כיכר השבת

"הוא ומשפחתו בני מוות"

דפוס הפעולה האלים נחשף: כך סחט 'המפקח' את החנויות

שבוע מאז שהגישה הפרקליטות כתב אישום בן 53 עמודים נגד צמח צרפתי, שסחט בחסות הכשרות בעלי חנויות חרדיות • 'כיכר השבת' עם העדויות המלאות על מעשיו: כך עבדה השיטה (חדרים, ארץ)

129
חיים גולדברג | כיכר השבת | ד' בניסן | 05.04.22
צרפתי מובא לבית המשפט
צרפתי מובא לבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כמעט שבוע חלף מאז שהגישה הפרקליטות כתב אישום בן 53 עמודים נגד צמח צרפתי ״מפקח חנויות סלולר״. צרפתי מואשם שסחט באיומים 15 חנויות סלולר שפעלו ללא כשרות של וועדת הרבנים. כעת 'כיכר השבת' מפרסם את העדויות ממעשיו שהובילו לכתב האישום ומציג את דפוס הפעולה שבו נהג לנקוט.

כזכור וכפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', לאחרונה נפתחה חקירה ביחידה ללחימה בפשיעה ציון במחוז ירושלים נגד צרפתי (28), תושב ירושלים, בחשד לעבירות סחיטה באיומים ודרישת נכס באיומים במהלך החודשים האחרונים כלפי בעלי חנויות סלולר.

ברקע נרשמו בתקופה זו מחאות רבות, אירועי ונדליזם והפרות סדר אלימות בקרבתן של חנויות אלו בעיקר בירושלים. הפרות סדר אלו בוצעו תוך מסכת איומים כלפי בעלי אותן חנויות והובילו גם לפגיעה במרקם החיים התקין של תושבי האזור.

בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה את צרפתי לפני יותר מחודש והוא הועבר לחקירה ביל"פ ציון. מהחקירה עלה כי הלה שימש כ"משגיח כשרות" מטעם וועדת הרבנים לענייני תקשורת, שמטעמה ניתנים הכשרי כשרות למכשירים המוחזקים ונמכרים בחנויות הסלולר במגזר החרדי. על פי החשד אותו "משגיח" או "מפקח" היה אמון על בחינת עמידה בתנאי הוועדה מצד אותן חנויות.

מכתב האישום עולה כי אם בתחילת הדרך התעסקו בוועדה בתיאום מול היצרנים והיבואנים של הסלולר, הרי שבשנתיים האחרונות החלו בוועדת הרבנים למנות מפקחים שתפקידם לוודא שהמכשירים המשווקים הם אכן כשרים ולא מכשירים 'טרפים' שהודבקה עליהם מדבקת הכשר מזויפת.

בשלב זה החליט צרפתי להוסיף צעד נוסף בהשגחה, ולוודא שלא נמכרים מכשירים כשרים באותן חנויות בהם נמכרים מכשירים שאינם מפוקחים. הוא החל לגייס משגיחי כשרות מכל הארץ שיעבדו תחתיו בריכוזי הערים החרדיות, כמו ירושלים, בני ברק, בית שמש, קריית ספר, עמנואל, אלעד, חיפה, אשדוד נתיבות ועוד. הם פנו לחנויות הסלולר ודרשו מהם שלא לפעול ללא תעודה. על פי כתב האישום, הרוויח הנאשם מתפקידו כ-200,000 שקלים, כשהוא מרוויח כ-5-10 שקלים מכל מכשיר שנמכר.

כך הגיעו שליחיו של הנאשם לחנות "דידי פון" והזהירו אותו: "אני השטן ואני אראה לך למה אני מסוגל... אם אתם לא תיישרו קו או שתעברו לתל אביב אז יהיו הפרעות והפגנות ויכולים לשרוף לכם את החנות... יבואו אליכם 150 – 200 איש... אני אביא רבנים שיעשו הפגנות מול החנות"...

הוא הוסיף ואמר שיש לו חגורה שחורה בקרטה, והוא קשור לעבריין מולנר. הם אף אמרו לו שהם בדיוק סיימו לטפל ביהודה קליין מחנות "היימיש", והבא בתור יהיה "אוריאל מובייל"...

במהלך סדרת הפגנות נוספת שנערכה, תפס אחד המפגינים את דוד, ניענע אותו בכח, הכה אותו ואמר לו "אני ארצח אותך". כמו כן, השליכו המפגינים ביצים לעבר החנות ולעבר לקוחות שניסו להיכנס לחנות. בהפגנה נוספת היכו מפגינים את בעל החנות באגרוף בביטנו, בעטו בו, ואף קראו "הבא להרגך השכם להרגו! הוא ובני משפחתו בני מוות!"

גם בעל החנות "חנן סלולר" הירושלמית, נדרש לשלם (10,000) ש"ח ולעמוד בהגבלות של הוועדה. משסירב החלו להיערך הפגנות מחוץ לחנותו, ובאחת הפעמים הגיעו מבוגרים עם ילדים שתלשו את השלטים בתוך חנותו, ושפכו נוזל דמוי דם על הרצפה. במקרה אחר שפכו המפגינים בואש בתוך חנותו. כשגם זה לא עזר ובעל החנות סירב להיכנע הם הזריקו דבק חם לצילינדר של המנעול כשבעל החנות נאלץ להזמין פורץ שיפתח את החנות, והפסיד כמה שעות של עבודה.

גם הבעלים של "סלפון" בבני ברק זכו להצקות בלתי פוסקות: בתחילה הסכימו בחנות סלפון לקבל את תקנות וועדת הרבנים בשל כך שהחנות הייתה במיקום מרכזי בבני ברק, אולם לאחר שהם עברו לקצה השכונה הם החליטו שלא לקבל את תקנות הוועדה. בעל החנות עקב אחרי ההודעות של המפגינים וסגר את חנותו בכל פעם שתוכננה הפגנה מחוץ לחנותו, אולם באחת הפעם הוא לא עקב אחר ההודעות.

כ-150 איש עמדו מחוץ לחנותו וצעקו לעברו "נאצי, פושע ישראל, מחטיא הרבים". לקוחה שנכחה בחנות חולצה על ידי כוחות משטרה שהגיעו למקום. לבסוף נכנע בעל החנות והעביר 10,000 ש"ח לידי משגיח הכשרות שהעניק לו את התעודה.

גם אוריאל מובייל" מבני ברק זכו להפגנות סוערות. בעל החנות הוזהר שאם לא יקבל על עצמו את רשימת ההגבלות, יתקיימו הפגנות גדולות "כמו שלא ראית בחיים שלך" מול החנות שלו ויהיה "מלא בלגן" וכי שמו יוכפש, אך הוא סירב.

המפגינים חסמו את הכניסה לחנותו כשבעל החנות נאלץ להזמין את המשטרה בכדי שתחלץ אותו. במקרה נוסף הציתו המפגינים קרטונים מול פתח חנותו. בהמשך דפקו המפגינים על חלונות החנות וניסו להפיל אותן, והשליכו קרטונים בוערים אל תוך החנות. בהפגנה נוספת הן זרקו עליו עפר, אבנים, מים, בקבוקים, וכמובן טיטולים...

בעל החנות המבועת התקשר למשטרה, אולם המוקדנית לא הצליחה לשמוע אותו בשל הרעש. רכב 'הצלה' ניסע לסייע לו, אולם המפגינים ניסו להפוך את הרכב ומנעו ממנו את הגישה לחנות. הוא ניסה להימלט באמצעות מונית, אולם בעל המונית סירב להסיע אותו לאחר שהמפגינים צבאו סביב המונית והכו בה. לבסוף הגיע רכב כיבוי אש שחילץ אותו, תוך שהמפגינים פותחים את דלתות הרכב ומונעים ממנו לנסוע. לבסוף, נכנע בעל החנות, שילם את הסכום הנדרש והצטרף לחנויות המפוקחות.

בחנות 'כיכר התקשורת' הופתעו לגלות שהמפקחים "מחרימים" להם ציוד יקר: כך באחד המקרים הגיע המשגיח של הוועדה עם לקוח שרכש מכשיר לא כשר, וכפה על המוכר להחליף לו את המכשיר למכשיר מפוקח. המפקח לקח את המכשיר הלא כשר לעצמו ויצא מהחנות.

במקרה נוסף, הגיע המפקח לחנות, אסף ציוד בשווי של 1,000 ש"ח בטענה שמדובר במכשירים לא כשרים ולקח את המכשירים לעצמו. בהמשך הוא אף החרים מכשיר "גיים בוי" - באמתלא דומה.

גם בחנות "סלולר ישראל" הירושלמית נאלצו להתמודד עם התופעה: דלתות החנות הודבקו מספר פעמים בדבק חם, טיטולים מלוכלכים הושלכו לעבר החנות, דלתות וחלונות החנות נשברו, והם ספגו הפסדים כלכליים רבים.

מכתב האישום עולה כי גם בעל החנות "ענק הסלולר", חווה גילויי אלימות: "המפגינים חסמו את הכניסה לחנות. כהן, שחשש שהמפגינים יפגעו בו, יצא מהחנות וניסה לנעול את הדלת, אך המפגינים חסמו את הדלת ולא אפשרו לו לסגור ולנעול אותה, צעקו לעברו "רשע! גוואלד! סורר!" וניפצו את דלת הזכוכית לכניסה לחנות. לאחר מכן, חלק מהמפגינים נכנסו לחנות, השחיתו את הרכוש בחנות, תקפו את כהן, לקחו מידו את הטלפון הנייד שלו ודחפו אותו מספר פעמים כשביקש מהם שיחזירו לו את הטלפון הנייד. בשל הנזקים שנגרמו בהתפרעות זו, נאלץ כהן לסגור את החנות למספר ימים, וכתוצאה מכך נפגעו הכנסותיו".

בהמשך איימו על כהן ואמרו לו ש-"מה אתה רוצה שזה ייגמר בשריפה?". כשהגיע אחד מעובדי החנות על אופניו, לקחו המפגינים את האופניים, חתכו את הצמיגים, ושברו את המראה. בהמשך הם ניגשו לבעל החנות ואמרו לו שבמקום הפגנה נוספת בפעם הבאה הם "יפרקו אותו ויפוצצו לו את הבית", תוך שהם מציינים את כתובת ביתו. כהן אף קיבל טלפונים בו נאמר לו "אני יודע איפה אתה גר", תוך השמעת איומים.

בהמשך הם השחיתו את החנות, מרחו צואה על קירות החנות, השליכו בואש לחנות וגרמו לכך שלמרות כל מאמציו של בעל החנות - הצחנה לא עזבה את החנות במשך כמה חודשים.

בעלי החנות "פנינת המחשב והסלולר", זכו לפאשקעוויל שקרא לכולם לבוא ולהפגין: ""קץ למשרפה! זה כמה חודשים שהיהדות החרדית חגרה כלי מלחמתה בעוז ובגבורה לכלות משכונותינו הקדושות קוצים ודרדרים המוכרים במרכולתם כלים טמאים שורפי נשמות ישראל רמנא לצלן. כל קהילות הקודש התאחדו והתגייסו למלחמת קודש...

בהמשך נכתב כי: "המערכה בעיצומה באש קודש עד אשר ננקה ונטהר את שכונותינו... וועד הפעולה".

בהמשך הגיעו עשרות מפגינים והפגינו מול חנותו. בעל החנות שחשש שהמפגינים ינפצו את חנותו ניסה להגן עליה בגופו אולם המפגינים ריססו עליו גז מדמיע. תוך שהוא רץ לברז לשטוף את פניו, ניפצו המפגינים את דלת הזכוכית ואף שברו את דלת הברזל.

לאחר תקופה, משראו שבעל החנות לא נכנע, שפכו חומר דליק בפתח חנותו והציתו אותו. השכנים המבועתים הזמינו את מכבי האש שהצליחו להשתלט על הדליקה. אולם המפגינים לא התייאשו וגררו פח צפרדע ירוק, וחסמו באמצעותו את פתח החנות.

במקרה של החנות "היימיש" בבני ברק, דרשו משגיחי הכשרות מבעל החנות לפעול על פי ההנחיות שלהם. בעל החנות ניאות לכך, אך אמר להם שהוא מוכר מכשירים של "הדרן". המשגיח סירב, ודרש כי החנות תמכור מכשירים של ועדת הרבנים בלבד וכי אם לא יגיעו להסכמה הם "יטפלו בדרכים שלהם" וכי "אם תרצו מלחמה אז תהיה מלחמה".

בהמשך החלו הפגנות מול חנותו, ואף ניקבו את הצמיגים ושברו את החלונות של בעלי החנות, והדביקו מדבקות כנגד החנות על דלת החנות ואף מתחת לביתו של בעל החנות, וגרמו לו לנזק של מאות אלפי שקלים.

בעלי החנות "ישי פון" בבני ברק, נדרשו אף הם לעמוד בכללי הוועדה ומשסירבו הם נאלצו להתמודד עם טרור חסר פשרות: בעלי החנות התבקשו להגיע להסדר עם הוועדה, ונאמר להם כי אם יסרבו חנותם תישרף.

למחרת בערב הועלו קרטונים באש בפתח החנות, ונזרקו פחי זבל בכניסה לחנות. בהמשך שברו המפגינים את מצלמות האבטחה, דפקו עם ברזלים על הדלת, זרקו סלעים על החנות, ואיימו על בעל החנות כי הם ישרפו את חנותו וגם את ביתו. לבסוף נשבר בעל החנות ונאלץ למכור את חנותו.

מכתב האישום עולה כי המפקח איים על 18 חנויות, כשכולם קיבלו איומים מפורשים וברורים, סבלו מהפגנות של בין עשרות למאות מפגינים, הופצו כנגדם מכתבי נאצה והם ספגו נזקים כלכליים משמעותיים, כשהם נאלצים לקבל את סמכות המפקח של הוועדה, כשאלו שסירבו נאלצו למכור/ לסגור את חנותם.

תוכן שאסור לפספס
129 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
תקשיבו ותקשיבו טוב! כל מי שמצדיק את הבנדם החולה נפש הזה שילך לאישפוז אני יממן לו !! אוקי אני חרידית ( מחסידות חבד) זה לא הגיוני שיש אנשים כאלה בושה עד כדי כך שבגלל אנשים כאלה אני לא מסוגלת לקרוא לי חרידית כי בראש שלי מצוייר את אותם אנשים שזורקים אבנים ומקללים ושורפים ממש תמיד ששואלים אותי מה אני אנ
חילול ה' כפשוטו06.04.22
תקשיבי חולת נפש! העולם לא הפקר! מוכרים לילדים ובני נוער מכשירים המורידים אותם למשך שנים לאבדון גשמי ורוחני, רוצים להתתאבד ועוד... והכל בגלל חלאות וחולה נפש כמוך.
יש דין16.05.22
אז מה?? מותר לזרוק אבנים ולהרוס פרנסה של בן שאדם?? כל מי שרוצה יכול להשיג אישה סמארטפון שהוא רוצה בעלי זרק לי את הסמארטפון קניתי חדש הרבה יותר מהיר וטוב זרק שוב קניתי עוד יותר חזק וטוב וגם לילדים אלימות איייכססס !!!!! עושה בדיוק הפוך היום אני רואה מלא שיעורי תורה בסמרטפון
ב08.06.22
את ראית את הרב צמח זורק אבנים? את ראית או שמעת ישירות שהוא ביקש ממישהו לזרוק אבנים? את באמת איכסססססס ענק
גלית24.06.22
67
פיקוח כשרות הסלולאר התחיל עם שרירים, טוב שכמעט על ההתחלה הבין יוסף בנימין ווזנר מה שקורה שם והוא פרש מהנושא. נושא הסלולאר פיתח הזדמנות לשתלטני בריונים להשתלט ולעשות כסף מהנושא. זו הסיבה שאיני מזדקק לשירותי הסלולאר הכשר, כי הוא נוסד בחטא וממשיך בפשע.
חבר המועצת...05.04.22
אז תגלוש באינטרנט ותצלול עד אובדן נשמתך... בהצלחה!!!
בנט24.06.22
וסלולר הלא כשר ממש נוסד במצווה וממשיך במעלות הקדושה......
יענקלה06.04.22
66
לילדים של פושע שלובש כובע וחליפה אין כל בעיה להתקבל למוסדות החינוך. ילדים של ירא שמים הנהנה מיגיע כפיו הלובש חולצה צבעונים אינם מתקבלים מ"חשש קלקול". אז מה הפלא שיש לנו שלל פושעים הלבושים כובע וחליפה!
רפאל05.04.22
"ירא שמיים" כמוך שגולש באינטרנט כל היום... ורוצה להרוס את הילדים והנערים כבר מגיל צעיר בוש והכלם רשע שכמוך תקים מוסדות שחובה בהם סמארטפון לכל ילד ותעזוב את הציבור החרדי לנפשו, חצוף ועז פנים.
בנט24.06.22
אין קשר. יש תקנונים ובתלמודי תורה חרדי לובשים שחור לבן ולא מקושקש.
י06.04.22
אין לי בעיה עם קוד לבוש לתלמידים. גם אין לי בעיה עם קוד לבוש למבוגרים. אבל כאשר אני רואה את היחס התומך שמקבלים גנבים, רמאים ואפילו תוקפי ילדים ולעומת זאת איך מתנכלים ללובשי החולצות הצבעונייות, אני מבין שאיבדנו את הדרך וכל מה שמענין אותנו זה החיצונייות. מרגלא בפומא דאינשי: מצידי שיהיה גנב, העיקר
רפאל06.04.22

הצגת כל התגובות

65
יש פה אנשים שמנסים למכור כאילו שהתורה לא תומכת בסקילה במחללי שבת, ורצח נואפים, ועונש מלקות לכל מי שעבר על דרבנן, אתם חיים בסרט כאילו שהקנאים עיוותו את "הדת היהודית היפה", חחחח איזה לוזרים שקרנים אתם, לא אכפת לי שאתם רוצים את דת הנצרות שהכל מותר שם, אבל לפחות אל תשקרו כאילו שביהדות אין חובת שנאה
הרב דסלר05.04.22
פשוט להתחבר לאינטרנט ממחשב זה יותר טוב (אתה באתר אינטרנט ה''י להזכירך...)
מישהו05.04.22
מאז שחרב בית המקדש לא דנים בדיני נפשות וכשבית המקדש יבנה במהרה בימינו אמן הסנהדרין יחליטו את מי צריך לסקול או להרוג ולא בורים והמון העם המוסת
א06.04.22
תמים מי אמר בכלל שכיום דנים דיני נפשות? לא הבנת בכלל את התגובה? הוא לא בא להגיד לסקול חלילה את מחטיא הרבים בזמננו, אלא הוא מציג את רוח, ועמדת, ויחס התורה, לאלו שעוברים על חוקיה ומחטיאים הרבים, ומכאן מופרך הבלוף של החרדים המזוייפים המסלפים, הרוצים למצוא חן בעיני החילוניות, או הנצרות, ותרבות הכלום ש
גזלן פולני06.04.22
אמר האדם שיושב מול מחשב וכותב תגובה באינטרנט הטמא. בדיחה.
005.04.22
הבורות שלך מדהימה ובמקומך הייתי מתבייש לכתוב, העילום שם מציל אותך.
א05.04.22
סוף סוף יאיש שאמת.
י06.04.22
כמה טימטום כמה בורות
כל מה שהזכרת מותר לעשות רק על פי בית דין06.04.22
הרבה גזירות גזרו חכמי ישראל. רובן נתקבלו באהבה, אך היו גם כאלה שהציבור לא עמד בהן כגון טבילת עזרא ופת פלטר של נכרים, ואז עמדו וביטלו אותן. דרך חדשה מצאו להם חכמי דורנו. במקום לבטל גזירות שאין רוב הציבור עומד בהם, הקימו "ועדות לפיקוח על קדושת ה...". היה בזה גם מקור פרנסה למקורבים. אז מה פלא שהדבר
רפאל05.04.22
אם היה בית המקדש קיים היית יודע לחזור בתשובה אמיתי ולעמוד בניסיונות ולהשתמש במכשירים למלאכה כשרה בלי ליפול... קנאי הסלולר הם בד''כ שלושה, אלה שנפלו וחושבים שהקנאות יהיה להם תיקון, אלה שמקנאים באלו שעומדים בניסיונות ולא נופלים ואלה שמקבלים תשלום מוועדי כשרות וחברות סינון...
מו05.04.22
64
כאשר שונאיהם של רבנים עוברים על דברי חז"ל וגוזרים גזירה שאין רוב הציבור יכול לעמוד בה, אז צריך מנגנון בשביל לאכוף את הגזירה, ומכאן המדרון חלק מאד. כאשר שונאיהם של חכמים אינם זהירים בדבריהם, התלמידים שותים ומתים ונמצא שם שמים מתחלל.
רפאל05.04.22
63
צמח 🌵🌲 אז שהמשטרה תגדל אותו בגינה שלהם. מקומו בכלא.
מוטק'ה בלוי05.04.22
62
אולי הוא מכת לב טהור יש להם יותר מדי דברים דומים
דוד05.04.22
61
עדיף שתהיו חילונים . ככה המראה לא יטעה .
חבל שחלק מהחרדים מתחפשים . עצוב מאוד 05.04.22
מה עלה בסופו של הסופר הנודע אוי כואב הלב
עצניק05.04.22
60
הוא כבעל תשובה נשלח לחזית לעשות את העבודה השחורה. האשמים האמיתיים והשטן בעצמו שבטוח לא יטופלו הם עסקני העדה החזירית הקנאים החלאות מקהילת קהל חסידי ירושלים ושאר הצרעות הדבוקות בהם
הוא השעיר לעזאזל לא השטן בעצמו05.04.22
דבר על עצמיך מיסטר, כתבת על עצמיך שאתה חזיר, שטן, ומה עוד?
הסתה מזוויעה05.04.22
האם צרפתי זה שם אשכנזי??????????????????
יוסי05.04.22
59
ועוד מחופש לחרדי...... .
מה???05.04.22
כל ההפגנות של החרדים זה מיעוט קיצוני. כל הוונדליזם החרדי מקורו בנוער שוליים. כל האלימות החרדית מקורה בקומת צעירים שפעלו על דעת עצמם. כל הפושעים החרדים הם רק מחופשים לחרדים. אז מי הם החרדים האמיתיים?
לתגובה 105.04.22
צדיקים ילכו בם ורשעים יכשלו בם. זה שהם לבושים כחרדים לא מראה כלום על הפנימיות שלהם
ג05.04.22
כל האנסים החילונים זה מיעוט קיצוני כל הוונדליזם של הנוער החילוני מדובר בנוער שוליים כל הרציחות החילונית, מקורה בחברות מאפייה. כל הפושעים החילונים הם רק מחופשים לחילונים. אז מי הם החילוניים האמיתיים?
דודוי05.04.22
כולם בנים של אלוקים. יש כאלו שטועים נכון אבל חייב לזכור שהם בסך הכל אחים שטעו ולקרב אותם בחזרה. רק באהבה. יש סיפור על שליח חבד שנסע פעם במטוס ועבר בין הנוסעים להציע ליהודים לא שומרי תומ''צ להניח תפילין, ראה אותו יהודי אחר דתי, חרדי ושאל ''איך אתה מסוגל להניח לבנאדם כזה שעובר על רצון ה' תפילין???'' ה
משיח נאו08.06.22
58
לא הבנתי, אתם מצדדים בחנויות לא כשרות? הדרך אמנם לא הדרך אבל מה עם דעה נגד מכירת מכשירים לא כשרים באיזורים חרדים?
ע06.04.22
אתה רוצה להבין את ראשם של כופרים אנוסים המחופשים לחרדים, ששורצים פה באתר?? חבל לך על הזמן, תתחבר לדעת תורה פשוטה ואמיתית. רבן של ישראל רבי חיים קניבסקי זי"ע כתב מכתב שלם בכתב ידו, ופסק שאינטרנט זה יהרג ואל יעבור, תסתכל כמה תגובות פה מקררים, ומתלוצצים מהרצון לא להכנס לחשש נסיון באינטרנט, עם טענו
כב06.04.22
57
לא להאמין לכלום זה לשון הרע גמור בעלי הכתבה לא יסיימו את שנתם. אני חי בעולם הסלולר המון שנים אין קשר בן ההפגנות לבין הבחור הזה. תפסו שעיר לעזאזל
ללא שם05.04.22
אז מה האמת??
ץספר לנו.06.04.22
אתה שקרן רמאי,אתה בטח אחד שמכיר או איכשהוא קשור לעבריין הזה
רוצה חוק וסדר01.05.22
56
הגנבים האלה שהוא בא בחסותם עוד ידאגו לעשות לו קרן אסיר משמרת הקודש וידרשו תרומות מהציבור עבור משפחתו .. כנופיית פחי אשפה .. מבחינתי עברתי לאכול רבנות וכך הוריתי לכל הסובבים אותי .. בדץ גרבץ ושאר ירקות זה שיא הטינוף .. כשרות ברור שאין שם !
אורי05.04.22
נו איך זה רבנות יותר טעים???
משועמם08.04.22
55
סתם נפלו עליו אחלה בן אדם בסוף תראו שלא היה כלום ולא יהיה כלום
מוישי05.04.22
54
אם אין יראת אלוקים, והרגוני !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ועו נעשה באיצטלא של יראת שמים ודאגה ליידישקייט של השני. עיין בר' ישראל סלנטר איך דואגים ליהודי..........
חרדי חרד05.04.22
53
בסוף הכל כסף או לא?
ללא שם05.04.22
52
אם זה אמת רק אם זה אמת שכמומבן לא ראינו הכל שיירקב בכלא. אמן
א08.06.22
אוי לך ואבוי לנשמתך... סופך להרקב בגהנם... הרב צמח הצדיק, כל הכבוד שנתפסת על דברי תורה.
שתיקה יפה14.06.22
51
יש לו שם של אחד מגדולי ישראל לפני כ250 שנה רבי צמח צרפתי המוכר מהסיפור עם האופה שהדליק לו את הנר כמה פעמים אבל מעשים שה ירחם עליו הקול, קול יעקב . והידים אוי הידים ידי עשיו שהיה עומד בפרשת דרכים ומלסטם את הבריות
ללא שם06.04.22
מניין לך רשע מרושע ונתעב? שמעת את הצד שלו? יהי רצון שכמו ששפטת אותו, כך ישפטו אותך
בנט24.06.22
50
החרדים הפכו את היהדות לדת של קללות וגידופים. היהדות שלהם היא מסגרת צרה שלא מסוגלת להתמודד עם הרוחות הנושבות בעולם ולכן בוחרת להסתגר ולקלל ולגדף את כל אלה שם בחוץ. כמובן שזה לא מונע מהם לצרוך את שירותיהם של ה"כופרים" על כל צעד ושעל. עלוב מה שהחרדים עשו ליהדות. הם העלו אותה על מסלול פנאטי מטומטם וחסר
חרדים...05.04.22
המשפט סיכום שלך זה בדיוק מה שנשקף מהתגובה הזאת הבורות חוגגת - והא לך דעה סגורה מנותקת ומטומטמת.
א06.04.22
49
והוא בטוח שעכשיו הוא נכנס לכלא בבחינת צדיק שנתפס על דברי תורה.הזוי
א05.04.22
48
נס, נס גלוי, שיש משטרה. אחרת מי היה מציל את החרדים מעצמם?
שמשון05.04.22
47
טוסטוס לא יעבור
טוסטוס05.04.22
46
הילדים התמימים שממלאים לו את ההפגנות זה מה שמוציא אותי מדעתי
מי ההורים המטומטמים שנותנים לילד שלהם לה10.04.22
אדיוט! אין לך יראת שמים, סופך לבאר שחת...
דודו16.05.22
45
שיתביישו להם. חילול השם. לא העיקר לעשות הפגנות. העיקר להתנהג נורמלי. מה זה ככה מתנהגים חרדים?! ככה החילונים רואים ושומעים. שיילכו לעזאזל. יהי רצון שיישפט למאסר עולם
חרדי אמיתי05.04.22
חרדי אמיתי עלק בגהנם נראה אותך רוקד טנגו מזוייף שכמוך
בנט24.06.22
44
לכן רוצים לבטל את המושג הזה פלאפונים כשרים וכבר הפסיקו את היצור שלהם ובקרוב הם יצאו מכלל שימוש וזה יהיה הסוף של וועדת הרבנים לעיניני תקשורת בע"מ
....05.04.22
43
אני סיימתי
עם פלאפון כשר05.04.22
דייי לא
שוקי פון15.05.22
42
אם אין ענווה ומוסר זה מה שקורה כל פרחח עושה לעצמו דין
מאיר05.04.22
41
נו.. נו.. פושע חרדי אחד נעצר, לא נורא יש רבים שישמחו למלא את מקומו.
דב05.04.22
40
גדול המחטיאו יותר מההורגו וכמובן אני מסתייג מאלימות אם הייתה כפי שתואר, אך וודאי שחובה למחות ללא אלימות יומם ולילה על החטאת הרבים ושריפת נשמות של אלפי ילדים ובני נוער. צמח אינו אלים, מי שכן היה אלים ראוי שיעשה תשובה ויענש.
מליץ יושר15.05.22
39
כל התומכים כאן באתר במלחמה נגד החנויות נהנים מהאינטרנט, צבועים
ללא שם06.04.22
שלום כתה א' לא למדת לקרוא? אנחנו מדברים על ממכר מכשירים פרוצים לילדים ובני נוער
המבוגר האחראי15.05.22
לא שמעת על הסינון הכי כשר נטפרי? או סינון אתרוג? ועוד?
שוטה06.04.22
אין בעייה להשתמש באינטרנט נגד צבועים כמוך התומכים במכרית מכשירי תועבה לקטינים...
סדום ועמורה16.05.22
38
יש לי את העונג לקרוא את הכתבה מהאייפון שלי!
נקמה מתוקה05.04.22
חחחחח, דפקת את אגד.... כנראה שכיף לך להיות בזוהמה ולהשתעבד לה... שסופה תביא אותך לבאר שחת... מסכן. ואני מגיב לך באישור רב ובתנאים מסויימים לאחר התייעצות.
נטראלי15.05.22
37
כל פעם תופסים את הקופים. איפה הראשים. מי מנהל את הוועדה כבר 20 שנה. כהנאשם היה בגיל 8
איפה לפקוביץ לנג?05.04.22
בכל אירגון פשע המכבד את עצמו, הבוס הגדול כאילו לא אחראי על כלום. האנשים מסביבו מבינים מה הבוס הגדול רוצה ועושים את זה כאילו על דעת עצמם. הפושע במפורסם אל קפונה אף פעם לא עבר על החוק. תפסו אותו על טעות של גרושים בהנהלת חשבונות.
רפאל05.04.22
36
"ברוך שמסר עולמו לשומרים"... קרי, המשטרה ורשויות האכיפה. תודה לך השם.
ראובן05.04.22
בקרוב תפול לידיים של ה"שומרים" הללו
פגסוס15.05.22
35
משטרה, בית משפט - תצילו אותנו, אין מי שישמור עלינו מהמפגעים בשם הדת...
יוחנן05.04.22
34
עלילה מושחתת של כנופיית פשע עם מדים כחולים איזה גהנם ממתין לאחד אחד מהם...
יש דין24.06.22
33
שיירקב בכלא וימכור את ביתו לתשלומים חצוף הוא וכל ועדת הגניבות
105.04.22
בקרוב אצלך
בנט24.06.22
32
התיאור הארוך והמזוויע הזה, מזכיר לי משום-מה את הימים האפלים של שובו בנים בשנות ה-80, כשעבריינים מובהקים הטילו חיתתם על כל מי שלא בא להם בטוב. ולכל השמחים לאידו של צמח צרפתי. מוקדם לשמוח. ראו שמאיר רובינשטיין מתהלך חופשי ומבלה בקוקטיילים כבימים ימימה. ראו את מורו ורבו המובהק שמתהלך חופשי וממשיך להתל
ברסלבר לשעבר05.04.22
תמים מסכן
יהודה29.04.22
31
כל כך הרבה כופרים פה בתגובות, אני בטוח שבזמן חז"ל היה מצטרפים לדת ישו הנוצרי, ולא להתורה שתמכה אז בסקילה במחללי שבת, בטחוני כשמשיח יבוא ותחזור הסנהדרין אתם תשנאו אותם. מי שיפתח תורה וקצת גמרא, יראה שכל מה שנעשה פה זה המינימום שבמינימום נגד חנויות שמוכרים סימים לא כשרים, שפירושו גלישה לדברים הכי
הרב שך05.04.22
יש דרך לבני אדם‼‼‼
אני06.04.22
פתחתי גמרא ולא מצאתי שהקימו אף "ועדה לטוהר ה..." כדי לכפות בכוח הזרוע גזרה שרוב הציבור אינו יכול לעמוד בה.
רפאל05.04.22
30
ועכשיו נחשף לכולללם מה המשמעות המעוותת של ועדות הכשרות אולי יש בזה יתרון, ככה אנשים יבינו שזה גוף מיותר לחלוטין
ה05.04.22
29
משגיח חלאה וועדה חזירית לסגור את הטירוף הזה עכשיו!!!!!!!!!
,,,05.04.22
המשגיח לא פעל מטעם עצמו. הוא פעל מכוחם ובשליחותם של רבנים.
רפאל05.04.22
28
תורה שאין עמה מלאכה סופה גוררת עוון
אבות ב.ב05.04.22
27
סוף גנב לתליה, זה לקחת את היהדות ולהשתמש בה כתירוץ לכל הדברים הכי גרועים! מי שצריך להענש שיענש!
אני05.04.22
אם יבדקו מה עשו קרן הצלת הדורות בשם מרנן ורבנן ואיך בסוף פטרו מכל עונש את ח"כ הרב ליצמן ....
ד"ר שטרוסברג 05.04.22
26
קראתי את הכתבה והתגובות ואני לא יודעת ממה אני מזועזעת יותר אני חרדית מלידה ומעולם! לא נתקלתי לא באלימות, פגיעות, פושעי ממון וכו' כל החרדים והחרדיות שהכרתי - וזה מלא!!! הם שומרי חוק, ויותר מזה שומרים על חוקי הדת- שזה רמה מוסרית גבוהה יותר (כמו לא לשקר , דין פרוטה כדין מאה וכו') מהכתבה ומהתגובות פה
חרדית אחת06.04.22
אף אחד לא אמר שום דבר על חרדים,מדברים על מפקח של וועדת הרבנים צמח צרפתי שהוא מתנהג כמו עבריין
רוצה חוק וסדר01.05.22
שקרן ומשמיצן אתה רוצה תאוות וניאוף ולעשות מה שבא לך תגיד ישירות את האמת
עבריין אחותך24.06.22
25
אם החלאה פעל לבד העונש יוטל עליו אם הכן פעל בשם איזה רב ועשה מה שעשה על דעתם גם הם בגדר כנופיית פרוטקשן ,יש להכניסם לכלא יחד עם עברייני פרוטקשן
איציק05.04.22
בקרוב אצלך עבריין וחלאה
איציק עלק24.06.22
24
אלו משמרות המהפכה החרדים היהדות החרדית מאסה בדרך של קנאות אלימה ונצלנית
מאפייה05.04.22
23
צרפתי, יש לי חגורה שחורה בקרטה, וקשור לעבריין מולנר, וכו' השיח המילולי הפרוע המשוקץ והמטונף ודברי ניבול והרס משריש כת הערב רב הקיצוני בילדים ונוער, ומורגש חזק בבתי"ס שהילדים משתתפים בפרועתיהם
מלמדים05.04.22
22
כנופיית מצורעים מירושלים עדיין מכתיבים את קצב הכשרות .. זה בדיוק הזמן לעזוב אותם ומהררררררררר!!! אגב יש מקום לתביעת נזיקין אישית מול המצורע הזה ,, ויפה שעה אחת קודםםםםםםםםםםם..
עם ישראל 05.04.22
21
במו ידי קניתי מכשיר לא כשר בחנות עם כשרות של ועדת הרבנים. חי חי חי. הוא עשה כסף קטן מאד על שקרים גדולים מאד
כ05.04.22
20
מקוה שישלח להרבה זמן לכלא,חלאת המין האנושי
דודיק05.04.22
מי שעזר לכל העצניקים כמו בסיפור הצינתוקים בוודאי יוציא אותו בזול, וסוף הסיפור להיעלם. ולדוג' כמו רצח כת ברלנד לא יצא כלום...
עו"ד פלדמן05.04.22
19
חרדים תתעוררו... מלחמת חורמה בקיצונים!
יוסי05.04.22
18
כל הבעיה שלהם שגם מכשירים עם כשרות מצוינת כמו הדרן ודומיו הם לא הסכימו לתת להם למכור, מי שרוצה לסגור הכל שלא יצפה לקבל או להצליח במאבק הזה
משה קלמרסקי30.04.22
נכון חלקית
צמח24.06.22
17
הופכים אותנו, הציבור החרדי, לחברת פשע. דואגים (בתירוצים של "קדושת החינוך") שלא יהיה לילדים שלנו מקצוע כדי שיוכלו למצוא תמיד בטלנים שמוכנים בשביל כמה גרושים (וקצת "דברי התעוררות") להשתולל ולקדם את האינטרסים שלהם.
רפאל05.04.22
16
רק אני שמתי לב שכל פעם פרשיה מתפוצצת על איזה בחור צעיר. לפני 5 שנים זה היה יהודה דוואק וכעת
כעת ד05.04.22
ככה זה באירגוני פשע. הכתנים עושים ונכנסים לכלא, הגדולים אוספים את הרווחים.
רפאל05.04.22
15
זה גם נוגע לכשרויות על אוכל כולם משוחתים ותאבי בצע
גר05.04.22
14
אנשים כאלה מול כיתת יורים .גנבים עברינים .בשם פייק דת מנצלים כי הוא ופרזיט ואין לו כח לעבוד כמו בן אדם
קובי05.04.22
13
חילול ה', ועוד קוראים להם "ועדת הרבנים"😤😤😤😤
בנאדם05.04.22
12
החולרות
החולרות האלו.מוצאים את הנרווים שלהם07.04.22
11
בשעה טוב הגיע הסוף שלהם חיכינו ליום הזה...
.05.04.22
10
עונש סקילה זה רק עם בית דין. היה כאן משפט בבית דין בצורה הוגנת כי כנראה שלא. כשיש משפט בבית דין אין תורך באיומים ואלימות
ללא שם05.04.22
מחאות והפגנות (שזה דבר חוקי ומקובל בכל העולם), זה לא עונש סקילה, בבקשה על תבלבל את השכל, יא מסית להתרת דמו של צרפתי הנאשם. אני לא בעדו ולא נגדו, אבל יש גבול לשטויות שלך!
גס06.04.22
אם עושים הפגנה בכיכר העיר, אין בזה כל בעיה. מה שהם עושים מול החנויות זה לא הפגנה. זה פוגרום.
רפאל06.04.22
9
לא ניתפס, משגיח כשרות כביכול אמור להיות ירא שמים, מרים יד על חברו? כדי לסחוט כסף? עבריינים ומנוולים בשם התורה. אין בושה רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני, אנשי דלא מעלי, על כסף, לפגוע בבין אדם לחברו, להתנהג באלימות, לגרום נזקים כלכליים... לאיפה זה עוד יגיע???
בושה05.04.22
זה מעיד כמו מאה עדים על יראת השמים של מי שמינה אותו להשגיח.
רפאל05.04.22
8
אה! "מקום שבעלי תשובה עומדים? אפילו רשעים גמורים אינם יכולים לעמוד"..... איזו בריונות!!! מקווה שהוא ייענש כהוגן על מעשיו, ואולי עונשו ירתיע את חבריו לכנופיה, ולו במעט. אני אישית מלא שמחה לאיד, לאחר שהייתי כלוא ונצור שעה וחצי בתוך חנות כזו, כאשר בחוץ השתוללה הפגנת חוליגנים.
נקמה!!!05.04.22
7
זה נקרא יהדות אחדות ואהבת לרעך כמוך חבל שבאתם לארץ תחזרו לגלות שם יאהבו אתכם הגויים ותתחננו על נפשיכם שתזכו לכל מה שעשיתם לאחרים כולל הנבלה שאחראי עם הרבנים שלו שלא מבינים שום כלום ביהדות בושה וחרפה איך יבוא משיח על זה נאמר שכולו צדיק או שכולו רשע
יוסף הקטן הכואב 05.04.22
6
פח אשפה אנושי הרוע בהתגלמותו והכל בשם הדת והתורה תתביישו לכם כל אותם מפגינים שהולכים שבי אחרי עבריין משגיח כשרות שווה לפח אשפה. פח אשפה זו הגדרה עדינה. הלוואי ייכנס לכלא ולא יראה אור יום. הלוואי שבכלא יפתחו אותו טוב טוב ויעשו לו טוחס כשר בכשרות של וועדת הרבנים. יכשירו לו את הטוחס בכשרות בד״צ אמן
אראל05.04.22
5
האנרכיסטים ופורעי בלפור שהכו שוטרים לא עצורים עד תום ההליכים פתאום זכות המחאה נעלמה... פתאום אבירי הדמוקרטיה שותקים... אם זה חרדי שמוחה כמו כל אזרח אחר שמוחה, ומארגן הפגנות חוקיות לחלוטין ללא אלימות אתם עוצרים אותו לחודשים ארוכים... *מה ממתין לכם שופטים רשעים וארורים עוכרי ישראל... *מה ממתין לך
גדודי צלאח אדין24.06.22
4
אגב אפשר לחשוב שזה ממש 'מלחמה' בחנויות, סף הכל 'מאובי תחכמני', כמו שיש שמאלנים שמתנגדים להצבת דוכני תפילין של חבד בתל אביב, ק"ו מאה פעמים יותר שצריכים להתנגד לחנויות שמוכרים סימים לא כשרים!
רג06.04.22
רק השאלה איך הגעת לאתר הזה . גם הדרן זה מכשיר לא טוב . יש מה לעבוד על קדושת המחנה . השאלה אם רק ועדת הרבנים אפילו לא הדרן ובכפיה . זה לא סוג של א5ינטרס ? אני עדיין יושב על הגדר מחד האינטרנט מאוד מסוכן . מאידך זה כבר סוג של מאפיה תעשה הפגנות בלי סוף אבל למה אלימות . מחר הם יפוצצו לך את הצורה או י
ר.ר06.04.22
אף שמאלני לא התנגד לפתיחת חנות תשמישי קדושה באיזור חילוני. מה שמפריע להם, לדעתי שלא בצדק, זה שבעלי הדוכנים משדלים את העוברים ושבים להניח תפילין. אילו היה מישהו מקים דוכן ומשדל בחורי ישיבות לקחת טלפונים בחינם, אז היה מקום להתרעם.
רפאל06.04.22
3
לשלוח את כל החברה האלה לאיחוד האמירויות שישפטו יחד עם פידא כיוואן
נפתלי05.04.22
2
בקיצור הכל כסף לא כשרות ולא בטיח
ללא שם05.04.22
1
מובן לכולם שרוב ככל הדברים שכתובים כאן הם לא נכונים, והמעט דמעט שכן נכון זה היה בהוראת ובתמיכת גדולי ישראל. וד"ל. וכבר יצא מכתב מהרבנים על כך.
חיים05.04.22
מאחר ולא רק שאתה לא מוחה אתה גם מגבה אותם אתה מושחת כמו המופרע הזה יראת שמים רחוקה מכם .
אורן05.04.22
בוא נראה אותך כבעל חנות לא מביא להם 10,000 ש''ח ונכנע לתכתיבים ההזויים שלהם...
,,,05.04.22
זה לא נכון אני כבעל חנות כשרה יודע שצריך רק להפקיד ציק ולא לשלם כלום !!!! אפילו לא שקל !!!!
בעילום שם06.04.22
איך ראית את הכתבה הזאת? אתה לא פועל בהתאם להוראות של גדולי ישראל
לא ברור לי05.04.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 07:42

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24