כיכר השבת

שר - נגד כל גדולי ישראל

יועז הנדל מכריז על צעד דרמטי: רפורמה במספרים הכשרים

שר התקשורת, יועז הנדל - ממפלגתו של גדעון סער, החליט להוציא אל הפועל את רפורמת המספרים הכשרים שתאפשר ניוד מספרים כשרים למכשירים לא כשרים - למרות התנגדות גדולי ישראל (חדשות)

157
ישי כהן | כיכר השבת | א' באדר א' | 02.02.22
שר התקשורת יועז הנדל
שר התקשורת יועז הנדל (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הרפורמה בשוק הסלולר החרדי יוצאת לדרך: שר התקשורת, יועז הנדל, החליט הבוקר (רביעי) להוציא אל הפועל את הרפורמה בשוק הסלולר החרדי, שבמרכזה מתן אפשרות לבעלי מספרים כשרים להתנייד למכשירים לא כשרים, מהלך דרמטי הצפוי להשפיע על הקומה הכשרה במגזר החרדי, מהלך אליו מתנגדים נחרצות כל גדולי ישראל, מכל העדות והחוגים.

הנדל החליט להוציא את הרפורמה לפועל, שתאפשר גם ניוד של מספרים כשרים - מה שיבטל את מושג הקומה הכשרה וגם לבטל את המונופול של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, זאת בכפוף להליך שימוע הצפוי להסתיים בקרוב. גורם בכיר במשרד התקשורת אומר ל'כיכר השבת' כי אם לא יהיו שינויים דרמטיים, הרי שהליך השימוע יסתיים ללא שינוי ההחלטה להוציא את הרפורמה לפועל.

גורם פוליטי חרדי בכיר אמר הבוקר ל'כיכר השבת' כי הצעד של הנדל מסוכן אך מי שאשמים בכך הם גם עסקני 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'.

לדבריו: "עסקני 'ועדת הרבנים' צריכים להגיד לעצמם 'אבל אשמים אנחנו'. הם התנהלו בבריונות. הציבור רתח. פוליטיקה פנימית הובילה לחסימות הזויות. לא נתנו לציבור הסברים. הציבור מאס וכעת קשה לנו לגייס את הציבור למאבק ולהסביר למה המהלך של יועז הנדל מסוכן".

גורם ב'יהדות התורה' אמר ל'כיכר השבת' כי "יועז הנדל לא היה הולך לצעד כה דרמטי בלי אור ירוק מצד ראש מפלגתו גדעון סער. סער שהיה נכנס בתדירות לבתי גדולי ישראל ובראשם מרן הגר"ח קנייבסקי, מבין שהדלת נסגרה בפניו, שהחרדים לא רוצים איתו כל קשר, וכעת הוא נוקם והלך לצעדים הרסניים שיפגעו במגזר החרדי".

בשבוע שעבר יצא מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי במכתב נדיר בחריפותו נגד כוונת שר התקשורת לפגוע בקומה הכשרה והתבטא בחריפות כי "מי יודע איזה צרות יגיעו מזה ח"ו" וקרא "להלחם בכל הכח", אך במכתבו לא התייחס לרצון לבטל את המונופול של ועדת הרבנים לענייני תקשורת".

"כבר כתבנו כמה פעמים", כותב שר התורה במכתבו, "שבעוון האינטרנט וסייעתו באים כל הצרות הגדולות בזמנינו, וכמ"ש רש"י בפ' נח והוא אבזרייהו דע"ז וגילוי עריות והוא יהרג ואל יעבור ואלפי נשמות הפילה לבאר שחת רח"ל.

"ועתה שיש סכנה שרוצים הרשעים לעשות שינויים במכשירים הכשרים ועי"ז חלילה וחס הרבה עלולים להכניס האינטרנט וסייעתו לבתיהם וסופו מי ישורנה, גם המצב הרוחני שלנו וגם מי יודע איזה צרות יגיעו מזה ח"ו - לכן צריך להלחם בכל הכח ולהשתדל לבטל הגזירה הרעה הזאת ונזכה בקרוב לראות בישועת ישראל".

במשרד התקשורת הסבירו כי "עם התפתחות הטכנולוגיה הסלולרית, התפתח צורך של חלקים בציבור להימנע משימוש בטכנולוגיות מתקדמות או מהיחשפות לתכנים מסוימים בשל טעמים תרבותיים, חינוכיים, דתיים וערכיים ובמסגרת כך מסופק כיום על ידי חברות הסלולר שירות קו כשר לכחצי מיליון מנויים המזוהים ברובם עם החברה החרדית".

לדבריהם, שירות הקווים הכשרים במתכונתו הנוכחית כולל מספר מאפיינים עיקריים: חסימת האפשרות להתקשר למספרי טלפון מסוימים בהתאם לרשימה שאותה קובעת ועדת הרבנים; וכן חסימת האפשרות לעשות שימוש בשירותים שונים כגון גלישה באינטרנט ושליחה או קבלה של מסרונים. בנוסף, לטלפון הכשר, כרטיס SIM ייעודי שרק באמצעותו יכול המנוי לקבל שירותי רשת במכשיר שאישרה לשימוש ועדת הרבנים, ולא ניתן לעשות בו שימוש במכשיר שלא קיבל אישור. מאפיין נוסף הוא מספר סלולרי ייעודי שחברות הסלולר הגדירו אותו אצלן כחלק מ"קומת מספור" ייעודית לשירות זה.

"מאפיינים אלה של הקו הכשר כפי שהתפתחו במהלך השנים", מסבירים במשרד התקשורת, "יצרו כבילה בין המכשיר, כרטיס ה-SIM, מספר הטלפון ושירות הגבלת שיחות יוצאות כך שמתקיימת פגיעה תחרותית כתוצאה ממגבלות אלה".

במשרד התייחסו לפעילות ועדת הרבנים לענייני תקשורת וציינו כי "היא הגוף היחיד שמספק שירות קו כשר ובכך מהווה למעשה מונופול, כפי שקבעה רק לאחרונה הממונה על התחרות. הוועדה מגבילה את שירות השיחות היוצאות, ואת ניידותם של חצי מיליון משתמשים לחברות, חבילות סלולר שונות ושוק מכשירים מפותח זאת לעומת מנוי רגיל אשר נהנה מניידות מספרים מלאה. בנוסף, ועדת הרבנים שולטת על שוק המכשירים ומכתיבה שימוש במכשירים ספציפיים למרות קיומם של מכשירים נוספים בעלי תכונות דומות, ואף זהות. כל אלה פוגעים בתחרות ומפחיתים באיכות ובמגוון האפשרויות העומדות בפני הצרכן שמעוניין במכשיר סלולרי כשר. במצב הקיים מנויי הקווים הכשרים אינם נהנים ממלוא פירותיה של המהפכה התחרותית שהוביל משרד התקשורת בשוק הסלולר".

הרפורמה בעצם תאפשר ניידות מספרים מלאה בקרב מנויי שירות קו כשר, ללא יוצא מן הכלל ותאפשר תחרות בקווים הכשרים על שלל מרכיביהם: תיפתח האפשרות להתנייד לכל חברות הסלולר ולשמור על המספר, והרפורמה תוריד את החסם המשמעותי ביותר שמונע התפתחותו של גוף כשרותי אחר שייצר תחרות על ליבו של הצרכן בסוגיות כמו סוג הכשרות, מחירי החבילות, המגוון ואיכות המכשירים המשווקים.

השר הנדל: תם הכאוס בשוק הסלולר החרדי

במשרד מדגישים כי לשיטתם - שהיא כמובן ההיפך משדעת גדולי ישראל - "את רפורמת הניידות יש להחיל על כלל הציבור בישראל כולל על מנויי הקו הכשר באופן בו מספר הטלפון יהיה מזהה אישי של המנוי ולא מזהה קבוצתי. בנוסף, למנוי קו כשר תהיה את היכולת לעבור בין תוכנית שירות קו כשר לתוכנית אחרת באותה חברת הסלולר, ולהיפך, תוך שמירה על מספר הטלפון האישי".

בכך למעשה בעוד כיום ניתן לזהות בעל טלפון כשר באמצעות המספר האישי והקומות הכשרות - הרי שכעת יועז הנדל מבקש לבטל זאת מכל וכל.

השר הנדל אמר כי "תפקידי כשר התקשורת הוא להסדיר את השוק ולוודא שלכל אזרח בישראל תהיה גישה שווה לכלל השירותים. המצב הנוכחי הראה כי כשמנגנון אחד שולט בשוק צומחות תופעות בעיתיות. איפה שיש כאוס ועוולות צרכניות, אנחנו נתקן".

לדברי שר התקשורת, "אנחנו רוצים לאפשר לציבור החרדי להגן על עצמו מתכנים לא רצויים ואין לנו שום כוונה להתערב בסינון התכנים שהציבור מעוניין בו, אבל נוצר מצב בעייתי שהם כבולים לגוף אחד ויחיד שקובע מחירים ופוגע בזכויות של הצרכנים. אנחנו יוצאים היום להליך שימוע שמטרתו להסדיר את שירות הקו הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות".

הוא הוסיף והבטיח כי "כל אדם שיחפוץ בכך יוכל לשמור על 'טלפון כשר' לו ולילדיו ללא נגישות לאינטרנט. הרפורמה תעניק כוח לצרכן, שיוכל לרכוש מכשיר סלולרי בהתאם להשקפת עולמו, ותוזיל את המחירים. במדינת ישראל, ראוי שיהיה דין אחד ותנאים שווים בכל מקום. לא אוטונומיות".

פגישת הרבנים בלשכת הנדל

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, אמרה הבוקר: "ועדת הרבנים היא גוף מונופוליסטי שקובע לחצי מיליון צרכנים את היבואנים, המכשירים, סוגי החסימות ועוד. כל אלו משפיעים רבות על איכות השירותים והמחירים שמשלם הציבור החרדי על שירותי התקשורת שהוא צורך".

כאמור, רפורמת השר הנדל זוכה להתנגדות נחרצת מצד כל גדולי ישראל מכל החוגים. לפני כחודש וחצי הגיעו אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים נוספים לפגישה דרמטית וחריגה בלשכתו של הנדל בניסיון למנוע את רפורמת הסלולר החרדי, אך גם פגישה זו - בה הוא החציף פניו וישב לא כיפה ודיבר בזלזול, לא שינתה את דעתו של שר התקשורת שהחליט להוציא את הרפורמה לפועל.

בפגישה נטלו חלק האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מסטריקוב, הרבנים הגר"ר אלבז, הגר"מ צדקה, הגרא"י פינקל ועוד.

תוכן שאסור לפספס
157 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
98
החרדים זה עם בתוך עם, יש לו ממשלה משלו וכשמסבירים להם בצורה יפה הם לא מבינים, לכן יש צורך שהממשלה האמיתית תתערב ותשבור להם את המונופול. עלק "ועדת רבנים לענייני תקשורת" קבוצה של רקובים שומרי כיסאות ואינטרסים, אנשים גדולים בתורה ובגניבה ורמאות, כמו רוב הדברים בחברה החרדית, לא פלא שכולם יוצאים נגדכם
ללא שם12.02.22
97
אלפי אלפים חרדים כמוני שמחים על ביטול קומה הכשרה אל תיבהלו מכל המחאות וצעקות .זה ממש יחידים . כולם יהנו וכולם בסוף יודו לך
asher03.02.22
96
אני לא מבין את אלה שהם נגד הרפורמה והם כותבים את זה באתר אינטרנט שזה אסור לפי ועדת הרבנים מצד אחד נגד הלא כשר ומצד שני משתמשים באינטרנט
חיים03.02.22

הצגת כל התגובות

95
פשוט חלול,איך אנשים מסוגו מגיעים לכהן בכנסת זה נשגב מבינתי.
עקיבא03.02.22
94
הוא חלאה בעיני
אהרון03.02.22
93
האשם הבלעדי זה שונא הדת ומחריב היהדות יועז הנדל
כלפון02.02.22
במה בדיוק החריב את הדת? בזה שמנע מהעסקנים לבלוש אחרינו?
רפאל03.02.22
92
הנדל עושה עבור הציבור החרדי את מה שהח"כים החרדים היו צריכים לעשות. אני בחיים לא יצביע יותר ג
שמעון02.02.22
ויפה שעה אחת קודם
ש03.02.22
91
הוא לא שר, הוא בריון שפל ונבזה, למה אתם קוראים לו שר, אנחנו לא מכירים בכל הממשלה ההזויה הזאת, הוא צאר
צבי02.02.22
90
יועז חזק ואמץ אל תכנע ללחצים של אינטרסנטים
אהרן פיינהנדלר02.02.22
89
סוף סוף הגיע הזמן להפקיע את הכוח העצום שנמצאים בידי כמה עסקנים עלומים.
ברוך השם02.02.22
88
אשרייך יועז.אני מסכים עם המהלך
תודה לך02.02.22
כל הכבוד לך! מי כמוך ? אתה זה כל המדינה?
ט02.02.22
87
העגלה הריקה החרדית מפחדת מכמה קווי תוכן בסלולר חחחחחחחחח
ללא שם02.02.22
86
גם אותי הנדל מפחיד. לא ייאמן שהיצורים הנאלחים האלה הגיעו לדרגים האלה בצה"ל. מצמרר
שמאי03.02.22
85
מעולה ! למה ביטלו את הSMS וסיבכו אותנו. זהו שירות מאוד חשוב. אפשר להודיע למישהו הודעה קצרה בקלות. רק בשביל זה טוב שהנדל עושה שינוי.
יוסי675403.02.22
84
יועז הנדל ימין כמו שמתן כהנא רקדנית בלהקת המחול בת שבע.
בראל02.02.22
83
הפגנה זה חילול ה' כך למדנו ממשנתו של הגראי"ל
נתי02.02.22
82
מי שהולך להפסיד כאן ובגדול זה דבקה החברות סולרי. כלומר הנדל פועל כאן דבקה נגד החברות הגדולות. ממשלה שדואק לפגועה בכל דבר טוב.
ל.02.02.22
דווקא*
יו03.02.22
כל מה יפסידו חברו הסלולר ירוויח הציבור החרדי. מצדיעים לשר יועז הנדל!
רפאל02.02.22
81
כל הכבוד יועז
מאיר דוד שמואלי02.02.22
אתה שונא את עצמך תבקש גם שירביץ לך
ראובן02.02.22
80
אתמול נסיתי להתקשר לנייח למשרד של חברה שעוסקת בתחום הנדלן המספר היה חסום בקומה הכשרה... הכול אינטרסים...
ללא שם02.02.22
79
יועז הנדל נמצא בעמדה ממש קרובה לקטוף את תואר הפוליטיקאי החלול, הרדוד והפלקטי ביותר לשנת 2022, ותאמינו לי שהתחרות לא קלה. החברה הישראלית מגוונת, והיא מורכבת גם מצעירים בעלי פרופיל לא קרבי, ג'ובניקים ובני שירות לאומי ואזרחי שתורמים בדרכם, וכן, גם בחורי ישיבה. אף אחד לא שווה פחות.
יעקב02.02.22
78
יועז הנדל חסם אותי. קשה ל"ממלכתי" להתמודד עם האמת.
מיקי02.02.22
77
היה שווה שתקום כל הממשלה הרעה הזאת רק כדי שיועז הנדל יעביר את הרפורמה הזאת שתרסק את קרטל העסקנים המכונה - "וועדת הרבנים לעינייני תקשורת". הציבור מאס בהם!!!
דוד02.02.22
76
מישהו יכול להסביר האם מהיום יוכלו להתקשר אל ילדי פרסומות של תועבות או מסיון ? מה תכלס הולך להשתנות? נוכל לשלוח sms? מה בדיוק אמור לקרות?
יהודי של אמת02.02.22
האמת שום דבר, מי שירצה מכשיר בלי אינטרנט יוכל לעשות את זה הלאה ומי שירצה אינטרנט כמוך יוכל גם הוא להמשיך. ההבדל היחיד שמהיום לא יהיה מושג שאפשר לזהות מספר אם הוא כשר או לו
האמת שום דבר02.02.22
75
בעוון האינטרנט באים כל הצרות? לפני 200 שנה לא היה אינטרנט, לא היו צרות? הכל היה דבש?! סעו לאפגניסטן, תברחו למדבריות, תתנתקו מהעולם המערבי. אי אפשר לחיות בעולם המערבי ולדמיין שאתם חיים באפגניסטן. לא יקרה לכם כלום אם תנסו להיות עקביים.
אה באמת?02.02.22
העולם המערבי כפה את עצמו עלינו- לא להפך. אנחנו היינו פה קודם. אין לנו מה לברוח לאפגניטסטן. שהציונים יברחו לאוגנדה.
דוד02.02.22
הציונים הם השולטים פה ולא אתה. בינתיים הם אלה שמחלקים את ההוראות פה. 2000 שנה היה לכם זמן לעשות משהו ולא עשיתם, באו הציונים והצליחו במה שאתם לא העלתם על דעתכם להצליח 2000 שנה. העולם המערבי כפה עצמו עליכם? ליצן קטן שלי, טענה כזו תתקבל בבי"ד של מעלה? אתה היית פה לפני סדום ועמורה ולכן אתה תחיה בתוך סדו
עוד אחד...02.02.22
אף אחד לא כופה עליך תמשיך להשתמש במכישר הכשר שלך!!!!!
משה02.02.22
74
הנדל יודע טוב מאד שהציבור החרדי תומך ברפורמה. אחרת הוא לא היה הולך על זה. ועדת הרבנים מנותקת מהציבור. נכון עושה הנדל ותבוא עליו ברכת הטוב.
איצ'ה02.02.22
רק אתה תומך ואל תקרא לעצמך חרדי אם אתה לא שומע לרבנים
הבנת02.02.22
73
כל הכבוד ליועז הנדל
משה02.02.22
72
מי יודע אם לעת הזאת הגעת למלכות אל תרפה ואל תיכנע מר הנדל העסקנים המושחתים מובילים את כולנו באף
מי יודע02.02.22
אסור שהנדל יכנע נמאס מהסיטואציה ההזויה הזו
צודק03.02.22
חיה בסרט. שאת כותבת גדולי הדור כוונתך ליענקוש? או רודן צעיר אחר? רק תסבירי את כוונתך. בשביל הקוריוז - מרן שרתוירה לא יודע מה זה מכשיר טלפון. ק''ו כפול ומכופל שאינו יודע מה זה אינטערנעט.
מלון ואולמי וקשל02.02.22
אתה חסר שכל!!! מה הקשר?? לעת של מה?? מה טוב בזה?!?? זה מביא חורבן לציבור החרדי!! ואם אתה לא מבין זאת בכוחות עצמך אז תקשיב לדעת גדולי תורה שקוראים ואומרים שזה נורא....
אני חיה בסרט02.02.22
תסתלק מפה, רשע
חיים02.02.22
71
פח
ממשלת עמלק02.02.22
70
בס"ד, יועז פנים לגהינם" ממשלת הרמאות בראשות הפסיכי [כדברי גפני] בנט חובש הכיפונט. מה שהם מאשימים את הועדה לעינייני תקשורת זהו רק התירוץ ולא האמת, התירוץ הזה לא קביל בעולם האמת.
bgh02.02.22
69
ואולי הפעם הוא צודק..... כל מי שעוקב על התנהלות ועדת הרבנים לענייני תקשורת יוע שהדג מסריח מהראש... חסימת מספרים וקבוצות וואטסאפ פון משפחתיות, מחירים יקרים ומופקעים על כל מכשיר כאשר אין אף אלטרנטיבה ועוד ועוד אנחנו כציבור צריכים להתחיל לתמוך בתחרות ולא במונופול, ואם רוצים כשר שיהיה כמה חברות שמספקות
יונתן02.02.22
68
אז ככה : בבחירות הבאות אצביע בע''ה למר יועז הנדל. היחידי שבס''ד שדואג לחרדים ללא משוא פנים וללא כניעה לשלטון העסקנים האטום השבע ומדושן העונג. אם ועדת הרבנים הנשלטת ע''י קבוצה מאד מסוימת הייתה קשובה לצרכים ולציבור, כנראה שכל המהלך הזה היה נחסך. ובכן מר הנדל חזק ואמץ אל תירא ואל תחשוש כי עמך כל הציבור
מנדל הנדל02.02.22
גם אני!!!
מ03.02.22
67
למה לכתבי יתד נאמן (המודיע המבשר והפלס) מותר להשתמש באינטרנט ולהביא משם תמונות וחדשות לציבור, מה להם אין יצר הרע? למה בי לא נותנים אימון שאשתמש בזה בסינון ראוי?
משה בן אברהם02.02.22
וגם לחילוני יש אינטרנט אז מה?
ץ02.02.22
66
סוף סוף משהו חכם בממשלה הזאת.
חיים02.02.22
שריר למה שינית את שמך?
חיים02.02.22
65
שמא גרים
ללא שם02.02.22
64
גזירת שמד כמשמעו , אם הבעיה היא הריכוזיות של הוועדה לענייני תקשורת אפשר להחליט על פתיחת השוק לכשרויות נוספות כמו כשרות מאכלים וכל אחד יחליט עבורו מה הוא קונה ואיזה כשרות הוא צורך אבל מדוע לבטל מצרך שמאות אלפים צורכים מרצונם החופשי , זה מה שאמרנו ממשלת שמד וגזירות שמד כמו הפרימיטיביים בימי הביניים בה
הונגרי02.02.22
ומה אתה בדיוק עושה פה?
מי שמדבר...03.02.22
גזירת שמד??? אז איך אתה מגיב דרך האינטרנט???
רפאל02.02.22
יש חברות סינון כמו "רימון" ואחרות, שאתה יכול להצטרף אליהן באופן וולונטרי. אפשר להקים גם חברות חרדיות עם "הכשר" חרדי, למי שמעוניין. אבל העסקונה החרדית רוצה מונופול ושליטה מוחלטת, כדי להמשיך לשלוט בך, במידע שאתה צורך ובמחשבותיך, ולעשוק אותך עד תום. (נו, העסקנים צריכים לחתן ילדים ולתת לכל אחד "סידור מ
עזרא02.02.22
מי שמנע פתיחת כשרות נוספת, זה לא הנדל אלא ועדת הרעבנים.
חרדי03.02.22
חייבים לעשות סדר. אתם מוסתים ומושפעים מתעמולה שקרית ללא בחינת הנושא לאמיתו. הרפורמה לא מבטלת את הקומה הכשרה!!!!!!!!!!!!!! (למרות שיש שרוצים שתחשבו כך) היא ס"ה מאפשרת למי שרוצה רח"ל לעבור למכשיר טרף עם המספר הכשר יוכל לעשות זאת! אתה רוצה להכריח את כולם ללכת עם כשר והם אומרים לא! אתה לא תכריח! הקומה
משה02.02.22
אז על אנו נלחמים? על "הזכות" של העסקנים לבלוש אחרינו?
רפאל03.02.22
63
היי לא רק החרדים משתמשים בנוקיה, גם דתיים לאומיים!!!!
דתית לאומית גאה02.02.22
62
לצערי הרב ולכאב כל עם ישראל מר הנדל הצליח לעשות משהו נוראי פירצה קשה בחומה הבצורה של קדושת עם ישראל הכולל פגיעה בהתנזרות של ילדינו וקישור הדור הצעיר לעולם הגדול לצערינו הרב מי שיש לו חלק גדול בזה זוהי וועדת התקשרות אשר עשתה גם במקומות שלא היה קשור אליה. עד היום מספר הטלפון שלי במשרד חסום על ידי הוו
חושב02.02.22
הרי החמס של "ועדת הרבנים לעינייני תקשורת" ידוע ומפורסם, אך ההנהגה בחרה לשתוק ולהפקיר אותנו בידי הוועדה שהם עצמם מינו. אין להנהגת כל דרך להתנער מן האחריות על ביטול הקומה הכשרה.
רפאל02.02.22
61
הנדל משקר במצח נחושה, החרדים נהנים מתחרות מצוינת, עד היום כל חרדי יכול להתנייד עם המספר האישי שלו בין כל חברות התקשורת ובלבד שהמכשיר שלו יהיה כשר ויתאים לסים.
יעקב02.02.22
כמה עולה C2 כשר וכמה עולה סמארטפון משוכלל בהרבה?
מי זה?03.02.22
60
סוף סוף יש שר תקשורת שדואג לחרדים העובדים ובנינו מי שאומר שבגלל זה לא יידעו למי יש כשר ולמי לא זה שקר כי בנינו אדם שמחליט לקנות פלאפון לא כשר יחזיק 2 פלאפונים 1 כשר בגלל הילדים בשביל שיקבלו אותם למוסדות החרדים ואחד שהוא יחביא בשביל העבודה.
אביאל02.02.22
לא חייבים סמרטפון לעבודה, אני עובד בהייטק עם ליפטופ ולא צריך סמרטפון.
מתכנת03.02.22
"בשביל העבודה"- הסמארטפון הכל חוץ מבשביל העבודה. אני עובד בהייטק ומסתדר עם פלאפון כשר - בלי פלאפון נוסף "בשביל העבודה". הלפטופ די והותר בשביל לעבוד גם מהבית וגם מהעבודה. לא צריך להיות זמין 24/7 בווטסאפ. מי שקונה סמארטפון "בשביל העבודה" זה מישהו שתמיד רצה סמארטפון ועכשיו יש לו סוף סוף "תירוץ" טוב
דוד02.02.22
אילו היית אפילו משגיח כשרות בחברת הייטק לא היית מסתדר בלי טלפון חכם.
רפאל02.02.22
שטויות אני מכירה כמה עובדות הייטק ללא טלפון חכם.
מישהי ריאלית03.02.22
נכון, גם אני עובדת בהייטק בחברה חילונית למהדרין והלפטופ מספק את כל הצרכים שלי.. אין לי שום צורך בסמארטפון
מהנדסת02.02.22
מהנדסת מה? את ניקיון השירותים בחברת הייטק? לזה באמת לא צריך סמארטפון
איפה את חייה?03.02.22
כך מצליחים למכור עשרות או אפילו מאות אלפים של קווי טלפון שבעצם אף אחד לא צריך. מי יוותר על כזה נתח שוק?
רפאל02.02.22
59
אני עומד ומצדיע לשר הנדל , חייבים לשחרר את החרדים מחיי בורות
ללא שם02.02.22
סטייל העבודה משחררת
איתי02.02.22
58
כל מה שאמרת לא מצדיק את מה שאתה עושה עוקר ישראל חזור בך!!!!!!!!!!!!!!!!!! ה' לא אוהב מעשים כאלו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! רוצה אותנו עם קדוש שיעבוד אותו ולא את הפלאפון כל מי שיש לו פלאפון לא כשר כל הזמן בו ואין לו שניה לעבוד את השם
א03.02.22
ה' רוצה אותנו עם קדוש שנעבוד אותו, ולא שנבלוש זה אחרי זה באמצעות "הקומה הכשרה".
רפאל04.02.22
57
אני דווקא נהנה ממנו בקטע שהוא מבטל את ועדת הרבנים ההזויה. אדרבה, שיפתחו כמה הכשרים ותהיה תחרות ולא נצטרך לשלם על פלאפון 300 ש"ח בשמן שמחיר העלות שלו היא 20 ש"ח.
גערער03.02.22
56
ואולי הפעם הוא צודק..... כל מי שעוקב על התנהלות ועדת הרבנים לענייני תקשורת יוע שהדג מסריח מהראש... חסימת מספרים וקבוצות וואטסאפ פון משפחתיות, מחירים יקרים ומופקעים על כל מכשיר כאשר אין אף אלטרנטיבה ועוד ועוד אנחנו כציבור צריכים להתחיל לתמוך בתחרות ולא במונופול, ואם רוצים כשר שיהיה כמה חברות שמספק
יענקל03.02.22
55
שבנו והתרענו כי לא "השחיתות" מעניינת את המפגינים, אלא לדרדר חזרה את ישראל לאוסלו ג' - ונתניהו היה המכשול המרכזי עבורם אנשי ימין רבים סירבו להקשיב ולהאמין ש"הנדל מהשייטת", ראש המכון לאסטרטגיה ציונית, ייתן יד לממשלה לא-ציונית הנדל מוכיח שלעולם לא היה אדיוט שימושי, אלא נבל מסוכן
נדב02.02.22
54
גם אני חרד לדבר ה' ומצדיע להנדל על הרפורמה
בנימין02.02.22
53
לכל המבינים ..משמעות מעשהו של הנדל זו הכרזת מלחמה בציבור החרד לדבר השם..לאו דווקא בנקראים חרדים..הקומה הכשרה למרות שאכן יש בעיה עם העסקנים שמשתמשים בכוחם גם להרע וגם גורפים לכיסם ( יתנו על זה את הדין )היא הצלה גדולה ושמירה חשובה ביותר על טוהר ושלמות המחנה הירא לדבר השם..מי שנלחם בזה הוא רשע מרושע אנ
ערן02.02.22
את כל ההגנות שנותנת "הקומה הכשרה" ניתן להתקין גם עכשיו. השינוי היחידי הוא שרב השכונה שלך ומנהל המוסד החינוכי שבו לומד הילד שלך כבר לא יוכלו לבלוש אחריך. על זה אתה נלחם?
רפאל02.02.22
איך בדיוק ניתן להתקין גם עכשיו אחרי הרפורמה
יוני03.02.22
מי שבאמת חרדים ולא רק נקראים, לא יעברו גם אם יתאפשר להם לשמור על המספר.
נו באמת...03.02.22
52
ברור שוועדת הרבנים הביאה את זה עליהם. הם התנהלו בביריונות ובהמון שחיתות שלא נדבר על התנהלות קיצונית ובחנק ממש על הציבור החרדי ובראשם ציבור העובדים והמתפארנסים .שלא איפשר הודעות סמס שלא מובן לי מה לא טוב בזה .יום טוב
ללא שם03.02.22
51
"עסקני 'ועדת הרבנים' צריכים להגיד לעצמם 'אבל אשמים אנחנו'. הם התנהלו בבריונות. הציבור רתח. פוליטיקה פנימית הובילה לחסימות הזויות. לא נתנו לציבור הסברים. הציבור מאס וכעת קשה לנו לגייס את הציבור למאבק ולהסביר למה המהלך של יועז הנדל מסוכן". כל מילה בסלע!!!!!!
כל מילה בסלע!!!03.02.22
50
כולם ללא מסיכה. אז הוא מצפצף אליכם. כמו ששנים ועד הרבנים לעניני תקשורת עושה מה שרוצים. חוסמת מספרים של ידידם שלא קשורים לשום תועבה. אז מה הפלא?
חיים פרידמן 03.02.22
49
בראיון מלא בקלישאות מטומטמות שמנסות להצדיק, בלי הצלחה, את המעבר החד שלו מהימין לשמאל, יועז הנדל מתגלה כאדם הכי חלול בפוליטיקה הישראלית.
יהונתן03.02.22
48
נכנס בהנדל על 100 קמ"ש ולעזאזל ההאשתאג....
גרוס02.02.22
47
מכל התגובות פה זה נראה שהרבה חרדים פשוט שונאים את עצמם
002.02.22
מכל התגובות פה נראה שרבים מהחרדים פקחו עיניים והם מאוד מודעים למה שקורה לעצמם ולסביבה
0+102.02.22
46
שריר-נביא אמת, ויודע דעת וכו' תשמע טוב לא אתה עם אלף תגובות בשמות שונים, ולא הנדל כהנא בנט וליברמן עם לפיד תכריעו את היהדות החרדים, הרבה יותר גדולים מכם בתהום הנשיה, בזמן שאתה שורץ פה באינטרנט עשרות אלפי בני תורה יושבים והוגים בתורת השם, ולא יעזור לכם, היהדות החרדית תמשיך לפרוח על אפכם ועל חמתכם
יואל02.02.22
45
ממשלת רשע שכל מגמתה לעקור את הדת ולדכא את החרדים
צבי02.02.22
ממש כך........
......02.02.22
44
לי לא מפריע הקומה הכשרה מפריע לי שמייעדים לזה מכשירים דפוקים וענתיקות אני כל היום מקלל רק בגלל המכשיר הארור שיש לי. מה הבעיה לייעד לסים כשר סמסונג. מראית העין? שיעשו לכשרים גלקסי בצבע ורוד וידעו שזה מכשיר כשר
ארי03.02.22
43
איך יתכן שאותה ועדה שמאשרת לחסידות גור היא מאשר לציבור הליטאי????? אם הייתה ועדה מיוחדת לציבור הליטאי הייתה מאשר (בלית ברירה) אולי מצלמה ואולי אפ' SMS, נגן MP3 וכו' לא הייתה חוסמת כ"כ הרבה מספרים... נקודה למחשבה..
ספי03.02.22
42
אז ככה : בבחירות הבאות אצביע בע''ה למר יועז הנדל. היחידי שבס''ד שדואג לחרדים ללא משוא פנים וללא כניעה לשלטון העסקנים האטום השבע ומדושן העונג. אם ועדת הרבנים הנשלטת ע''י קבוצה מאד מסוימת הייתה קשובה לצרכים ולציבור, כנראה שכל המהלך הזה היה נחסך. ובכן מר הנדל חזק ואמץ אל תירא ואל תחשוש כי עמך כל הציבור
יענקל03.02.22
41
עכשיו כולם רואים את מה שכבר ידענו מזמן... יועז הנדל הוא גוש של כלום... כזה שמלא בסיסמאות על ממלכתיות ובפועל חסרי כל אידאולוגיה וערכים.
מלכה02.02.22
40
רק מתי זה נכנס רשמית לתוקף אני מעונין למשוך מספר כשר לרגיל כרגע אני משלם עבור 2 מספרים אחד כשר ואחד רגיל
...02.02.22
יש מאות אלפים כמוך.
רפאל02.02.22
39
סוף סוף. ברכות לשר ולכולנו!!!
ישורון02.02.22
38
כפייה חילונית נקודה
דניאל סיני02.02.22
אף אחד לא כפה עליך שום דבר. אם אתה חפץ בכך, אתה יכול להמשיך להשתמש בקו טלפון חסום לאינטרנט ולהעברת הודעות. הדבר היחידי שנפגע זה היכולת של מנהיגי קהילות לבלוש אחרי בני קהילותיהם ושל מנהלי מוסדות לבלוש אחרי הורי תלמידיהם. במקום שהציבור ישלם על שני קווים, "אחד כשר ואחד כדי להתקשר" יהיה די לשלם על קו
רפאל02.02.22
37
מה אכפת לשר הנדל אם לאדם יהיה מכשיר כשר או לא? הנדל יודע שעניין הטלפון הכשר זה ציפור נפשו של הציבור החרדי אז למה הוא רוצה לפגוע בזה? איך זה בדיוק מקדם אותו? ולמי זה מפריע (במשרד התקשורת) שיש לאדם זה או אחר מכשיר כשר? אין זה אלא רוע לב וכוונת תחילה לפגוע ברוחניות של ציבור שם. סמוך ובטוח שהוא יתן על כ
שכל ישר03.02.22
מי שיתן את הדין זה העסקנים אם הועדה היתה מתפשרת להקים ועדות אחרות שלא תחת הפשעים שלהם אלא תחת רבנים אמיתיים לא הייתה רפורמה. ובה אנו נצליח לעשות את רצון אבינו שבשמים ולבער הרע מקרבינו
אברך 02.05.22
36
אם היו כמה הכשרים שהיה ניתן לנייד את המספר ביניהם, ורק ביניהם, לא היה הצדקה חוקית להתערבות, כי זה לא היה מונופול. כך שאם חשוב לועדת הרעבנים הקומה הכשרה, שיתכבדו לוותר על המונופול שלהם וכך הבעייה תיפטר מאיליה. וכן על הרבנים שקוראים לחתום על טופס ביטול מותנה, לפתוח כשרויות נוספות בלי רשות העסקנים.
יהודי חושב03.02.22
35
דברו עם חבריו לשייטת שכולם אומרים שליועז איכפת רק מיועז. זה האיש, חלול, יהיר, ובעיקר מאוהב בעצמו..
שחר03.02.22
34
מה זה חשוב מה הנדל הצלופח חושב היום כשברור לכולם שמחר הוא עלול לחשוב משהו אחר לחלוטין על פי הפוזיציה החדשה
אהוד03.02.22
33
בתור סטנדאפּיסט, אתה בהחלט עושה עבודה טובה. מה הקשר בין יועז הנדל, נער הפלקטים, שיושב בממשלת שמאל קיצונית, לימין? אז זהו, שאין.
ברק03.02.22
32
רחמנא ליצלן איזה ניסיון גדול לאברכי הכויללים והראשי ישיבות שלא להשתמש באינטרנט כשלא יודעים לפי המספר אם הם משתמשים
משה02.02.22
כאילו מי שרוצה לא יכול להחזיק קו שני לא כשר. נו באמת, כל בחור שלישי היום עם טלפון נוסף לא כשר. תפסיקו להיות חצי אמיתיים.
מיכל03.02.22
31
נכנס בהנדל על 100 קמ"ש ולעזאזל ההאשתאג....
ברק02.02.22
30
מעניין שרק במספרים בקומה הכשרה יש צינתוקים, מעניין למה נגד זה ועדת האינטרסנטים לא נלחמה..
מינקה04.02.22
29
מה הקשר בניגוד לכל גדולי ישראל? הוא מגיע ממפלגת יהדות התורה או שס שהוא מחויב לגדולי ישראל? הוא נותן שירות לציבור, אם הציבור ירצה לשמוע לגדולי ישראל הוא ישמע ואם לא אז זו בעיה של הציבור לא של הנדל. בדיוק כמו שכשבחורי ישיבות באים לקיוסק לצפות בטלוויזיה, אנחנו לא מחפשים איפה בעל הקיוסק עושה בניגוד לגדו
חסידה03.02.22
גם ה"משמשים בקודש" של רבים מגדולי ישראל מששתמשים בטלפונים חכמים "בניגוד לכל גדולי ישראל", אבל על זה כולם שותקים.
רפאל04.02.22
28
אנו תפילה שהשם ינקום את מחללי שמו ויתן להם את עונשם לפנינו שנוכל להודות לו
רחמים03.02.22
27
הוא צודק לא יכול להיות בשם ההכשר יטרידו אותי כל מני תחנות שידור פרסום גמחים למנהים ישיבות כדי לקבל כספים ואחכ על הגב שליעושים קופה ומחלקים אחוזים לעצמם ושאני מבקש מאותו גמ"ח קבלה לא מעוניינים לשלוח די מספיק עים הגזל תהיו אנשים הגונים וישרים אתם בני תורה שלמה
ללא שם06.02.22
26
גם המתיוונים הצדיקו את מעשיהם באיצטלה של טובת הציבור. אי אפשר לדאוג לטובת הציבור שומר תורה ומצוות כשהמוטו הוא לצפצף על רבני הציבור וגדולי הדור. אם באמת היו רוצים להועיל לציבור שומרי תורה ומצוות היו שומעים מה הצרכים שלהם, ותוך כדי שיתוף פעולה מוצאים פתרון הולם שמשרת את כולם. אבל כאן המטרה היא לעקור א
דוד גוטשלק03.02.22
איזה אהבל: ביקשת לנתק את הטלפון שלך אם "חס ושלום" המזימה תצא לפועל, אבל יש לך אינטרנט שפתוח לאתרי חדשות. כמה צביעות...
ליאור13.02.22
תפסיק כבר עם הסיסמאות הנבובות. אם כבוד הרבנים לא מצליחים להשליט את איסור הטלפונים החכמים אפילו על המשמים שלהם, איך יתכן שידרשו זאת מכלל הציבור?
רפאל03.02.22
25
״לא גבה ליבי ולא רמו עיניי ולא הלכתי בגדולות ובנפלאות ממני" איש שחצן, יהיר ומתנשא
משה03.02.22
24
יועז הנדל חתיך מאד אולם טיפש פוליטית מאד למה לעזוב תהיה יפה ותשתוק אדיוט
משגב02.02.22
23
סוף סוף יהיה סוף לגניבה של " ועדת הרבנים" שבתכלס מי שנמצא שם זה לא רבנים אלא גנבים שלהם בעצמם יש אייפונים
26702.02.22
אבל הרבנים שמינו אותם ושממשיכים לגבות אותם נושאים באחריות למעשיהם המקולקלים.
רפאל03.02.22
22
יאלהההה בלאגןן
יונתןן03.02.22
21
לידיעתכם ככה זה באמריקה אין שום קומה כשרה ומטעם עצמם בלי שום כפיה כל מי שאין לא היתר לסמרטפון אין לו אבל הדרך שבו הנדל עושה את זה כן מגיע מלקעקע את החרדים אני שמעתי אותו כבר מדבר שהחרדים הם אנטיציוניזים, לא שונה מהערבים וכ''ו כמו ליברמן
בונם03.02.22
20
שומע את יועז הנדל מתראיין: נשאל על אבו מאזן - אדיש, רגוע, שקט נשאל על חרדים - שוצף, קוצף, רועש כל אחד והאויב שלו
נעמה03.02.22
19
הוא פשוט אפס! לדעתי דווקא מישהו שלומד בישיבה גמרא 40 שנה, שווה פי אלף מיועז המתנשא.
עומרי02.02.22
אז למה אתה חושש שמי שלומד 40 שנה יעבור ללא כשר ברגע שיוכל בלי לשנות את המספר?
מי זה?03.02.22
כך גם אותי לימדו כשהייתי ילד ובחור, האם הז נכון בעולם האמיתי???? לא ראיתי....
ספי 03.02.22
18
יש להפסיק את המאפיה הזו
ללא שם02.02.22
17
יועז הנדל מצדיעים לך!!! עלה והצלח
ללא שם02.02.22
בשביל לחסוך 20 ש''ח בחודש אתה מוכן שהרבה יכשלו בזה, אגואיסט.
רשע02.02.22
מי שיכשלו זה מי שיש לו היום שני מספרים.
קצת שכל03.02.22
16
כל הכבוד לשר הנדל!!!! אסור שמושחתים ישלטו על ציבור כ"כ גדול.
יעקב02.02.22
15
לא הבנתי מההבעייה בדיוק ? מי שרוצה שינייד לאן שירצה ? אלא מאי העסקנים יאבדו שליטה על הצאן? לא נורא כל כך
ללא שם02.02.22
14
האשמים בכך הם גם עסקני 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'. לדבריו: "עסקני 'ועדת הרבנים' צריכים להגיד לעצמם 'אבל אשמים אנחנו'. הם התנהלו בבריונות. הציבור רתח. פוליטיקה פנימית הובילה לחסימות הזויות. לא נתנו לציבור הסברים. הציבור מאס וכעת קשה לנו לגייס את הציבור למאבק ולהסביר למה המהלך של יועז הנדל מסוכן".
כל מילה! חבל מא02.02.22
13
במשטרים טוטליטרים הרוצים לשלוט בארחים (לא לטובת האזרחים אלא לשליטת השליטים) מתקיימת שליטה על המידע. לא מאמינים לאזרחים שיש להם שכל להבדיל בין טוב ורע
רק לטובת שלטון הצמרת02.02.22
מי שעובר בנהר איפה שהנשים מכבסות...
איתי02.02.22
12
תקשורת פתוחה ולא מגוייסת זה מה שצריך
ירמיהו06.02.22
11
נראה שחברי וועדת הרבנים או שלוחיהם מסתובבים פה ומגיבים. חשבתי שבהוראת גדויילי ישראל אסור לעשות שימוש באינטרנט
מצחיק03.02.22
10
חלאס אני חרדי הדוק, וצריך לומר את האמת "על וועד הרבנים" להיסגר לאלתר, ולפתוח וועד שקוף לציבור, למה המכשירים הכשרים כ"כ יקרים ביחס ללא כשרים, כי כמה בריונים צריכים לעשות עלינו מילונים, באצטלותא של "וועד הרבנים" די לצביעות, על הציבור לא לשתף פעולה, ועל העסקנים לייצר פתרון, "לא עוד כמה בריונים נעלמים י
HG02.02.22
9
מה חשבתם? שעוד מאה שנה שיהיו פה רק רובוטים ואנחנו עדיין החיה עם 'סמסונג אברייכים'?! תתעוררו העולם מתקדם...
יפה03.02.22
8
אפס מואפס יועז
איילת03.02.22
7
בנט נוכל וסער טיפש, אבל שני החלשלושים הגדולים אלו מתן כהנא ויועז הנדל. הראשון טס אולי גבוה אבל ג׳ובניק חסר חוליות של בנט בלי שום יכולת לדעה עצמאית, והשני, הימין יפה הבלורית והממלכתי, מפקד יחידת שושו גיבורה במילואים, מישהו יודע לאן נעלם השני?
לירון02.02.22
6
איש רע וצבוע שראוי שייעלם מהפוליטיקה לתמיד.
עילאי02.02.22
5
יועז הנדל כל הכבוד!!! כל הציבור החרדי מאחריך!!
יהודי חרדי02.02.22
לא יהודי ולא חרדי.....
.....02.02.22
אל תדבר בשם כל הציבור !!!!!!!!!!!! כי לא כולם גאים בו אלא ההפך !!!!!!!!!
אנונימי02.02.22
4
הלוואי שהשר הנדל יצליח לעשות רפורמה טובה ולהוריד מהאלימים את המונפול
השר הנדל צודק וועד הרבנים גוף בריוני02.02.22
3
זה הכל אינטרסים וכח - אל תהפכו את זה למלחמה של תורה גדוילים אלעק
על מי אתם עובדי02.02.22
מויישה גרויייייס פשששש
שוקי02.02.22
זה אכן מלחמה בהשם וביראי השם..ולא יעזור לכל הליצנים הרדודים..למרות העסקנים הרשעים..אין קומה כשרה זו ירידה לחיי המון אנשים שיאלצו לחיות ללא מכשיר נייד ...רשעים מרושעים
אלעזר 02.02.22
מי שמונע מאנשים להחזיק טלפון הם רבנים שלכל אחד יש לפחות "משמש בקודש" (משב"ק) אחד המצוייד בטלפון חכם המטפל בכל העיניינים של הרב. שונאיהם של רבנים, שאינם יודעים בצערם של תלמידי חכמים, גזרו עלל הציבור גזירה שאי אפשר לעמוד בה, וכדי להוסיף חטא על פשע עוד מטילים את האשמה על שר התקשורת.
רפאל02.02.22
2
להתפלל למפלתו הקרובה של שר הצורר ושולחו כפוי הטובה ובמקביל להתחזק בנושא שיחות וצילצולים בבתי הכנסת בזמן התפילה והלימוד, רק לפני לא הרבה זמן כאשר לא היו ניידים רק נייחים בבית לא נחשפנו לתופעה המכוערת - לצערינו - של הפרעות יומיומיות בכל התפילות ,ובזכות שמירת קדושת בתי הכנסת נזכה לנצח את כל הרשעים והאו
מנחם 02.02.22
ומה אתה עושה פה אדוני הנכבד?
חצוף03.02.22
1
כל הכבוד לשר 💯👍 נמאס מהנוכלים בשם היהדות לרמות את הציבור
ללא שם02.02.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24