחליט החשוד ליטול את חייו?
רפאל31.12.21
3
פוסט איכותי ביותר. היה לי לעונג לקרוא מבחוץ, לא כחרדיה. עם זאת, אם כולם היו מדברים באויר כמוכם, ספק אם הציבור היה מבין את חומרת המעשה.. בזכות אתרים אחרים אנשים באמת מבינים...
מרים31.12.21
2
טוב שנזכרתם... למרות שעדיף עכשיו מאשר אפעם לא. וחייב דחוף להעלות את המודעות של זה (של פגיעות והתאבדויות) בבתי ספר!!!!! אם יש בתי ספר שהעלו את המודעות כל הכבוד להם. אבל לבנתיים אני לא מכירה בית ספר /תלמוד תורה כזה.
בלה בלה בלושי31.12.21
1
🙏😢😤
ללא שם31.12.21
תורף השאלה בהיבט הציבורי, ובזה עוד אנשים רבים וטובים מתקוממים ותמהים על מה שנראה כמו היפוך היוצרות, איך ברמה הציבורית אנו עוסקים לכאורה ב"הלבנת פנים" במקום לעסוק ב"בערת הרע מקרבך", איך אנחנו מסתירים את האמת מהציבור התמים - קוראי "יתד נאמן". התשובה הפשוטה היא, שבהוראת גדולי הדור אנו בהחלט עסוקים ברמה
מנדל02.01.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24