כיכר השבת

לקראת הטלת המנדט

הח"כים של 'יהדות התורה' לנשיא: "לא נסכים שידרסו אותנו יותר" | התמלול המלא

סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה - לקראת הטלת המנדט: חברי הכנסת של יהדות התורה, פתחו היום את הסבב ולאחר שהודיעו כי הם תומכים בנתניהו, הרצוג שאל אותם על שלל נושאים העומדים על הפרק - כך הח"כים השיבו לו | התמלול המלא (חדשות)

27
יוני גבאי | כיכר השבת | ט"ז בחשוון | 10.11.22
חברי 'יהדות התורה' בבית הנשיא, היום
חברי 'יהדות התורה' בבית הנשיא, היום (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 | וידיאו: לע"מ)

נציגי סיעת יהדות התורה, חברי הכנסת יצחק גולדקנופף, אורי מקלב, מאיר פרוש, יעקב אשר ומוטי בבצ'יק פתחו הבוקר (חמישי) את סבב ההתייעצויות ליום זה בבית הנשיא, "כיכר השבת" העביר את ההתייעצות בשידור חי.

לאחר שהמליצו לנשיא שיטיל את המנדט על חבר הכנסת בנימין נתניהו, הנשיא שוחח עם חברי הכנסת על השאיפות הפוליטיות, על החינוך החרדי ועל זיהום סביבתי.

ח"כ יעקב אשר פתח ואמר לנשיא: "העם אמר את דברו בבחירות ויצא להצביע בהמוניו בעד זהות יהודית ומסורתית למדינת ישראל, זה היה על השולחן בבחירות האלו וכל מצביעי גוש הימין ידעו שבהצבעתם הם הולכים לחזק את המדינה היהודית".

עוד אמר אשר: "ואוסיף עוד משהו, הרי בוויכוח על זהותה היהודית של המדינה הציבור הערבי איננו צד, כך שאם ניקח את הציבור היהודי יש פה רוב מוחלט שרוצה שלפחות הפרהסיה הציבורית במדינה תהיה יהודית, וזה למרות ובגלל כל מה שספגנו, קמפיין ההפחדה כאילו מקימים פה מדינת הלכה ושלטון אייטולות. ההכרעה ברורה וצריך לכבד אותה".

דבריו של אשר

"נקודה נוספת", הוסיף אשר, "היא זכויות הציבור החרדי, יש לנו תגי מחיר שאנחנו משלמים בגאווה על אורחות חיינו, אבל לא נסכים בשום פנים ואופן שידרסו את זכויותינו הבסיסיות, לא בחינוך ולא בשום דבר אחר. אני זוכר היטב שכשר הרווחה היית קשוב לצרכי הציבור החרדי, כי כולנו יודעים שילד הוא ילד ואדם הוא אדם וצריך לדאוג לכולם".

ח"כ אורי מקלב אמר לנשיא המדינה: "החרדים תורמים למדינה יותר מכל ציבור אחר, אנחנו הכתובת לכלל האזרחים. בכל דיוני הכנסת אנחנו הכתובת לכל האזרחים, אנחנו היינו הכתובת לנכים, לחקלאים ולוועדי העובדים, אנחנו המצטיינים בחקיקה. אי אפשר להגיד שהחרדים אינם תורמים למדינה, אנחנו מרגישים ערבות הדדית לעם ישראל, בחברה החרדית ישנה פעילות וולונטרית בתחום שהמדינה הייתה צריכה לטפל בו מאות ארגוני צדקה וחסד לכלל המגזרים".

דבריו של מקלב

"במערכת הבחירות", טען מקלב, "הסתובבנו בכל הארץ וקיבלנו עשרות אלפי קולות מהמגזר הכללי, פגשנו אנשים שאינם חרדים והם היו מודאגים מאוד, אנשים שמחפשים בתי כנסיות ומקוואות. פגשנו אנשים מודאגים ממערכת החינוך, ילד ישראלי יכול לעבור את מערכת החינוך מבלי לדעת על מעמד הר סיני, לצערנו הוא ילמד יותר על יוחנן המטביל בברית החדשה מאשר התנ"ך, ישנם מושגי ליבה שאינם נלמדים".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש אמר בהתייעצות: "יהדות התורה קיימת מהכנסת השנייה, עם אותו רעיון ובלי לשנות שום דבר, אנחנו אותנטיים. יש מפלגות ששינו את שמם והאג'נדה שלהם, אצלנו לא משנים".

במפגש עלה נושא האפליה של החינוך החרדי ואמר כי "הילד שלנו הוא סוג ג' או ד'". הרצוג הגיב: "אבל הוא גם לא משרת בצבא". פרוש ענה לו: "גם הערבים לא משרתים בצבא וקיבלו 53 מיליארד שקל. אפילו הילד המיוחד אצלנו מופלה לרעה. מסכן, מה רוצים ממנו?"

הרצוג התעניין בנושא אפליית החינוך המיוחד ושאלה בכמה מופלה החינוך המיוחד במגזר בחרדי: "אם כבוד הנשיא רוצה, אעביר לו את הנתונים המלאים", אמר לו פרוש. הרצוג השיב: "אשמח, הנושא מאוד קרוב לליבי. אשמח לקבל, הנושא חשוב לי מאוד".

פרוש התייחס להסתה נגד הציבור החרדי ואמר לנשיא: "אנחנו גם הרגשנו בקדנציה הקודמת קוטביות. חצי מהמדינה לא רוצה אדם אחד שמאחד חצי אחר מהעם. צריך לכבד את תוצאת הבחירות. רציתי להגיד את זה ביום הזיכרון לרצח רבין, שהיה נורא, אסור לרצוח. אבל על רקע הקוטביות רצחו פה לפני מאה שנה נציג של אגודת ישראל. אגב, זה בא משורות ההגנה. חייבים להרגיע את הקוטביות".

דבריו של פרוש

הוא גם קרא לנשיא למנוע את חילול קדושת הכותל: "סבא שלי הקים את המחיצה בכותל. לצערנו היום רוצים לפגוע בקדושת הכותל. גם אם נניח שיש קשיים עם אותה קבוצה, אבל הכותל הוא קדוש, של נעליך מעל רגליך. צריך לומר לרפורמים שזה לא המקום הנכון, הם פוגעים בקדושת הכותל".

הנשיא הרצוג שאל האם יהדות התורה תיקח תפקידי שרים ואמר: "שמעתי ברדיו שהחרדים לא מעוניינים בתפקידים מיניסטריאליים", הח"כ המיועד יצחק גולדקנופף ענה לו בחיוך: "הרדיו לא מייצג אותנו".

לאחר מכן שאל הנשיא את גולדקנופף על לימודי ליבה וטען כי "כלים לשילוב בעולם התעסוקה הם חשובים מאוד והכרחיים עבור הציבור החרדי".

גולדקנופף ענה ואמר: "אנחנו יושבים בצד שני וכל הזמן מסתכלים עלינו. מכלילים. שתדע, שיש היום חרדים שמשתלבים בהובלת המדינה".

"כנכד למי שהיה גם רב גדול וגם דוקטור, צריך לעבור את המחסום הזה, בצורה של התפתחות טבעית של החברה", השיב הנשיא הרצוג.

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
אבל הח"כים של יהדות התורה דורסים את החרדים המודרניים שמצביעים ג. שמים רגליים לכל ניסיון לפתוח ממ"ח, מתעלמים מהחרדים העובדים וגם מהחרדים המבקשים לרכוש השכלה אדקמית.
יעל10.11.22
11
גם אנחנו לא מוכנים להפליית אלפי גגנות בישראל שמישהו גולדגנוב מתעשר על חשבון המעשר שלהם במשך עשרות שנים כל כל דירה הוא הצהיר על 450. מיליון בלבן אבל יש לו עוד מיליארדים בשחור כל זה מהמעשר שהוא לקוח בגנבה מהגננות
מאיר10.11.22
10
הלוואי ותיהיו שווים, ולא אחד בפה אחד בלב... נחכה ונראה שאכן כל מה שאתם מבטיחים יקרה כי בנינו אתם לא בקדנציה הראשונה שלכם, ולא פעם ראשונה שאתם מבטחים מפה עד לירח... נקווה שהפעם לא טעינו בבחירה...
....10.11.22

הצגת כל התגובות

9
מליוני חרדים נרצחו בשואה כדי לא לחיות במדינה הציונית, ועתה משקיפים משמים ורואים כיצד הרבנים החרדים נלחמים על תפקידים בכירים בשלטון הציוני.
נביא אמת10.11.22
דבר ראשון אם אפשר לחלוב אז מה ? ואם את הציונים לא כל שכן דבר שני לא לכל מי שיש לו זקן הוא רב דבר שלישי לא כל מי שנרצח בשואה היה אנטי ציוני היו הרבה ציונים שנרצחו בשואה קצת היסטוריה לא יזיק
לוי10.11.22
רוב מה6 מליון שנרצחו לא היו חרדים אורתודוכסים, תלמד קצת הסטוריה, החרדים היו מיעוט מה6 מליון, שזה אומר שרוב הנרצחים לא היו חרדים!
אתה עוד ציוני כופר מתוסכל!10.11.22
8
מה בבצי'ק נדחף שם?
יוסי10.11.22
בבצ'יק הוא איש הביצוע. בלעדיו גולדקנופף לא מסוגל לתפקד בפוליטיקה.
מאיר10.11.22
שמו לו אח גדול. כפתור זהב בכלוב זהב.
נחמיא11.11.22
7
מה זה לשרת את המדינה בלימוד תורה, איזו אמירה משובשת ומטופשת, תלמדו תורה אבל אל תשוו עצמכם לחיילים שמשרתים את המדינה, זה סתם התנצלות חנפנית
בונבון10.11.22
זה לא דומה אפילו בקצת. לימוד תורה זה הרבה יותר. גיוס = שמד
פרידמאן11.11.22
1. לומד תורה הוא לא משרת את המדינה פחות מאשר הלהקה הצבאים או כתב במחנה. 2. יש אינספור פרופסורים סופרים ואמנים למיניהם שמקבלים תיקצוב מלא מהמדינה למרות שאלו מדעי רוח שלא מקדמים אף אחד לאף מקום. 3. והעיקר, הסיבה שאנחנו בארץ זה בגלל שאנחנו מאמינים שה' נתן לנו אותה. באותם מקורות כתוב על חשיבות לימוד התו
מ.10.11.22
צודק בהחלט. יישר כוח.
צודק10.11.22
איפה ראית שכתוב בכתבה שמשרתים ע"י למוד תורה? כנראה שבצבא לא מלמדים קרוא וכתוב
עמית10.11.22
אני יודע שזה ישמע מרגיז אבל לימוד התורה עולה עשרת מונים ממי שמשרת בצבא למה לא עושים צבא מקצועי שתסתמו את הפה שלכם כבר כל היום צבא צבא צבא כמה אחוז מהמשרתים בצבא משרתים בקרבי וכמה סיפורי גבורה ודאוווינים אתם עושים מזל שיש לכם אותנו אחרת למי תספרו את כל הסיפורי סבתה שלכם עשיתם פעם חשבון כמה כספים ומלג
לוי10.11.22
6
בהמשך לדבריו של פורוש על הפלית החינוך החרדי ואף החינוך המיוחד: משרד החינוך, ומבקר המדינה, שימו לב כשנותנים תקציבים דומים גם לחרדים כגון תשלום למורות וגננות לפי אופק חדש שהכן הכסף עובר ליעדו - למורות, ולא נשאר ברשתות . כך גם סלי שעות שלעיתים אינם ממומשים לטובת התלמידים כפי שיועדו. צריך פיקוח כספי ופ
מורה לחינוך מיוחד10.11.22
5
מה זה לא ניתן שידרסו אותנו יותר? אתם הרי דורסים ודורסים ודורסים את כל המדינה
דריסה10.11.22
אנחנו "נדרוס" את כל מי שילך נגד התורה. לא מתנצלים, כך הדין לפי ההלכה. כופין אותו עד שיאמר רוצה אני. כולל את הרצוג היודע את רבונו וכו'
לא מתנצל11.11.22
4
הרבי מלובביץ אמר🎵🎵 שהאש של ביבי נתניהו תיקוד 🎼🎼 עד ביאת משיח🎶🎶.....×2
צדיק המסיכות10.11.22
ומי שקצת מכיר את השיטה של הרבי מבין שזה מופרך מיסודו ביב אינו מנהיג בישראל, הם רק מנכ'ל טכני, מנהיגי עם ישראל הם גדולי ישראל בלבד!!!!
לא היה ולא נברא10.11.22
האם יש לך מקור? שמעתי זאת הרבה ולא נמצא לזה מקור. הרבי אמר לו דברים אחרים בענייני חיזוק ושהוא יצליח ושיהיו רבים נגדו אך כשהוא בצד הנכון הוא ינצח אך לא את שהוא יהיה בראשות הממשלה עד משיח וכו. תפרסם מקור אם יש לך, בבקשה.
חבדניק10.11.22
הרבי אמר (זה מוסרט בווידאו) שנתניהו צריך להלחם נגד 119 חכי"ם, זאת אומרת שמבחינת הרבי נתניהו הוא היחיד הכי טוב וכשר בכל הכנסת, וכביכול עדיף על החכי"ם מהציונות הדתית, ומיהדות התורה, והם כביכול אויבים לא רצויים לאליל נתניהו, וזה ע"ז ממש לרומם חילוני כופר, כאילו הוא איזה משהו חשוב פה יותר מחכי"ם שומרי מ
חבדניק10.11.22
הרבי אמר את זה בלשון מליצה.
יזדי11.11.22
שקר. לא היה ולא נברא, ואף משל לא היה.
אחד העם 10.11.22
3
גם אנחנו המצבעים לא מוכנים לנציג גנב בכנסת
מיכאל10.11.22
2
דגי באוצר ????????גנב תמיד גנב
צבי10.11.22
1
לא נכון לומר שעל האינו לומד ,להתגייס ולהיכנס לכור היתוך לקרירות ביר"ש וחילוניות,ולהסתכן במוות על פי שיקול דעת של חילוני,
יצחק10.11.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24