כיכר השבת

"העצמאות הספרדית"

הסוף ל'אפליית הסמינרים'? בעיריית ירושלים משנים כיוון

אחרי שנים ארוכות של אי קבלת בנות ספרדיות בירושלים לסמינרים, בעיריית ירושלים, משנים כיוון ומחזקים את הסמינרים הספרדיים בבירה | כל הפרטים (חרדים)

75
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ה בטבת | 18.01.23
בנו סמינר | אילוסטרציה
בנו סמינר | אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

אחרי שנים ארוכות של דיווחים ש/ונים על אי קבלת בנות ספרדיות לסמינרים 'אשכנזיים', באגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים התקבלה החלטה לשנות כיוון. לא עוד עמידה כעניים בפתח, אלא שדרוג, חיזוק וביסוס המוסדות הספרדיים והפיכתם למוסדות מהשורה הראשונה בדומה למהפכה שקרתה בשנים האחרונות בתלמודי התורה, בישיבות ובכוללים.

בעקבות ההחלטה, לאחר שנים ארוכות העירייה תפסיק את השיבוצים העירוניים לסמינרים השונים. החל מעכשיו, הרישום יתנהל כמו בכל עיר אחרת ובכל מוסד אחרת בסמכות ההורים ועל פי שיקול דעתם.

העירייה מצדה תשקיע את המשאבים והאנרגיות בפיתוח והעצמת הסמינרים, הוספת כיתות, לימודי העשרה, חוגים וכל מה שאפשר על מנת לייעל ולהשביח את הסמינרים הספרדיים ולהפוך אותם למבוקשים לא פחות ואולי אף יותר מהסמינרים האשכנזיים הקיימים.

מאחורי ההחלטה ניסיון של שנים ארוכות שהוכיח כי המצב הקיים שבו הורים תולים את תקוותם בשיבוץ העירוני, גורם לגרירת רגליים ולהמתנה לרגע האחרון. ההתערבות העירונית בהחלטות הסמינרים יוצרת כאוס שלטוני שבסיומו מאות בנות מדי שנה נותרות ללא סמינר. במקום זה, החל מהשנה הנוכחית, העירייה תסיר את ידיה מהשיבוצים, ואת המשאבים היקרים תשקיע בפיתוח ועידוד הסמינרים. המטרה היא להביא למצב שבו כוחות השוק יעשו את שלהם, וההורים ישבצו את הבנות על פי התאמה אישית.

ההחלטה הדרמטית התקבלה לאחר תקופה ממושכת של חשיבה באגף לחינוך חרדי בעירייה יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים.

ההחלטה זכתה לתמיכה גורפת מצדם של ראש העיר משה ליאון, מחזיק תיק החינוך וסגן ראש העיר צביקה כהן, מנכ"ל העירייה ורבני העיר.

ראש העיר משה ליאון בירך על המהלך והבטיח כי "העירייה תעשה הכל ותשקיע משאבים רבים להצלחת המהלך החשוב. אין שום הבדל בין בת זו לבת אחרת, ולכולן מגיע חינוך איכותי ברמה הגבוהה ביותר, תוך שמירה על הערכים".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך צביקה כהן הגדיר את המהלך "חשוב, אולי החשוב ביותר בתהליך העצמאות הספרדית במוסדות החינוך בעיר". הוא נימק את הרציונל שמאחורי ההחלטה: ההחלטה היא שמה שטוב לת"תים ולישיבות קטנות, טוב גם לסמינרים. גם בתלמודי התורה בשנים עברו העירייה התערבה בשיבוצים, והדבר גרם לעיוותים ולאפליה קשה. למדנו מהניסיון, והבנו שלטובת התלמידות כדאי וראוי שהעירייה תתמקד שמה שהיא יודעת לעשות הכי טוב – להשקיע משאבים בצמיחה והעצמה".

כל שנה, מספרים גורמים בכיכר ספרא, האגף לחינוך חרדי היה עסוק ראשו ורובו בניסיונות לשבץ בנות בסמינרים. זה גרם לתופעות מעוותות שסמינרים קיבלו תקציבים בשביל לקבל בנות, ונוצר סחר-מכר מכוער שבסופו של דבר פגע בבנות. מהיום, מקווים, כל המאמצים יופנו רק לפיתוח והעצמת הסמינרים הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הרוחני.
את ההשראה שואבים בעירייה כאמור מתלמודי התורה. "עד לפני מספר שנים, מאות ילדים היו נשארים בבית, לקחנו החלטה להפסיק לעזור להכניס למוסדות אשכנזיים ולהתמקד בפתיחת והעצמת תלמודי תורה שלנו, והיום אין ילד אחד בבית. כולם מרוצים ומאושרים. זה מה שיקרה גם בסמינרים"

הגורמים המקצועיים באגף החינוך בעירייה בירכו על ההחלטה והבטיחו להקים צוות מעקב שיעקוב מקרוב אחרי יישום המהלך המהפכני, כדי לבחון את יישמו בשטח. כאשר התקווה היא שבתוך זמן קצר יוכלו להציג נתונים על עלייה חדה ברישום איכותי, על פי נתונים פדגוגיים של התלמידות, ולא על פי התערבות וחלוקה שרירותית.

בשנה שעברה נפתח סמינר המיועד לבנות איכותיות והשנה צפויים הפתעות נוספות בגזרת הסמינרים למשפחות בני התורה, גם מבחינת האיכות הפיזית וגם הרוחנית.
בקרב ההורים נרשמה התעניינות רבה אודות המהלך והמשמעויות המעשיות שלו. על פי המסתמן, כבר בימים הקרובים ייחלו הורים רבים להגיש טפסי הרשמה לסמינרים השונים בעיר.

משרדי הרישום בכל הסמינרים קיבלו הנחיות להיערך לתקופת רישום אינטנסיבית, ולעשות הכל על מנת להקל על ההורים את תקופת ההסתגלות עד להשלמת המהפך. במקביל, יבחנו האופציות לייעול ולצמיחת הסמינרים בעיר, על מנת להרחיב את היצע הכיתות לתלמידות מצוינות מכל המגזרים והאוכלוסיות.

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
הסוף לאפליה תגיע כאשר הספרדים לא ירגישו נחותים והתנהגו כספרדים בכל כולל לימוד,דיבור,לבוש וכיסוי ראש תקני עפ'י ההלכה.
ספרדי גאה18.01.23
אני ממש מסכימה איתך, למה יש מושג "משתכנז" ולא "מסתפרד", כי אשכנזי לא רוצה להיות כמו ספרדי, למה יש ספרדים שרוצים להיות כמו אשכנזים? ואח"כ אותם ספרדים מתלוננים שיש גזענות... אנחנו לא צריכים את האשכנזים, אנחנו יכולים להקים סמינרים ספרדיים מצוינים לא פחות מהאשכנזים ואולי אפילו יותר...
ספרדייה עוד יותר גאה19.01.23
מתי בינו שפעם היו חיים בצורה אחת והיום אחרת הגיע הזמן שהמגזר החרדי יבין בדיוק כמו במגזר הדתי שהיום אנו חיים כולנו יחד, השמירה על מנהגים ספרדים כמו סגנון דיבור ספרדי וכאלה רק מנציחה את הפילוג והשנאה. אני לא אומר לשנות הכל, אבל כן צריכים להשתלב יחד אשכנזי שלא מבין איזה אינטרס יש לכם שנשיא אותכם
תמשיך להתגאות במשהו לא רלוונטי20.01.23
הבעיה בחינוך של ראשי הישיבות המשוכנזים
צודק18.01.23
39
המשיח מפחד להגיע, איך יסתדרו הליטאים ( לא כולם) , יהיה להם קשה עם הספרדים , אז כמו במדבר יחכו עוד ועוד דור עד שכל האנטישמים יכחדו, זה יהיה בושה להיות גזען .... אז אל תבכו למה השיח לא מגיע, אתם לא מסוגלים לקבל אותו, אם יהיה ספרדי? בכלל אתם מעדיפים כך על פני משיח ספרדי,
חיה אברמסקי 19.01.23
אם המשיח יהיה הינוקא הקדוש (שהוא חצי ספרדי וחצי תימני) אז אני מסכים לזה בכל לב ונפש, 1. כי יש לו פה נקי, ולא מקלל ומשתמש בשפה רחובית כמו רבני .. , 2 כי יש לו נשמה ורגש חסידי, והוא עובד ה' בדרך החסידות, ומבחינתי הא באמת כמו צדיק חסידי לכל דבר.
בתור אשכנזי19.01.23
38
סוף סוף אולי זה יעזור לכל החברות שלי שלא התקבלו להתקבל
יעל👒18.01.23

הצגת כל התגובות

37
זה לא יעזור, הרבה ספרדים מתעקשים בדוקא להתקבל למוסדות האשכנזים...
להזכירך....18.01.23
זה כמו בגרמניה , הגרמנים לא רצו יהודים ברוסיה לא רצו יהודים בישראל האשכנזים לא רוצים ספרדים ,
חיה אברמסקי 19.01.23
ההבדל היא שבגרמניה ורוסיה, היהודים בעצמם רצו את עצמם, והיו מוכנים ללמוד במוסדות יהודיים, משא"כ המזרחים משום מה מחרימים בכל התוקף את מוסדותיהם, ואם המזרחים לא רוצים בשום אופן סמינר מזרחי, אז מה את רוצה מאשכנזי?
חי דליי19.01.23
בושה
רגשי נחיתות18.01.23
36
אבל ספרדים רבים לא רוצים סמינרים ספרדיים, אלא מעורבים. כל עוד 30% ספרדיות יוכלו להתקבל לאשכנזיים, הטובות יעדיפו ללכת לשם, בסימנרים הספרדיים ישארו החלשות וכו', ואף פעם לא יוכלו להשוות מעמד עם האשכנזיים. תכלס כאשר סמינרים אשכנזים יקבלו רק אשכנזיות, מכאן תתחיל פריחת הסמינרים הספרדיים !!! זה הסיפור !
דוד18.01.23
כל הסיפור הזה אשכנזים וספרדים, זה מתאים לנאצים לא ליהודים חרדים, אבל כנראה שלא למדנו לקח , ממשיכים לשנוא אחד את השני, אח"כ בוכים ועושים עצרת התעוררות , אחרי שרוצחים נפשות ממש, שופכים דם נקי
חיה אברמסקי 19.01.23
אם נעיז לא לקבל בכלל, תתקפו שאנו גזענים. כעת שאנחנו כן מקבלים, אתם תוקפים שאנחנו לוקחים את הטובים. אתם הספרדים שונאים ספרדים כי אתם לא רוצים ללמוד עם ספרדים רק עם אשכנזים.................
אשכנזי19.01.23
השינוי לא יגיע מהסמינרים האשכנזיים, צאו מהסרטטט השינוי זה מתוך הספרדים עצמם, שיפסיקו להיות למרמס ויתחילו להרים את עצמם!!
הבל הבלים18.01.23
35
ומה עם התלמידות של כיתה ט שהעיריה ברשעות שלה הוציאה מסמינרים אשכנזים ושיבצה בכתר? והן לא מוכנות ללכת לכתר ולכן הן יושבות בבית? מישה דואג להן?
רחל18.01.23
את צודקת!
אנונימי18.01.23
דברי איתי על זה.... שנתיים בבית ואף אחד לא אחפת לו ולמי פנינו?? לכל העולם... יאללללה נימאס רק רוצה ת'בית שלי! כל שניה שולחים אותי לבדוק סמינרים [אם אני רוצה ללמוד שם] ומגלה שנכנסתי לבית משוגעות! אתם לא מבינות כמה בכיתי! ומי ישתתף בצערי??? לקחו לי את החיים,חברות,מסיבות...😢�
אמה18.01.23
זוועה,עיזבי, איפה את גרה?אני אמליץ לך על סמינרים מעולים,ודירבלק והם לא מקבלים אותך! אם את רוצה יש לי גם כתובות של אתרים מעולים ללמוד בהם!
טלי19.01.23
34
כל הכבוד! חזקו ואמצו! יש לספרדים מורשת עשירה, אין שום סיבה להיות נספחים!
אני18.01.23
33
שיתחילו גם לעבור לבתי ספר יסודיים איכותיים לבנות ספרדיות. הגיע הזמן לזקוף קומה ולהפסיק להתחנן שיתנו לנו יחס ראוי!! ושיפסיקו להסתכל עלינו מגבוה. לבקש שהם ישתנו זה לא קרה וכנראה גם לא יקרה.
ספרדיה גאה18.01.23
האמת שכל המנהלות והמורות עם הפאות, הולכות ישר לגיהינום, אז היום אין חרדים, הכל מזויף איך אשה לובשת לא צנוע חובשת פאה ארוכה וחושבת שהיא חרדית חחח
חיה אברמסקי 19.01.23
32
סופסוף קבלו שכל. זה הפתרון. לחזק את המוסדות הספרדיים ומי שרוצה ללכת לאשכנזים שיתמודד לבד. ואם אין לו מקום מתאים אז שיפתח מקום בעצמו
יהונתן18.01.23
31
הגיוני
ממ18.01.23
30
האריות כבר לא קשורים בחוט.... הרב י.כ. תותח התותחים!! חזק ואמץ!!
העוסקים בצרכי ציבור באמונה18.01.23
29
תודה רבה הקצנתם את האפליה שדרעי וחבריו ישלחו לשם ולא לסמינר חדש נדבר
עוול18.01.23
28
בקיצור מדינות נפרדות הכול נפרד. וזה מה שהתורה רוצה.. מזעזע. בצורה הזאת כוולם יסבלו .אחד לא יכיר את שפת רעהו עם המחיצות . צריך לברוח מהחרדים למחיצות..תרתי משמע..
פרענק18.01.23
נחכה עד שחלילה לא יזרקו פצצת אטום ואז יהיה חישוב מחדש, פשוט אין מספיק צרות אז עסוקים בשטויות,
חיה אברמסקי 19.01.23
ככה זה חרדים חבר... העיקר חושבים שהם נעלים מוסרית מהחילונים.
נועה זילברמן19.01.23
27
איך הספרדים רוצים להתחרןת, אם הטובות שבספרדיות הולכות לאשכנזים מי ילמד אותנו איך אין לנו הספרדים כבוד עצמי בצורה הזאת נישאר נחותים
יבנאל19.01.23
26
אני אחת הבנות שעד היום בבית באמת באמת לא צוחקת!!!!!!!!!!!!!!!!
לילי18.01.23
למה בת סמינר נימצאת באינטרנט?!
אא18.01.23
למה אתה נמצא יזבל
חיה אברמסקי 19.01.23
התחלתי לעבוד באולפן [לעשות משהוא שאוהבת] ולכן יש לי אינטרנט חסום למהדרין יאללה גם כן! עוד משהוא שמטיף לי!
לילי18.01.23
אל תתיחסי אליו! את עדיין בלי סמינר? איפה את גרה? אולי אני אמליץ לך על מקומות מעולים! ואתן יודעות שמי שהיא בלי סמינר צריכה ללכת לצבא????? רעיםםםםםםםםם
טלי19.01.23
טוב שלא קיבלו אותך. בחורה שגולשת באינטרנט, לא ראויה לסמינר טוב.
ירושלים19.01.23
היום כבר לא קיים כזה בחורת סמינר שלא גולשת באינטרנט! גם בסמינרים הכייייי מעולים וטובים!
טלי19.01.23
25
עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר ??? די לרדיפה העצמית. עד שיבוא הגואל לא תיפסק השנאה? אולי זה מה שמעכב את הגואל
חקשור 18.01.23
24
שתי מדינות לשני עמים. בשום אופן אסור להתערבב, שלא יעברו חס ושלום על איסור "לא תגודדו".
נפלא18.01.23
תגיד\י רשמת\ה את זה ברצינות???????????.
בינו18.01.23
23
חבל על הזמן של כולנו!
אבי 18.01.23
22
קיבלו שכל כנראה
אחת שמבינה 19.01.23
21
למה הפילוג הזה?שנוגד בפירוש געת תורה מבייש ממש שנות 2000
דסי19.01.23
20
האשמים באפליות הם הרבנים והעסקנים הספרדים ששולחים את ילדיהם למוסדות של אשכנזים ואז הציבור רוצה גם לחקות אותם....הפתרון לזה יהיה רק כאשר הרבנים הספרדים כולם יפסיקו זאת וזה לא יקרה לעולם.
אפליות יהיו עד ביאת המשיח19.01.23
19
איזה גזענים מזה כך זה בבית יעקב כך חרדים מתנהגים העיקר אומרים להסתכל על הפנימיות ולא על החיצוניות
ירושלים18.01.23
היום אין חרדים , תרשמי כי יש כאלה שקוראים לעצמם חרדים ומתנהגים איך שבה להם, ובית יעקב זה מוסד מאוד גזעני מאוד ,,, לא יאומן , רק ברוסיה או גרמניה זה מתאים
חיה אברמסקי 19.01.23
18
צעד נכון=ושחברי הכנסת של שס והרבנים הספרדים גם ישלחו את בניהם לשם .ואז זה יהיה מושלם
ספרדי18.01.23
17
איפה אהבת ישראל. איפה איחוד במיוחד של החרדים שצריכים להראות אהבת ישראל.
אהבת ישראל18.01.23
16
אני גרה בבית שמש ולא מקבלים אותי כי אני ברסלבית ולמדתי במקום ספרדי!! אני אמורה להיות בכיתה י' אני מתחילת שנה בבית!!
שירציון❤18.01.23
תלמדי בירושלים , יש מקומות טובים לספרדיות,
חיה אברמסקי 19.01.23
שירוששש אני כל יום מתפללת עליך והיום אני רואה שיש פה עוד כמויות כאלה,החלום שלי כבר מכיתה ח זה להיות חברת כנסת ולהעביר חוקים נגד סמינרים שמפלים! חי,עוד כשאגדל אני אעשה את זה,אני אספר לכללל העולם את השחיתות הזאת! אני גם אראה את התגובות פה שיבינו! וואי וואי,מה אני אעשה להם!תצביעי לי נכון?מה עם ירושלים?
טלי19.01.23
גם אני[שנתיים בבית] ואני ספרדיה!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ננה18.01.23
איזה גיזעניםםםםם, למה לכל הרוחות,אין חבר כנסת אחד שפוי שמטפל בזה? זה נופל בין הכסאות-כי שס לא רוצה שילכו לאשכנזים,והאשכנזים לא רוצים את הספרדים! אני עוד אהיה חברת כנסת במפלגה חדשה של חרדים לאומיים! חכווו,עוד תשמעו עלי,אם יהיה משהו שיגרום לי לקום ולעשות את זה,זה האפליה הזאת!! לא עוד סבללל
טלי19.01.23
גם אני! גרה באלעד ושנתיים יושבת בבית השנה מתחילה שנה אגומה מאוד אף סמינר לא רוצה לקבל אותי כי הסמינר[האשכנזי]לא קיבל אותי ומחשיבים אותי לילדה מפגרת! אל תתיאשי!!!!! תעשי מה שבא לך!! שנינו באותה סירה!
משתתפת בצערך!!18.01.23
15
סיפור אישי אני למדתי בבית ספר אשכנזי מובחר בהשך רציתי להתקבל לסמינר ספרדי טוב ולא הסכמו לקבל אותי בטענה למה שתלמידה מבית ספר. אשכנזי תבוא: אלינו בטוח יש לה בעיות אז רואים שהמינים הספרדים בטוחים שהם דפוקים ואם זה מה שהם חושבים זה הרושם שנוצר ואני לא מתפלאה למה יש רישום גדול יותר לסמינרים האשכנזים
גם בינינו19.01.23
14
חבר'ה שכחתם מה עם התימנים? לא רק ישיבות אין להם גם ת"ת אין וגם סמינרים ואפילו בתי כנסת לא נותנים להם. למה??? כי הם אנשים שלא אוהבים מלחמות? שלא עושים כותרות? למה גם בישיבות האשכנזיות וגם בספרדיות עושים להם בעיות ולאף אחד לא אכפת!!! החזון איש כבר אמר כשעלו התימנים לארץ שהם בגדר מת מצוה
אחי התימני התותח!!!18.01.23
13
גזענות פירושה אילו היית משתכנז, ועדיין לא היו מקבלים אותך, אז היית צודק שזה גזענות על רקע עור, אבל אם אתה רוצה להישאר מזרחי בכל דרך, כולל בהלכה, מנהגים, תרבות, ובהכל, ולהצביע שס, ולבוא לדרוש בחוצפה ללמוד במוסדות אשכנזיים?? זה אומר שאתה הבעיה ולא אנו!
מרן: מזרחית צריכה ללמוד בסמינר ספרדי!18.01.23
אנחנו עם גזעני , לא למדנו מהגרמנים , יש פה חוקי אפליה יהודים נגד יהודים,בצה אנחנו שונים במה?
חיה אברמסקי 19.01.23
זה לא משנה,כי גם אלו שנוהגים לפי הליטאים הם לא מקבלים! וסמינר ספרדי זה רמה קצת פחות,מה לעשות.
טלי19.01.23
זה לא נכון, כי הרי יש אלפי מזרחים במוסדות ליטאיים, אמנם אולי יש כאלו שלא מקבלים, אבל למה את לא מסתכלת על הצד הטוב, של אלפי מזרחים שלומדים אצל הליטאים? נראה לך הגיוני שמנהל ליטאי, צריך לקבל את כל המזרחים מצביעי שס (שיש להם מי שאמור לדאוג להם למוסדות משס), ולא להשאיר מקום לליטאים עצמם?
שושי19.01.23
חמודה! עצם זה שאת כותבת לי פה על"לא ישאר מקום לליטאים עצמם"-אפשר לחשוב איזה מסכנים!למה קיים בכלל את הפילוג הזה? זה לא היה צריך להיות בכלל שילדה תבדל מחברתה רק בגלל שאחת סבא שלה נולד בפולין והשניה בטורקיה! וזאתי שסבא שלה נולד בטורקיה/מרוקו וכו תצטרך לחפס לה מקום אחר ותקבל את התשובה שלא היה מספיק מקום
טלי19.01.23
התכוונתי שמזרחי שרוצה להיות בכל מהלך חייו בסגנון מזרחי, ואילו כשזה מגיע למוסדות לימוד, הוא מחרים את כל המוסדות הספרדיים, ולפתע רוצה דווקא רק סמינר אשכנזי, אז זה מוכיח שהוא הבעיה והגזען!
מרן: מזרחית צריכה ללמוד בסמינר ספרדי!18.01.23
12
כל הכבוד הגיע הזמן שיהיו בתי ספר ספרדים שיהיו ברמת לי ודיפ גבוהה מאד כולל לימודי ליבה שבאשכנזים יעמדו בצור להכנס אליהם. זה הקרא להחזיר עטרה ליושנה. ( ואני אשכנזיה שנמאס לה מהסרם הליטאי ועוד חסידויות סגורות ומתנשאות)
אחווה18.01.23
11
תתביישו לכם!!! העיקר את הבנות והנכדות שלכם ושל כל הבחירים תשלחו לסמינרים האשכנזים הנחשבים. ותפעלו שהבנות שלנו שבחרו בכם ילכו לסמנרים הספרדים כדי "לחזק" אותם???!!! בושה וחרפה!! ומה תגידו? לנו יש פרוטקציה ולכם לא...(בכל אופן זה מה שלי אמרו...) והמבין יבין...
שרה18.01.23
10
נראה את כל היושבים בעריה שולחים לשם את בנותיהם.......... העמקת האפליה במקום שיכפו על הסמינרים הגדולים קבלת ספרדיות מעולות....ימנעו מהם תקציבים, חלשים........חל לכם פשוט את הכוח לסייע לבנות מעולות להכנס לאן שהן רוצות.
יהודית18.01.23
9
סוף סוף.....
גלי🖤18.01.23
8
חחח...מגזר שבו אנשים נלחמים (בבית שמש אבות הלכו על זה לכלא) בשביל שביתם בשביל הפרדה על בסיס גזעי.. ככה נראת חברה בפשיטת רגל ערכית מוסרית
נועה19.01.23
7
מצוין. כל אחת תשמור את תכונותיה נוהגיה והסלנג שלה כבית הוריה ולא יהא כור היתוך.
מרדכי18.01.23
6
הגישה פה בכלל לא נכונה! מה שעשיתם עכשיו זה נקרא להכנע! לא נכנע למרושעים,הם עכשיו פתחו שמפניות! שיעבירו חוק שאסור לכתוב "לא עברה בציון עובר" ומוזר שפתאום רק הספרדיות עהבליות,מענין שהם גם אומרים את זה למשהי בהקבצות א! ופתאום לאחרת שבהקבצה ב כן עברה?וחוץ מזה אם באמת לא עברו את הציון-יש מורה פרטית,סבבה?
טלי18.01.23
5
מישהו יכול להסביר למה המזרחים מחרימים כל הזמן, את כל סוגי מוסדות הספרדיים? ואיך יכול להיות שכל שסניק עושה כל דבר לפי הרב עובדיה, ובעניין זה מרן מוסרט ואומר: בת ספרדייה צריכה ללמוד במוסדות ספרדיים, לפתע אתם לא שומעים לפסק שלו?
שואל בתמימות18.01.23
4
כל הכבוד לכם!! חזקו ואמצו!! כאם לבת שישבה בבית כמה חודשים - אני חושבת שהגיע הזמן שניבדל, ניפרד מהם, ונבנה את עצמנו לבד בלי טובות של אחינו!! לכל מצקצקי הלשון ומגלגלי העיניים שמתלוננים על הפגיעה באחדות העם - אוי אוי אוי! דברו על זה עם הסמינרים האשכנזים, לא איתנו!
לכל מצקצקי הלשון...18.01.23
הדבר היחידדד שניתן לעשות,זה לא ללכת בטוב,אלא בחוקק,רקק ככה הם מבינים! להוציא חוק שאסור לא לקבל ילדה שלא עברה מבחן,היא יכולה גם ללכת למורה פרטית!
טלי19.01.23
3
"במקביל יבחנו האופציות" מהן האופציות ומתי יבחנו?!!!
חיים18.01.23
2
אני לגמרי מסכימה, הסמינרים האשכנזים מאוד גזעניים, התקבלתי היחידה מכל מי שנרשמה מבתי ספר ספרדים לאחד הסמינרים האשכנזים בבני ברק. (אבל אין מה לדבר, הגזענות והעלות הגבוה מאוד, הם החסרונות היחידים בסמינרים אשכנזים, חוץ מזה הם טובים מאוד).
מישהי19.01.23
1
האשכנזים האלה...
דוב22.01.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10:37

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

כל מה שצריך לדעת

רווח, הפסד וכאב | השתחררתי אחרי 200 יום במילואים, זה מה שחוויתי שם - כחייל חרדי

מנדי אושר | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

ויתר, וקיבל תיק בלי רוטציה

לאחר המו"מ המתיש, חבר המועצה בא לקבל את ברכת מו"ר 

חנני ברייטקופף | 08.05.24