כיכר השבת

המתקפה נגד בן-גביר

תשאירו את הראשון לציון מחוץ לפוליטיקה // ישי כהן

בדומה לאביו, הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, אומר את 'דעת התורה', ללא פחד מ'מה יגידו', אלא שהפעם דבריו לא היו נוחים לחלק מ"הימין המסורתי" - שבחרו לתקוף אותו ולטעון כי הוא מונע מפוליטיקה // טור על צביעות (דעה)

194
ישי כהן | כיכר השבת | כ' בסיון | 19.06.22
הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף
הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: יעקב כהן)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, זעק אמש את זעקת הרבנים הראשיים לדורותיהם - ללא יוצא מן הכלל - ובראשם אביו, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל: העלייה להר הבית כרוכה באיסור כרת.

בחודשים האחרונים הראש"ל מקדיש חלקים מרכזיים משיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בכדי להסביר את חומרת האיסור לעלות להר הבית. עד כמה מדובר בחשש איסור כרת. הראש"ל מצטט את רוב ככל גדולי ישראל שפסקו שחל איסור לעלות לשטח ההר הקדוש.

עד כה הקפיד הראש"ל שלא לנקוב בשמות של אישי ציבור שעולים להר הבית ובחר להתרכז בנושא ההלכתי והמקורות. אך בצל האהדה לה זוכה בן גביר בקרב צעירים חרדים ולצד הביקור שלו בשבוע שעבר בבית הכנסת 'היזדים', הרב חש צורך לומר את הדברים מבלי להסתייג. דעת תורה.

מדוע בחר הראש"ל לתקוף השבוע את בן גביר?

הרב פתח אמש בהסבר על חומרת האיסור לעלות להר הבית, ואז הזכיר את שמו של ח"כ איתמר בן גביר. כדי שאיש לא ייראה בביקור של בן גביר ב'יזדים' כסוג של הכשר לעלייה להר הבית, שלא יילמדו מדרכו.

את הדברים אמר הראש"ל בבית הכנסת 'היזדים', בית הכנסת ממנו הפיץ מרן זצ"ל את תורתו במשך עשרות שנים לרבבות עמך בית ישראל. דווקא שם חש הראש"ל צורך להזכיר לציבור את דעתו של מרן זצ"ל.

דבריו של הראש"ל, אמש (וידאו: דר וסוחרת)

את הרב הראשי לא מעניינת הפוליטיקה. פחות מעסיק אותו כמה צעירים חרדים יצביעו לבן גביר. אין כאן מאבק פוליטי חלילה. מדובר בנושא תורני נטו. אחד האיסורים החמורים עם עונש כרת. תפקידו של רב ראשי לזעוק את זעקת התורה הקדושה.

עם פרסום הדברים פרצה סערה ציבורית. משפט אחד של הראש"ל הצליח להעיר את הציבור הישראלי. אין ספור מאמרי מערכת ב'יתד נאמן' נגד בן גביר והעלייה להר הבית לא הובילו למחצית מהסערה שנוצרה מדברי הרב שהזכיר לנו שיש מנהיג שאומר את דבריו ללא חשש מ'מה יגידו'. ואז התרחש האירוע הבא: השמאל 'חיבק', חלקים בימין 'לא השלימו' בלשון המעטה עם דברי הרב הראשי.

כותב השורות במעונו של הראש"ל

הראש"ל לא זקוק ל"חיבוק" או לאישור

הגר"י יוסף אינו זקוק ל'חיבוק' של השמאל, הוא גם לא נרתע מהתגובה של חלקים בימין. ועדיין, תפקידנו למחות על כל ניסיון של פגיעה ברב הראשי. אגב, צריך להזכיר לאותם מגיבים מימין: אי אפשר לזעוק בתדירות על 'ישראל הראשונה' ו'ישראל השנייה' וברגע שאחד ממנהיגיה הרוחניים של 'ישראל השנייה' אומר את דעתו דעת תורה, שלא בדיוק מסתדרת עם חלקים בימין, אותם זועקים ייפגעו ברב בדרך בה נוהגים ב'ישראל הראשונה'. זיכרו: 'ישראל השנייה' מכבדת את מנהיגיו הרוחניים של העם היהודי.

אז הנה תזכורת לאותם מגיבים: הראשון לציון לא זקוק לאישור של אף אחד מה להגיד ומה לא. כשמנהיג רוחני מזהה חשש שיהודים עוברים על איסור כרת ונסחפים אחרי דמות פוליטית, הוא יגיד מה שהוא חושב.

אלו המנסים להסיט את דברי הראשון לציון למגרש הפוליטי, עושים זאת כי זה המגרש הנוח להם, לגמד את המסר ההלכתי של הראשון לציון לפוליטיקה.

והחברים בימין, תרגיעו. כל ניסיון שלכם לפגוע בראשון לציון ייפגע בראש ובראשונה בכם. דעת תורה חשובה גם כשהיא לא נוחה לכם. תכבדו.

ובאשר לח"כ איתמר בן גביר. אין ספק שהח"כ הימני מצליח לגרום לצעירים חרדים - מכל העדות והחוגים - לנהור אחריו. קשה להעריך בכמה מצביעים מדובר, אנחנו כן יודעים שבבחירות האחרונות סמוטריץ' ובן גביר זכו לפחות במנדט מצביעים חרדים.

מנהיגי המפלגות החרדיות התעוררו. יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, היה הראשון שבריאיון לכותב השורות חידד את ההבדל בין מפלגה חרדית למפלגה דתית והאשים את סמוטריץ' בהקמת ממשלת בנט-לפיד. בש"ס התעוררו קצת מאוחר.

עצה טובה לפוליטיקאים החרדים

בימים האחרונים שוקלים בש"ס כיצד לנהוג מול תופעת בן גביר במגזר החרדי. בטח הספרדי. מחיאות הכפיים שקיבל בן גביר בבית הכנסת 'מוסיוף', מעוז הציבור הש"סי הדליק נורה אדומה. בש"ס טוענים כי בניגוד לבחירות הקודמות - אז אפשרו לבן גביר לנגוס בש"ס בכדי שיצליח לעבור את אחוז החסימה, בבחירות הקרובות התמונה תיראה אחרת. יצאו למאבק מתוך תקווה שגם יצליחו.

ואולי, לסיום, עצה טובה לחברי הכנסת החרדים. תלמדו מבן גביר. את רוב כוחו בציבור החרדי הוא משיג מהשטח. מסיורים בשטח. דוגמא? בזמן שאלפי חרדים נתקעו בחניוני הוויסות במירון, בן גביר היה הפוליטיקאי היחיד שהגיע לחניונים ופעל לשחרר אוטובוסים. לתקוף ולחדד הבדלי השקפה זה טוב, אבל לא במקום ביקורים ופעולות בשטח.

תוכן שאסור לפספס
194 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
113
בעקרון הרב דיבר רק על העניין של עליה להר הבית שאסור על פי התורה. לדעתי זה לא אומר שאין להצביע לבן דביר. בן גביר יכול להיות שעובר על איסור כרת מאידך הוא עומד לימין העם בכל מצב. ולא מפחד מכל האליטות. לכן יש גם הרבה סיבות טובות להצביע לו
ענת21.06.22
112
אדון בן גביר תפסיק לערבב אותנו. בימי החורבן רבי יוחנן הציל את עולם התורה מהסיקריקים וגם בימינו מרן הרב עובדיה הציל את עם ישראל למרות שכל אוסלו בא לעולם בגללכם הימין הקיצוני שהפלתם את ממשלת שמיר ולכן רבין עלה לשלטון. וגם לפני שנה אתה וסמוטריץ עם ההתעקשות המטופשת שלכם נתתם לבנט וסער תירוץ לא לסגור עם
היסטוריון20.06.22
שס הו בעד אוסלו
אנונימי20.06.22
111
"את הרב הראשי לא מעניינת הפוליטיקה".. עאלק.. הרבה דברים אפשר להגדי על גדולתו בתורה וחכמתו, ואני חלליה לא מזלזל, אבל להגיד שאת הרב יצחק יוסף לא מעניינת פוליטקה?? פחחחחח
ישי20.06.22
גם את החפץ חיים עניינה הפוליטיקא את כל גדולי ישראל מעניינת הפוליטיקה. השאלה באיזה קטע ולשם מה.
שימען21.06.22

הצגת כל התגובות

110
פעם על הר הבית היה בית כנסת שהמוסלמים הרסו אותו !!! היום אסור ליהודי להגיד שם "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד"
דר גוגל20.06.22
פעם בתקופת הראשונים. הרבה מים זרמו בירדן מאז.
שימעלה21.06.22
109
הרב יוסף מקבל משכורת מהמדינה הוא נבחר ע"י ועדה פוליטית. לכן אסור לו לתקוף חבר כנסת. ככול ומפריע לו שעולים להר ה' יתכבד והתפטר ואז ידבר ככול ועולה על רוחו
גל20.06.22
מה זה אסור לא על פי חוק או על פי תורה? איפה שיש התנגשות בין החוק לתורה. החוק לא שווה את הנייר שהוא כתוב עליו.
יצחק20.06.22
108
אני מצביע בן גביר ולא עולה להר הבית. זה הכל פוליטי. מצביעים לבן גביר כי חושבים שייצג טוב בכנסת. זה לא אומר שעושים הכל כמוהו. בלי להשוות כמובן, אבל גם ביבי מחלל שבת, אז כל מצביעי ביבי גם יש חשש שיחללו שבת?? תפסיקו עם הקישקושים. הציבור לא מטומטם. הפוליטיקאים מערבים רבנים לצורך פוליטיקה, ואחרי זה אתה מ
אהרון20.06.22
107
תלמיד חכם לא מדבר בשפת ביבים ומכנה איש מישראל "אהבל"
מרבים שלום 19.06.22
עפר לפומייכו
תתבייש20.06.22
זו היה מאז ומעולם סגנון דיבורם של רבני עדות המזרח והרבה בגלל שדיברו אל פשוטי העם אם תבדוק יש מבחר של ציטוטיו מהרב עובדיה
יוס20.06.22
אתה לא צריך לענות לו. זה ברור שתלמיד חכם מדבר כך. הוא סתם קנטרן, שכאילו בא באיצטלה של קדושה להלעיז ברבנים
נחמן20.06.22
106
כל מי שיש לו קצת שכל מבין שזה נטו עניין פוליטי; 1. איתמר בן גביר עולה כבר שנים להר הבית! מה נזכר עכשיו כשכולם מבינים שהולכים לקראת בחירות. 2. אם זה עניין הלכתי נטו למה לדבר בלשון כזו בוטה ולהלבין פנים ברבים? צריך קודם כל לקרוא לו באופן אישי ולהוכיחו! 3. יש כמה וכמה רבנים תלמידי חכמים ויראי שמים שמור
אבי19.06.22
תיזהר מגחלתם
תיזהר19.06.22
אף אחד לא חשב שזה לא בגלל אהדה שצובר בן גביר אצל נערים,וזה סיבה מספקת להתריע על חילול מקום המקדש, בדיוק בגלל הטענה שאתה טוען
שמי20.06.22
אתה מושחת, לנלעיז בתלמידי חכמים. 1. אז מה אם הוא עולה כמה שנים? לאחרונה החלו להיסחף אחריו וחובה להשמיע דעת תורה, דווקא בזמו זה. 2. הוא מדבר בלשון בוטה על הנהגותיו הפסולות בגלל שהוא מפרסם את הנהגותיו לציבור. 3. אין כמה רבנים יראי שמיים. יש את שמואל אליהו (שדעת גדולי ישראל לא נוחה הימנו (ולא מזמן הצטל
משה הצדיק20.06.22
105
אם בן גביר לא היה עולה להר הבית היתי בוחר בו
חרדי19.06.22
104
לא פלא שביהדות התורה מודאגים מבן גביריזם כשמקלב עולה לדוכן ואומר שלעבור עם דגל ישראל בקרבת שער שכם זו התגרות בערבים למה שנצביע לו בבחירות הקרובות?
...19.06.22
103
כל הכבוד צריך להזכיר ולזכור בעצמנו יש לנו דעת תורה
פלוני19.06.22
דעת תורה?? מה זה אתה מכון להסביר?? איזה תורה??? שם מכובס לפוליטיקה!!
אבי19.06.22
102
מרן צודק אבל אנחנו בוחרים בן גביר יש זכות בחירה לכל אדם ולא לכפות אלינו את שס רק בן גביר
שלמה 19.06.22
101
וילכו אחרי האהבל ויהבלו
מקליק19.06.22
100
גם אנחנו לא עולים להר כי הרב שלנו לא מתיר אבל אנחנו מצביעים לבן גביר כי הוא פועל מתוך דעת התורה שלו. ובבקשה בבקשה, היזהרו בכבוד ת"ח גם אם הם לא מהמגזר או מהעדה שלכם. ת"ח- הוא ת"ח גם אם הוא חושב אחרת מהרב שלי
אהבת ישראל19.06.22
99
אחלה כתבה ב'ה שיש לנו את מרן הראשון לציון שאומר את האמת בפנים
נעמי19.06.22
או את יועציו יועצי עצות אחיתופל שמביאים לרמיסת השלמויות והציבור החרידי ודווקא בן-גביר הוא זה שעומד על השלמויות ועל אי רמיסת כלל הציבורים בעם
או19.06.22
98
אני מצביע רק לבן גביר התותח....היחיד שרץ ממקום למקום לא נח לרגע....לב רחמן....ימני אמיתי....ש"ס בגדו במצביעים שלהם לא עוזרים להם במאומה נגד האפליות....בגדו בחלשים-בנכים והצביעו פעם אחר פעם נגד העלאה בקצבתם....מושחתים רמאים ונוכלים זה ש"ס...ראשי תבות- "שרייך סוררים...וחברי גנבים...." דרעי כשחילק תלוש
מטבוחה20.06.22
97
אולי תגיד לראשון לציון שלא יתערב בפוליטיקה ?
חיים דרוק20.06.22
96
ישי כהן כותב שלרב לא מעניין פוליטיקה?? חחחחחח, או שהוא מאוד תמים, או שהוא פשוט משקר, ובשני המקרים לא ראוי להיות עיתונאי שמכבד את עצמו!
אמת20.06.22
הוא מתכוון שרב לא מעניינת אותו פוליטיקה לשם פוליטיקה. אך וודאי שרבנים מתערבים ונותנים את דעתם בפוליטיקה, הרי יש עניינים פוליטים שעמדת הרבנים ברורה בהם. דרכו הפוליטית של בן גביר מנוגדת לדעת התורה של הרב יצחק יוסף ושל אביו הרב עובדיה יוסף שהסתייג מאוד מכהניזם. וזה בלי קשר להסכמי אוסלו, שם היה זה ויכוח
יודלה20.06.22
הוא כותב תלמדו מאיתמר בן גביר איך הוא השיג את כוחו מהשטח, ההבדל הוא שבן גביר עושה את זה מתוך האמת הבוערת בתוכו ולא מתוך כוונה להשיג תמיכה , הוא לא פוליטיקאי סרוח כמו רוב חברי הכנסת... ובכלל לא דומה לדרעי..
נחמן20.06.22
95
הראש"ל הנוכחי נמצא עמוק עמוק בפוליטיקה, ויש גם סברא שדווקא הפוליטיקה מעניינת אותו הרבה יותר מתורתנו הקדושה. רב אמיתי לעולם לא מתייחס לנושאים פוליטיים, ובטח שלא רומז לאיזו מפלגה יש להצביע או מה נכון בעיניו לעשות ומה לא. מי שמכניס עצמו לפוליטיקה, הוא פוליטיקאי. ופוליטיקאי מותר לתקוף בתקשורת, בין אם י
חנן. ב.20.06.22
אני מוחה על ביזוי ת"ח, אני חושב שהתקיפה על בן גביר כלל לא הייתה במקום, אבל תתבייש לך עלוב נפש
אלי20.06.22
נערים פני זקנים ילבינו אכן אנחנו בעקבתא דמשיחא
אנונימי20.06.22
אז לפיי דבריך כל הרבנים החרדים לאורך ההיסטריה מהחזון איש עד ימינו אינם רבנים, כי הם הורו למי להצביע בפוליטיקה? טמבל מטומבל.
שכנא21.06.22
94
אני שוב מעלה לתשומת לב את ההוא בוט שמגיב את אותם תגובות בניסוחים שונים עם שמות מתחלפים, והוא גם מגיב לעצמו ומחמיא לעצמו וכו' שימו לב! מטרתו אחת! והיא לסחוף לאלילות בבן גביר!!! !!! !!! רק שאלה אחת - למה? מה באמת אנחנו מחפשים? נציג שיודע להצית יצרים או הנהגה מאופקת בהתאם לדעת תורה?
יהודי חרדי20.06.22
93
הנה שוב אותו חסיד של בן גביר שמנסה לשתול דעות במסווה הדיון, כביכול... מה לך נעלב ועולב בראשל"צ על שעלב בבן גביר? מה לך נזעק לזעוק את זעקתו של בן גביר? ומול מי? מול הרב יצחק יוסף? מה כזה קדוש בבן גביר? מה מקור דעותיו שעבורן אתה מוכן לזלזל בת"ח שאין רפואה למכתך?
יהודי חרדי19.06.22
92
בינתיים עשרות בנות ספרדיות ללא סמינר בירושלים.... עם שס "הגיבורה" שרק הבטיחה ולא קיימה....
רותי19.06.22
91
רחמנות על עמי הארץ המדברים על צדיק וגאון עולם בגאוה ובוז, אינכם אפילו ראוים להיות עפר תחת כפות רגליו, כיכר חייב לסגור מתוך חשש והוי זהיר בגחלתן
ש. פיפר19.06.22
90
חייבים מדאורייתא להצביע לבן גביר היחיד שבוערת בתוכו אהבת ישראל אחרי כל פיגוע הוא היחיד שהופיע בכל מקום מחה בשר לבט"פ מייצג את הציבור החרדי היחיד שידאג באמת לביטחון ויציף את השקר של השמאל .המפלגות החרדיות עסוקות כל היום בתקציבים ו'בגזירת' הגיוס די נמאס מהם לראות אותם מסתחבקים עם החברי כנסת הערבים בוש
מצוה מדאורייתא להצביע לבן גביר19.06.22
89
שכת''ר ינזוף בשסניקים שנשותיהם עם פאה נכרית ומחטיאות הרבים. יותר גרוע מבן גביר
הא19.06.22
חחחח קלעת בול. בדיוק מה שרציתי לומר. שיחקת אותה
כל הכבוד19.06.22
88
לא עולים להר
דני19.06.22
גם אנחנו לא עולים להר אבל מצביעים לבן גביר
אני19.06.22
87
בן גביר ימני נלהב ואף מלהיב, רק שבתור תמיכה צריך לשים לב שיחד עם ימניותו באות גם עבירות!!! כן, ועל החלק הזה דיבר הראשל"צ בשיעורו, מבלי להתייחס כלל לדעותיו ועמדותיו הימניות בנושאים אחרים!... הראשל"צ לא הזכיר משהו נגד שאר עמדותיו בנושאי ארץ ישראל וכו', אלא לקיצוניותו שמובילה לעבירות חמורות...
יהודי חרדי19.06.22
בן גביר פועל לפי דעת התורה שלו. אנחנו לא עולים כי דעת התורה שלנו אוסרת אבל אין קשר בין זה לבין להצביע לו. וכי יעלה על דעתך לא להצביע למפלגת ש"ס אם תגלה שאחת מנשות החכ"ים הולכת עם פאה והרי הרב עובדיה אסר פאות..
בעוצמה19.06.22
מלבד מר"ן הרב עובדיה היו עוד כמה גדולים לא פחות בישראל שכן התירו לעלות להר הבית מה גם שיש חלקים בהר הבית שלי כל הפוסקים אין בעיה לעלות לאחר טבילה והסרת חציצות מכיון שזה שטח שנוסף על ידי הורדוס אז כדאי לבדוק עובדות לפני שפותחים פה
יש עוד רבנים19.06.22
לחלקים אלו אין גם כמובן שום עניין לעלות... מה גם שכמדומה ברור שאין לנו ידיעה ברורה כיום היכן ממוקם הר הבית המקורי בהר הבית שלפנינו שהינו גדול יותר ויש כמה וכמה דעות שונות מן הקצה אל הקצה איפה היה ממוקם המקדש בהר ומאד קשה לקבוע מסמרות על מקום שמותר לעלות ללא חשש כרת
ידען20.06.22
86
צדיק ואיש חסד אמיתי- מסייע לכל אחד מכם ישראל חרדי חילוני שוטר וחייל. אין עוד כמוהו בפוליטיקה. איתמר בן גביר האהוב- עלה והצלח
ללא שם19.06.22
את התביעה נגד אברך (לא זוכר את שמו) שהעז לבקר אותו בפומבי באלעד. זה צדיק???
שכחת19.06.22
85
כולם מבינים שמהכל מסריח רק פוליטיקה הנושא של עלייה להר הבית אינו חד משעי כפי שנהוג להנדס לכולם כל אחד שקצת למד יודע שזה לא ככ פשוט לאסור
יאללה19.06.22
84
במחילה מכת"ר, דברי הרב יוסף לא היו דברי הלכה. הם היו פוליטיקה נטו! אם הוא החליט להכנס למגרש הפוליטי, באופן טבעי התגובות תהיינה פוליטיות.
עוזיאל19.06.22
אני מכיר את בן גביר שנים רבות אך לצערי לא ראיתי אותו בכל שנות קיומו איזה חוק שעשה בפועל יהיה מה שיהיה.רק צעקות ויחסי ציבור ותו לא. צריך להתפכח.
יהודי19.06.22
כנראה שאתה לא מכיר את בן גביר. אם תתבונן היטב תראה שהוא תמיד מחייך. רק מול ערבים הוא צועק. אתה פשוט משפע משטיפת המוח שהתקשורת עושה לך שהוא מתלהם/קיצוני/ ברברי וכו'.. האמת היא שהוא עדין נפש ובוערת בליבו אהבת התורה, אהבת ישראל ואהבת ארץ ישראל.
בעוצמה19.06.22
אחי !! הוא נכנס לכנסת רק עכשיו ובאופוזיציה מה אתה רוצה??!!
אלישמע19.06.22
מוחה בך
לא נכון19.06.22
צודק בכל מילה
שלום19.06.22
לא היו דברי הלכה?? תגיד אתה רציני??
יהודי19.06.22
רציני ביותר!! כל מי שיש לו קצת שכל מבין שזה נטו עניין פוליטי; 1. איתמר בן גביר עולה כבר שנים להר הבית! מה נזכר עכשיו כשכולם מבינים שהולכים לקראת בחירות. 2. אם זה עניין הלכתי נטו למה לדבר בלשון כזו בוטה ולהלבין פנים ברבים? צריך קודם כל לקרוא לו באופן אישי ולהוכיחו! 3. יש כמה וכמה רבנים תלמידי חכמים ו
אבי19.06.22
זה תורה נטו ומי שעולה להר הבית חיייב כרתתתת ומי שלא דוגל בזה עובר על התורה
אבאלה 19.06.22
83
בשביל שביבי יהיה ימין חזק צריך את בן גביר
צדיק20.06.22
82
מסיפור אישי שקרה לי יש נוכלים ובעלי בליעל שמשתמשים ברב הראשי הגרי״י לאינטרסים שלהם ולא אכפת להם שיתבזה העיקר שירוויחו כח שליטה וכסף הרבה כסף… זה לא ראוי ומכובד לו להתייחס אליהם
עמנואל טרניו 19.06.22
81
אם הרש״ל לא ידבר על פוליטיקה - לא יאשימו אותו בפוליטיקה… זה הוא התחיל..,
יצחק19.06.22
מי האשים אותו? פוליטיקאים? מעניין את הסבתא. הרבנים הם אלו שמורים דרך!
יודלה20.06.22
80
לא לשכוח את מה שקראנו בשבת האחרונה בבתי כנסת בספר תורה: שלח לך אנשים ויתורו את ארץ כנען... כולם אנשים ראשי בני ישראל המה... גם המרגלים היו ראשי ישראל
פתחיה19.06.22
טמבל. הם לא היו תלמידי חכמים אלא בעלי שררות. חוץ מזה מה הקשר, בגלל זה כל מי שהוא ראש הוא לא בסדר?
נחנח20.06.22
79
נראה את ש"ס חותמת על שלושת השלמויות בינתיים מסרו שטחים,ויתרו על הכותל, ועל השבת והחמץ
דוד19.06.22
ש"ס לא צריכה לחתום על שלושת השלמויות, ש"ס הקימה מוסדות תורה לשבעים אלף ילדים, אל המעיין זו תנועת ההחזרה בתשובה הכי גדולה בישראל בהנהגת מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, רוב החוזרים בתשובה בישראל זה דרך המהפכה של ש"ס. מי שצריכים לחתום עם אנשי הדלי"ם שרומסים את השבת, והכשרות, והטהרה, וכל הזמן צועקים ארץ י
אברהם19.06.22
78
אם זה דעת תורה, מה שייך העניין של מתסיס את הרוחות? זה מה שהשמאל טוען. דעת תורה זה חשש כרת. וחבל ששס מכניסה רבנים לקמפיין שלה, הנזק רב על התועלת.
אסתר19.06.22
77
כשם שמצוה לומר דבר הנשמע כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע. טוב היה עושה הרשל"צ אם היה נמנע מלומר את הדברים.
משה19.06.22
בעינייני הלכה אין עצה ואין תבונה נגד ה' !
יהודי19.06.22
76
מרן זה גדול הדור ומה שאומר זה קודש קודשים ותמיד נלך אחריו.רק ששס יתחילו להתנהג כמו בן גביר זה יעזור המון למורל של שס
ינוש19.06.22
הרמב"ם זה גדול הדורות וז"ל(ספר עבודה, הלכות ביאת מקדש, פרק ג הלכה ד) : "טמא מת, אפלו המת עצמו מותר להכנס להר הבית, שנאמר: "ויקח משה את עצמות יוסף עמו" (שמות יג,יט) עמו במחנה לוויה." עכ"ל
דוד19.06.22
75
מה קרה שדווקא עכשיו הרב מדבר על זה?? הרי בן גביר עולה כבר שנים להר הבית... חלילה לי מלזלזל ברב, אלא שכנראה "יועציו" אמרו לו שהמפלגה תרד כי הרבה הולכים אחר בן גביר.דעו לכם כלל: תהיו טובים- יבחרו בכם! "לרדת" על אחרים- לא יגביהה אתכם בחיים! היועצים זה בעיה קשה מאד!! בגלל עצות אחיתופל שנתנו לרב עובדיה ז
אהבת ישראל19.06.22
74
כל מי ששומע את השיעור שלו - ולא ציטוטים מודגשים מכוונים וללא הקשרם מאנשי תקשורת פילוג והסתה - מבין שמה שכאב לו זה כאב הלכתי נטו, לא שומעים שם מיליגרם פוליטיקה!!! כאב תורני! ירבו כמותו רבנים בישראל!!!
יהודי חרדי19.06.22
אז למה דווקא בעיתוי הזה? הרי בן גביר עולה כבר שנים... די לחכימא. הכתוב פה הוא נגד "יועצי" הרב וחלילה לא כלפי הרב.
אהבת ישראל19.06.22
לא!! ממש לא!! כל מי שיש לו קצת שכל מבין שזה נטו עניין פוליטי; 1. איתמר בן גביר עולה כבר שנים להר הבית! מה נזכר עכשיו כשכולם מבינים שהולכים לקראת בחירות. 2. אם זה עניין הלכתי נטו למה לדבר בלשון כזו בוטה ולהלבין פנים ברבים? צריך קודם כל לקרוא לו באופן אישי ולהוכיחו! 3. יש כמה וכמה רבנים תלמידי חכמים ו
פנחס19.06.22
73
אני מישיבת נחלת והצבתי בן גביר
ח20.06.22
72
אתם יודעים למה? כי אין אחדות.. סמוטריץ ובן גביר יריבו על כיסאות, גפני ואייכלר רוצים להפריד כוחות, ועכשיו גם שס ובן גביר.. היישמע כדבר הזה? לפני כל מאבק על כיסאות צריך להקים פה ממשלה דתית ימנית !!
למה הימין לא יצליח בבחירות20.06.22
71
זה שעוברים אחריו, זה כי חושבים שייצג טוב בכנסת. זה לא אומר שכולים להר הבית כמוהו. גם ביבי מחלל שבת, אז מי שמצביע לו, בהכרח מחלל שבת??? תפסיקו כבר עם הקישקושים. הציבור לא מפגר. נטו פוליטי. פחד מזליגת קולות.
ללא שם20.06.22
70
שימו לב! יש פה אחד שמגיב כמה תגובות תחת שמות שונים וניסוחים משתנים - המסר אחד - לבחור בבן גביר וכל האמצעים כשרים!..
יהודי חרדי19.06.22
69
לאחר אמירתו של הראשון-לציון ברור לי שאני מצביע רק בן-גביר
שאולי19.06.22
פשוט מסכן גדול
אבי19.06.22
68
ישי כהן דעת תורה לא נתונה רק לרב יצחק יוסף. אלא גם לאותם רבנים שנשמע זלזול בדבריו בדעת תורה שלהם. לקרוא 'אהבל' למי שהולך אחרי דעת תורה של גדולי תורה שכן אומרים לעלות,אינו שיח תורני.
המלאך19.06.22
67
בן גביר תותח . היחיד שבאמת עושה משהו . הוא הכי חרדי בכנסת . אם יהיה ראש ממשלה שיקפיד ללכת עם כיפה באופן תמידי (ולא מהמפלגות החרדיות הצבועות) זה אך ורק בן גביר
בן גביר האלוף19.06.22
זוהי השאלה.
תותח במה?19.06.22
66
כל מילה נכונה ישי כהן ב העיתונאי היחידי שמסוגל לומר את האמת גם שלא נוח לחרדים לשמוע כל הנהירה אחרי בן גביר זה לא ימין אלא ימין שרוצה מלחמה ועד שיש רב שגם מזכיר לנו מה הדרך הנכונה שנהגנו תמיד גם אז תוקפים?
משה19.06.22
65
זה לא מעניין אותי אם בן גביר לא הלך על פי ההלכה,מעניין אותי דעותיו לגבי ה0מאל והאוייב,העקרונות שלו הם החשובים..עם כל הכבוד למרן ויש כבוד..
Miss R 19.06.22
תעבור לאתרים חילוניים אם לא מענין אותך הלכה. זה אתר חרדי!!!!
אחת19.06.22
אהה מעניין אותך הלכה אז תתחיל ללמוד חבבי הנה קצת מראי מקומות; כותב הרמב"ם ללא חולק (ספר עבודה, הלכות ביאת מקדש, פרק ג הלכה ד) : "טמא מת, אפלו המת עצמו מותר להכנס להר הבית, שנאמר: "ויקח משה את עצמות יוסף עמו" (שמות יג,יט) עמו במחנה לוויה." עכ"ל ועיין שו''ת רדב''ז (תרצ''א) שמתיר מפורשות עליה להר הבית
מרדכי19.06.22
היזהרו בגחלתן ומרן דיבר גם על להתסיס את הרוחות
משה19.06.22
נכון מאוד היזהרו בגחלתן של כל הרבנים!!! אין משוא פנים בתורה!!
מורדכי19.06.22
השביל זה אבא של מרן הקים מפלגה . גם ימין וגם נורמאלי
איתמר19.06.22
איך שס זה ימין? לחתום על הסכמי אוסלו זה ימין?
מישהי19.06.22
64
עצם הבחירה של הראשל"צ היא פוליטית מאוד ככה שלא ככ מתאפשר להוציא את הראשל"צ מהפוליטיקיה
פרדוקס 20.06.22
63
הספרדים למדו מהאשכנזים לא צריך לנמק ולטעון לגופם של דברים די בכך שירגו לגופו של אדם וחלאס
מנחם19.06.22
62
בפעם הבאה, אכן אשאיר את הראש"ל מחוץ לפוליטיקה...
ללא שם19.06.22
61
אם כל הכבוד לרב שליט"א ויש לי הרבה כבוד אבל הלכה יש רק אחת!!! ולהלכה אין שום איסור לעלות להר הבית!!!! וזה יאמר כל תלמיד חכם שלמד ומכיר את הסוגיא!!!!
דוד19.06.22
ההלכה שעשית ככל אשר יורוך. ופורץ גדר ישכנו נחש.
אברימי20.06.22
עפרה לפומיה בלי בושה נגד גדול בישראל ולפקה פקה בן גביר שרק נסחפים אחריו בגלל שיש לו שם מפוצצץ
אא משה19.06.22
אתה גנוב אהה??? נראה לי כותב אלף תגובות עם ניסוחים שונים
ממש גנוב19.06.22
60
הראשון לציון כולו פוליטיקה. אם היה מתכוון לשם שמים הוא היה מתייחס לנושא העליה להר הבית מהבחינה ההלכתית בלבד מבלי להזכיר את בן גביר ולעלוב בו.
מנחם19.06.22
מנוול! ההלכה מתייחסת לפוליטיקה. ואם אתה כוונתך לשם שמיים. היית מדבר בכבוד.
יודלה20.06.22
59
מי שמכיר את מורינו הרב עובדיה וכן את בנו הרב יצחק יוסף יודע בוודאות גמורה שזו ההשקפה הטהורה וחלילה לנו מלחשוב שהיא באה ממניעים פוליטיים וכך אמר הרב עובדיה על החזרת שטחים: "אין לסמוך על הנס ולהיכנס במלחמה עם אויבים אכזריים, לכן עלינו להחזיר את השטחים, לסלקם מעלינו".
שרי19.06.22
כי היו לו יועצים גרועים. וכנראה שהכל חוזר על עצמו..
אני19.06.22
חחחחח יאללה אז בוא נראה אותך חוזר למרוקו או לתוניס או לאיפה שההורים שלך באו ואם שחכת קצת תורה הנה כתוב וירישתם אותה וישבתם בה ירושה זו היא גם ובעיקר על ידי מלחמה וכתב הרמבן דמצוה זו נוהגת לדורות
מוטי19.06.22
זאת לאחר ש"כבוד תורתו הדגול אריה דרעי" הטעה אותו בנתונים
להסתכל במה שקרה19.06.22
אפשר לראות את התממשות נבואתיו של הרבי מליבאוויטש על מסירת שטחים הרי מי שנכנע לטרור שלא יתפלא שבמעשה זה הוא מביא עליו ארגוני טרור נחושים יותר ה"י והרי כבר לימדת אותם איך אפשר לקבל את מבוקשם... כמו שאפשר לראות במוחש איך שהיום יהודים פוחדים להסתובב בתל אביב ויהי רצון שכמו שנבאות אלו לצערנו היו מדוייקות
יחי המלך19.06.22
"השקפה טהורה" מה זה אומר בכלל?
יוני19.06.22
58
אתם יכולים להמשיך לקשקש. אנחנו נבחר אך ורק בהן גביר
יהודה19.06.22
57
פיו מקדש שם שמיים ?
כמספר המצביעים לבן גביר.כך הקללות19.06.22
56
כמי שתומך בעלייה להר הבית, אני מוכרח למחות על הזלזול בתלמידי חכמים שמופיע פה ובמקומות אחרים. היזהרו בגחלתן, ואל תיגעו באש. כבר אמר הח"ח שמי שנוגע באש נכווה, גם אם הוא צודק.
מישהו שאיכפת לו19.06.22
55
הרב הראשי הרב גורן זצ"ל התיר, תמך ועודד עליית יהודים להר הבית. מדבר שקר תרחק
ליעד19.06.22
54
היות והם אינם דברי הלכה, אני מצביע רק לאוהב ישראל כ"ק בן גביר שליט"א
ש"סניק לשעבר19.06.22
53
אני מישיבת חברון והצבתי לבן גביר
גד20.06.22
52
ממתי דעת תורה אינה עוסקת בפוליטיקה? ממתי פוליטיקה והלכה אינם קשורים? הרב ש"ך סיכל את ממשלת פרס, ולולא מרן לא קמה ממשלת רבין. לא היו שיקולים הלכתיים השקפתיים, שלא לדבר על השלכות מעשיות? מישהו מעלה בדעתו שלא ידברו נגד בן גביר כפי שדובר על 'בית של גויים'? למה בדיוק
מבולבל19.06.22
נכון אבל לרב הראשי אסור להתעסק חוקית בפוליטיקה אי לכך היה צריך את המאמר הנ''ל שיחדד שזוהי הלכה נטי ולא פוליטיקה במקרה הזה
צודק, אבל20.06.22
מעניין את הסבתא שלנו החוק
יודה20.06.22
תן תכסף ותזרוק לפח את החוק שלך...
נחמן20.06.22
החוק של השמאלנים מבית הכסא העליון. לא שלי. מצידי לזרוק את החוק לפח איתם ביחד.
שימעלע21.06.22
51
לאחר שבבחירות הקודמות הצבעתי לש"ס, הפעם אני עם בן גביר
מוצא אשכנזי19.06.22
50
בודאי שזכותו וחובתו להביע את דעתו. אבל בצורה מכובדת.
נאמן19.06.22
49
מעניין איפה היו העיתונאים/האתרים/הרבנים שרק ההלכה עומדת לנגד עיניהם, כשמאות חסידים מהמגזר הפליאו מכות רצח באברכים שנטשו לטובת אדמו"ר אחר. אז מסתבר שיש "חטאים" שניתן 'להתעלם' מהם... לא ידענו, לא ראינו, לא שמענו קודם שיטפלו בסדרי "נשים" (ברלנד ושאר 'עושי ישועות' סוטים) ו"נזיקין" (גור) במגזר הבייס, ו
יש סדר ב"ש"ס"19.06.22
48
כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. נמאס מהחרדים שרק לפני בחירות בכלל שומעים מה זה עם ישראל...
רון19.06.22
47
אכן "תשאירו את הראשון לציון מחוץ לפוליטיקה" ואל תתנו לו הוראות לתקוף פוליטיקאים....
אור 19.06.22
46
ללא ספק ש"ס בלחץ מבן גביר ובצדק ש"ס לא מצליחה לעשות כולם למען הבוחרים שלה וק"ו לעם ישראל .... !
אחד העם 19.06.22
45
אולי במטותא מכבודו הוא לא יתערב בדעותיהם של אחרים ויחליט לא לכבד את מי שפוסק לא כמותו ומה שמניע אותו זה רק הפוליטיקה (זליגת קולות לציונות הדתית) אולימאו אז יכבדוהח יותר אפילומממה שהוא לעיתים לא מכבד אחרים ???
אולי שהוא יישאיר עצמו מחוץ....19.06.22
44
אתה בעצמך צבוע!! ברור שהרב יצחק יוסף מתעניין בפוליטיקה והולך על פיה. אם ברור לכולם איפה היה מקום המקדש כמו שכותב במפורש מרן הרב עובדיה (אחרת איך מגיעים לכותל) אז אין שום סיבה לא להיכנס למקומות מחוץ ל'חיל'. כדאי שתלמדו את הנושא
חחחח20.06.22
אין שום סיבה? תקנת חכמי ישראל היא אפס בעיניך? חכמי ישראל תיקנו מחמת כמה טעמים גלוים ושאינם שלא להכנס כלל למקום זה! ואין שום התחכמויות כנגד ההלכה. אין עצה ואין תבונה כנגד ה'. ופורץ גדר ישכנו נחש!
נחמן הלוי21.06.22
43
כשדעת תורה יושבת באתרי אינטרנט זה לא דעת תורה זה פוליטיקה
דב קפלן20.06.22
42
זה שעוברים אחריו, זה כי חושבים שייצג טוב בכנסת. זה לא אומר שכולים להר הבית כמוהו. גם ביבי מחלל שבת, אז מי שמצביע לו, בהכרח מחלל שבת??? תפסיקו כבר עם הקישקושים. הציבור לא מפגר. נטו פוליטי. פחד מזליגת קולות.
יהודה20.06.22
41
הסיפור הוא האם הוא אמר חבל או יאהבל... זה רב קדוש וזכותו לומר את דברו
אני20.06.22
40
אני כבחור הייתי עולה להר הבית, כי איזה בחור חרדי שלמד בישיבות ליטאיות (אם כי לאחר היכרות עמו, שמתי לב שעברו מפוקפק ואף אישיותו מפוקפקת, בדברים שהצניעות יפה להם. בהמשך קלטתי שאמנם הלכתית ניתן לסמוך על המסורת בדבר המקומות קדשים, אולם לא שייך להנהיג את הדרך הזו לכולם, כי הרי בתוכנו הרבה יהודים שלא יקפי
לוי19.06.22
39
הר הבית או לא הר הבית בן גביר היחיד! שנמצא בעשייה מתמדת בשביל העם היהודי! אף חבר כנסת חרדי לא עשה בעשר שנים האחרונות מה שהוא עשה בשנה האחרונה! מתוך צניעות ויראת שמים אמיתית!
חרדית19.06.22
סיסמאות נטו . ותו לא. הרבה רעש. ותו לא.
סיסמאות נטו 19.06.22
38
ראשית, איני עלה להר הבית בהתאם לפסקי רבותי כעת, איתמר בן גביר עולה להר הבית ע"פ פסקי רבותיו הגאון הרב ליאור שליט"א ועוד רבנים, לא צריך לפסול כל מי שלא נוהג כמו הרב יוסף שליט"א. צירוף מקרים שרק בשבוע שעבר בן גביר היה במוסאיוף ו"פתאום" הרב יוסף מדבר כנגדו? הויכוח הזה הינו כמעט מיום הראשון לשחרור עיר ה
פיני19.06.22
37
אני סיימתי להצביע לו עובר לשס. הכי טובים שיש
אלי19.06.22
36
עפ הלכה הרב צודק אבל למה אתה לא אומר שלערבים אסור להיות שם ומה עם אריה דרעי לא צריך להתרחק ממנו ולתת נשק למחבלים והסכם אוסלו ששס אחרית
משה 19.06.22
שיתוף פעולה בטחוני כבר שנים רבות עם הרשות הפלסטינית. אך הביסיטים ימשיכו להפיץ את השקר על "אוסלו". זה בעצם תעמולת בחירות של סמוטריץ ובן גביר. הא ותו לא. אך כואב על האנשים התמימים שנלכדים ברשת של "בטחון ישראל" "אהבת ישראל" המדומה שהם מוכרים.
כיום19.06.22
מכלוף בפאניקה
הבצל נגמר19.06.22
35
בן יקח לפחות 3 מנדטים משס מי מכיר את החברי כנסת של שס" איפה פוגשים אותם חברים????
יוסי19.06.22
34
פוליטיקה כן פוליטיקה בן גביר כבר כמה שנים עולה באופן קבוע להר בהיתר של רבנים ופוסקי הלכה מובהקים וגדולי הדור (למשל הרב דב ליאור) מה התחדש הפעם?
אייל ניומן19.06.22
33
הייתי מעונין שתביאו תגובה של הרב מאיר אליהו שליט"א כי הוא בעצמו דבר על בן גביר חיובי מאוד.ואין לי ספק שהוא אדם גדול
קובי19.06.22
32
ה"סדום ועמורה" של החברה החרדית לא שווים בעיניו התייחסות, האלימות, הגזענות, האכזריות, הניצול, השקרים וכו'. רק העליה להר הבית מציקה לו? החרדים כרגיל מחפשים את המטבע מתחת לפנס. 2000 שנה לא היתה בעיה של תורה, של שבת ושל עליה להר הבית ובכל זאת עם ישראל המשיך לסבול ולא נגאל. אז כנראה שהבעיות נמצאות במקום
הסדום ועמורה19.06.22
31
אני אוהב את ש"ס, ולדעתי אמירות כמו של הרב יצחק יוסף שליט"א רק מזיקות למפלגה
יהודי שמח20.06.22
30
הרב מרדכי אליהו זצ"ל ידע לנהוג בממלכתיות ולא פגע באף אדם למרות שהיו לו יריבים מבית ובחוץ והמון פוליטיקה " כזה ראה וקדש .
מתגעגעים20.06.22
כל אחד לפי דרכו. ממלכתיות זה מושג חילוני. משה רבינו גם לא תמיד נהג בממלכתיות וגם לא דוד המלך, תקרא את הביטויים שלו כלפי רשעים בספר תהילים.
יצחק הצדיק20.06.22
נכון, טוב אתה מדבר על גדול המקובלים ששייך לדור של הבן איש חי. הלוואי והייתי מגיעים לעפר רגליהם של הדור ההוא
נחמן20.06.22
29
זה שעוברים אחריו, זה כי חושבים שייצג טוב בכנסת. זה לא אומר שכולים להר הבית כמוהו. גם ביבי מחלל שבת, אז מי שמצביע לו, בהכרח מחלל שבת??? תפסיקו כבר עם הקישקושים. הציבור לא מפגר. נטו פוליטי. פחד מזליגת קולות.
ללא שם20.06.22
28
שש"ס תתעסק בשביל מה שבוחרים בה שתטפל בבבנות הספרדיות שאין להם בית ספר
מתעסק19.06.22
27
יש תשובה מפורשת של הרדב"ז (תשובה תרצ"א) שמתיר עליה להר הבית, והרדב"ז כותב שיש בידו מסורת וודאית שכיפת הסלע (הכיפה הזהובה) שם מקום קודש הקודש, ולפי זה אפשר לחשב את שאר המידות של ההיכל ולדעת את המקומות המותרים לטמאי מת. 2 איסור העליה להר הבית על ידי הרבנות הראשית איננו פותר את הבעיה שתיירים יהודים-חיל
דוד19.06.22
גדולי ישראל הורו דבר ואנו צריכים לציית לזה בלי התחכמויות! ההוראה כן פתרה כי רוב החילונים ועמי הארץ לא עולים להר.
יהושע20.06.22
26
למה הרב לא דיבר על זה בשנה האחרונה? אם הרב מקבל חיבוק מעיתונאי המגזר והוא מזוהה עם מפלגת ש"ס, וריח של בחירות באוויר אז יש כאן מסר פוליטי... שמענו גם התקפות של חכי"ם מיהדות התורה ...
חיים19.06.22
25
אם היה כואב לכל החכי"ם של ש"ס על כל מיני מקרי אלימות כלפי אזרחי ישראל הייתי מצביע להם אבל זה ממש לא ככה. ברור שהנושא פוליטי, הרבה פעמים מעדיפים ראשי רשויות או ממשלה חילוני על פני אחרים בגלל העשיה שלהם ואף פעם לא תקפו אותם על עבירות אישיות. החודש האחרון היו חגיגות של להטבי"ם, למה לא שמענו חברי כנסת
הכל פוליטי19.06.22
24
מי שיודע בשיערו של הראש"ל אין מילה אחת שהיא לא פוליטיקה
ספרדי תמים 19.06.22
מסכן בטח הגעתה מהמעבורת
אבי19.06.22
אמת שאני רוצה לחסוך במילים על היחס שלך לגדול הדור, אבל זה זועק עד השמים, כנראה שלא שמעתי מספיק שיעורים גדול הדור אומר את ההלכה אתה מעריץ את בן גביר הוא דמות למפתח דמות לחיכוי יכול להיות שגם אתה תעלה להר הבית ועוד אחרים כמוך לכן הרב קוטל וראיתי את זה בפוסקים שמדברים בסכין חריפה כנגד פוסקים אחרים כדי
איפהאתה19.06.22
אין לך הבנה במה שהוא אומר...עם הארץ למהדרין
דביל גדול אתה19.06.22
23
האיסור לעלות להר הבית, אינו ענין של חבר כנסת זה או אחר, צריך לפרסם האיסור בלי לקשור את זה לבן גביר, אלא אם כן יש ענין אחר עם בן גביר, למשל שהוא לוקח קולות של ש"ס, אם זה לא פוליטיקה, אז מה זה.
אריה19.06.22
ביד רמה נגד דעת תורה...צריך וחייב למחות בו...שיפסיק שיחזור בתשובה
הוא עושה את כשיטה19.06.22
איסור מצוץ מאצבע !! כך כותב הרמב"ם ללא חולק (ספר עבודה, הלכות ביאת מקדש, פרק ג הלכה ד) : "טמא מת, אפלו המת עצמו מותר להכנס להר הבית, שנאמר: "ויקח משה את עצמות יוסף עמו" (שמות יג,יט) עמו במחנה לוויה." עכ"ל ועיין שו''ת רדב''ז (תרצ''א) שמתיר מפורשות עליה להר הבית מפורשות
דוד19.06.22
22
בן גביר יעלה מעלה מעלה!!! הוא היחיד שעושה משהו למען העם שלנו ופיו ולבו שווים
ישראל19.06.22
21
אני רק רוצה להגיד שהרב עובדיה הוא הפוסק היחידי שמתיר את העוגיות 'פפושידה' בהכשר לפסח, כל השאר חושבים שזהו איסור כרת חמור, כמו עלייה להר הבית, ובכל זאת מצאנו שרבנים לא תוקפים את אריה דרעי על זה שהוא סומך על הרב עובדיה בעניין הזה, אם ככה בבקשה על תתקפו בצורה אישית את בן גביר שסומך על הרב גורן! ארופו ה
אלי20.06.22
20
זה אני לא מבין או שאנשים פה מגיבים לפני שבכלל הבינו משהו? מה כזה מסובך??? דבר ראשון תשמעו את השיעור! דבר שני, הראשל"צ לא בא לחלק ציונים לחברי כנסת, ולא הורה למי להצביע, הוא מסר שיעור תורה, ובשיעור תורה הוא הגיע לנושא הלכתי של עליה להר הבית, שנאסרה ע"י כל גדולי ישראל המקובלים על כל עמ"י, וכאב ל
יהודי חרדי20.06.22
Well as far as I see RABI YITSHAK YOSEF is talking politics. It is not exactly Tora . He uses Tora as an excuse for Politics And yishai Cohen? he is a liitle agbal :)
Donald Trump 20.06.22
בשיעור תורה לא קוראים לחבר כנסת "אהבל" ומבזים אותו ברבים,
חרד"לי מצוי20.06.22
19
זה שעוברים אחריו, זה כי חושבים שייצג טוב בכנסת. זה לא אומר שכולים להר הבית כמוהו. גם ביבי מחלל שבת, אז מי שמצביע לו, בהכרח מחלל שבת??? תפסיקו כבר עם הקישקושים. הציבור לא מפגר. נטו פוליטי. פחד מזליגת קולות.
ללא שם20.06.22
18
אני לא מבין מה הסיפור. ביבי עובר עבירות חמורות שאין אף אחד שמצדיק אותן וזה לא הופך אותו לאהבל מבחינת ש"ס ולא אומרים למצביעים שלו שהם לא בסדר, אז למה עלייתו של בן גביר להר הבית, גם אם נניח שזו עבירה, צריכה לגרום לי לא להצביע לו?
חזקי19.06.22
ההבדל ביניהם הוא פשוט לביבי אין כיפה ולבן גביר יש כיפה
ברור שיש הבדל בין אדם המגדיר עצמו דתי וט19.06.22
אוי, נראה שלא הבנת כלום!!! דבר ראשון תשמע את השיעור! דבר שני, הוא לא בא לחלק ציונים לחברי כנסת, ולא בא למסור מסר לעמ"י למי להצביע, הוא מסר שיעור תורה, ובשיעור תורה הוא הגיע לנושא הלכתי של עליה להר הבית, שנאסרה ע"י כל גדולי ישראל המקובלים על כל עמ"י, וכאב ע"כ שישנו אדם, שומר תורה ומצוות, וככזה ות
יהודי חרדי20.06.22
17
נראה שהכתב "שכח" שהרב יצחק ניסים והרב גורן התירו לעלות להר בית ה'
נאמן הרה"ר19.06.22
שלמה גורן שהתיר ממזרים ושהרבנים עשו עליו קריעה.
מי זה20.06.22
16
אל תיהיה תמים . שס' תמכה באוסלו (נמנעה סליחה) ונאז אנחנו סובלים פה בארץ ממצב בטחוני ירוד ומסוכן ,ואף פעם לא ביקשו סליחהה על הצעד הנוראי הזה . היפוך שולחן ערוך מפורש (שכט') . אז בבקשה ,אל תיהיה סנגור ,זה הכל פוליטיקה וכסף . ואם זה לא מסתדר לך ....תוסיף כמה מאות אלפים .
ישי היקר ...19.06.22
אתה לא סובל היום מאוסלו. אתה סובל מזה שאתה חולק שטח מחיה עם ערבים. קיצור: אתה סובל כתוצאה מההחלטה להקים מדינה. אוסלו היה נקודה קטנה בתמונה הגדולה. הרבה לפני אוסלו התחיל כאן הטרור. רק נוח לשקרני התעמולה הביביסטים (שמסר את חברון) להכפיש תמיד ובכל יום את ה"שמאל". ה"שמאל" תמיד אשם. גם כשאנחנו שולטים בר
הערה19.06.22
15
אשרינו שזכינו במרן הרב יצחק שליט"א
אבי19.06.22
14
נו באמת, בן גביר עולה במשך שנים להר הבית, ופתאום כשיש קצת סחף של מצביעים מש"ס אליו הרב נזעק למחות על כך?! זו לא בושה לומר שהרב מעורב בפוליטיקה. יעידו על כך עשרות התבטאויות שלו בעבר, עד כדי כך שהיו שדרשו לפטרו בשל כך... אם מדובר בדיון הלכתי גרידא, מדוע הרב לא מוחה כנגד הרבנים שעולים ומעלים רבים כבן ג
יוסי19.06.22
טענה מוחצתת
מרדכי19.06.22
הרב דיבר על זה לפני שבועות וגם בחול המועד פסח אז איפה בדיוק פוליטקה הוא דיבר על רבנים שמתירים לעלות להר הבית בלי להזכיר שמות אבל כשבן גביר מגיע ליזדים ומקבל כביכול תמיכה במקום שהוא לא צריך להיות כדי לקושש קולות אז מי בדיוק עושה פוליטיקה אם לא בן גביר הוא תמיד מחפס את החולשות של הציבור אם זה בפיגועים
ישראל19.06.22
13
בוא נשים את ההלכה בצד כי עפר אני לצד הראשון לציון צדיק בן צדיק שליט''א אולם הרב מזכיר בדבריו כי בעליית בן גביר להר הוא מסית ומלהיט את הרוחות .אני לא בטוח שהצעירים (או מבוגרים) החרדים שנוהרים אחרי בן גביר כמתואר בכתבה ובעוד מקומות מוטרדים מכך ואדרבה הדרך הזו של לעמוד על זכותהו ההיסטורית דווקא קוסמת
א פושטע' איד19.06.22
12
הציבור קלט שנציגי ש''ס וג', לא שלוחי דידן ולא שלוחי דרחמנא,וזה בעדינות,ולכן סמוטריץ' ובןגביר הם חלופה מצויינת להיות שליחים לפחות בעניין הלאומיות,בפרא לאחר הפיגועים בריכוזים החרדיים,יהיה קשה מאוד לרכוש את האמון בחזרה
מגיב19.06.22
11
סתם פוליטיקה זולה. בן גביר אלוף, תלמדו ממנו במקום לתקוף
מוש19.06.22
ללמוד ללכת נגד התורה
מה יש 19.06.22
לכל פוליטקאי יש תורה משלו
ציפי19.06.22
10
רמב"ם (הלכות ביאת מקדש): "טמא מת, אפילו המת עצמו מותרים להכנס להר הבית". הרשב"א, הראב"ד והמאירי מתירים להכנס לכל הר הבית ללא טבילה! מה שהרבנים אוסרים זה כדי שלא יכנסו לאיפה שאסור... סוגיה מעניינת ומרתקת. מומלץ לעבור בעיון!!
המחנה הלאומי20.06.22
9
טוב היו עושים "רבני" וחברי שס אם היו דואגים לרישום לבנות סמינר הספרדיות במקום להתעסק בפוליטיקה עם בן גביר האהוב על כל ציבור החרדי
חיים20.06.22
8
זה שעוברים אחריו, זה כי חושבים שייצג טוב בכנסת. זה לא אומר שכולים להר הבית כמוהו. גם ביבי מחלל שבת, אז מי שמצביע לו, בהכרח מחלל שבת??? תפסיקו כבר עם הקישקושים. הציבור לא מפגר. נטו פוליטי. פחד מזליגת קולות.
ללא שם20.06.22
7
קצת רקע בנושא: הר הבית יש בו מקומות שאסורים לטמאי מת והם קודש הקודשים העזרה והחיל. מלבד אלו המקומות הר הבית עצמו מותר בטמא מת, כמו שכתב הרמב"ם (ספר עבודה, הלכות ביאת מקדש, פרק ג הלכה ד) : "טמא מת, אפלו המת עצמו מותר להכנס להר הבית, שנאמר: "ויקח משה את עצמות יוסף עמו" (שמות יג,יט) עמו במחנה לוויה." ע
מורדכי19.06.22
6
לא אומרים על יהודי אהבל לא אומרים על יהודי אהבל לא אומרים על יהודי אהבל לא אומרים על יהודי אהבל מעולם לא נפגש איתו . יהודי יקר אמין ישר לא אומרים על יהודי אהבל לא אומרים על יהודי אהבל לא אומרים על יהודי אהבל לא אומרים על יהודי אהבל שס חזרה לשיטות הישנות וצנזור לא יעזור ולא לכבוכם שיוצאי עצמו מ
י19.06.22
5
רק בן גביר
מני19.06.22
4
הוא שכן שלי גם אבא שלו זצוק"ל היה שכן שלי. כל פעם שהוא עובר בשכונה יש לי יראת כבוד ממנו.
ללא שם19.06.22
3
מחילה אבל גם כשיוצאים על ענין הלכתי יש דרך למילים בהם משתמשים..האם יצא מהפסק שלו שאנשים לא יעלו להר הבית או חילול השם?
אריאל19.06.22
2
כותב הכתבה הזו נותן מסר כפול. מצד אחד מגדיר את הדברים כ"דברי תורה" ו"דעת תורה" ומצד שני מוחק מדברי כבוד הרב את הביטוי המסוים שעליו ורק עליו הכל סובב.. הביטוי מכוון לא רק לצדיק בן גביר , אלא גם למאות רבנים וענקי תורה כגון הרב הגאון דב ליאור שבדק היטב את הנושא ועולה בטהרה להר הבית ומורה לציבור לנהו
גדעון א. 19.06.22
1
דברי הרב הם דברי הלכה ואני פוליטיקה. והזהרו בגחלתם.לעצם ענין הבחירה בבן גביר ש"ס צריכה לעשות חשבון נפש מה הוא מוכר שהם לא. זה הכול אולי בסוף יש גם צד שקשה לסבול את חגיגות הערבים כאן ולכן מצביעים לו
קובי19.06.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24