כיכר השבת

פרטים חדשים

הצילומים שהפלילו את מצית חנות הסלולר - ותרגיל הדיבוב שגרם לו להתוודות על מעשיו

כך נראו הדקות שלפני הצתת חנות הסלול בירושלים ודקות בריחת המצית ברכב לבן • וגם: תרגיל החקירה שהפיל את המצית וגרם לו להתוודות (חרדי)

42
חיים גולדברג | כיכר השבת | ט"ו בטבת | 08.01.23
הצילומים שהפלילו את מצית חנות הסלולר - ותרגיל הדיבוב שגרם לו להתוודות על מעשיו
(צילום: מצלמות אבטחה)

הצתת חנות הסלולר בירושלים: אחרי כתב האישום שהוגש נגד מצית החנות, אנו חושפים הערב לראשונה (ראשון) צילומים שאספה המשטרה במסגרת החקירה שהתנהלה לפני מעצרו.

בצילומים נראה רכבו של המצית נוסע בליל ההצתה מבית שמש עד רחוב הסמוך לחנות שהוצתה. באחד הצילומים ניתן לראות אותו צועד ברחובות גאולה לפני ההצתה. בהמשך נראה המצית בורח מאזור החנות. הרכב שבו נסע היה רכב לבן גדול.

בנוסף נחשף לראשונה תרגיל החקירה שנעשה למצית בתקופת מעצרו, שהפליל אותו והוביל לאישומו. התרגיל התבצע באחד מימי החקירה, כאשר בדרך לבית המעצר התפתחה שיחה בין המצית הנאשם ובין אחד החוקרים, שניסה לדובב אותו.

המצית מעד בלשונו ואמר לחוקר כי הוא לא התכוון לשרוף חנות. לדבריו, בעת שהגיע לירושלים מישהו גרר אותו למעשה הזה ולכן ביצע אותו. הוא הוסיף ואמר כי ישר התחרט על מה שעשה ולא סיפר על כך לאיש.

רכבו של המצית בכניסה לעיר
הרכב בגאולה, סמוך לחנות שהוצתה
צועד ברחובות גאולה
בהר חוצבים, בחזור לבית שמש

עוד שיתף המצית את החוקרים, שהוא חושש מהעונש שיוטל עליו בגלל הילדים שלו. כואב לו, כך הוא אמר, שילדיו יהיו במשך תקופה ללא אבא.

מקורב לנאשם אומר ל'כיכר השבת' הערב: ״המדינה צריכה לשחרר אותו לביתו, אפילו למעצר בית, יש לו ילדים ואשתו ילדה במהלך מעצרו. הוא יכול להיות במעצר בית. גם ככה הוא לא יכול לשבש את החקירה שהסתיימה, המשפחה שלו סובלת״.

הצתת החנות

לפני מספר ימים נחשף ב'כיכר השבת' התיעוד ממצלמת האבטחה של הצתת החנות בידי החשוד המרכזי נגדו הוגש כתב אישום.

האירוע כזכור התרחש סמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר, אז התקבל דיווח במוקד 102 של כבאות והצלה ירושלים על שריפה בחנות, בקומת הקרקע של בניין מגורים בן שתי קומות ברחוב מלכי ישראל בירושלים. למקום הוזנקו ארבעה צוותים של כיבוי אש ומנוף גבהים. הצוותים, זיהו שריפה מפותחת בתוך חנות למכירת טלפונים סלולריים.

לוחמי האש השתלטו על השריפה במקביל לפעולות סריקה ושחרור עשן מהמבנה ובדירות שסמוכות אליו. בחסדי שמים, במהלך הסריקות לא אותרו לכודים. כעבור זמן קצר הושגה שליטה באש.

מיד לאחר השריפה החנות, דווח ב'כיכר השבת' כי החנות הוצתה על רקע המאבק נגד חנויות הסלולר בשכונה, וזאת לאחר תקופה שקטה שבה לא התרחשו הפגנות בנושא.

ארבעה שבועות לאחר הצתת החנות, עצרה המשטרה תושב בית שמש, בן 20, בחשד למעורבות בהצתת חנות הסלולר. החשוד נחקר ביחידה לפשעים חמורים של משטרת ירושלים, שנטלה פיקוד על התיק. לאחר חקירתו, הוא הובא בפני ביהמ"ש, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשמונה ימים.

עורך דינו של החשוד עורך הדין רועי פוליטי אמר בדיון, כי "לחשוד הוצג תיעוד שהוא היה בירושלים באותו לילה ולא בבית שמש, והחשוד טוען שהוא היה בירושלים בגלל ימי הסליחות והוא הגיע להגיד סליחות, אני מבקש לשחרר את החשוד, שמונה ימים זה הרבה, זה נועד לשבור את החשוד".

השופט שמע את שני הצדדים והחליט להיענות באופן חלקי לבקשת המשטרה ולהאריך את מעצרו של החשוד רק בארבעה ימים, לאחריהן, ביקשה המשטרה לשחרר בתנאים מגבילים את החשוד, וזאת בהסכמה עם עורך דינו רועי פוליטי. ביהמ"ש נענה לבקשה ושחררו בתנאים.

כחודש לאחר מכן, עצרה המשטרה בבית שמש את יהושע דדון חשוד נוסף בפרשה - לאחר מרדף שערכה אחריו, ובית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים. המרדף כלל מספר פשיטות על הבית שלו, כאשר בלשים המתינו לו מחוץ לבית במשך שעות רבות - עד שהצליחו לשים עליו את ידם.

בעקבות הארכת מעצרו, יצאו הקנאים להפגנות מחאה סוערות בבית שמש וברחוב יחזקאל בירושלים, שם נגרמו נזקים למספר אוטובוסים, אך למרות זאת, ביהמ"ש נעתר גם לבקשה השנייה של המשטרה והאריך את מעצרו בשלושה ימים.

כעבור כשבוע, הודיעה המשטרה כי פענחה את הצתת חנות הסלולר - אך הודתה כי עצרה רק חשוד אחד בפרשה, כשלדבריה הוא החשוד המרכזי בהצתה.

לפני כשבועיים, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד המצית. על פי המתואר בכתב אישום, הנאשם הגיע עם חברו לשטיבלך 'זכרון משה' בירושלים בשעת לילה מאוחרת, שם ניגשו אליו שלושה אנשים והציעו לו לשרוף איתם את החנות. הוא הסכים מטעמים אידיאולוגים והם חילקו ביניהם את התפקידים. אחרי השעה ארבע לפנות בוקר, הם הגיעו לעבר החנות כאשר שלושה מהם עם לבוש ארוך וטליתות על פניהם, ואחד נוסף החזיק את השקית עם בנזין.

אחד מהם ניסה לפרוץ את דלת החנות בעזרת לום, והשני שבר את דלת הזכוכית של החנות בעזרת פטיש. השלישי נכנס לתוך החנות והחל לשפוך חומר דליק. בשלב זה, הנאשם זרק חפץ בוער לתוך החנות. כעבור רגעים ספורים חזרו, הוא השליך שוב חפץ בוער לתוך החנות - והפעם הוא גרם לפיצוץ בעסק, שבער עד לכיבויו על ידי כוחות הכיבוי שהגיעו למקום.

כתוצאה מכך, העסק הוצת כליל עם כל הסחורה שהייתה בתוך החנות. הנזק מוערך, לפי העובדות בכתב האישום, בסכום של 600,000 שקלים. בנוסף, נגרם נזק לרכב שחנה בסמוך ולכספומט נייד שהיו בסמוך לעסק. בנוסף, הוא מואשם כי נמלט לאזור מירון, ובכך ניסה להכשיל את ההליך השיפוטי - כאשר לא התייצב לחקירה. הוא מואשם בעבירות של סחיטה, הצתה ושיבוש הליכי משפט.

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
שישלם את הכל הרי הוא מחמיר הוא חסיד.
ירושלים08.01.23
חחחח לא חסיד אלא ספרדי בעל תשובה (דדון)
דובלה08.01.23
דדון הוא החשוד ''הנוסף'' נא לדייק
זעליג 09.01.23
27
פושע שישב שנה בכלא הוא וכל האנרכיסטים ממאה שערים
נתי08.01.23
למה רק שנה?
מישהו16.01.23
26
כואב לי על המשפחה שלו,אבל אנשים צריכים להבין שאי אפשר להזיק לרכוש אחרים סתם כי בא להם או לרכוש ציבור ושרוף פחים ולהשחית קירות ועוד חייבים יד קשה למען יראו וייראו
תושב בית שמש08.01.23
מה קורה בבית שמש , אחי, יש שם הרבה קיצונים, אתה מסתדר איתם?
בונבון08.01.23
יש הרבה רמות ברמה ב' יש את הקיצונים המפגינים ובג'2 התחילו גם לגור שם אבל ברמות א' ג'1 ד' ד1' ביקצור....
שירציון❤09.01.23

הצגת כל התגובות

25
למה לשחרר אותו? זה יכל להיגמר בשריפה של אנשים ישנים. זה רשלנות וחייב למצות איתו את הדין בחומרה. הוא לא שרף חנות במקום מסחרי בלי חשש שיפגעו אנשים.
אבי08.01.23
יש לך בעיה בהבנת הנקרא אף אחד לא רוצה לפטור אותו מעונש. כל הנדון רק על מעצרו לצורך חקירה
אב08.01.23
24
מאחלת לך מאסר ממושךךךךךךךךךךךךךךךךךךך, את כל החברים הקיצוניים שלך להפסיק עם השטיות ולהתחיל לחיות נורמאלי,ולא להשאר ילדים משועממים ולחפס אקשן בחיים!
טלי08.01.23
23
ואם היו נשרפות הדירות מלאות האנשים שמעל החנות גם אז מקורביו היו מבקשים לשחרר אותו ?
יריב08.01.23
22
ומאז שהתחילו לעצור אנשים- אין הפגנות.
אני08.01.23
21
לא מכיר הלכה הלכה כזאת לשרוף רכוש של מישהו בגלל שבא לך סוף מעשה במחשבה תחילה מסכן
גורניק08.01.23
20
ולמי שהוא הזיק אין ילדים?! אין שכל אין דאגות! סוף מעשה במחשה תחילה!
דניאל08.01.23
אז לפני שהוא עשה את זה היה צריך לחשוב על הילדים שלו
שימיק16.01.23
19
מצפה לעונש הכי כבד שאפשר לתת כולל תשלום מלא על כל הנזק+נזקים עקיפים+ריבית כי לציבור נמאס מהכנופיות האלה
נפתלי08.01.23
18
מדובר בפושע המסוכן לחברה . לא צריך להיות גאון הדור כדי להבין שעם קצת פחות מזל היו נשרפים גם דירות מגורים סמוכות והיה סיכון מטורף לחיי אדם . לא נכון להסתכל על זה הנזק לרכוש .
רוןה09.01.23
17
איכססססססססססססססס בנאדם זבלללל אין לי מילה אחרת בנאדם שעושה דברים בלי לחשוב מה באמת היה קורה אם כל הבתים ליד היו נשרפים ולא עלינו אנשים מתים גם אז הכל היה לשם שמים? אנשיםםםם לאן ברח השכל איפה ההגיון? תגידו מה נדפק איתם????????? עזרה דחוףףףף
אחת08.01.23
16
שירקב בכלא, יפרסמו תיעודים שלו ושל המשפחה שלו סובלים והוא יהיה האחרון שעושה כזה דבר
גערער08.01.23
15
רואים ברור מכל החקירה, שאין שום קשר בין האנרכיסטים לבין וועדת הרבנים. אף אחד מהוועדה לא נחשד במעשה או בשילוח שלהם. מדובר באזרחים קיצוניים שדורשים מהסוחרים לקחת הכשר. הוועדה לא מעורבת. ההשמצות נגד הוועדה היו עלילת דם. סליחה.
אני08.01.23
14
6 שנים מאסר מינימום, אדם מסוכן
פושע09.01.23
13
עם כל הרחמים למשפחתו, מדובר באדם שפגע באנשים ובני משפחתם, ההפגנות האלה והאלימות הזו היא ירידה לחייהם של בעלי החנויות, איש מסוכן שצריך לשבת כמה שנים בכלא
יאיר09.01.23
12
נו, והשופט ירחם עליו ואנחנו נסבול! לכלא ולזמן ממושך.... חילונים, תצילו אותנו מהפנאטים!
יוסי08.01.23
11
בפיגוע שהיה בכניסה לעיר אמרו שאין שם מצלמות וא"א לראות כלום מעניין איך פתאום יש מצלמות בדיוק שם ורואים בבירור יש כאן משהו שהם רוצים להגיד לנו אולי להדליק חנות זה יותר גרוע מפיגוע שנרצחו שם שני אנשים (לא שאני מסכים ממה שהוא עשה)
מעניין08.01.23
אז העיתונים כתבו שאין מצלמות. בסוף גם פרסמו את הצילומים איך המחבל שם את הפצצות בכניסה לעיר.
משה08.01.23
האירנים פרסמו את הצילומים לא המשטרה המשטרה "ששכחה" שיש שם מצלמות והתמונות שרואים זה מבית פרטי מרחוב המ"ג לא של המשטרה
. . 09.01.23
10
כל מי שעושה כזה מעשה צריך לשלם את המחיר להזכירכם אנחנו מדינת חוקקקק
אלי 08.01.23
9
הצרה הגדולה שהסיקריקיםמסיתים ספרדים תמימים בעלי תשובה כביכול בשם הקנאות, והם עצמם נזהרים שלא לעשות דברים כאלה, ובעיני זו הרשעות והאכזריות בהתגלמותה. הפתרון; לחשוף את זה, שבעלי התשובה האומללים יידעו שהם הכושי להשתמש ולזרוק, רח"ל. ולא ר בתחקיר מקיף מי מובילי ההפגנות ולתפור להם את כל התיקים שנעשו בגללם
אחד שיודע 11.01.23
8
המשפחה דווקא שמחה שהוא עצור. מי שאלים ברחוב אלים גם בבית.
בערל08.01.23
בכל מקרה הוא בוודאי לא לכבודו להדיח כלים או להאכיל ילדים , אלו הם תפקידיה של אשתו לא ?
חיה רחל09.01.23
7
אכן "תרגיל חקירה" למופת. עליבות למשטרה שכל הודאה של נאשם מזכה אותם (לדעתם) במשלוח הודעות לכתבים עם כותרות פומפוזיות על "תרגילי חקירה". אם אלו "תרגילי החקירה" של משטרת ישראל אפשר להבין מדוע הפשע המאורגן מאורגן כפי שמאורגן...
נח אידלשטיין09.01.23
6
ישר כח גדול למשטרה.מדובר באנשים שפלים ומאוסים שהורסים את השם של הציבור החרדי אנו סולדים מהם ומכל המפגינים חבורת צבועים כולל המסיתים נגד חנויות הסוללר. לגבי השורף במידה וזה הואא צריך לבדוק את מסוכנתו לציבור ובודאי לאשתו וילדיו הרי מדובר באנשים אלימים.ועוד הפעם ישר כח למשטרת ישראל
מני08.01.23
5
לא הבנתי מה התרגיל. סבבה, מעד בלשונו, אבל איך גרמו לו למעוד בלשונו?
יוחאי08.01.23
כתוב ''מדובב''
מייקי09.01.23
4
באמת כואב על המשפחה אישה וילדים. ולכן מעצר אינו הדרך. יש להשית עליו קנס אדיר. שימכור את דירתו ויעבוד בפרך הרבה שנים - כדי לשלם את הכל, כולל קנס.
שירה08.01.23
זה לא פיתרון סטמאר ישלמו לו צריך תביעה נזקים של בעל החנות קנס ענק ולפחות עשר שנים בכלא של טרור יחד עם מחבלי החמאס כי הוא טרוריסט ילדיו ירוויחו לגדול בלי טיפוס קיצוני כזה לידם אולי יצאו נורמלים
אכפתי09.01.23
כואב לך גם על האשה והילדים של בעל החנות?
מייקי09.01.23
3
לשרוף לו את הפאות
בית שמש09.01.23
2
נסע למירון, מה הבעיה? איזה הליך שיפוטי הוא קילקל ישב בבית כל היום? ואם היה נוסע לעשות סקי?
חושבת09.01.23
1
הסיקור הענק לאירוע ההצתה והירידה לפרטי פרטים שלב אחר שלב שמים את האירוע הנ"ל שווה בשווה עם אירועי טרור של ערבים, כמדומני שלא זה המצב? אולי הגזמתם קצת? במקום אחר הסיפור הזה תופס שורה וחצי בעמוד ב' או בסוף האתר בצד שמאל.
שמואל09.01.23
כי זה באמת ארוע טרור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כל ארוע טרור היום הוא דווקא מצידם של הערבים לצערנו!
טלי09.01.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24