כיכר השבת

טור כואב

די לחובבנות חרדית בטיפולים רגשיים // הרב בצלאל כהן

הקהילה החרדית אינה יכולה להרשות עוד לעצמה להתנהל כאוטונומיה, ולקבוע כללים משל עצמה בתחומים שהנשמה תלויה בהם // הרב בצלאל כהן על המטפלים החרדים (דעות)

57
הרב בצלאל כהן | כיכר השבת | ל' באדר א' | 03.03.22
בצלאל כהן
בצלאל כהן (צילום: יובל אצילי)

בימים אלו, מקודם בכנסת חוק להסדרת מעמדם של מטפלים באומנויות. מטרת החוק היא לקבוע אמות מידה מקצועיות לתחום הטיפול, מבחינת הכשרה, הדרכה, התנסות, ליווי, ומחויבות לכללים מקצועיים ואתיים. החוק זוכה לתמיכה רחבה מהקואליציה ומהאופוזיציה, נוכח ההבנה של חשיבות העניין והכרה בנזק העלול להגיע למטופלים ממטפלים לא מקצועיים.

בהצעת החוק, נכנסה החרגה ביוזמתו של ח"כ יעקב אשר נציג "יהדות התורה", שביקש לאפשר למטפלים חרדים לעבור הכשרה אקוויוולנטית שאינה אקדמית, על מנת לאפשר למטופלים חרדים לפנות לאנשי טיפול חרדים.

הטענה שמטופלים בקהילה החרדית צריכים לקבל מענה ממטפלים חרדים, נראית לי נכונה ומוצדקת. אולם ההנחה שאין מספיק מטפלים חרדים שעומדים בדרישות החוק החדש, טעונה למיטב הבנתי בדיקה מעמיקה.

כיום ישנם חרדים וחרדיות רבים שלמדו ושלומדים באופן מסודר ומקצועי מגוון רחב של מקצועות בתחומי הטיפול: פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, טיפול באומנויות, יעוץ חינוכי, סיעוד ועוד.

חלקם עושים זאת במוסדות אקדמיים ייעודיים לקהילה החרדית, וחלקם במוסדות אקדמיים כלליים בברכתם של מורי דרכם. בכל שנה ישנם אלפי חרדים שפונים ללימודים אקדמיים, ואף נתמכים לשם כך בעמותות חרדיות שנועדו לסייע לציבור החרדי לרכוש מקצוע ולהתפרנס בכבוד.

לעניות דעתי, הטענה שאין אנשי טיפול חרדים בעלי תארים אקדמיים מתאימים, נועדה בראש ובראשונה לשרת את מנהלי המוסדות החרדיים שעוסקים בהכשרה בתחומים אלו, והם חוששים שהחוק החדש יפגע בפרנסתם.

ההצעה להכיר בהכשרה אקוויוולנטית, יכולה להיחשב כהצעה הגיונית וסבירה. אולם למרבה הצער, אירועי השנים האחרונות מעוררים חשש גדול בעניין זה. הקהילה החרדית אינה יכולה להרשות עוד לעצמה להתנהל כאוטונומיה, ולקבוע כללים משל עצמה בתחומים שהנשמה תלויה בהם. כשם שכל אחד מבין שבתחום הרפואה או ההנדסה, לא ניתן להתנהל באופן עצמאי, ולהסתפק בקיצורי דרך, מפני שהדבר עלול לעלות בחיי אדם, חשוב להכיר שגם תחום הטיפול איננו דבר שאנו יכולים להרשות לעצמנו חובבנות.

יתכן שיש מקום למהלך רציני ומקצועי מקביל שיתנהל בתוך מערכות החינוך החרדי, שיעמוד בסטנדרטים מחמירים ומקצועיים, אולם בעניין זה חובת ההוכחה עלינו.

הנציגות החרדית איננה יכולה לבסס את עמדתה בשאלה זו רק על שיקוליהם של מנהלי המוסדות, היא מחויבת לשם כך להקשיב לקולם של אנשי המקצוע החרדים, וכאמור יש היום רבים וטובים כאלו. חשוב גם בעניין זה שישמע קולו של הציבור, שעשוי לשלם מחיר יקר אם החוק שיסדיר טיפול מקצועי לכל אזרחי ישראל, יותיר את הקהילה החרדית מאחור.

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
כהמשך להודעה קודמת אולי די ל"חובבנות החרדית" שכל מי שיש לו כיפה ועניבה (היום כבר לא זקוקים לכובע) נושא בתואר "רב"
מישו04.03.22
45
ואווווווווו אי אפשר היה להגיד את טוב יותר. ישר כוח גדול . די לחובבנות החרדית באופן כללי .
מממ04.03.22
44
צודק בהחלט!
הציבור צריך להיפתח יותר ולהכיר יותר בכך 03.03.22

הצגת כל התגובות

43
זה ממש אבסורד שהרבה "מטפלים", מקבלים אנשים רק בגלל שהם מרגישים שיש להם גישה. ועוד לוקחים על זה הרבה מאוד כסף כמו פסיכולוג. או קיבלו הכשרה קצרה של מס' חודשים על מה שלומדים בד"כ מס' שנים. ממש פשע לכל דבר!!!!!!
% 100 צודק03.03.22
42
צודק במאת האחוזים.
ברסלבר שפוי03.03.22
41
אני חושב שצריך לקבוע אמות מידה מקצועיות ואז על פי זה לעשות את הלימודים האמביוולינטים. בתור אדם שלומד עבודה סוציאלית, במכללה אני יכול לומר שיש הרבה קורסים שלוקחים הרבה זמן שאינם נצרכים כלל, ולא כל כך מותאמים לחרדים.
חיים04.03.22
40
תתפלא, אבל הורים רבים מוכנים לוותר על טיפול בכלל ולא לקבל מטפל שלמד במקום "כפרני" וכחלק מהלימוד נחשף לתכנים לא ראויים "בברכת רבותיו". הדרישה להכרה בתואר אקווילנטי, מקביל לתואר אקדמי, לא מגיעה ממנהלי המוסדות אלא מגדולי ישראל (יודע ממקור ראשון!) כאשר הם רוצים ודורשים שאיכות הלימוד וההכשרה לא תיפול במא
מישו04.03.22
39
הכל נכון, אבל לי היה ניסיון מר עם אשת מקצוע "אמיתית" שבתואר שלה היא דוקטור. פגעה בי קשות. והתנהגה באופן לא אתי ולא מקצועי. שמעתי גם מחברותי סיפורים כאלה על אנשי מקצוע "אמיתיים" עם תארים וכו'. כך שתעודה היא ממש לא הכל.
שושי04.03.22
38
אחר קרוב לשלושים שנה בחינוך, ברור מן השטח שאלו הטובים בלי הכשרה מקצועית הם הכי טובים והכי מוצלחים, והרבה מן הבעלי תואר מזיקים. החוק מיותר, תן לעם ללכת למי שרוצים, הם לא טפשים. החוק ישים כל רב, רבה או משגיח באיום על ביצוע עבודתו יום יום לקדם צעירי הצאן ולעזור גם למבוגרם באתגרי החיים.
מחנך הרבה שנים03.03.22
37
לא נעים להגיד . אבל הכל הכל כסף. עקרונות ? ערכים? אמת ? זה מתאים למזרוחניקים
מדינת ערב רב03.03.22
נכון מאוד האקדמיה מקבלת המון המון כסף בשביל לחלן את החרדים. ולכן מאוד חשוב להם שיעברו את ההכשרה דווקא אצלם.
שר האוצר04.03.22
36
כמה נכון וצודק !! דיני נפשות ממש!!!!!! כל החלטורות בנושא מסכנים את האנשים ובפרט מפרקים בתים חופשי בלי שום הסמכה כסף שחור לכיס בלי קבלות בסכומי עתק!!!!! ונזק אדיר בטיפול כושל שממית שואה על חייהם של נשמות רבות הגיע הזמן לשים קץ לסיפור !! לא אקוילנטי ולא בטיח!! שגפני יפסיק לדאוג לכספים של החברים שלו וי
ללא שם03.03.22
35
לכל הכותבים הנכבדים שמוכנים למסור את ילדיהם למטפלים שעברו הכשרות כאלה ואחרות, ורק לא לימודים אקדמאיים טיפוליים שמיועדים אחרי הכל להכשיר את המטפלת ברמה הגבוהה ביותר שאפשר. האם הייתם נותנים את ילדיכם חלילה לטיפול רפואי פולשני בידי אדם ירא שמיים שעבר קורס כלשהו ב'בית הרופא' במקום מנתח שלמד ומלומד גם לא
הורה04.03.22
34
בה בה בה עם כל הכבוד לרב בצלאל כהן הוא גם נכנס לאתר עם תואר רב כדי להשפיע אז אייך הוא רוצה שלא יהיה חובבנות בטיפולים רגשיים
מוטי ברקו04.03.22
33
כשמתעסקים בנפש האדם אין מקום לפשרות ולחובבנות.יש ב"ה מעגל הולך ומתרחב של מטפלים רגשיים עם הכשרה אקדמית מקצועית שעברו את כל הדרך ונותנים מענה לציבור שלנו ומה שמגיע לילד חילוני מגיע לילד חרדי.איש טיפול מקצועי ברמה הגבוהה ולא חאפרים
שוקי03.03.22
32
מתי לאחרונה כתבת מילה טובה על הציבור החרדי? סתם, מילות הערכה, שבח, משהו טוב. מנסה לגרד את זכרוני.
לוי04.03.22
למרות שהוא מנסה לתקן את הציבור החרדי וכו' עדיין הדברים כאן נכונים.
אא04.03.22
31
הכותב מבלבל את המוח א. חייבים להסדיר את מקצוע הטיפול. ב. למידה במוסדות אקדמאיים לא יוצרת מטפלים מקצועיים. מכיר מטפלים שלמדו במקומות שאינם מוכרים ע"י המל"ג והם עושים עבודה מעולה מנגד אני מכיר עובדים סוציאליים עם תואר שני שלא יודעים כלום מהחיים שלהם. למדתי תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית. ואני
עו"ס04.03.22
30
היי חיים מסכימה ממש!! ויש לי תואר שני אקדמאי!
מרים04.03.22
29
יש בעיה מהותית פסיכולוגים חרדים שהם לא ייפגוע בקו הדתי הם מוטעים יש אנשי מקצוע אולי לא פסיכולוגים אבל הם גם מבינים עניין וגם הם חרדים ולא פוגעים בזהות החרדית זה לא פשוט - הרבה מידי פסיכולוגים פתחו גישה שהם מעל הרבנים ואז הם מרשים לעצמם לעשות בטיפול מה שהם רוצים - ומזה הכותב מתעלם!!! הדת היא מעל ה
רונן03.03.22
28
מכתב ששלחתי למטפל שהלכתי אליו למספר פגישות... מכתב בו הבעתי את הקושי בתשלום גבוה ומופרך!!!!! דעתכם חשובה לי... שלום ליקר באדם, מרפא הנפשות, משכיל אל דל, איש נבון וחכם............ הי"ו! ראשי מלא, התיישבתי לכתוב, לפרוק, פונה אל חברי לנפש - העט והמכחול... בעידן הזה המקלדת על כל מקשיה. אני מאד רוצה לשוח
תגובה ל 1207.03.22
מטפלים לומדים קשה כל החיים .
מטפלת שעובדת קשה מאד22.03.22
27
החרדים החדשים מנסים לעשות סדר בציבור החרדי? שיתעסקו בחדש ואנחנו בישן, יין ישן ככול שמתיישן משתבח, נכון שיש מה לתקן אבל לא ע"י מקמי מסגרות שלא ע"פ המסרות שיתעסקו בשטויות שלהם ולא הם שילמדו אותנו מה לעשות...
תימני04.03.22
26
עצוב שבציבור שלנו יש עוד הרבה מאד דברים שנעשים בצורה חאפרית.
הכל חאפרי03.03.22
25
למה דווקא בטיפולים רגשיים צריכים מקצוענים ורבנים או עיתונאים כדוגמא לא? יש איזה תחום שאנחנו לא צריכים מקצוענים ואנחנו מוכנים להסתפק בחלטורה?יש איזה תחום שמכון מנדל והמכון לדמוקרטיה לא אמור להתערב לנו ולהחליט בשבילנו? לא הבנתי מתי העולם הנאור אמור לאפשר לנו להשאר מאחור ולפספס את הקדמה התבונה המוסר ו
חיימקה03.03.22
אתה שואל למה? פשוט כי זה דיני נפשות. אי אפשר להיות חאפרים ולפגוע בנפשות בשם האוטונומיה החרדית.
רחל04.03.22
24
מאחר ובדיני נפשות עסקינן אין זה ראוי שמי שיש לה השכלה חסרה תעסוק במקצוע כל כך חשוב. מספיק להוליך שולל את הציבור החרדי.
ללא שם03.03.22
23
כנראה שהכותב מעולם לא דרך באקדמיה, שלא כמוני. האקדמיה היא מוסד כופר, אפיקורוס ושמטמיע בישראל עבודת אלילים ממש. חבל שחרדי שבאמת לא מכיר, יוציא את בני ישראל למתיוונים. הכותבת למדה קורסים בפסיכולוגיה ויש דרישה להכיר את מייסדי הפסיכולוגיה כגון דרווין למינהו. בן זה לבן עבודת הנפש אין כלום ושום דבר. תתפקח
ללא שם06.03.22
22
בס"ד בסמינרים החרדיים, שאתה כל כך סולד מהם לומדות התלמידות במסלולים למידה איכותית ומהותית. המורות שלהן הן בעלות כלים רגשיים נפשיים מעבודת השם שלהן. התכנים הם מיסודי התורה וספרי חז"ל אשר נכתבו על ידי בעלי הנפש מאות בשנים. כבר, התורות החדשות של האקדמיה, לא מטפלות בשורשי הנפש, כי אין להן מושג שיח ושיג
דובי04.03.22
21
הבעיה היא שהמדינה מעמידה דרישות שאינם רלוונטיות לתפקיד והם רק מהווים 'חסמים' מיותרים. דוגמא: למה צריך אנגלית ברמה אקדמית ? למה זה הכרחי ? אפשר לצמצם קורסים מיותרים. אין שום קשר בין רמה גבוהה לדרישות מיותרות שמתאימות רק לחילונים שיש להם 10 שנים ללמוד.
יוסי786504.03.22
20
בתור חרדית עם תואר שני בייעוץ, מוסמכת מטעם 'איטה' לטיפול CBT, אני מסכימה עם כל מילה, דווקא בגלל שיש לי תואר אקוויולנטי בטיפול באומנות, ובכל זאת המשכתי לתואר שני אקדמי. אי אפשר להשוות את הלימודים והמקצועיות האקדמאית לאלו שלא...
ללא שם04.03.22
19
הכותב צודק.!!!! צריך ללמוד ברמה גבוהה. כל הזמן מוותרים לחרדים. לימודים שכולם חייבים פסיכומטרי אצלנו מוותרים על זה וכד. הכל תמיד בהנחות וככה זה נראה.
שירה 03.03.22
אני מסכים עם הכותב שעדיף ללמוד מקצוע כזה . בהוראה המקומות החרדיים מכשרים בצורה יוצאת דופן .הכלל חשוב ללמוד במקומות שבהם המרצים מהשורה הראשונה בתחום שקראו את כל המחקרים. והמוסד נותן את כל הכלים ותחום הטיפול מה לעשות יותר רציני באקדמיה ללא קיצורי דרך .הכשרה מקיפה ומקצועית . אך חולק לגבי פסיכומטרי .
משה04.03.22
18
צר לי על הכותב שמשנתו ידועה כאילו אצל החילונים הכל מושלם... יבדוק הכותב כמה פסיכולגים הואשמו בהטרדות וכו' כמה רופאים הואשמו וכו' די לנחיתות החרדית. בכל מקום צריך שיהיה גוף חזק שבודק את המטפלים, אבל תמיד יש בעיות טעונות תיקון.
שרה מבאר שבע03.03.22
17
צודק במאה אחוז
ללא שם03.03.22
16
יש כאן סוגיה שצריך לחשוב עליה. כמטפלת רגשית אני יכולה לומר שאכן התחום פרוץ לגמרי במגזר וזה מסוכן מאוד, רשלני ופוגע בנפשות. מצד שני, ראשית, אין מספיק מקומות חרדיים להכשרה אקדמית לנשים, מלבד מקום אחד שיש עליו מתחרות רבות מידי שנה ומעט מאוד מתקבלות וזה לא בגלל אי התאמה אלא מס' מקומות מוגבל מאוד. שנית,
מרים04.03.22
15
שטויות והבלים! בתור אמא לנערה מתמודדת,ושמטופלת אצל פסיכולוגית מהשורה הראשונה עם שלל תעודות,אני יכולה להגיד שמטפל מקצועי עם תארים מהמכללות זה חרטא אחת גדולה,ואם בתחילה חשבתי שהבעיה היא בי,אז הלכתי לברר וגיליתי שיש עוד הרבה הורים שחושבים כמוני,וההפך בטיפולים רגשיים הם הצליחו,קחו לדוגמא את שיטת העבודה
אני03.03.22
14
צודק ולא צודק. צודק - כי חשוב לעשות סדר בתחום הטיפול בקהילה החרדית. אכן יש מטפלים שלא עברו הכשרה וחלקם מזיקים מאד. ולא צודק - כי הפתרון לא יבוא בדמות כפיה על חרדים ללמוד תכנים גויים וחילונים באקדמיות לא חרדיות, אלא להקים מסלולים חרדיים שיפוקחו ע"י גדולי ישראל שישלבו בהם גם אנשי מקצוע איכותיים. הטיפו
אביבה03.03.22
13
כל מילה. משחקים בחיי אדם, בפתיחת תחום הנפש לכל דכפין מתוך מטרה לאפשר למנהלי מוסדות לגרוף קופה בהקמת מסלולים שאינם מקצועיים ומפוקחים. יש אלפי אנשי טיפול חרדים מקצועיים מפוקחים עם תארים באומנות,עבודה סוציאלית ועוד. די להפקרות ולתרבות הקומבינות
יוני03.03.22
לדוד. היום יש מטפלים ומטפלות חרדים יראי שמים עם תארים שלמדו במסלולים לחרדים,שמביאים טיפול מקצועי ברמה גבוהה ושמותאם לערכים תורניים, לא היית רוצה שאדם יקר לך יסתבך נפשית בטיפול רשלני של עוד "מייבין" שלמד קורס כלשהו. כיום יש אלטרנטיבה למטפלים החילונים ואין מקום למאכרים וסליחה ממנהלי מוסדות שרוצים למלא
גם וגם03.03.22
ממש לא נכון הרבה מטפלים פוגעים בנושאים הדתיים של הציבור היקר שלנו כך שאם מציגים רק את הצד החיובי כאילו מטפל מקצועי הוא משהו מיוחד והוא לא - וגם כאילו הכל בסדר אצל מטפלים חרדים... זו שטות
דוד03.03.22
12
טעות ושוב פעם טעות אני למדתי באקדמיה, לפחות מחצית מהלימודים לא רלוונטית לטיפול. סמינר מחקרי, עבודה סמנריונית, הכנה לתואר שלישי, הנחיית קבוצות, פסיכולוגיה שלא מתאימה לנפש היהודי ועוד. אפשר להכין תוכנית מרוכזת, בחצי זמן, בלי כל התכנים המיותרים של האקדמיה הגויית.
גיתית04.03.22
11
הרב בצלאל הכהן הוא תלמיד חכם ואדם חכם ופיקח, זה אדם בעל שיעור קומה שיכול להנהיג קהילה, שתהיה קהילה בריאה, תורה עם דרך ארץ, ואחריות אמתית לאנשי הקהילה.
איש יהודי 03.03.22
10
אני יכול לשתף בתור מטפל בתחילת הדרך , שנתקלתי כבר בכמה מקרים שמטפלים ללא הכשרה ראויה במגזר החרדי עשו נזקים למטופלים ע"י טיפול לא נכון וזה ממש עצוב לא די בכך שלא עוזרים כראוי אלא אף מוסיפים נזק חבל, דיני נפשות...
ללא שם03.03.22
ואני יכול לשתף במטפלים עם תעודות מהאקדמיה עשו נזקים למטופלים ע"י טיפול לא נכון.
עו"ס04.03.22
9
רפואת הנפש היא בדיוק כמו רפואת הגוף . רק אדם שיש לו תואר ועבר תהליך קליני של אלפי שעות התמחות בבתי חולים והדרכות יכול לטפל גם לילדים והחולים במגזר החרדי מגיע טיפול נפשי טוב
ללא שם03.03.22
8
כמטפלת ראוי להבין כי הכשרה קצרה/לא מתאימה היא בכי לדורות.
מירי03.03.22
7
הבן שלי למד בישיבה והיה בפחדים קצת. הישיבה הביאה לו מטפל. ומה המטפל שאל אותו? אולי אתה נמשך לגברים?! היינו בהלם, האמת שטעינו כי לא עשינו עם זה כלום רק לא אישרנו לו יותר ללכת אליו. אבל אין ספק שהאיש הזה סוטה בעצמו. זה מטפלים חרדים חאפרים
אמא 03.03.22
6
כמו תמיד, מיטיב הרב בצלאל כהן לנתח נושאים בכישרון ובמחשבה מעמיקה ויסודית. הטיפול בנפש באדם חייב להיות בסטנדרטים מקצועיים מקובלים. כבר ראינו את התוצאות הקשות של טיפולים שניתנו ע"י מטפלים לא מקצועיים. אסור לתת יד לקיצורי דרך בעניין.
יעקב03.03.22
5
פספסנו כמובן את דעתך "על המקצוענות המודרנית" החילונית בטיפוליים רגשיים שאוסרת את טיפולי ההמרה מצד אחד ומצד שני נותנת אפילו לילדים לעשות ניתוחים לשינוי מינם... מילא אתה מתייחס לקוראים בזלזול אבל איך אתה חי עם הסתירות האלה?
לוציפר 03.03.22
הוא הציג את הסכנות בתוך הציבור החרדי, שעלולות לפגוע בחרדים ובילדיהם. הוא לא אמר שאצל החילונים או המטפלים החילונים הכול בסדר, זה לא היה הנושא. הוא גם לא חושב כך, כי אם היה חושב כך היה עובר לשם. ההבדל ביניכם הוא שהוא מביא בחשבון אפשרות שיש מה לתקן בציבור החרדי, אולי אפילו ללמוד, ואילו אתה חושש להודו
פשוט לא קשור04.03.22
אתה צודק בטענתך, אבל היא לא מופנית למקום הנכון. טרם פגשתי פסיכולוג אמתי אחד שטוען שאי אפשר אף פעם לנסות להשפיע על נטייה כלשהיא ברמה כלשהיא, הרעש והאיסורים הם בעיקר מבוצעים על ידי פוליטיקאים ו"פעילים" כשפסיכולוגים שיוצאים נגד הם בדרך כלל מודים שזה עניין של אג'נדה ולא עניין מקצועי...
מצדרביעי04.03.22
זו לא המקצוענות החילונית זה משרד הבריאות והפעילים הפרוגרסיבים. אין קשר בין הדברים. טיפול רגשי חייב להיות מקצועי. נקודה.
רחל04.03.22
4
אוי כמה דבריך נכונים. היום יש בציבור החרדי כל כך הרבה אנשים שקוראים לעצמם מטפלים, אך אין להם הכשרה מקצועית, והם עושים המון נזק. אוי לכולנו, לא רק לעולם החרדי, אם מקצוע הטיפול ימשיך בדרך הזאת לעשות נזקים. אני מבינה את הצורך במטפלים חרדים, אבל לא מסכימה עם הצורך בהכשרה נפרדת. חלק גדול של העבודה בעולם
ללא שם03.03.22
3
בדיוק כמו שאנחנו הולכים לבאבות רבנים ואדמורים בלי אישור ובלי חותמת של המדינה ובהתאם לחרות הפרטית שלנו לעשות את הטעויות שלנו בעצמנו כך ננהג גם בטיפולים הרגשיים מי שירצה מקצוען כמוך מוזמן לעשות זאת הניח לנו לנפשנו אנחנו מספיק בוגרים ומסוגלים להחליט לעצמנו לפחות כמוך.
מושקה03.03.22
2
הכותב צודק לחלוטין. ההתנהלות של יעקב אשר בנושא מוזרה מאוד. הורים צריכים לדעת שמי שמטפל בילדים שלהם עבר הכשרה מפוקחת. לדעתי זאת יותר מלחמה באקדמיה, מאשר רצון שיהיו מטפלות חרדיות.
אבי03.03.22
1
תודה על הדאגה לטיפולים ראויים לקהילה החרדית. אז הבה נעלה עוד נקודה חשובה על השולחן. הטיפולים יקרים מדי, מדובר על מאות שקלים לפגישה שבועית שחוצות את רף האלפיה לחודש. מדובר על משפחות שבקושי גומרות את החודש. יש אגודות שעוזרות למספר מצומצם של משפחות לממן זאת למשך תקופה מסויימת ומאידך עוזרות למטפלים להחז
משה03.03.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24