כיכר השבת

"גם על הרצל חשבו שהוא משוגע"

החרדי שעולה להר הבית וחושב על חידוש הקורבנות ובנין בית המקדש • ריאיון

הוא מכהן כראש כולל ומנהל הר הבית, הוא אחראי על יותר מאלף חרדים - מכל הזרמים במגזר, שעולים להר הבית, וכן, הוא כבר חושב על חידוש הקורבנות ובניין בית המקדש | ישראל שפירא בריאיון נוקב ומעמיק עם הרב החסיד ר' שמשון אלבוים (חרדים)

215
ישראל שפירא | כיכר השבת | ל' בחשוון | 24.11.22
אלבוים ועלייה חרדית להר הבית
אלבוים ועלייה חרדית להר הבית (צילום: מנהלת הר הבית)

הרב החסיד ר' שמשון אלבוים מכהן כראש כולל ומנהל הר הבית, שאחראי לא רק על עשרות אלפים עולים בשנה להר הבית, אלא על יותר מאלף חרדים מסָלְתָּהּ וְשַׁמְנָהּ של הזרמים השונים בציבור החרדי שעולים להר הבית. בשיחה מעמיקה ונוקבת עם ישראל שפירא הוא מסביר למה הם עולים, האם זה מותר ומדוע הוא רוצה לבנות את בית המקדש...

>> למגזין המלא <<

הרה"ח ר' שמשון אלבוים ראש כולל ומנהלת הר הבית בביקור עם ח"כ איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: מנהלת הר הבית)

הריאיון המלא

אחרי הניצחון הענק של המפלגות החרדיות. האם אתה מצפה מחברי הכנסת החרדים, שיעזרו לך ולחברך, בסוגית העלייה להר הבית?

"אין לי ציפיות מהם. הם שלוחי ציבור של הציבור החרדי ונבחרו כדי לעזור לציבור החרדי ולחיקוקי יהדות כפי שהציבור החרדי רואה זאת. למרות שיש כיום יותר מאלף חרדים שעולים להר הבית, אלו עדיין יחידים במושגים אלקטוראליים. ככל שמספר העולים החרדים להר הבית יעלה, כך הסיוע של הנבחרים החרדים בעניין יתעצם.

"כרגע הדרישות הן מממשלת ישראל. היא זו שצריכה לאפשר ליהודים חופש דת בהר הבית. את הזכות להתפלל ולהשתחוות, להניח תפילין ולהתעטף בטלית. נטילת לולב ותקיעת שופר שהן מצוות מיוחדות לקיימן לפני השם. ובהדרגה אף לקיים את מצוות הדלקת המנורה בכל לילה, והקטרת קטורת בוקר וערב. בשלבים הבאים חידוש העבודה ובניין בית המקדש כמצווה עלינו בתורתנו לנח"ר לקב"ה, שכבר 2000 שנה בת קול מצטערת אוי להם לבנים שגלו מעל שולחן אביהם".

חרדים בהר הבית (צילום: מנהלת הר הבית)

הגולש הממוצע ב'כיכר' שקורא את המשפט האחרון שלך, עלול לתהות האם אתה לא הוזה בהקיץ. אתה באמת מאמין רציונלית שבית המקדש יבנה תחת שלטון נתניהו?!

"אם מרן החתם סופר וחמיו הגאון רבי עֲקִיבָא אֵיגֶר ניסו לחדש את עבודת המקדש בזמן הטורקים, וקדם להם רבנו אֶשְׁתוֹרִי הַפַּרְחִי שמספר על בעלי התוספות שעלו לארץ ישראל כדי לחדש את הקורבנות בתקופה הממלוכית, ובימי התנא רבי יהושע בן חנניה שהחלו לחדש את בנין בית המקדש בתקופת הרומאים, ברור שזה אפשרי, מותר ומצווה גם לנו.

"בל נשכח שגם בית המקדש השני נבנה בתקופת שלטון כורש הפרסי. אין שום סיבה לכך שבתקופת נתניהו לא ניתן לחדש את העבודה אחרי שעם ישראל חזר לארצו וביתו, והשי"ת נתן בידי העם היהודי את הר הבית ואת אחת מהמדינות הכי חזקות בעולם, למה שלא נרצה ונצפה?!

"האמת היא שבעידן הדמוקרטי זה תלוי עוד פחות בשלטון, ויותר מתחשבים ברצון העם. כמה שהאזרחים ידרשו מלמטה כך הרשויות יתנו יותר".

(צילום: מנהלת הר הבית)

ועדיין, למרות התשובה הנהדרת שלך, עם מקורות רבותינו שניסו לחדש את עבודת המקדש תחת שלטון נכרי, אני בטוח שרוב הגולשים בטוחים שזה לא נורמלי לחשוב כיום על חידוש הקורבנות ובנין בית המקדש...

"אני לא בטוח שאתה משקף את דעתם של הקוראים. מנין לך שכך חושב הרוב? אבל גם סבא של אותם גולשים שחושבים שזה לא נורמלי, חשבו על מרן הרב כהנמן שהוא לא נורמלי! לעגו לו שהוא מקים ישיבות ובניינים למאות תלמידים לפני 70 שנים, כך גם על האדמו"ר מבעלזא זיע"א, והנה אנחנו רואים היום את ישיבת פוניבז' מונה אלפי תלמידים בגבעה! את ישיבות בעלזא שפורחות בערים, כי הישיבה הגדולה לא מספיקה כדי להכיל את כולם.

"מי האמין בימיו של המהרי"ל דיסקין בעת שהיו בארץ ישראל פחות משלושים אלף יהודים בלבד, על ימינו שיחיו בארץ יותר משבעה מיליון יהודים?! מי האמין באותם שנים שבימינו יבנו בתי מדרש מפוארים כגור, בעלזא, ויזניץ, לתפארה?!

"מי שחשב באותם שנים כך, הוכרז כמשוגע לחלוטין, וכך רבים חשבו על העיתונאי בנימין זאב הרצל כשפרסם את ספרו 'מדינת היהודים'.

(צילום: מנהלת הר הבית)

"אנחנו יודעים שכל הרבנים והאדמו"רים שתמכו בעלייה לארץ ישראל, ושלחו חסידים, נחשדו בשלל חשדות. החל מאי שפיות, ועד לחיסרון באמונה. כיום אנחנו רואים שצדקו ונוכחים שבזכותם נשמרה גחלת התורה והקדושה בארץ ישראל, והיא הולכת וגוברת, מעוררת ומאירה גם את העם שבשדות.

"כולנו מכירים את המדרשים שבניין בית המקדש קודם לביאת המשיח, כמדרש חז"ל בשיר המוכר: 'בשעה שמלך המשיח נגלה, בא ועומד על הגג של בית המקדש, והוא משמיע להם לישראל ואומר להם: ענוים! הגיע זמן גאולתכם!'[1] וכך מפורש גם בתלמוד הירושלמי מס' מעשר שני שבנין בית המקדש קודם למלכות בית דוד. וגם בתלמוד בבלי במס' כתובות מבאר רש"י שבנין בית המקדש הוא מעשי ידי צדיקים וכך גם רש"י ביחזקאל על פסוקי נבואת בנים הבית כותב "שיידעו לעשותם לעת קץ". הרי לנו מקורות רבים שבניין בית המקדש העתיד יבנה בידי אדם ועוד קודם לביאת משיח צדקינו!".

למרות המקור הנפלא ממסכת זבחים (שיוסי גרין הלחין לו שיר נפלא), כת"ר מודע שההשקפה החרדית הקלאסית, מאמינה שביאת משיח הוא קודם לבניין בית המקדש, ולא שאנחנו נקים אותו. ולא עוזר לצטט מקורות לגישתך, שכן יש מקורות סותרים...

"אף אחד מאתנו לא מתיימר להכתיב איך ייראו ימות המשיח, "שלא ידע אדם איך שיהיו, עד שיהיו" כלשון הרמב"ם. אנחנו לא קובעים לקב"ה את סדרי הגאולה. ויבוא המקדש מכל מקום. מה שאנחנו מצווים זה לקיים תרי"ג מצוות כמו שכתוב בתורה ובנין בית המקדש זה אחד מתרי"ג המצוות שכולנו מחוייבים בהם.

"יתירה מכך: המצוות התלויות במקדש תופסות כחצי מתרי"ג המצות. בלעדיהם התורה שלנו חסרה מאוד מאוד. מעולם לא עלה על דעתו של פוסק כל שהוא אורתודוקסי שמצוות המקדש בטלות בגלל אותו 'מדרש' שבית המקדש ירד משמים.

"הרמב"ם, הסמ"ג, הסמ"ק וכל רבותינו מוני המצוות, מונים את בנין בית המקדש ואת כל המצוות התלויות במקדש, כמצוות לדורות שאנחנו חייבים בהם בכל דור ודור. כפי שכותב האור החיים הק' שגם בגלויות אנו חייבים בבניין בית המקדש, אלא שמוגבלים אנו לעשותם במקום אחד בהר הבית.

"ברור כמובן שבתקופה שאי אפשר לקיים מצוות, אז "אונס, רחמנא פטריה". כמו שאבותינו נמנעו מקיום מצוות בספרד כששלטה בה האינקוויזיציה או ברוסיה הצארית והקומוניסטית או תחת המגף הנאצי. אבל בימינו שיש שלטון יהודי, אם העם ידרוש זאת, זה יהיה.

(צילום: מנהלת הר הבית)

"שוב אני מזכיר לכל מי שאהבת המקדש בוערת בקרבו: ככל שיהודים רבים יעלו להר הבית, יביעו את כיסופם למקום ולחידוש העבודה כך השלטון יאפשר שם את קיומם של יותר ויותר מצוות. כשם שכבר כיום השלטון מאפשר לקיים שם תפילות שקטות, לאחר שכעשרת אלפים יהודים עולים למקום כהלכה בקדושה ובטהרה. זה תלוי בנו. בהתעוררות הציבורית, באתערותא דלתתא. כמו שמרנא הגרי"ש אלישיב כותב בספרו דברי אגדה, שכל עניינו של בית המקדש היא לא שהוא צריך לבית, אלא לבחון את מידת האהבה והרצון שיש לנו אליו, להשרות שכינתו בתוכנו".

אתה מהנקודה שלך, בתור אחד שעלית להר הבית מאות פעמים. איך אתה מתייחס לשכן שלך ה"בעלבת", שלא מעיין בספרות ההלכה, והוא רק קורא כותרות של עיתונים יומיים וסיכומי שיעורים של רבנים ראשיים, ולכן הוא שבטוח שאתה עובר על איסור כרת רח"ל. נח לך עם ההרגשה הזו?

"כהרגלם של אנשי תקשורת, אתה קצת מגזים. אולי זה היה נכון בעבר. כיום כל חרדי שני יודע שאין דבר כזה כרת בהר הבית. כרת זה רק בעזרה. האבני נזר הרי כותב על מי שסבור שיש כרת בהר הבית שהוא "מביא לידי גיחוך". רבנים וראשי ישיבות רבים תומכים בעליה להר הבית. שכנים שלי בוודאי מכירים את הסוגיה ברמה מסויימת, כזו או אחרת, ואף אחד מהם לא חושב שהעולה להר הבית חייב כרת. ובכלל מה לו לאדם להתעסק עם דעת שכניו. אנחנו עובדים את בורא עולם לא את השכנים. בדרך התורה נלך לקדש שם שמים.

"יתירה מזו. אלף החרדים שעולים כיום להר הבית, רובם המוחלט התייעצו עם רבנים לפני שעלו, והחלו לעלות רק אחרי שקיבלו את ברכתם. מתוך כך גם שכניהם וקהילותיהם יודעים שאין בכך לא כרת ולא איסור. המעגל השני שאינו מודע לכך, גם הוא סבור רק שזה ענין "שנוי במחלוקת". וככל שיותר יהודים עולים, כך ההלכה הולכת ומתלבנת בקרב קהלים רחבים יותר. כיום כבר גם עיתונאים רבים יודעים וכותבים שיש מקומות המותרים בכניסה, גם לדעת הרמב"ם שסבור שהקדושה נשארה גם בחורבן הבית. אגב, לדעת הראב"ד מאז החורבן אין שום איסור כרת בהר הבית. גם לא במקום העזרה ובקודש הקדשים.

"מקום העזרה תופס מהר הבית של ימינו שטח של בין 3 ל-5 אחוזים. רק בהם אסור להיכנס ללא טהרת אפר פרה. שינוי הגודל תלוי אם נוקטים בגודל האמה כשיעור הגרח"נ או כשיעור חזו"א. בתשעים וחמש אחוז מהר הבית מותר לטמא מת להיכנס במורא מקדש, לאחר טהרה במקווה וחליצת נעלי עור כביום כיפור. אז נכון שיש מי שלא יודעים למקם את האחוזים הבודדים הללו, זה מזכיר את הגמ' בשבועות על בן בבל שנעלם ממנו מקום המקדש. אבל כל מי שחקר פעם את הטופוגרפיה של הר הבית, או נכנס לשם וראה במו עיניו את ההר מראשו ומפלסיו, אינו יכול שלא לקבל את דברי הרדב"ז שהתיר בשופי את הכניסה להר הבית מלבד לשטח העזרה לפי המשנה במידות".

זה נכון שיש נציגים של הישוב הישן והפלג הירושלמי תלמידי הגר"ש אוירבך בירושלים שעולים להר הבית?

"ברור שיש, זה הרי התפרסם בקווים בשנים עברו כשזה עוד היה חידוש. להר הבית עולים יהודים מכל המגזרים, זו הרי עיר שחוברה לה יחדיו, "שעושה כל ישראל חברים". כל חילוקי המפלגות והמגזרים קיימות עד הכותל. זכיתי לעלות להר הבית עם חסיד גור וחסיד הגר"ש אלתר יחדיו, עם רב מפוניבז', מגרודנא וממעלות התורה יחדיו. ההתעוררות וההשתוקקות אוחזת בכולם, בלי הבדלים".

מימין: הרה"ח ר' שמשון אלבוים בהר הבית (צילום: מנהלת הר הבית)

האם אתה מרגיש שמתנגדי העלייה להר הבית בימינו, בסתר ליבם אינם מצפים לחידוש "עבודת הקרבנות", כי הם אינם מתחברים רגשית לטקס שנראה כאטליז, וכפי עדותה של תיירת נכרית בשם מרגרט תומאס שביקרה בירושלים בחג הפסח תרנ"ה (1895), וכתבה ביומנה בהאי לישנא:

"יהודי אשכנזי הסביר, שרוב היהודים אינם מצפים לחידוש הקורבנות, שהותקנו רק כדי לתת סיפוק למושגים של עם, שאך זה נגאל מעבודה זרה. הכבש של פסח נשחט- לפי דבריו- כדי להבליט שנאתם להערצת החיות אצל המצרים[2]".

וכבר מצינו ברמב"ם: "היה הנוהג המפורסם בעולם כולו הרגיל אז הקרבת מיני בעלי החיים. לפיכך לא חייבה חכמתו יתעלה שיצווה אותנו בעזיבת כל מיני העבודות הללו ולהזניחם ולבטלם, לפי שזה היה אז מה שלא ייתכן לקבלו לפי טבע האדם. ולפיכך הניח אותם מיני העבודות, והעבירם מהיותם לנבראים ולדברים דמיוניים – לשמו יתעלה" ('מורה נבוכים' חלק שלישי פרק לב, בקיצורים), שממנו מובן משמעות "אחרת" ב"עבודת הקורבנות"...

"חלילה. לא מצאתי יהודי ירא שמים שיאמר כך. גם הרמב"ם שנותן טעמים למצוות, ואומר שהקורבנות נאמרו לעם ישראל בזמן שהוא היה קשור לעבודת אלילים, לא אמר לרגע שמדובר בטעות או במצוות מיותרות חלילה. גם הסברו על אז עדיין שייך כיום. נפש האדם ויצריו לא השתנו, ולא עברו טרנספורמציה מאז. ברור שגם כיום מצוות הקורבנות בתוקפם. הם נותנים מענה לצורך נפשי גם כיום, כי יש צורך בפולחן לכל אדם באשר הוא.

"צא וראה את רבבות אלפי ישראל הכמהים לכל מיני טקסי קודש. ולהבדיל את אלו הנוהרים לטקסים אליליים בשדות זרים, רק בגלל שהיא נמנעת מאיתנו במקום מקדשנו. אני רואה ברוחי מעמדי קודש בבית המקדש, בו ראש ישיבה ליטאי חבוש בפארק, ואדמו"ר חסידי לבוש קָפּוֹטָה מתרגשים לראות כהנים במעמדם, שוחטים פרים וכבשים, עולות ותמידים, כדי להתקרב אל השם במעשים ולא רק במילים, משתוקקים לאכול שיריים מקרבנות השם תודות ושלמים. ואת החוטאים רצים אל הכהנים עם חטאות לכפר ולמרק כל חטא ועוון בהתקרבות מחודשת אל הקודש.

"לא רק שנפש האדם לא השתנתה מאז מתן תורה, אנחנו גם ממשיכים לשחוט ולאכול פרים וכבשים כמאז. כפי שאז העם חפץ בכך, גם בימינו כך. גם הרמב"ם עצמו לא העלה על דעתו לומר שמצוות המקדש בטלות כיום חלילה. זוהי בורות לחשוב כך. הרמב"ם עצמו שכתב את 'המורה', כתב ביד החזקה את הלכות בית המקדש בפירוט רב. ואגב כרת, הרי הרמב"ם פוסק גם כיום שכל מי שנמצא בירושלים בי"ד בניסן ולא מקריב קרבן פסח במזיד, חייב כרת רח"ל. אדמו"רים ויראים היו מתחמקים להיות בדרך רחוקה, כדי שלא לעבור על כך אפילו באונס.

"אגב, אפילו על גזירות חז"ל למדנו ש"בטל טעם לא בטל דבר", כל שכן שמצוות התורה אינן בטלות כאשר הטעם שנראה לנו בהן, אולי לא שייך בימינו. ואם את מצוות ברית המילה אנחנו ממשיכים לקיים בשמחה, למה שמצוות הקרבנות ייראו לנו מוזרות. כל עוד העם אוכלים ושותים בשר ויין, ומביאים מנות ומנחות וסידורי פירות למי שמבקשים להודות, למה נגרע לבלתי הקריב את קרבנות השם במועדם?".

תודה רבה

[1] פסיקתא רבתי פיסקא לו, מובא בילקוט שמעוני ישעיהו רמז תצט, זבחים קז ע"ב

[2] מיכאל איש שלום, מסעות נוצרים לארץ ישראל, עמ' 828.

תוכן שאסור לפספס
215 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
90
איזה רבנים בדונו מתירים לעלות להר הבית??
יאיר27.11.22
הרמב"ם. הוא רלוונטי לכל הדורות. לא נראה לי שבדורנו יש מי שמתקרב לקרסוליו
משה27.11.22
הרב זלמן נחמיה גולדברג זצל, הרב יעקב רוזנטל זצל, הרב מלינוביץ זצל עורך הראשי של שוטנשטיין, הרב טנדלר, הרב יצחק ברקוביץ, הרב יצחק שלמה זילברמן זצל, הרב יצחק ברנד, הרב אליהו ובר, ויש עוד גדולים שהתירו בצנעה ובאופן אישי, כגון הרבי מבעלז, ר' אשר וייס ועוד
מרדכי02.12.22
הרב זלמן נחמיה גולדברג אסר, יש ראיון ב"משפחה" בו הוא תוקף את אלה העולים. ובל מקרה, הרשימה שמנית אינם גדולי ישראל... וגדולי ישראל אסרו ואוסרים
משה04.12.22
89
מי האמין שיבנו בתי מדרש מפוארים כגור בעלז ויזניץ לתפארה?!... הוא מזכיר רק בתי מדרש אשכנזים, כי הספרדים לא מקימים, הספרדים מתכננים להשתלט על בתי מדרש ומוסדות אשכנזיים.
כי טוב25.11.22
88
גם אם היה מותר. אין שום היתר להגיע לשפיכות דמים בכל העולם ביגלל התאווה. של ניצחון להראות שהיהודים. הצליחו להראות לערבים היתגברנו עליכם. המחוממי מוח לא רואים את התמונה הכוללת הם רק מיוחמים על להראות ניצחון
דוד 25.11.22
עם כל הכבוד, מי שלא רואה את התמונה הכוללת אלו הם המתנגדים. אדרבא, ככל שנברח מפניהם כך יתחזקו לרדוף אחרינו, כמו שכתוב בגמרא "תחילת נפילה ניסה". וזה מוכח גם במציאות. האם בשם הפחד נתפנה גם מכל העיר ומכל הארץ ומכל העולם?!
DD27.11.22
מוכח במציאות שכל פעם שיהודים עולים להר הבית דם יהודי נשפך כמים. טיפש מי שחושב שניתן לשלוט באש הלהבות הללו.
מוכח במציאות??03.12.22
"כל פעם שיהודים עולים" איפה עתה חי כל יום ויום (כשפתוח ליהודים) עולים מאות ויש ימים שאף אלפים עולים!! ואדרבה המציאות הוכיח שכל שעולים יותר יהודים הערבים מתרגלים לזה ונרגעים אי אפשר בכלל להשוות המצב כיום לשנים ספורים שעברו... ועוד היד נטוי'
משה07.12.22
תתחיל ללמוד קצת אמונה ובטחון בד'-ובמקום לפחד מהגויים ומהערבים קדש שם ד' בעולם
קשקוש03.12.22

הצגת כל התגובות

87
אני לא יודע מה עם ר' אלבוים היקר... אבל אני מתפלל 3 פעמים ביום ''ובנה אותה בנין עולם'' וכן בברכ''ז ''ובנה ירושלים עיר הקודש'' שה' יבנה. לא אנחנו. ואני לא תופס את ההבנה שלו, כל גדולי ישראל לא ניסו להקריב קורבן בפסח או לעשות מצ'ינג לבניית בית המקדש. אז מי שמך לראש?! אוווווי הגלות.... אבא תבוא כבר....
ישראל24.11.22
אני גם מתפלל הרחמן הוא יפרנסנו בכבוד וגם וחוננו מאיתך חכמה בינה ודעת
חיים28.11.22
86
לגבי הסילוף של שמשון אלבוים בירושלמי הידוע במע"ש "זאת אומרת בהמ"ק קודם למלכות בית דוד", ביארו זאת כבר הרבה גאונים וצדיקים (השל"ה ב'תולדות אדם, בית דוד', ובעל 'עבודה תמה', ועוד), שהכוונה שבהמ"ק יבנה בימי משיח בן יוסף, ולכן זה קודם למלכות בית דוד, וזה גם ההסבר על המדרש שמשיח בן דוד בא ועומד על גג בית
משה24.11.22
אז מה הסילוף? בית המקדש קודם למלכות בית דוד לפי כולי עלמא. אז זה הזמן לבנות ולא לקשקש....
מאיר26.11.22
קןדם כל ההלכה כבבלי בכל דבר, ולא כירושלמי, ובבלי כתוב בכמה מקומות (ואחד מהן מגילה יז, ב, יח, א) שקודם בא דוד, ואחרי זה בא תפילה, ואחרי זה קרבנות, וכפי שהמהרש"א כותב שם שבעתיד על כרחך יהיה כן, שיבוא קודם דוד שזה מינוי מלך, ורק אחרי זה יבנה המקדש! שנית אתה חולק על השל"ה ב'תולדות אדם, בית דוד', שכותב
לפי הירושלמי משיח בן יוסף יבנה המקדש, ול27.11.22
85
חזק! אל תתבייש מהמלעיגים, הלוואי יכולתי להצטרף לעלייה, אבל כבול אנכי בדעות "חברתיות" (כמו רוב הציבור). הרבה מאנשים שהם נגד הר השם, הם בעד נסיעות לקברים בארץ עמים.
בתוך עמי24.11.22
84
אומרים את העניין הזה בפתח אליהו לפני התפילה: קול דודי דופק פתחי לי...שראשי נמלא טל... שהקדוש ברוך הוא רוצה לשוב להיכלו אך צריך את התערותא דלתתא של כלל ישראל לבנות את המקדש עיין שם בפנים. אשריכם ישראל שפועלים לאקמה שכינתא מעפרה ולאתבה שכינתא לאתריה ויעול מלכינו בהיכלו במהירה דידן אמן.
אריה24.11.22
התערותא דלתתא זה תשובה, ותפילה, כפי שזה כתוב בכל המקורות, וכפי שאמרו חז"ל: אין מראין סימן גאולה עד "שיבקשו" את שלושתם, מלכות שמים, מלכות בית דוד, ובניין בית המקדש, ואין בקשה אלא תפילה, היינו להתפלל על בניית המקדש, וביאת המשיח, אבל לא כתוב "לבנות" המקדש, כפי הסילוף של אלבוים, אלא כתוב "לבקש" ולהתפל
דודל25.11.22
לא כתוב לבנות?? בתורה שלי כתוב ועשו לי מקדש
געצאלע 09.02.23
פתח אליהו הוא חלק מספרות מזוייפת שכתבו משה די לאון וחבריו מספרד הנוצרית. הגיע הזמן לדעת
משה25.11.22
שנמשיך עוד ועוד
נכון לגמרי03.12.22
83
חוטא ומחטיא. מסתמכים על רבנים הזויים בושה שאתם נותנים לו בכלל במה.
ציפי24.11.22
את תשבי בשקט מה לנשים ולתורה
לא להתערב24.11.22
צודקת מאה אחוז
מלי24.11.22
יחי הבורות
כדאי ללמוד משהו לפני שתוקפים24.11.22
ציפי, המטבח מלוכך.
מוטי 24.11.22
אתה מלוכלך לך לטבול
ציון25.11.22
הכי ענייני שלך?
ציפי25.11.22
תודה צדיק אני מאשרת לך לנקות
דפור25.11.22
82
"אך לא יעלו כהני הבמות אל מקדש ה' בירושלים"
אני 27.11.22
81
לשכנו תדרשו ובאת שמה ......... [דברים י"ב ה'] ...............
בית ה' נלך25.11.22
80
פושע ישראל חוטא ומחטיא.
מני25.11.22
פושע זה מי שממציא הלכה (בל תוסיף) כאילו ח''ו יש איסור לעלות להר הבית
געצאלע 09.02.23
79
עוד דפוק שמחפש צומי !
יהודי24.11.22
78
אנחנו יודעים כבר מהגן שמשיח יתגלה ואז ירד בית מקדש של אש. לא ידעתי שבמקום לחכות לו אז אנחנו צריכים להפשיל שרוולים ולקחת מלט ולבנים... באמת חבל שכבר 2000 שנה לא חשבנו לעשות את זה, עד שבא הרב טלבוים ואמר לנו לעשות את זה...
יהודי24.11.22
זה זוף הבעיה שאתם פוסקים על פי התורה של הגננת מהגן ולא מתוך המקורות
משה02.12.22
אם היהדות שלך מבוססת על מה שלמדת בגן, כדאי שתפתח ספרים, למשל הרמב''ם: מצווה לעשות בית לה' להיות מקריבים בו קרבנות וכו'
געצאלע 10.02.23
77
יש ידיעה מצדיקים בדור שגם המגיפה שהיה בקורונה היה בגלל שכחת בית אלוקינו. לכן ה' הוציא את כולם מבתי הכנסת ואמר אל תחשבו שבית הכנסת זה במקום בית המקדש. עשנכנסין לבית כנסת ואומרים יהא שמיה רבה מבורך הגמרא בברכות ג' אומרת הקדוש ברוך הוא מנענע ראשו ואומר אשר המלך שמקלסין אותו בביתו כך. מה לא לאב שהגלה
אריה נתנאל24.11.22
רפואה שלימה! איזה סילופים, והזיות, והמצאות, ופרשנויות אישיות שלך בהנהגת הקב"ה, ועוד דברים המנוגדים להלכה, מאחל לך שתתפקח להבין שרק תשובה ותפילה יזרז את הגאולה ובניית המקדש ולא כל מיני מעשים לא נכונים ואמיתיים, ששום גדול בישראל לא עשה, ולא טען שבגלל זה יש צרות, כמו שהמצאת.
תכוון באתה חונן בינה והשכל25.11.22
76
אבוי לנו אם הר הבית יהיה בידינו. הפריצות שיש בכתל תהיה גם שם. לא סתם ה' לא נותן לנו שליטה . לצערנו הם שומרים על המקום יותר טוב מאתנו. לא תמצא שם פריצות. כשה' ירצה ונהיה ראויים ידע איך לתת לנו. בתקוה לגאולה בקרוב.
א.ד.27.11.22
לא ראית ערבים משחקים שם כדורגל ?!! ואפלו קוברים מתים שם..?!!
אבי כהן28.11.22
75
האלבוים הזה נראה לי צולייגער ממולח ואני לא קונה את ״כיסופיו השמנוניים״ להר השם יותר מהצהרה ממוסדת של כל פוליטיקאי. ורגל העגל הלאומני אותו הוא משרת מבצבץ בהתעלמותו מהאסון שמעשים לא מחושבים עלולים להמיט על המוני ישראל אם המטורפים שהאלבומים הזה הוא נושא כליהם יצליחו להצית את העולם המוסלמי סביב נושא הר
מנחם מנדל26.11.22
74
בזכות העולים להר ה' ייבנה המקדש כמו שקיבוץ הגלויות והקמת המדינה בזכות עליית תלמידי הגר"א וכל חובבי ציון בהמשך, וכל הערב רב שמתנגדים כמו אז כך היום דינם כמרגלים
אריה25.11.22
73
יישר כח גדול להרב שמשון אלבוים אין איסור כרת בהר הבית , כמבואר במשנה כלים פ"א מ"ח, ורק בעל קרי וזב וזבה ונדה ויולדת אסורים בהר הבית , לבעל קרי מספיק מקוה ואין צורך במעין, אנו ידועים בבירור שתחת כיפת הסלע נמצא אבן שתיה, כמבואר ברדב"ז, והוכיחו זה בכמה מאמרים, המסורת על מקום המקדש, חצרות בית ה' , המקו
יצחק ברנד25.11.22
הזכרת החזון איש, ובכן החזו"א בנושא הקרבת קורבן תמיד בזמן הזה (מנחות סימן ל' אות ה') "ואפשר דבזמן הגלות פקעה מצות תמידין, ולא מחמת אונס אלא זו בכלל גזירת הגלות וכדכתיב ולא אריח בריח ניחוחכם".
יצחק ברנד 27.11.22
מי שכתב הערה הקודמת זה לא יצחק ברנד , וכעת יצחק ברנד מדבר החזון איש מנחות ס' ל' ס"ק ה' לא כתב שבזמן הגלות אי אפשר להקריב תמיד, אלא בזמן הגלות יש דין שצריך להקריב מקודם תמיד של שחר ואח"כ בין הערביים, ולא הפוך, משום שאין מחנכין המזבח אלא בתמיד של שחר , משא"כ כשנפגם המזבח ותיקנו, שאין כאן גלות, ניתן
יצחק ברנד28.11.22
כעת זה לא גלות??? המקום שנהרגו ונפצעו בו הכי הרבה יהודים מאז אחר השואה, זה במדינה שאמורה להיות "הכי בטוחה ליהודים".. ושים לב שזה על אף שבכל חו"ל גרו ב70 שנה האחרונות יותר יהודים מאשר אצל הציונים, וזה לא מתאים באחוזים שהכי הרבה הרוגים ופצועים יהודים, יהיה דווקא אצלכם. שזה מוכיח שנכשלתם בענק, לא הבאת
הבלוף של הסלפן בריתי יצחק29.11.22
גם בזמן המקדש הראשון והשני נהרגו אלפי יהודים בא"י ואף אחד לא חושב שהי' גלות...
משה07.12.22
גלות לא נמדד לפי הרוגים ופצועים. גלות זה מצב נתון, אם אתה מחוץ לבית שלך - גלית, חזרת הביתה - הסתיימה הגלות. וגם אם הבית דולף ויש לו חסרונות, בגלות - אתה לא.
יהודה06.12.22
הוא אומר רק על תמידין, ע"ש.
DD27.11.22
נכון הוא אומר על תמידין, וזה סותר כליל את שיטתו של אלבוים, לשיטת אלבוים צריכים לחדש כל יום את קרבן התמיד. ובכלל לשיטת אלובום זה דבר זר שיש בכלל כזה דבר ששמו "גזירת הגלות", מה? משום זה א"א להקריב קרבן התמיד, על אף בזמן שאין שום אונס, ויש אפי' רשות?.. דו"ק ותשכח !
AS27.11.22
72
צריך להתבטל לתלמידי החכמים האמתיים שחיים בדור ואם הם אמרו שאסור לעלות אז אסור!!! אין שאלות!
רוחמה24.11.22
צריך להתבטל לתלמידי החכמים האמתיים שחיים בדור ואם הם אמרו שאסור לגלוש באינטרנט אז אסור!!! אין שאלות!
חיים28.11.22
71
רואים את תהליך הגאולה עולה ומתקדמת.
מרתק24.11.22
70
רמב"ם הלכות בית הבחירה פרק א' הלכה א' מצוות עשה לבנות בית לה' מוכן להיות מקריבים בו הקרבנות, וחוגגין איליו ג' פעמים בשנה שנאמר ועשו לי מקדש, אין כזה דבר בתרי"ג מצוות של יהודי מצווה למלאכים בשמים, שום בית מקדש לא נופל משמים, מצוות נתנו לעם ישראל בשר ודם לא למלאכים, בדיוק כפי שפסק הרמב"ם זיע"א....
דוד24.11.22
69
שמצווה בימינו לבנות את בית מקדש בעצמנו וכמו שכתוב שניסו לבנות את בית במקדש בזמן ר' יהושע בן חנניה וכך יהיה אם ארץ ישראל תבנה לפני ירושלים וירושלים לפני המקדש ורק אם לא נזכה חישינן שבית המקדש ירד משמים ורק אחר כך יבנה בית המקדש. מצבינו מתאים לסדר הראשון שאנחנו נבנה את בית המקדש
ר' חיים קנייבסקי כותב בטעמא דקרא על ישעי26.11.22
בית המקדש לא ירד מן השמים אלא אנחנו נבנה אותו בע"ה. האמונה בדבר ירידת בית המקדש מן השמים לא קיימת בחז"ל ומקורה בנצרות!!
משה27.11.22
זה האשמה חמורה להאשים בה את רש"י.
שם28.11.22
רש"י לא אשם. פשוט באירופה היה קצת שיבוש במסירת המסורת עוד לפני רש"י.
משה29.11.22
68
שוב כתבה בתת רמה מהכותב, שבכל כתבה המגמה שאליו הוא מכוון ברור, וניכר איך שהוא מעקם את הנושא לכיוון אליו הוא רוצה. מעניין למה אין הכותב שואל האיך זה שאין אפילו פוסק גדול בתורה א' (שבחיים לדרוש מהמתים הוא יודע) שמסכים למה שהוא עושה. ידוע לכל מה שאמר ראש ישיבת חברון בנושא.
דורש לציון שלא יחללהו שועלים קטנים25.11.22
67
ספק כרת!!!!!! בושה לאדם "חרדי" שלא חרד מאיסורים. ועוד שיש איסור להחיש את הקץ. מתגרה באומות, וחשש פיקו"נ
אאאאאאאאאאאא25.11.22
66
המהרש"א כותב מפורש שקודם יבוא המשיח ורק אחרי זה יבנו המקדש, מהרש"א (מגילה יח, א), וז"ל: כיון שבא דוד כו'. משמע ליה מהכא שבא דוד כדאמרינן פרק כ"ג, ג' מצות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ, להעמיד להם מלך, ולהכרית זרעו של עמלק, ולבנות בית הבחירה, ומסיק להעמיד להם מלך מקודם, "וא"כ לעתיד נמי ודאי יהיה כן", וכיו
מהרש"א משיח בן דוד יבוא לפני שיקיימו המצ24.11.22
65
פסק הרמב"ם מפורש כי משיח בונה המקדש ואין חולק עליו בנושאי כליו ואין לזה שייכות עם הא דמקריבין קרבנות על אף שאין שם בית.
סאלאט24.11.22
משיח בונה מקדש ז''א שזו מצווה עלינו, ולא מצווה על הקב''ה לשלוח לנו מקדש משמים
געצאלע 10.02.23
64
מבטלים תלמוד תורה לבנין בית המקדש חוץ מתשב"ר
1224.11.22
63
גם החת"ס בתשובה (יו"ד רל"ו) נראה שלא כתב להלכה למעשה, שהרי כבר הכריע באו"ח (סי' רח) דבנין ביהמ"ק צריך להיות ע"פ נביא,
1124.11.22
62
לנענעה 4 מינים גם נראה מוזר ב2023
בני ברק28.11.22
61
ישנה בעיה, ביהדות, שבשמה הרב היקר מרשה לעצמו להתבטא, ההלכה נקבעת לפי כללים ברורים מאד ורק מי שהוסמך לכך יכול להביע בה דעה. בפרט בעינינים הנוגעים לאיסורי כרת
יהודי25.11.22
60
מה אתם מוכנים לעשות בשביל בית מקדש חוץ מלשבת בביתכם הממוזג ולהתרווח על הספה? לא יודעת אם צודק אך מה שבטוח שאנחנו ישנים...
תקוה25.11.22
הדבר הראשון שתוכל לעשות למען בניית בית המקדש (אם זה באמת כ"כ אכפת לך..), זה לעשות תשובה, ופחות לגלוש, ולהתנתק מהרע שבאינטרנט... והעיקר לא לסלף שלפי רוב הפוסקים זה ספק כרת העליה להר הבית!
פתח27.11.22
אוקי הבנו את הדבר הראשון .מה השני.? מה החרדים עושים היום בשביל שייבנה בית מקדש ??? יש לציין שגם אברהם אבינו הלך בדורו נגד אביו ונגד דעת כל האנשים. כנ"ל נוח בדורו, לא תמיד מה שכולם עושים זה נכון!!!
המברך יתברך ויתנתק מהאינטרנט04.12.22
59
אז במקום קורבנות מהחי יהיה קורבנות מהצומח כי קורבנות מהחי זה לא הומני ט במקום עבודת הכהנים יהיה עבודה של נשים וגברים בשם השווין ולא רק כהנים וכהניות אלא מכל שבטי ישראל ולא רק מישראל אלא גם גויים יוכלו להשתתף בעבודתו המקדש כי כולם שווים במקום שירת הלווים יהיה שירת נשים וגברים וכן על זה הדרך....
הרפורמים גם ירצו חלק במקדש 24.11.22
58
עוד הסבר ביארו גאונים וצדיקים אחרים (אגרות מהרש"ב ק"ל, שו"ת פרי השדה ח"ב סי' ט"ז, ועוד), שגם לפי הירושלמי ש"בית המקדש קודם למלכות דוד", משיח בן דוד יבנה המקדש, ומה שכתוב שהמקדש יכול להבנות לפני מלכות בית דוד, מדוייק הלשון היטב, דווקא לפני "מלכותו" ולא לפני "ביאת" בן דוד, וכפי שמבואר בהרבה מקומות ש
עוד ביאור בירושלמי24.11.22
57
המרואיין מדבר כדמגוג אמיתי - פונה לרגש ולא להלכה. וחבל שהמראיין לא מכיר מספיק את הסוגיא, וגם לא איך סוגיות כאלה אמורים להגיע להכרעה מעשית. כל העניינים הללו מוכרעים ע"י רוב גדולי הדור, לא לפי רגש "לאומי" כזאת או אחר של מי שלא גדול הדור. יש להתפלל שהקב"ה ירחם עלינו, ושלא יעניש אותנו כולנו על החטאים הג
מדל24.11.22
דמגוג אמתי זה השם האמצעי שלך. גם אתה לא דנת מצד ההלכה.
DD27.11.22
56
תת רמה של שאלות , תמהני אם לא שילמו על הכתבה הזאת , שאם לא כן הכתב לכל הפחות עם הארץ בור שלא למד קצהו של סוגיא זו אם זאת רמת השאלות שלו, וכבר פסקו גדולי רבותינו האחרונים שמה שקרוי היום הר הבית הוא ספק העזרה שכן הכותל של ימינו אולי הוא כותל העזרה, וגם אני אם לא ייתכן ששני הכתלים היו צמודים ממש וכן
המבין24.11.22
יפה כתבת. אכן הגאון הגדול בעל האגרא לישרים זצ"ל אמר שמשום שהכותל הוא ספק כותל העזרה אז אפילו בזמננו אנו צריכים טבילת מקווה לפני שנוגעים באבני הכותל. וגם הוא וגם מרן ר' אלישיב זצ"ל אמרו שראוי לחדש מצות שמירת המקדש ע"י כהנים ולויים, שיעמדו בחוץ להזהיר אנשים מלעלות ולהכנס.
מדל24.11.22
במחילה אבל דבריך הם חוסר הבנה גמור בהלכה. אם הכותל הוא כותל העזרה אז איסור דאוריתא להכנס לרחבת הכותל כי זה מחנה לוויה והר הבית. זה שיבוש ושטות גמור. הרדבז אומר מפורש שאין ספק שתחת הכיפה הוא מקום אבן השתיה ועושה חישוב עד לאן מותר להכנס. ובוודאי שמותר להכנס במחנה לוויה אחר טבילה מטומאות היוצאות מהגו
אריה24.11.22
אכן לשיטתם אין ללכת לרחבת הכותל של ימינו בלי טבילה , להיטהר מטומטת קרי וזב שמספיק לזה טבילה, וכן הוא מפורש, ומה שאמרת שמקום האבן וכו' כידוע נפסק שמוסיפים על העזרות ואין ידוע מה המקום שמסתיים העזרה, ולכן קפז אמות מהכותל שלנו לכל צד היו מחמירים לטבול, והבריסקער רב החמיר בזה כמפורסם שלא התקרב לרחבה
המבין24.11.22
א"א להגיב על הכל על רגל אחת, עכ"פ חובה להעיר שההאשמה על קרנות זרים היא שקר.
DD27.11.22
55
להלן מקורות שבית המקדש השלישי יבנה בידי שמיים ולא ביבי אדם! רב האי גאון אוצר הגאונים סוכה נ"ב, רס"ג אמונות ודעות ח', רש"י סוכה מ"א ראש השנה ל' ירמיה ל"א ג', תוספות שבועות ט"ו בשם תנחומא ותוס' השלם עה"ת פ' בשלח, תוס' הרא"ש שבועות ט"ו, ריטב"א סוכה מ"א, ראב"ן ר"ה סי' תנ"ט, רוקח בפירוש הסידור על אז ישי
מקורות שהמקדש השלישי יבנה בידי שמיים!24.11.22
54
כל הכבוד לרב אלבוים שלט"א. אשריומואשרי חלקו. אל יבוש מפני המלעיעיגים שמצפצפים כזרזיר "אחת שאלתי מאת ה' שבתי בבית ה' כל ימי חיי לחזות בנעם ה'ולבקר בהיכלו.." והמקום היחד שבו הם מבקרים הוא השטיבל...להקיא מהם ומהמונם...
יעקב מאיר שטערנברג26.11.22
53
הוא טוען שהיו צדיקים גדולים בעבר (אין לי כוח לחפש את השמות מיתוך הכתבה...) שניסו לבנות את בית המקדש-ואז למה לנו אסור. אז: 1. איך הוא משווה תצמו לצדיקים האלה? 2.אם הם לא הצליחו למה שהוא כן. חרטטן שיוצא נגד כל גדולי ישראל, מצווה למחות בו.
הונגט25.11.22
אשריו ואשרי חלקו, הוא עושה את מה שכולנו צריכים לעשות, עד שבסוף נצליח בעז''ה
געצאלע 10.02.23
52
אשריך ואשרי חלקך הרב אלבויים במשך מעל 20 שנה אני זוכה לראות את הגידול המבורך של עולים יר"ש העולים בטהרה ובשמחה ואכן המצב השתנה לבלי הכר, מי שרואה את זה לא יכול שלא להאמין בביניין הבית בימינו ממש.
כוסף למקדש26.11.22
51
עליה להר איסור כרת, משוגעים.
ציון25.11.22
50
גם החולקים, אנא עשו זאת מתוך כבוד להר לבית ולעצמכם וגם אם אחרי ברור מעמיק החלטתם שלא 'לבוא שמה' חפשו איך לקיים באהבה וביראה 'לשכנו תדרשו' ל'שכנו בביתו' ולשכנו בתוך כל אחד ואחד. העליות בטהרה הולכות וגדלות הולכות ומתקדשות
לשכנו תדרשו25.11.22
49
הח"ח כתב כמה פעמיים שבזמננו אין כלל מצוה או עניין להקריב קרבנות או לבנות המקדש! וז"ל: חוקי הקרבנות אין לנו בהם עשייה בזמן הגלות, כי אם ללמוד ולזכור את כל חוקותיהם ("תורה אור" פ"ו), "לבנות את ביהמ"ק אין צריך להוציא מעות על זה, גם אין צריך ליסע לירושלים בשביל זה, רק להימנע מחטאים המעכבים את בניינו,
שמואל24.11.22
48
מצוות עשה מדאורייתא לבנות בית לה' - מי שמתרשל ממצווה גדולה זו, ומתעלם מצער גלות השכינה הקדושה האבילה הנודדת שנים ודורות חוץ מביתה שכבשוה גויים אויבים, ומתעלם מהרוצחים הישמעאלים שמחללים שם את שם ה', ואת מקום מקדשנו יום יום בקריאות לרצח יהודים רח"ל, אוי לו אוי לנפשו, אוי לו בזה אוי לו בבא, מה יענה ליו
אשר24.11.22
אתה שוטה, שום צער השכינה לא מעניין אותך, אלא לאומיות מזוייפת, הישמעאלים נוהגים שם בצניעות, משא"כ כשאתם הצבועים תבנו המקדש המחולל והדמיוני, אין ספק שהרפורמים יעוררו מהומה שמגיע להם חלק מהמקדש, והנשים שלהם ישוררו שם במקום הלווים, וילכו בפריצות, וכל מצוות מורא מקדש יהפך לחוכא וטלולא, בגלל שוטים צבועים
אתה כסיל שבצבועים!27.11.22
47
מדבר יפה ולעניין. ממש החכמתי ומעניין לשמוע את הצד השני שסובר כל לעלות ולא סתם רק לדעת שאסור..
יויו24.11.22
46
בושה! איך אפשר לתת מקום לאנשים שדרכם היא נגד התורה???
ננ26.11.22
אלו שמתנגדים לעליה ולחידוש המקדש הם מתנגדי התורה. אתה צודק.
הרב דוד אמיתי26.11.22
45
אומלל ורדוד ביותר! מסכנים ילדיו.
יונתן25.11.22
44
הרב ש, אוירבך זצל כמו אביו , לחם וכתב נגד עליה להר
יצחק25.11.22
43
לענ"ד הקב"ה שלח דווקא מטורפים שכאלו שרוצים לבנות המקדש, ולהקריב קרבנות, לא כדי שבאמת נקום ונבנה המקדש, שהרי זה אסור לפני משיח (מהרבה סיבות ואכהמ"ל, תשאלו את גדולי הדור), אלא זה כדי לעורר אותנו שנתבונן כמה זמן המקדש כבר חרב, והכל בגלל שלא עשינו תשובה ולא בא המשיח, ולכן צריך להתעורר בתשובה, ושנרצה באמ
הלימוד שצריך לקחת לעצמנו24.11.22
42
שום סלתה ושום שמנה. חובבי הרפתקאות ותו לא
חושב24.11.22
41
ב"ה יש לנו רב ראשי.... הוא אומר שאסור לעלות להר הבית-אז אסור לא מחפשים קולות ולא יפה להתייחס לדעה הזאת בשם: איך אתה מתייחס לשכן שלך ה"בעלבת", שלא מעיין בספרות ההלכה, והוא רק קורא כותרות של עיתונים יומיים וסיכומי שיעורים של רבנים ראשיים
משה24.11.22
40
גדולי ישראל כבר כתבו התנגדות לחדש הקרבת קרבנות (וחלק מהם מלבד ק"פ), הנצי"ב (העמק דבר ויקרא כ"ו ל"א). החזון איש (מנחות סימן ל' אות ה'), רבי שלמה אליעזר אלפנדרי (בשו"ת מקדש מלך עמוד צ"ז). ה"ערוך לנר" בספרו שו"ת בנין ציון. רבי חיים נתנזון (תלמיד רבי עקיבא אייגר) שחיבר ספר שלם "עבודה תמה" נגד הסילופים
דעת גדולי ישראל בענין הקרבת קרבנות בזה"ז24.11.22
"ולכן היה נראה לענ"ד דוודאי בית המקדש לעתיד לבוא יבנה ממש בידי אדם ,ומה שנאמר "מקדש ה' כוננו ידיך" שנדרש בתנחומא שירד למטה, הוא בית המקדש רוחני שיבוא לתוך בית המקדש גשמי כנשמה בתוך הגוף, וכמו שירד במשכן ובבית המקדש אש של מעלה תוך האש של הדיוט שנבער בעצים, וכן נראה במכילתא" עכ"ל הדברים ברורים שביהמ"ק
ברוך25.11.22
סילפת את דבריו, ודילגת מה שהוקשה לו לפני כן, למה א"א לומר שיבנה המקדש בידי שמיים, משום שכתוב מהרה "יבנה" ולא "יגלה", ומביא על זה ראיה מלהלן סוכה נב, ב, שכתוב "ארבע חרשים" רש"י: חרשים: משיחים אומנים לבנין בית המקדש", היינו שרש"י כותב ששני המשיחים יבנו המקדש, ומכאן מקשה הערוך לנר שנראה שלא יהיה בידי ש
סילוף בניית המקדש בידי אדם, הכוונה בידי 27.11.22
39
כל פעם צץ משהוא עם דעותיו השונות והולך נגד התורה באיצטלבא דרבנן בטח עם זקן כובע חליפה יפה נראה חרדי ואיך עולה להר הבית שגדולי הפוסקים אסרו זאת ע'ז נאמר נבל ברשות התוירה וד''ל חילו ה' גמור
זהירות מכרת28.11.22
38
אסור לעלות להר הבית עד שיבוא המשיח והקב"ה יבנה את בית המקדש. כל גדולי ישראל. אשכנזים וספרדים אסרו את זה פה אחד
ירמיהו27.11.22
בל תוסיף - אסור להוסיף איסורים שאינם מפורשים בתורה.
געצאלע 10.02.23
37
למה אתם נותנים במה לחוטא ומחטיא אתם גם רוצים חלק בזה?
אחלה גבר25.11.22
36
הרב עובדיה לא ידע את מה שההוא יודע??? והרב אלישיב??? ומרן הרב קנייבסקי??? והחזון אי״ש???
ניתאי25.11.22
החזון איש בחידושיו לאבן האזל כותב בפרק ב ופוסק "ברור שאם ניתן להקריב כעת במקום המקדש יש לעשות זאת"!
הרב דוד אמיתי26.11.22
אבן העזר?
לך28.11.22
35
הברנש הזה מנסה לרקוד על שני חתונות בבת אחת, תוך כדי שהוא סותר עצמו, מצד אחד מביא הראב"ד שאין איסור כרת לנכנס להר הבית, ולפי זה מקום המקדש אינו קדוש בזמננו, וא"א כלל בימינו להקריב שם קרבנות, כי אין שם קדושה, וזה כמו להקריב בבני ברק או חיפה שזה אסור, כי קדושה ראשונה לא קדשה לעתיד לפי הראב"ד, אבל מצד
הסתירה העצמית של אלבוים25.11.22
ודאי שאין הלכה כהראב"ד, וגם הוא מודה לזה, וכן מבואר בלשונו. אבל לגבי קרבנות ציבור, הלא טומאת מת הותרה בציבור.
DD27.11.22
ההלכה היא, שטומאת מת נדחית בציבור, הלכה שהתקיימה עוד בזמן ביהמ"ק, ומשמעותה, שאם כל ציבור בני ישראל טמאים בטומאת מת, הכוהנים הלויים והישראלים, ואין איש טהור במחנה ישראל, הרי שעובדת היותם טמאים נדחית על מנת שלא תיבטל עבודת המקדש, וטומאתם הותרה לעת עתה, עד שתימצא דרך להיטהר מהטומאה, וכגון בטומאת מת, הט
משה27.11.22
טומאה התורה בצבור רק כשהכל כבר בנוי, ויודעים מקום המזבח, ולא חסר רק הקרבה, אבל כיום לא יודעים כלל מקום המזבח, ורבותינו האחרונים האריכו לבאר שלא ניתן להקריב קרבנות בזה"ז, והזכירו עיכובים רבים שיש והם: ידיעת כיוון מקום המקדש והמזבח ומדתו ואיכות בנינו, חיסרון אפר פרה, ריצוי ציץ, כהן מיוחס אמיתי, בגדי כ
דוד27.11.22
34
חולה נפש!!!!!!
tbh24.11.22
33
איסור כרת דאורייתא!!!!!!!!!!!!!!!!
איינער25.11.22
32
ישר כח לרב החשוב שמשון אלבוים
דניאל24.11.22
31
כל הכבוד על הכתבה, תענוג לקרוא סוף סוף עיתונאי שעושה עבודה שלו ומראיין רב ואינו מחשיב את עצמו כפוסק הלכות ולא מנסה לחנך את הרב אלא נותן לרב להסביר את שיטתו. בודאי שרוב גדולי ישראל חולקים, אבל בית המקדש לא חרב אלא בגלל שנאת חינם. כל אחד יעשה כרבותיו ושלום על ישראל.
שלום24.11.22
30
המחטיאו יותר מן ההורגו דורס ברגל גסה את ההלכה כאילו היו הפוסקים אחרונים עפר לרגליו עליו נאמר חסיד שוטה חוטא ומחטיא את הרבים!
טובה24.11.22
נראה שהוא דוקא ממזכי הרבים
כדאי ללמוד משהו לפני שתוקפים24.11.22
עוד אחד מצאצאי המרגלים במדבר שאמרו לא נעלה - סופם ידוע
יוד24.11.22
מוזר שנותנים לו במה
כל מילה פנינה25.11.22
נכון מאד
"חרד לדבר השם"25.11.22
29
כתבה יפה מאוד
מוטי24.11.22
28
גדולי ישראל לא עולים
חיים24.11.22
יש שעולים ויש עניינים הקשורים לגאולה האחרונה שיבואו קודם באיתערותא דלתתא
לשכנו תדרשו24.11.22
27
לפני עליה להר הבית לסוברים שמותר צריך לטבול במעיין מים חיים ולא מספיק מקוה כמו שכתוב בכתבה כי לטומאה היוצא מגופו חייבים מעיין מים חיים
אאאא25.11.22
26
הרמב"ם פסק לפחות פעמיים שהמשיח עצמו יבנה את ביהמ"ק (הל' מלכים יא, א, מעשה הקרבנות ב, יד), והראב"ד לא חלק עליו בזה, כך שזה הלכה לכו"ע!
דוד24.11.22
25
בספר "אלה מסעי" למהר"ם חאגיז (עמ' כ') מביא שהקיסר העותמאני פינה האשפות מכותל המערבי, ונתן ליהודים רשות לבנות המקדש, והבטיח להם שיתן להם את כל ההוצאות, והם בכו כולם וענו למלך: כי ע"פ אמונתנו אין בידינו לבנות המקדש מעצמנו, לפי שאנו מאמינים ומקווים שהבית הזה יהיה לנו בנוי מאת ה' מן השמים, כשיהיה ברצונ
סכנה גדולה לבנות המקדש לפני משיח!24.11.22
שממש לא יכולים לבטל מצות עשה מפורשת: "ועשו לי מקדש"!
ווארטים חמודים24.11.22
יש חיוב מ"ע ול"ת, לעקור, ולשבר כל הע"ז בא"י, וזה עוד קודם לכיבוש הארץ (ע"ז מה), ולשיטתכם שא"י בידי היהודים כיום, א"כ אסור להניח לשום עע"ז לגור בא"י, וחל עליך החיוב לשבור כל הכנסיות הנוצריות (רמב"ם ע"ז י, ו), מה עם החיוב הזה שקודם לכיבוש א"י, ובוודאי לבניית המקדש? לגבי מ"ע לבנות המקדש, יש כללים איך,
לא ווארטים אלא הלכה ברמב"ם!27.11.22
אם מן השמים לא מסכימים - אין זה פוטר אותנו מלשאוף לחלום ולפעול עם ק-ל במה שניתן. ננסה, ואם ה' ירצה יהיה בסעדנו.
שדג24.11.22
24
שנתיים אחרי שיבנו את המקדש ויראו שאין בו שום קדושה מיליונים יעזבו את הדת
אבי24.11.22
ושכחת את הרפורמים שירצו חלק במקדש, וכמו שהם קיבלו חלק מהכותל, יתנו להם גם חלק מהמקדש רח"ל, ועל כל זה יהיה אחראי שמשון אלבוי והדומים לו!
1224.11.22
לא, "כל זה יהיו אחראים" אתה וחבריך שמעכבים, ומציירים כאילו זה ענין ליחידים, וכך זוממים להשתלט רח"ל הרפורמים. אבל אם נתאגד, לא.
DD27.11.22
הרי לכותל יש יותר תומכים, וכל כלל ישראל בעד שהרפורמים לא יהיו בכותל, ובכל זאת הרפורמיות משתוללות שם כל ראש חודש בחילול גדול, כ"ש כשתבנו את המקדש הדמיוני שלכם, שכל גדו"י נגד זה, שבוודאי הרפורמיות יוכלו להשתולל שם ע"פ חוק, ולחץ מכל העולם, ולא תוכלו לעשות שום דבר, והחילול הקדוש יהיה רשום עליך, ועל אלבו
27.11.22
מזה אתה מפחד? אז אתה באמת לא מאמין בתורה...
אחד העם 26.11.22
הייתה על הדעת שנוכל להסתדר היום בבית המקדש? כהן גדול אשכנזי או ספרדי? חסיד או ליטאי? האדמור הזה ירצה ככה, והשני אחרת. איזה אדמו"ר או ראש ישיבה יבוא להתוודות על חטאיו לפני כהן הדיוט? וזה עוד לפני שהגענו לאישורי חניה למקורבים.
לפני קדושה 24.11.22
23
למה נותנים במה לאדם כזה בכלל???
אדם חושב24.11.22
22
בעלי התוס' עלו לא"י כדי לחדש עבודת הקרבנות?? בבקשה יש גבול לכל המצאה, תשתדלו לדייק, בכפתור ופרח פ"י זה מובא רק על רבי יחיאל מפריז שרצה זאת, אבל כלל לא כתוב שם על בעלי התוס', כפי ששמשון ממציא, בבקשה צריך לדייק ולא להטעות פה את הקוראים!
יעקב24.11.22
סליחה לא פ"י, אלא בפרק ו' זה מובא, רק על רבי יחיאל מפאריז, וכלל לא על בעלי התוס'.
יעקב24.11.22
יעקב האם רבינו יחיאל מפריז לא הי' מבעלי התוס?
ר יעקב 25.11.22
בכתבה כתוב "בעלי התוס" לשון רבים, שכביכול הם עלו לא"י, ורצו להקריב קרבנות, בשעה שמדובר ביחיד בלבד רבי יחיאל מפאריז, יתירה מזאת אלבוים הזה משקר, בעלי התוס כלל לא עלו לא"י, עיין שו"ת נודע ביהודה (תניינא יו"ד סי' רו) שכתב דבעלי התוספות לא עלו לא"י, בגלל שיטתם בכתובות (ק"י ד"ה הוא), דעכשיו אין מצוה כלל
יעקב27.11.22
21
החזון איש בנושא הקרבת קורבן תמיד בזמן הזה (מנחות סימן ל' אות ה') "ואפשר דבזמן הגלות פקעה מצות תמידין, ולא מחמת אונס אלא זו בכלל גזירת הגלות וכדכתיב ולא אריח בריח ניחוחכם".
דעת החזון איש24.11.22
החזון איש פסק להשתמש בחשמל בשבת רק מגנרטור. אתה משתמש בחשמל???
אמת מארץ תצמח25.11.22
זה לא רק החזון איש אלא כל גדולי ישראל! הנצי"ב (העמק דבר ויקרא כ"ו ל"א). החזון איש (מנחות סימן ל' אות ה'), רבי שלמה אליעזר אלפנדרי (בשו"ת מקדש מלך עמוד צ"ז). ה"ערוך לנר" בספרו שו"ת בנין ציון סי' א'. רבי חיים נתנזון (תלמיד רבי עקיבא אייגר) שחיבר ספר שלם "עבודה תמה" נגד הסילופים של אלו שרצו להקריב קרב
אגב לא בהמ"ק וקרבנות מדברים ממך, אלא משה27.11.22
"לכן בזמן הזה אי איתיהיב רשות להקריב קרבן פסח אין לבטל בשביל שאין לנו כהן מיוחס וסגי בבדיקת ד' אמהות אף שאין לנו יחוס אבות עד כהן שעבד" חזון איש )הלכות פריה ורביה סימן ב' דף יא(
אלי25.11.22
מי דיבר על קרבן פסח פעם בשנה? למיטב ידיעתי אלבוים תומך בהחזרת כל הקרבנות, להקריב כל יום קרבן תמיד, ועל זה ציינתי את החזון איש שכתב שביטול המצוה אינו טכני מחמת "אונס", כפי המצאת אלבוים, אלא זה מחמת גזירת "ולא אריח בריח ניחוככם", דהיינו אתה יכול להקריב עד מחר, אבל הקב"ה אינו רוצה זאת, וזה לא לרצון!
דעת החזון איש!27.11.22
20
אין שום הבדל בין "וקשרתם לאות על ידיך" לבין "ועשו לי מקדש". המדרש שאומר שביהמ"ק ירד מן השמים לעולם לא יוכל לבטל מצות עשה דאורייתא לקום ולבנות. שנפסקה ברמב"ם וכו'. אין שום דרך והיתר לחמוק מזה. כל יום שאנחנו לא מקריבים קרבן התמיד - אנחנו מבטלים מצות עשה. התירוץ היחיד שלנו הוא שאנחנו אנוסים. ואנחנו לא
ודאי שצריך לעלות. לוי יצחק כהן24.11.22
19
הרב שלי אוסר לחלוטין ואני לא חרדי....אז איך חרדים שמחמירים יותר עולים????
אריה24.11.22
18
ישר כח. ראיון חשוב ואמיתי. כדאי לכולם ללמוד ספר חגי. הוא מתאר את התפיסה הרווחת: העם הזה אמרו לא את בו עת בית ה' להיבנות. ואז אומר להם ה' בנבואת חגי: העת לכם אתם לשבת בבתיכם ספונים והבית הזה חרב. כדאי לראות את המלבי"ם שם. הוא מבאר שהעם אמרו לא הגיע הזמן שלפני הזמן לבניין הבית כי היה להם קבלה שקודם
אריה נתנאל24.11.22
מה הקשר בין זמן דוד ולזמן גלות? הרמב"ם פסק (מלכים יא, א), שהמשיח יבנה המקדש, בנוסף כתוב רק שצריכים "לבקש" מלכות דוד, ובנין המקדש, לא כתוב כלל "לבנות" אותה, אלא ההיפך רק לבכות ולייחל שיהיה כבר הגאולה ויבנו אותה, וכמו שאתה מבין שלא יעלה על הדעת להקים מלכות דוד מעצמנו, כך אותו דבר אין הכוונה לבנות המ
יעקב24.11.22
ש"לא יעלה על הדעת" להקים את מלכות דוד, כמו שאני לא מבין ש"לא יעלה על הדעת" לבנות את המקדש. שניהם מצות עשה דאורייתא בדיוק כמו להניח תפילין. מי התיר לך בדיוק לבטל אותם??
אני לא מבין24.11.22
17
בזכות הצדיקים האלו נזכה לבנין המקדש במהרה! אשריכם.
א פושטער איד24.11.22
"צדיקים"
רשע30.11.22
16
אסור לבנות בהמ"ק לפני שיבא המשיח, לשון הגר"א על תיקו"ז כ"ו, וז"ל: אלא שמוזהרין שלא ידחקו את הקץ, וכמ"ש בכמה מקומות במה יתערון למשיח באורייתא, אלא שמושבעין שלא יצאו מאליהם לבנות בית המקדש עכ"ל.
דעת הגר"א על בניית המקדש לפני משיח!24.11.22
חלילה לכתוב שאסור לבנות בית המקדש היעלה על דעתך שהגר"א יבטל מצוה מהתורה אתה מצטט משהו שכלל לא הבנת
יהודי קדוש24.11.22
זו שאלה טובה. אבל זה אולי כל זמן שהיו מושבעין . אבל כתוב מפורש בדברי רבי חיים ויטאל בהקדמה לעץ חיים שגזירת הגלות והשבועות היה רק ל1000 שנה - כל היום דווה אבל מכאן ואילך אין יותר גזירת הגלות והשבועות ואדרבה ה' רוצה לשוה לשכון בתוכנו אך ממתין להתערותא דלתתא. והגרא הסביר את השבועה ..אבל בכתבים בקול ה
אריה נתנאל24.11.22
קול התור זה ספר מזוייף, שכתב רב ציוני נלהב מהמזרחי, כל החוקרים מסכימים (ד"ר אריה מורגנשטרן ועוד), שזה לא מהגר"א, ולא מר' הילל משקלוב, (שאגב הוא לא היה כלל תלמיד של הגר"א כפי שזייפו בקול התור, ובהקדמת בני הגר"א לביאור הגר"א, מופיעים רשימה מתלמידי הגרא, ולא נזכר כלל ר' הילל משקלוב). עכ"פ הזוי שאתה מצ
AS24.11.22
זה סילוף ידוע בדברי המהרח"ו, ולא הבנת כלל את דבריו, כי הוא הביא את הפסוק השבעתי, שזה לא רק מדבר על איסור השבועות, אלא יש בזה רמזים לעוד דברים, והוא מדבר על השבועה שלא יכלו להיגאל באלף הראשון אפי' יעשו תשובה (מיראה, עיין חיד"א בשם הגדולים (ח"א ערך א' אות רי"ט), וכל זאת בגלל גזירת הגלות, משא"כ אחר אלף
עוד סלפן שמשבש דברי המהרח"ו24.11.22
האור שמח אמר אחרי ועידת סן רמו: "סר פחד השבועות".
שם26.11.22
אני מביא לך דא"ח מהגר"א שכותב בספרו, שהשבועה של דחיקת הקץ שלא לבנות המקדש זה עד ביאת המשיח, ואתה מביא לי מכתב מזוייף? (כבר היה פה שני כתבות ע"ז), וגם לפי המכתב המזוייף, לא כתוב כלל ש"התבטל" איסור השבועות, אלא "סר פחד", היינו בגלל שזה ברשות האומות, אז אין פחד ולא מורדים בבריטים ששלטו אז, ויכולים לקיי
סילוף ידוע על האור שמח!27.11.22
אתה מדבר שטויות שכבי עד הבוקר זה שנת 5500 תחילת שעה ראשונה של יום השישי היינו האלף השישי
לא נכון24.11.22
האור שמח אמר אחרי ועידת סן רמו: "סר פחד השבועות" ושהשבועות בטלות לאחר שהאומות נתנו רשות, וגם אם האומות יחזרו בהם זה לא משנה.
שם26.11.22
15
הוא חולק על הרמב"ם מלכים יא, א, שמשיח יבנה בית המקדש??
זז24.11.22
תעיין שוב. הרמב"ם לא אומר איך הדברים יהיו ("לא נדע איך יהיו עד שיהיו") והרמב"ם גם כותב "מצות עשה לעשות בית לה' מוכן להיות מקריבים בו קרבנות". והמנחת חינוך כותב שיש חיוב ומצוות עשה שמוטלת עלינו לבנות את בית המקדש. לגבי המשיח הרמב"ם מציע בתור אפשרות שיהיה הוא זה שיבנה, אבל החיוב ההלכתי הוא לאו דוקא על
שם26.11.22
סילוף גדול, 1. מה שכתב הרמב"ם "לא נדע איך יהיו עד שיהיו", דיבר לגבי האם אליהו יבוא לפני משיח או לא, וכן לגבי זמנה של מלחמת גוג, וכן לגבי מחלו' חז"ל על מה שיקרה בזמן הגאולה, אבל לגבי שמשיח יבנה המקדש, זאת פסק הר"מ פעמיים באופן ברור (מלכים יא, א, מעשה הקרבנות ב, יד), שהמשיח יבנה המקדש! 2. בנוסף במלכ
משה!27.11.22
14
אנשים מבולבלים.
ה' ירחם24.11.22
אתה צודק, אבל הבעיה היא שלא רק שהוא מבולבל, אלא גם מנסה לבלבל אחרים ולהטעות אותם ולהכשיל אותם באיסור כרת ע"י כניסה להר הבית.
מזעזע24.11.22
הוא באמת בלבל אותי... עם כל המקורות שהוא מוציא, מזל שיש פה מתחרים, ויש דעת תורה!!
ממש מזעזע24.11.22
השם יעזור מקווה שהוא יחזור בו מהר
חח25.11.22
13
אני לא מסכים עם כל מה שהוא אומר אבל צריך לדעת שעלייה להר הבית היא לא איסור כרת!!! הראב"ד כתב שנגלה לו ברוח הקודש שאין כרת בלעלות להר הבית וכן כתב המאירי בפסיקותיו וז"ל "שפשוט הוא שאין איסור בלעלות להר הבית" אז בבקשה אין לנו גדול כרוח הקודש ולא צדיק כהמאירי
ברוך גולדשטיין צדק24.11.22
חברה, שכחתם אבל ספק דאוריתא לחומרא
יהודי פשוט25.11.22
נכון. בטח כוונת מר לביטול כשיליש מהתורה שהוא קדשים וטהרות. וע"ז נאמר ספק דאו' לחומרא.
DD27.11.22
ומה אם איסור "במות"?
יהודי פשוט30.11.22
ומה לגבי האוסרים?
משה24.11.22
אם הראב״ד צודק אין טעם לעלות.
יצחק24.11.22
שנון
יודי24.11.22
עיין בדעת כהן.
לא נכון28.11.22
הגמ' כבר אמרה שלא בשמים היא והמון פוסקים חולקים
יויו24.11.22
רוב הפוסקים חולקים על הראב"ד, ומי אתה שתחליט שההלכה כהראב"ד?? וגם לשיטת הראב"ד שאין איסור כרת, אך בוודאי שיש איסור אף לשיטתו (עי' במקדש מלך עמ' לא-לו, שיש איסור תורה של מורא מקדש).
גולדשטיין היה מחבל שרצח 29 חפים משע!24.11.22
א' לא אמרתי שמותר אלא אמרתי שיש לנו גם פוסקים שמתירים ב' אתמול ראיתי איזה חפים מפשע רצח גולדשטיין
ברוך גולדשטיין צדק24.11.22
אכן הוא מביא אותה אך לא פסק על פיה והעולים עולים בטהרה רק למקומות המותרים ולא לאלו הדורשים מי חטאת
לשכנו תדרשו24.11.22
12
ויש המתעקשים לומר שמה שמצינו שהקב"ה יבנה המקדש השלישי, הכוונה בזה שישראל יבנו ע"פ ציווי ה', או שכאשר יבואו לבנות את הבית, יזכו לעזר נפלא מהשמיים ויסורו מהם כל המניעות בקיום המצווה וכו'. והבל יפצה פיהם, שכבר מבואר בחז"ל ובזוה"ק שהבית העתיד יהיה מעשה ה' בלבד, והבתים הראשונים חרבו כי היו מעשי בני-אד
רק הקבה יבנה בית המקדש השלישי!24.11.22
איי, כמה חבל שלא הייתם בימיו של ר' יהושע בן חנניה לטפוח על ראשו וללמד אותו כמה שהוא מסלף וע"ה!!
DD27.11.22
דווקא יש תיעוד על מה שהיה בימיו של רבי יהושע בן חנניה, ובמדרש אחר יש הוספה והשלמה על הסיפור הזה (מבראשית רבה) שגזרו לבנות המקדש בימי רבי יהושע בן חנניה, עיין לקח טוב (פסיקתא זוטרתא שיה"ש ח, ד), "פעם אחת גזרה מלכות הרשעה לבנות בית המקדש, ועלו ישראל המונים המונים, ובסוף חזרו בהם. בקשו לעמוד עליהם ול
AS27.11.22
11
למה לי אין בימה לשטויות שלי כל אחד נהיה מאן דאמר??? כל הרבנים אסרו זאת מה הנושא?? מחר תביאו כתבה מי אמר שיש אלוקים...
ישראל24.11.22
עם הארץ נטול השכלה
בני24.11.22
אני מקווה שאת הילדים שלך אתה שולח לממ"ד או אפילו לממ"ח כדי לקבל "השכלה"
אא03.12.22
צודק מאה אחוז
מלי24.11.22
10
כדאי לציין שהוא חסיד בעלזא, ורבו מתנגד כליל לעליה להר הבית, ובניית המקדש בלי משיח, ותמוה שהוא לא שומע לרבו בעניינים אלו.
בעלזער24.11.22
הוא לא חסיד בעלזא!!!!!!!!!!!!
הרבי מבעלז25.11.22
9
רבי עקיבא אייגר ניסה לחדש עבודת הקרבנות?? סילוף ושקר! רבי עקיבא איגר השיב לרב קלישר (שרצה לחדש קרבנות) שקשה לו לעיין בדברים מחמת זקנתו, אבל רע"א כלל לא השיב שהוא מסכים לזה.
המצאות24.11.22
8
במדרש רבה כתוב ההיפך ממה ששמשון אלבוים מביא, כתוב: "בימי רבי יהושע בן חנניה "גזרה" מלכות הרשעה שיבנה בית המקדש" (בראשית רבה סד, י). הרי שמבואר שזה היתה "גזירה רעה", ואם בניית המקדש ללא משיח, זה כביכול מצוה ומשהו טוב ורצוי, אז למה חז"ל מכנים זאת גזירה ממלכות הרשעה?? הרי ידוע שבכל חז"ל היכן שכתוב "
סילוף ידוע!24.11.22
טיפש הגזירה המרושעת בשביל להראות שה'לא חפץ בישראל עד ארגיע לשון שקר
עוד סילוף לא מבין כלום24.11.22
לא מובן מה שהגבת, שהגזירה היא לא שגזרו לבנות המקדש, אלא זה שהגויים רצו להראות שה' לא חפץ בישראל, מה הקשר בדיוק?? המילה "טיפש" שהשתמשת להגיב נגדי, מראה על איזה תסכול מסויים, וחוסר אונים ממקור ומילים פשוטות שמציגים לך מחז"ל, שבניית המקדש כונה בידי חז"ל "גזירה ע"י מלכות הרשעה", ולא כונה: כיו"ט, ושמחה ו
סילוף ידוע ע"י בעלי "גאולה טבעית"25.11.22
7
המשך מקורות שבית המקדש השלישי יבנה בידי שמיים ולא בידי אדם! ב"ק ס' ע"ב ואני עתיד לבנותה באש, ירושלמי ברכות פ"ד, שמו"ר ט"ו א' מ"ח ד', פסיקתא רבתי כ"ו ד"ה אמר ירמיהו, כ"ח ד"ה זו היא, כ"ט ד"ה נחמו, ל"ג ד"ה ילמדנו, זוה"ק בראשית כ"ח וישב קפ"ג בשלח נ"ט משפטים ק"ח וקכ"ו פקודי ר"מ פנחס רכ"א, מדרש הנעלם ח"
המשך מקורות מחז"ל שבית השלישי ירד משמיים24.11.22
6
ברוך ה' האתערותא דלתתא גוברת וכך גם ברכת ה' והשפע שיבוא מלמעלה. אשריך הרב שמשון שאתה עובד ה' באמת.
מיכאל24.11.22
5
’’צאי לך בעקבי הצאן’’ אם כל גדולי ופוסקי הדור לא עולים כנראה שיש סיבה .... מוזר במהלך הראיון לא נשאלה השאלה הפשוטה למה לא רואים שום פוסק או גדול מכל חוג או מגזר שיהיה שעולה בפועל להר הבית ? אתמהה
אורי24.11.22
כתבה מרשימה... אני חושב שהרב אלבוים לא בא לצאת ידי חובת כל השיטות והוא אכן מודע למורכבות אך דבר אחד ודאי שיש לקחת מדבריו והוא הכמיהה העזה שאמור להיות לכל אדם דתי ומאמין למקדש ולנוכחות אלוקית והיא תופיע ודאי על ידי כיסופינו לדבר וזה קודם לכל השיח סביב האם הפוסקים אוסרים או מתירים. הדבר המהותי הזה צרי
אבי.קומו ונעלה24.11.22
כול הרבנים אסרו עליה להר הבית זה איסור
נריה25.11.22
צריך להבין שכשהקב"ה מבקש מאיתנו לבנות לו בית הדבר הפוגע ביותר הוא לומר "בית מקדש ירד מן השמים".. כאילו אם אתה רוצה אז תבנה אתה ... יש מצווה נצחית "ועשו לי מקדש" זו מצווה עלינו. וזה גם סוד המקדש והרעיון שלו והוא שאנחנו מסוגלים ויכוחים לבנות מעון לשכינה ושהקב"ה חפץ לשכון בתוכנו. אם את זה לא הבנו אז או
אבי. קומו ונעלה27.11.22
כבר הגיבו פה אנשים שגם מצות בניית המקדש יש לה הגדרות ברורות מתי ואיך, המצוה היא רק אחר מינוי מלך, והכרתת עמלק (ר"מ מלכים א, א-ג ובכ"מ שם שצריך להיות לפי הסדר הזה דווקא), אגב לגבי הדמיונות שכתבת, להזכירך שהמקום שנהרגו ונפצעו בו הכי הרבה יהודים מאז הקמת המדינה, זה לא אחר אלא במדינה הציונית! שזה עובד
חטא המעפילים!27.11.22
בבית שני גם לא היה מלך והכרתת עמלק, זה מצוה שנוהגת תמיד, לפחות תודה בקרבן פסח
אשר28.11.22
נוכל. אלפי רבנים מתירים ועולים ולא זו בלבד אלא שמחייבים לעלות ולהיראות. תחזקנה ידיהם של העולים.
מאיר26.11.22
מאיר! זה לא הנושא כאן רק רוצה לציין שבכל השנים מאז הצהרת בלפור ועד ימינו נהרגו כמספר היהודים שנהרגו בעיירה אחת!!! באירופה.... אז בוא תפסיק להתמם ולהתעלם מן העובדות הכל כך ידועות גם לפני הקמת המדינה הרגו וטבחו בנו ה"י ומה שנשמע ממך זה כאילו שעד הקמת המדינה הכל היה לנו בסדר קוראים לזה סילוף שקר, התעלמ
אבי. קומו ונעלה27.11.22
מי שמחפש יראה שיש מאות ת"ח ורבנים שעולים בעצמם ומורים לאחרים לעלות, ובתנאי שמכירים בשואל שהוא יודע ורוצה להזהר בכל הדינים החמורים.
DD27.11.22
מעניין... כי דווקא יש גדולים ותלמידי גדולים שעולים מכמה מגזרים. ההבדל הוא שהם לא אמרו רק 'גדולים' אלא חקרו ודרשו 'לשכנו תדרשו' ומי לך גדולים כרמב''ם כרידב''ז ועוד. הסיבה שפסקה העליה במשך מאות שנים היא השלטון המוסלמי שהוציא להורג או הכריח להתאסלם יהודי שנתפס בהר או בקירבתו
לשכנו תדרשו24.11.22
4
"אם יאמרו לך ילדים בנה בית המקדש אל תשמע להן, ואם יאמרו לך זקנים סתור בית המקדש שמע להן, מפני שבנין ילדים סתירה, וסתירת זקנים בנין" (תוספתא ע"ז א, ג)
נערים שמנסים להטעות את ישראל, לבנות מקדש24.11.22
שעל ידו אתה מנסה לבטל עשה דאורייתא "ועשו לי מקדש". אין לכך שום היתר!
שוב מדרש24.11.22
יש חיוב וכמה מ"ע ול"ת, לעקור, ולשבר כל הע"ז בא"י, וזה עוד קודם לכיבוש הארץ (ע"ז מה), ולשיטתכם שא"י בידי היהודים כיום, א"כ אסור להניח לשום עע"ז לגור בא"י, וחל עליך החיוב לשבור כל הכנסיות הנוצריות (רמב"ם ע"ז י, ו), מה עם החיוב הזה שקודם לכיבוש א"י, ובודאי לבניית המקדש? לגבי מ"ע לבנות המקדש, יש כללים
שוב סילוף לגבי מצות בניית המקדש27.11.22
נו, ואז? אפי' אם נקבל את כל ג' הנקודות שהבאתם, האם זה אומר שאין להשתדל לעשות הכנה במקביל כבר היום?! תודה על האמת, אתה שונא את כל הרעיון, ולכן אתה מסית ומדיח, זה הכל.
DD27.11.22
תודה אתה על האמת, שלא קרבנות, ולא קדושה, ולא מקדש מעניינת אותך, אחרת היית עושה תשובה באמת, ויושב ולומד ומתפלל, במקום לחפש הרפתקאות, ואקשן, ונסיון להבעיר את כל המזרח התיכון (שזה כל מה שמדבר מגרונך ומהדומים לך), וכדברי הח"ח וז"ל: "לבנות את ביהמ"ק אין צריך להוציא מעות על זה, גם אין צריך ליסע לירושלים
AS27.11.22
3
מה הקשר להביא ראיה מתקופת רבי יהושע בן חנניה ולזמננו?? הרי תקופת התנאים לאחר החורבן, היה עדיין אפר פרה אדומה, ובגדי הכהונה, וייחוס הכהנים, וידעו מקום המזבח, ולא פלא שהיו יכולים להקריב קרבנות, מה זה קשרו לזמננו, שאין פרה אדומה ולא יודעים מקום המזבח?
ציוני בהשקפה פסולה, המחופש לחרדי חסיד!24.11.22
אתה מתחמק ב"לא יכול". אם תרצה - תוכל!
השאלה אם רוצים24.11.22
2
פושע חייב כרת שר"י בגללך ארבה יהודים נהרגים לך תדע כמה דם יש לך על ידים
אברהם03.12.22
1
שנמשיך לזכות ולעלות ולעורר רחמי ד' עלינו ולזכות לראות במלכותו בגלוי-בזכו קידוש ד' הגדול הזה של עליה בקדושה כמובן להר ד'
דברי אלוקים חיים03.12.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24