כיכר השבת

"ה'טאליבן היהודי'"

בעקבות הסערה, בוסניה הודיעה: אנשי "לב טהור" - יגורשו

לאחר הסערה שפרצה בבוסניה עם היוודע דבר בואם של חברי כת 'לב טהור' להתגורר במדינה, השר לענייני זכויות אדם ופליטים במדינה קבע כי חברי הכת יגורשו; לאן חברי הכת יעברו? (חדשות, בעולם)

52
חיים גולדברג | כיכר השבת | ל' בשבט | 01.02.22
אחד מחברי הכת
אחד מחברי הכת (צילום: N1BiH)

לאחר הסערה שפרצה בבוסניה עם היוודע דבר בואם של חברי כת 'לב טהור' להתגורר במדינה בחודש האחרון, השר לענייני זכויות אדם ופליטים במדינה קבע כי חברי הכת יגורשו מהמדינה.

לפי הודעת השר, 24 מחברי הכת יגורשו עד סוף השבוע הנוכחי וכל היתר יגורשו עד ה-20 בפברואר.

בתקשורת המקומית בבוסניה דווח כי הבעלים של המבנה אותו שכרו חברי הכת, ביטל את השכירות וכי חברי הכת יפנו את המקום עד לסוף השבוע.

ל'כיכר השבת' נודע כי השאיפה כרגע של חברי הכת היא להגיע למדינה ערבית, ששם הם לא יהיו ממש חריגים ושלא תהיה גישה לרשויות הישראליות לדאוג שיגורשו גם משם.

השר מילוס לוצ'יץ' הודיע כי הקבוצה הדתית הזו "מחפשת כעת יעד חדש". לדבריו, הוא קיבל הבטחות שהם "לא מהווים איום על הקהילה המקומית", וציין כי עד כה לא נרשמו אירועים חריגים איתם.

אחד מחברי הכת בסרייבו (צילום: באדיבות N1BiH)

לאחר שקיבל שיחות רבות מהאזרחים על שהות חברי הכת, הוא שוחח עם נשיא הקהילה היהודית יעקב פינצ'י שסיפר כי קיבל מידע שהם הגיעו מארה"ב ושהתגוררו בעבר בקנה ובגואטמלה.

בכלי התקשורת בבוסניה דיווח כי מדובר בקבוצה שכונתה "טאליבן יהודי", בשל אורח החיים המחמיר בו הם נוקטים והיחס המתעלל לכאורה כלפי נשים ונערות.

כפי שדווח ב'כיכר', עשרות מחברי כת 'לב טהור, הגיעו לפני כחודש אל מזרח סרייבו - העיר הגדולה במדינת בוסניה והרצגובינה בדרום אירופה, הגובלת בקרואטיה ובמונטנגרו. המקומיים ששמעו על חברי הכת, הגיעו למתחם בו הם ממוקמים וניסו לדבר איתם. ראש העיר המקומי, אמר ל'כיכר השבת' כי "אין לנו דבר נגדם".

ההשערה היא כי חברי הכת קיבלו ממשרד הפנים המקומי אשרת שהייה של תשעים יום במדינה. לאחריהם, לפי החוק המקומי, הם יצטרכו לעזוב או לבקש מקלט נוסף במקום.

בתיעוד שפורסם ב'כיכר השבת', נראו צעירים מקומיים בסרייבו מגיעים למקום בו שוהים חברי הכת - בליל שבת האחרון ומשוחחים איתם.

הפגישה עם חברי לב טהור (ללא קרדיט)

הצעירים של סרייבו אמרו לחברי הכת: "אנחנו יכולים לדבר? אנחנו פה, כי יש הרבה אנשים וגם התקשורת, שחושבים שאתם רעים ואנחנו לא חושבים ככה, אז אנחנו פה אם אתם צריכים עזרה. אנחנו מקומיים פה ואנחנו רוצים לעזור לכם בכל דרך שנוכל, כי הרבה אנשים חושבים שאתם רעים, אבל אנחנו לא חושבים ככה, אנחנו פה בניסיון לעזור לכם. האם אתם צריכים משהו?"
חברי לב טהור: "אוקי, תודה, אבל עכשיו זה ליל שבת".
הצעירים בסרייבו לחברי הכת: "אתה יכול לתת לי את המספר שלכם?".
חברי לב טהור: "אתה רוצה להגיע מחר בלילה? אני רוצה לתת לך חטיפים, זה עונג בשבילנו לתת לכם דברים".
הצעירים בסרייבו לחברי הכת: "כל דבר שאתם צריכים אנחנו נגיע מחר".
חברי לב טהור: "מחר בלילה".
הצעירים בסרייבו לחברי הכת: "אתם יודעים כמה זמן אתם נשארים פה?".
חברי לב טהור: "אנחנו פה שלושה ארבעה שבועות. אני לא יודע, זה זמן קשה, אני לא יודע מה אנחנו נעשה כי אנחנו נראים שונים, תגידו לחברים שלכם שאנחנו אנשים טובים".

ראש העיר של סרייבו, הסביר ל'כיכר השבת' כי "לפי המידע שלי, הם הגיעו לביקור תיירותי בביה"ח ומותר להם להישאר עד אמצע פברואר בערך. לנו כקהילה מקומית אין שום דבר נגד אף אחד, נגד כל דת, אומה, צבע עור, רחוק ממישהו שיחשוב משהו כזה. בזכות אופן הלבוש שלהם, התנהגותם, חברי הקבוצה שונים ביחס לסביבה בה הם חיים כיום והאוכלוסייה המתגוררת בקרבת מקום הגיבה בבהלה".

לדברי ראש העיר, המקומיים הגיבו כך, מכיוון "שהגיעו אליהם ידיעות שונות על אורח החיים של קבוצה זו, תעמולת דת, תביעות שונות, האשמות וכל מה שניתן לקרוא ממאמרי עיתונים מהמדינות שבהן הקהילה חיה. כעירייה, אין לנו סמכות להחליט אם להישאר בביה"ח. הרשויות המוסמכות של BiH יחליטו על כך במידה והם יבקשו מקלט. אנחנו כקהילה מקומית צריכים להיות מודעים לגיוון ולפעול להעלאת המודעות של תושבינו".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', התושבים תיארו כי הקבוצה שכרה שני בתים בשכונה. "הם נראים מוזרים", טענו. "לובשים בגדים מיוחדים ומתנהגים בצורה מוזרה. מתפללים כל היום ובוהים באנשים שעוברים ליד הבית".

הם הוסיפו ותיארו שהאורחים החריגים הובילו אותם לבצע חקירה קלה באינטרנט, שהעלתה כי האורחים נמנים עם חברי כת לב טהור. "גילינו שזו איזו קבוצה קיצונית. לכאורה, הם לא מתייחסים כל כך טוב לילדים", סיפרו. "הם לא עשו שום דבר רע בזמן שהותם כאן, אבל אנשים פשוט מודאגים. הסוכנות הממשלתית ערכה עליהם חיפוש והם לא מצאו רישום פלילי באינטרפול או במאגרי מידע דומים".

כבר שנים שחברי הכת נודדים ברחבי העולם. לאחרונה עברו חלקם לכורדיסטן לאחר ששהו בגואטמלה. הם אף פנו לא מכבר רשויות באיראן בבקשה להגר למדינה, אך במשך תקופה לא נענו.

ב'לב טהור' ניסו לשמור על ניסיונות המעבר לכורדיסטן מתחת לרדאר, אולם הניסיון לא צלח. כאשר ניסו לצאת מגואטמלה הסיפור נחשף והמעבר השתבש. לטענת אנשי הכת השיבוש נעשה "בגלל התערבות ישראלית ואמריקנית".

לפני מספר חודשים העלו בלב טהור אפשרויות שונות של נדידה לסוריה, לבנון או מדינות ערביות שונות, שבהן יקבלו אותם. כעת מסתבר שארבעים מחברי הכת הגיעו, כאמור, לסרייבו.

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
יש עליהם קללת קין. ונוע תנוע ..
ללא שם02.02.22
26
מה ההבדל בינהם לבין החרדים בבני ברק ??
ללא שם02.02.22
אתה באמת לא יודע? קצת אינטליגנציה וידע עולם לא יזיק תבדוק בגוגל מה זה כת לב טהור אם לא שמעת עליהם אף פעם
אפי02.02.22
25
נקוה שהכת תתפרק בקרוב.
יוסי786502.02.22

הצגת כל התגובות

24
נשמע כמו עלילה טובה לעשות עליה סרט. ה' ישמור על כולם.
אא02.02.22
23
הם בחרו לעצמם דרך משלהם, זה לא אומר שהיא לא טובה, דרכם והשקפתם - שונה בכל אופן 70 פנים לתורה.... ואחרי הכל הם יהודים וכמה חבל וצורב שאי אפשר לעזור להם... שהשם ישלח את הגאולה בקרווווב אחכה לו בכל יום שיבוא - אני מאמין
שמחה02.02.22
כמה שטיוטות אפשר לומר בקשקוש אחד שבעים פנים לתורה לא נאמר שכל אחד יעשה יהדות לעצמו אם כך תכירו ברפומים וקונסרוטיבים ועוד משונים כי שבעיפ פנים לתורה????!!! אני מחכה למשיח שאומר ישעיה הנביא שיביא דעה נכונה בקרב הבריות ויבער את השוטים והקוצים מן הכרם ישעיהו פרק יא לֹֽא־יָרֵ֥עוּ וְלֹֽא־יַשְׁחִ֖יתוּ
אפי 02.02.22
אחלה דרך, התעללות בילדים, נישואי קטינים, הכאת תלמידים, רוצה ללכת גם בדרכם?
חמ02.02.22
אני לא יודע מה אתה מגדיא "התעללות בילדים" אבל נישואי קטינים(אחרי גיל 13 בגבר) זה מצוה מן המובחר כנפסק בשו"ע וכך היה בכל המקומות והקיהלות היהודיות עד לפני כמה עשרו או מאות שנים.(גם הכאת תלמידים זה הלכות שנפסקו בשו"ע מתי מותר ומתי אסור,ואגב אל תאמין לכל דבר שהחילונים אומרים הם לא נאמנים אפילו על שווה
שלום 04.02.22
פסיכופט שאתה
המרכז לתמלול07.02.22
22
ה' יצילם מיד הזידים והרשעים, אנשי אמת ועובדי ה נרדפים, אוי אוי אוי, כמה סבל צריכים לעבור עד גילוי ה' וגילוי המשיח.
ללא שם01.02.22
התכוונתי אמת ויציב! על התגובה הראשונה, שהיא האמיתית!
יהודית02.02.22
צריך הרבה תפילות שאכן הילדים ינצלו מיד ראשי הכת הרשעים
חמ02.02.22
יהודית
אמת ויציב!!!02.02.22
21
ירבו אנשים כמו הצעירים שהאלו שהציעו עזרה. אני כ"כ שמחה שיש אנשים שמוכנים לעזור, להכיר, לדעת מבלי לשפוט, לשנוא אהבת חינם נראת בדיוק כך. ה' יתן להם רק טוב.
אא02.02.22
כשלב טהור יהיה טהור יהיה על מה לדבר איתם .... כרגע זה לא אהבת חינם אלא אהבה בחינם
james02.02.22
20
מה עם הוצאה מרשות לרשות בשבת? החרדים מתעקשים להוציא חטיפים מתוך החצר אל הרשות החיצונית. זה לא חילול שבת?
ישיבישכר02.02.22
בשינוי הכל מותר ופיקוח נפש מותר לתת שוחד ...כך פיקוח נפש דוחה שבת .. אין להם רב הם הרבנים עם לב טהור או טמא .... תחליטו אתם
אפי 02.02.22
19
למה הם לא חיים כאן בארץ???
שמעון01.02.22
18
זה נשמע סיפור בהמשכים... רק מי הסופר שכותב ומתי כבר הפרק האחרון? (:
ללא שם02.02.22
17
ראש העיר הבוסני, שבאמת נראה כאן שהוא בא עם לב וראש פתוח, מתאר שהם "..בוהים באנשים שעוברים ליד הבית..". בא נאמר, זו לא בדיוק התנהגות שמאפיינת תלמידי חכמים. ואומר דרשני. חוץ מזה, אני לא בקי בהסטוריה ובסיפורים שלהם, אך זוכר ששמם נקשר בעבר בפרשיות מזעזעות. אז השם מעביר אותם תיקונים. בעזרת השם יזכו לתקן
איך תדע אם הם עובדי השם באמת?02.02.22
יהודית
יכול להיות להם " בוהים באנשים" בגלל כל ה02.02.22
16
צריך לחסל את ההוא הצעיף החום ולהעיף אותו ואת חברים שלו לים
ללא שם01.02.22
מה נסגר איתך? אתה יהודי? אולי נזרוק אותך לים
אתה יכול להיות הרבה יותר מוזר ממנו גם בל02.02.22
אותך אנחנו נזרוק לים! אתה בכלל יהודי? תתבייש. וממש לא משנה מה דעתי עליהם
משה02.02.22
לקב
בגללך נחרב ב מ תעשה תשובה02.02.22
תלך לכתוב דברי הסתה במקום אחר בעעעע
.02.02.22
15
אל תאמינו לכל דברי החילונים הציונים המטמטמים למיניהם.
עעע04.02.22
14
הצעירים האלה עושים רושם של אנשים טובים, ולא משנה מה דעתי על הכת
זונדל פעטשגעבער02.02.22
אכן עצוב, אימללו את חייהם
חמ02.02.22
13
חילול שבת - הוצאה והכנסה!!!!
יודע משהו בהלכה01.02.22
12
לא לטעות בבקשה.אנחנו רחמנים בני רחמנים לכן קשה לנו לראות את זה אבל והאבל הוא גדול: הכת היא כת שמתעללת בילדים קטנים,אסור לנו לשכוח את זה בשום צורה ואופן.זאת השיטה שלהם שנים,לרדת מעל הכותרות ולהיות נרדפים ושירחמו עליהם ואז הם ממשיכים במעשים.בתוך הבניין הזה שוהים תינוקות מוזנחים,ילדות נשואות בנות 12 אס
ללא שם03.02.22
איך את יודעת? ראית?
חיים28.09.22
11
חבל ומפחיד שיהודים רודפים אחרי יהודים!!!
לאן הגענו?02.02.22
10
פשוטט נורא שיהודים לא יכולים לעלות לארצם!!!! ומי החליט שהם כת?????
!!!01.02.22
בם לא יכולים לעלות לארץ כי ראשי הכת הדוחים לא יתנו להם
חמ02.02.22
מי החליט ... הם בעצמם והתנהלותם הבדלנית הכביכול שמרנית יצרו לעצמם את השם המפואר כת על לב טהור כי לכולם לי ולך ולאחרים הנורמאלים שהולכים ע"פ הוראת ישראל אנחנו לדידם עם לב טמא מי שגזר על עצמו גלות קשה זה מי שיש לו לב טהור אבל עקום בראש לכן תפילתי שישובו בתשובה שלמה וישמעו לגדולי ישראל מנהיגי הדור
אפי 02.02.22
הם מוזמנים לעלות לארץ הקודש העניין הוא שהם אינם מעוניינים הם לא יכלו לעשות כאן ככל העולה על רוחם הסיבה שהם לא מוצאים מנוח בעולם זה בגלל מאבק המשפחות בארץ והתערבות משרד החוץ בכל תנועה שלהם
דוד02.02.22
כנראה שגם ראשי הכת גולשים בכיכר ....
ש02.02.22
9
בליל שבת העבירו דברים מרשות היחיד לרשות הרבים. כך נראה לי
ללא שם05.02.22
8
לא ימצאו מנוח לכף רגלם, עד אשר ישחררו את השבויים אשר תחת ידם. וגם אז, נמצה את הדין עם האחראים לפשעים.
קוצץ הכרמים02.02.22
7
הרב הראשי של איראן הסמיך השבוע שני שוחטים חדשים. אולי כדאי לכת לעבור לאיראן, יעשו להם שם על האש. אה רק רגע, שכחתי, השחיטה שם בטח לא מקובלת עליהם (ספרדי / אשכנזי / משיגענר) . חבל. איראן אחלה מקום למשוגעים, הם ירגישו ממש בבית.
דן הדקדקן02.02.22
6
נע ונד תהיה בארץ
james02.02.22
5
חיים גולדברג המלך אני אוהב את הזווית העיתונאית שלך אין עליך
ללא שם01.02.22
4
שיבואו לגור בערבה הדרומית שהיא לא בגבולות ארץ ישראל . אולי בסיני ששם גם החוק הישראלי לא חל.
ללא שם03.02.22
3
לחיים גולדברג יכולות מודיעין וריגול מרשימות. צריך לעבוד במוסד. בינתיים כדאי שיביא מודיעין גם מזירת השונאים והמחבלים מפוניבז ואחכ יחדור למעוזי סאטמר.
ריגול02.02.22
2
כן ידידי רק בארץ הקודש זה מה שה' רוצה ומסובב שתבינו עם ראש המעוות שלכם איזה חילול ה' זה שאנשים חרדים כביכול לא רוצים לחיות בארץ ישראל שנאמר עליה "אֶרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד עֵינֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה." מה יגידו גויים בעולם מה יג
Rafi01.02.22
כן. הבעיה ששכחת שארץ ישראל כעת כבושה בידי שלטון הכנסת של מדינת ישראל שחבריה כמו הצדוקים שמקימים כאן מדינה ללא יהדות כמעט ורודפים את היהדות והחרדים כמו הגויים ממש. על איזה ארץ ישראל אתה מדבר? יותר גרוע מלחיות בגלות. רוב היהודים חיים מחוץ לארץ ישראל כי שם יותר טוב. לא ידעת? צא ולמד
צדיק המסיכות01.02.22
לא שכחתי ידידי-רק אולי אתה שכחת שבארץ ישראל מצווה לחיות בכל מצב. לא זוכר כשאברהם אבינו הגיעה בפעם ראשונה לארץ הקודש אחרי כל ההבטחות שהבטיח ה'="ויהי רעב בארץ" ואברהם יורד למצרים ונענש על כך צא ולמד. וכל אלו שנמצאים בגלות ויש להם אפשרות להגיעה פשוט שיענשו
Rafi02.02.22
כנראה שכחת שהחזון איש השיב לבריסקר רוב שבזמן הזה אין לנו אלא שיור אלא תורה הזאת והיכן בייבות ובתי מדרשות וזה מה שכתב הרמב"ם שילך למדברות.
אפי 02.02.22
1
איזה כת בראש שלכם? בימינו היההדות מכונה ככת... לאן הגענו
שייקה02.02.22
איך בבוסניה? אתה לבוש טוב? כי די קר שם
חמ02.02.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24