כיכר השבת

הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד

סכנה, רעידת אדמה! "בניינים בערים חרדיות - יקרסו"

המהנדס והקונסרוקטור בתחזית מבעיתה על הסכנה בבניינים בערים החרדיות • בעוד מהנדס העירייה הקבלן דווקא אופטימיים • האם זה רק עניין של אסתטיקה או גם סכנה למקרה של רעידת אדמה? רעידות יגידו... (אקטואליה)

79
משה מנס | כיכר השבת | כ"ה בשבט | 27.01.22
בנייה בעיר חרדית; אילוסטרציה
בנייה בעיר חרדית; אילוסטרציה (צילום: בן חנניה)

רעידות האדמה שפקדו את ישראל, בהפרש של 12 שעות בלבד, העלו לכותרות את החשש מהרעידה הגדולה שעל פי המומחים וההערכות צפויה להגיע, והשאלה היא רק - מתי?! והסכנה האורבת לבניינים רבים, לא מעטים מהם בערים החרדיות, הצפויות חלילה וחס לקרוס על יושביהם, במקרה של רעידה חזקה.

"רציתי לבנות יחידה על הגג", מספר לנו ב.נ., "רציתי להזיז את הקורה שמחזיקה את הרעפים והמהנדס אמר לי שאין כזו אופציה להסיר בשום פנים ואופן. להפתעתי, השכן שלי, שגם הוא בנה, הוריד את הקורה, אז כששאלתי את המהנדס שלי הוא הגיב שזה יחזיק עד שתהיה רעידת אדמה". השכן שכן הוריד את הקורה, טען שהמהנדס שלו כן אישר זאת.

מה באמת מצב התשתיות במגזר החרדי? הדעות חלוקות. מאלו שטוענים שהכל בסדר ועד אותם שבטוחים שאנחנו בפני אסון בסדר גודל מפחיד.

תחילה פנינו לשי שטרית, מהנדס חילוץ והצלה בפיקוד העורף וקונסטרוקטור, בעקבות רעידות האדמה האחרונות, ואלנו אותו: יש המון תוספות בניה ויחידות דיור במגזר החרדי, מה דעתך?

"תראה, כל עוד הדברים נעשים עם מהנדס, אפשר לסמוך שהכל יציב ובטיחותי. הבעיה הגדולה שיש הרבה שעושים בלי אישורים".

עד כמה זה נפוץ?

"זה נפוץ. תליות מוזרות, מרפסות לא אחראיות, הורדה של קורות וקירות, פתיחת חללים. חיתוך של קירות תומכים ועמודים תומכים שמסכנים את המבנים בצורה משמעותית. זה גם מאוד נפוץ שפותחים חללים מתחת לבניינים. יש מתחת לכל בניין את מה שאנחנו קוראים 'גרעיני הקשחה' וברגע שנוגעים בזה זה מחליש את הבניין. ברעידת אדמה הבניין פשוט לא יחזיק".

מוסיפים ומרחיבים; אילוסטרציה (צילום: בן חנניה)

עד כדי כך?

"כן. כפי שאמרתי, עכשיו זה מחזיק. אבל השאלה היא לא האם עכשיו זה מחזיק, המבחן הוא האם זה יחזיק ברעידת אדמה ואני אומר לך שלא!".

ההשערה הפסימית שלך, מה יקרה ברעידת אדמה?

"כשתהיה רעידת אדמה 5 בסולם ריכטר נראה כאן אסון".

כאחד שעובד עם המגזר החרדי, אתה לא חושש לבוא ולומר את הדברים בקול? זה לא יכול לפגוע בך?

"אני ידוע כאחד מחמיר, אני גם לא פוחד לבוא ולומר את הדברים כי פיקוח נפש קודם לכל. לא צריכים לחכות שמשהו יקרה ואז להגיד אף אחד לא דיבר. צריך לעשות דברים באחריות, יש ערים שהמהנדס חזק ומקפידים על זה ויש שפחות".

למה אנשים מרשים לעצמם לעבוד בכזו צורה?

"תראה, יש מצוקת דיור נוראית ואנשים מנסים לפתור אותה. הפתרון צריך להיות ברמה הארצית. מגרשים ומבנים שיתנו מענה. עד אז אנשים מותחים את החבל, ועד שלא יקרה משהו זה ימשיך".

מה הפתרון?

"הפתרון צריך לבוא מלמעלה. קודם כל צריך לתת מענה שזה יהיה בראש סדר העדיפויות של הממשלה. אבל הפתרון בפועל למבנים האלו שאתה מדבר עליהם, זה לעבור על המבנים ולהתחיל לחזק. לאחרונה עשיתי עם מהנדס חיזוק למבנה במודיעין עילית שהיתה שם מציאות שיכלה להביא אסון. אפשר לתקן לפני שיהיה מאוחר".

"ופרצת ימה וקדמה וצפונה נגבה"; אילוסטרציה

בשונה משי שטרית, פ', אשר משמש כמהנדס בעירייה חרדית משמיע דברים אחרים לגמרי. "אני יותר משלושים שנה עובד עם הציבור החרדי. זה נכון שמעולם לא ראיתי בניה שנעשתה על פי התוכניות שהוגשה לעירייה", הוא אומר, "אבל מצד שני חשוב לי להדגיש שיש הקפדה מלאה על הנושא הזה של בטיחות. אני יודע שלפעמים זה נראה מלחיץ, לא תקין אבל מניסיון שלי, מקפידים יותר על נושא הבטיחות ופחות על נושא האסתטיקה, הנראות, בטח לא כלפי חוץ. אבל תפריד בין בטיחות לבין יופי".

ואם מדברים על רעידות אדמה?

"תשמע, הערים המרכזיות עליהם אנחנו מדברים הם מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד. יש בניה די מאסיבית. אבל אלו בניינים חדשים שנבנו על פי תקנים מחמירים. במודיעין עילית יש בממוצע בכל בניין בין ארבע לחמש יחידות דיור, יפה זה לא, אבל יש הקפדה על נושא הבטיחות. שוב, יש יוצאים מן הכלל. אולי קבלן שפחות נשמע להנחיות. מבחינת כסף זה סכומים קטנים יחסית לבניה. הוא ישלם עוד כמה אלפי שקלים ויהיה עם ראש שקט".

פנינו גם אל יעקב דויטש, קבלן במודיעין עילית, הוא גם מסכים עם הדברים, ואומר כי "רוב הבניה בעיר נעשית עם היתרים. יש פעמים שבונים מעט יותר מההיתר אבל תעשה הפרדה בין ההיתר לבין נושא הבטיחות".

לגבי בטיחות במקרה של רעידת אדמה, הוא אומר כי "החשש בדרך כלל כשחופרים מתחת לבניין או חללים או כששוברים קירות בטון בקומות מינוס. קבלן מקצועי לא יתחיל עבודה ללא אישור מהנדס (לא מספיק הנדסאי, הוא מדגיש). גם אחרי אישור, עובד בזהירות מקסימלית, כך שאין לחשוש מרעידת אדמה.

"יש מקרים חריגים שחייבים מבחינה אדריכלית להוריד יסוד או עמוד. בדרך כלל המהנדס ייתן תוכנית חליפית מברזל, מה שכולם מכירים - רלסים. זה במקום בטון, מפחית בגודל העמוד אבל יותר יקר וגם התוכנית יותר יקרה מפני שאין הרבה מהנדסים שנותנים תוכניות להחלפת יסודות".

אז אתה חושש?

"חד וחלק, לא!".

יחידת דיור בעיצוב מיוחד; אילוסטרציה

מי שמסכים אתו הוא תושב מודיעין עילית יאיר נוימן מסיטי נדל"ן כאשר לדבריו, "מודיעין עילית, דווקא בגלל תוספות הבנייה המטורפות, המבנים חזקים הרבה יותר ממבנים ללא תוספת. אם אתה מחפש מבנים בסיכון, תחפש רק מבנים בני 40 שנה ומעלה".

אז בעינך הכל תקין ומאושר?

"תראה, אני לא מהנדס, אבל אני יכול להגיד לך מה אני רואה ויודע. אין אחד שבונה בלי מהנדס. וכשקרה שקבלן לא ביצע הוראה של מהנדס - זה מטופל מיידית על ידי המהנדס. אף אחד לא רוצה להסתבך עם מהנדס העיר, כי בסופו של דבר המהנדס שאישר יציקה לא תקינה עלול להפסיד את הרישיון. אדרבה, אתה יכול להצביע לי על מקרה אחד בו פגעו ביסודות וזה לא תוקן בצורה המחמירה ביותר".

בונים היכן שאפשר; אילוסטרציה (צילום: בן חנניה)

תושב נוסף שבנה בניה שהוא קורא לה - "לא יפה אבל מתאים לעיר", אומר לנו: "אני לא גר בעיר חילונית בה מקבלים דו"ח על הוצאה של מנוע של מזגן, כולם ככה בונים אז בלי טענות. אני משבח את ראש העיר שמאפשר וכמובן שצריך להקפיד על הזהירות, לא לחסוך בכמה שקלים אבל לפעמים אם משגעים אותך סתם אי אפשר לדעת מה באמת נחוץ ומה סתם בירוקרטיה".

אם כן, נראה כי הדעות חלוקות גם בזה, אך כיהודים יראי שמים, המקפידים על קלה כבחמורה ויודעים כמה חמורה הסכנה מהאיסור, עלינו כמובן לא לעשות הנחות בכל מקרה של בניה או שיפוץ, ועדיף להחמיר ולא חלילה לבכות אחר-כך.

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
הגיע הזמן לתת את הדין שמאיר רובינשטיין כיו"ר ועדת תו"ב ביתר עילית מאשר בניה פרועה ומזיקה לשכנים אחרים, ובהם ניצולי שואה, מבלי להתחשב כלל בטענתם הצודקת.
מתי יהיה צדק?06.02.22
41
בני ברק עזה שוחד
אחד אשכנזי28.01.22
ביתר עילית עקפה מזמן את בני ברק
אחד ספרדי 30.01.22
40
אני בתור מפקח בניה אני אומר לכם יש קומבינות בבני ברק שזה מסוכן עם יהיה רעידת אדמה אני לו רוצה לחשוב מה יהיה !!!
ללא שם27.01.22
אז לך לבצע את תפקידך.
מישהי ריאלית28.01.22
מפקח בניה עם שגיאות כתיב אז איך הבניה נראת?
הא?27.01.22

הצגת כל התגובות

39
אפשר להוציא את היהודי מהגלות, קשה להוציא את הגלותיות מהיהודי!!! חבל שאנו, ובעיקר החסידים שבינינו לא אמונים על סדר וחוק, הכל בקומבינות כמו בגלות, זה מאוד לא הגון כלפי הרוב הדומם שרוצה לחיות כמו בן אדם, ולא בכלובים כמו בברכפלד 32 משפחות בבניין, שגם אם כולם יהיו מודרנים ובעלי משפחות של שישה ילדים מדוב
צ'למער27.01.22
תלך לגור בתל אביב, שם אין קומבינות. מי שגר בעיר חרדית יודע בדיוק מה קורה, וזה מנהג המקום.
מי זה?28.01.22
38
כל מי שלא ביקר בביתר לעולם לא יבין כמה אפשר להתפרע בבניות לכל צדדי הבניין. בניין שלא התרומם ב-2 קומות לפחות! הוא בניין מבוזבז לגמרי. וכל בניין שלא נחפר לעומק הוא בניין לא מנוצל מספיק. ואם הבניין יקרוס יש מספיק גורמים שיהיה ניתן להאשים. (כמו במירון)
אסון מירון/קרלין 227.01.22
37
הכל שוחד אחרי זה יהיה בחירות וכולם יבחרו בעסקנים 'ככל אשר יראוך'
ת29.01.22
בבחירות רבני העיר יבחרו את ראש העיר, הכל רקוב ומושחת בביתר
רבקי 30.01.22
36
ומה עם אולמות שמחות לחרדים בבנית פאל קל ברמת גן ,בני ברק ועוד?
פצצה מתקתקת28.01.22
35
נכון יש לי שכן מפגר שעשה לבדו שיפוץ, שבר קירות וכל מיני. דיווחתי לחברת ניהול הבניין וכנראה שלא איכפת לאף אחד. גם המון באיזור משפצים ללא אישורים, בונים לעצמם ׳מרטף׳ לתוך החנייה, פשוט מה שבא להם בלי אישורים. פעם העירייה הייתה בודקת עניינים אבל כבר כמעט עשור לא קיבלתי דפיקה בדרישה לראות את גודל הדירה.
ן27.01.22
34
יש בעיה חמורה מאוד בעיר התורה והחסידות ביתר עילית שבונים בה בצורה מסוכנת ביותר וחופרים מתחת לבניין ועלול כל רגע לקרוס כאן בניין אפילו בלי רעידת אדמה! כשמזמינים את מחלקת הפיקוח והאכיפה בביתר עילית הפקחים מגיעים ונותנים ״התרעה לביצוע״ ומדביקים על הדלת ומאותו הרגע לא עושים כלום! והחפירות ממשיכות באין
יהונתן27.01.22
החבדניק שהם הפגינו נגדו לא הלשין רק על הבניין שלו ועל הבניינים לידו, אלא על כל מי שבנה בשכונה. ואם בית הדין לא פוסק כפי שאתה רוצה, אולי פשוט ההלכה אינה לפי הרגשות הלב שלך
לא נורא28.01.22
חסידי אמשינוב מפגינים על זה שהעז לדווח לעירייה, על סיכון חיי אדם לא אכפת לאיש. העיקר לא ללכת לשלטונות. השלטון מסמל חוק וסדר. מקצועיות ופיקוח. ובשביל חלק גדול מהחרדים שמעוניינים באנרכיה זה לא טוב. רוצים חפיפניקיות. ואיש הישר בעיניו יעשה. זה חלק מהד.נ.א. החרדי ביחס למדינה.
אהרן30.01.22
33
לפרק את כל הערים החרדיות ולחלקם בכל הארץ בין חילונים,מזרחי,ומסורתיים, שקורה בעיר חרדית הוא שוחד,שחיתות,חילול השם,רמאות,נוכלות,סידורי עבודה למקורבים,אפילו בחירות אין הכל רמאות
יוני28.01.22
והכל לפי דעת תורה
יוסי30.01.22
32
בואו לגילה גם זול וגם ירושלים
ץ27.01.22
31
לחקור את מהנדס העיר ביתר על העלמות עין מבניה מסוכנת על גגות הבניינים באופן שיטתי
אבישי מירון27.01.22
30
כן תבואו ליתר עילית.רב התוספות בניה ללא היתר מגישים תכנית בעיריה ל20 מ"ר. ובונים 200 מ"ר ששכנים נזוקים ולא מצאתי עין.פונים לעירייה העיריה עונה אנו לא משטרה. כל מחלקת הפיקוח כלאם פאדי. אנשים חופרים מתחת לבנינים מגיעים ליסודות ואין פוצה פה קטסטרופה.הלואי ורשויות החוק היו באים לעיר ורואים במו עיניהם מה
ללא שם27.01.22
לאף אחד לא אכפת מהעיר הזאת
שלומי28.01.22
שבטעות לא יגידו שאתה ׳צר עין׳ ויאלה להתחיל לחגוג על חשבון כולם
צרות עין?28.01.22
29
הגיע הזמן להשמיע את זעקתם של רבים הנרמסים כאן בעיר תחת שלטון הדיקטטורה המקומי כאן בביתר עילית בחסות בית הדין בשיתוף העירייה הכושלת לתפארת, שנים של הזנחה וחוסר אכיפה יצרו כאן אנרכיה בלתי נסבלת, איש הישר בעיניו יעשה. אתה קונה דירה חדשה ובתמורה קיבלת נזילות רעש אבק שאף פעם לא נגמר, וזה במקרה הטוב. הבני
הגיע הזמן להפיכה30.01.22
28
זה בעיה של החרדים מה אתם הולכים לגור אחד בתוך השני
ישראל27.01.22
צריך לפתור את הבעיה הזאת ולא להשתיק אותה. צריך שרבנים יוציאו מכתב הבהרה מה מותר ומה אסור שיהיה ברור ומובן לכולם. להקדיש שעת לימוד ביום לנושא - של בן אדם לחברו. וכך נזכה לגאולה שתגיע
בן אדם לחברו28.01.22
חרדים צריכים הכוונה איך לגור אחד בתוך השני אחרת אם הם יעברו לערים אחרות הבעיות יעברו ביחד איתם ולא פתרנו בכלל את הבעיה
מודעות 28.01.22
27
שאלוקים ירחם על הערים החרדיות ובמיוחד על העיר ביתר עילית שאסון זה שאלה של זמן עד שיקרה שם
רחם על עמנו27.01.22
השאלה אם הוא רוצה לרחם
שאלה טובה28.01.22
26
דבר אחד אני לא מבין למה צריך לכתוב בלשון שלילי ובנידון דינן "בניינים בערים חרדיות - יקרסו" היו יכולים לכתוב בלשון יותר חיובי?????????? ולפלא!!!
משה28.01.22
בכלל לא פלא! באמת הגיע הזמן לשים את הכל על השולחן ולהפסיק לטאטא מתחת לשטיח, יש באמת סכנת קריסה בערים החרדיות וחייבים לשים לדבר הזה סוף! אחרת יקרוס בניין וכולם ישר יאשימו אל הממשלה ומשטרת ישראל וכמובן שאת עצמם אף אחד לא יאשים. עדיף לקחת אחריות עכשיו שאין עדיין אסון.
דעתי האישית 30.01.22
25
מהנדסים מבינים רק חישובים סטטיים ולא חישובים אלוקיים. חרדי טוב לא יודע מתמטיקה אז שלא יבלבלו לו את המוח עם נוסחאות. לסיכום, שום דבר לא יקרוס, תורה מגנא ומצלא.
גביני כרוז27.01.22
חולה נפש מירון
אחד אשכנזי29.01.22
למה יעקב נערך למלחמה עם עשיו? הוא לא ידע שאפשר לעשות מה שרוצים ותורה מגנא ומצלה?
מיתמם28.01.22
חישובים אלוקיים לא מנעו את חורבן צפת בשני הרעידות ההיסטוריות, וגם מנעו מהעצמות לצאת מקבריהם שם.
היסטוריון28.01.22
24
המבנים על הפנים אנשים מרחיבים ימה וקדמה צפונה ונגבה ללא שום אישורים. במודיעין עילית לא גומרים לבנות ולעשות חור בראש לשכנים עם הקונגו שלהם שלא נדבר על הכיעור איך שהבנין נראה גועל נפש. ברעידת אדמה זה יהיה מאוחר מידי!תתעוררו!!
טראמפ27.01.22
23
העיר הראשונה שתקרוס זה ביתר עילית ששם אין חוקים וכל אחד מוסיף ובונה איך שבא לו ועם החומרי בניה הכי זולים שיש על מנת לחסוך בעלויות הבניה ומעלה את סיכון חיי האדם בבניינים האלה שלא יציבים בגרוש ויקרסו ברגע שיהיה רעידת אדמה, עיר של מחילות תת קרקעיות מפחידות שרק בנס לא גרמו לבניינים לקרוס
בטיחות 027.01.22
22
הרצחת וגם ירשת. חסדי אמשינוב קנו דירות עמ"נ לבנות בנייה בלתי חוקית על הגגות. בעזרת מאכרים קנו את הדירות מחברת טרקלין בטאבו משותף לכתחילה עמ"נ להגדיל את מספר הדיירים בבניין ליותר מפי 2!. חברת טרקלין ידעה על כך ולא שיתפה את הקונים התמימים שאינם חסידי אמשינוב ושילמו ממיטב כספם על הדירות. מדובר על רחוב
ביתריסט מודאג27.01.22
םיצול דירה כשלעצמו אמנם מכביד על התשתיות אבל אינו מהווה סכנה בטיחותית כל עוד לא פגעו ביסודות או בחוסנם ע"י תוספות שאינן עומדות בעומס. לדבריך הקבלן שיתף פעולה עם חסידי אמשינוב, משמע שהבניה מראש נעשתה תוך לקיחה בחשבון שמספר היחידות יהיה רב יותר. גם יסודות הבנין נבנו בהתאם ומשכך חוץ מצרות עין ונסיון לה
ביתרי מהאזור27.01.22
לצערי זו העיר שבה אני גר רחוב מתחתי ו י העיר מודעין עילית ...
איתמר28.01.22
21
חבר שלי המתגורר בבנין בשמן למאור סיפר לי שרוצים לבנות מעליו 2 קומות כלומר מעל הגג עוד 2 קומות , השיטה בביתר עלית עובדת ככה מי שהקומה העליונה שלו מחליט להוסיף לבנין עוד 2 קומות, הוא פונה לעירייה ומצהיר על קומה אחת עם קווי בנין ברורים וללא חריגה אך בפועל זה 2 קומות וקווי הבנים ישתנו בהתאם לרחמיו על הש
כל דאלים גבר06.02.22
20
הבעיה מתחילה בגידול דמוגראפי שלא עומד בעומס. מחפשים פתרונות כדי לשרוד עכשיו כי אין ברירה
ישר כח 28.01.22
19
את מי זה מעניין, רק כשזה יקרה נרוץ להאשים את המדינה ונזכור להיות חלק ממנה.... צבועים!!!
חרדי עם שכל27.01.22
18
וגם בין ל- 70 שנה ל- 100 שנה יש רעידת אדמה חזקה בישראל בגלל שהיא יושבת על השבר הסורי-אפרקני, הפעם האחרונה היה בתרפ"ז (= 1927) הנס היה שהיו רק הרוגים ערבים. אבל לעזעזל מתי ייפסיקו להשתולל בבנייה לא חוקית? עמודים חשופים למשל בכמה מהתמונות הנ"ל זה סכנה בטיחותית נוראה !!!!! וחבל שלא לומדים לקח לפני אסונ
צצ27.01.22
17
צריך לעשות כתבה בעיקר על העיר ביתר עילית מכיוון שזה העיר הכי מסוכנת בגלל ריבוי עבירות הבניה שמעמידים אותה במקום הראשון של בניה לא חוקית בערים החרדיות
מקום ראשון בארץ בעבריינות בניה27.01.22
16
בתוך עמי אני יושבת, אזרחית ותיקה ששומעת מהתושבים על העוול הנוראי שנגרם להם מחולאת הבניה ללא גבולות בביתר עילית, נשים מבוגרות, אנשים קשי יום שטרודים מהשחיתות של יחידות הדיור, נזילות, היזק, ומוזמנים לראות כיצד המידרכות נראות, צבע סיד אין עם מי לדבר, לא מסתכלים לכיוון שלנו ממטר, רומסים את החלש.
אזרחית ותיקה06.02.22
15
תראו איך נראית שכונת רמות היום. ואיך היא היתה נראית ליפני 30 שנה
סדום ועמורה28.01.22
14
אמאלהה!! צריך לעבור לערים חילוניות!!
חמ27.01.22
כמה אחוזים מהמבנים מלפני שלושים שנה עמידים לרעידות?
נו באמת...28.01.22
ממש לא. צריך לאכוף את החוקים וכולם יוכלו לחיות בשלום עם כולם
חוק28.01.22
תעבור
.27.01.22
13
ביתר עילית נהפכה כבר לעיר עזה אנשים בונים יחידות ללא חשבון , הדבר גורם לסבל רב אין מקומות חניה פחי זבל מפוצצים והתשתיות לא עומדות בעומס. יש בנינים שמספר היחידות גדול ממספר הדירות בבניין , הגיע הזמן להתנגד ולומר לחסידי אמשינוב עד כאן
תושב העיר27.01.22
מה אתה רוצה מחסידי אמשינוב. ביתר נראית כמו שהיא ע"י כל החוגים והסוגים אשכנזים ספרדים תימנים וצ'רקסים. כולם בונים כולם מפצלים כולם עושים הכל בכל מכל כל. הבעיה נעוצה באדון רובינשטיין שהוא עצמו ע"פ השמועה עבריין בניה (ועוד) לא קטן. כשהראש יוחלף וכשיגיע מבוגר אחראי לנהל את העיר הזאת הכל יראה אחרת. וכן ג
יאללה ביתר27.01.22
12
הבעיה הגדולה שיש הרבה שעושים בלי אישורים". ואידך זיל גמור ! לא לומדים לקח מאסון מירון !!! כלומר אסון ידוע מראש למורות זאת התעלמו וסמכו על הנס
צצ27.01.22
11
החסידויות האלה מתנהלות כאירגון פשע לכל דבר ראינו את זה בקורונה אוזלת יד של המשטרה כאשר "הדג מסריח מהראש" כלומר מראש הממשלה ומטה. אני מכיר אברך בבני ברק שסיפר לי שזו שיטה של עברינים חסידים שעשו זאת בבינין של אמא שלו תוך כדי איומים על הדיירים. בדרך כלל בוחרים בניין שבו יש אוכלוסיה של מבוגרים ואז משתלט
בני ברק30.01.22
10
שלום וברכה התמונות שלפנינו ידועים מהיכן הם הם "מעיר העתיד החרדית" אתתהעירייה מעניין רק הארנונה מהמיצא מההרחבות. 1) שנאה בין השכנים 2)מחלוקת. 3)הילדי בינהם מדברים על כך (גרוע מאוד) 4)הפליותחברי הספרדי בנה עם היתר אולם חרג הגיע לבית משפט. שכן אחר "ללא היתר" כלל בנה פי 3 ולא עשו לא כלום. 5)נתתי לשכן
איייייייייייייי28.01.22
רעה חולה... לית דין ולית דיין.חוסר התחשבות בנזקי שכנים (משאירים את זה כדיון תיאורטי ללימוד...) ומי שחלילה פונה להתלונן, הופכים אותו למלשין ומוייסר. רק להסתובב בביתר ולראות את כל המרפסות היוצאות והבררזלים מכל כיוון, גם בבניינים יחסית חדשים ולהשתגע...
אלי30.01.22
בית הדין בביתר פוסק בעד עברייני בניה לכן מי שרוצה להיות חלק מההצגה מוזמן לחתום בוררות אצלם
ציפי30.01.22
זה ממש עצוב המצב הזה שכל אחד דורך על השני בלי לשים לב בכלל מה הוא עושה. ואם תגיד מילה ישר כולם יגינו עליו ויגידו שהוא ׳אברך שרק רוצה לשבת וללמוד תורה׳ ובפועל הוא בונה יחידות דיור ומרוויח עליהם כסף על חשבון כל הצער והנזקים שהוא גרם לשכנים. בביתר עילית ממש מקובל ש׳אברכים׳ הורסים לשכנים שלהם את הבתים ע
כמה שאתה צודק28.01.22
בבניין שלי במודיעין עלית היו כמה בניות, ואפס מריבות. ואגב, אחד מהבונים הוא ספרדי וזה לא הגיע לבימ"ש... חוץ מזה המלשין הגדול ביותר מביתר עילית הוא ספרדי שמלשין על חסידים, וסירב להגיע לבית דין.
אברך28.01.22
9
יש בביתר עילית תופעה של טאבו משותף שאנשים קונים דירות ״על הנייר״ מתיווך השותפים של חסידות אמשינוב שבשביל לממש אותם צריך קודם כל לחכות לטופס 4 ואחרי שהטופס המיוחל מגיע מורידים את הרעפים ומוסיפים 2 קומות לבניין מבלי לשאול בכלל רשות את שאר דיירי הבניין ומבלי להוציא היתרי בניה ואחרי שמסיימים לבנות אז הד
ללא שם27.01.22
ברגע שיפתחו בחקירה פלילית על התנהלות עיריית ביתר עלית ועל הכנופיות פשע רק אז יתחיל להיות סדר שם
חקירה30.01.22
8
לצערינו הרב.אנשים שרוצים לגור עם איכות חיים. נתקלים בשכנים שקונים דירה והופכים אותה ל-4 יחידות דיור. העיר ביתר עילית נהרסה תבואו ותראו איך נראה הבניה . בושה וחרפה העיר התכערה .אין מקומות חניה. הביוב לא עומד בעומסים. הזבל עולה על גדותיו.ואין עם מי לדבר.הרבה מאלה שבונים יחידות מזיקים לשכנים תמימים שר
אין פיקוח בביתר27.01.22
7
מעניין את תגובתו של מהנדס העיר בני ברק שקיימים בעיר מאות מבנים ללא גוזמא עם הרחבות ןתןספןת באופן רשלני ומסוכן !
שלמה27.01.22
6
בגבעה c בביתר קטסטרופה של בניה. שלחתם לכם מייל ולא החזרתם לי תשובה. בונים בצורה מזעזעת חלקם גם בלי אישורים. "ראשון בבניה" כך ראש העיר קורא לזה. הרס חיים של משפחות נורמליות שקונות דירה להתגורר. בלי השקעה ביחי"ד. מוזמנים לראות את ההשתוללות בניה בגבעה ג' בביתר. טירוף אחד גדול
ללא שם29.01.22
העירייה מקבלת כסף טוב בשביל להעלים עין מהעבריינים האלה
רועי30.01.22
הפתרון הוא לתבוע אזרחית את הפושעים
אחלה פתרון30.01.22
רובינשטיין תתפטר הבייתה
שחיתות30.01.22
באמת עזה וכל דאלים גבר
עזה30.01.22
5
שיחליפו בינינים
ביבי נתניהו27.01.22
4
ראיתי בבנין ממול,לרגל הרחבת הסלון הרסו את קירות התמך ולא השאירו חגורה.מעליהם בקו ישר עוד 4 קומות.האם עלי לדווח???
ללא שם27.01.22
כן, זה ענין של פיקוח נפש
היגיון27.01.22
גם אם תתלונן זה לא יעזור
מיואש מהמצב27.01.22
ברור
ברור27.01.22
תתבע אותם לבי"ד, ואם הם יסרבו תדווח לרשות המיסים על היחידות ולמבקר המדינה על השחיתות. ואולי תתלונן לעירייה בצורה מתועדת, ואם לא יקרה כלום תעביר לפרקליטות את התיעוד.
עו"ד28.01.22
3
לא סתם ביתר עילית נקראת ״עיר היחידות״ זה העיר עם העבירות בניה מהחמורות ביותר שקיימות בארץ.
ביתר עילית עיר היחידות27.01.22
2
למה מתנפלים רק על החרדים? כל תימני ממוצע ברחובות / מרמורק גר על עמודים. אחרי העברת בעלות בדרך חזרה מהטאבו קופצים רגם למחסן חומרי בניין ומזמינים משאית חומרים כדי לסגור עוד קומה / מרתף. פרקטיקה ידועה
דן הדקדקן28.01.22
1
מה לעשות שבית מתיר לגנוב לגזול בביתר עילית הכל מאטינטרסים אישיים אם יש שכן שלא מסכים שיבנו יחידות דיור אצלו בבניין ובית דין מכריח אותו להסכים אז גזילה וגניבה ואין שום היתר לבית דין לעשות את זה עצם זה שבית הדין מרשה לרובשטיין ככה להתנהג ולאפשר יחידות בזמן שזה על חשבון התושבים העיר לא בנויה לכמות כ
רובנישטיין הבייתה 27.01.22
רובינשטיין חייב ללכת הבייתה אחרי שהוא הרס את ביתר
הבייתה28.01.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24