כיכר השבת

הגזענות בירושלים

רובן ספרדיות: למעלה מ-200 בנות טרם שובצו לסמינרים

ארבעה חודשים לאחר חודש ניסן, גם הבוקר, כ-200 בנות - רובן ספרדיות - טרם שובצו לסמינרים בעיר הבירה • בכיר בעירייה: "צריך לבקש סליחה, השנה נכשלנו במלאכת השיבוצים" (אקטואליה)

193
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ז בתמוז | 26.07.22
רובן ספרדיות: למעלה מ-200 בנות טרם שובצו לסמינרים
(צילום: פלאש 90)

בשנים האחרונות רוב ככל הבנות העולות לסמינר בירושלים קיבלו תשובות ושובצו לסמינרים כבר בחודש ניסן, אך השנה - ערב ראש חודש אב, למעלה ממאה חמישים בנות טרם שובצו לסמינר ועדיין ממתינות להחלטה, חמישים בנות נוספות שובצו לסמינר שלדברי ההורים אינו מתאים להן, אלא נועד כדי "לצאת ידי חובת שיבוץ".

לדברי גורם בכיר בעיריית ירושלים: "אנחנו חייבים להודות שהשנה נכשלנו במלאכת השיבוץ, צריכים לבקש סליחה מהנערות הללו שסובלות ללא סיבה, נכשלנו והאחריות היא שלנו, של כולנו., מראש העיר ועד פקידה במנח"ח".

לדברי חבר מועצה בכיר מטעם ש"ס: "אומנם למעלה מחמש מאות בנות שובצו בחודש האחרון אבל אי אפשר לקרוא לזה הצלחה בזמן שיש כמאתיים בנות היושבות בביבת ובוכות ללא כל סיבה. מדובר בגזענות נטו, אין כל סיבה אחרת שהן לא התקבלו, המנהלים לא רוצים לפגוע במכסות ופשוט מתעללים בבנות הללו".

חבר המועצה - העוסק בנושא - הוסיף: "מידי שנה אנחנו סותמים חורים, לא במאת מטפלים בתופעה. הטיפול האמיתי יהיה שלילת תקציבים למנהלים שיפלו בנות או חוק רישום אזורי, כל פתרון אחר הוא פתרון זמני שלא יחזיק מעמד, בסוף זה מתפוצץ לנו בפנים".

כזכור, בחודש שעבר, גורם חינוכי העוסק בשיבוץ הבנות אמר ל'כיכר השבת': "יש פה מאות בנות טובות, אין מחלוקת שלא מדובר ב'משפחות בעייתיות', מדובר בבנות הכי טובות שכל חטאן הוא שהן ספרדיות, זהו. אותן בנות יושבות בבית, רואות את החברות שלהן כבר מתחילות 'גיבוש' לשנה הבאה, והן ממתינות לתשובה, זאת התעללות שמקורה בגזענות, לרצוח נשמה".

לדבריו: "ש"ס מחזיקה בתיק החינוך בעירייה, זה הזמן שלה לצאת לקרב למען הבנות הללו, בדיוק לזה הוקמה ש"ס. הייתה טעות גדולה לפצל את התיק בין ש"ס ל'דגל', המלחמה הרבה יותר קשה, אין לספרדים יותר מידי במה לאיים ומי שמשלמות את המחיר אלו הבנות המסכנות".

תוכן שאסור לפספס
193 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
83
אם לא היו נותנים לגזענים לשבת בכיסאות של החינוך ולא נותנים להם כוח לשלוט ולפגוע מצבינו היה טוב יותר. המכה החולה הרעה הזאת הגזענות רודפת אותנו מאז השואה. את מצרים עברנו והם לא עברו מהעולם. אכזרות לשמה של האנישמיות
פלונית26.07.22
82
תתארו לכם הורים שגדלו במוסדות ליטאיים, שלחו את ביתם לבית יעקב עם חברותיהן הליטאיות, תתארו לכם שלאחר 8 שנים בבית יעקב + 4 שנים גן = 12 שנה שהילדות גדלות ביחד עם חברותיהן הליטאיות מתרגשות להיכנס לבחינה לסמינר, תתארו לכם שהבנות הליטאיות התקבלו מידית וגם נלחמו עליהן כמה סמינרים שיכנסו לשורותיהן, -ואילו
נקודה26.07.22
אז שילכו לסמינר ספרדי עם החברות הספרדיות שאינם היו 12 שנה. הנזקים בנפש, להרגיש נחותה ושלא סופרים אותך, במשך השנים שתלמדי עם החברות הליטאיות לא שווים את זה!! תכירי בנות חדשות ויהיה שווה בין שווים.
מירב27.07.22
81
תפילות= נוסח עדות המזרח, הלכות= ילקוט יוסף, מנהגים=מורוקו, עיראק וכו' בית כנסת= סגנון ארצות המזרח, רבנים= ספרדים, מפלגה= ספרדית שס, בכל הדברים האלו אתם הולכים לספרדי, אבל משום מה בסמינרים, שם אתם רוצים רק סמינר עם חינוך ליטאי, מה ההסבר ההגיוני?
חסימת פיות26.07.22
מדוע צריך לתת לך דין וחשבון? וכי יעלה את הדעת שתכפה עלי את הרבנים שלך ואת בית הכנסת שלך כתנאי לקבל את הבת שלי למוסד חינוכי ציבורי שאתה כרגע מנהל אותו?
רפאל 26.07.22
זה לא מוסד חינוכי ציבורי, זה מוסד חרדי מוכר שאינו רישמי, אם אתה רוצה מוסד ציבורי, לך לסמינרים העירוניים של המדינה! וזה שהמוסד מקבל תקציב, זה לא אומר שזה מוסד ציבורי, עובדה שאם חילוני ירצה להירשם למוסד חרדי המקבל תקציבים, ולא יקבלו את החילוני, אז המדינה תקבל זאת בהבנה גמורה, ולא תחייב את המוסד לקבל
אתה צבוע26.07.22
גם מוסד פרטי שאינו מקבל אגורה מהמדינה אמור להיות כפוף לחוקי המדינה האוסרים אפליה על רקע עדתי.
רפאל 26.07.22
לפי הטפשות וההמצאות שלך, אם כן אז צריכים גם לסגור בתי כנסת ספרדיים שעושים אפליה ולא מרשים להעלות חזן שמתפלל בנוסח אשכנז, ולא מרשים בעל קורא שקורא במבטא אשכנזי, זה אפליה, וכן על זה הדרך.
אתה צבוע27.07.22
כל המוסדות הם ציבוריים!! והם שייכים לכלל הציבור נקודה ומי שעושה את העוול עתיד לתת את הדין!! הבעיה הגדולה היא שאתם בטוחים שאתם עושים מצווה... זו תפיסה פרמטבית ופחדנית של עניות בדעת!!
הצבוע מדבר..26.07.22
לגבי המצוה שאתה טוען, אתה מסתמא מתכוין לומר, שאתם חושבים שאתם עושים מצוה בזה שאתם מחרימים סמינרים מזרחיים שיש בשפע, ואתם רוצים רק סמינר אשכנזי.. והעיקר זה עוד לדבר על גזענים.. אוי כמה צביעות מכם..
אתה צבוע27.07.22
קשה מאוד לומר את הדברים, אבל המציאות היא שקשה עד מאוד למצוא סמינרים איכותיים באמת של ספרדיים, וכדי שהסמינרים האלו ימשיכו להיות איכותיים באמת הם חייבים לנפות ב-100 נפות כדי לעשות את ההשתדלות מצדם שהאוכלוסייה באמת תהיה טובה!!! ליבי עם כל הבנות שעדיין לא יודעות איפה הם... זה באמת מצב קשה ביותר ובלתי
הערה קלה26.07.22

הצגת כל התגובות

80
כאשכנזי אני הצביע לש"ס הם נותנים הסכמה שבשתיקה לאפליית הבנות הספרדיות, דרעי גם משתיק את הספרדים וגם משרת את האינטרס של האשכנזים
אייזנשטיין26.07.22
79
תעודת עניות לחנוך החרדי.
משה26.07.22
78
סמינרים רעה חולה. הלוואי ויסגרו מהרה. אמן
שולמית כהן26.07.22
77
אוי רח"ל כמה צער לציבור וצער השכינה. והכל בגלל כמה מנהלים מטופשים גסי רוח חולי כבוד שכל הפחד שלהם... רק שהנכדות שלנו לא יתחתנו עם פרנקים.. שלא נראה אותם בבתים שלנו.. אנשים צריכים אחת ולתמיד להבין את העזות מצח של המנהלים המנווולים האלה.. כל תינוק או תינוקת שנולדים לעולם יש להם זכות יחסית שווה בשווה
ספרדים תמימים26.07.22
76
המכתב של הרב אלישוב לבעלי המוסדות נגד האפליה ידועה לכולם, בתכלס ועשית ככל אשר יורוך זה רק כשזה משרת את האנטרס. הפעם לא אצא להצביע.
ועשיתתתתתתתתתתת27.07.22
באותה מידה גם ידוע הסרטון מהרב עובדיה, המורה בבירור: "בת ספרדיה צריכה ללמוד בסמינר ספרדי".
ועשית ככל מרן27.07.22
75
תמשיכו להצביע ש"ס מטומטמים......ש"ס כבר קיימת 700 שנה ועדיין לא פתרו את בעיית האפליות...והם גם לא יפתרו לעולם.....כי לא נעים להם ממשה גפני.....שבו בבית ואל תשתתפו בבחירות כלל.....ממילא לאחר הבחירות אף אחד מהם לא סופר אותנו.....הגיע הזמן להתנתק מהבחירות לגמרי.....
להתנתק מהבחירות26.07.22
הבעיה היא לא שס הבעיה היא ראשי מנהלי הסימנרים לצערנו הם לא נשמעים לגדולי ישראל ויש להם כח גדול בזה רק רישום אזורי כמו שבצלאל כהן ושלילת תקציבים או אפילו הייתי אומר שכל סמינר שמקבל בת ספרדיה יזכה לתגמול נוסף תראה אז איך כולם רבים לקבל ספרדיות לצערנו זה עניין של אפליה אבל יש עוד דבר שגם כאשר רוצים לפת
ישראל26.07.22
74
כמובן כל בנות ממשפחת סלונימ'יות שובצו מזמן כבר במסגרת שחשקה להם וכולם ממשפחות סופר מצוינות
ביטיעקוב26.07.22
73
כמו כל שנה .חלס לרדוף אחרי אשכנזים תפתחו תדרשו סמינר לכם הספרדיות אתם לא פחות טובות חכמות ומוצלחות מאחרות .תפסיקו לדמיין שהדשא של השני יותר ירוק וכנל בישיבות
קובי.26.07.22
72
תתביישו לכם, רשעים אין כמו הבנות הספרדיות, היושרה , התום, האמונה והחום בנשמה. אתם באמת מאמינים שלא תיענשו ע"י שמיים בנושא הזה? תחשבו עוד פעם.
יהודי26.07.22
אין כמו עם ישראל, רק נתאחד כבררררררר. מה ההבדל שכנזי ספרדי ?( ואני ספרדיה והתחנכתי במוסדות שכנזיים במרכז הארץ במקומות ש99% מהבנות היו ספרדיות ואני כן עברתי עם הסמינרים את מה שעברתי וכן לא היה מושלם, ופעם הייתי שונאת שכנזים, עד שהבנתי שאנחנו סתם שונאים אחד את השני אנחנו עם אחדדדדדד דיי כבר לפירודדדד
שירי27.07.22
צודק ב100 אחוז אן כמו הבנות הספרדיות צדיקות באמת לא בכאילו
אפרת26.07.22
71
מה רע בגזענות? מותר לבית ספר לקבל או לא לקבל את מי שבא לו. שיפתחו עוד סמינרים ספרדיים, שהאשכנזיות ילכולאשכנזים והספרדיות לספרדים ושלום על ישראל
גזענות זה אחלה26.07.22
אתה לא יכול להגיד שגזענות זה דבר טוב.יצאו מזה עבדים!אנשים שחורים שכל חייהם סבלו כי העור שחור.מה טוב בזה?מה?
אחד שיודע26.07.22
חכה שזה יקרה לבת שלך שיפלו אותה אז תדבר למה מי אתה שתדבר ככה מה הם נוצריות שצריך את האפליה הזאת?
רחל26.07.22
איכס דוחה ישראל הראשונה אליטה לבנה ומגעילה
אפרת26.07.22
אתה במקרה אשכנזי?
רפאל 26.07.22
תן לי לנחש שכעע
אני26.07.22
אני מסכים עם זה שהספרדים לספרדים והאשכנזים לאשכנזים, אבל לומר שגזענות זה טוב??? אתה רוצה לפלג בין עם ישראל.
ספרדי גאה27.07.22
70
גזענות? אצל חרדים? לא היה ולא נברא.
גזענות26.07.22
נכון לא מכיר כזה תופעה.... אצלינו?!
יוסי26.07.22
אתה פשוט חי בסרט!!!! עשו סקר בהידברות ויצא שהחרדים הכי גזעניים. חבל.
ענת26.07.22
אבל יש
חבל26.07.22
אם יש מחלוקת בינינו,(החרדים) מה יגידו אחינו??? בושה וחרפה!!
ענת26.07.22
69
בושה וחרפה!
אלעד26.07.22
רוצים משיח?ממש לא מקרבים את הגאולה.שנאת חינם לשמה תתבישו!!!!מי הטיפשים שרודפים אחרי הסמינרים האלו?מה יש הסמינרים האלה?צריכים ללמוד הרבה מנשות אברכים הכולל הספרדים המהממים.פשוט,מבחיל.
יהודית26.07.22
68
הציבור הספרדי כולו מוכן לשלוח רק לספרדים בתנאי שכוווווולם יעשו ככה....גם רבני הספרדים יעשו ככה.....גם המקורבים והעסקנים יעשו ככה....אבל כל זמן שחלק ככה וחלק ככה אז זה גורם שהרבה מאוד ירצו גם לשלוח לאשכנזים....הבנתם??? זה שורש הבעיה כאן.
שורש הבעיה26.07.22
אז מי שאשם הוא בעצם העסקנים והרבנים הספרדים שמתעקשים על מוסדות אשכנזים?
סעדיה וייסמן28.07.22
זה באמת שורש הבעיה
אחת מבפנים27.07.22
67
אילו היינו בגרמניה. אירלנד נורווגיה והיו תופעות כאלה בחברה היו קמים ראשי מפלגןת מתונות ומוקיעות מצב זה. וזה משום שהם אינם רוצים שהכתם של השואה ילכלך את ביגדיהם. הם הפנימו. הם מתבישים. אך לצערינו יש תמיד כאלה שממשיכים דרך שנצמדים לשיטה ומנחילים אותה מאבות לבנים ולנכדים. מה לעשות הם ספגו את זה אהבו
אלמוני26.07.22
זכור לטוב הרב שך אשר יצא בגלוי נגד האפליה העדתית. מאז לא שמעתי מגדול אחד שידבר בגנות האפליה העדתית, אלא אדרבה, בסתר ולפעמים אף בגלוי גיבו אותה. זו שאלה נוקבת שכל מי ששומע לגדולי ישראל צריך להתמודד אתה.
רפאל 26.07.22
מכל הדרשה שלך רק שכחת להוסיף, שהמזרחים בעצמם שמחרימים את הסמינרים המזרחיים שיש בשפע, הם הגזענים פה!
פלמוני26.07.22
66
וכן אתם סמינרים יקרים תגלו כצת יותר רגישות לזולת נראה לי שבמהלך השנים קצת(קצת הרבה) שחכתם למה נוסדתם ולמה נועדתם-להיות מקום המבטחים של בת ישראל לשמור על בת ישראל מפני הרוחות המנשבות בחוץ ולעזור לה להקים בעזרת ה' בית של תורה, נראה שבמהלך השנים שחכתם יעוד זה ובמקום לממש את יעודכם ואת הסיבה שלשמה הוקמת
אנונימי26.07.22
65
בושה לנציגים הספרדים ובמיוחד אברהם בצלאל....שכל משפחתו לומדת אצל האשכנזים..והוא מפחד מהם
ישראל 26.07.22
64
בשביל מה כל זה?
מיותר יש סמינרים ספרדים מצויינים 26.07.22
63
אני לא מבין מה זה רוב? אם זה לא כל הבנות ספרדיות אז זה לא גזענות. נקודה. תפסיקו להאכיל את האנשים.... בסופו של דבר זה סמינר אשכנזי אז הגיוני שרוב המסורבות ספרדיות זה לא קשור לגזענות. ועדיין צריך שלכל בת תיהיה סמינר אם תרצה שתלך לא רוצה בעיה שלה.
אחד26.07.22
62
אם האשכנזים ככ רעים וגזעניים מדוע הספרדים ממשיכים ללדפוק על הדלת כעני בפתח? שישתחררו מהם ויקימו לבד עוד מוסדות אין מה לעשות יהדות אשכנז כתוצאה ממלחמה מתמדת עם השכלה /ניאולוגים/קומניסטים ושאר שרצים גדלה וחונכה על התבדלות מרשעים וחוטאים בשונה מהם יהדות ספרד שגדלה בארצות האסלאם שכולם מאמינים בק-ל יחיד
מ.י.ו 26.07.22
תקימו פרטי ונעזוב אתכם... זה משאב ציבורי והמדינה אסור לה לממן מוסד חולני על פי גזע... גם לפי הרב אלישיב זה גזל...במזרח ארופה מה שעשו לכם במאות הקודמות חולניים כמוכם עושים לאחרים... או שהרבנים שלכם יגידו לא לקבל אף ספרדייה. .. אדם יחיד לא יכול לעשות את זה ואותו זה לא מעניין אחרים..
בני הפרנק26.07.22
כי זה לא שלהם זה כספי ציבור התקציבים. אם היה פרטי אז זכותם לא לקבל
רחל26.07.22
61
אל דאגה לכל הרשמיות יקרו צרות כולל לסגניות בצי ספר בבני ברק הכל שם משחק מכור אבל לא נורא הצרות של הספרדים זה סמינרים אצל האשכנזים יש מחלות ובעיות קשות באמת
ללא שם01.08.22
60
הדרישה של הספרדים תפסיקו לקבל בנות ספרדיות כליל אתם לא יכולות לקחת את הטובות ולהתלונן שתפסיקו לדפוק על דלתות הסמינרים האשכנזיים
שאפו לעיתון משפ27.07.22
59
לכל האשכנזים שבאים יופי יופי לבית כנסת למימונות לחתונות לב מיצווות ולכל מקום אחר לא חשבנו שאם נרצה להיתקבל לסמינר פיתאום תגידו לאאאאאאאאאאאאאאא (עד המסיבה הבאה שתבואו כאילו לא קרה כלום יא צבועים) הרי הבנות האשכנזיות הם המקולקלות הרשיות שלא מפחדות מיכלום כי הם אשכנזיות הם קדושות ואנחנו הטמ
ספרדיה גאה27.07.22
58
לכל הבנים בבקשה זה עסק של הבנות בילבד מי אתם שתגידו לבנות ללכת לסמינר הזה הוא להו האאאאאאאאאאאאאאאאאאא הרה אלישיב וגם הרב עובדיה לא היו מסכימים לזה תיראו לאן הגענו!!!!!!!!!!!!!
ספרדיה גאה27.07.22
ראיתי סרטון ברור ממרן הרב עובדיה שאומר, בת ספרדיה צריכה ללמוד בסמינר ספרדי!
צבי חקק27.07.22
57
אל תספרו לי סיפורים אני מכירה טוב טוב את החיים בסמינר בת טובה היא בת טובה לא משנה אם היא אשכנזיה או ספרדיה לא ראיתי מימי שעשו לבת ספרדיה בעיות רק בגלל העדה שלה אם עושים בעיות זה כי הילדה פשוט לא מתנהגת בסדר! וכן יש מנהלות מושחתות וגם בישיבות זה ככה שמלכתחילה יש להם מספר מוקצב של ספרדיות שמקבלים. אבל
דיי לנחיתות27.07.22
אל תנסי להצדיק את זה, לפעמים צריך להודות באמת. אני מסכימה שכמה מהבנות שאין להם סמינר כרגע הם פשוט ילדות לא טובות, אבל אני יכולה להגיד שגזענות לספרדים ולתימנים יש, אם יביאו לסמינר שתי בנות טובות מבית טוב, הם יבחרו את האשכנזייה על הספרדייה...
אחינעם27.07.22
את מידי תמימה
אחת מבפנים27.07.22
אני לא מבינה מתי כולם תפנימו שסמינר ספרדי פחות טוב . לא כי הוא ספרדי . אלא כי את רוב הבנות הטובות מבתים טובים לוקחים מראש . השאר יש אחוז מאוד טוב שלא מתקבל לאשכנזי. ויש את הבתים הפחות טובים שאני לא אפרט למה .ובמה שממילה גם לא מעוניינות מראש בסמינר ספרדי . ובאמת לא בסגנון ויש בנות טובות מבתים טובים
אחת מבפנים27.07.22
תגובה 69 תפסיקי לבלבל לי את המוח אני אחת מהנערות שיושבות בבית ללא שום סיבה הגיונית אני בחורה טובה כום אצלינו אברכים וגם הפעלתי את כל הקשרים שבידי כדי להיכנס לתיכון נחשב בירושלים ועדיין הוליכו אותי שולל ללא כל סיבה אלא רק תירוצים!!! מה הם רוצים שאני יעשה שינוי גזע אה?! המנהלת האשכנזיה אמרה לי :"זה פש
תלמידה מעוכבת27.07.22
לא הסברתי את זה נכון כנראה הבעיה היא לא בך זה המדיניות המושחתת של הסמינרים והישיבות ולא רק אשכנזים זה כולם ככה. מה שקורה זה שספרדים רוצים להגיע למוסדות אשכנזיים אבל וואלה לספרדים יש מוסדות משלהם את מסכימה איתי נכון? אבל עדיין ספרדים ממשיכים לרצות להיות דווקא אצל אשכנזים ומה שקורה זה שמוסד אשכנזי יש
די לנחיתות27.07.22
עצם ההגדרה של מוסד כ"אשכנזי" או "ספרדי" הוא שורש האפליה. הפתרון היחידי זה מוסדות חינוך יהודיים, אלא שזה ישמוט את השליטה מידיהם של כמה בעלי השררה.
רפאל 27.07.22
אני אלישבע באה מבית ספרדי טוב אבא שלי אברך בישיבת מיר ואימא שלי מורה אני יושבת בבית סתםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם את עצמי למה אני צריכה להתפשר?????????????? בגל אשכנזים כמוך שחושבים שאני פחות טובה ולמה כי אני ספרדייה בושה וחרפה
אלישבע27.07.22
אלישבע היקרה במילים אחרות את אומרת, שסמינר ספרדי זה נקרא "להתפשר"???
שי27.07.22
56
2 חברות שלי הן אחד מהם
אני26.07.22
2 או 1? אולי גלישה באתרי אינטרנט חרדיים זה הסיבה שלא שובצו?
נתי27.07.22
אומר הבנאדם שגולש באתר אינטרנט חרדי...
לנתי27.07.22
55
בחילה. מה שהולך פה. גועל נפש, אהבת חינם דחוףףףףףף
מישהי26.07.22
צודקת פשוט מגעיל פו התגובות
אפרת26.07.22
תפסיק לקנא בנו מה לעשות אנחנו יותר שווים!
אשכנזי גאה26.07.22
יש הבדל בין שוים ל - נרקיסיסטים אף אחד אומנם עדיין לא אמר את זה בקול, אבל הבעיה העיקרית היא שאתם רוצים להרגיש יותר טוב עם עצמכם ולכן אתם מורידים את האחר
דעה27.07.22
מי שמדבר על מי שמקנא הרב אלישיב בטוח לא היה מסכים אם זה לאשכנזים ןלספרדים בבקשה להפסיק מידדדדדדדדדדד זה בדיוק כמו לא לקבל בת לסמינר האמירות שהכל שטויות
איילה27.07.22
מה את אומרת????בחילה גועל זה עוד מילים יפות מול שנאת החינם האפליות והגזענות שיש פה. לזה את קוראת מגעיל? זה רצח אופי ורצח נשמות. יבוא ה איתם בחשבון וישלם להם כגמולם. זה צרה צרורוה זו המכה של העם שלנו. אלה שבאו משם שנודף ממהם ריח השנאה. שלמדו מדרכם של הגרמנים הם הרסו את המדינה ואת העם שלנו. זה רודף א
פלונית26.07.22
54
לכו לסמינר גברא
גבראית26.07.22
יאפפ
...26.07.22
53
בצלאל הביתה רישום איזורי במיידי
ירושלים26.07.22
52
נמאס מהטיעון שהסמינרים הם משאב ציבורי, כספי ציבור. כי המימון הוא פר ראש, לפי מס' התלמידות. כך, שגם סמינר אשכנזי גדול, לא מונע אגורת תקציב מסמינר ספרדי. אז שיתכבד כל מי שרוצה ויפתח סמינר נוסף ויקבל מימון. אבל מה האגואיזם לחכות שאחרים ישברו את הגב להקים, ואח"כ ישתעבדו לקבל את מה שאחרים מכריחים?
מפוכח26.07.22
אז מדוע אין מחסור מקומות בחינוך הממלכתי דתי? אין זה אלא מחסור מכוון לצרכי שליטה. והכל לשם שמים.
רפאל 26.07.22
51
מפלגת שס מתפרנסת מהגזענות הזו ולא מוכנה לוותר על התמלוגין
ניר26.07.22
50
מי יבחר שס נראה לכם נגמר הסיפור אריה דרעי
חיפה,26.07.22
49
מחריד . מזעזע בעיני שאנשים המתיימרים לחנך בדרכה של התורה שהיא כל כולה מחייבת ואינה מבדילה בין יהודי ליהודי מאפלים ופוגעים בחינוכם של בנות בשם אותה תורה. אם זה החינוך לא יודע מה יהיה העתיד
מזעזע 27.07.22
48
הגיע הזמן שבכל בת ספרדיה תלך רק לסמינר ספרדי ולא תרגיש מפוקחת עדיף בזכות ולא בחסד במיוחד שיש הבדל בתפילות ובמנהגים בין אשכנזים לספרדים והיא צריכה להתפלל בנוסח ספרדי ולא להתבייש בכך מספיק לנחיתות הזאת שדובקות דווקא ללכת לסמינר אשכנזי אני הייתי אומר שצריך לדאוג לכך שכל בת תלך דוקא לבית ספר ספרדי מהתחל
ישראל26.07.22
47
לא שס
אני26.07.22
👎👎👎
ספרדי26.07.22
46
מבלי להכליל אבל הבדלי המנטליות בין אשכנזים וספרדים ניכרים לרוב. בנות ספרדיות מועטות הן בעלות תרבות אירופאית סבירה. השאר מתחלקות ל2: או בת שנחשבת טובה, מטופחת ומאורגנת אבל מביאה איתה לכיתה מושגים ושירי רחוב, ניבול פה וקללות. או בת אברכים וכדומה עם מידות טובות אבל העניות גורמת להופעה מרושלת לרוב, הזנ
מיכל26.07.22
השם יעזור איך יגיע המשיח עם כאלה אמירות תגובה כזאת לא עושה נחת לאבינו שבשמים
מלי26.07.22
כואב .אני גר בצרפת והרבה אשכנזים באים לפה בבתי כנסת ספרדיים בשביל כספים .ופתאום הספרדים נעשו טובים והכסף שלהם הוא טוב .תעזבו אותנו לכו אצל אליכם ותדברו באידיש כדי שלא נבין.המשיח לא בא בתקופה כזאת בכלל
אבאתו26.07.22
אף אשכנזי לא בא לאסוף אצל ספרדים אם כבר אז הפוך
מי26.07.22
אתה לא מבין כלום.. אני חי בקהילה ספרדית בארה"ב, רוב אלה שבאים ומוצצים את הכסף זה אשכנזים...
יוני27.07.22
אתם בצרפת טובים ושונים,אי אפשר להסביר כאן , בארץ המציאות אחרת,
משה26.07.22
יש ממש בדברייך. אני לא חושבת שזה מגיע מרוע חלילה, אלא ממקום של שיקוף המציאות בימינו. כי אכן הספרדיות צריכות יותר תרבות נכונה.(אני בכוונה מתנסחת בצורה עדינה כדי לא לפגוע ברגשותיהם של אנשים) דעתי היא שמנהלי הסמינרים מתנהלים פחות או יותר בצורה טובה , כדאי שימשיכו לשמור על המכסה של הספרדיות לטובת שני ה
אנונימית26.07.22
את לא מכירה ספרדיות, מיכל. אין הבדל בין ספרדים לאשכנזים בהתנהגות ולא בכלום. ההבדל היחיד הוא הארץ מוצא שממנו הגיעו אבות אבותינו. וסתם בשביל הידע הכללי שלך: שלושת האבות:אברהם יצחק ויעקב, ארבעת האמאות , מורדכי ואסתר, משה רבינו וכו וכו וכו וכו היו ספרדים!!!! מה תגידי על התרבות שלהם?? אני חושבת שזה ממש מ
שירי27.07.22
גזענית דוחה...אבל אל תדאגי גלגל חוזר בעולם מאחלת לך מכל הלב שיעשו ככה לבת שלך בעתיד אמןןן!!!!
אני26.07.22
סליחה אני בת ספרדיה שלא משובצת עדין אני ילדה מביס אשכזי אאאאבבבבלללל רוב בנות הכיתה האשכזיות הם אלה שבאות ושרות שירי רחוב ומילים גסות או קללות והסנדוויץ עם השקית הוא דבר שלא ראיתי בחיי מול עיני במשך 12 שנות לימודי מגן זה סתם שטיות ולא היה לך מה לכתוב זו לא סיבה לכתוב שטיות אם כל זה זה לא סיבה לנדות
אנונימית 26.07.22
כמה שטויותתת איכססס
אפרת26.07.22
פששש מיכל איזה ניתוח מעמיק! כמה שכל
שירה26.07.22
מממממששש לא רוב הבנות הספרדיות הטובות וגם אלו שלא .מתופחות ברמה
ספרדיה גאה26.07.22
45
איפה שס?
מלכה26.07.22
מסתכלים על מעשה ידיהם בשקט
אפרת26.07.22
44
לומר השנה כשלו בשיבוץ הבנות הרי זה שקר גס. כל שנה אנו רואים כתבה יותר גרועה מקודמתה על מעלליהם הרצחנית של משבצי הבנות ומחליטי ההחלטות למינהם ממשיכות בהילוך גבוהה. משנה לשנה קמים עוד רעים שאין כדוגמתם ופוגעים בנשמות טהורות וטובות. זה כמו לומר שבכל דור ודור קמים אויבים שמנסים ופוגעים בנשמות אלו. הגיע
פלוני26.07.22
43
כצעירה, החזקתי את הדגל של ”למה מפלים ספרדיות?” ככל שבגרתי, למדתי יותר על המורשת הרוחנית המפוארת של בני עדות המזרח, על השוני בנוסחי התפילה, בקובעי ההלכה ובמנהגים השונים. ואז צפה לי השאלה, למה? למה הספרדים כל כך ממהרים להשליך מורשת כל כך מפוארת וכל כך בקלות? מאיפה מגיעה השנאה העצמית שלא נותנת להם להתפ
שאלה כנה26.07.22
רק תיקון קטן החסידים לא מקבלים ספרדיות. (וכמובן שמי שכן מקבל הוא הגזען....)
אחד26.07.22
בביתר עילית בסמינרים החסידים מתקבלות ספרדיות ולא ליטאיות
כותבת התגובה26.07.22
42
בעיה שלהן שישחררו תאשכנזים וילכו לספרדים
חרדי מציאותי26.07.22
נשחרר אתכם רק כאשר תשחררו את המשאב הציבורי ותקימו פרטי..... זה שאתם חולה נפש . זה לא אומר שצריך להיות על חשבוננו...מעניין שדווקא אלו שסבלו מגזענות במזרח ארופה. עושים זאת לאחרים...כמה גועל... פשוט להקיא..
יהודי26.07.22
מעניין למה יש ספרדיות שלא רוצות ללמוד אצל ספרדים ומתעקשות ללמוד אצל אשכנזים
ספרדיה26.07.22
אולי אתה לא מודע, אבל גם אצל ספרדים לא מקבלים, כאלו שמתימרים להיות משוכנזים... בת שהיא מעט חלשה בלימודים ואין לה יחוס משפחתי מוצאת את עצמה בבית בת שנולדה עם שם המשפחה הנכון או מהמשפחה בעלת הייחוס אז מקבלים אותה. כל הסמינרים זה יוקרה ושם. ואין פוצה פה ואין מצפצף דיברו על האנשים השקופים....ומה המפלגות
אחת שאיכפת לה26.07.22
41
הציבור הספרדי כולו מוכן לשלוח רק לספרדים בתנאי שכוווווולם יעשו ככה....גם רבני הספרדים יעשו ככה.....גם המקורבים והעסקנים יעשו ככה....אבל כל זמן שחלק ככה וחלק ככה אז זה גורם שהרבה מאוד ירצו גם לשלוח לאשכנזים....הבנתם??? זה שורש הבעיה כאן.
שורש הבעיה27.07.22
40
מייחלת ומתפללת שיגיעו משהו מהתקשורת החילונית ויחשוף את גועל הנפש שהולך כאן. כנראה שאז נראה דיבורים אחרים... ואולי גם "נציגי הציבור" יתחילו לזוז.... ככה זה, קשה מאוד למצוא יהודים יראי שמים באמת. ראה ערך הרגליים ששמים לרה"ג דוד אברהם שמנסה לפתוח סמינר שמציק בעיניים לכולם. כן! לכולם! לסמינרים הליטאים-
מ26.07.22
39
למי מזיז שזה כישלון שלהם או לא אבל יש 200 בנות שיושבות ובוכות בבית שאין להם איפה להתחיל את השנה!!!! לא אמור להיות כישלון בכזה נושא רגיש!!
****26.07.22
צודק ועוד משהו מקומם בכל הכתבה הזו.... להיות ספרדי זה חטא? גועל נפש מי שכתב את המשפט הזה!!!
ברסלבית (ספרדיה) ❤26.07.22
ממש , אני גם לא התקבלתי למרות שהיה שניה לפני תחילת שנה ואת אף אחד זה לא עניין הינו צריכים לרדוף אחרי הסמינרים
נועה26.07.22
למען יראו ויראו, וכל משפחה שיש לה בת שצריכה לעלות לסמינר תדאג לעצמה ל"פרוטקציה" בעוד מועד.
רפאל 26.07.22
זה לא עוזר. נקודה. אתה ספרדי=אפס
איילה מורנו27.07.22
38
תצביעו דגל, ואז אכן דגל צריכה לדאוג לכן, בנתיים שאתם מצביעים שס, אז שס צריכה לפתוח לכן מוסדות. פשוט מאוד.
126.07.22
ןןןאלה צודק!!!
ספרדי26.07.22
כ"כ נכון. ממש אבסורד
איש26.07.22
37
כל מי שמתנגד לחינוך ממלכתי חרדי נושא באחריות למאות הבנות שנשארו בלי מסגרת לימודים.
רפאל 26.07.22
36
מעניין...בהלכות הספרדים תמיד יחפשו מה פוסק הרב עובדיה זצ''ל,או פוסק ספרדי אחר אבל ללימודים שולחים את הבנות לסמינרים של אשכנזים שבהם יש לא מעט מהמורות שהולכות ללא כיסוי ראש אלא עם פאה שזה כמובן נגד דעת הרב עובדיה. למה בנושא הלכות הולכים אחר פוסקים ספרדים בגאווה ''אל תיטוש תורת אימך'' ומוסדות לימוד ספ
שי כהן26.07.22
מה הקשר?
רפאל 26.07.22
35
כאשכנזי אני הצביע לש"ס הם משרתים את האינטרס של בעלי המוסדות האשכנזים. דרעי המשך כך העם איתך
מחחח27.07.22
34
תכלס אם מסובך בסמינרים אז אולי הגיע לחשב מסלול מחדש ופשוט ללכת למכללות וזה ייפתור את כל הבעיות וגם לא תהיה גזענות וגם יביא כסף
ספרדי הגיוני26.07.22
הם חשבו כל האפשרות הזאת מראש, לכן דאגו לקיים רמת לימודים נמוכה כדי שחניכות החינוך החרדי לא תוכלנה להקלט באף מסגרת אחרת.
רפאל 26.07.22
וגם שכבר תהיה סיבה אמיתית למה לא לקבל את הספרדיות לסמינרים.... זה כבר לא יהיה מסיבה גזענית... חבל מאוד שההגיון שלך מוותר כ"כ בקלות על סמינרים לטובת שמד רוחני... גם ככה בדור הזה כ"כ קשה להחזיק חזק, ללכת למכללה זה פשוט חורבן היהדות. נקודה.
בת סמינר26.07.22
33
בתי ספר אינם כור היתוך , יש הבדלים מנטליים ברורים, כל אחת תלמד עם בנות עדתה בלבד ,טוב לכולן ,וגם יימנע אי נעימויות,
משה26.07.22
רבים מבעלי שררה מתאמצים בכל כוחם להעמיק את הבדלי המטליות בין חוגים במטרה לבצר את שליטתם על הציבור הכפוף להם.
רפאל 26.07.22
32
פשוט בנות תפסיקו ליתחנף להשכנזים עם לא סופרים אותנו בכלל
מנדי 26.07.22
אם היית לומד אצל אשכנזים לא היה לך שגיאות כתיב
ניגחדממדחלתדםחרממ26.07.22
רחמנות פשוט רחמנות אם היית לומד במוסדות ספרדים לא הית מדבר כך
...26.07.22
31
אתמול ישב לו ראש העיר בלשכתו המפוארת וסרב באטימות לקבל אליו קבוצת הורים גדולה, שהתחננה לפגישה. יופי של התנהגות....
אמא26.07.22
30
הספרדים נחיתייים!!!!! יש את הסמינר של הרבנית רחל צדקא יש בו מלאאאא מקום. תשלחו את הבנות למקום שיסתכלו עליהם כשוות.
מירב26.07.22
ממש חצופה מי את שתחליטי חכי יש די ויש דיין ועל כל זה אתם תשלמו על העוול המיותר הזה!!
רחל26.07.22
רשעה
בגשג26.07.22
הספרדים רוצים ללמוד עם הבת של צדקא - בסמינר הישן ודי לחכימא ברמיזא
דניאלה26.07.22
29
הבעיה בנציגות הספרדית תפתחו סמינרים טובים
ללא שם26.07.22
28
התואר ספרדיות אינו נכון. יש בנות אשכנזיות שמוצאן מארצות אשכנז, ויש בנות מזרחיות שמוצאן מארצות המזרח מרוקו תוניס תימן סוריה. ספרד נמצאת במערב.אלא שרבניהם מתביישים במוצאם. וכך ש"ס נקראת מפלגה ספרדית, למרות שאין שם ספרדי אחד. ועוד סיבה, בספרד כל הרבנים חיו מיגיע כפם. הרמב"ם היה רופא. ואילו הרבנים המזרח
נביא אמת26.07.22
ספרדים הם יהודים צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל שהתפזרו ברחבי האימפריה העותומנית ובאירופה. בכל מקום אליו הגיעו הקימו קהילות משלהן שבמהלך השנים ״בלעו״ חלק מהקהילות היהודית האחרות (מזרחים, מסתערבים - א״י, וכו׳).
ספרדים/מזרחים26.07.22
27
אני לא מבין למה הספרדים רוצים רק סמינרים ליטאים, ומה עם הסמינרים של חבד??
משיח27.07.22
26
אני זאת שכתבה את התגובה אחד לפניך ואת צודקת זה אבסורד בסופו של דבר שהסמינרים שאמורים לחנך לדרך תודה ודרך ארץ בסוף הם מתנהגים בצורה נוראית וגורמים לפילוג אבל מה נעשה? יש לך פיתרון? גם אני בתור אשכנזיה סובלת כרגע מסטיגמות של סמינרים ואני מתעבת את הדרך הזאת אבל העניין שלא מקבלים בנות ספרדיות אני לא מסכ
דעה נכון לגמרי27.07.22
25
לא פרסמו את התגובה שלי וזה לא יפה כנראה שהיא. היתה כה נכונה!!!!
אני26.07.22
24
אני חוזר ואמר בפעם ה 1000- שורש בעיית האפליות הוא ברבני הספרדים ששולחים את ילדיהם לאשכנזים....כל הציבור הספרדי מוכן לשלוח רק לספרדים אבל שכולם יהיו ככה ובמיוחד הרבנים והעסקנים....שיראו דוגמא לציבור....אבל כרגע שהרבנים בוחרים לנצל את מעמדם ולשלוח לאשכנזים הם גורמים לבוקא ומבולקא הזאת.....(עדיין זה לא
הרבנים26.07.22
23
כמה עצר יש למשפחות האלה. למה לא פותחים עוד סמינרים ספרדיים? ש"ס היקרים? איפה הכסף? מי יצביע לכם בבחירות?
שרה26.07.22
22
איזה שטויות הסמינרים מפוצצים בבנות, חסרים מבנים וכח אדם, והעירייה מאשימהאת הגזענות כדי להחליק מעליה את ההאשמות האמיתיות
בן נריה ברוך26.07.22
אז מדוע אין מחסור בחינוך היסודי? אין זה אלא מחסור מכוון לצרכי שליטה.
רפאל 26.07.22
21
ספרדים זה סוג ב וספרדיות סוג ג
חיפה26.07.22
כל עמי אותו דבר. מה קשור סוג א סוג ב סוג ג, אנחנו כולנו בנים של אלוקים. למה אתה אמור להיות יותר חשוב ממני? כי אבא שבשמיים החליט שסבא רבה שלך יוולד באירופה וסבא רבה שלי יוולד איפה שנולדו אבותינו אברהם יצחק ויעקב, מרדכי ואסתר ועוד ארצות מעיין אלו?
שירי27.07.22
הייתה רוצה אתם אלו באמת הסוג ב והסוג ג
ספרדיה26.07.22
20
ספרדי ספרדיה שלא הולכים ע'פ מנהג אבותם ומנסים להתנונים0הג ןלהרא לא שומרים מנהג אבות.דיבור .פאה ולבוש...רגשי נחיתות וכו..כעוברים ליד חרדי אשכנזי ואמרים שלום עליכם והוא לא מתיחס ןמפני ראש....ספרדים צרכים להרים ראש ללא בושה ולאמר אני ס פ ר ד י טהור
תרימו ראש26.07.22
רוב הספרדיות הולכות בלי פאה מה אתה מקשקש
...26.07.22
19
שהספרדים יקימו כבר סמינר במקום לזעוק שנים על קיפוח!!!!
שהספרדים יקימו 26.07.22
יש מקומות באמת טובים מאוד מאוד.. רק צריך לשחרר את הראש מהעבר
קיים26.07.22
לא צריך להקים שום סמינר ... יש כבר סמינרים ספרדיים טובים לא פחות ואפילו הרבה יותר ... שיפסיקו להיתקרצץ לאשכנזים ויעזבו אותם לנפשם...
נשל26.07.22
אני בעד יאללה כל היום מתבכיינים על האשכנזים תפתחו לבד לא סתם לצעוק גזענות!!
יוסי 26.07.22
חצוף ..גזען חולני וגזלן מרושע . תקים אתה מוסד אשכנזי מהכסף שלך. זה משאב ציבורי וכל הסמינרים שייכים לכווולם במידה שווה .בכל המצבים והדרגות..
פרענק26.07.22
ממש לא הסמינר הוקם עי אנשים פרטיים וזכותם להחליט מה שהם רוצים התקציבים מגיעים לכולם באופן שווה וגם אותם מוסדות שהחליטו לקבל רק ספרדיות מקבלים את אותו תקציב.
אחד 26.07.22
18
אז תקשיבי עד הסוף כי הסברתי את זה אני אסביר שוב מההתחלה יש סמינרים של אשכנזים ויש של ספרדים אוקיי? זה מתחיל מפוליטיקה- האשכנזים תומכים כלכלית במוסדות של יהדות התורה והספרדים תומכים במוסדות של שס. אני בעצמי לא אוהבת את הפילוג אבל ככה זה החברה החרדית מה תעשי? עכשיו כל הספרדים רוצים משום מה להיות בסמינ
לתלמידה מעוכבת27.07.22
17
אני מזדהה עם כל הבנות הטובות שיושבות כרגע בבית ומאחלת להן שבעזרת ה' הן יהיו במקום שהכי טוב בשבילהן, וכן אתם-רוב המגיבים התגובות שלכם פשוט מזעזעות איפה הלב שלכם-איפה הרגש שלכם לזולת תחשבו טוב לפני שאתם מגיבים כאלו תגובות מגעילות ומזזעזעות אתם כותבים פה רכילות, הוצאת שם רע וכו'... מה קורה איתכם איפה א
אנונימי26.07.22
וכי רק לבנות ה"טובות" מגיע? חובתנו, כציבור, לדאוג שכל בת ישראל שהוריה חפצים בכך תוכל לקבל חינוך ליראת שמים.
רפאל 26.07.22
כל התגובות שנכתבות כאן הן מתוך כאב של שנים. אהבת חינם תטיף למנהלי הסימינרים ולכל מי שנותן להם יד מלחתחילה לעשות כך. לאותם רבנים ששותקים ומטיפים לאהבת חי ם. לאותם מתיפיפים שלא כואב להם באמת רקכואב להם על סיסמת ואהבת...... שתקום זעקה במדינה הזאת ושיעיפו את המנוולים שעושים פשע בישראל ואז הכל יהיה בחינם
פלונית26.07.22
16
רק שס
יהודי דואג26.07.22
15
כרגיל
ההההאאא26.07.22
14
תיק החינוך אותו מחזיק נציג שס, גדול עליו. צריך להעמיד בולדוזר המדבר בשפה של עמיתיו האשכנזים
משה כהן26.07.22
13
איך ספרדים עדיין מצביעים שס? הרי על זה הוקמה המפלגה??????
עמי26.07.22
תחשוב מה היה קורה בלי שס...
ספרדי טהור26.07.22
כי השסניקים מתכחשים להכל כשאריה דרעי תוקע להם מול הפרצוף תמונה של הרב עובדיה זצ"ל. הם עוצמים עיניים בלי לחשוב על כלום אם הרב עובדיה אמר אז עושים. אם הגר"ע לא היה נשלט בידי העסקנים של שס אז באמת עושים כל מה שהוא יגיד אבל אנשים תתעוררו מעלימים מכם את מה שקרה באמת בחדרי החדרים של המפלגה הזאת. באוסלו הר
אפרת26.07.22
12
בבקשה תעזבו את האשכנזים אנחנו רוצים סמינר אשכנזי ולא ספרדי תפתחו סמינר לבד תעזבו אותנו כבר
אאאאאא26.07.22
דוחה מגעילה אל תדאגי יש דין ויש דיין
אני26.07.22
גועל נפפש🤮🤮🤮
אפרת26.07.22
11
לא הבנתי פתחו סמינר ספרדי חדש.. בעצם לא כי שם מותר לקבל רק את הפצצות ככה הרבנים של הספרדים הכריעו בושה וחרפה לדבר על גזענות של אשכנזים כשאתם פותחים סמינר רק לטובות שלכם בלי בושה
אשכנזי גאה27.07.22
10
מה שברור, שהציבור הליטאי האשכנזי הוא הכי פחות גזעני שיש, עובדה שכל הבנות הספרדיות רוצות להתקבל רק לסמינרים ליטאים, וכל ספרדיה שמתקבלת למוסדות מקבלת יחס שיווני הן מהצוות והן מהחברה, ואם המצב היה אחרת, שום ספרדית שפויה לא היתה רוצה להגיע למוסד שכזה. וזה שמעט ספרדיות לא מתקבלות, זה בגלל שצריך להשאיר ק
גפני27.07.22
9
איזה נושא מטומטם מתי זה יכחד מהעולם הזה כבר?? נכון כל סמינר ראשי לקבל לכאורה את הרוב שבא לו, אך הסתירה היא שאם הסמינר הוא לחנך את בנות ישראל לדרך התורה והמצוות, אז אין כאן שום חינוך, ואם יש אז זה חינוך פח, תחושת הפילוג וחוסר אהבת ישראל רק מעיד שהמקום הזה לכתחילה כלל לא מקום שבנות ישראל טהורות צריכות
דעה27.07.22
8
ימותו האשכנזים אמן
גדי26.07.22
סליחה מה זה הדיבור
אתה27.07.22
כל עמ"י אחים! איך אתה מדבר?
אני26.07.22
עוץ לעזעזל,חתיכת גזען
ציוני גאה26.07.22
עכשיו מובן מאוד למה מפחדים לקבל אותכם!!!
ערסי דוחה26.07.22
ונניח שימותו האשכנזים, מה אז? הרי לא יהיה לספרדיות לאן ללכת כי לא יהיו סמינרים אשכנזים? הכל מתחיל מהרבנים והעסקנים הספרדים שלא דואגים באמת לסמינרים ספרדים איכותיים, ושולחים את הבנות שלהם לאשכנזים.
סעדיה וייסמן28.07.22
7
אני פשוט מזועזעת מחלק מהתגובות כאן אני בת ספרדית ומעולם לא חלמתי ללכת לסמינר אשכנזי אבל בהחלט לא הייתי מוכנה להתפשר על הרמה הרוחנית שלי שעמלתי עליה רבות ורשמתי לסמנרים הספרדיים הטובים וכאן אני משתפת אתכם בבעיה שלא עולה לכותרות הסמינרים הספרדיים מפוצצים ואפם גבוה גבוה( למה לא הלכתי לסמינרים פחות טובי
בת כאובה26.07.22
קרעת לי את הלב! דמעות! אגב אני אשכנזי
21426.07.22
6
הבעיה שהחדש והישן וגם הקרב דוד אברהם לא מכונים לקבל
יוסי26.07.22
5
מי שהכי לא רוצה שיקבלו בת ספרדיה, היא הספרדייה הקודמת שהתקבלה. גם היא רוצה להרגיש סמינר אשכנזי. אז מי הגזען האמיתי?
ספרדי26.07.22
אתה אשכנזי
ספרדי גאה26.07.22
4
יש לי רעיון במקום שילכו לסמינרים של האשכנזים הלטאים "הגזעניים" שילכו ללמוד אצל האשכנזים מגור בעלז ויזניץ.... אתם מבינים הסמינרים האשכנזים הלטאים שמקבלים בין 40 ל50 אחוז ספרדיים הם המגזינים.... די עם המונח השיקרי הזה!
מישהו 26.07.22
3
מדוע הספרדיות לא רוצות ללמוד עם ספרדיות?
ללא שם26.07.22
כי בא להם אצלכם הכל עינין של שידוך אז אם לא יהיה להם מקום טוב לא יהיה להם שידוך טוב
אברהם יהודה26.07.22
2
זה ממש לא חדש שהחרדים הם גזעניים ורעי לב. לא דומים כלל ליהודים.
אלי26.07.22
אל תשפוט, אם אתה היית עובר רדיפות פוגרומים ושואה כמו האשכנזים גם היית הופך לחרדתי, אטום וחולה נפש כמוהם.
אל תשפוט26.07.22
הנה הסיבה למה לא מקבלים אותכם
שוין26.07.22
מ.י.ו
הספרדים מקבלים כולם למוסדות שלהם26.07.22
1
אני מקווה שיום אחד התעשתו מנהיגי הקהילות האשכנזיות ויבינו את חילול ה׳ הנורא שנעשה כאן ויוציאו פסקי הלכה חד משמעיים שיבטלו את תורת הגזע הנוראית הזאת; וכדי ליישם פסקי הלכה אילו בעצמם שיהוו דוגמא ויתירו לבניהם ובנותיהם להתחתן עם ספרדים.
כאב לב26.07.22
במצב שיש בנות לא מסודרות, כל ההורים מתאמצים להראות את עצמם כמה שיותר "פרומערס" בתקווה שעל ידי זה יבטיחו את המקום של הבנות שלהם, וזה נותן להנהגה שליטה כמעט בלי מצרים. מי פתי לוותר על שליטה? והכל, כבובן, לשם שמים.
רפאל 26.07.22
12 שבטים, בית יוסף רמ"א, מנהגי עדות, תרבויות, ועוד, אם אתה רוצה למחוק את כל המורשת שלך, טיש לך עניין לא ללמוד אצל המזרחים, זה הבעיה שלך, האשכנזים לא צריכים למחוק שום דבר מהמורשת שלהם!
אל תטוש26.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24