כיכר השבת

"קיימו את החלטת 'המועצת'"

מנהלת הסמינר זועקת; "יש פתרון מיידי לבנות הספרדיות"

600!! בנות נכון להיום, ללא סמינר - ללא עוול בכפן, לרצח הנשמות המזעזע הזה יש פתרון? מנהלת סמינר ספרדי בי-ם, אומרת ל'כיכר'," יש פתרון מיידי - נציגי ש"ס: קיימו את החלטת המועצת" (חרדים)

106
ישי כהן | כיכר השבת | י"ז בסיון | 16.06.22
אילוסטרציה, בנות סמינר
אילוסטרציה, בנות סמינר (צילום: פלאש 90)

יממה לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על כ-600 בנות, רובן ספרדיות, שטרם שובצו לסמינרים בירושלים, אחת ממנהלות הסמינרים הספרדיים הטובים בירושלים, טוענת בשיחה עם 'כיכר השבת', כי כעת נוצרה הזדמנות להרים את הסמינרים הספרדיים ולקיים את החלטת מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'.

"בשבע שנים האחרונות החלישו אותנו", פותחת מנהלת הסמינר את השיחה: "מאז שש"ס קיבלה את תיק החינוך החרדי בעירייה, נוצר מצב בו יש מטרה ברורה: לשבץ כמה שיותר בנות ספרדיות לסמינרים אשכנזיים. ואכן, שנה אחר שנה משפחות איכותיות מהציבור הספרדי, כאלו שלא חלמו על סמינרים אשכנזיים, החלו להכניס את הבנות לסמינרים אשכנזיים במקום שיבואו אלינו לסמינרים הספרדיים".

לדבריה: "אין שום סיבה שהנציגים הספרדים בעירייה ימשיכו 'לבנות' את הסמינרים האשכנזיים. כן, גם אם אמא לא תאהב את ההחלטה, בדיוק בשביל זה הם נשלחו לעירייה, לקבל החלטות ציבוריות. הם צריכים כבר השנה לקבל החלטה: כל הבנות הספרדיות ישובצו בסמינרים ספרדיים, יש חמישה סמינרים איכותיים לציבור הספרדי, תשבצו את הבנות לשם, ככה במשך שנתיים שלוש והבנות הספרדיות ירוצו לסמינרים הספרדיים".

"כמו שקרה עם התלמודי תורה והישיבות", מסביר המנהלת ומוסיפה; "מי שילך כמה שנים אחורה - הורים השתוללו כדי שהילדים שלהם יילמדו בתלמודי תורה אשכנזיים, העירייה לא שיתפה פעולה, ההורים שלחו לספרדיים, והנה היום תלמודי התורה הספרדיים בירושלים הם מהטובים שיש בעיר".

"מי שהצליחה להתקבל מבלי התערבות של העירייה, בהחלט שתלך ללמוד בסמינר האשכנזי", מדגישה המנהלת: "גם זה ייפסק עם השנים אבל תמיד יהיו את האחוזים שיעדיפו ללמוד אצל אשכנזי, עליהן אני לא מדברת. אני מדברת בעיקר על הבנות שממתינות לשיבוץ עירייה, הן צריכות להישלח לסמינר ספרדי".

המנהלת הסבירה: "בתוך כ-600 הבנות שלא שובצו עד כה יש מאות בנות ספרדיות 'איכותיות', מהמשפחות הטובות, למה לשלוח אותן לסמינר אשכנזי? תביאו אותן אלינו, תפארו את הסמינרים שלנו, למה תמיד ללכת ולהפוך את האשכנזיים ל'איכותיים'.

חשיפת 'כיכר השבת'

"ברגע שהעירייה משבצת את הבנות הספרדיות האיכותיות אצל האשכנזים, באופן אוטומטי הסמינרים הספרדיים מקבלים את הבנות הפחות 'איכותיות', ואז נוצר מצב שיש טענה שהאשכנזים יותר טובים, למרות שאצלנו הן מקבלות איכות לימודים בכמה רמות יותר גבוהות ממקומות אחרים".

מנהלת הסמינר מדגישה: "זאת לא בקשה שלי, זאת החלטה רשמית של מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה נפגש עם נציגי ש"ס לפני שנתיים והודיע להם שזאת ההחלטה שלו, שהעירייה תשבץ בנות ספרידות רק לסמינרים ספרדיים, החלטה דרמטית, מה שנותר כעת זה לקיים את ההחלטה של מרן. יש לנו הזדמנות לעשות את זה".

"יתרה מזאת", מסיימת המנהלת: "צריך להבין בת ספרדייה שמשובצת בסמינר אשכנזי - באופן אוטומטי היא תקבל יחס של 'סוג ב', יחשפו אותה, לא יאפשרו לה באמת לצמוח. אצלנו היא מראש מקבלת יחס של 'סוג א', זה לטובתן, גם אם הן לא מבינות את זה לפני שהן מתחילות את שנת הלימודים".

מנגד, בכיר בעיריית ירושלים טוען בשיחה עם 'כיכר השבת': "אי אפשר לכפות על בנות ללכת למקום שהן לא רוצות. ההורים לא מוכנים, זה לא עובד בכוח".

תוכן שאסור לפספס
106 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
97
סוף סוף מישהו מטפל בזה הרבה בנות פשוט מרגישות שונות זה אפליה זה פשוט גזענות
ללי18.06.22
96
מתי זה כבר יגמר????
ללא שם16.06.22
95
אחרי מה שהבת שלי עברה עם הסמינר לא אצביע לעולם לשם ויהדות התורה רק לחילונים
ללא שם29.07.22
אני הגעתי לאותה מסקנה
sarah05.11.22

הצגת כל התגובות

94
זה כבר שנים ככה. פעם היו רק סמינרים אשכנזיים, עכשיו יש הרבה סמינרים ספרדים שאינם פסולים. אבל העשירים ממשיכים לשלוח לסמינרים אשכנזיים כדי אח״כ להשתית את הדרך על הסמינרים הספרדים. גם אסד ואחרים שולחים את ילדיהם ללמוד באוקספורד
יוסי17.06.22
93
במילים אחרות, האפלייה זה גשם
יי17.06.22
92
האורח החיים החרידי מנציח את הגלותיות כי לומדים דת ולא תורה.חזרתם לא"י הגיע הזמן לחזור לעבריות.הגיע זמן ללמוד תורה מהתחלה כעברי ולא כיהודי עם תפיסות זרות ליהדות וכך תוציאו את הגלותיות מתוככם ומימלא גם הגזענות אט אט תעלם.
אורי17.06.22
91
כן אז לאחר שביתי לא התקבלה לאשכנזי הלכנו בגאון לספרדי שם בהחלט היא סוג א מסתכלים עליה ולא מעליה ואמהות יקרות בואו נעלה את הרמה של הסמינרים שלנו הריי זה ברור שהבנות שלנו מעלות להם את הרמה אז אל תתנו לזה
ספרדיה17.06.22
90
תפקיד הנציגים בעירייה לאפשר לכל מי שראוי שלא ידחה בגלל שהוא ספרדי ולא להנציח את הבעייה ביצירת פתרונות שאנחנו לא מעוניינים בהם!
תפקיד הנציגים17.06.22
89
רבונו של עולם, מישהו יכול לומר לי מה נפקא מינה אצל מי לומדים אנגלית ומתמטיקה? מה הקשר לאם הבחורה אשכנזית או ספרדיה? סו"ס כולם באותו סגנון פחות או יותר.
אליהו16.06.22
88
הבעיה שראשי ש"ס שולחים את ילדיהם למוסדות של אשכנזים ולא מראים דוגמא אישית לציבור שבחרו בהם לכנסת...איכס...איזה מגעילים בא להקיא מהם...
להקיא על ש"ס16.06.22
87
כל ספרדי שהוא גאה בעצמו שהוא ספרדי צריך לשלוח רק לסמינר ספרדי ולא להתלפלף לאשכנזים אנו שונים מאיתם בהלכות במנהגים בנוסח התפילה במבטא התפילה אז הגיע הזמן שאנחנו הספרדים נלך בגאווה שאנו כספרדים כמו שהנחיל לנו מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל פעם לא היו סמינרים ספרדים היום יש וצריך לפתוח עוד כמו שפתחו בשנה
ישראל17.06.22
86
רק החילוניים יצילו אותנו מעצמנו והתהליך מתחיל
ישראל16.06.22
כלומר יצילו אותנו בכך שיעלימו אותנו? מה טוב בזה
חחחחחל20.06.22
85
רק על מנהלי הסמינרים זה ילך בכוח?? למה?? למה לפוצץ עד חנק את הסמינרים הגדולים ?? יש אופציה מצוינת, אז לכו עליה בלי להתבכיין כל הזמן
אנונימי16.06.22
84
זה שיש סמינרים ספרדיים זה לא אומר שהבעיה לא קיימת. רוב הסמינרים הספרדיים הם לא מוכרים, או שהבנות יותר פתוחות. בת רוצה ללכת לאיפה שחברות שלה הולכות ולאיפה שמתאים לה, וזה בושה שאין לה אפשרות להתקבל רק בגלל שיש עוד סמינרים ספרדים!
מישהי16.06.22
83
אני מכיר המון בנות ספרדיות בסמינר ספרדי טוב ( לא חסרים כאילו) שהצליחו בגדול...בנו בית נהדר
למה נגררים אחריהם16.06.22
82
תפסיקו לבלבל את המח עם בנות שלא התקבלו. לא מדובר בבנות איכותיות אלא בפרחות וכן יש גם אשכנזיות כאלו. בדרך כלל האמא עם חצאית שמגיעה עד הפופיק והכל בולט ועם אייפון ענק ועוד שאר מרעין בישין אבל היא זועקת כמו הקוזק הנגזל אפליה!!! ודמעות התנין מרטיבות כל חלקה בזויה. המצב כיום שגם האשכנזיות הופכות יותר ויו
זוזט הלפרן16.06.22
81
לא לבחור שס !!!!!!!!!!!!!!!
אמא16.06.22
80
ההורים זה הבעיה, נחיתיים רוצים רק את האשכנזים, אין איך לצאת מזה... מדברים על אפליה והם בעצם יוצרים אותה, כשלא שולחים לסמינרים ספרדיים
גד16.06.22
79
חחחחחחחחחחחחההההההההה מה חדש????????????? מאז שנת תשמ"ד ככה השסניקים מתנהלים ! בוסו הצבוע צועק מקירות ליבו ??!!!!! לכו לפתח תקווה ותבדקו את התנהלות השסניקים בעיר ,, בושה וחרפה .
אירק16.06.22
78
כל מילה נכונה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ךלגדח16.06.22
77
זה גועל נפש מה קורה גם באלעד מנהלת לא מקבלת ילדה אפילו שלא ראתה אותה ובגלל סטיגמה
לאה16.06.22
76
גם עוד מאה שנה המזרחים בראשות דרעי המשתכנז הרואים עצמם נחותים לאשכנזים, ירצו לשלוח בנותיהם לסימינר אשכנזי. כדי להעלות את ערכה בשידוך. ולא מבינים כי גם דור עשירי מזרחי, לא יבוא בשידוך בקהל ה' האשכנזי. אלא אם כן מדובר בבחור או בחורה אשכנזים עם מוגבלות שיסכימו להשתדך במשפחה מזרחית.
נביא אמת16.06.22
75
צודקת בגדול ובעצם הגזענים הם הספרדים שבעצם מודים שהחינוך האשכנזי טוב יותר מהספרדי לכן הם רודפים אחרי המוסדות האשכנזים , הציבור הספרדי צריך להתארגן - ללא הפוליטיקאים - (הם רק מפריעים ודואגים לאינטרסים האישיים והכספיים שלהם בלבד) ולהתחיל להקים מוסדות חינוך ספרדיים בדיוק כמו האשכנזים (ראו את העסקנים בח
מנחם 16.06.22
74
צודקת במיליון אחוז שנציגי שס בעיריה ובכנסת יפסיקו לעזור להורים ספרדים להכניס את בנותיהם לסמינרים אשכנזים ורק כך הסמינרים הספרדים יצליחו להתרומם זה הזוי שנציגי שס עובדים נגד המטרה ומזבזים כמויות של זמן ואנרגיות ןעושים בדיוק ההיפך מהחזון האמיתי של שס שהוא לרומם את קרנו של הציבור הספרדי
משה 16.06.22
73
רק שהמנהלות של הסמינרים הספרדדים יקבלו את הבנות הספרדיות ממשפחות מעולות. 2 האחייניות שלי לא התקבלו לסמינרים הספרדים הללו. אז בבקשה מנהלות לסמינרים ספרדים תפסיקו להתבכיין.
קרן16.06.22
72
די כבר עם "הבדלנות" הזו , ספרדי- אשכנזי!! אנחנו יהודים!! עם אחד לב אחד!! בני שלושת אבותינו הקדושים,אברהם יצחק ויעקב!! מה זה משנה ספרדי אשכנזי? מספיק להתנשאות, מספיק לגלות!! אנחנו במדינת ישראל, אין כאן ספרדים אשכנזים, כולם דרים במדינה אחת מדינת היהודים!! אז די לפלגנות, בואו נגיע לדרגה שהגיע עם ישראל
בת מלך16.06.22
71
אי אי אי משיחחח. מי אמר שחרדים יותר טובים מליברמן? יש בינם גזעניים יותר ממנו . ליברמן לפחות לא מתחפש לאחד כזה.
מהרסייך ממך יצאו......16.06.22
70
אריה דרעי מסית ומדיח. שונא אשכנזים. למה הוא שלח את ילדיו ללמוד דווקא בבתי ספר ליטאיים? אריה דרעי רשע הגורם לשנאת יהודים.
יהודי16.06.22
69
הרב שך נלחם בעוז נגד אפלית הספרדים. אצל מנהיגי הציבור שבאו אחריו הנושא ירד מסדר היום.
רפאל 16.06.22
68
בושה וחרפה ---- גזענות לשמה מדוע תלמידות ספרדיות מתעקשות או הוריהם שילמדו בבתי ספר של אשכנזים? מדוע אתם "מאדרים" אותם אם האשכנזים גזענים - אתם הספרדים נותנים את הכוח הזה תתביישו לכם , מה רע בבנות הספרדיות לדעתי הן אכותיות יותר מהבנות האשכנזיות מכובגות ומכבדות
רמת גנית16.06.22
מנהיגים קטנים, שאין להם על מה לבסס את שליטתם אלא על ההזדהות העדתית, הם הגורם המרכזי להתמדת מצב עגום זה.
רפאל 17.06.22
67
תתנו לבנות לעשות תואר ולהתקדם. ולא לנסות לחקות את האשכנזיים בכך שהם לא עושים תואר תפרצו קדימה תפסיקו להיות חקיינים לא מוצלחים.. בכך שאתם מנסים לנעול את דלתות התואר בפני הבנות... וכשתהיו אתם.. ירוצו אליכם הרבה בנות גם ספרדיות וגם אשכנזיות.
עדן16.06.22
66
מתי? מתי? מתי? מתי תוציאו את הגלות מתוככם? עד מתי תפרידו בין אשכנזים לספרדים? מתי תלמדו לשלב בין העדות במוסדות החינוך ובשידוכים? יש מה ללמוד מהציבור הדתי לאומי
שרונה זולדן16.06.22
65
יש רק פתרון אחד: חינוך ממלכתי חרדי. כל מי שמתנגד לחינוך ממלכתי חרדי אשם בסבל של הבנות.
רפאל 16.06.22
64
עדיין חיים בעולם של גזענות ומעמדות ומשתדלים להנציח את זה, תשחררו, כל אדם צריך להבדק לגופו האם הוא מתאים למסגרת ספציפית. פעם היינו אור לגויים......
דן16.06.22
63
פרימיטיביים . די לגזענות ולהפרדה בין ספרדים לאשכנזים. זה הזוי שב2022 זה בכלל אישיו. אתם תקועים בזמן
רחל16.06.22
62
כחילונית, מבקשת להבין את הקריטריונים לפיו נמדדת איכות הסמינר,
שרה16.06.22
61
חקי חיון , טעות לערב בין אוכלוסיות , כל אוכלוסיה צריכה להיות עם עצמה.
חקי חיון16.06.22
60
אשכנזי... ספרדי... !!! עצם ההתעסקות בזה רק מדגישה כמה האורח חיים החרדי הוא כל כך דפוק..
ג'ו16.06.22
59
איך שאני רואה את זה זה שהבנות שלומדות בסמינרים ספרדיים רובם מגיעות מבתים שההורים חזרו בתשובה, והבנות ממש מבולבלות עם הזהות שלהן או שהמשפחות המורחבות לא כולם חרדיים.. לא מחייב שהם היו כאלה הם פשוט נהפכו להיות כאלה) וזה משהוא שמאוד משפיע על הבנות... לעומת הסמינריים תחת הטייטל אשכנזים כשלמעשה מכילים כמ
אחת21.06.22
58
אין דבר כזה בת לא איכותית.לספרדים יש מורשת מפוארת שירימו אותה בסמינרים שלהם .ומספיק ללקק לאשכנזים אני מודעת לזה שבחירת סמינר זה משפיע על שידוכים.צריכים לחשוב אייך לשנות ולהתפאר בספרדיות.יש לי חתנים אשכנזים ואחד ספרדי והוא אדם בעל מידות יותר מכולם ואהוב.אז תרדו מהסרט אשכנזי יותר שווה..
כוכי16.06.22
57
למה אתם לוקחים את זה למקום הגזעני הזה??? כבר מזמן לא מדובר רק ב''ספרדיות'' שלא מתקבלות.. גם אשכנזיות ואפי' מ''בתים מעולים'' ממש. רצח . פשיעה לאור יום. הגיע הזמן לזעוק דיייייייי לשפיכות דמים
אמא16.06.22
56
רק הפסקת תקציבים, יש בה כדי למגר את הגזענות. צריך להכות בכיס שלהם הכי חזק.
רבקה16.06.22
55
פחי אשפה מהלכים על 2 !!! זו ההגדרה הנכונה של כנופיית שס האומלללללללל... אזרחים יקרים תבינו ,, אתם לא מעניינים את שס ואת נציגיהה בכלוםםםםםםםם.. הם צריכים אתכם רק ביום הבוחר ובקלפי !!! לא מעבר לכך .. הם לא נשמעים לדעת תורה ולא כלום .. יש להם חישובים של אינטרסים מובהקים עבור המקורבים לצלחתתתתת !!! כל ה
חיים16.06.22
54
בזמן ששס היתה בשילטון הקימו תלמודי תורה בסיתונות בלי איכות צעקתי צריך פיקוח אך זה לא נישמע בלשון המעטה צודקת המנהלת ישנה מגמה בלשון המעטה למי מהם להאדיר את תלמודי תורה וסימינרים אשכנזים
אילן17.06.22
53
אוי כמה שאת ציבור דוחה ומגעיל... אשכנזים, ספרדים.. למה לא סמינרים וזהו?? בלי כל הגזענות הזו?? אבל אתם לא מסוגלים כי אתם מגזר גזען ודוחה, תמיד הייתם ותמיד תיהיו! קדושה?? הצחקתם!! בורים ועם הארץ!! ואנחנו, כל השאר, תקוע איתכם, עם הבורות שלכם, עם הגזענות שלכם, עם החושך שלכם, עם ההתקרבנות והמסכנות שלכם!!
פשוט מגזר דוחה!16.06.22
52
עוד הפעם אותו תקליט, מנהלת נכבדה זו רוצה ומנסה לנצל את המצב לטובת הסמינר שלה, כל הורה וכל בת יכולים להחליט איפה רוצים ללמוד בסמינר ספרדי או אשכנזי, והנציגים והעסקנים וכל מי שיכול לעזור להם לממש את החלטתם יבורכו, וזוהי חובתם, מה המנהלת הזו מבקשת לעשות, שלא יעזרו להם דהיינו להורים, ואז על כרחם י
אריה16.06.22
51
חחחח ע קודם שאריה דרעי ישלח את הנכדות שלו
חיפה16.06.22
סליחה????? אני מנסה לחשוב איך הייתי מגיבה אם סבא שלי היה צריך להחליט לי איפה ללמוד.... מה קשור לאריה דרעי הרישום של הנכדות שלו???? שיילכו ללמוד איפה שבא להם
מ17.06.22
50
אני אשכנזיה ומאוד אוהבת ספרדים למה להפריד . למה לאפלות. נושא כואב. והרבה ספרדים עולים אפילו על האשכנזים במיוחדיות שלהם
אני20.06.22
מי אמר שמדובר בהפרדה?הלא אשכנזיה הרוצה להיתקבל לסמינר הספרדי גם ברכה תהיה.אלא מה זה לא עולה על דעתן. אין הפרדה זה עם אחד ומיוחד נכון מאוד.עדיין יש עניין להרים קרן יהדות ספרד גם בקרב הבנות.
אירוניה 21.06.22
ואני ספרדיה שאוהבת מאוד אשכנזים 😍😍
שירה20.06.22
49
נוות ישראל תיכון ברמת על. הבת שלי רצתה מעלות עם כל החברות ראיתי ששם לא עושים בגרויות הכל מינימאלי אז למה ? תיכף ומיד רשמתי אותה לנוות ישראל והיא פורחת כמו שצריך. ואתם הספרדיות הנחיתיות שרוצות אשכנז מגיע לכן שמתעללים בכן.
יצחק 16.06.22
48
מי שהמציא את המושג "סמינר אשכנזי" הוא הנושא באחריות לכל הסבל הזה!
רפאל16.06.22
47
אז אולי בזמן הפנוי אפשר ללמד אותן אבולוציה או ביולוגיה. זורק רעיון.
רונן16.06.22
אם החילונים יתחילו ללמוד תורה וגמרא זה אחלה trade
יהודי17.06.22
46
הלואי שזה יהיה יש גם אנשי תקשורת רבים שעובדים שזה לא יקרה ..
מנחם16.06.22
45
סוף סוף מישהו אומר את האמת!!!! המלך עירום!!! אין בעיה של קבלה לסימנרים. יש בעיה של ספרדים גזעניים שלא מוכנים ללמוד עם ספרדים, וחושבים שהגיע הלבן עדיף!!!
איש יהודי 16.06.22
44
מה לעזאזל זה בדיוק אומר "אכותיות" יותר או פחות?! המנהלת צריכה לעשות אצלה בדק בית לפני שהיא הולכת ללכלך על סמינרים אחרים. רחמנא ליצלן!
יהודית16.06.22
43
גם מדבריה של מנהלת הסמינר הספרדי ניכרת האמירה הבאה: הבנות הספרדיות לא מתקבלות לסמינר אשכנזי כי הן לא איכותיות זו הבל וראות רוח ובעיקר טמטום חרדי אשכנזי פרימיטיבי הצד השני של האמירה צודקת בנו את הסמינרים הספרדיים לרמה הכי גבוהה ובכך תגמרו לאשכנזים את כל הסיפור ..... הנה עוד טיפ .... תנו לבנות של
james16.06.22
קצת מצחיק לקרוא את התגובה שלך כשאת מדברת עם התנשאות מוזרה, וקוראת לרבנים האשכנזים פחות אינטילגנטים, כנראה שהאינטיליגנציה שלך נמוכה!!! כי המושג אנטיליגנט אינט קשור בדעות או מוצא אלא ברמה קוגנטיבית!!!
ישראל16.06.22
42
מנהלת חצופה!! בדיוק אצלה לא הייתי רוצה שהבת שלי תלמד! מה את מעצימה את האפליה??? צריך לפעול נגד אפליה! שכל אחד יוכל ללכת לאן שטוב לו. אם תעבדי כמו שצריך כולם ירצו להגיע אליך. את מקבלת את כל הבנות שמתאפרות, לובשות צמוד, לא באות מבתים של בני תורה ורוצה בכח הזרוע שהבת שלי שאני שומרת עליה מכל משמר, עושה
אזולאי17.06.22
41
מנהלת סמינר מרושעת שרוצה להנציח את האפליה והקיטוב. במקום זה עליה ועל מנהלות הסמינר הספרדיות האחרות לסגור מיד את כל הסמינרים הספרדים ובכך לאלץ את כולם ללמוד ביחד . ולגמור את הסיפור המזעזע הזה. המציאות הזאת שבשנת 2022 יש סמינרים אשכנזים וסמינרים ספרדים היא פשוט בושה של הציבור החרדי. ציבור שמנסה להנציח
שלמה16.06.22
40
המגמה צריכה להיות שילוב והורדת רמת ההומוגניות ושאיפה להתרוגניות די עם הגזענות הזו כולנו חיים פה בישראל וההבדלים אינם כה מהותיים
ללא שם16.06.22
39
נציגי הציבור חייבים לציית למועצת החכמים ולא להורים ,לא ללחוץ על האשכנזים .
ללא שם16.06.22
38
גזענות אפלה.. צריך לבטל את המוסג הזה סמינר אשכנזי. או סמינר ספרדי. זה תקציב שממומן מארנונה של ציבור עובד ובעיקר ספרדי. שיקימו מכספם ויעזבו את התקציב של כוולנו..
יהודי16.06.22
37
לחיב בנות ספרדיות ללכת לסמינר ספרדי א"א, אבל לחיב מנהל אשכנזי לקבל בנות ספרדיות אפשר, הגיוני אה?!
אשכנזיה גזענית 16.06.22
36
צודקת מספיק עם רגשי הנחיתות
יעל16.06.22
35
בגלל השנאה לספרדים בסמינרים בעיקר בוולף ומאיר בבני ברק שם מעדיפים אשכנזיות דפוקות על פני ספרדיות איכותיות לכן הסמינרים שם נראים בהתאם בבחירות הבאות אני מצביעה רק לחילונים
אני החכם16.06.22
34
בושה וחרפה יגיע יום הדין וכל אחד יקבל את העונש שלו
ב16.06.22
33
מה לעזאזל יש לחפש אצל האשכנזים???? עד מתי נהיה נחיתים,ולא נעריך את עצמנו כראוי??? עצם זה שיש דיון שנקרא "בנות ספרדיות" זו גזענות ממדרגה ראשונה!!! אנחנו הספרדים בני אברהם יצחק ויעקב,לא עוזרים או ספק יהודים, *אולי הקב"ה לא רוצה שהילד איתם,כדי לשמור על נימוס שלנו???* חומר למחשבה!!
ס"ט16.06.22
32
וואיי וואיי מקסימום שטויות במינימום זמן. חשוב להבהיר: אני ספרדייה שלמדה בסמינר אשכנזי, מעולם לא קיבלנו הרגשת סוג ב', בניגוד לנטען בכתבה, גם היום, שנים אחרי החתונה, אני וחברותיי האשכנזיות והספרדיות נמצאות בקשר חברי איתן ונפגשות מעת לעת. בסמינר היו גם כמה מורות ספרדיות וזה לא סוד שבכל הסמינרים האשכנזי
מיכל16.06.22
31
שס לא עובדים למה לא פותחים בית ספר על רמה ? רק דיבורים לא עובדים
יבגני16.06.22
30
בכיר בעירית ירושלים, אל תהיה דמגוג, אי אפשר גם לכפות על מנהלי הסימנרים האשכנזים להפוך את המוסד שלהם לספרדי, חשבת על זה?
ביתרי16.06.22
29
הבחורה מפגרת מה שהיא בעצם אומרת להשאיר את המצב הקיים - הפתרון רישום אזורי
חן16.06.22
28
600 בנות ללא סמינר?? איזה זוועה זה כמות לסמינר וחצי!!!! תפתחו סמינר ספרדי שאחינו האשכנזים יתחננו אלינו לקחת אותם אלינו והבנות האיכותיות של האשכנזיות ילמדו אצלינו...
שמויגר16.06.22
27
בושה. פשוט בושה.
חי16.06.22
26
לצערי לא היתה לי ברירה ושמתי את אחת מבנות בסמינר ספרדי אף על פי שהגדולה בסמינר שכנזיה צר לי לומר לכולםםם הספרדי פשוט פח אין חינוך אין דרך ארץ מה שמעניין אותם זה צניעות צניעות שוב צניעות הסמינרים אשכנזיים יודעים לחנך להשפיע על התלמיד בצורה טובה הבת שלי שהספרדי נראית ספרדי בדיוק כמו שהם והשניה איחותית
בני ברקית 16.06.22
25
צודקת לגמרי. כל ילדיי במוסדות ספרדים אליבא דדעת הרב עובדיה זצ"ל אהוב ליבנו! למה לרעות בשדות זרים?
חצי ספרדי חצי אשכנזי16.06.22
24
כל מילה!!!!!! אינני מכיר ישיבות קטנות, אבל הישיבןת הגדולות הספרדיות הן מרשימות במיוחד, הרבה מהאשכנזיות היו שמחות להתחלף איתן!!!! לדוגמא אש התלמוד ועוד...
צ'למער17.06.22
מסכימה בהחלט
אני 20.06.22
23
וואן, כמה גזענות בכתבה אחת
יואל16.06.22
22
למה בכלל צריך סמינרים "אשכנזיים" וסמינרים "ספרדיים"? כולנו עם הקודש.
למען שמו16.06.22
21
ישצלי שתי שאלות . א. הבת של אותה מנהלת היכן למדה? ב. יש סמינר שנחשב טוב והמנהלת ספרדית אשכנזים מכול הסוגים נכנסים בקלות ספרדים אברכים עוברים גהינום . הכסף מתורמים ספרדים . ואף שס נתנה מליונים למבנה ברמות . היתכן????
אלי16.06.22
20
הזדמנות פז. בשכונת נוה יעקב הוקם חיידר ספרדי של העילית שבעילית חדר מצויין משפחות איכותיות ביותר, כך צריך להיות כבר בסמינרים, התלות עם האשכנזים לא מועילה כלום.
תורני16.06.22
19
מעניין שיש הרבה מאד שטחים שהם כן כופים א הציבור הספרדי. גורנישט
ירושלמים16.06.22
18
איך זה ייתכן שבשיבת העם לארצו עדיין צריך הפרדה מוחלטת בין העדות?? זה חזון אחרית הימים?
אני16.06.22
17
לגבי הקטע האחרון, צריך ללמד אנשים שלא תמיד מקבלים את מה שרוצים. שימשיכו לבכות ולהתפלל בבית והקב״ה כבר הקדים רפואה למחלה והיא סמינר ספרדי.
טט16.06.22
16
כמה טונות של אמת יש באמירתה של מנהלת הספרדית, בת ספרדייה הכי מעולה שמשובצת וזכתה להגיע לשערי סימנר אשכנזית, הרי באופן אוטומטי היא תקבל שמה מהמורות אשכנזיות האכזריות יחס של סוג ב', לא יאפשרו לה לצמוח, ידירו ויחרימו אותה מאחורי הגב, יחסלו ויטשטשו את הדרגות במבחנים כדי שלא תוכלי להתקדם,
סלונמאיות16.06.22
15
בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים ובזכותן נגאל מהאשכנזיפתיות . דיי מספיק לכניעה לאשכנזים !!!! סטופ!!! אין כמו הסמינרים הספרדים , יראת שמים ,אהבת תורה, תפילה בנוסח הנכון , הלכות על פי הספרדים. מה לכם לחפש אצל האשכנזים?????
נועלה 16.06.22
14
אם סמינר אשכנזי היה אוקספורד.... ההבדל היחיד בין סמינר אשכנזי לספרדי זה יחס הצוות לתלמידות, לא מעבר.
הדס17.06.22
13
מתי זה כבר יגמר????
ללא שם16.06.22
12
יישר כוח רק כך נצליח בכל מקום לנהוג רק כך בסוף זה יתהפך וכולן תרשמנה לסמינר ספרדי . כך נהגתי בכל ילדי וב"ה הקדוש ברוך הוא ויתעלה שמו החזיר לנו מייד את כל הטוב וההצלחה
בוכריץ יוסף נתי16.06.22
11
ספרדים זה עם נחות
דוד המלך16.06.22
10
רק אם כולם ישלחו לסמינרים ספרדיים - גם החזקות וגם האליטה תפטר הבעיה באופן סופי ומכובד
חיים16.06.22
9
אם הספרדים שולחים את בנותיהם לסמינרים אשכנזים שלא יתלוננו למה מפלים אותם...
יהודה16.06.22
8
נזכיר לכולם איפה נמצאים הילדים של חברי הכנסת של ש"ס....? במוסדות הספרדיים או האשכנזיים...?
א16.06.22
7
אם יהיה פתרון, אז ההורים כבר לא יצרכו לבקש "פרוטקציה" וגם לא יצטרכו להראות את עצמם כ"משפחה טובה". כל שכן שלא יהי צורך "לתרום" ל"מוסדות" כדי להבטיח את קבלת הבת לסימנר. אס מי פתי לפתור את הבעיה?
רפאל 19.06.22
6
מילים כדורבנות. אני חשבתי שאין יותר מקום בסמינרים ל600 בנות אבל עכשיו מסתבר שזה לא כך. הרבה בנות ספרדיות רוצות להתאכנז ופה טמונה הבעיה. הפתרון הוא להעלות את הרמה המקצועית של הסמינרים הספרדיים ואז לא יהיה צורך לצעוק על אפלייה.
יהושע16.06.22
5
הבעיה היא שהבנות של המנהלות הסמינרים הספרדיים שולחות בעצמן את בנותיהן לסמינרים אשכנזיים כולל כל המורות כולן בלי יוצא דופן אז אם אין דוגמא אישית מה היא מצפה??? דבר ראשון שהמנהלות ישלחו אחר כך יתנו מוסר לאחרים
יפה 16.06.22
4
צודקת ב100 אחוז אבל הספרדים ימשיכו להיות פראירים ולהתחנן לאשכנזים כאילו מה יש להם למכור……..
רפי16.06.22
3
כךל הספרדיות צריכות להתאחד לא ללמוד בסמינר אשכנזי כמו שאתם לא רואים אשכנסים התלמוד תורה או סמינר ספרדי. תתחילו להתאפס ולהעריך את עצמכם . תלמדו מהגתי לאומי שהםצלא מסווגיםמאף אחד ויש להם רמה. בלי קשר להשקפה אבל לקחת מהם משנכון ויפה.
אני לא מרחמת על הספרדיות שלא מתקבלות16.06.22
2
ולאן שלחה אותה מנהלת כבודה את בנותיה? ואת נכדותיה? לא חכמ לדבר גבוהה גבוהה
פה, פה, פה16.06.22
1
אולי ש"ס מקיימת החלטות של מרן אחר...ודי לחכימא
שם16.06.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבי מויז'ניץ נגד 'חוק הגיוס': "על היהדות החרדית להתאחד שלא נכנע לבג"ץ וכל הטינופת"

חנני ברייטקופף | 11:02

רוב חברי הקהילה הכריעו 

שמחה בציריך: הרב הנערץ נבחר ברוב קולות | כל הפרטים

חיים רוזנבוים | 09:55

בצל השיגורים מלבנון

לקראת אישור סופי בכנסת | זה המתווה לל"ג בעומר במירון

ישי כהן | 07:00

למרות ההגבלות

לקראת ל"ג בעומר: מיגוניות פוזרו במירון | כך זה נראה

קובי רוזן | 06:51

כאיש אחד בלב אחד

כמאה רבני ערים ברוסיה שבתו בעיר קלינינגרד | תיעוד מרהיב

חזקי שטרן | 20.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

"מורדים בגדולי ישראל"

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן"

חזקי שטרן | 20.05.24

ההיסטוריה חוזרת

התלמידים נטבחו, אך רה"י הכריע: 'בחור ישיבה לא יחזיק נשק'

ישראל שפירא | 20.05.24

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 20.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם

בשיא מלחמת הקרדיטים

כאב ראש לעסקנים: אין אישור ל'פארנצעס' בהדלקת ר' מיילך 

שאול כהנא | 20.05.24
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24