כיכר השבת

הציטוטים • בלעדי

גפני תקף את חבריו והסביר: 'זה מה שיגרום לנו לרוץ בנפרד'

בשבת האחרונה, כשגפני הרגיש משוחרר, הוא החליט להתייחס לכל הסערות שהיו סביבו לאחרונה, ותקף בחריפות את דרעי, ליצמן, בן גביר, פרוש ועוד וחשף: עם מי הם ישבו בממשלה • בלעדי (חרדי)

128
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ח בתמוז | 17.07.22
חבר הכנסת משה גפני
חבר הכנסת משה גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חבר הכנסת משה גפני התארח השבת בעיר לוד והשתתף ב'עונג שבת', של בחורי הישיבה במקום, שם הוא הרגיש פתוח ומשוחרר, כדי להתעסק בכל הנושאים הפוליטיים, ולחוות דעה, על ש"ס, סמוטריץ' ובן גביר, הליכה עם נתניהו וכמובן התגובות על חתונת נכדתו לפני כשבועיים, הדברים והתמלול שנמסר מתפרסמים הערב (ראשון) לראשונה ב'כיכר השבת'.

דבריו המלאים

בהתחלה הוא פתח בדבר תורקה אקטואלי על הקנאות של פנחס ועוד, לאחר מכן, הוא התחיל לדבר על הנושאים הבוערים בפוליטיקה הישראלית.

"לפני כשבועיים חיתנתי את נכדתי", פתח גפני ואמר: "בשבת שבע ברכות אמרתי שיאיר לפיד ישב איתי באותו שבוע ואמר לי שהוא מסכים שיהיו בחורי ישיבות שלומדים תורה, אבל לא באותה הכמות שאתה רוצה, עוד הוא אמר שהוא מוכן שבתלמודי התורה, הוא מוכן שילמדו חינוך חרדי - אבל לא בצורה שאני רוצה, השבתי לו - שבלק, שהיה גוי, זכה שתקרא פרשה בתורה על שמו, מכיוון שהוא אמר את הדברים שהוא רוצה בפה מלא - ולא התחכם ואמר, אני רוצה שתלמדו תורה כמו שאני רוצה".

"אני מוכרח לומר שאנשים ניסו ליצור את הרושם שבעקבות כך ששרת התחבורה מיכאלי השתתפה בחתונת נכדתי - אז זה אומר ששינתי את דעותיי - אז אומר פה, לא שיניתי ואני לא זז מדעותיי כבר ארבעים שנה, בשונה מאחרים שכן שינו את עמדותיהם".

"בשונה מש"ס, אנחנו לא הלכנו עם השמאל"

"בערב שבת ראיתי שאריה דרעי מסמס 'אני לא הולך עם השמאל', לא יודע מה הוא שמח, אני ארבעים שנים לא הולך עם השמאל - ולא רק בשנים האחרונות," עקץ גפני את דרעי והוסיף: "אנחנו הולכים כל השנים עם הליכוד, בגלל שהוא מייצג את הציבור המסורתי בישראל ואנחנו הולכים עם נתניהו בכל השנים האחרונות ונמשיך ללכת איתו, בגלל שהוא מייצג את המסורתיים, אנחנו לא מתערבים לליכוד אם לא יהיו 61 מנדטים - והם ירצו להחליף את היו"ר שלהם, אבל אני חוזר ואומר, אנחנו החרדים נלך עם נתניהו ועם הליכוד".

גפני עבר לתקוף בחריפות את 'הציונות הדתית': "סמוטריץ' ובן גביר הם כמו לפיד, בן גביר מעודד עלייה להר הבית שזה איסור כרת, וסמוטריץ' מעודד נתינת תקציבים לרב סתיו שהוא חצי רפורמי והוא רק אומר 'שיש לו חילוקי דעות איתו', יש בכלל איסור מוחלט להשתתף בבחירות, והרבנים אמרו שמותר להצביע רק למפלגות חרדיות".

"יש שלושה אנשים שלעולם לא נסלח להם"

כאשר הבחורים שאלו, אם איזו מפלגות ישבו בקואליציה, האם לא ישב עם לפיד? גפני השיב: "אנחנו נסתדר עם כולם, רק עם שלושה לא נסתדר, לא נסלח להם ולא נשב איתם ואלו - איווט ליברמן, שלפני שש שנים ביקש ממני להכניס אותו לרב קנייבסקי שיברך אותו ולאחר שהכנסתי אותו, הוא אמר לי שאצל הרב קנייבסקי הוא הרגיש את השכינה, מה שהוא לא הרגיש אצל כל עשרות הרבנים שהוא היה אצלם, כשחזרתי לרב קנייבסקי ואמרתי לו את זה, הוא שאל אותי, מאיפה איווט יודע מה זו שכינה, אותו אדם רשע מרושע, רוצה לזרוק את כולנו עם מריצות למזבלה, גם אחרי שהוא יצא מהפוליטיקה, אני לא אסלח לו לעולם ועד".

גפני המשיך למנות את הפוליטיקאים שמבחינתו הם פרסונה נון גרטה: "השני הוא יועז הנדל, הוא רשע מרושע, פרחח, שצריך לרדת שאולה", כשהבחורים התעניינו מה כ"כ רע ברפורמות של הנדל, הרי הוא רק רצה לבטל את ועדת הרבנים לענייני תקשורת - שמלכתחילה לא הייתה מקובלת על הליטאים, ענה גפני: "נכון שיש בעיות באותה ועדת רבנים ובמים אלו, אנו עמלים בלפתוח ועדה חדשה, הנושא הוא לא ועדת הרבנים, אלא שלציבור החרדי יש כבוד, אדם שיושב בלי כיפה ורגל על רגל כשמגיעים אליו רבנים - הוא אדם שלעולם לא נסלח לו".

"אני מדבר עם כולם - ולא מנער את החליפה"

"האדם השלישי", הוסיף גפני למנות, "הוא מתן כהנא, שניסה להרוס כל חלקה טובה, בכל התחומים היהודיים, והוא ניסה לחפור בתוך הקרביים של הציבור החרדי, גם לו לא נסלח ולא נמחל", כשהבחורים שאלו לגבי ישיבה עם גדעון סער ובני גנץ, ענה גפני: "לא נשב לא עם סער ולא עם גנץ, אנחנו נשב עם הציבור המסורתי, גם במידה ולא יהיו 61, נלך לגדולי ישראל ונתייעץ איתם כיצד לנהוג, זה לא שאני לא מדבר איתם, אני מדבר בכנסת עם כולם, גם עם לפיד ואני לא מנער את החליפה שלי אחרי שאני מדבר איתי (עקץ גפני את ליצמן. ח"ב), אבל אני חוזר ואומר שאנחנו הולכים עם המסורתיים".

לשאלת הבחורים מדוע לא הצטרפו לממשלה הנוכחית - במקום ליברמן, גפני השיב: "התשובה לזה כמו שאני אומר כל הזמן, אנחנו הולכים רק עם המסורתיים".

"לא נשחק משחקים - נדרוש רפורמות

"אני לא אשחק משחקים, בקואליציה הבאה שנשב, אדרוש לבצע רפורמה במערכת המשפט ולחוקק את פסקת ההתגברות, שרק היום בליכוד מבינים עד כמה ההצעת חוק שלי הזו הכרחית".

כשנשאל גפני לגבי ההצטרפות של בעלזא לממ"ח, ענה גפני: "זה תרגיל נוסח פרוש, שכל פעם מוצא לעצמו אדמו"ר חדש, אם יש פה מישהו חסיד בעלזא, אז שיעשה כפי שהאדמו"ר שלו הורה לו, אבל אנחנו כציבור, לא משנים כלום ממה שהורה לנו רבותינו".

"לא יודע מה נזכרו פתאום לשאול על האדמו"ר מבעלזא, לנו יש את הרבנים שלנו ולפיהם אנחנו הולכים כבר עשרות שנים".

האם תרוצו בנפרד מאגודת ישראל? נשאל גפני וענה: "עדיין לא התקבלה החלטה על כך, אך אנחנו מודעים שזה יגרום להרבה מחלוקות, אך בגלל הריצה המשותפת יש הרבה שנשארים בבית, אז אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש. בירושלים, קיבלנו שישה מנדטים, בחיפה קיבלנו שניים והם בקושי אחד וכך היה גם בצפת, למרות זאת אין עדיין החלטה ואנחנו מחכים להכרעה של גדולי ישראל".

מלשכת יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני נמסר בתגובה, כי הרב גפני דיבר בפני תלמידי הישיבה בסעודת ליל שבת וכי הדברים המצוטטים בכתבה אינם מדויקים בעליל.

תוכן שאסור לפספס
128 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
76
זה היה בברוורמן?
יאיר19.07.22
75
מה עם החד פעמי????????????????????
???????18.07.22
74
מה שהכי בעייתי בעניין הוא שבחורי ישיבה ומי שמתיימר לשמש דוגמה בעיניהם, מתעסקים בשבת בענייני חול ופוליטיקה. זה עונג שבת?! זה עובדין דחול! מילא אם נכשלים בזה בדיבור פרטי בין אנשים שנפגשים סתמית בשבת, אך ודאי בהתכנסות ציבורית ב״עונג שבת״ יש לדבר בענייני תורה ועבודת ה׳.
לס18.07.22
כי הרי אתה בתור בחור למדת כל השבת
תזכר בעצמך18.07.22

הצגת כל התגובות

73
מי שיצג אתמול ולאורך כל הדרך משפחה חרדית אומללים שבנם המוגבל התעללו בו ערבים בסופרסל זה איתמר בן גביר .לא ראיתי שם שום חבר כנסת חרדי ....... ואנו מצביעים למפלגת ג .בה משפחה גדולה הפעם כן נעשה חושבים .
זילברמן18.07.22
איתמר הוא עו"ד וכל הכבוד לו אבל לא כולם עו"ד וגם נגד ערבים הוא תמיד ייצג
ב18.07.22
72
תוקף ותוקף ותוקף לך וחזור לקונכייה שזחלת משם
גפנונים18.07.22
71
מדבר על שס . בינתים שס עובדת למען הציבור והוא רק צורח. שס הכי בני תורה שיש והכי קשובים לבני הישיבות . את גזירת התקשורת שס העבירה . ושס מעבירה יותר תקציבים מג לכן הפעם עוברים לשס
צבי דב18.07.22
70
בבחירות האלו רק ט' !!!!!!!!!!!!
יהודי גאון18.07.22
69
בזקנתך גפני אתה הורס עברך ואולי מוטב שתעוף עכשיו מהכנסת ותיתן לאנשים אמיצים כמו פינדרוס ועוד להתחיל לעבוד כי דומני שאתה הופך עצמך שוטה ישיש כמוני. למי בכלל אתה מאמין חוץ מהימין??? שמא השתגעת???
הקשיש18.07.22
68
זה מנהיג אותנו ? בושה לנו . הוא כבר מזמן לא מחובר
יהודה18.07.22
67
אני מאד מקווה שהוא לא אמר על יועז את מה שאמר אבל אם המיץ ענבים ששתה השפיע אז אני סולח
הנדל18.07.22
הנדל מיץ של זבל
ג18.07.22
66
אחלה גפני, לא הבנתי למה לשכתו מכחישה-מה הבעיה במה שמצוטט בשמו? אם הוא לא אמר את זה זו בעיה...
יאיר18.07.22
65
גם על לפיד ובנט אמרת שלא תסלח
גם18.07.22
64
מרגיש שאני קורא עכשיו שיעור כללי של הראישיבה
ללא שם17.07.22
פעם ראשונה בחיים?
תמיד יצאת18.07.22
מה אתה רוצה להרגיש בטיש?
נחמן17.07.22
אשכרה, בושה וחרפה שככה בחורים מתענינים היום בפוליטקה, זה אמור להיות מחוץ לסדר היום לגמרי של כל בחור ובחור. צריך לגדוע את התופעה הזאת במהירות האפשרית!!! "גדולי הדור" של הבחורים היום הם גפני ומנסור עבאס, במקום "גדולי הדור" האמיתיים, ה"י...
יהודי18.07.22
63
כמה בורות. וזה לשון הרמבם בהלכות ביאת מקדש - טמא מת, אפילו המת עצמו--מותר להיכנס להר הבית: שנאמר "וייקח משה את עצמות יוסף, עימו" (שמות יג,יט), עימו במחנה לוייה. האיסור הוא על כניסה לעזרה בטומאת מת. וגם לעזרה כתוב שאם צריך לתקן משהו "ייכנסו טמאים ואל ייכנס נכרי" אבל אנחנו לדאבון לב מסרנו הכל לנכר
שלמה17.07.22
הענין הוא שאין לנו מסורת איפה מותר רק למשוגעים שמתגרים באומות העולם בשבילם אפשר להתיר כל המצות בשביל "להפגין נוכחות".
שלום18.07.22
גם יהושע התגרה באומות גם דוד המלך התגרה באומות גם המכבים התגרו באומות..................
E18.07.22
62
תרוץ לבד קרציה, תעזוב אותנו בשקט. אתה תתחבר עם כל אנטישמי תמורת אתנן.
אלי17.07.22
גפני מייצג את הדעה הרווחת בציבור הליטאי שלא עסוק באייפון כל היום ואריה דרעי קפץ לו ה... כי אין מספיק תמונות שמראות מי בא לכבד את ראיס חבל שלא מראים תמונות באירועים מעורבים שלו בשבע ברכות עם ביבי שרה ויפה... איך אמר לי פעם רב ספרדי: דרעי צריך לנשק לו את התחתית של הנעל לא מספיק לו החלק העליון ולמה תתנ
אמש 18.07.22
61
אדם שלילי הכל רע כולם רבעים
מיקי19.07.22
60
טוב מאד, נחזור לימי תשמ"ט כאשר המתנגדים רדפו את חב"ד, וחסידי חב"ד תמכו באגודת ישראל החסידית . בהצלחה
שנאור18.07.22
היום חבד כבר לא יתמכו... לא מרגישים שום קשר הם רק בן גביר
ד18.07.22
59
שמאלן שמאלן שמאלן שמאלן חרדי זה לא גפני אלא איתמר בן גביר חרדי זה לא קפילוץ' ובעקיצ'ע וזקן בלבד אלא אמונה בתורת ישראל ובעם ישראל חרדי זה לא תקציבים ותקציבים בלבד אלא אידיאולוגייה אחד שגאה באורחיו המאוסים מהשמאל הרפורמי שבאים ללחך שולי פינכתו ומתבייש ביהודי מופלא ונהדר בעל מסירות נפש לעם ישראל לת
חבד 18.07.22
די לחבדניקים, נמאסתם ביבי שלכם הוא שמאלן בן גביר ירוץ בנפרד וישרוף קולות
ב18.07.22
חרדי הוא נבון ולכן אתה כנראה לא...
יהודי18.07.22
אז כנראה שאין הרבה חרדים בעולם...
א18.07.22
58
"יש בכלל איסור מוחלט להשתתף בבחירות" שקרן! נוכל! מגעיל! למה אתה מתמודד????? 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
מתי ירושלים118.07.22
57
גפני. תפסיק לבלבל את המוח, כולם יודעים שתמורת אתנן תתמסר לכל מפלגה אנטישמית.
אלי18.07.22
56
האם הרבנים מודעים להזנחת השרות לצבור ע " הנבחרים? האם מישהו לקח אותם לסיור ביוב -מדרכות שבורות -לכלוך וסירחון? האם ידוע לכבוד הרבנים לאן הולכים כספי הארנונה הגבוהים?
יש בקרה על העסקנים?18.07.22
55
אנשים כאלה (דוגמת גפני ודומיו) משנים את דרכם רק כאשר הציבור מפסיק לתת את אמונם בצורה עיוורת ומתחיל להתנות את תמיכתו במתן תשובות.... לומר שמבחינה דתית אסור להצביע ואנחנו נגד הציונות ומבחינה רעיונית כלכלית אנחנו עם השמאל אבל ארבעים שנה אנחנו הולכים עם המסורתיים וכו' (כאשר למעשה זה מעודד את כל מפעל הלא
שניאור18.07.22
אין לך את זה ביותר קצר?
צצ18.07.22
54
רק רציתי להעיר. ולהודיע שהדברים שמסרתי בשבת לא קשורים בעליל למה שכתוב פה בתודה. מ"ג
חבר הכנסת משה גפני18.07.22
53
גפני אתה צודק במה שאתה אומר בהרבה נושאים רק חבל שאתה תוקף את ש"ס, ש"ס כיום היא מפלגה שיא החרדית עם נבחרת חכי"ם מצוינת בוגרי ישיבות, ש"ס של היום זה לא ש"ס של פעם, רוב החכי"ם שם הם צעירים, בוגרי ישיבות, ששייכים לציבור בני התורה, והם עושים עבודת קודש ונלחמים בוועדות הכנסת ומביאים הרבה השיגים לכלל הציבו
ליטאי18.07.22
אתה ממש עדין מדי ידידי גפני עושה טעות חמורה מאד שהוא תוקף את ש"ס בכל תקופה אפשרית הוא ממאיס את המפלגה שאותה הוא מייצג בעיני הבייס שלו , חלאס עם ההשתלחויות בנציגי ציבור שלא בקו המדויק שלך , זה מגעיל ודוחה חבל מאד שהרב גפני שיש לו כ"כ הרבה תכונות טובות ומעשים טובים , מעכיר את הכל בצורה כל כך מבאסת
ישראל18.07.22
52
הרב גפני חזק ואמץ
חיים18.07.22
51
גפני הוא אשכנזי גזען שגרוע לא פחות משנאת לפיד לדרעי ולכן צריך להעיף אותו ביחד עם לפיד!!
דעתי18.07.22
50
איזה מזל שבן גביר עולה להר הבית, אחרת גפני היה צריך לומר שהסיבה לא להצביע לבן גביר היא כי הוא אוכל קטניות בפסח
איש אמת18.07.22
חחחחח גדול
חח18.07.22
49
גפני לך הביתה מי אתה שתדבר על בן גביר אז מה אם הוא עולה להר הבית מה הקשר גם בליכוד יש אנשים שעוברים איסורים הרבה יוצר חמורים מהר הבית שיש טיפה רבנים שמתירים אתה מפחד מבן גביר וזה נכון עוד תראו בבחירות כמה זה מטורף
שלמה18.07.22
48
אנשי הפלג לא יצביעו לאגודה ,ככתוב בעיתוניהם, אל תחיו באשליות.
ללא שם18.07.22
תלוי איזה פלג?
מפולג18.07.22
כל חלקי הפלג
משה19.07.22
הפלג זה סוג של כינוי לזרם בציבור החרדי שעושים את רוב ההפגנות
אני 19.07.22
47
כשליבו טוב על היין חשף גפני שהוא שמאלן שמייצר אווירה שמאלנית בקרב חברי יהדות התורה כדי להכשיר את גנץ כראש הממשלה הבא. כחלק מהמאמץ של מוישה להתקרב לשמאל, הוא הזמין את לפיד למסיבת היומולדת שלו, והזמין את מרב מיכאלי לרקד ולשמח בחתונת נכדתו, דברים שבן תורה אמיתי לא היה עושה. גפני חתך שמאלה ומתכנן לקחת
יוני18.07.22
לא קראת? כטוב ליבו ביין הצהיר ש ל א נלך עם השמאל לא נלך!!!!!!!!!!!!!
הבנת הנקרא18.07.22
אז הוא אמר!!!!!!!!!!!! ג פני מבולבל...פעם אומר כך ופעם אומר אחרת!!!! למה הוא מצטלם עם כל השמאלנים כולל החברה טובה שלו מיכאלי???? שמתם לב איך גפני צוחק ומחייך אליה!!!!! הוא שוכח שהוא חרדי ואמור לייצג את ג"......גפני צבוע.....
רותי18.07.22
46
מענין בשביל מה לדבר פוליטיקה בשבת...האם מאתים ללימודי תורה לדבר על זה?
חח18.07.22
45
מליל שבת עד מוצ"ש הבחורים שיננו את דברי גפני, בשביל הכתבה הזאת, כאילו הוא איזה אדמור חשוב....
פלוני18.07.22
44
אין כרת בעליה להר הבית , ורק לטומאה היוצא מן הגוף אסור בלי טבילה , ויש היום הרבה מקוואות כשרות, אנחנו יודעים איפה מקום ההיכל וקדשי קדשים , היינו תחת כיפת הסלע, כמבואר שתשובת הרדב"ז ח"ב ס' תקצ"א הובא בפתחי תשובה סוף הלכות ט"ב, ונתברר היטב בספרים "חצרות בית ה'," של הרב זלמן קורן, מסורת על מקום המקדש
יצחק ברנד18.07.22
פשששש יצחק ברנד אתה גדול יותר מהראי"ה קוק והרב מרדכי אליהו והרב עובדיה והרב אוייערבך והרב אליישיב ועוד גדולי תורה... מה שהם אסרו עלייה להר הבית בחשש איסור כרת. זה רק כי הם לא ידעו את מה שאתה יודע.
בור ועמרץ!!!!18.07.22
מי שמתעסק עם כרת הוא משוגע אם יש אפילו רב אחד שאומר שיתכן ויש שם איסור כרת אני לא הולך וכידוע לידען כמוך יש הרבה יותר מרב אחד שאוסר לעלות להר הבית
מבין קצת יותר19.07.22
43
אין צורך בחוק שחבר כנסת יפסיק לכהן כעבור 30 שנים ולא יאחז בקרנות המזבח די מספיק הבנו לך הלאה
מנחם18.07.22
42
אין על גפני בעולם! ואם לא תרוצו בנפרד זה ממש טעות לפחות 20 % מהציבור החרדי נשאר בבית ולא מצביע בגלל השותפות שלכם עם אגודה, את דגל והנציגים החרוצים הצנועים והישרים כולם אוהבים. אנחנו איתכם, תפרדו, זה חובת השעה
גפני התותח18.07.22
אני לא יודע עם הפעם הבעלזערס בחיפה יצבעו חן!!! זה רק בגלל שלא רצו את יונה יהב לא לעוף יותר מדי בחיפה אין לכם אפילו מנדט אחד יש חסידים וספרדים וקצת ליטאים
חיפאי18.07.22
41
גפני לא יותר מתלמיד ישיבה בגיל 20 שיודע לילמוד אבל צריך עוד הרבה ללמוד בזמנו היה לו את הרב רביץ והרב שך היום יש לו את הרב אדלשטיין ועוד כמה מרנים שהוא החליט לתת להם תואר לפנחס הקדוש ברוך הוא נתן את התואר ולא משה רבינו ואף אדם ובודאי לא משה גפני
אורן18.07.22
40
לא חידש כלום
דן18.07.22
39
אתה לא מחליט ולא הגדולים מחליטים... גולדקנוף מחליט!!!!
ציבה18.07.22
על הגננות הוא מחליט
גננת18.07.22
38
גפני לא משנה מה תגיד אנחנו תמיד נצביע בך כי זה מה שר' גרשון יגיד
פייר18.07.22
37
אנחנו מצביעים ש"ס. ואומר מפורשות אם דגל תרוץ לבד כולנו דגל. לש"ס לא טוב אם דגל לא תעבור את אחוז החסימה כי מה שתגידו עולם התורה הליטאי והספרדי חד הוא. אגודה זה עניין אחר הם לעצמם חסידים ועולם התורה לא ממש על אותו דיעה ואותם צרכים וכו' וכו'...
שסניק18.07.22
36
נמאס ממכם... אני בוחר בן גביר, לא עשיתם כלום בשבילנו
ללא שם18.07.22
אה מה בן גביר עשה בשבילינו? כפוי טובה, החכים החרדים עושים בלי סוף בשבילינו
ד18.07.22
מה בן גביר עשה בשבילנו? עלה להר הבית? שיסה ערבים? צרח בפיגועים?
חיים18.07.22
35
דרעי בן גביר,סמוטריץ שכל הזמן מלקק לך אף אחד מהם לא חייב לך משהו ולא לחברך כפינדרוס דאין לו יראת כבוד לחיילות תעשה מה שאתה חושב לך אפילו עם הערבים אתה נגד כל אלו שרוצים לעצור את שחיתות המפלגה שלך ושל ש"ס אנחנו לא רוצים אותך ולא את דרעי אתם דואגים רק לילדים שלכם ולעצמכם כולכם רמאים יש לבחור רק מפלגת
יאיר18.07.22
34
במקום להפריד או לחלק את יהדות התורה. הכי פשוט שיעשו בחירות פנימיות. ויהיו נציגים חדשים. כל מה שגפני נכנס לפוליטיקה בגלל שהוא אמר לרב ש"ך שאי אפשר שלורנץ יהיה40 שנה בכנסת. וגפני התחייב בחירות פנימיות כל 4 שנים והרב שך היה בעד.
לורנץ18.07.22
33
שהחרדים ילמדו ממנסור עבאס אפשר לדרוש והרבה הרבה מאוד....53 מיליארד שקל!!! אפשר לדרוש הכפלה של מלגות האברכים .....ועוד ועוד.....אל תהיו קמצנים ולא נעים....תראו כמה הערבים דרשו וקיבלו....
ללמוד ממנסור17.07.22
בידיוק
צילה19.07.22
32
ניכר שהאיש מלא באהבת ישראל אמיתית... אוי לבושה
מרדכי18.07.22
31
החבר כנסת היחיד שמעצבן אותי, משמח אותי, מעניין אותי, פועל עבורי!!!! והכי חושב לא שם על כל כלבלרי דרעי ושות' כגון דוד חכם, ישי כהן, אליטוב וארליך.... בקיצור מוישה תמשיך לעניין בראינות מרתקים, ותחנוך מישהו שימשיך אותך, כי אנחנו צריכים עוד מישהו כמוך. כמובן, גם אורי מקלב ופינדרוס טובים, אבל תחת המטריה
צ'למער18.07.22
30
לא יאומן כמה גפני תותח כל מילה פצצה
ישי17.07.22
29
אדון גפני שוכח שיש ערים שאין לדגל התורה דריסת רגל, בעיר אשדוד יש 13 אלף קולות לאגודה ואין כלום לדגל, כמו כן בביתר, עמנואל, בערד, קרית צאנז, ועוד לא דיברנו על קולות חבד בכל הארץ ועשרות מקומות שאין לדגל כלום, אז שיפסיק לבלבל במוח בא נראה כמה הפעם בלי הגר"ח קנייבסקי דגל תקבל?????
צביקי17.07.22
לדגל יש את מעלה עמוס
ךף17.07.22
אם יש כ"כ הרבה חסידים אז למה אתם לא הולכים לבד? לא נראה לי בגלל שאתם אוהבים את הליטאים
חי17.07.22
ויש יותר ערים שאין לאגודה דריסת רגל !!!!אז אל תבלללללל תמח
שועי17.07.22
מה שהיה הוא שיהיה הליטאים יצביעו והחסידים לא יצביעו
ליטוואק18.07.22
חבד לא יצביעו לאגודה, זה חלומות... דברתי עם כמה מהם. אין להם היום שום קשר לאגודה הם קיצונים כמו בן גביר וזהו
ד18.07.22
שכחת את חצור הגלילית
משה17.07.22
28
רק בן גביר ימגר את האפליות ויקים ממחי"ם.....ש"ס ויהדות התורה עשו ויעשו ההיפך מזה....
רק בן גביר18.07.22
27
שלום לך הגאון הגדול מרן הרב משה גפני שליט"א בנוגע לפסיקתך בעניין הר הבית שזה איסור כרת אבקשך לעיין ברמב"ם (ספר עבודה, הלכות ביאת מקדש, ג ד) ובשו''ת הרדב''ז (תשובה תרצ''א) שמתיר עליה להר הבית, במקומות המותרים לאחר טבילה כדין.
חרדי 18.07.22
במקומות המותרים ואתה ? גאון עולם יודע מה שלא ידעו כל גדולי הדור האחרונים איפה הצקומות האלו אולי תגלה לנו?
ממילא18.07.22
26
שחקנו בשבת משחק פוליטקה וואי זה גמר לוידעת איך הם שורדים שם 40 שנה...
אור18.07.22
25
כש"סניק אני מסכים עם גפני כמעט על הכל אין צורך להוציא הודעת הבהרה על דברים שיצאו מהקשירם דברים נכוחים
המודה והעוזב18.07.22
24
גפני!!!!! למה אתה מאיים כל הזמן רוץ לבד!!!!! נראה אותך גבר!!!!!! ובוא נראה מערכת בחירות בלי ר חיים זצ"ל כמה יהיו לכם!!!!! וכל הפילוגים שיש בתוך דגל שלא כולם יודעים הרב דב לנדאו דן סגל ועוד ועוד
אלימלא אמלא17.07.22
בחירות פנימיות. ויש 10 מנדטים
לורנץ18.07.22
אתה כזה טמבל
צי17.07.22
גדולי ישראל הורו לו מפורשות שלא ירוץ לראשות הממשלה אלא רק יצמד למפלגה קיימת. וזה בגלל בעיות סבוכות שיקרו אם הוא יהיה ראש ממשלה, וגם בגלל שרוב הסיכויים הוא שהוא לא יהיה. ובצורה הזאת שהוא נצמד למפלגה קיימת יש לו יותר אפשרות להשפיע. אין פה ענין של גבר או לא גבר.
ליאה18.07.22
23
אדון גפני פג תוגף
אליאור 17.07.22
נכון לכן הביאו את גולדקנוף
מה17.07.22
עצניק
נו18.07.22
22
גפני היקר דבר אחד שכחת מי שדחף את שס לממשלה דל רבין ושולה זה כבוד מרן רבנו ראש המפלגה הוא קבל הרבה תקציבים לחינוך של אל המעיין אלו היו השנים של הפריחה דל רדת החינוך אס אל תבלבל את המוח דאריה דרעי רצה בהם בשמאל רבין נפגש עם כבוד מרן בשביל לשכנע אותו להכנס לממשלה שלו תדייק ותמיד תגיד את האמת.
ממילא18.07.22
21
תכלס. החרדים בכנסת שמיצגים אותנו לא עוזרים בכלום! תגידו לי משהו אחד שהתשתפר אצל החרדים מאז ה20 שנה האחרונות
חרדי18.07.22
הגזמת....... הרשימה בלתי נגמרת במיוחד שמספיק קדנציה אחת שהם באופוזיציה כדי לראות את הרדיפה נגד חרדים וכמה נזק עשו ליהדות במדינה בכלל.
ואתה לא חרדי18.07.22
לא. הם אולי מונעים דברים שייקרו אבל הטבות וכדומה? לא
חרדי18.07.22
למה לא?
ואני כן חרדי 18.07.22
20
כל הקנאים יכולים לקפוץ אבל הוא אוכל את כולם
רחל17.07.22
19
החבר כנסת היחיד שעושה לנו כבוד זה מוישה גפני. גם אם אני לא יכול להסכים איתו בהרבה מאוד מהלכים שהוא עושה. אבל מה שנכון נכון. האיש רהוט ברור חד כתער נמרץ. וישר שלא מחביא את הדיעות שלו ולא מזגזג. סגפן
ליבלה איזאק17.07.22
אמת!!!!!
דובי17.07.22
למה אין לו תשובה לריקוד השרה בחתונתו האם זה הכבוד שלכם?
בני ברק18.07.22
18
גפני הוא לא הכוס תה שלי, גם אם מה שהוא אמר על פורוש מדויק, (וחבל שלא הזכיר את החורבן שחולל גם בעיר ביתר בעצם מינוייו של ראש עיר שאינו מתאים לתפקידו) אבל בכל מקרה לא יפה לדבר על קולגות לתפקיד, בפני תלמידי ישיבה שלא אמורים לעסוק בדבר, מלבד בלימוד תורה ובעמלה
צבי18.07.22
17
מאוד מפחידה האופציה, שלא יוכלו להמשיך לחלק ג'ובים ברבנות למקורבים... וגם הועד הרבנים שחלק לא מבוטל של האנשים שם עשו רווחים גדולים מהטלפונים הכשרים. ממש לא יפה מצדו של הנדל וכהנא!
ברורררר!!!!!18.07.22
16
תכלס אין על גפני
שולם17.07.22
15
את מי בדיוק מעניין "השיעור כללי" של הזקן
זקן אשמאי17.07.22
למה בישיבה שמעת שיעור כללי ממישהו צעיר?
גר17.07.22
ועדיין הוא הכי צעיר במפלגה
זקן ממרא18.07.22
14
למה לא שאלו אותו אם יסכים לשבת עם מנחם טוקר
ישיבה בוחר18.07.22
13
שיעור מקו"ק מרנא הגאון ר' משה גפני שליט"א , ולגופם של דברים כדאי לכם להתחיל להתעורר הציבור מתחיל להבין את הפייק ומבין שלא סופרים אותו בכל מה שציינת אין דבר אחד שהוא מהותי לחיי היום יום של האזרח החרדי
חצ'קל18.07.22
12
ברמב"ן פרשת פנחס פרק כו' פסוק יג' מוזכרות משפחות בן שושן ובן עזרא לפני כ 1000 שנה !!!!
שמעון18.07.22
11
גפני אתה מימות תרח תשחרר את הכיסא כולם מבינים שקשה לך לראות את וועדת הכספים מתנהלת בלעדיך, תתבגר
איציק18.07.22
10
המשותף לליברמן ולגפני - שניהם השתמשו ברב קנייבסקי בתור כלי למימוש התוכניות שלהם.
כותב בכאב17.07.22
איפה כואב לך ??
לך לך18.07.22
לך לך, תמסור לגפני הבוס שלך שייתן לבוטים שלו שמות יותר נורמליים
אהרון18.07.22
9
חבל שאתה לא חוזר לכולל. עם ישראל מפסיד חידושי תורה היוצאים מגדר הרגיל!
ליטאי17.07.22
חחח
אור18.07.22
8
קול אחד ודאי יש לך ממני
נחמה18.07.22
7
יאלה גפני
חרד לדבר השם17.07.22
עצניק
נו18.07.22
6
דרעי אוסלו
אין על גפני17.07.22
5
פשוט אסורררר להצביע לאיש הזה.... הוא מסוכן ושמאלן...
יאיר 17.07.22
ימינם ימין שקר
ששש18.07.22
4
הייתי מצביע לך אבל אתה עם גולדקנוף
מה לעשות!!17.07.22
3
איש וגם ורב שאומר הכל מה שבלב גם בפה ולהיפך .. אומנם אני מצביע לביבי , אבל גפני אומר מה שבליבו ובפיו שווים ..
מיכאל17.07.22
2
הדבר היחיד שמצפים מנציג בכנסת שיתן לנו את יבנה וחכמיה, לא שביבי יניח תפילין כפי שארליך התחנן, ולא הכיפה של הנדל וחבר מרעיו. אל תעזרו לפוליטיקאים להתחפש למסורתיים ולמשוך את רפי השכל במחננו! עדיף שביבי ישאר מה שהוא ונעשה עמו עסקים, ושלא יתחפש וימשוך קולות של דתיים.
יצחק דוד17.07.22
1
לא הבנתי הקליטו אותו בשבת
יובל17.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24