כיכר השבת

משיבים אש

ח"כ מ'אגודה': "שהליטאים יחתמו על 'קול קורא' נגד שיתוף פעולה עם הרפורמים"

לאחר שב'אגודת ישראל' נחשפו לדרישת 'דגל התורה' לפיה המועצת החסידית תחתום על 'קול קורא' נגד לימודי מקצועות חול, ח"כ ב'אגודה' משיב אש: "הם משתפים פעולה עם הרפורמים בהסתדרות, שיחתמו על 'קול קורא' בנושא" (חרדים)

47
ישי כהן | כיכר השבת | ט' באלול | 05.09.22
פינדרוס, גולדקנופף וגלעד קריב
פינדרוס, גולדקנופף וגלעד קריב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

שעות לאחר פגישת המשא ומתן הראשונה בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', נראה כי הצדדים לא הצליחו להציג פריצת דרך במגעים וטרם נמצאה הנוסחה שתאפשר ריצה מאוחדת של 'יהדות התורה'.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', ב'אגודה' קיבלו היום לראשונה את דבר הבקשה לפיה מועצת גדולי התורה החסידית תחתום על 'קול קורא' נגד לימודי ליבה ולמעשה נגד מתווה החינוך שהושג בין משרד החינוך לחסידות בעלזא.

אלא שב'אגודה' אומרים הערב כי אין היתכנות לפרסום מכתב שכזה: "לא מוכנים לרוץ יחד בכל מחיר, בטח לא במחיר פגיעה ישירה בכבודו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא, זה פשוט לא יקרה".

גורמים ב'אגודת ישראל' טענו הערב כי במידה ו'דגל' תתעקש על 'קול קורא' נגד לימודי ליבה, הרי שהחסידים ידרשו 'קול קורא' נגד שיתוף פעולה עם הרפורמים: "רק בחודשים האחרונים חשף ח"כ גלעד קריב, בנאום במליאת הכנסת, שהליטאים חתמו על הסכם קואליציוני עם הרפורמים בהסתדרות הציונית, הכל בשביל ג'ובים, ומי שמנצח על זה הוא ח"כ יצחק פינדרוס, נציג רשמי של 'דגל התורה'. חייבים להצהיר שאנחנו נגד שיתוף פעולה עם הפרומים".

פרוש: 'דגל' רוצה את הפילוג, אנחנו גדולים מהם

ח"כ ב'אגודת ישראל' אמר הערב ל'כיכר השבת': "אנחנו רוצים ללכת יחד, אבל נתעקש שבמהלך המו"מ יעלה גם הנושא של השיתוף פעולה עם הרפורמים. נבקש לברר איזה גדול מהמועצת אישר את ההסכם בהסתדרות הציונית, האם התקיימה אסיפת מועצת גדולי התורה בנושא? האם כל ראשי הישיבות הסכימו להסכם".

לדבריו: "בעבר, כשש"ס הצטרפו להסתדרות בהוראת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, 'יתד נאמן' בהוראת גדולי הדור תקפו את המהלך בצורה חריפה מאוד. מתי השתנתה ההוראה?!".

"נדרוש שהליטאים יחתמו על 'קול קורא' נגד שיתוף פעולה עם הרפורמים", הוסיף.

פינדרוס: "מדובר בשקר גס"

בתגובה, אמר הערב ח"כ יצחק פינדרוס בריאיון ב'קול חי': "הדברים שמפרסמים עכשיו בשמו של הליצן הרפורמי גלעד קריב, כאילו דגל התורה נמצאת בהסתדרות, אז אחת ולתמיד: מדובר בשקר גס. דגל התורה אינה בהסתדרות, אין לה נציג שם, היא לא חתומה על שום הסכם בהסתדרות. קריב שיקר ביודעין כי הוא פגוע מזה שאני יוצא מכל ועדה שהוא מדבר בה".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בחסידות בעלזא זועמים על עצם הדיון במתווה. לדברי גורמים רשמיים בחסידות: "כ"ק מרן האדמו"ר אישר את מתווה החינוך, בנו הרה"צ מכיר כל מילה ומילה במתווה, הם אישרו אותו, הם אלו המנהיגים את עשרות אלפי החסידים, מי בכלל מאפשר לגפני לבוא ולדון בהחלטה תורנית של מנהיג רוחני כה גדול?".

לדבריהם: "פועלים להשפיל ולפגוע באדמו"ר, אנחנו לא נאפשר את זה. אם רוצים לרוץ עצמאית שירוצו עצמאית, מוכנים לא לעבור את אחוז החסימה אבל שכבוד התורה לא יפגע".

גפני: אנחנו קרובים מתמיד לפיצול

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך ישיבה של בכירי 'אגודת ישראל' בימים האחרונים, החליטו הנציגים לשלוח מכתב רשמי ל'דגל התורה' בבקשה לחדש את המשא ומתן. במכתב ביקשו הנציגים לדון גם בנושא מתווה החינוך. אלא שבשלב הזה זעם ח"כ ישראל אייכלר, נציגו של האמו"ר מבעלזא, סירב לחתום וטען כי מדובר בפגיעה אישית במנהיגו הרוחני.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אישר את הפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת' והוסיף: "תדמיין מצב בו מנהיג פוליטי מבקש מאריה דרעי לדון בהחלטה תורנית של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בחייו. מה היה קורה כאן? קול זעקה, ובצדק. זה בדיוק מה ש'דגל התורה' עושה כעת לחסידות בעלזא. קשה שלא להבין אותם. יש להם מנהיג רוחני שקיבל החלטה על חסידיו, לאיש אסור להתערב לו. את מי הם מנסים לנצח? הם לא מנצחים את 'אגודה', הם "מנצחים" את האדמו"ר".

לדברי הגורם ב'אגודה': "תראה את התדרוכים של היממה האחרונה, עוד לפני הפגישה הראשונה. מנסים לטעון שח"כ אייכלר יוזז למקום לא ריאלי. וכי מישהו חושב שאייכלר עשה צעד על דעתו? ברור לכל שכל צעד הכי קטן שהוא היה מעורב - בטח בנושא החינוך - נעשה בהכוונה ישירה של האדמו"ר, את מי הם מנסים להשפיל אם לא את האדמו"ר. הם יודעים שזה לא יקרה, אייכלר לא יוזז, אבל עצם השיח נועד לפגוע באדמו"ר".

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
43
לא לרוץ לבד! הפיצול יוביל להפסד כמעט ודאי של המחנה האמוני! אינני מכיר את עולם התורה והחסידויות, אך עדיף לרוץ בבלוק טכני מאדר בנפרד.
יהודי חילוני06.09.22
42
צבועים כמו הליטאים לא היו מעולם
צופה 05.09.22
41
קול קורא נגד לימודי חול. אוי אוי. אסון עולמי ללמוד לימודי חול. למה ההנהגה החרדית רוצהה מגזר עני?
אלי05.09.22

הצגת כל התגובות

40
נמאס לנו מהגידופים שלהם מצביעים בן גביר
אפשטיין חרדק05.09.22
39
פינדרוס חושב שאנחנו מטומטמים. דגל התורה הקימה סיעה בתוך הסתדרות הציונית בשם "ארץ הקודש" כדי לטשטש עקבות ובנו של גפני וכן מנכ""ל עיריית בני ברק מטעם דגל התורה, מכהנים בתפקידים מטעמה בקק"ל, שהיא זרוע של ההסתדרות הציונית. סיעת ארץ הקודש בהסתדרות הציונית חתמה על הסכם עם הרפורמים. והכל בהסכמת כמה רבנים מ
חיים06.09.22
38
כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמר זצ"ל כתב בספר שלו כי מי שמתחבר לרשעים וכופרים, ואפילו כוונתו לשם שמים, בסופו של דבר בוודאות הוא יפול בידיהם הטמאות בעבור בצע כסף. רואים היום שהאדמו"ר צדק במאה אחוז והוא ראה עשרות שנים קדימה.
יוסף חיים זוננפלד05.09.22
אתה ממציא דברים שלא היו. זה לא נכון שכך האדמו״ר מסאטמר אמר.
צבי פסח פרנק06.09.22
37
הלטאות חושבים שהם אדוני העולם.
אברום05.09.22
36
דגל הקימו מפלגת בת תחת שם אחר ואיתה הם חברים בהסתדרות, חשבו שלא יעלו על הבלוף... בזכות הריב הזה צצים כל בעיות ההשקפה של המפלגות הפסבדו חרדיות, ומה שהפלס כותב כבר שנים פתאום כתוב ביתד והמודיע, חבורת ליצנים!
חזונישניק05.09.22
35
ושהלטאות יחתמו על קול קורא נגד הבלוריות שמגדלים בניהם (כולל נכדי הגאון הנ"ל) נגד ההלכה המפורשת לאיסור גמור וחמור
שלמה זיכמעך05.09.22
34
חזזזזזזק את הכל חזה ברוח קדשו מרנא רבי שמואל אויערבך זללה"ה
נתי05.09.22
33
מפלגה גועל נפש
משה אריאל05.09.22
32
נמאס לנו מהדיבור הנבזה איש באחיו לא מצביעים להם
חסיד בויאן05.09.22
31
ככה צריך להיות במדינה יהודית כל הרפורמים תחזרו לאמריקה אין מה לחפש כאן
rcs05.09.22
30
תתפלגו, הלוואי! אסור לאפשר לגולדגנוב העבריין לכהן בכנסת, לא רע מספיק שהוא עושק מידי חודש רבבות עובדות חרדיות?
יהודי05.09.22
29
דגל כועסים על אייכלר שהוא מנהל מגעים מאחורי גבם, והאמת? הם צודקים. אתה לא יכול לחתור תחת החברים שלך ותחת הנציגות שבשמה הגעת לכנסת. כי אז אתה מזיק לכולם. החסידים לא מבינים שמפלגה חרדית יש לה אחריות קריטית לכלל הציבור החרדי, ואי אפשר להמשיך עם תרבות ה"שטעטל" שבה כל נציג דואג לשטיבל שלו ולחצר שלו, צריך
מישהו06.09.22
בדיוק להיפך - דגל התורה פעם הם פשרנים (גיוס) פעם הם קנאים (חינוך) התשובה היא שהנושא הוא לא חינוך אלא השליטה שלהם בחינוך העצמאי ובשלל המשרות והתופינים שזה מביא
שמעון06.09.22
28
אם יצא קול קורא נגד לימוד מקצועות חול, אז גם אם יתאחדו, הם לא יעברו את אחוז החסימה.
רפאל05.09.22
27
אני מאמין לפינדרוס מצד שני ..... דומני שהוא בעד לימודי ליבה:)
james05.09.22
26
בלז צודקים במאה ה21 כולם צריכים ללמוד ליבה עברנו את ימי הביניים
אפשטיין חרדק05.09.22
25
דגל בשקט נהפכה לציונית , בניגוד לדעת גדולי הדורות, לכן אינם עדיפים על הציונות הדתית של סמוטריץ אדם חם לתורה ויר"ש , דרוש קול קורא הדדי משותף ,ולפרוש מהתנועה הציונית,
משה05.09.22
24
פוליטיקאים מאוסים כולם
רוני06.09.22
23
יש בציבור שלנו ניגוד אינטרסים בין כ100 משפחות "מיוחסות" השולטות במערכת החינוך לבין שאר הציבור. נציגי המשפחות "המיחסות" מעוניינים לשמור את שליטתם, לכן כל שינוי, ובפרט הכנסת לימודי חול, מאיימת עליהם. את האינטרס, מה שקוראים אצלנו "נגיעות", הם עוטפים, במודע או שלא במודע, בסיסמאות של "טוהר החינוך". אנח
רפאל 05.09.22
22
הם פרצו בחינוך הטהור וזה פתח לכולם ללכת להיכן שהכסף זורם על חשבון ערכים וחינוך קדוש כפי שהיה תמיד אין קשר לכמה פוליטיקאים שקיבלו ג'וב בהסתדרות מזה קשור לאזרח הקטן ומה זה פוגע בו
אזרח05.09.22
21
את האמת חשבתי שאם יהיה פיצול אצביע לדגל כי אני לא אוהב שגור משתלטים על אגודה אבל אחרי כל מה שאני רואה אצביע לאגודה כדי למחות על מה שדגל עושים לאדמו”ר מבעלזא זה יותר חשוב וחבל (מיועד גם לסוקרים)
מושיקו05.09.22
20
שיתחייבו לא להניף דגל ישראל על פוניבז ביום העצמאות.
משה בן אברהם05.09.22
19
שגם בדגל ילמדו ליבה קצת ידע לא יזיק לנו
שלום06.09.22
18
איזה רפורמים החסידים? עם ג'ל ולק וכו?
זלמן להבה05.09.22
17
אין כמו הבעלזר רבע. הוא פתח בהרבה דברים לציבור החרדי
שימי גולדברג05.09.22
16
יש מסמך חתום משותף,אמנם לסיעה בשם אחר, אבל פינדרוס שאמריקאי הוא ,יש לו יד ושם ,וכי במקרה בן גפני קיבל מישרה בכירה ללא כישורים מיוחדים ,ניצלו את חולשת ר' חיים לסחיטת הסכמה כמו לכתיבת צוואה מוזרה,
משה06.09.22
15
פינדרוס אתה שקרן!! יש נציגים ליטאים ידועים שנכנסו להסתדרות הציונית עם משכורת של מעל 40,000...
אלול05.09.22
הבן של גפני חבר בקק"ל שהיא חלק מההסתדרות הציונית
חיים06.09.22
14
הנזק כבר נעשה. הזעם אצל הליטאים והחסידים אלו על אלו הוא גדול, ורבים ידירו רגליהם מהקלפיות בבחירות האלה, גם אם בסוף תימצא פשרה.
מוטי05.09.22
13
שהליטאים יתקנו את עצמם לפני שמעיזים פנים להכתיב לקהילות אחרות, המונהגות ביד רמה בדעת תורה, היאך לנהוג.
האדמו״ר מבעלזא לא יתפשר 05.09.22
12
דגל עושים טעות קשה. הם מותחים את החבל יתר על המידה... והם יפסידו גם את מה שאגודה כבר הסכימה לתת. לפי המספרים של מועצת הקהילות של אגודת ישראל על הנייר יש להם כ-170,000 מצביעים. גם אם הם יביאו רק 140,000 עדיין בעבודה נכונה הם עוברים... המספרים של דגל לדברי אברהם וובר הם כ-165,000 אלף מצביעים, המספר הז
רותי06.09.22
11
כן הם בפירוש מתערבים לאדמור, נו ואז מה? וכי הוא מעל התורה? וכי הוא מעל כל הוראות גדולי ישראל ב70 שנה האחרונות בחינוך החרדי בא"י??? אם לדגל אין זכות לדרוש את תנאים שלהם בעד השותפות, אז אל תתלוננו שהם רצים לבד, בדיוק כמו שלדגל אין זכות להחליט לבעלזא, כך אין לבעלזא זכות להחליט שדגל צריכים להתחבר יחד
התורה מעל האדמורים!05.09.22
10
אתה לא מפסיק לחמם את הגיזרה, שום קול לא יגיע לש"ס, הכל נרשם ויצא בבוא העת לא תרוויחו מהתססה.
לוציפר05.09.22
9
גורם בכיר דל גאה... עוד שניה הוא שייך להיסטוריה
מוישי קורניק05.09.22
8
גם אם הם צודקים אין שום סיבה שמי שממושמע לגדולי תורה ופועל על פי הוראותיהם יחתום לפי גחמה של מי שסב סבו הסתופף בצל הבעש"ט משא"כ לאידך גיסא
מפגרים06.09.22
אתה חוצפן בעלזאר רב לא פחות גדול הדור מהרב גרשון אדלשטיין
חסיד06.09.22
7
אגודה מגחיכים את עצמם יאללה להיפרד ושלום על ישראל
אא05.09.22
6
זהו מתחיל קרב מי יהודי טוב יותר??? זה כבר נראה סימן לפיצול באמת
יוסי05.09.22
5
יוצא שזה נבילה וזה טריפה כל אחד מתגמש במה שמשתלם לו, ושכינה מה אומרת????
דוד05.09.22
4
תחושת הבטן שהולך להיות מעניין... אחרי ההלם הראשוני באגודה מתאוששים ומתחילים להחזיר במתקפה... גפני בטיפשותו ליכד את החסידים יחד. ו לא אתפלא אם בימים הקרובים אגודה תשלוף לדגל כמה שפנים מהכובע... החברה שם ממש לא פראיירים זה הולך להיראות כמו מלחמת אוקראינה רוסיה...
אורי05.09.22
3
למה הם קוראים לרבי מבעלזא 'כבוד התורה', הרי הוא נהיה רבי עוד כשהיה ילד 'ינוקא' ולא ידע מאיזה צד מחזיקים את הגמרא....
דברי חיים05.09.22
2
מצד אחד אני תומך בלימודי ליבה, והלוואי והיו מכניסים את לימודי הליבה לכל תלמודי התורה. כמאמר הגמרא חייב אדם ללמד את בנו וכו' מצד שני, אין שום אופציה שאתמול ברשימה שחלק ממנה הם קוזקים שפועלים באלימות והדברים ידועים. אז למי להצביע??
כליטאי, אני בדילמה 05.09.22
1
יאללה תפרדו כבר ובא לציון גואל.
אליהו05.09.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24