כיכר השבת

דאגה גדולה בחסידות ברסלב

שגרירות אוקראינה: "לא תתאפשר כניסה לאומן בחגי תשרי"

המראות הקשים יחזרו? שגריר אוקראינה בישראל - במסר לחסידי ברסלב בצל המלחמה: "איננו יכולים להבטיח את ביטחונם של המגיעים ואיננו מאפשרים כיום לתיירים ולמבקרים להיכנס" (חדשות חרדים)

48
נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת | ח' בתמוז | 07.07.22
'אומן ראש השנה' בשנים רגועות יותר
'אומן ראש השנה' בשנים רגועות יותר (צילום: shutterstock)

ככל שמתקרבים לסוף שנת תשפ"ב, בחסידות ברסלב דואגים מפני קשיים בהגעה לאומן לראש השנה. לאחר שנות קורונה, כעת מצויה אוקראינה בקרבות, והעתיד אינו מזהיר. היום (חמישי) הצהיר שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורינצ'וק, כי לא ניתן להבטיח את ביטחון חוגגי הילולת רבי נחמן ולאפשר כניסת תיירים.

"בשל החשש לחייהם ולרווחתם של המבקרים באוקראינה ולאור המלחמה הרוסית הבוטה בארצנו, למרות כל המאמצים, איננו יכולים להבטיח את ביטחונם של עולי הרגל ואיננו מאפשרים כיום לתיירים ולמבקרים להיכנס אוקראינה", אמר השגריר.

לדבריו, "בהזדמנות זו אנו פונים אליכם, כי התפילות שלכם חשובות לנו. אנא התפללו שלפני ראש השנה תסתיים המלחמה באוקראינה, שפרצה עקב תוקפנות רוסית בוטה ואכזרית, והתפללו לניצחון אוקראינה. אנו מקווים שהתפילות יתגשמו, ושאוקראינה תחזור להיות מדינה שמקבלת בנדיבות מבקרים מישראל, ובעיקר יהודים המגיעים לאוקראינה לבקר את קברי צדיקים”.

מכתב זעקה

בחודשים האחרונים גובר החשש בברסלב מכך שהנסיעה אל הציון באומן לא תתאפשר השנה. לפני כשבועיים פורסם, תחת הכותרת 'עורו ישנים משנתכם', מכתב שבו קראו בכירי וזקני רבני ברסלב להעתיר "שיזכו להיות אצלו על ראש השנה, באין פוצה פה ומצפצף". כמו כן קראו הרבנים "להיזהר בכבוד הציון - בפרט בשמירת הדיבור".

עליו הקריאה חתמו הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, הגה"צ רבי שמואל משה קרמר והגה"צ רבי שמעון ישראל שפירא, שפותחים בשבח ה'קיבוץ' הברסלבי באומן בימי ראש השנה. לדברי הרבנים, ה'מניעות' וההפרעות כתוצאה מהמצב הביטחוני נגרמות בידי היצר הרע.

"על כל אלה לוטש הבעל-דבר עיניו וחורק שיניו, ומשתטח מנגד בכל כוחו כגיבור המתייאש, למנוע ח"ו את תיקוני הראש השנה הקדוש והנורא. כאשר זו השנה השלישית שמתגברים הקליפות למנוע מאנ"ש את ההשתטחות על ציונו הקדוש קודש הקודשים, סימנא מילתא היא משמיא להתעורר לעומתם בעניין זה".

קריאת הרבנים

רבני ברסלב קראו לקיים עצרות תפילה בערב ראש חודש תמוז: "נקרא בזה אל אנשי שלומנו היקרים האמונים עלי תולע, להתכנס כאיש אחד בלב אחד, בכל ריכוזי אנ"ש בארץ הקודש ובעולם לעצרות תפילה וזעקה גדולה בבתי המדרשות דאנ"ש ובכוללים והישיבות, וכן תשב"ר בבית תלמודם (ונשים צדקניות בבתיהן), ביום ערב ראש-חודש תמוז להריע על הצרה הגדולה הזאת".

הרבנים מוסיפים ומבקשים כי החסידים יתפללו על כך מדי יום, "שיזכו להיות אצלו על ראש השנה, באין פוצה פה ומצפצף".

עוד הם מעלים את נושא כבוד הציון: "מה נאה ויאה לאנ"ש באי היכל חדר בחדר, להשתדל כל אחד ואחד לקבל על עצמו להיות זהיר ביותר בכבוד הציון הקדוש, בפרט בשמירת הדיבור".

יצויין כי למרות המצב הבטחוני הרעוע, הצליחו מאות חסידי ברסלב להגיע לאומן לחג השבועות, דרך מעברי גבול יבשתיים, לאחר שטסו למדינות שכנות. עם זאת, במצב הנוכחי קשה לצפות ל'קיבוץ' רחב כמידי שנה.

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
זה הזוי שיהודים עושים עצרות זעקה והתעוררות על זה שאינם יכולים להגיע לאומן, ולא עושים עצרות זעקה, על זה שיש לשכינה צער, שאין בית מקדש. שהר הבית מחולל כל יום ע"י הערבים. צריך לעשות עצרות לזעוק לגאולה ברחמים במהרה.... לא עצרות להגיע לאומן , או עצרות להקמת ממשלת ימין... שוכחים את העיקר... חבל מאוד.
דוד 08.07.22
29
אני מבינה את שגרירות אוקראינה אבל גם מרחמת על הברסלבים שלא יכלו לטוס:(
לאה07.07.22
28
אולי זה סימן שלא צריך ליסוע?
אני07.07.22
רבי נחמן אמר שזה חובה להגיע אליו לציון אם יהי מצב ממש גרוע שאי אפשר לטוס בכלל חס ושלום רבי נחמן יפעל בשמיים שיגיעו אליו כי לא משחקים עם צדיקים!
rcs08.07.22

הצגת כל התגובות

27
זה הזוי שיהודים עושים עצרות זעקה והתעוררות להגיע לאומן, ולא עושים עצרות זעקה והתעוררות על זה שהשכינה בצער, שאין בית מקדש. שהר הבית מחולל יום יום ע"י הערבים. צריך לעשות עצרות זעקה והתעוררות לגאולה ברחמים במהרה. במקום עצרות להגיע לאומן או להקמת ממשלת ימין. שוכחים את העיקר וחבל...
יוני08.07.22
26
חבל, נצרך לסבול את הברסלבים פה בארץ.
יוסי07.07.22
אני ממש בשוק למה הברסלעברס מפריעים לך פה וגם אם כן אהבת חינם הם לא סבל אנחנו אור האורות
כ08.07.22
למה להסית לשנאת חינם?
123408.07.22
תתבייש מה זה בדיבור הנגוע הזה אין על הברסלבים
ברסלבית 08.07.22
נאלץ להיתקע בארץ עם ליטאי יבש קנאי
ברסלב08.07.22
25
לא חייב לטוס כל שנה ולעזוב את האישה והילדים לבד, ברוך השם יש בארץ מלא קברי צדיקים
מלי07.07.22
לגמרי אני מסכים איתך לחלוטין בחגים צריך להיות אם המשפחה
לוי כהן 07.07.22
אכן האמא נשארת בבית כי היא צריכה להיות אם המשפחה. האבא צריך להיות אבי המשפחה ולא אם המשפחה
עברית קשה שפה08.07.22
אם הייתה יודע איזה דבר גדול זה גם אתה הייתה טס ואישה והילדים היו גאים בך ושמחים שאתה טס
נחמן08.07.22
24
הלכתם עם ה' בקרי אף הוא. האשמתם סתם ביבי ומכלוף סתם שנאת חינם. תבקשו סליחה מהם. שנאת חינם ממש. ואני בן גביר לא שס
בושהההה08.07.22
23
🤪🤪🤪🤪 👈 יש מלחמה אכזרית על אדמת אוקרינה 👉 🤪🤪🤪🤪 ❓❗❓ 🤪 קשה להבין 🤪 ❓❗❓ ❓❗❓
יהודי ❗08.07.22
22
אומן זה בזמן הגלות, משיח עומד לבוא ותחיית המתים ואז אין צורך באומן, הרבי אמר לחסיד ברסלב בדולרים "תפעלו ביאת משיח ותחיית המתים ותחסכו את הנסיעה לאומן" "אני מתכוון ברצינות"
משה בן אברהם07.07.22
הרבי זצ"ל היה גר באוקראינה איך דיבר בדולרים? הרבי אמר לחסידי ברסלב כולם לבא אליו לראש השנה!
אחד08.07.22
21
אני מתפלל שהשנה אף אחד לא יסע לאוקראינה! תתפללו חזק שכך יקרה! שתהיה כבר תחיית המתים וגם רבינו יעלה ארצה עם כל קדושי אומן הי"ד!
מאיר08.07.22
20
דווקא נחמד שתשארו בארץ ישראל ולא תעזבו אותה. כי ה' ביקש לעבוד אותו בארץ הזאת ולא באוקראינה.
מני07.07.22
לעבוד את השם אפשר מכל מקום בעולם! ואם רבנו הקדוש ביקש שנבוא אליו לראש השנה לאוקראינה תאמין לי שהוא ידע על מה הוא מדבר וזה לשונו: " מה אומר לכם אין דבר גדול מזה להיות אצלי על ראש השנה ומי שהיה אצלי על ראש ראש השנה ראוי לו לשמוח כל השנה" (תרגום מאידיש שפתו המקורית) חסידי ברסלב אל תפסיקו להתפלל לרגע!!!
הברסלבית המרוקאית 07.07.22
19
אולי שיבינו כבר מה שאומרים להם מהשמיים כבר כמה שנים ברצף. מספיק עם הדבר הזה. אין בזה שום ענין. שבו בבית וזהו.
יוסי08.07.22
תתביש שככה אתה מזלזל בצדיק יסוד עולם...רבי נחמן אומר:" אומן ראש השנה שלי עולה על הכל"...תבין את חשיבות הדברים ואז תחווה דעה עליהם.
123408.07.22
18
אוי אבאלה טוב שנזכה להגיע! 12 שנה לא ההיתי בציון והגעגועים רק גוברים! 😔😭 מקווה שיפתחו השערים לאומן ולציון הקדוש! ולכל הדואגים שמה ראש השנה לא בארץ ישראל אז שתדעו שרבנו אמר שהציון הוא בבחינת ארץ ישראל אז לא לדאוג!
המושלמת 07.07.22
17
אמנם אינני חסיד ברסלב פורמלי אך במהות אני מאד מחובר למשנתו ותורתו של רבי נחמן מברסלב זיע"א ולכן מרשה לעצמי לטקבק כאן ולומר את מה שחושב כל בר דעת שאוהד את רבי נחמן זיע"א אך כואב את המחלוקת הנוראה והאיומה שעשו כמה שועלים קטנים מחבלים בכרמים בתוככי החסידות והכפישו וחיללו שם שמים ברבים ועדיין אינם נחים
צופה מהצד07.07.22
16
אין לי שום דבר נגד אחינו הברסלבים. אין לי שום דבר כנגד רבי נחמן וחלילה נדבר כנגדו. אבל... אציין לא מעט עובדות על הקהילות והזרמים שאומן נמצאת בראש מעייניהם. הרבה נפגעי כתות יצאו מאותם קהילות, הרבה כתות משתייכים לברסלב. רבים מהיהודים המשובשים שפגשתי מגיעים מברסלב. לצערי אותם חסידים שוטים אינם מבינים
לא ברסלבר08.07.22
15
עכשיו יעשו ימים נוראים בארץ הקודש, ולא בניכר, בארץ של צאצאי נאצים... ולא יפרנסו אותם. יצא משהו טוב. את עצמותיו של ר' נחמן יש להעלות לארץ!! זה מה שהוא היה רוצה.
דוד 08.07.22
רבי נחמן בחר להיקבר שם ואנחנו קטנים מלהבין מדוע...
123408.07.22
14
צ ו ד ק י ם במאת האחוזים !!
מלכה07.07.22
13
תכריז מדינת ישראל שהיוצא לאומן מותרה בשל סכנת המסע, והמדינה אינה אחראית לשלומו אם בחר לנסוע חרף האזהרות. יאושר לכל מאן דבעי לצאת לאומן, לאחר שיחתום על הצהרה שבו יאשר שהותרה, ויוצא על דעת זה שמדינת ישראל אינה אחראית לשלומו, ולא יצפה לישועת המדינה אם חלילה יזדקק לישועה. וילמדו מרבי נחמן שיצא למסעו לא
מוישי08.07.22
השנה לא נוסעים לאוקאינה בשביל להגיע לרבנו אלא נוסעים לרוסיה החדשה
תבין 08.07.22
באזהרת מסע לטורקיה לא עשו הצהרה למה עכשיו כן??
רועי08.07.22
12
לעשות את חוק התודה של הרב ארוש: לומר תודה על הבעיה או החיסרון ואחר כך רבע שעה לומר מזמור לתודה וכה לעשות עד שרואים את הישועה. בהצלחה זה לא סגולה, זה חוק! ואין על החסידות הזאת ויש את צדיק האמת נחל נובע מקור חוכמה רבנו נחמן האור של החיים החסידות הזאת, אין על ברסלב אהבה❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥
ברסלבית08.07.22
11
הכל מעשה ידי ר' נחמן, הרוצה שיעלו עצמותיו לארץ ישראל, ולהיות בחברתו של הבאבא סאלי בנתיבות.
נביא אמת07.07.22
כופר!!!!! הרי רבי נחמן בעצמו ביקש להיקבר באומן בבית העלמין הישן ליד נרצחי גן סופיה אז תפסיק לקשקש בשכל! זה לא פעם ראשונה שאני קוראת תגובות מזלזלות שלך על רבנים ועל חסידות ברסלב בפרט!!! אז תפסיק כמה שיותר מהר ותתחיל לפחד מיום הדין!
ברסלבית 07.07.22
מה הקשר כופר. ולגוף הטענה שיעבירו אותו ואת גופות הנרצחים ביחד, גם ככה מחללים שם את קבריהם.
יודה08.07.22
10
אפשר לעתור לבגץ האוקראיני אחרי ששגרירות אוקראינה בישראל עתרה לבגץ נגד הגבלת כניסת אוקראינים לארץ גם אנחנו יכולים
פוץ08.07.22
9
אולי תבקשו מהרב לאזאר שיבקש מפוטין שלא יתקוף שם ג ימים לפני ואחרי ובימי ר"ה
משה בן אברהם07.07.22
8
עדיין צריך להגיד שהשנה אין ראש השנה באומן? צריך להיות גאון בשביל להבין את זה?
יהושע07.07.22
7
ישרו קו וסגרו את אוקראינה ביפני יהודים בקורונה וכל אוקרינה נשרפה.. בוא נראה אם האוקראינים הבינו תמסר... אם הם חכמים שיגייסו את כל הצבא שלהם לשמור רק על עולי אומן ויראו ישועות מעל הטבע...
לא מבינים08.07.22
6
פוטין תעשה טובה ותשחרר את אומאן מהכיבוש האוקראיני עוד לפני ראש השנה אם לא למעננו אז לכבוד רבינו
משה07.07.22
פוטין
סבבה רק בשבילך08.07.22
5
רק בן גביר הבחירות!!
ישי07.07.22
4
ברסלבים משוגעים....מעליבים את ארץ ישראל ארץ חמדת אבות והולכים להם לארץ הטומאה....לטמא ולהיטמא.....בושה וחרפה שגויים צריכים לאלץ אותם להפסיק משגעונם....
ברסלב זה שגעון08.07.22
3
רבותי רבנו אמר לבוא אליו בראש השנה הוא לא חילק בין מלחמה לשלום מוהראש אמר ללכת ולא חילק אז גם הקב"ה לא מחלק ויאפשר ללכת לאומן האש שלי תוקד עד ביאת המשיח
שרוף על רבנו08.07.22
2
אומן אומן ראש השנה אומן אומן ראש השנה
דניאל07.07.22
1
אף פעם החסידים לא סמכו על הגויים, רק על ר' נחמן, ומה שקרה במירון, אף פעם לא קרה באומן, כי ר' נחמן חי לכן מתפללים רק לר' נחמן, כי הוא הנותן כח לעשות חיל.
נביא אמת07.07.22
אפקורוס כופר רשע מנוול. אין לך עוה.ב עוף מכאן לעזזאל
אתה רשעעעע08.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24