כיכר השבת

"הפריימריז" החרדי

כל ח"כ חרדי נוסף זה מטרד ועול מיותר // יצחק שינפלד

לראשי הסיעות ממש לא אכפת כמות המנדטים שעומדת מאחוריהם. התפקיד האישי שלהם בקואליציה העתידית, קבוע ומקובע מראש בכל מספר ח"כים למפלגה המשותפת, כל ח"כ נוסף, זה פה תאב, מטרידן ומחפש שלל נוסף // עו"ד יצחק שינפלד בטור דעה (חרדים)

54
יצחק שינפלד | כיכר השבת | כ"ט בתמוז | 28.07.22
עו"ד יצחק שינפלד
עו"ד יצחק שינפלד (צילום: ללא קרדיט)
קודחים חור באנייה עליה הם משייטים בחברותא, ואין מי שיצעק, הספינה טובעת ואנו בתוכה. בכל המפלגות הוקמו מטות ומתארגנים לבחירות, ב׳יהדות-התורה והשבת׳ עוסקים במלחמות. מתקוטטים מי ימוקם במקום השביעי, כשהסקרים מתייצבים על שישה מנדטים בלבד. כנראה בונים על החוק הנורווגי.
נדמה, שלראשי הסיעות ממש לא אכפת כמות המנדטים שעומדת מאחוריהם. התפקיד האישי שלהם בקואליציה העתידית, קבוע ומקובע מראש בכל מספר ח"כים למפלגה המשותפת, כל ח"כ נוסף, זה פה תאב, מטרידן ומחפש שלל נוסף, מיותר.
עשרות אלפי קולות נגרעו פיזית מיהדות התורה בבחירות האחרונות, בנוסף לגידול הטבעי שכלל לא בא לידי ביטוי, עשרות אלפים לא באו להצביע, ו-או הצביעו למפלגות אחרות, בקונפדרציית הסיעות המרכיבות את אגודת-ישראל, רק למי שנשאר בחוץ, אכפת. בדגל-התורה לא אכפת שנציג אגודאי פוטנציאלי חסר.
באם ילכו במאוחד, כתקוות כל איש שפוי וראוי, הסיסמא תהיה: ״כוחנו באחדותנו״. באם ח״ו יקרה הגרוע מכל וכן תהיה ריצה נפרדת, הסיסמה תהיה: ׳כבוד התורה׳ ולחילופין ׳כבוד החסידות׳. בבחירות כמו בבחירות מותר לשקר לכתחילה, ׳עוילם-גוילם׳. בנוסף, שני המחנות יצווחו ככרוכיה: ׳כבוד-רבותינו׳ ולחילופין, ׳רצון רבותינו׳. רצון הציבור לא מעניין, לא קובע ולא היה אף פעם רלבנטי.
העובדה שהילודה הטבעית גבוהה ומספר המנדטים קוטן, ולפחות קופא על שמריו, כלל לא מטרידה את שלוחי-דרחמנא המבוצרים במעמדם. לדידם, בפארפאזה על הימנון הלח״י: ׳מהכנסת (משורה) משחרר רק המוות׳. עדכון אקטואלי: או אישום פלילי. כשהינך ח״כ מובטח לעולמים, ללא תחרות או סכנת הדחה ואינך מודאג מעתידך הפוליטי, המספרים ממש לא משנים. לא יחפשו אשמים ובכלל אין מי שיחפש. שלוחי דרחמנא כבר אמרנו?
הציבור החרדי שילם מחיר גבוה וסבל קשות בקדנציה האחרונה. ממשלה לעומתית, שר אוצר שונא, שרים אנטי דת בעליל, כל מה שיקר וקדוש לנו, למשיסה ולחרפה, אצל מי שהיו שרי התקשורת והדתות בממשלת החרפה. והם עוד מטיפים על פלורליזם ושחרור ההמון משלטון המולות והחמולות, לא פחות, עפרא-לפומיה.
יהיה קשה לתקן את הנזקים שנגרמו ויקח זמן רב למקצה תיקונים אם בכלל. בג״ץ יתערב על כל צעד ושעל, בעת שיהיה נסיון לתיקון השינויים שבוצעו לרעה ורק לאחרונה. השמאל לעומת הימין יודע לשלוט ויש לו גיבוי אוטומטי מהמערכת המשפטית והשופטת. לימין הרבה יותר קשה גם כשהוא בשלטון.
רגע-חושבים!
מנדט נוסף ליהדות התורה שאיבדה בקדנציה האחרונה עשרות אלפי מצביעים שלא באו להצביע, לפי תוצאת אחוזי-ההצבעה הסופיים בריכוזים החרדים, יכלו לשנות את התמונה. לימין היה חסר מנדט ל- 61. נפתלי-בנט שהיה סגור עם לפיד עוד לפני הבחירות האחרונות, לא היה מהין ולא היה מעיז להקים ממשלה בתמיכת הערבים, לו היו 61 מנדטים לממשלה ימנית. בידינו היה הדבר, מי יחפש אצלנו את האשמים, האשמים? הציבור שילם, משלם, ועוד ישלם, את מחיר האדישות וההתעלמות הבוטה מרצון ההמון.
הציבור רוצה רשימה רעננה, רשימה צעירה מחודשת שמדברת בשפתו. רשימה שיש לו יד בבחירתה, מייצגת אותו ודואגת לו. שולים רחבים אינם, נטשו, כי רשימה המורכבת מנציגי החסידויות הגדולות בלבד לא מדברת אליהם. כי חוגים אחרים לא מיוצגים, כי ההתקבעות לדורות בתפקיד, ללא מתן אפשרות להצערה, חידוש, ריענון לא קיימת. כי אנשים סופר מוכשרים, ייצוגיים, יצירתיים, לא יכולים להתמודד, גם באם יקבלו הסכמה של גדולי תורה וחסידות, כי הם לא נולדו לחוג מאד מסויים. הגיע הזמן להתפכח ולהתפקח. בידינו הדבר.
תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
ולא נדבר על זה שאין נשים ברשימה... כאילו אין נשים במדינה , אוטופיה גברית... חסר רבניות שיכולות לייצג את המגזר ? מזכירות כמובן לא חסר ושם לא קיימת בעיה של צניעות. פשוט לא אבחר אף מפלגה.
....01.08.22
37
הבעיה היא שהמוכשרים נשארים בשוק הפרטי...
ללא שם29.07.22
36
דברים נכונים מאד!
איש יהודי29.07.22

הצגת כל התגובות

35
צודק , בכל גוף הרענון בריא , והתקבעות רבת שנים היא פוטנציאל להרס ושחיתות .. הם חושבים שהציבור בכיס שלהם ולכן מרשים לעצמם ..
מוישי29.07.22
34
דייייייייייייייייייייייי אפשר להיות עם מחשבה מעוותת ונוגדתאת השקפת גדולי ישראל?? כמה?? מודרני נמאסת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חרדי אמיתי!!!!!29.07.22
תגיד, בכנות, אתה באמת מאמין שגדולי ישראל הם הקובעים את המדיניות של המפלגות החרדיות?
רפאל29.07.22
33
הם מבריחים את הבוחרים מציבים אדם בראש הרשימה שכולם מתעבים .....אז החלטתי כמו אלפי אחרים שאני לא מקבל הוראות למי להצביע....
יוסף29.07.22
32
באמרך "הציבור" אתה מייצג את עצמך בלבד.
קאהן28.07.22
31
בבחירות הקרובות יהיה גרוע יותר לכל המפלגות החרדיות, הרבה קולות ילכו לבן גביר
ישראל אחד28.07.22
30
כל מילה בסלע. ועתה הגדילו עשות כששמו גנב ונוכל שעושק רבבות נשים חרדיות מידי חודש בחודשו בראשות הרשימה, אין להם בעיה לירוק על הציבור בפנים, כי הם מעולם לא ספרו את הציבור.
יהודי28.07.22
29
זה נכון, אבל מה שמרגיז זה שהם לא קולטים שהם לא משדרים על אותו תדר של חלק נכבד מהציבור. שמטריד אותו למשל תחושת הביטחון האישי, מצוקת הנדלן ועוד מלא דברים שבכלל לא שומעים את הקול שלהם בנושא הזה. חבל בשביל הציבור החרדי ההארדקור שהם לא מתעוררים. אני אישית הצבעתי תמיד ג׳, בבחירות האחרונות שס ועכשיו לבן גב
נתי28.07.22
28
מאמר כזה הלואי ויופרסם בכל מקום,אמיתי נכון וצודק,ללא פחד אמת בפרצוף
בן מנחם 28.07.22
27
אתה חושב שזה יעזור? אני התייאשתי. אולי בעזרת השם יכנס איזה גרעין ובהמשך יעזור.
מנחם28.07.22
26
סתם מעניין... איך בדיוק אתה קשור לרשימה של גדולי ישראל? אתה מהאליטה המודרנית בכלל? מהאלו החכמים.. את מי בדיוק אתה מייצג? אתה לא חושב מספיק אבל הסיבה שהמפלגות שלנו לא גודלות זה בגלל אנשים כמוך שאין להם ולו מעט אמונה וכבוד לתלמידי חכמים ומצליחים לבלבל את הראש לכולם עם לומדעסים מענינים כאלו ובגללכם ור
עוד מכר31.07.22
25
שכחת את השיטה שלנו, בין היתר היא נמצאת בטורו של אביך בהמודיע. אנחנו מצביעים לפי דעת גדולי התורה ומחזקים את כוחם בכך. כן, הנציגים הם בשר ודם כמוך וכמוני, ומשכך יש להם חולשות וחסרונות. למי אין? אבל את הנציגים הללו בחרו גדולי ישראל ולכן כמאמינים בני מאמינים, תהיה להם סייעתא דשמיא ואת שליחות רבותיהם יעש
מכר29.07.22
בס"ד אתה אומר שלנציגים יש סייעתא דשמיה בגלל שהם שלוחים של גדולי ישראל אבל אתה טועה בגדול. הם מעלו בשליחות ולא דאגו במאומה לציבור ששלח אותם. ראינו איך ממניעים פסולים הם טרפדו את ההצעה של סמוטריץ' למנות וועדת בדיקה לאלימות המשטרע במגזר החרדי.
הצדיק ממדינת סדום 30.07.22
בינתיים, כמאמינים בני מאמינים, ראינו כמה וכמה נציגים שהייתה להם סיעתא דשמאיא להסבך עם החוק, אצל קצתם זה נסגר בעיסקאות טיעון, קצתם אף ריצו עונשי מאסר בפועל. אם אנחנו רוצים שגם בהמשך יהיו לנו נציגים שמסבכים עם החוק, אז כדאי להשאיר את בחירת הנציגים בידי "גדולי ישראל".
רפאל 29.07.22
24
כתבה אמיצה מי שאיכפת לו הציבור החרדי ואומר את דברו , צריך לחזק אותו צריך אכן לומר כי ציבור גדול , לא מרגיש מיוצג., מרגיש מנותק מהמפלגה , לא מרגיש שייך. פחות בגלל זהות הנציגים , הרבה יותר כי הם לא מייצגים באמת את הציבור , אלא את החצרות , הקהילות הגדולות. הציבור וצרכיו הרבה פחות .
אברהם להב28.07.22
בס"ד גם את החצרות וקהילותיהם הגדולות הם לא מייצגים.
הצדיק ממדינת סדום 30.07.22
23
אילו הכותרת הזו היתה מיוחסת לליברמן נניח .....
james28.07.22
22
צודק כותב המאמר. ואשר על כן, שומה עלינו הציבור החרדי לא לתת את קולנו למפלגת יהדות התורה. שב ואל תצביע, עדיף.
מיכאל 28.07.22
21
כשרצית וחלמת שאבא יבחר לח"כ לא דיברת ככה. ולכן תפסיק לכשכש בזנב ולהגג שטויות. יהודי חרדי מצביע לדרך ופוליטיקאי תמיד ידאג לעצמו .אבל בדרך הוא מייצג את הציבור שבשמו נשלח
אהרן 28.07.22
20
חבל שאתה או אנשים כמוך לא בכנסת .צריך פריימריז.בחירות פנימיות.
נהר28.07.22
19
כמה שטויות בטור אחד בהינתן שתרוץ מפלגה שפועלת על פי ההיגיון של עורך דין רנדומלי מספר המצביעים יהיה זהה למספר הIO במוחו הקודח מה שמשאיר אותנו עם מספר חד ספרתי ועלוב בהחלט המצביעים החרדיים מצביעים למפלגות החרדיות שבנויות על אנשים חכמים יותר ובוגרים יותר מעסקן אנונימי שמחתי לתת שירות
.28.07.22
יש מצב שתכתוב בעברית מדוברת ובעיקר מובנת?
א. מגיב. 28.07.22
רנדומלי = אקראי לא יזיק לדעת מילים לועזיות,זו מילה די שימושית
ב. מגיבה31.07.22
אף אחד לא אומר שהם לא חכמים. הבעיה שמשתמשים בחוכמתם כדי לדאוג לעצמם ולצאצאיהם ורק אחר כך זורקים קצת פירורים לכלל הציבור.
רפאל 28.07.22
כמה שטויות בתגובה אחת. המנטרה הזו "מצביעים חרדים מצביעים למפלגות חרדיות" פשטה את הרגל מזמן. יוכיחו זאת קצב הגידול במספר המנדטים שאינו מדביק את קצב גידול האוכלוסין. וכן... גם הנתונים על כמות הולכת וגדלה למפלגות לא חרדיות בקלפיות הנמצאות בריכוזים חרדיים טהורים. אבל אתה כנראה "גאון" סטראוטיפי חרדי שא
נעמה28.07.22
כמה טיפש אתה מה קרה העו"ד פגע בעסקנים שלך ? נוח לך עם חילול השם שדגל התורה וש"ס עושים נוח לך שגפני ודרעי סידרו עבודה בקק"ל לילדיהם הכל טוב ויפה נוח לך שכל שני וחמישי החברי שלך יוצאים ונכנסים מבתי הכלא והכל רק שלא יגעו בעסקנים שלך המושחתים המחללי שם שמים מי אתה שתכתוב על עו"ד מכובד שהוא עסקן אנונימי
יוני28.07.22
18
מי שמך לקטרג על גדולי הדור ולבקר את החלטותיהם, אנו נשמעים לדעת תורה החסידות ולא לדעת בעלי בתים. הס לך.
אפרת28.07.22
בס"ד אנחנו לא מקטרגים על גדולי הדור. חס ושלום. גדולי הדור כבודם במקומו מונח. הבעיה היא שהנציגים מעלו בשליחות ודפקו אותנו בארנונה ויוקר המחיה. כל מגזר אחר עם כזה כח של נבחרים בפוליטיקה הארצית והמקומית היו מוציאים הרבה הרבה יותר מהמדינה. הם הגחזי של גדולי ישראל כמו גחזי שהיה הנער של אלישע הנביא ע"ה ו
הצדיק ממדינת סדום 30.07.22
כי לנו אסור לחשוב. זו פריווילגיה שמורה ל"גדולי הדור בלבד".
רפאל 28.07.22
17
אין לך לבוא בטענות כי אם לרבי שלך, הרבי מגור . גור צריכה להבין שהם לא הפטרונים. לציבור נמאס מהשלטון שלהם. מינוי גולדקנופף מבריח גם את אלו שעוד איך שהוא הצביעו בלית ברירה. כלל הציבור שלא מחוייב לאדמורים ורבנים כאלה ואחרים לא יצביע בגללו.
אביגדור29.07.22
16
כל מילה פנינה!!! הגיע הזמן לדפוק על השולחן ולהצהיר שנמאס לנו מהשלומזלעך שלנו, שחלקם כאלה אויבער חכומים, שגם הם עצמם לא מבינים מה הם פולטים מהפה... מספיק! לא חייבים לסבול, יש פתרונות, אבל אין כל כך מי שיקשיב, ובגלל אינטרסנטים כאלה ואחרים, כל הציבור סובל, ואכמ"ל אם השוטים לא היו שלנו, זה יכל להיות
שלוימלה28.07.22
15
חבל לקרוא מאמר מטופש מחסר בינה
אפשטיין חרדק28.07.22
14
איפה היית ב מ"ט?! ודי לחכימא ברמיזא...
חסיד אומות העולם28.07.22
13
חחחחח לא נתנו לך מקום אז אתה בוכה? אבל האמת?! אתה צודק....
אבי28.07.22
12
כמה נכון, תענוג לקרוא כל שבוע את הדעה שלך, המפלגות החרדיות מפולגות מדיי!.
Avaraham chiff28.07.22
11
צריך הרבה אומץ לבטא את הדברים הנכונים והמדויקים הללו. כל הכבוד על האמירה והאומץ!!!! עלה והצלח!!!!
מיקי28.07.22
איש חכם .דברי אמת
נהר28.07.22
10
איך אתה לא מפחד לשים להם מראה מול הפנים. כל מילה אמת. חזק ואמץ
מעריץ 28.07.22
9
עוד חבר כנסת חרדי זה יותר גרמניה פחות ישראל...יותר אפליות פחות אהבת חינם...יותר שנאה פחות קבלת האחר מעדה אחרת...יותר פילוג פחות חיבור...יותר חלוקה לפי עדות פחות אחדות עם ישראל...יותר התנשאות פחות בגובה העיניים...יותר אשכנזיות פחות ספרדיות...יותר גרמניה פחות ישראל...יותר עשיו פחות יעקב...יותר הרייך ה
יותר גרמניה30.07.22
8
כואב עד כמה שהוא ועוד יותר כואב שדבר לא ישתנה החסידויות ייאחזו בכיסאות ולא אכפת להם שהמפלגה מצטמקת ולאט לאט נעלמת
צבי29.07.22
7
חסד עשה הקב"ה ונתן אלטרנטיבה ראויה>> ש"ס!!
יוסי ברלוביץ29.07.22
הצחקת אותי. בש"ס כולם יס-מנים של דרעי. רק דרעי, דרעי הגדול, אין כמו דרעי. אין שום עצמאות.
יהודי29.07.22
6
נציגות שמחוייבת לחרדים בליכוד. זה הפתרון
חד מן חבריא דרכי אב28.07.22
5
זה כמו החינוך העצמאי , אין באמת איך לעשות שינוי.
ישראל29.07.22
4
ש״ס זה לא פתרון. ש״ס זו אלטרנטיבה חיה ותוססת. מועמד אשכנזי בש״ס יפיל את אגודת ישראל.
שסני״ק29.07.22
3
תתבייש לך, יש לנו את גדולי הדור שהם יקבעו מה לעשות, ולא איזה עורך דין שמרגיש נאור וחכם, בלי טיפת דעת תורה או משהו שקשור לזה איך שהוא, אלא רק לקנטר וללכלך על שלוחי דרחמנא שלנו!!! גדולי הדור מעודכנים בנעשה וחכמים קצת יותר ממך אפילו שהם לא עורכי דינים!! (כן, תתפלא אפילו שהם לא עורכי דינים הם אורים ותומ
שוקי31.07.22
2
כל חבר כנסת חרדי נוסף זה העמקה והחמרה בבעיית האפליות הגזעניות......זה יותר גרמניה ופחות ישראל.....
אייל28.07.22
כמה נכון לצערי
Yossi Ludmir28.07.22
בס"ד ראינו בעבודות הרכבת בקיץ 2016 איך עשו אותם בשבת תוך שימת פס על הנציגים החרדים והכי גרוע זריקת פס על השבת ועל בורא עולם. ומי היה ראש המכשלה? מר ביביהו שלא רצה לקחת את הסמכות לאשר עבודות בשבת מחיימקה כץ החצוף.
הצדיק ממדינת סדום 30.07.22
כל קול למפלגה חרדית מוסיף עוד קידוש ה' זה בגדר "מפקד" של כמה אנשים אוהבים את ה' ורוצים שתהיה כאן מדינה יהודית שתתנהל עד כמה שניתן ע"פ רצון התורה (כך לימדונו רבותינו)
חרד28.07.22
1
הבעיה היא באלה שלא מצביעים כי מי שמצביע למפלגה אחרת בימין הוא לא מזיק לגוש הימין
נטע31.07.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

יום פתוח בזום

חרדי וחולם על אקדמיה? יום פתוח מיוחד בשבילך

כיכר בשיתוף העברית | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24