כיכר השבת

מירון תשפ"ב

החרדים אינם עדרי בקר, קצת רגישות // מאיר ברגר

ההתנהלות המנותקת על הר מירון היא תעתיק מדויק להתנהלות המדינה בקורונה כלפי צרכי החרדים. קצת רגישות לא תזיק - החרדים לא עדר של בקר // טור דעה (אקטואליה)

17
מאיר ברגר | כיכר השבת | כ"א באייר | 22.05.22
כותב השורות, מאיר ברגר
כותב השורות, מאיר ברגר (צילום: ללא קרדיט)

לא. אלו לא היו קיצונים. אלו לא היו קבוצות האנשים שרבים נוהגים להגדיר באמצעות דרכי המחאה הייחודיות שלהן. אלו היו אנשים נטולי הגדרה. נטולי תיוג קהילתי. ללא שיוך מסוים לחצר מסוימת. היה להם מכנה משותף אחד ויחיד: הם רצו לעלות למירון כמו בכל שנה בל"ג בעומר כדי לשפוך צקון לחשם על הציון הק' של התנא האלוקי. והם לא יכלו.

כשהם יצאו מהבית הם הצטיידו בהרבה מאד אורך רוח. הם ידעו היטב שהם הולכים לקראת מסע תהפוכות – תוצר ישיר של התמודדות עם האסון הנורא שהתרגש על הציבור החרדי כולו בשנה שעברה לצד ניהול מדינתי מנותק וחסר רגישות לכל מה שמריח רגש יהודי אוטנטי. הם לקחו נשימה ארוכה והכינו עצמם להיטלטלות הממושכת. אולם גם הם לא שיערו בנפשם מה מצפה להם מעבר לפינה.

אין שום היגיון בטיחותי בהשכנת אנשים בחניונים חשוכים למשך שעות ארוכות ללא מזון ושתיה ועם כח שיטור שהשאיר את המוח והרגש האנושי הבסיסי בבית בטרם עלה על מדיו. אין שום היגיון באפסון מתפללים מבוגרים שבקושי עומדים על רגליהם ללא צרכים אלמנטריים בשל היו עדרי בקר שחוץ מלפעות אינם יודעים דבר. אלו אינם נהלי בטיחות: אילו נהלי כליאה ללא משפט.

את ההלם הגדול הם חוו על ההר. אחרי שעות של המתנה מורטת עצבים בחניונים החשוכים, כשכבר הועלו להר מירון, בבואם לפתח המערה וביקשו לחוות את רגעי השיא עם חליצת ספר התהילים מהכיס – הם נתקלו בשוטרות חמורות סבר שסירבו להכניסם פנימה באמתלות שונות ומשונות ובשעה שמתחם הציון כולו היה כמעט ריק לחלוטין.

"אגיד לך את האמת", סיפר לי אחד המתפללים. "הצלחתי לעכל את 7 השעות של ההיטלטלות בדרכים. הכנתי את עצמי למסע התלאות הזה. ואני אף סבור שחייבים להסדיר את ההילולא אחת ולתמיד כדי שחלילה לא יהיה אפילו ספק-ספיקא של פיקוח נפש.

"אבל מה פשר החסימות על ההר? מדוע לייבש את הציבור שהגיע מרחוק כדי לשמוח? מדוע לסגור את התזמורת שנהגה לשמח על ההר לאורך יום ההילולא? אבא שלי התקשר אלי מהמרכז ושאל אותי אם יש טעם לצאת למירון. עניתי לו 'אבא, אל תטרח. בשביל לפגוש שוטרות בפתח הציון – עדיף שתישאר בבית'. התחננתי, הפצרתי להיכנס אך ללא הועיל. לבסוף התפללתי באחת הפינות מחוץ לציון וחזרתי כלעומת שבאתי".

או אחי הצעיר שיצא מאשדוד באמצעות אחד האוטובוסים בצהרי יום חמישי וכשהגיע למחלף אליקים - הוחזר הביתה, לאחר שהמשטרה החליטה לסיים את ההילולא.

"מאיר", הוא אמר לי ביום שישי, "ההתנהלות המדינתית המטורללת הזו שחוזרת על עצמה בריטואל קבוע בכל אירוע שמריח חרדים, גורמת לי ולכל המיינסטרים החרדי שבימים כתיקונם מקדש את השקט ואת החיים המשותפים תחת פיסת אדמה אחת - להיגרר לקצוות על כל המשתמע מכך".

ההתנהלות המנותקת הזו היא תעתיק מדויק להתנהלות המדינתית בתקופת הקורונה. לא משנה מי עומד בשלטון: נתניהו או בנט, ימין או שמאל, דתיים או נטולי כיפה. הציבור החרדי שוב ושוב משלם טבין ותקילין בדמיו, בממונו, בילדיו, באורח חייו.

הגיע הזמן לשים לזה סוף. גם אנחנו בני אנוש עם צרכים, לא עדרי בקר מסומנים.

  • הטור פורסם הבוקר בעיתון 'המבשר'
תוכן שאסור לפספס
17 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
בחסידות גור עוברים החסידים בין גדרות כאלו כדי לראות לחצי שנייה את האדמו"ר. אולי משום כך זה נראה לממונים במירון כדבר נורמאלי. הם רק שכחו שהגערערס הם אכן בהמות.
מי בהמה?09.06.22
10
השאלה שצריכה להישאל למה מאות אלפי אנשים צריכים ללכת כ'צאן לטבח' במקום הזה? זה פיקוח נפש להישאר בבית? במקום לעשות חשבון נפש על 45 הקורבנות שהגיעו בגלל ההתנהגות ההמונית למקום קטן ולא ראוי לקיבולת של מאות אלפי אנשים
ללא שם22.05.22
ארס ציוני נוטף מהמקלדת שלך
איש קרית ספר23.05.22
דאגה לחיי אדם זה "ארס ציוני" והפקרת חיי אדם זה "יהדות שורשית"? עולם הפוך ראיתי.
רפאל23.05.22
9
פשוט בושה וחרפה
כל מילה בסלע!!!23.05.22

הצגת כל התגובות

8
אם היו עושים את זה לערבים כל הארץ היתה בוערת
צבי22.05.22
7
כן הוא רק שכח לעדכן שהבוסים שלו דאגו טוב טוב לעצמם בצורה נילוזה שאמרה ואומרת פעם אחא פעם לחילוני שלא מבין כלום אם תיתן לי פריוילגיה ועדיפות אני ידאג להשתיק לך את האחרים אז עם כל הכבוד הבעיה קודם כל היא אצלנו אנחנו מוכרים את אחינו בשביל טובת המאה ריגעית ואחר באים בתלונות נ.ב אין מכל האמור לעיל ל
ללא שם23.05.22
6
מבקר עוד אפשר להפיק תועלת
יהודי22.05.22
נכון אבל משנאה, לא. תחשוב על זה
ליהודי22.05.22
כולכם השונאים הכי גדולים. אשכנזים שונאים ספרדים. חסידי גור כאלה שונאים כאלה. זרם א' שונא את זרם ב'. אתם שונאים גויים, ערבים, יהודים לא דתיים, ציונים ועוד. אז תסתכל קודם על החברה הרקובה שלך.
אתה מצחיק23.05.22
תגובה נהדרת
חחח ענק22.05.22
5
גם הפעם כל מילה צודק! הגעתי מחוץ לארץ אחרי שנתיים שלא יכולתי לנסוע ופשוט לא הגעתי למירון! והכל בעקבות פרוייקטרים שלא מססינים עד כמה חשוב לנו להיות אצל רבי שמעון!
א לונדון'ער איד22.05.22
4
הציבור הכללי חרדים חילונים מסורתים בקיצור עם ישראל אוהבים את רבי שמעון כול השנה מגיעים להתפלל ובלג בעומר יום גדול מאוד הציבור הפגין סבלנות רבה למרות העיקובים והביזיונות שעברו והממשלה הכניסו צבא יסמ יממ משטרה צבאית משטרה אזרחית מפקדים קצינים ומה לו סגרו והצרו את כל המיתחם גרמו לסכנה ממשית לבנוסף התנה
לג בעומר24.05.22
3
ומה תגובתכם על הג'יאהד בגור?
ללא שם22.05.22
2
איזה רגש יהודי אוטנטי, יש למי שלא מעניין אותו הבטיחות של הזולת? 45 קורבנות של שנה שעברה לא מספיק סימן להבין שהנסיעה מיותרת??? ומה עם כל תאונות הדרכים שהיו בדרך למירון בשנים קודמות? כאילו שתפילה של אנשים שזורקים אבנים על השוטרים, יכולה להיות שווה משהו...
ועוד מתבכיינים22.05.22
ארס ציוני נוטף מהמקלדת שלך
איש קרית ספר23.05.22
1
כל מילה פנינה !!! ויאמרו משתיקי התקשורת החרדיים הפעם הכל תקין הכל בסדר . . מספיק לתת יד לאנשים שאין להם טיפת רגש יהודי . מספיק !!! שיבוא כבר אתר ויקרא חרדי ולו בשביל להביע את עמדתינו האמיתית ולא כיסוי של טסלר זה או ארנד אחר .....
השתדלות פורתא 22.05.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24