כיכר השבת

חשיפת 'כיכר' | בלעדי

ב'דגל' מסוכסכים, ב'אגודה' אחדות; "לא נסכים שדגל יכו בנו"

לאחר חשיפת 'כיכר', כי ב'אגודה' מתעקשים לקבל את המקום הראשון, כמתחייב, בכיר ב'אגודה' אומר: "שחברי 'דגל' המסוכסכים יפסיקו לתדרך נגדנו בתקשורת, יש הסכם ברור; אין בעיה לרוץ לבד" (חרדי)

60
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ז' בתמוז | 06.07.22
חברי הכנסת של אגודת ישראל
חברי הכנסת של אגודת ישראל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת, יונתן זינדל)

אמנם יש עוד זמן עד להגשת הרשימות של המפלגות בבחירות לכנסת ה-25, אך כפי שכבר התרגלנו בעשרות שנים האחרונות, המפלגות החרדיות, ימשיכו לריב ולתדרך האחד נגד השני - עד לרגע האחרון. גם במערכת הבחירות הנוכחית, כמו הרבה שקדמו לה, האיומים על הפילוג בין הסיעות המרכיבות את 'יהדות התורה' - מרחפים באוויר.

כפי שנחשף אמש (שלישי) לראשונה ב'כיכר השבת', ועדת השמונה של 'אגודת ישראל' התכנסה בבני ברק, לקראת מערכת הבחירות, ודנה בשאלת ההסכמים מול 'דגל התורה', עמה רצה במשותף תחת מפלגת 'יהדות התורה', והחליטה לא לוותר ל'דגל' ולדרוש את המקום הראשון עבור יצחק גולדקנופף.

הבוקר, שני הביטאונים של 'אגודת ישראל' - המודיע והמבשר, הציבו חזית אחידה ומלוכדת, כאשר העלו לכותרות הראשיות את דרישתם - לקבל את המקום הראשון ברשימה, כפי ההסכם שנחתם עם 'דגל התורה'.

בכיר ב'אגודת ישראל' אומר היום ל'כיכר השבת' כי "לא שמענו באופן אישי מ'דגל התורה' בקשה לשנות את ההסכם, אבל אנחנו שומעים תדרוכים תקשורתיים נגד 'אגודת ישראל' כבר חודש. יש הסכם שנחתם לפני כשנה על 2 כנסות ואין שום סיבה לא לקיים את זה. קשה להבין למה תמיד ב'דגל התורה' מחפשים לא לקיים את ההסכמים".

הבכיר מוסיף ומתבטא בחריפות: "אגודת ישראל מעולם לא התערבה לדגל התורה, לא בנציגים שלהם ולא בהתנהלות שלהם מול הקואליציה", כאשר בשלב זה עוקץ הבכיר את 'דגל' - "לא במוזמנים שלהם לאירועים שלהם ולא בסכסוכים הפנימיים שלהם שלא נגמרים".

"'אגודה' בדעה של'דגל' יש את גדולי ישראל שלהם", הוא מוסיף, "אנחנו מצפים שדגל התורה תתנהג מולנו באותה צורה".

ומה יקרה אם ב'דגל' יתעקשו לא לקיים את ההסכם?

"אנחנו נדרוש לקיים את ההסכם. גדולי ישראל ביקשו מאיתנו שנלך יחד, אם דגל יאמרו שהם רוצים לעשות פירוד, נדע איך להתמודד עם זה".

זה איום?

"לא. אנחנו לא מאיימים עליהם, אם הם ילכו לבד נתמודד לבד ודגל עוד תופתע. אם הם ירצו ללכת לבוררות בבית הדין על ההסכם, גם נסכים. אנחנו יודעים שאלה בחירות גורליות וחייבים להגיע מאוחדים, אבל אנחנו לא מוכנים שיכו בנו ללא הרף".

הפעם, בשונה ממערכות בחירות אחרות, הגעתם מאוחדים בתוך 'אגודה'...

"כן בהחלט, וזה בשונה מהמתרחש בתוך דגל, כאשר כולם שם מסוכסכים האחד עם השני, תראה איך אף אחד לא נתן גיבוי לגפני על החתונה המעורבת ועוד. לכן אני חושב, שיש כאלה ב'דגל' שמנסים לבלוט ולכן מקצינים את האמירות שלהם, אבל בשורה התחתונה אנחנו לא מחפשים לריב".

"זה מגיע מ'דגל' - הנרטיב הלוחמני", מסכם הבכיר האגודאי, "וחבל".

כזכור וכפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', בוועדת השמונה חברים נציגי ארבעת החסידויות הגדולות המרכיבות את 'אגודת ישראל' - גור, ויז'ניץ, בעלזא ושלומי אמונים. מצד חסידות גור, השתתפו בישיבה גם הח"כ הפורש יעקב ליצמן וגם הח"כ המיועד יצחק גולדקנופף.

ל'כיכר השבת' נודע כי לאחר דיון בין החברים הוחלט לעמוד על הדרישה לקיום ההסכם שנחתם מול 'דגל התורה', לפיה, בבחירות הקרובות, במקום הראשון ישובץ נציג 'אגודת ישראל', וכך כל מקום אי-זוגי ברשימה יהיה לסיעה החסידית, בעוד נציגי 'דגל התורה' ישובצו במקום הזוגיים. את התפקיד הבכיר הראשון תבחר 'דגל התורה', לפי ההסכם.

בכך, מתכוונים ב'אגודת ישראל' להתעקש על הצבתו של יצחק גולדקנופף, מועמד חסידות גור - הסיעה המרכזית לכנסת, במקום הראשון של הרשימה המשותפת ובכך הוא ישמש כיו"ר 'יהדות התורה' לאחר שבבחירות האחרונות, ההסכם קוים ובראשות הרשימה עמד נציג 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "הסכם זה הסכם ואנחנו מצפים מ'דגל התורה' לעמוד במה שסוכם ולכבד את ההסכם ככתבו וכלשונו, בדיוק כפי שאנחנו קיימנו והיינו מקיימים".

לעומת זאת, בסיעת 'דגל התורה' נשמעת הטענה כי העובדה שהמפלגה היתה באופוזיציה ועברה שנה וקצת מאז הבחירות הקודמות, מצדיקה את השארת ח"כ משה גפני בראשות 'יהדות התורה' גם בבחירות הקרובות.

יתירה מכך, גורמים במפלגה הליטאית זועמים על שיבוצו של יצחק גולדקנופף, וטוענים כי שיבוצו בראשות המפלגה לא יסייע להבאת מצביעים.

בנוסף, ברקע היחסים בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', שוררת מתיחות עזה בין 'דגל התורה' לחסידות בעלזא, על רקע המהלך של החסידות לקבל תקצוב ממשרד החינוך - מבלי להיות תחת 'החינוך העצמאי', מה שעורר כעס גדול בקרב ההנהגה הרוחנית של המפלגה הליטאית ובעקבותיה, פורסמה ביקורת חריפה וחריגה בביטאון המפלגה 'יתד נאמן'.

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
צריך לרוץ לבד, ובלי גור נדל"ן...
חיים07.07.22
38
לא נסכים שיכו בנו הצחקתם ממש מי מכה תמיד בכולם חוץ מבעצמו מי??? אתם מכים בכולם!!!! העיקר יודעים לדבר יפה ולהגיד לא נסכים שיכו בנו... בושה וחרפה, איך יש לכם את התעטזה לכתוב כזה משפט שמאפיין בעיקר אתכם....
חחח07.07.22
37
חחח רק תן להם באגו"י סיבה ותראה איך הם מקרקפים אחד את השני...
מני06.07.22

הצגת כל התגובות

36
ניסיון זול של אגודה ללכלך. בזה ספציפית הם מאוחדים, בל נישכח את המריבות של פרוש אייכלר וליצמן, עד לא זמן רב.
אברהם06.07.22
35
גולדנקוף הוא נכס עבור סמוטריץ ובן גביר, מתיר את הספקות שלא להצביע ג...
הקורא06.07.22
מדויק. לא מבין את הרעיון למנות את עושק הגננות המנוול הזה לרשימה, לראשונה בחיי לא אצביע ג'.
אחד העם06.07.22
34
אם גולדקנופף יוצב בראש הרשימה אני מצביע לסמוטריץ. אני שומע את זה מכל החברים שלי וזה גם אינטרס של אגודת ישראל לא לשים אותו בראש הרשימה
מצביע לשעבר06.07.22
33
אם גולדקנוף ראש הרשימה אני מצביע לסמוטריץ, שיחפשו אותי כמה אפשר לדרוך עלינו
מנחם06.07.22
32
כידוע שנדבורנה בירושלים לא שייכים לאגודה וכן עוד הרבה חסידויות קטנות שמאוכזבים נוראות מאגודת ישראל שדואגת רק לגור ויזניץ ובעלז וכל השאר לא נספרים. אם נדבורנה י-ם רוצה עזרה בעירייה יש רק נציגים של דגל שעוזרים. וכנ"ל מכנובקה בעלז, סלאנים, אמשינוב, והיום אפילו את סדיגורא משפילים. לכןן אין כל בעיה שאגוד
צלמר06.07.22
31
מתחרט שהצבעתי לכם בפעם האחרונה בפעם הבאה אני עם סמוטריץ
ריבונו של עולם06.07.22
חחח סמוטריץ ידאג לחרדים?? בדיחה לא מוצלחת
ג07.07.22
סמוטריץ לפחות לא גונב אותי, העסקנים החרדיים כן. ככל שתרבה השחיתות הם יגיעו למעמד גבוה ע"ע גולדקנופף
שימי07.07.22
וגולדנופף ידאג לציבור החרדי? בדיחה ממש מוצלחת!! מהו סולם הערכים שלו? הוא כבר דאג לעדכן אותנו בהתנהגות שלו...
חחח07.07.22
כנ"ל רק עובר לשס שמה דואגים עם אחדות ודעת תורה אמיתית
גפני06.07.22
D.N.A
המורה לאנגלית07.07.22
30
אגודה, אתם לא עוברים את אחוז החסימה בלי דגל....
שלטון הצחוק06.07.22
בלי הברכות של ר' חיים ועם גולדקנופף בראש, גם יחד עם דגל לא באור איך יעברו את אחוז החסימה.
רפאל 06.07.22
29
לעולם לא אצביע ג' אם גולדקנופף בראש. הפילוג צו השעה.
ישר דרך06.07.22
28
מאחל לשני הצדדים . בעלי המחיצות לנצח....
פרענק06.07.22
27
אם גולדקנופף הוא שליח בשם המועצת... אז תסלחו לי, אין לי אימון באף אחד מהמועצת שם... חבורת עסקנים חסרי יראת שמים ומוסריות מה שבטוח שטובת כלל הציבור החרדי לא מעניינת אותם... העיקר האנטרסים האישיים שלהם ואפילו לא טורחים להסתיר זאת... אין מילים חבורת חצופים ומאוסים
השפויים לא לאגודה07.07.22
26
בקיצור מה שנשאר לחרדים זה רק שס מפלגה עם דעת תורה ומנהיג חכם וכישורני שמאחד את כולם למען עם ישראל .
אלי06.07.22
25
דיי כבר מספיק אם הפוליטיות ומשחקי הכבוד. אתם מבזים את ה' יתברך ואת עולם התורה. אם אתם לא יכולים לייצג את התורה בלי מחלוקות את תעשו טובה ותפרדו מהכיסא ,זה מביך כבר. מה זה משנה מי בראש??? העיקר שנהיה מאוחדים. אחרזה אנחנו מתפלאים למה לפיד וליברמן בשילטון. אם נהיה מאוחדים הכל יתהפך לטובה.
Ovi06.07.22
24
שפורוש יהיה ראש הרשימה
1234526.07.22
23
אני יצביע לדגל אם לא יעיפו את העושק
לאה06.07.22
22
אחותי [גננת למעלה מ-20 שנה ]לא הרגישה את לפיד בכיס אלא מגולדקנופ כואב אבל זה מציאות. מה עושים?
דוד כהן06.07.22
צריך שדגל תתפצל מאגודה ותלך עם סמוטריץ. כך דגל תוכל לעבור את אחוז החסימה ללא אגודה שמחזיקים אותה בגרון עם המוזרים שלהם שאמורים לייצג את כולנו... למה שהלייצן הזה ידבר בשמנו? חוץ מלגנוב כסף לגננות ולעובדות השייכות לכל המגזר החרדי, לא שמענו עליו יותר מידי... לא מעוניינת שייצג אותי בכנסת וידבר בשמי!!
מישהי07.07.22
21
סמוטריץ הרבה יותר דתי מהליצנים האלה.
בני ברק06.07.22
חחחחחחחחחחחחח "אין בצהר שום דבר רע" סמוטריץ כמו כל הד"ל בן אדם בלי עמוד שדרה , בדת הם מתקפלים ומתקפלים הכל בשביל אינטרסים
כ07.07.22
מדויק! בשביל אנטרסים אישיים הם מסוגלים גם לגנוב מחלשים ציניות חסרת בושה...
י07.07.22
סמוטריץ הוא גם יותר מוסרי מהלייצנים של אגודה שחושבים קודם על האנטרסים שלהם ופחות על כל הציבור החרדי שמתיימרים לייצג אותו חבורה של חסרי טקט שלא מנסים אפילו להסתיר את הגועל שלהם (כגון גולדקנופף) והכל כמובן בשם הדת וגדולי ישראל... ממש דוחה אם זה דעת גדולי ישראל שלהם אז זה עוד יותר מרחיק את יתר החרדים
מוסרי07.07.22
20
מעבר לסגיות חסידים ליטאים... למה אי אפשר למצוא בגור נציג ישר דרך שלא עשק שלא הרביץ בשבת ושלא הסתבך בפלילים. ומה זאת החוצפה להכריח רבבות שאינם חסידי גור להצביע לאדם כזה ועוד בראש הרשימה?
צביקה06.07.22
שאלת חכם חצי תשובה.
רפאל 06.07.22
19
לפני כמה שבתו עברנו את פרשת קורח, והגדולים מבינינו ממשיכים???? פילוג? מחלוקת??? אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש.....לתקן בפנים כדי שבחוץ לא יעבירו עלינו ביקורות שנראות לעין ומציגות אותנו כמו אחינו הטועים.
אלמוני06.07.22
בינתיים בחוץ מעבירים עלינו ביקורת על שאנחנו נותנים להנהגה לדרוך עלינו, לרמוס אותנו ולשלול מאתנו זכויות בסיסייות.
רפאל06.07.22
18
מהשטוב בחרדימוס הלז זה אהבת ישראל אחדות ודוגמא אישית מתי תבינו טפשים זה לא תורה זה שנאת אחים
יוסף06.07.22
17
לשים את גולדקנופף בראש הרשימה זה כמו לנפנף בסדין אדום לפני שור... עשרות אלפי עשוקות ובני משפחתן לא יצביעו.
אפרת06.07.22
16
וסכסכתי מצרים במצרים
כעץ האשכרוע06.07.22
15
אם אייכלר וטסלר מתחלפים באגודה, אולי גם נציג גור ופרוש ?
הצעה06.07.22
14
עכשיו עם גולדנקוף הם בטוח עוברים את אחוז החסימה .חחחחחח
אילן06.07.22
13
פרייאר מי שמצביע לבם רק סמוטריץ....למה צריך שבנט ישאג שנוכל לעבוד מגיל 21....להנציח את העוני והתלותית.....אם היה אכפת להם מאיתנולא היה אסון מרון ועוד אסונות שיתכן ויגיעו כמו בתחום הבניה בערים חרדיות....לא אכפת להם מחיי אדם רק מהכיסא והכסף
דוד06.07.22
12
לא מספיק שהכניסו את גולקנופף לרשימה עוד לתת לו את המקום הראשון? עצוב לי כחסידית שאגודה מגיע לכזה שפל איפה התקשורת החרדית? למה נותנים לאיש שה dna שלו זה לגנוב לשרת ציבור?
גננת06.07.22
11
חשבתם פעם למה רוב הגננות ברשת בית יעקב שייכות למגזר החסידי?? גם בשכונות בהן כמעט ואין חסידים... אז זהו, כי הרשת בידיים של גור והם דואגים קודם כל לעצמם כאשר אמורים לייצג לכאורה את כלל הציבור החרדי הרשת מקבלת מהמדינה תקציבים והם לוקחים אןתם בעיקר לעצמם בלי שם בושה או טקט גולקנופף הוא פשוט מראה להתנהג
חרדי נורמלי07.07.22
10
אגודת ישראל מייצגת אך ורק 3 קהילות ומשפחה אחת. לכל שאר עשרות הקהילות החסידיות, אין ייצוג בכנסת.
איש יהודי 06.07.22
לכן דגל צריכה להתפצל מהם, עדיף שדגל תחבור לסמוטריץ ותשאיר את אגודה מאחור... ולקבל גם את קולות החסידים שאגודה לא טורחת לדאוג להם...
עוד יהודי07.07.22
9
איזה המצאה. הייתה כתבה ביתד נגד הממ"ח. ו"במפורש" כתוב שאין להם דבר נגד בעלזא. כי לבעלזא יש את האדמו"ר שמחליט, מה שאין לממ"ח שאין רב שתומך בכך
יהודי07.07.22
8
יכה יוסי את יוסי לא דגל מכה בכם. אתם וחברי אגודתכם מכים בכם בעצמכם עלו והצליחו המתינו להפתעות
נדבורנר06.07.22
7
גפני בבקשה תרוץ עם סמוטריץ ככה תפסידו פחות קולות של חרדים שלא מסוגלים להצביע לאנטרסנטיים הכוחניים של אגודה... ובלית ברירה ילכו להצביע לסמוטריץ
חרדית. שפויה07.07.22
6
החסידים ככ קטנים שיש להם רק את בעלז גור וויזניץ כל היתר לא נספרים
לא ידעתי06.07.22
אם דגל מתפצלת: חכו ותראו, רוב הציבור החרדי יצביע לדגל, גם ציבור חסידי שהוא לא אוכל מהצלחת של העסקנים למעלה ילך להצביע דגל...
אזרח חרדח07.07.22
5
חברי דגל הם הפעילים הכי טובים בכנסת פינדרוס, גפני, מקלב ואשר
מיכאל06.07.22
הם החכים היחידים שעובדים ומביאים השגים בלי סוף החסידיים ישנים שם ודואגים לחצר שלהם
ס07.07.22
אם הגעת למסקנה הזאת, קרוב לוודאי שאתה מקוראי יתד. קוראי המודיע דווקא מתרשמים שחברי אגודת ישראל הם הפעילים הכי טובים בכנסת.
רפאל 06.07.22
זה רק מוכיח כמה שטויות מוכרים לנו בעיתונים אי אפשר להאמין לאף עיתון
אחת07.07.22
4
שלא יעיזו להוסיף שיסוי ופילוג- זה סכנה לא לעבור את אחוז החסימה אין על דגל אחד אחד
נחמי06.07.22
3
72 שנה אגודה לקחה באופן המובן מאליו את המקום הראשון וגם נתנה לדגל פחות משליש. ועכשיו מתעקשים על כיבוד הסכמים עד קוצו של יוד? דאחיל ראבק! שנה אחת שניתנה לגפני לא מספיקה בכלל. דברי הבכיר האגודאי: "אין שום סיבה לא לקיים את זה. קשה להבין למה תמיד ב'דגל התורה' מחפשים לא לקיים את ההסכמים". שום סיבה?!
קשה להבין07.07.22
בדיוק דגל צריכים להפסיק להיות הילד כאפות של אגודה
ב07.07.22
מדויק פשוט אין מלים לחוצפה שלהם על ראש הגנב בוער הכובע "לא יסכימו שיכו בהם" ומי מכה בכולם אם לא גור? מי גונב את כספי הגננות והמורות של כולם כדי לשמור לעצמו את הכספים? אם זה לא נקרא להכות אז מה נקרא להכות????
אגודה פשוט לא אמינים07.07.22
2
לחסידים יש דרך לעבור... דגל היא זו שלא מקיימת הסכמים, ואח"כ באים בטענות...
חיים06.07.22
הסכם שכולו גזל גם בירושלים תמיד היה הסכם (חמישה נציגים לאגודה, ושלש לדגל) עד התפצלו ופתאם זה שש לדגל ושלש לאגודה, מה עם כל השנים שאגודה גנבו את דגל? אז היה הסכם. וואו. לפתוח את ההסכמים מחדש.
יהודי07.07.22
1
כשגולדקנופף ברשימה יהיה קשה לכם למכור שאתם דואגים לציבור החרדי עושק הגננות וגניבת ההורים כי אתם יכולים משקפים בדיוק מי אתם.
מנחם06.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24