כיכר השבת

התיעוד וההכחשה | צפו

מקומם: כך קצין בכיר 'תפר תיק' לצעיר חרדי

זה סיפור מקומם על ניסיון לתפירת תיק על ידי קצינים בכירים לצעיר חרדי, שאמר מילה שלא במקום. בבית המשפט נחשף תיעוד שגרם למשטרה לחזור בה מכתב האישום • צפו (חרדים)

55
חיים גולדברג | כיכר השבת | ג' באב | 31.07.22
העצור נלקח ברחובות מאה שערים
העצור נלקח ברחובות מאה שערים (צילום: באדיבות המצלם)

סיפור מקומם מאין כמותו: קציני משטרה בכירים, נעלבו ממילה שזרק להם צעיר חרדי, והחליטו לתפור לו תיק, בבית המשפט נחשף קלונם, והמשטרה חזרה בה מכתב האישום שהגישה נגד אותו צעיר.

תחילת הסיפור היה בערב פסח לפני שנתיים - בשיא הסגר שהוטל על אזרחי ישראל בזזמן הקורונה, שכונת מאה שערים הייתה מוקד לאכיפה בררנית מצד המשטרה, כאשר כוחות משטרה היו נכנסים מדי יום לשכונה ובודקים שאף אחד לא מפר את הוראות הסגר.

כפי שדווח בזמנו בהרחבה ב'כיכר השבת', מדי בוקר, נכנסו כוחות המשטרה לשכונה כדי לאכוף את התקנות וכמובן מיד החלו עימותים בין המשטרה לתושבים.

השיא - היה כאשר קבוצת שוטרים הותקפה בשטיבלך מאה שערים והם הגיבו ברימוני הלם לתוך השטיבלך, בעקבות כך מפקד מחוז ירושלים דאז, דורון ידיד, הגיע לסיור בשוק מאה שערים יחד עם קצינים נוספים, אותו בוקר היה בוקר שקט.

בזמן שהממ"ז וקצינים נוספים צעדו ברחובות מאה שערים, נשוא הסיפור - אברהם יצחק, ישב על חלון ביתו, וכשהבחין בשוטרים, צעק להם מילה שככל הנראה פגעה בהם.

השוטרים הזועמים, החליטו לא לוותר לו על המילה שצעק, הממ"ז נעצר והקצינים האחרים שהיו במקום, ביניהם, מפקד מרחב ציון דאז עופר שומר, החליטו לשמור על כבודם "ולהראות" לאברהם יצחק מה זה לזלזל בשוטרים.

שומר וחבורת שוטרים עלו לבית ועצרו את אברהם יצחק, הוא נלקח לרחוב הנביאים, ולשם הגיעה ניידות ונרשם לו דו"ח בסך 5,000 שקלים, בדו"ח ציין השוטר, כי הוא ניתן, בגין סירוב להוראת התפזרות מהתקהלות בעקבות צו בריאות העם, דבר שלא היה נכון, מכיוון שכפי שתראו בתיעוד, אברהם נעצר בביתו.

מספר חודשים לאחר המקרה הזה, אברהם הגיש לבית משפט השלום בירושלים ערר על הדוח שקיבל וכתב אישום הוגש נגדו על עבירות שהוא לא ביצע, בכתב האישום נכתב שב-30.3.20 הוא השתתף בהתקהלות אסורה במאה שערים וסירב להתפזר. אך מה שכחו להוסיף בכתב האישום? את האירוע ששוטרים עלו לביתו - זה לא נכתב בדוחות הפעולה של השוטרים שהיו במקום, יצוין, כי כתב האישום בתיק הוגש על ידי יחידת התביעות של משטרת ירושלים.

התיעוד שגרם למשטרה לחזור בה

אברהם המבועת, פנה לוועד לאסירי ציון, והם הביאו לו את עורך הדין שמואל הורביץ ממשרדו של עורך הדין נדב גדליהו - כדי שייצג אותו, והוא החל לנהל הליך בבית משפט. לפני כחודש, התקיים דיון בבית המשפט, שם הציג לראשונה עורך הדין שמואל הורביץ, סרטון המתעד את כניסת השוטרים לבניין של אברהם ומעצרו ואמר "זה תיק שהתלבטתי כיצד לגשת עם הנאשם ואני רוצה להציג לבית המשפט".

עורך הדין הציג את התיעוד מביתו של אברהם יצחק ותמה איך לא הוזכר בתיק שהשוטרים עלו לביתו של אברהם, אלא כתוב בכתב האישום, שהם מצאו אותו מתקהל ברחוב, גם בדו"חות המשטרתיים מאותו יום זה לא מופיע; "יש לי סרטון שמראה שעולים אליו הביתה. רואים אותם נכנסים לבניין ויוצאים איתו מהבניין גוררים אותו. זה בדיוק המקרים שאני מרגיש כאזרח, שהתביעות ובית המשפט צריכים לפעול ביד נוקשה. זה לא כתוב באף דו"ח מה שמצולם בסרטון".

העורך דין הזועם מהתנהלות המחפירה של המשטרה אמר בבית המשפט: "רק היום, שנתיים אחרי ולאחר שהתברר ליחידת התביעות של משטרת ישראל שמדובר באזרח שלא עבר את העברה שמיוחסת לו, והשוטרים בדו ראיות ותפרו תיק לאזרח - החליטה המשטרה לחזור בה מכתב האישום", אמר עורך הדין.

ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר הגשת כתב האישום כנגד הנאשם, העביר בא-כוחו לידי התביעה חומר ראיות נוסף שלא היה ברשותה קודם לכן. התביעה בחנה את התשתית הראייתית בשנית, והגיעה להחלטה שיש לחזור מכתב האישום כנגד הנאשם".

מעורך הדין שמואל הורביץ שמיצג את הצעיר החרדי נמסר: "המקרה הזה צריך לזעזע כל אזרח. מילא התביעה שלא הסתפקה בסרטון אחד שהפריך את חומר הראיות (עליו הצהיר מרשי עוד בבקשתו להישפט)ונאלצתי לחפור ולמצוא עוד סרטון. אבל השוטרים עצמם שניצלו את כוחם לרעה להעניש חרדי שלא בא להם בטוב בעין - צריכים להתפטר ולתת את הדין בבית משפט על תפירת תיק אם מח"ש יעשו את תפקידם. המקרה הזה מקומם ופשוט עצוב לי כאזרח לראות את זה מהצד"

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
בארץ, 60% מהשוטרים הם קרימינלים.
גולדי02.08.22
41
שנתיים למשוך בן אדם על מקרה כזה? הזיה. יש לתבוע את השוטרים הנאלחים האלה על השקר הגס שלהם.
ר01.08.22
40
הכי מצחיק- כל הקצינים הבכירים שם- אף אחד לא שם מסיכה על פניו. אני מקווה שעורך הדין העיר גם על נקודה זו במשפט המעוות. איך ייתכן שנותנים קנסות על 5,000 ₪ בזמן בידודים וקורונה כשהם בעצמם לא חובשים?😷🤔
..01.08.22

הצגת כל התגובות

39
בתור ילד גרתי במאה שערים, בשנים שכל ההפגנות היו שם, זוכר את ההפגנות החוויה 'מעניינת', מידי שבת היו הפגנות ורוב השבת היינו המרפסות כי היה מסוכן לצאת מהבית, הפגנות... אבל היה קשה לראות שהמשטרה תמיד תפסה את מי שסתם הלך ברחוב ואף פעם לא ראינו שהמשטרה עצרה את המפגינים האמיתיים, המפגינים ידעו להתחמק בסמטא
ירושלמי 01.08.22
38
משטרה מושחתת מלמעלה עד למטה - תרבות של שחיתות.
נפתלי01.08.22
37
מח'ש הנחש לא יעשו את תפקידם כהרגלם בטומאה
ללא שם01.08.22
36
בס"ד, לעו"ד הורביץ, יש לך טעות יסודית, כתבת שהשוטרים צריכים להתפטר, השוטרים שתפרו את התיק לא צריכים להתפטר, אלא הם צריכים להיות "מפוטרים מיידית", ואנו צריכים לדרוש זאת בתוקף, ולהילחם על זה, ולא לעבור לסדר היום, צריך לפעול ע"י כל הגורמים, דהיינו ע"י נציגי הציבור, ופניה לנציבות המדינה , למחש ולהפגי
bgh01.08.22
35
משטרת מגיני העם, כולם יתנו את הדין, המשיח בפתח ולא תהיה תקומה ליהודים שפוגעים ביהודים כמו שהיה בשואה ובהסטוריה של עם ישראל. חנפנות ויהירות שולטת בעם קודש. הקב"ה רואה הכל ויביא בחשבון כל הסרוחים.
ישראל אחד01.08.22
34
עוד פרק בסידרה "פושעים במדים"
זהבית01.08.22
33
במקום שהשוטרים יטפלו בערבים מאות מקרים כל יום של התנכלות ליהודים ולא עושים כלום! מטייחים ומעלימים מהתקשורת , משטרה פח שרודפת את תושבי מאה שערים כבר שנים. עזבו אותם בשקט.. זה יחצנות נטו של המשטרה. זה מה שהתקשורת רוצה לראות וזה החומרים שהם מספקים לה חלילה מלגוע בערבי מחבל רק ביהודי חף מפשע חרדי
נבלות01.08.22
32
שקרנים ורמאים כמו הנוכל מרעננה.אמור לי מי חברך ואמור לך מי אתה. התפשלתם....
זעליג01.08.22
31
א. לעולם לא נשכח ולא נסלח על אותו ליל בלהות שנכנסו לבני ברק תוך כדי זריקת רימונים. מכות. הרב אובדן. פיזי ונפשי. למשחקים חפים מכל פשע ואשמה שלא ידעו על מה ולמה המהומה רבתי. ואיזה ג'וק עבר למי שעבר בראש על שהחליט לעשות שטות כזאת. ב. יצא לי פעם להתפלל באיצקוביץ ערבית בשעה 1 בלילה, בחוץ התקיימה הפגנה שט
זושא גרשנוביץ01.08.22
יפה כתבת! בעצם שני הצדדים בעיתיים: המצד אחד השוטר - שמתנהג באלימות חסרת פשר, ומצד שני המפגין, שבמקום להיות חכם ולא להתקרב לשוטר בידיעה שהוא עלול להרביץ מכות רצח - מחליט להיות "צודק", ולעצבן את השוטר בכוונה בשם "כבוד שמים"..
חח01.08.22
30
רגע אני לא מבין ... אתם רצינים המשטרה חזרה בה ..... ממש יפה... ומה עם תביעה נגדית לפיצויים שיידעו שאי אפשר סתם להעליל על אזרח פשוט??!!!
לא מבין01.08.22
29
מפתיע
יענקלה31.07.22
28
ולמה בכתות החרדיות האנטיציוניות מחנכים את הילדים לקלל שוטרים וחיילים?
רוני31.07.22
כי השוטרים הם עבריינים במדים שעושים בדיוק את מה שעשו אותם שבשמם הם מכונים.....
משה01.08.22
מכיוון שמגיע להם. הם ציונים משוקצים שמגרשים אנשים מביתם
הצדיק ממדינת סדום 31.07.22
אתה עדיין לא רואה למה
באק01.08.22
27
י-מח"ש
משה31.07.22
26
טוב שפה היה את התיעןד אך דברים כאלו קוראים בכל יום מבלי שיש תיעוד
אור31.07.22
25
הכי מצחיק בסיפור זה שהמשטרה לא מודה בכך שהשוטרים נהגו כמו שקרנים מקצועיים שימו לב לציטוט הבא-הגיע לידי המשטרה חומר ראיות נוסף שלא היה קודם בידיה ואם החומר לא היה מגיע כנראה שהבחור היה מרשע.... צדק צדק תרדוף.........
mi01.08.22
24
משטרה = זבל
רחמנא ליצלן01.08.22
23
לא מתפלא שקוראים להם נאצים!
ע01.08.22
22
מה, בלי פצויים והסקת מסקנות אישיות לכל המעורבים?? בדיחה.
ירחם ה'31.07.22
21
חחחחחח נראה לך שיעשו להם משהו? אולי יקדמו אותם.
יהודי31.07.22
20
אנחנו בגלות אצל הציונים
צבי31.07.22
נשאר לקנא במיליוני החרדים שנמצאים כבר 80 שנה בגן עדן. לעומת אחיהם במדינה הציונית שנמצאים כבר 70 שנה בגיהנום בארץ.
נביא אמת31.07.22
אם אתה יודע קצת אודות השואה, אז אתה בוודאי יודע שחלק מן הקדושים נהרגו בשביל הציונים שהפריע להציל הרבה יהודים
משה 31.07.22
תגובה שטותית קדושי השואה זה לא עניין לצחוק חלילה
מוישה31.07.22
19
''שופטים ושוטרים תתן לך - בעושי מעשי עמך. ואם לאו מצוה לקללם''. והקללה היא: שיגיעו עד פת לחם. מים במשורה ישתו. ויקיאו את אשר אכלו''. אכי''ר
מחנה דן עמ' ל'ג01.08.22
18
זה אמת המשטרה העורכי דין המשפטנים כל החבורה , כולם מנצלים את האזרח התמים .. לכן לצערי למרות שהננו זקוקים לאנשי משפט ומשטר , כשהם מוזכרים נהיית לי בחילה ובא לי להקיא , מחילה , אבל הם גרמו לנו להרגיש ככה , הם הפכו להיות שנואי נפשנו !!! איבדו את הצלם , והפכו לחיות אדם במסוה של משכילים בעלי תארים ותעוד
אחד שחוה על בשרו(צחי)01.08.22
17
זה הביעה שהיה במירון אותו דבר למה כל השנאה לחרדים תחשוב
יוסי הקטן 01.08.22
16
לוקחים עבריינים ומכתירים אותם לשוטרים אח"כ מגיעים כל הבעיות איתם חיות!!!!!!!! כל אירוע בלי המשטרה עובר חלק אירוע עם המשטרה, יש בעיות כל הזמן, דוגמא אחת , היום בלוויה של הרב וייס הכול עבר חלק !!!!!!!
אלימלא אמלא31.07.22
15
להגיש תביעות אישיות. מהזוטר עד הבכיר ביותר. לדאוג לפטר אותם מהמשטרה בלי פיצוי למען ילמדו ויראו.
שושו31.07.22
14
זה רק פרומו רשות שופטת ומבצעת היא גוף עברייני לכל דבר
מנאייכ31.07.22
13
כן, זאת אשמת העם, כי כשאנו שותקים בלא שום מחאה רצינית.. (כמובן רק באופנים החוקיים), אבל צריך לעשות רעש גדול מכל ההתנהגות של המשטרה כלפי החרדים והדתיים, לא יאומן שהמתנכלים הם אחינו בשרינו, האויבים הם מבתוכנו, אין ספק שיתנו את הדין משלם.. עד אז אם לא נשים קץ לסבלנו בכנסת, בהפגנות חוקיות, בתקשורת - אבל
זה המשטרה שלנו?01.08.22
12
מעניין שכמה פעמים בכל יום מתפרעים הרשעים הקיצונים הורסים שורפים מנפצים משחיתים משתוללים מרססים מחרפים מגדפים ונעבאך תופרים להם תיקים,
חידון31.07.22
11
כל הכבוד לבית המשפט
ברוך דיין אמת31.07.22
10
בואו ננחש איזו מילה הוא זרק לשוטרים. אם זה מה שאני חושב, אז בית המשפט צריך לתת לו קנס של 500 אלף שפעם אחת ולתמיד יפסיקו עם הקריאות האיומות הללו.
בואו ננחש31.07.22
נו אדם שזורק מילה ממרפסת ביתו קשה מאוד להוכיח שהתכוון לזה או לזה. ועוד שהשוטרים מפזרים קללות לכל כיוון על כל מי שדרך להם על כלום בן של אח של אמשך אבשך מנ... עוד מרעין בישין הרגיל בפיהם של הבני דודים יאמר לי כבודו מה ההבדל בין זה לנאצים. אני נגד מילים כאלו ובפרט לא ע"י שו"מ שפיהם חייב להשאר נקי נקי,
שכם בן חמור01.08.22
ולך לתת קנס של 1000000 על רוע לב
חצוף31.07.22
ולך לתת קנס של 10000000 על רשעות ועליבות. אתה חושב שזה בסדר לבזות אנשים בכינוי הזה?
עלוב01.08.22
האם היית אומר את זה גם על חילוני.... כולם יודעים את התשובה....
יהודים 31.07.22
כן. הייתי אומר את זה גם על חילוני. למה חילוניים לא משתמשים בביטוי הזה?
כן01.08.22
9
לא חדש, המשטרה זה ארגון פשע ככל שאר אירגוני הפשע, ההבדל הוא שהם במדים, למה לא עוצרים את כל החבורה שהגישו נגדו תביעה????????????. למה? כי זו מדינת זבל
דוד31.07.22
בס"ד תגובה יפה
הצדיק ממדינת סדום 31.07.22
8
זה מה שקורה שנותנים לרשעים כוח הם עושים בסוף מה שבא להם
ינון01.08.22
7
משנאיך ה' אנשא תכלית שנאה שנאתים,שנאה לשם שנאה באויבי ה' ותורתו!
נחמן31.07.22
6
ומה הצדיק בדיוק צעק לשוטר? אז במקום העלבת עובד ציבור כתבו בטעות משהו אחר
בסז01.08.22
5
בהחלט מזעזע כל אזרח. השם ישמור אותנו מהרשעים האלו.
ה31.07.22
4
כל אירוע בלי משטרה עובר בשלום = ההדלקה של ר' מיילך בידרמן בבית שמש ועם המשטרה יש בלגן = מירון
.01.08.22
3
מחש מחש מחש מחש מחש מחש וגם לתבוע אותם תביעה אזרחית !!
חצוף31.07.22
2
לך תדע כמה אומללים יושבים בכלא כי לא היה צילום של הפשעים והתפירות שעושים במאפיה המשטרתית ובפרקליטות. זוועה!!!
אורי01.08.22
1
חייבים משיח דחוף. השוטרים בארץ צריכים לתת את הדין על כל ההתעללויות שלהם ולעמוד מול כיתת יורים בעזרת השם
ללא שם01.08.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24