כיכר השבת

"נתינת כבוד לכופרים"

הביטאון הליטאי בביקורת נגד 'חתונת גפני' והערצת נתניהו

התיעודים שהתפרסמו לאחר השתתפות נתניהו בשבע ברכות לנכדת ח"כ גפני עם הערצת הצעירים החרדים, מביאה את הביטאון הליטאי לפרסם מכתב ישן ובו ביקורת - גם נגד גפני והחתונה (חדשות)

100
כיכר השבת | ז' בתמוז | 06.07.22
ההערצה לנתניהו בבני ברק, השבוע (צילום: באדיבות המצלם)

ביקורת נוקבת מתפרסמת הבוקר (רביעי) נגד יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני - הפעם בביטאון התנועה, 'יתד נאמן', באמצעות מכתב ישן, שעל פניו מכוון נגד הערצת הצעירים החרדים לנתניהו, אך משמש גם לביקורת על החתונה שחוללה סערה בשל החיבוק לבכירי הקואליציה.

ביקורו של בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה, בשמחת השבע ברכות לנכדתו של יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני, לוותה בעשרות צעירים חרדים שהמתינו לו בצאתו מהשמחה, וקראו לעברו קריאות עידוד והערצה. "ביבי, ביבי", קראו לעברו הצעירים החרדים בלב העיר בני ברק, ונתניהו נהנה מהערצה ונופף להם לשלום, כשחיוך של סיפוק על פניו.

הבוקר, כאמור, בטאון 'דגל התורה', 'יתד נאמן', מפרסם מכתב ישן של הגאון רבי חיים שאול קרליץ זצ"ל ובו מחאה נגד הערצה "לראש הממשלה", שפורסם בעבר נגד הערצה דומה לראש ממשלה מנחם בגין במהלך ביקור אצל ח"כ לשעבר הרב שלמה לורנץ.

העיתון מציין בראש המכתב כי "נתבקשנו מכמה ת"ח לפרסם", אך בתוך 'דגל התורה' יש הטוענים כי המכתב פורסם דווקא כעת, כביקורת נוקבת על יו"ר המפלגה משה גפני, ועל החתונה בה בכירי הקואליציה זכו לחיבוק יוצא דופן.

אותם גורמים מחדדים ומבהירים כי נכון שהמכתב כוון גם נגד ההערצה העיוורת לנתניהו, אך בראש ובראשונה הוא כוון כביקורת על החיבור בין גפני ליאיר לפיד ומרב מיכאלי, כפי שבא לידי ביטוי בחתונת הנכדה, ולכן נעשה שימוש במכתב בו כתוב ש"כל זה היה בגדר סקרנות של צעירים כל זה לא היה קורה אילו היה אצלינו חמור ענין נתינת כבוד לכופרים".

גורם המעורה בסוד העניינים של פרסום המכתב הסביר ל'כיכר השבת' כי "פרסום המכתב נועד למסר שלא חוגגים איתם, זה בסדר שמזמינים אותם לחתונה, הם עובדים יחד וצריך לעבוד עם כולם - אבל מה שנעשה מעבר לעבודה, עם חברויות וכבוד שנותנים לאנשים, במיוחד מהצד שהם רודפים את היהדות, שהם אויבים שלנו, וכל זה בלי שום תועלת - זה לא מקובל, ועל זה יש ביקורת.

"המסר הוא גם נגד הערצה עיוורת למי שהוא לא נציג שלנו - גם אם אנחנו הולכים איתו ותומכים בו אבל גם שאסור לתת להם כבוד לשם כבוד למרות שברור שהוא צריך לעבוד איתם ולהזמין אותם כחלק מהעבודה המשותפת".

ל'כיכר השבת' נודע כי המחאה נועדה לפרסום מיד לאחר החתונה עוד לפני השבע ברכות בו השתתף בנימין נתניהו, אך בשל עיכובים שונים פורסמה רק לאחר-מכן, באמצעות המכתב הישן, תוך שימוש במחאה על ההערצה כביקורת גם נגד גפני.

במכתבו, תחת הכותרת "אוי לאותה בושה", כתב הגרח"ש קרליץ: "על השמועה כי באה שבני תורה נדחפו לחלק כבוד ולהושיט יד לראש הממשלה וחבורתו בשעה שידוע שהמה כולם כופרים בד' ותורתו ובפרט שעומדים בראש המדינה אשר כולה נגד התורה וכל החינוך הס מלהזכיר בה שם ד', גם אם נניח שכל זה היה בגדר סקרנות של צעירים כל זה לא היה קורה אילו היה אצלינו חמור ענין נתינת כבוד לכופרים. ורבינו יונה שער ג' אות קמ"ט כתב 'והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים רבים וידועים כי יש בכבודם חלול התורה והעבודה והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר' עכ"ל.

"וברמב"ם הלכות תפלה פ"ב הלכה א' כתב 'בימי רבן גמליאל רבו האפיקורסין בישראל והיו מצירים לישראל ומסיתין אותן לשוב מאחרי השם וכיון שראה שזו גדולה מכל צרכי בני אדם עמד הוא ובית דינו והתקין ברכה אחת שתהיה בה שאלה מלפני השם לאבד האפיקורסין וקבע אותה בתפלה כדי שתהיה ערוכה בפי כל" עכ"ל. ונזכה בקרוב לאור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו מהרה לאורה".

הגרח"ש קרליץ עמד בעבר בראש הוועדה הרוחנית של 'יתד נאמן' ובהמשך מונה על-ידי מרן הגראמ"מ שך זצ"ל לעמוד בראש כשרות "שארית ישראל".

תוכן שאסור לפספס
100 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
הבעיה העיקרית היא לא השרה או כל אישיות אחרת הבעיה .. ששרו צמאה לך נפשי של חבד...
עכיעכיאר07.07.22
69
בוגרת החנוך בארץ אמרה לי ,שבית כנסת הוא מקום שזורקים סוכריות , הניחו לתינוק שנשבה .
ללא שם06.07.22
68
זאת הסיבה שהבחירות החלטתי לפסוח על המפלגות החרדיות. מצביעה בן גביר. מי שמצטחקק במזנון עם אחמד טיבי, ולא מעניין אותו מהציבור החרדי- לא ראשי לקבל קולות מהציבור שהוא כביכול אמור לייצג אותו.
דסי06.07.22
תתביישי
שמול07.07.22

הצגת כל התגובות

67
אולי פשוט לציבור נמאס מהצביעות שיש במפלגות החרדיות!? עסקנים שבגלל שרואים שהם מניחים תפילין, זה כבר מביא להם חותמת כשרות? עדיף משהו חילוני בלי כיפה מאשר משהו גנב, שקרן וצבוע עם כיפה. ממנו יודעים יותר להיזהר ומ"חרדי" עם מידות רעות לא יודעים להישמר...
יתד סובייקטיבים06.07.22
66
אבל זה טוב. ככה לביבי יש עכשיו סוג של מחויבות לחרדים
אור06.07.22
65
איזה בני ברקים. מותר להעריץ את ביבי ויש על מה, אבל לצאת לרחוב כבחור ישיבה שחור לבן בן תורה, ולצעוק כאחרון המשוגעים לביבי - זה מגעיל ומסריח, בעצם אתה מתחנף לביבי כדי שיסתכל עליך.
מצחיק06.07.22
64
החינוך החרדי הפך תורת משה מסיני. בתורת משה כתוב "ששת ימים תעבוד" בתורה החרדית "ששת ימים תעבדי" בתורת משה כתוב "שארה כסותה ועונתה לא תגרע" בתורה החרדית "שארו כסותו ועונתו לא תגרעי" בגמרא כתוב "כל כבודה בת מלך פנימה" בתורה החרדית כתוב "כל כבודה בת מלך חוצה לפרנס המשפחה"
נביא אמת06.07.22
ההערצה איננה עיוורת. היא מבוססת על פועלו המבורך של נתניהו (שלא חף משגיאות ככל בן אנוש. וכי דוד המלך היה חף משגיאות?). אילו היתה ההערצה עיוורת, הרי שהיו החרדים הצעירים מריעים גם לבנט, לגנץ ולגפני, והנה, לא הריעו. לכן נאמר זאת: עיוור מי שסבור שההערצה עיוורת. עיוור, משום שלא ניתן להמשיך ולחיות חיים ש
יהודה06.07.22
63
נתניהו לא כופר. הגם שאסור מן הדין להצביע מחל
חייל של מרן06.07.22
62
עיתון שאסור להכניס הביתה!!!
יתד נאמן06.07.22
61
מה אפשר לצפות מחרדים שמעריצים נאשם שנמצא כרגע בבית משפט? אם הוא נותן להם כסף, גם אם ירצח הם ילכו אחריו כעיוורים. לכו לעבוד חבורת פרזיטים ותפסיקו לחיות על חשבון החילוניים.
הנאשם06.07.22
60
הם מפחדים הם מפחדים.
דוד06.07.22
59
קרליץ לא הוא כתב את זה זה הם
יתד נאמן שקרנים גדולים ידוע שהם נוכלים06.07.22
58
כל העוון של ביבי היה, שלא נכנס לעזרת הנשים לפזז יחד עם מירב מיכאלי?
שימי06.07.22
לא, העוון של ביבי, זה שגפני רוצה לשבת בקואליציה עם השמאל
מישהי06.07.22
שהוא מחלל שבת בפרהסיה ואוכל נבלות וטרפות ו... עזוב סתם קטרוג על עמ"י
מתניה07.07.22
57
המחאה מתבקשת, אבל התמיכה בביבי לא פחות!!! העם מבין ומרגיש על מה הוא נרדף בצורה מטורפת, וזהו רק על הצלת עתיד העם והארץ, כך הוא הבטיח לרבי מחב"ד וכך הוא משתדל לקיים הן בענין המדיני, והן בנתינת האפשרות לימין ולדת לצמוח ולהתקדם להנהגת המדינה על פי תורה בעתיד. מאויבי תחכמני, לולי זאת לא צריכה להיות
ה06.07.22
56
מפחדים שיברחו קולות כי דגל הולכים להתפצל מאגודת ישראל
שלטון הצחוק06.07.22
55
אני בשוק ממתי חרדים אוהבים חילונים ממתי
חסוי06.07.22
לא קראתי את כל התגובות אבל אם היינו באמת חברה מפרגנת אז פשוט תחשבו שזה דודים שלו מאמריקה ורצינו לראות אותם מקרוב מזל טוב צל כוווווולם
מישהי06.07.22
אה? 🤨
שמול07.07.22
54
תורת ישראל ---מעניין !!!!!!!!!!!!!!! סטיות מיניות בחברה החרדית --לא מעניין !!!!!!! אי קבלת בנים ובנות למוסדות לימוד --לא מעניין !!!!!!!!!!!!! הטבות לגרושות שסבלו מרורים - לא מעניין !!!!!!!!!!!!!!!!!! עושק גננות ומורות ---לא מעניין !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הנוער ממוסדות לימוד לרחוב -----
שרי06.07.22
לא נעים להגיד אבל את כ"כ צודקת. עצוב מאוד....
דסי06.07.22
מה לדעתך נקרא קידום לאשה?שהיא יושבת בכנסת ושומעת ניבלות?לא יותר מכובד להתמקד בחינוך הדור הבא?או שמה שחשוב לך זו הנראות?של 'בת מלך'
לגבי הבחירות, מסכים06.07.22
כל הכבוד! כל מילה בסלע.
בן אליהו ש.06.07.22
כל מילה!!!
.06.07.22
שכחת עוד כמה וכמה "לא מעניינים"... מכות רצח לחסידי גור שבסה"כ החליטו לפרוש מתחת כנפיו של ה"אויבערשטער" (כך הם מכנים את יעקב אלתר, עפ"ל) - לא מעניין. מכות רצח בין "מחבלים" ל"שונאים" מול ארון הקודש בפוניביז', זריקת סטנדרים בהיכל ביהמ"ד ושפיכת לבן על ר"מים (עד שלפעמים המשטרה נאלצה להיכנס ולהפריד בין
עזרא06.07.22
אף אחד לא מחזיק אותך בכוח בחברה החרדית אתה מוזמן לקום ולעזוב לחברה הנאורה והמפוכחת - החרדים החדשים, שמה מכבדים מאוד את האישה, מסתכלים עליה כל הזמן איך היא לבושה, דואגים לחינוך הילדים ומראים להם באטמן, ועוד ועוד העגלה מלאה... אנחנו כחברה לא חפים מטעויות אבל מעדיף את הטעויות שלנו מאשר טעויות אחרות וד"
חרדי גאה06.07.22
נכון צודק
שמול07.07.22
ביותר
חזק06.07.22
כל עוד לא היתה לציבור גישה לאינטרנט, אפשר היה עוד איכשו להסתיר את האמת המרה. היום ,כאשר יש לרבים גישה לאינטרנט, כבר לא הולך.
רפאל 06.07.22
53
אוי כמה רבי שמואל אוירבך צדק. אביב ליטאי מקרבים מחללי שבת ורודפים את בני התורה
שמעון06.07.22
52
להקיא מבין כל המכתבים המטופשים של יתד סוף סוף מכתב אחד תורני והשקפתי טוב.
השומר06.07.22
51
חרדי אוהב חילוני ? תגידו , אתם נורמלים ? שואלים אם יהודי אוהב יהודי ? ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה. בבקשה להזהר עם השנאה הזו לפני ש...
חרד06.07.22
50
אבל איזה חמודי ביבי זורם כזה ביבי הביתה
חסוי06.07.22
מה הקשר ייאו🤨🤨🤨🤨
אא06.07.22
49
הביוב המתפורר הזה מנסה להרים ראש מעל המיים העכורים בו הוא נמצא . נכון להיום אין הנהגה נכונה לדור הצעיר , ובטח לא העתון האומלל הזה מעניין את הבחורים.. אנחנו נמצאים בעולם המדיה וכנראה שהבחורים כבר מזמן השליכו לפח את הביוב המתפורר הזה .. והמבין יבין ..........
יין חדש ישן06.07.22
מבינים שאתה איש שמאל קיצוני שחי ביקום אחר חי שנאה חולנית עד כדי פיסכוזה. תעשה טובה לך תלמד ביטול תורה
קובי 06.07.22
48
גפני ניסה לתת תחושה שהוא יתמוך בממשלת שמאל במקרא שלנתנייהו לא יהיה רוב ואז הוא ישכנע את הציבור שלו שאפשר ללכת עם מירב מיכאל גנץ יאיר לפיד והופ הוא קיבל תשובה טובה דווקא מהציבור שלו שללכת רק עם נתנייהו
ישראל06.07.22
47
זה סתם כמה ילדים ובחורים קטנים שלא מבינים מהחיים שלהם
ליטאי גאה06.07.22
46
כולם שוכחים שאנחנו לא במצב אידיאלי שבו הסנהדרין מנהיגה את עם ישראל. אנחנו במדינה חילונית. ואין ברירה אלא להשלים עם זה ולפחות להוציא את המירב מהמצב הפחות טוב, את הרע במיעוטו. כי ראינו מה קורה כשרעים יותר מצליחים 'להנהיג' את המדינה.
בני06.07.22
45
זה בסך הכל מס שפתיים של יתד נאמן בשביל להשתיק את הרחוב אבל זה לא יעזור להם כי כולם יודעים הם צבועים או מזויפים אין אצלהם טיפ טיפה של אמת אבל אל דאגה הבחירות מתקרבות הציבור לא ישכח ביום הבחירות
צבי06.07.22
44
כנראה שהציעירם של היום הצפקחו ונמאס להם מהציבעות של יתד והאנש וכל החפרנים. ומתחילים לחשוב מחוץ לקופסה ומבינים שיצד לא מיצג אף אחד אולי מיעוט שעושים ככל אשר יורו ובצדק. מה חעשות שמבחינת המציאות הם רחוקים מעוזר באמת .הגיע הזמן הפעם בן גביר מחזירים עוצמה ליהדות.
קובי 06.07.22
43
למה לא מחה בפטירת הרב קנייבסקי בבי נכנס ישר לאחר פטירתו על יד הנפטר
צבי06.07.22
42
איך אפשר להעריך בן אדם שאוכל שקצים ורמסים ונכנס ב מ'ט שערית טומאה
איילת כהן06.07.22
גם אם זה נכון, ב"ה ביבי לא פוגע בדת או בעולם התורה, בישיבות, גזירות על החרדים, שלא כמו אנשים שכביכול עם כיפה וכביכול לא אוכלים שקצים ורמסים אך מנסים לדרוס את הדת, ראו בנט ומתן כהנא. כל עוד אדם עושה בביתו מה שהוא מאמין ולא מזיק לאחרים, אפשר להתפלל עליו לחזרה בתשובה. להגיד מלך, לא באמת מתכוונים למלך כ
ר07.07.22
41
מעניין מדוע היה צריך להוציא מכתב מהארכיון??? וכי ר' גרשון לא יכול לכתוב מכתב???
אלי06.07.22
40
על פי התורה כשרואים מלך אפילו שהוא גוי מברכים בשם ומלכות שחלק מחוכמתו ליראיו אז נתניהו הוא מלך ישראל ולכל האשכנזים שמדברים בשם ההשקפה הצרופה תעשו בדק בית אצליכם איך האהבת חינם אצליכם וכל הפילוגים והשנאות
אליהו06.07.22
39
הבחורי ישיבות נהיו טיפשים מיום ליום מה זה הדבר הזה ו
חרד לדבר השם07.07.22
38
כל מי שקרא את המכתב של יתד נאמן הבין שזה רק נגד הצעירים החרדים שלחצו את ידיו של ביבי וזה לא נגד משה גפני שהזמין את מיכאלי ללא כיסוי ראש ומכנסיים ועוד מפיצים סירטון שבנות חרדיות רוקדות ועוד בתקופת בחירות ועוד פולטיקאים שפוגעים בחרדים מתוך שנאה!!!! לתת לביבי יד ???? זה הורס לגפני את כל החיבוק שהוא נות
פלוני06.07.22
37
מוכירים לו טובה , מה בכך ? הילדים חיים פה , שומעים ומרגישים .א"א לברוח מזה .. הלחץ הזה , לחץ של פוליטקאים ועסקנים ולחשוב שכלם כופרים חוץ מציבור כזה או אחר עושה נזק גדול יותר ..
משה 06.07.22
36
הוא מתוק 💖הוא לא רשע כמו בנט
אין שום בעיה בכבוד שנתנו לביבי!06.07.22
35
עיתון מטומטם
ללא שם06.07.22
34
ואם הוא "משלנו", מותר להעריץ אותו הערצה עיוורת? בשום פנים ואופן לא!! אסור להעריץ אף אדם ילוד אישה הערצה עיוורת. אסור בשום פנים ואופן. לא יהיה לך אלוקים אחרים על פניי! ובכך חוטאים חלק גדול מהחסידים, והליטאים מעריצי קנייבסקי, והש"סניקים מעריצי הראש"ל, ותלמידי הרב טאו בהר המור. בעצם כל הציבור החרדי לו
חנן. ב.06.07.22
33
שהמפלגות החרדיות יביאו רשימת הישגים. הם עושים רק בשביל עצמם. הפעם אני לא נותן להם את הקול שלי
שימי06.07.22
32
עומדים בחורי ישיבה ברחוב וצועקים לא דוד מלך ישראל ...אלא ביבי מלך ישראל. אדם שלפי התורה חייב כרת .אם זה לא שפל המדרגה, אז מה שנשאר זה לאכול חזיר בבית המדרש.
א07.07.22
אתה חייב כרת. ביבי מסר עצמו למען עמ''י מה עשית בטלן שכמותך? 12 שנה היה ר''מ מוצלח החזיק אלפי ישיבות וכוללים ומדינה שלמה של רעבים ונכים וחולים... אתה כפוי טובה בהמה
תתבייש לך07.07.22
31
מעניין כי לא ראיתי שם חסידי בעלז (אלו מהליב"ה...) רק כאלו מישיבות ומוסדות של המוכש"ר...
בל06.07.22
30
אהבת חינם......להרבות באהבת חינם
שושי06.07.22
29
צריך להביא לידיעתם של המעריצים את העדות אתמול בבית המשפט של הדס קליין. שידעו על הנהנתנו והחזירות המושחתת של אוכל השרצים הזה שמעולם לא נראה מניח תפילין.
מיכאל06.07.22
28
האחרון שיכול להטיף מוסר זה יתד נעמן המצורע. גפני הוא הגולם שיצרתם. הערצת בחורי ישיבות לביבי אתם יצרתם. העוון של ביטוי להשקפות עקומות לא יסלח לכם לא יכופר כלל. עיתון חומרני דורסני ומפגר. יש שם מודעות לנופש למיטות ורהיטים המשדרים תאוות וניאוף ומכוניות וסיגאריות ויין ופאות נכריות ומשוקצות ונעליים של רו
יתד זה חזיר06.07.22
27
ומטהר את השרץ (לפיד)במאה טעמים
אוי לאותה בושה שגפני מחניף לרשעים ומביא 06.07.22
26
ולא משעמם
העיקר שיש תעסוקה06.07.22
25
תשימו לב איך כל התגובות פה הפוכות אפפחד לא מסכים עם השני. אז הגיע הזמן שתבינו שאין משהו שגפני יעשה וכולם יסכימו אותו!! במקום למצוא כל הזמן ביקורות, תתחילו להסתכל העין יותר טובה על אנשים. לגפני ולכל חברי יהדות התורה יש רבנים והם אומרים לו מה לעשות. והם מקשיבים להם ולא מנסים לרצות את כולם כי א"א!!!! מ
חשוב מאוד!06.07.22
נכון מאד! סוף סוף אחד פה כותב משהו שפוי
רוני07.07.22
גם אני האמנתי פעם שהם מתיעצים עם רבנים.
רפאל 06.07.22
24
קוראי הפלס רחוקים מנוער דגל, וגם לא יניפו אה דגל המדינה .
ללא שם06.07.22
23
לעסקנים מותר הכל!!! לנו הציבור הבוחרים אסור הכל!!
משה06.07.22
22
קצת מידי ומאוחר מידי לצערנו הילדים שלנו נוהים אחרי הפוליטיקאים ועשינו את זה במו ידינו עם הגוש והחנופה לימין ולמזרחי עכשיו כבר הסוסים ברחו מהאוורוה כואב הלב ש"הפלג" צועקים צדקנו והאמת שאם אהיה ישרה יש מה לקנאות בנוער שלהם אני מזהה מיד מי נערה ששיכת להם ומי לא למה זה צריך להיות כך? הפגנות כבר כמעט שאי
יש06.07.22
הפגנות ונוער איכות לא מסתבר...
אירוניה 06.07.22
21
אוי לאותה בושה, האם זהו תוצאה של פח(ך) השמן הטהור???? מעריצים צייוני???? חילוני???? ולא את מאור הדור????
מאיר06.07.22
עצניק ממורמר
י06.07.22
אני עצניק מאושר אשרינו שזכינו שלא שם חלקינו וג'
יעקב06.07.22
חד משמעיייייי יא סתםםםם
מישהי06.07.22
20
לא חושבת שמגיע לו כל הכבוד הזה
.06.07.22
19
כל אנשי הרוח והדעה . נו יש אופציה אחרת כשמחזיקים אלפי בני ישיבה ואברכים ורוצים סיוע מעריצים את אלה שנמצאים על ההגה גם באמריקה הגדולה ובכל הארצות שבהנהגה היום מלכים ומושלים ראשי מדינה גויים שאיפשרו ללומדי התורה רווחה ונחת כלכלי למה לא ? וכיהעיתון יתד יכל להחסיקם? שאם כן לא היה צריך לא אותם ולא את נצי
נני06.07.22
18
לא הבנתי למה גפני? אתם לבד נתתם אחלה סקירה בחתונה של אחד הילדים של דרעי, מה גפני שונה? צעקו בש״ס באחד מהקמפיינים ביבי צריך דרעי חזק ולהפך, פתאום אצל גפני זה מגעיל? ממתי אצל פוליטיקאים החרדים החילונים לא היו מגיעים? שטויות במיץ ממש. אני לא אוהב את זה אבל כך זה היה ונכון שזה לא צריך להמשיך. מצד שני, ש
שלמה06.07.22
17
ביבי אתה דובדבן
איזה דפוקים אז למי ניתן כבוד לבנט שחיבק 06.07.22
16
ביבי שם כיפה שחורה, נהיה חרדי,
אדי06.07.22
15
מכתב מרב קיצוני, הגרי"ל הוא לא היה כותב מכתב כזה קיצוני גם עכשיו מרנן ורבנן לא מחו משמע דניחא ליה
יעקב06.07.22
14
חברי הכנסת מיכאלי ולפיד הם אויבים שלנו? הם אולי יריבים פוליטים אבל הם לא אויבים. בגלל שינאת חינם חרב בית המקדש.
שקד07.07.22
13
איבדתם את הדור הצעיר, הסוסים כולם ברחו מהאורווה, אתם תשלמו על כך שלא לימדתם אותנו אנגלית ולעתיד לפרנסה
נגמר הסיפור06.07.22
12
הם באו להראות שגם פעם זה היה כך לא באו למחות ולא להעיר הם כל הזמן בשיטה שמה שקורה היום גם היה פעם וזה היה כל מטרת המכתב...
לוי06.07.22
11
איפה ואהבת לרעך כמוך. ערך בסיסי ביותר באהבת ישראל לא קיים בפאשקויל הזה אין בו ולו ערך מוסף 1 בלבד!!! אלא רק שנאה ובעיקר ריח מאוד מאוד חזק של בחירות וחשש מבריחת קולות. איזה דוגמא נותנים לציבור החילוני כשרק מרעיפים שנאה ועוד כלפי איש אשר רואה בעיניו את הציבור החרדי /דתי וישתדל להחזיר עטרה ליושנה. די כ
חיים06.07.22
10
מי שבוכה ומספיד את ח. ו. שיספיד עכשיו את עצמו. הדור הצעיר לא תמים ולא עדר
יענקי06.07.22
9
תלמדו מש"ס, גואטה הלך לחתונת תועבה וטס מש"ס. אבל במלחמות האשכנזים הכל בסיסאות ורמיזות- רק מאחורי הגב לא ישיר. חבל על קולות הבוחריםיהדות התורה בנס תעבור, תצביעו ש"ס או בן גביר לא משנה, הרי דגל לא ילכו עם אגודה ושתיהם היום שווים אולי 4 מנדטים במקרה הטוב
מסתכל מהצד06.07.22
8
בדיחה עלובה בבחירות בחיפה הנוער הליטאי רקדו סביב קאליש שנבחרה לראשות העיר ביבי הבעיה ?יש בעיה ביסוד ובשורש של החינוך
זילברמן06.07.22
אכן... הרכבת כבר יצאה מהתחנה
בני ברק06.07.22
7
תמיד כאב לי על הערצה לוולדר כסופר , כי לא היה תלמיד חכם .
משה06.07.22
איך הוא כשור לפה טפש שכמותך וחוץ מזה אל תזלזל בנפתרים
שושנה שינדלר07.07.22
6
אין שום רמז ולא חצי רמז כנגד גפני, המכתב של הרב קרליץ נכתב לפני עשרות שנים כך שבוודאי אף אחד לא התכוון לגפני ויותר מזה מה אשם גפני שבחורי ישיבה (היו ללא חליפות וכובעים) עמדו בחוץ והריעו לנתניהו מה הוא אשם? אבל למחפשי המחלוקת והעקשן הכל כדאי.
אבי06.07.22
5
עוד סיבה למה להצביע לבן גביר לא ג'.... הגיע הזמן לנקוט צעדים
נקודה למחשבה06.07.22
לך כבר לעזה אתה ובן גביר שלך ,,,חייב כרת תתבייש לך פוי
לך06.07.22
4
רק ביבי נעשה הכל שהוא יעלה שוב בה ואל תתנו קולות ליהדות התורה שגפני בראשה ומחפש לחבור לשמאל ושוב נמצא את עצמינו מתמודדים עם יוקר המחיה ועוד..כי הרי דוברמן וחבר מרעיו לא ישבו בשקט..הם מחפשים איך להרע ולהיצר את צעדינו
מייקל06.07.22
3
כך זה עובד אצל הליטאי ברגע שמזדעזע ממראות צעיר שנוטה להביע דעה ולא דעת גפני וחבריו, אוי אוי אוי לאותו בושה ואוי ואוי ואוי לאתו כלימה
יתד-שטינקמן06.07.22
2
כשלא לומדים פנימיות התורה אלו התוצאות וזה רק יילך ויחמיר לא יעזור שום דבר
משה06.07.22
1
חולי נפש . ככה זה שאין שיחות השקפה. שכחו שמה שתומכים בו כי זה הרע במיעוטו . הוא הרי קיצץ בשנות 2000 והוא הקים עם בנט ולפיד ב2013 ועוד. מה שכן הוא עדיף על לפיד. אבל מכאן ועד להעריץ לאן ירדנו . דחוף בישיבות פחות לימוד ויתר מוסר סדר שיחייבו . ולא חצי שעה דומייה לזכר .....
אלי06.07.22
אם ביבי לא היה מקצץ אז את קיצבאות הילדים המוגזמות, המדינה כבר מזמן היתה פושטת רגל, אז תודה שביבי קיצץ את הקיצבאות, מי שאין לו כסף שלא יביא ככ הרבה ילדים
לאלי06.07.22
ושיש כסף כמו 54 מליארד לערבים למה לא החזירו . אל תקנה כל תרוץ תיקשורתי
אלי06.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

צפו בתיעוד נרחב

עם רבנים וראשי ישיבות | מעמד הקבלת פני רבו אצל הינוקא

חנני ברייטקופף | 30.04.24

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24