כיכר השבת

19 הח"כים החרדים, זה בשבילכם

חששתם בתקופת הבחירות, וניצחתם? אל תשכחו למה הצביעו עבורכם

יום חג היום ברחובות הערים החרדיות, הממשלה הרעה שרדפה את ציבור שומרי התורה - בדרך הביתה, וליהודים היתה אורה ושמחה | אך רגע לפני החזרה לשגרה, חיים אילוז וחנני ברייטקופף משרטטים ארבע עצות זהב לפוליטיקאים החרדים, שאמנם ניצחו את הבחירות בענק - אך שלא יעזו לשכוח מה הציבור החרדי שהצביע להם - מצפה מהם (חרדים, בארץ)

129
חיים אילוז וחנני ברייטקופף | כיכר השבת | ח' בחשוון | 02.11.22
חגיגות הניצחון בש"ס וביהדות התורה, אמש
חגיגות הניצחון בש"ס וביהדות התורה, אמש (צילום: יוסי זמיר ואריה לייב אברמס, פלאש 90)

יום חג היום ברחובות הערים החרדיות, כמה כיף היה לצאת לרחובות החרדיים, השמחה ניכרת בכל קרן זווית, אנשים מאושרים ושמחים. אחרי שנה וחצי קשות מאוד של פגיעה ישירה במגזר החרדי, הגיע העונש הכבד לכל מי שנתן יד ורגל לדריסת החרדים. חלקם, הוגלו החוצה מהכנסת ואחרים איבדו את עמדו הכוח וההשפעה.

אביגדור ליברמן, שהיה שר האוצר, יש שיאמרו כושל ולא אפקטיבי, התנדנד במהלך הלילה על גבול אחוז החסימה; מרצ, שביזתה בריש גלי את התפילין הקדושות, ככל הנראה כבר לא תראה את הכנסת הבאה, וכך גם איילת שקד, אביר קארה ועוד רשימת ח"כים שנתנו יד לממשלה הרעה.

אך מכיוון שאנו באתר החרדי הגדול בעולם, שאף הפציר בקוראיו הרבים לצאת ולהצביע למפלגות החרדיות, באנו לדבר תכלס, לשים את הדברים נכוחה על השולחן.

במהלך מערכת הבחירות, המפלגות החרדיות, פרטו בעוצמה על הרגשות שלנו, על הגזירות הכלכליות, יוקר המחייה, דיור, השפלת חרדים, הקומה הכשרה, רפורמת כשרות, ערעור מעמדה של הרבנות, ביזוי רבנים ועוד. הפריטה הזו, בשורה התחתונה, הזרימה עוד אלפי חרדים לקלפי וגרמה להם לשלשל פתק של מפלגה חרדית.

אבל, וכאן זו קריאת השכמה לחברי הכנסת החרדיים, אין זה הזמן לנוח על זרי הדפנה, ליהנות ממנעמי השלטון ולעשות את מה שעשיתם עד היום – שבואו נודה על האמת זה כנראה לא יותר מדי.

משבר הדיור החרדי מלווה אותנו שנים רבות, למשל. גם בשנים בהן הייתם בקואליציה, איפה הפתרונות? אין, אבל תירוצים היו והרבה. כך גם עם תקציב הישיבות או שכר הלימוד של המורים והגננות, ורבים הם כי אי אפשר לפורטם.

זה הזמן ללמוד מטעויות העבר ולהתחיל לעבוד בנאמנות עבור הציבור ששלח אתכם, כן, גם אם הוא בסוף החליט להקשיב לגדולי הדור או להאמין לסיסמאות הקמפיין.

הנה כמה עצות זהב:

1.

הכי חשוב, תפסיקו לפחד. ראינו בשנה האחרונה איך ממשלת השינוי עבדה ביעילות. הם הגיעו מוכנים עם רפורמות יזומות, שחלקן הוכנו על ידי כל מיני גורמים אינטרסנטיים. הם באו לעשות שינוי בכל הכוח, מבלי להתחשב כלל ב"מה יגידו עלינו". או כמו שאמר יאיר לפיד, "בעיני זה חוקי".

תראו מה עשה מתן כהנא עם הגזירות על הדת, יועז הנדל עם הקומה הכשרה, אביגדור ליברמן עם הגזירה על החד-פעמי, המעונות, השתייה מתוקה ועוד.

הם כולם הגיעו מוכנים ועם אש בעיניים. אנחנו, מצפים מכם, שתתחילו לפעול בדיוק כמוהם, אין לנו צורך בהתנצלויות שלכם ואין לנו צורך שתמצאו חן בעיניי התקשורת הכללית. הם תמיד יהיו נגדכם, גם כשלא עשיתם כלום הם היו נגדכם. שפכו את דמנו, זה הזמן לא להתחשב בהם ובשנאתם.

בואו לעבוד, נגמרו התירוצים. יש לכם כח, יש לכם השפעה – כעת זה הזמן שלכם לפעול בתחום הדיור, יוקר המחייה, תקציבי עולם התורה - אין שום סיבה שנעמוד כעניים בפתח, אפליית הבנות בסמינרים, הכשרות והרבנות. וכן, גם בנושא של שכר הלימוד, אם שכר המורים והגננות יעלה - זה הזמן להקל על ההורים ולהכריח את המנהלים להוריד את שכר הלימוד הגבוה במוסדות החינוך. עוד מעט יתחיל הקרב על הרבנות הראשית, גם בזה אנו מצפים לאסרטיביות מצדכם. ואפילו, שומו שמים, לדאוג באמת לחרדים העובדים המופלים לרעה בשוק העבודה.

2.

בואו נחזור רגע מעט לאחור. יממה לפני הבחירות, פורסם ב'כיכר השבת', תיעוד של בן גביר שפנה ללב של החרדים. מה ראינו שם? ראינו את בן גביר מגיע באמצע הלילה לחניונים במירון בליל ל"ג בעומר כדי להביע תמיכה בציבור החרדי (אין זה משנה שבפועל הוא לא עזר כלום, הוא הראה נוכחות ובהחלט אנחנו מצפים מכם שגם תעשו זאת), ראינו אותו מגיע באהדה, ראינו את הציבור מחבק אותו.

די! הגיע הזמן שתבינו מה הצעירים מצפים ממכם. נכון, אולי "חדש אסור מן התורה", אבל זו ההזדמנות האחרונה שלכם לחזק את הכוח החרדי. בן גביר פעל בחכמה, לכל אירוע בעייתי עם הציבור החרדי - הוא היה שם לצד הציבור, והנה תראו איזה קטע, ההגעה שלו לא פורסמה, לא ב'יתד' ולא ב'המודיע' או ב'המבשר' ובכל זאת המידע הגיע כמעט לכל בית בישראל. מה זה אומר? שאתם חייבים להתעורר על עצמכם ולמצוא מכנה משותף עם כלל הציבור החרדי.

3.

תסתכלו מה קורה במפלגת 'הליכוד', איך שנודעו תוצאות הבחירות והניצחון המוחץ היה ברור, הם התחילו במסרים של פיוס והכלה. האמת, לכולנו נמאס מרוח הפילוג בעם, מלבד קיטוב ושנאה שיורדת לעולם - זה לא באמת תורם לאף אחד. אז בסדר, אתם הנציגים לא חייבים לדאוג לאיחוי הקרע בעם, אנחנו לא מגזימים ביכולות שלכם, אבל לפחות תתחילו לדאוג לאיחוי הציבור החרדי.

מפלגת ש"ס, מלבד הקמפיין המצויין שעשתה, הצליחה לאחד את הציבור הספרדי כמעט כולו, כולל רבנים שברחו פעם כמו מאש מש"ס. אך מה שהשכילו לעשות בש"ס, ביהדות התורה, לא מראים ניצנים של רצון בשלום.

כעת, עם החזרה הצפויה לשגרה אחרי שנים של בחירות, קחו את ההישג הגדול שלכם ותפעלו כמה שיותר מהר לריפוי בציבור החרדי, אפילו עם 'הפלג הירושלמי' או עם אנשי הגר"ש אלתר, ובוודאי גם עם מי שמכונים "החרדים העובדים".

כן, אם ח"כ ליטאי מתבטא בסרטון בחירות שנועד לשכנע מצביעים את המשפט הבא: "הציבור החרדי שעובד, לא הציבור החרדי המיינסטרים שנמצא בכוללים", יש לו בעיה. זה משפט שמקטלג אותם כסוג ב', על מה ולמה? במיינסטרים החרדי, יש כאלו שלומדים ויש אחרים שעובדים. בסוף, כולנו חרדים ובאותה הסירה, נמאס מהפלגנות. וכן, זה חלק מהתפקיד שלכם, אל תשכחו את זה, ואולי יגיע היום שלא תסתכלו באופן צר אלא גם כמה שנים קדימה.

4.

"אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים", זה משפט שאהוב על אחד הח"כים החרדים, אז כן, גם אנחנו, הציבור, חרדים אבל לא מטומטים, אל תנסו לערבב אותנו. יש לכם את המנדט לעוף קדימה למען הציבור שהצביע עבורכם, נצלו זאת. ואל תשכחו נכון שהפעם ניצחתם. אמנם חששתם לכל אורך מערכת הבחירות - עד לפרסום התוצאות, אבל ניצחתם. אבל לא לעולם חוסן, אל תשכחו את החשש. עכשיו הגיע הזמן הפירעון.

תוכן שאסור לפספס
129 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
98
כל מלה בסלע הלואי שיבינו את זה אחרת זה יהיה בומרנג פעם הבאה ימאסו בהם
מוישי03.11.22
97
כתבה מעולה. הפעם לקחתי כדור נגד בחילה והצבעתי להם. מקוה שעד הבחירות הבאות ב״ה הבחילה מכם תעבור.
דוס מפוקח03.11.22
96
אהבתי מאוד, בפרט את סעיף 3... כל הכבוד לש"ס שלא התפלגו. אז קדימה, להפשיל שרוולים ולהרים את הציבור שומרי התורה והמצוות
הגיע הזמן02.11.22

הצגת כל התגובות

95
צריך לקיים את הבטחת הבחירות ולבטל את תקנת המס על החד פעמי והמשקות המתוקות עכשיו
בני ברק02.11.22
94
מדוייק והכי חשוב תקדשו שם שמים במעשיכם ובדבריכם... ככ הרבה חילול נעשה על ידכם ואז פונים לציבור הבוחרים בטרמינלוגיה של חילול ה'אם לא תצביעו
פלונית02.11.22
93
צריך להפיץ את זה בתמצות בכל הרשתות~~
אחת02.11.22
92
כתבה מצויינת .. כל הכבוד לכם !!!
אבי 02.11.22
91
כל כך נכון
משה02.11.22
90
מה עם תחומים בוערים במגזר החרדי?? פגיעות , מוסדות לימוד, בריאות נפש, ח''כ חרדי שהעולם מבחינתו מושלם ואין בעיות - כמובן למיינסטרים (אולי לעובדים המסכנים יש) לא ייצר תקציביםםם לנושאים כאלו כי הרי ''לחרדים אין בעיות''... ושיפסיקו לעשות בושותתת קחו דוברים רציניים תלמדו איך מדברים לקהל. כל פעם שמדברים י
יעל02.11.22
89
אהבתי בעיקר את מספר 1 ואם נאמר זאת בקצרה משילות..................
יריב02.11.22
88
אמת
אבי03.11.22
87
חוק מיהו יהודי על רצונו של הרבי מליובאויטש
חוק מיהו יהודי על רצונו של הרבי מליובאוי03.11.22
86
מדויק !!
מ מ מ 02.11.22
85
כל מילה בסלע! יישר כח!!
Y 02.11.22
84
אתם פשוט הזויים וחצופים, גם הצבעתם לבן גביר, טענתם כל הזמן שהפעם לא תבחרו, ועכשיו אתם מנסים לקבל זכויות שלא מגיע לכם. והכי לא אהבתי שבשם הריפוי אלעק כללתם גם את הפלג הירושלמי ואת תלמידי הגר"ש, וכאילו הבלעתם את החרדים העובדים, למרות שכולם יודעים ברור שאתם מכוונים רק להם, איזה צביעות. אבל חשוב שתדעו ש
דני02.11.22
83
צריך לחלק את המדינה לחרדים וחילונים זה לא עובד ביחד.
צריך לחלק את המדינה לחרדים וחילונים זה 02.11.22
נכון מאוד. תממנו את עצמכם ותשמרו על עצמכם. אנחנו לא צריכים לשאת אותכם על הגב יותר
רוני03.11.22
82
מאמר יפה, רק בעיה אחת: הח"כים החרדים מעולם לא התכוונו לבצע את מה שהבטיחו, זה גם ידרוש מהם להליחם מול מוקדי כוח בתוך הציבור (או החצרות)... וגם ייתר את קמפיין הגיוועלד הבא, שזה בתכלס מה שהוציא את הבוחרים. ולכן יש להם אינטרס להמשיך להיות גרועים.
יהודי 02.11.22
81
אוף, משהוא יודע מה עם מוכתר? היתה חמודה ולא מדברים עליה, (לא שהצבענו לה ,בכל אופן-דעת תורה)
...02.11.22
חחח נכון לעכשיו (10 בלילה) היא עם בסביבות ה6000-7000 אלף קול...
Y 02.11.22
80
ביזוי התפילין היה כנראה פרובוקציה ובודאי לא נעשה על דעת הנהגת מרצ.אפשר להביע מסרים נחוצים ללא שקרים מיותרים.
שי02.11.22
79
הכי קל לברבר במקלדת
צחי02.11.22
על זה נאמר ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות
משה02.11.22
78
כל מי שלא הצביע ג' בגלל גור או בגלל גולדקנופף, פגע בסופו של דבר בדגל התורה וביצחק פינדרוס שלא נכנס בגללו.
אחד08.11.22
77
הערב השמאל עם הבתי המשפט מנסה להכשיר את מרצ במעטפות כפולות ווהימין יושן בעמידיו והשמאל משנה את תוצאות הבחירות!!!!!!
הערב השמאל עם הבתי המשפט מנסה להכשיר את 03.11.22
76
כל עוד ממשלת החרדים לא תוריד את יוקר המחיה לפחות למה שהיה לפני הקדנציה הקודמת, היא לא שווה כלום!!!! על מחירי הדיור אני אשמח שיעשו משהו אבל לדעתי זה יותר קשה. אבל שוב אני לא מבינה על מה השמחה הגדולה מנקודת מבטי אני לא צופה שינויים גדולים, נער הייתי וגם זקנתי, וממשלת ימין חרדית אף פעם לא הצליחה לשקם כ
חיה 03.11.22
איפה את חיה? להעלות הרבה יותר קל מאשר להוריד מחירים, את מכירה את הכלל הזה??
חחח03.11.22
75
אני מבין שמאוד כואב לכותב המאמר הנושא של החרדים העובדים, חזר על זה 5 פעמים או יותר, גם אני חרדי עובד ועדיין חושב שיש דברים פי 100 יותר חשובים.
????03.11.22
74
ותפעלו בבקשה לתיקון חוק השבות: אחרת, כל שנה מגיעים עוד כמה מנדטים של אנטישמים לא יהודים אוכלי בייקון ומצביעי ליברמן ויש עתיד, ומטים פה את הכף למען הערב רב ונגדנו. לחוק הנוכחי אין הצדקה והגיע הזמן לתקן אותו! תודה.
מתמטיקה פשוטה03.11.22
73
אנחנו בכלל לא בוחרים בנציגים מסויימים, אנחנו לא תת רמה שבוחרים בלפיד כי הוא יפה ובגנץ כי הוא גבוה הנציגים אצלינו הם שלוחי דרבנן, אנשים פשוטים וטובים אנשי אמת שמייצגים את היהדות החרדית נאמנה שעומדים בחזית מכל מי שעומד עלינו לכלותינו ולהעביר אותנו על דתינו שעומדים בחזית מול כל פגיעה בעולם התורה הישיבו
שכחתם משהו03.11.22
הנציגים שליחי דרבנן כלומר הרבי מגור ביר בגולקנופף שהוא אמיד ומסואב עם פה גדול במקום מישהו הגון ככה נראים השליחים ולהם הצבעתם
ציפה 04.11.22
72
מכירה כל כך הרבה שהלכו לקלפי בשמחה להצביע ש"ס לנו יש חברה צעירים נמרצים שאפילו תטלפון של חלקם נמצא בידנו, יש דאגה לחלשים והכי חשוב והכי כייף( וזה מדהים אותי כל פעם מחדש) יש לנו דעת תורה שאנחנו מיקרים אוהבים ומעריצים ושלא יעזור כמה שנים יעברו תשאר לנו חזק בנשמה!!!!! המילים שכתבתם מראות שאתם לא הכי שמ
תמר03.11.22
71
כל מילה אמת!!! זהו, הגיע זמנכם להוכיח את עצמם! אין הזדמנות נוספת
דסי02.11.22
70
תהיו יותר עממיים. אתם בעצם עובדים אצל הבוחרים. אז זה צריך להיות בערך כמו בעל חנות שמוכר ספרים שהוא בעצם אדם רגיל, ומנסה לעבוד ולהרוויח כסף וזה מה שאתם. תהיו אנשים רגילים וזמינים ותדברו בגובה העיניים
ישראל02.11.22
69
מאמר נחמד מאוד אבל לא שלם, למעשה הוא מפספס את החשוב ביותר. הממשלה הקודמת עשתה הכל כדי למחוק את הדת, עכשיו תורכם ! להגביר את עיסוק בתורה, כיבוד השבת (הפסקת תחרויות כדורגל וספורט בשבת). לאסור יבוא של מוצרי נבילות - לאסור פרסומות פרובוקטיביות נגד הערכים שלנו וכו'... זו תהיה הנקמה הכי טובה שכולנו רוצים.
avraham02.11.22
נקמה במי? באנשים שאתם חיים על חשבונם? רובנו חושבים לעשות רילוקיישן ולהשאיר אותכם למצוץ אחד לשני את הדם. אין גבול לחוצפה. אני אשלם מיסים והילדים שלי ישרתו בצבא בשבילכם? לא יקרה
יעל03.11.22
לכי לYNET ותפסיקי להערים פה על כולם בתגובות נגד חרדים
ליעל03.11.22
68
כל הכבוד! על הכתבה.
יישר כח02.11.22
67
תמימים אתם... לא פלא שכל פעם עובדים עליכם מחדש. מי שעיניו בראשו הצביע בן גביר
איש יהודי 02.11.22
מס' המנדטים קבוע מראש אצל בורא עולם. אתה לא זכית להיות שותף במפעל יהדות הענק הזה. (על דרך שמשה רבינו לא התעצבן לשמוע שאתה לא בצלאל בן אורי בן חור למטה יהודה או אהליהב בן אחיסמך למטה דן)
פוליטיקאי 02.11.22
66
רק בן גביר!!!
אניואני02.11.22
ברוררר
אשדודית באליטה♡❤♡02.11.22
65
12 שנה רדפתי אחריהם להצלה והם התעלמו 12 שנה רדפתי אחריהם לעזרה....מקוה שיפיקו לקחים
שקופה03.11.22
64
חחחח אשרי המאמין שעה אחר הבחירות הם שוכחים אותנו אבל לא נורא תלמדו בדרך הקשה
ישראל03.11.22
לפיד שוכח ומיכאלי שוכחת וגם ליברמן אבל החכים החרדים לא
כן03.11.22
63
המיינסטרים החרדים הם האברכים בני התורה העוסקים בתורה יומם ולילה לא האנשים העובדים צריך לשים את הדברים על השולחן לומדי התורה הם מעל כולם כי התורה היא החשובה מכל
נתי02.11.22
62
כל מילה בסלע. כל כך נכון, וכל כך ראוי. ולדעתי, ביישום הדברים קניתם את עולמכם כשליחי ההשגחה, ולא אגזים, ככה תקנו גם את עולמם, ואת קולם (בבחירות העתידיות) של אלה שלא הצביעו לכם.
משה 02.11.22
61
מה שכתבו כאן על "ביזוי רבנים ועוד" על רבנים התכוונו על הגאון הגדול הרב מנדל שפרן שליט"א הביזוי תלמיד חכם שעושים מדי שבת בשבתו או הגאון הגדול הרב שאול אלתר שליט"א וכו'. הרי "ביזוי רבנים" הזה נעשה ע"י יהדות התורה. רק שלפיד וליברמן צריכים ללכת ללמוד אצל יהדות התורה איזה רבנים מותרים לבזות ואיזה אסו
כהן02.11.22
60
יפה מאד
ישראל02.11.22
59
אנחנו לא הצבאנו לנציגים. אנחנו בחרנו במלך מלכי המלאכים !!! ומה שמגיע לנו משמיים הוא ישלח לנו ואף אדם אחר!!!!
א.י.ג אשדוד02.11.22
". אנחנו בחרנו במלך מלכי המלאכים !!! כנראה התכוונת ל"מלך מלכי המלכים..."
זאבי02.11.22
וחבל מאד שלא בחרת, אבל הסתדרנו גם בלעדיך
מלך מלכי המלכים, אם כבר.02.11.22
כוונתו שהצבעתו למפלגה חרדית אינה בגלל הנציגים, אולי אפילו למרות-אלא כי כי''חרדית'' היא מייצגת את עולם התורה, הצבעה כזו היא נטו לקב''ה.
יאיר03.11.22
קצר וקולע, כל מילה מיותרת!!!!
בן תורה02.11.22
כולנו זוכרים את שבת בחוקותי וכולנו זוכרים את ברקת. אל תקשקש!
חסידי02.11.22
58
מסכים עם כל מילה וזה בדיוק התפקיד שלכם כאתר החרדי המוביל להמשיך ולדרוש את מה שמגיע לנו ולבקר גם את המפלגות החרדיות כשצריך!
אבי02.11.22
57
חזק מאוד צריך לאחד את העם
עמית הוברט02.11.22
56
רק בן גביר
בוז ג' בוז דעשס03.11.22
55
הכל בזכותי ובזכות יהודה כהן שהיינו מנהלי מטה בבית שמש ועבדנו מאד קשה. תודה להשם
חיים קרוסקל03.11.22
54
מעולה ממש אבל וזה יגיע למקומות הנכונים ויאללה שיתחילו לפעול
....02.11.22
53
תמיד היה ותמיד ישאר הפער בין לפני הבחירות לאחרי כל אותם אנשים שמאוד צריכים את "שליחי הציבור" יענו בקול ענות חלושה כי ככה זה עובד לצערי הרב אבל תפנימו טוב חברי הכנסת וכדי שעה אחת קודם התפקחותו של הציבור זה לא יקח עוד הרבה זמן עד שהציבור שלנו יתפקח ואז באמת יהיה פה בלאגן גדול
שימי02.11.22
52
כתבה יפה. אבל מי יעביר אותה לידיעתם... ותוסיפו בבקשה, הניצחון משנאת המן ולא מאהבת מרדכי. אין לבנות על שנאת המן לפעם הבאה כשאנינו בשילטון
גרוזיני02.11.22
51
זה נכון, אנשים הצביעו רק בגלל האלטרנטיבה!!!! לא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן.
משה02.11.22
50
וואו כמה נכון כל מילה בסלע. יישר כוח והלוואי הלוואי שחברי הכנסת שלנו יקראו את זה בעיון רב
גימלניק02.11.22
49
כל מילה בסלע נקווה שיעבירו את הדברים לחברי הכנסת החרדים שיתחילו ליישם
אליהו 02.11.22
48
אמן ואמן הלוואי והלוואי שהחכי"ם שלנו יפנימו ויתחילו לעבוד, אם יהיו בממשלה עכשיו בתנאים אלו, ובפעם הבאה נצטרך לבחור בהם רק בגלל 'ועשית ככל אשר יורוך" לא בטוח שזה יעבוד, אנחנו מצפים שתעבדו כמו שאם היה פריימריז- לחשוב כל הזמן שאתם נתונים לבחירת הציבור, הלוואי, ימות המשיח. אזרח מתמודד.
הלוואי02.11.22
47
להדפיס במהדורת כיס. מהדורת קידוש לבנה. מהדורה מתקפלת, וגם מהדורה דיגיטלית לווטאספון. כל הציבור, כל העסקנים, כל הלוביסטים, כל כולם לעשות את המקסימום לספק נייר עבודה למערכות הפוליטיות בכל הכח בלי להתנצל. באנו לשנות כמו השמאל. בחן. אבל באנו בכל הכח.
הלל02.11.22
46
יום העצמאות החרדי ✡ (רק בלי על האש והופעות....)
יפי02.11.22
45
מאמר מכונן והלוואי שישפיע, בעיקר לאחד את השורות בציבור החרדי.
חרדי מצוי02.11.22
44
יהדות התורה הפסידה מנדט לליברמן בגלל 968 קולות על מצפונו של כל אחד שלא הצביע וחיזק את כוחו של ליברמן שרוצה לשלוח אותנו במריצות למזבלה
מנחם04.11.22
מצחיק בקושי לא מתאים לך
חפ04.11.22
43
משבר הדיור !!!!זה המעמסה הכספית הגדולה ביותר על כל זוג צעיר או בית אב !!!! להוריד 50 אחוז את מחירי הדיור !!!!!!!! לחזור למחירי 2012 בתחילת המשבר !!!
כל הכבוד03.11.22
42
משבר הדיור משבר הדיור משבר הדיור הכי חשוב לטיפול!!!
אני03.11.22
41
כמות התגובות כאן יכול לתת לחכי"ם להבין עד כמה הפצע הזה עמוק. קדימה לכו לעבוד!
שלמה02.11.22
40
יש היום הרבה חרדים מודרנים שכולם מצביעים ליהדות התורה, אבל מרגישים שהחכי"ם החרדים לא מייצגים אותם ולא סופרים אותם. בלי להתבייש במשהו, חייבים לדרוש מן החכי"ם שיתחילו לייצג גם אותם, הם ציבור לא קטן.
אליהו02.11.22
39
מסכים אם הנאמר, אבל הציבור לא הצביע לנציגים, הציבור הגיע בהמוניו בגלל הדרשה של ראש הישיבה ר' גרשון אדלשטיין, והאדמורי"ם שליט"א הציבור הליטאי (כן הציבור העובד הוא חלק בלתי נפרד מהציבור הזה) ראה את ר' גרשון יושב לבדו על הבמה, ומסביר שזה כבוד שמים, ומי שלא מצטרף אין לו חלק לעולם הבא.ורץ להצביע ברוך ה
ליצמן02.11.22
38
צר לי שאני מעט חולקת על כותב הכתבה, אבל מדבריו זה נשמע כאילו הם באופן אישי הרוויחו מהעניין הוא מרבה לציין "הפעם ניצחתם". להיות ח"כ ועוד שליח דרבנן, אמנם זו עבודה עם שליחות, אך עבודה סזיפית ומתישה, וללא הם בחזית, הרבה ממה שכבר כן יש לנו הציבור החרדי, לא היה לנו, אנחנו בעורף יודעים להתלונן, ולהעביר בי
אמת ושלום02.11.22
סוף סוף תגובה על רמה
אמת ויציב!03.11.22
37
כל מילה בסלע!! אמת לאמיתה כתבה שמשקפת בדיוק את רוח הציבור . תודה ענקית לכם אתר כיכר השבת
אלימלך 02.11.22
36
חחחחחחחחחחחחחחחחחחח אתם כולכם כבר בכיס שלי חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ,,,,,,,עד לבחירות הבאות................... שכמוכם, חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אריה מכלוף דרעי02.11.22
35
רוצים תוצאות ולא תירוצים והתייפיפות. חנני תותח !
צודק בכל מילה !!02.11.22
34
איזו כתבה לעניין. כל מילה בסלע. קדימה רוצים לראות אתכם באש מגנים על התורה ועל לומדיה
שירלי חנה03.11.22
33
החכים הכי חרוצים בכנסת הם החכים החרדים, שלא תתבלבלו, ומהחכים החרדים, החכים של דגל הם הכי חרוצים אנשי עשייה ברוכה, דלתם פתוחה לכל. ניצחון שלכם הוא ניצחון שלנו!! בהצלחה ל4 שנים מלאות
טור צודק03.11.22
הם צריכים לעזור 24 רק לציבור למי ששלח אותם ולא לבזבז זמן בלעזור לכל העם. סליחה.
חפ04.11.22
32
פעם אחרונה שאנחנו נותנים ל"ועשית כאשר יורוך" בא ניראה אותם עושים את מה שהם צריכים לעשות ואם לאו....שיחפשו אותנו בפעם הבאה
פעם אחרונה02.11.22
אתה לא חרדי כי אין אף פעם פעם אחרונה לועשית ככל אשר יורוך מאז ולעולם ולתמיד
אתה לא חרדי03.11.22
31
מצויין ממש
י.א. 02.11.22
30
אל תתממו אתר כיכר השבת, הדרישה מופנת גם כלפיכם אתם, הגיע הזמן שתגבו את הציבור ולא את בעלי השררה והכסף. שתעלו תחקירים וראיונות נוקבים יותר כלפי שלוחי הציבור ובעלי התפקידים
אחד02.11.22
👍אני בעד
ממ03.11.22
חזק!!!!
יוסי03.11.22
29
כל מילה בסלע. ואני יכול לומר על עצמי שאם באמת לפחות חלק מההבטחות לא יקויימו. אני מבין את הלחצים אבל למשל שכר המורים והמורות החרדים. זה פעם אחרונה שהם יקבלו את הקול שלי.
חיים02.11.22
אתה ממש לא מאיים
את ה לא חרדי03.11.22
28
מצטרפים ומחזקים. כל מילה נכונה
ליטאי02.11.22
27
רק התחלתי לקרא וכבר הפסקתי ולמה??? כי אתם שמים מבטכם על בני אדם ולא על הקבה' וזה חיסרון גדול באמונה אנחנו בוחרים למפלגות החרדיות רק שיעשו את המינימום בשבילינו ובשביל הקידוש ה' ברבים כל השאר נטו ביד ה'!!!וכואב שבזמן האחרון זה לא נראה במיוחד בכנסת עם כל הצעקות שיש שם מכיון החכים החרדים. זה גם קצת מהטע
יויו 02.11.22
26
בקטע של 'הפלג' אתם פשוט חיים בסרט. החבר'ה פרשו לסאטמר וזהו, אין עם מי לדבר. שס הבטיחו להם הרים וגבעות, והם לא הסכימו להזיז את הרגליים מילימטר לכיוון הקלפי.
חרדי02.11.22
יש מהם שהצביעו ש”ס
טובי02.11.22
25
כל זמן שראשי ישיבות בקלות זורקים בחור מישיבה,בניגוד לדעתם של גדולי ישראל הח"ח החזו"א הרב שטיינמן זצוק"ל שקראו לתופעה זו "רציחה" מה שאין כן מנהלי בתי"ס תיכון שלא יכולים לעשות זאת, הרי "הגאונים" שלנו כן מקבלים כסף מהמדינה והורי התלמידים,ואילו מוראה של מלכות אין להם, וה-יראת שמיים שלהם, נו, מעשיהם יקרב
אהרן03.11.22
24
תוך כדי שמטיפים על אחדות אצל החרדים כמובן צריך להשוות בין שס ליהדות התורה. כמה שס הרבה יותר טובים מג' בעוד שבמציאות מי שכל היום מדבר על הספרדים ואשכנזים ומה יותר טוב ומי היה יותר טוב בבחירות - זה אך ורק שס.
ליטאי03.11.22
23
מדויק ברמות!!! זה הזמן של חברי הכנסת לנצל את הכוח המטורף שקיבלו ולהביא לנו תוצאות בשטח בלי לדפוק חשבון בפני אף אחד
שני02.11.22
22
ברכות למרן ראש הישיבה שהציל לדורעי את המפלגה .. 3 מנדטים נוספים זה בכוחו של מרן ראש הישיבה שליט"א .. כבר נראה מה מפלגת המושחתים יעשו עם זה .
בני02.11.22
דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום יא חביבי!! אוהב אותך!! למה ככה?
אוהב שלום02.11.22
איפה אתה חי ראינו כמה הצביעו לאלי ישי(איפה הוא) ועוד הרב ברדה אמר להצביע בן גביר שס עלתה כי אנשים יצאו להצביע ושלא תבין לא נכון אני מאושר כמו חבריי שמרן הרב מאזוז הלך עם שאר חכמי ישראל אשרינו שזכינו
שמעון02.11.22
אולי תדבר בעברית
מייקי02.11.22
ברוך השם ש״ס תקבל את כתר התורה ויהי מה. זכות מרן תגן עלינו ועל כל ישראל!
הבוחר במלכות השם03.11.22
21
תתפלו באפליה העדתית.. מאות בנות והוריהם בוכות כל שנה !
יעקב02.11.22
20
אני שכנעתי 2 אחים שלי לא חרדים להצביע עבור ההבטחה של גפני שיעלה את שכר המורים בתור מורה בחינוך העצמאי 16 שנה אני מתביישת לספר לכם כמה אני מרוויחה פחות מ7000 שקלים, הוצאתי אנשים מהבתים למען ההבטחה הזאת וכמובן למען כבוד שמים מצפים מגפני שיעמוד במילתו השוואת שכר המורים החרדים למורים בחינוך הכללי!!!!!!!
אנונימי02.11.22
19
אהובי ומכובדי!!! ראשית: האמת לאמיתה היא שאין לנו חלק בבחירות של מדינת ישראל ולא בשאר דברים שלהם הסיבה שאנו מחוייבים!!!!!!!! לצאת בהמונינו ולהצביע היא משום שגדולי ישראל עיני העדה כך הורו לנו משלל סיבותיהם בין אם זה כבוד שמים, קידוש ה', וכל כיוצא בזה אי לכך ובהתאם לזאת אין לנו כל ציפיות כלל משלוחי דר
ראש גדול02.11.22
18
כל הכבוד לכיכר השבת סופסוף כתבה שאומרת את כל האמת ...
אנונימי02.11.22
נכון מאוד
נכון מאוד02.11.22
17
ברברנים. בנתיים החרדים ניזונו וניזונים ממשלות רעות , בארץ ובחו"ל. זה בא לידי ביטוי בלבושים , מזון, פרנסה. הראש של החרדים זה הסטרא אחרא. הליכוד. ותמיד הראש שלהם היה סיטרא אחרא. גם במצרים. עם פרעה. יש מלך ויש משנה למלך .
מיכאל 02.11.22
16
יפה מאוד!!! הייתי אומר לג' שפשוט ילמדו מש"ס בהכל!!!!
יוני02.11.22
15
ל - א.י.ג מאשדוד (תגובה מספר 26 כמנין שם הוי"ה) כל הכבוד!!! לך בכחך זה והושעת את ישראל!!
אלחנן02.11.22
14
נכון ביותר
חזק02.11.22
13
אל תדאג הם כבר שכחו .
חיים דרוק02.11.22
12
טור מצויין!
פלוני אלמוני02.11.22
11
בפעם הבאה שיהיה איחוד חרדים-דתיים, מה התוצאה ? 14+11+8 = 33 מנדטים !! היינו יכולים לזכות לראש ממשלה חרדי (אולי אחד מגדולי הדור ?!) תבינו כמה כח יש לנו ואנחנו פרייארים, זה המחיר של הפילוג וחוסר האחדות בינינו הדתיים
אדיר02.11.22
נכון! עם אחדות בונים את הכל ועם מחלוקת הורסים ומפסידים את הכל, זה טבע הבריאה
יבנה ביתו03.11.22
10
תעזרו לנו! וכל מילה בכתבה - פנינה. הלוואי שיקחו לתשומת ליבם.
נחנקים מדירות02.11.22
9
צריכים גם לבדוק למה בתי ספר שמלמדים ליב"ה ומוכרים כמו הרשת צביה, דורשים תשלומי הורים ככ גבוהים? בטוח ברשת מעיין זה אותו סיפור...
רפאל 02.11.22
8
חזק ביותר
דוד02.11.22
7
אל תמרחו אותנו שוב!!! נצלו את ההזדמנות שקיבלתם!!! די לגרירת רגליים!!!
עכשיו צריך לצאת בקמפיין אזרחי לכל אורך ה02.11.22
6
כחלק ממאבק ביוקר הדיור, חובה להביא בחשבון גם את אלו שכבר רכשו דירות ומשלמים כעת ריביות מטורפות. גם להם יש יוקר דיור ולא רק לאותם שלא רכשו. צריך לקיים מה שגפני, פורוש ושאר הנציגים הבטיחו- הקלה בריביות המשכנתא לבעלי דירה יחידה! אפשר להעביר בחוק או בתקנות, פטור מ-העלאות הריבית האחרונות, לזכאים. על אף
מצוקת הדיור היא גם למי שקנה דירה02.11.22
צודק במאה אחוז צריך לא להרפות מזה, רק ככה הנציגים יטפלו
אני02.11.22
5
אמת לאמיתה חצוב בסלע
העת לעשות02.11.22
4
השלישי חשוב מאד! לאחד את החרדים על דבר ה' בין אם עובדים או לומדים, חסידים או ליטאים. מה שבאמת מצחיק זה שהרי החכי"ם עצמם "עובדים" הם ולא לומדים בכולל, אז איך זה קרה שמביטים מלמעלה למטה על חרדי שעובד כמוהו אף הוא! ממש לא יאומן...
משה דוד02.11.22
דברי גפני: גפני מעולם לא היה נגד החרדים העובדים, להפך, הוא חוקק חוקים בעדם, כמו אפלייה מתקנת (אם אני לא טועה), הוא היה נגד הממחי"ם, שי פירון מיש עתיד ב תשע"ג פתח כדי ללמד את הילדים מתי ואיך נברא העולם ועוד לפי השקפתו. הילדים האלו יגדלו, ולא לזה התככוונו ההורים.
פוליטיקאי 02.11.22
3
אהבתי את הטור אבל, ו'אבל' גדול הם מסודרים מערכת הבחירות הזאת הראתה שהחרדים טפשים והולכים בתמימות אחר סיסמאות ויש מי שיגיד, שהם צדיקים ומקיימים 'ככל אשר יורוך'. ולכן, הציבור החרדי בכיס שלהם. הם יהיו צדיקים גדולים בכל מה שיעשו לטובת הציבור.
חרדי02.11.22
2
רות קבלתי. סוף. ביבי.
יהודי של אמת02.11.22
1
הם ישכחו, חבל על האנרגיות
21422.01.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

כל מה שצריך לדעת

רווח, הפסד וכאב | השתחררתי אחרי 200 יום במילואים, זה מה שחוויתי שם - כחייל חרדי

מנדי אושר | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם