כיכר השבת

דעה: ראש הישיבה גירש את הבחורים? צודק

ישראל כהן ראה כי אין איש מגן על ראש הישיבה והחליט ליטול על עצמו משימה קשה: להיות דוברו, לכל הפחות למאמר אחד. "זכותו המלאה של ראש הישיבה לנהוג כפי ראות עיניו, וממילא חובתו של כל תלמיד להתנהג לפי הכללים שאותו ראש ישיבה קבע והנחיל לתלמידיו", הוא קובע. ודעתכם?

147
ישראל כהן | כיכר השבת | א' באדר ב' | 07.03.11
למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (פלאש 90)
למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (פלאש 90)

בלהט הזעם והוויכוחים הסוערים שהתעוררו בעקבות פרשת הרב המגרש, נאמרו טיעונים רבים - חלקם מוצדקים יותר, חלקם פחות.

לאורך כל הדרך, בין בליל אלפי הטוקבקים ושורת הכתבות שעסקו בנושא, לא נשמע קולו של ראש הישיבה, ולא בכדי.

מטבעם הדברים, ראשי ישיבות שקועים בתורה ועבודה (וסידור קידושין) ואין בידם העת כדי להגיב לכתבות בתקשורת.

לכן, אקח על עצמי את המשימה הקשה להיות דוברו, ואטען בפה מלא שהוא, ראש הישיבה, צודק במאת האחוזים.

הישיבה בראשה הוא עומד הוקמה מן הסתם על סמך דמותו של ראש הישיבה על דרך לימודו, על הנהגותיו, על שיחותיו התורניות ובעצם על האידיאלוגיה התורנית שלו, אותה הוא רוצה להנחיל לתלמידיו בחורי הישיבות.

כל בחור שנרשם, התקבל, ולומד בישיבה מודע היטב לאופיה המיוחד. מהבחינה הזאת. לא מדובר במקח טעות.

נכון, לחלקינו זה נראה מוזר ותמוה שראש ישיבה ספרדית מתעקש לאמץ את מנהגי עדת אשכנז, אבל זו זכותו המלאה שכן "שבעים פנים לתורה".

ולא זו בלבד: זכותו המלאה של ראש הישיבה לנהוג כפי ראות עיניו, וממילא חובתו של כל תלמיד להתנהג לפי הכללים שאותו ראש ישיבה קבע והנחיל לתלמידיו.

הלא לשם כך הוא הגיע לישיבה הזאת; לו היה רוצה אחרת היה יכול ללמוד בישיבת "פורת יוסף", "כסא רחמים", "חזון עובדיה" או בכל ישיבה בעלת אופי ספרדי מובהק.

יתירה מזאת: החתן הנ"ל הזמין את ראש הישיבה בכדי שיסדר את קידושיו. המשמעות היא שמבחינתו, ראש הישיבה הוא סמכות תורנית משמעותית וככזו, יש לה כללים ותנאים מסוימים.

גרוש חברי החתן הוא אולי לא המעשה המנומס ביותר בעולם, אבל היא באה להעביר מסר ברור: מבחינת ראש הישיבה, מי שאינו יכול להתיישר עם הקו התורני שהוא מכתיב, אין לו מקום במוסד שבראשו הוא עומד.

תוכן שאסור לפספס
147 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
יכול להיות שזכותו של הרב להביע את דעתו אבל מה לגבי חובתו? חובתו לא להלבין פני אדם, תלמיד ברבים? לי, הסיפור הזה מזכיר לי כמעט אחד לאחד את הסיפור של קמצא ובר קמצא (גם לגבי הרב וגם לגבי התלמידים - חברי החתן שלא מחו.
שמואל17.05.12
60
מי שמגן על פושעים כמוהו כמוהם
בבח07.03.11
59
בחור שנכנס לישיבה הזאת, יודע את הכללים. בכל מקום יש "תקנון". אני משערת שזו לא החתונה הראשונה, אז החתן ידע מהן דרישותיו של ראש הישיבה. ואם הוא החליט בכל אופן להזמינו, אז שיכבד את המעמד ולא יעורר מהומות. הוא יכול היה להזמין מישהו אחר ועובדה שלא עשה זאת.
מ.א.07.03.11

הצגת כל התגובות

58
שהעדיפה למות בשריפה ולא להלבין את פניו
אובייקטיבי07.03.11
57
כל אחד יודע וכל אשה יודעת שהאשה משועבדת לבעלה הן לקולא והן לחומרא, וגם הספרדים פוסקים כך, כולל מרן בשיעוריו, ואף על פי כן מרן האגרות משה "האשכנזי" פוסק שאין לבעל זכות להתערב במצוות המוטלות על האשה-ויש לה על מה שתסמוך, ואפילו אם זה נגד רצון בעלה, אז מי נתן לראש הישיבה סמכויות יתר ממה שהתורה נתנה לבעל
יצחק בן נתן07.03.11
56
לעשות חדר יחוד כך שהתנהגות הבחור היתה מוזרה מאידך יש פתרון לזה כמו שעשו בחתונה אצל בנו של הרב אברהם יוסף לפני שבועיים.
נחמן07.03.11
למה להתנהג מוזר ולהתלבש בצניעות??...
שלום07.03.11
זה נובע מבורות במנהג הספרדים ואי ידיעת חומרת הענין בהיות והבחורים שבויים בידי המרביצי הללו בכל שנות ההתבגרות הקריטיות שלהם.תוסיף לזה את הבורות בהלכה , והלכה ההלכה הספרדית, בגלל הבורות שבין ראשי הישיבות.
ספרדי משתכנז07.03.11
55
התנהגותו של ראש הישיבה, היא התנהגות מחפירה וקודם כל מטופשת. כבר כתבתי על כך רבות, אבל מ"מ יש להבהיר: ההתנהגות הברברית הזו, מקומה לא יקירה בקרב לומדי התורה אשר יראת שמים קודמת לתלמודם. פגיעה באגו של ראש הישיבה, אינה מתירה שפיכות דמים. נקודה. וכל מי שמנסה להגן על מעשה ברברי זה, רק מוציא דיבתם רעה ש
מסיר המסכות07.03.11
יופי דברים שפויים אנו מתחילים לשמוע... יש להוקיע את המעשה המחפיר, אבל בשום פנים לא להיות אלו שאוהבים ללקק דם, ולמרוח אותו בחוצות העיר.
גבאי07.03.11
התפקיד שלך הוא חדש מאוד מעניין
יעקב07.03.11
54
למה כולם חייבים ללכת לפי מרן הרב עובדיה שליט"א? מה אין לנו עוד רבנים? אין לנו עוד פוסקי הלכה?? במילים אחרות אתם אומרים שכל הספרדים דפוקים וחוץ מהרב עובדיה שצמח להיות גאון התורה אף ספרדי לא הגיע למדרגות גבוהות בתורה! אני אמנם בחרתי ש"ס אך נמאס לי שכל גדולי העולם מארצות צפון אפריקה... אינם נחשב
ארי זהבי08.03.11
53
ואם הוא יורה לתלמידיו לחלל שבת אז צריך לבצע!? לא בגלל שיש לו כרס פראק וזקן אז כל מעשיו נכונים?
רון 07.03.11
52
הייתי רוצה לראות אם בשמחה שלך כותב נכבד הראש ישיבה היה מעיף את הבחורים מהחתונה בגלל שהלכת על פי מסורת אבותיך איך היתה מגיב אז ותפסיקו לבלבל ת'מוח
מוישי07.03.11
ממש לא קשור ותבינו שזה לא מתחיל ומסתיים בחדר יחוד לכל ישיבה שלה יש לה את הכללים והמנהגים שלה ולא שמעתי שכופים בישיבה שם להשאר
שמש07.03.11
בחור שלא עושה כמנהג הישיבה צריך לעוף זה לא מתחיל ומסתיים בחדר יחוד
שמש07.03.11
כמה אפשר להיות טיפשים?
יהודי07.03.11
51
טוב לכיכר שיש כתב כמוך.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חולם07.03.11
50
מה זאת אומרת זכותו לנהוג כפי ראות עיניו?!?!?! מה עם מצוות ואהבת לרעך כמוך? מה עם מצוות שבן אדם לחברו שאין יום הכיפורים מכפר עליהם?? או שמא אותו רב ינהג כפי ראות עיניו גם מתי שהקב"ה ציווה על דברים מהסוג הזה? אה כן..הבנתי...
עדי07.03.11
49
תפקיד ראש ישיבה הוא תפקיד בעל פונקציה חינוכית, הוא אינו דיקטטור עריץ שחובה לסור למשמעתו. ראש ישיבה שנוהג כך אינו ראוי להיות מחנך או מורה הוראה. יתירה מזו, גם בצבא כל חייל יודע שאם הפקודה שיקבל ממפקדו הישיר או העקיף תהיה בלתי חוקית בעליל או שלא בעליל יהא עליו לסרב לבצעה מכח המוסר הטבעי הגובר על כל הו
ידען מקומי07.03.11
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המשגיח07.03.11
47
כל החברים מגורשים לעיני המתבייש!! אני רק מקווה שלא נקבל על הראש מריבונו של עולם על המקרה הנורא הזה
אני07.03.11
46
מתוך כל הכתבות בנושא זוהי התגובה הראשונה שצודקת במאת האחוזים! כל בר דעת יודע שלפרוץ גדר בישיבה ספרדית של בני תורה זה הרבה יותר חמור מלעשות אותו דבר בישיבה אשכנזית, וד"ל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל07.03.11
45
וברוך ה' כולם היום מסודרים בתפקידים בכירים, ושמונה מהם אפילו רוצים להיות הרב הראשי לירושלים
מרגלית10.03.11
44
מותר גם להפעיל שיקול דעת נרחב יותר ועוד כאשר מדובר בחתן שדומה למלך ולא אצטט גמרות ופוסקים מש לא זה הקטע... הרי לא מדובר בעבירות של ייהרג ואל יעבור צריך לשקול נזק מול תועלת ובמיוחד שפירסום של הסיפור גורם וגרם לחילול ה' ולכן אני במקרה הזה קובע שהרב לא חכם...
נועם נהרי 08.03.11
43
כתבה טועה לגמרי! כי עצם ההנהגה של הרב הנ"ל היא עקומה וזה לא נקרא 70 פנים לתורה זה הנהגה גם מכאן וגם מכאן ספרדי אין לו ללכת בהנהגה שכנזית הוא ספרדי ועליו לנהוג כדרך רבותיו. אשכנזים וספרדים זו 70 פנים ולא ספרדי כמנהג האשכנזי, זה ממש אדם הנוהג בדרך עקומה זה לא בא ביחד זה עם זה, זה כתבה טועה לגמרי! (נש
ספרדי גאה!07.03.11
42
טוב ויפה, אך המטרה לא מקדשת את האמצעים הלשם שמים והאידיולוגיה שלו הניבו שפיכות דמים לחתן בחופתו מוטב שיצא לבדו וישאיר בחורים וינסה לחנך את שארית הפליטה שבישיבה לטוש תורת אמם בהתאם לעוילם הישיבוס! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשכנזי07.03.11
41
בימות המשיח כתוב שהאמת תהא נעדרת, ואכן מבירור שהלכתי לישיבה ושאלתי בחורים אמרו לי שהיה הכל שקר, הראש ישיבה לא הוציא את הבחורים מהחתונה, אלא הבחורים יצאו מעצמם מחמת הבזיון שביזו את ראש בישיבה וזלזלו בכבודו, וטענו טענות שאין להם בסיס, והראש ישיבה דווקא בקש מהם להישאר בחתונה אפילו שביזו גם אותם בזיון ג
יוסי07.03.11
וכל אחד אומר משהו אחר: 1. ראש הישיבה גרש הבחורים ובאו ישיבות אחרות לרקוד. 2. ראש הישיבה גרש ולאחר שהחתן עשה חדר יחוד הם חזרו. 3. ראש הישיבה לא גרש, אלא הם הלכו מעצמם. 4. החתן ידע מראש שזה רצונו של ראש הישיבה. 5. החתן לא ידע והראש ישיבה אמר לו אחרי החופה. 6. החתן רצה לעשות חדר יחוד, רק הוריו לא רצו.
שקד07.03.11
40
אני שואל שאלה פשוטה : מה הייה קורה אם הייה מדובר על ראש ישיבה אשכנזי ש"מסתפרד" והייה מוציא את תלמידיו כי החתן (אשכנזי כמובן) לא שמע אותו ועשה חדר יחוד כמינהג אבותיו ? האם הייתם מגינים עליו ? האם ה"גדולים" היו שותקים ? כולם יודעים שלא ושמדובר בגיזענות נטו. על זה עתידין לתת דין כל הגדולים הליטאים.
גבי07.03.11
תהיה בקרקע אדוני! וסתם ככה...אם אשכנזי נוהג כספרדי הוא יצא חובה! אבל אםם ספרדי ינהג כאשכנזי הוא לא יצא ידי חובה
אוריע07.03.11
39
פשוט צודק! ראש הישיבה עומד בראשה, ומי שבא ללמוד שם עושה את זה על דעת ראש הישיבה. ומה לו להתלונן? לא רוצה, תעבור ישיבה!
משמש 07.03.11
אני לא מבינה, ונניח והחתן טעה, אז מה?? הלבנת פני החתן ברבים מצדיקה את המקרה?? טיפשות ממש
אני07.03.11
38
אין לו שום זכות וגם לא בתור בעליה של ישיבה למחוק מסורת בהינף יד... האם מנהגי הספרדים הומצאו על ידי ריקים ופוחזים? האם אלו מנהגי הבל? האין תורה ומסורת לבני עדות המזרח? האם הם עקורים מסיני? האם תורה ניתנה רק לבני אשכנז? ומי קבע שמנהגי הישיבות הליטאיות הם הלכה למשה מסיני? אסור באיסור חמור לגדוע את שולש
עמוס14.10.12
37
רק אחרי המקרה המצער הזה, הבנתי למה מתו 24.000 התלמידים של רבי עקיבא
משה08.03.11
36
ראש הישדיבה סמכות תורנית הלכתית? האם יש לו רשות להכריע במנהגי ישראל, לומד, מוסר שיעורים, ואפילו אם יש לו ריבוי ידע בתורה (שירבה בלע"ה). הוא עדיין לא אחראי למנהגי ישראל!!
יוסי07.03.11
35
די לצביעות!
שי07.03.11
34
בכל ישיבה ליטאית גם יש תקנות שונות ומשונות
אשכנזי מובהק07.03.11
33
לצערי גם אני נפלתי בפח... ובכן כך זה התחיל, כשפתחתי את הרדיו ביום רביעי ושמעתי את "אבי מימרן" שאני דוקא אוהב לישמוע אותו ואת צורת ההגשה של דבריו, והאזנצי בקשב לכל הסיפור הנ"ל... מיד אני כמו כולם רתחתי מזעם ואף התביישתי בשביל החתן איך נעשה לו עוול כזה? ומיד דיברתי על הישיבה ועל הראש ישיבה בזילז
שמש07.03.11
הדברים שכתבת נכונים עד מאוד, גם אני בררתי את הנושא ובאמת כך היה ראש הישיבה כלל לא הוציא את הבחורים מן האולם אלא אף ביקש מהם להשאר ולשמח על אף שרצו למחות על בזיון התורה שבזו את ראש הישיבה ואף אותם ביזו, כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו רעדיו: קול בלי רמה קול מת
אליהו07.03.11
מי אמר לך את כל זה??מאיפה לך מה הולך לו בתוך הבית ומה הלך בתוך החתונה???
אלירן כ.07.03.11
זה מה שחונכנו לעשות? ממתי נהינו "קנאים"??? זו לא דרכינו!!! אתה כותב את המשפט הזה? מי קנאי? לבקש חדר יחוד כשאסור לו לפי רבותיו? על זה להיות קנאי? מילא, אם ההורים שלו או האורחים קצת בעייתיים ולא מקפידים על כללי ההפרדה ועוברים מכאן לשם ללא הקפדה, או שהשירים לא מספיק לטעמו של הרב, אבל על זה שהוא מקפיד
חיים07.03.11
32
אתה צודק בכל מילה ממה שכתבת ישראל. אך יש דרך כיצד לעשות כל דבר בחיים ואין להוציא בחורים שבאים לשמח חתן וכלה מפני כל דבר שהוא שולי וגם ראש ישיבה זה הוא ממש עבריין.
מוטי12.03.11
31
חשבתי שאתה שונה מחבריך הגזעניים, אולם כנראה התפוח לא נופל רחוק מהעץ והחינוך עליו גדלת מושרש בך!
יוני08.03.11
30
אל תהיה תמים. וראינו כבר מה יש לו למכור.
שלמה08.03.11
29
לפי ההלכה החתן צריך לערוך חופה וקידושין שוב פעם אצל רב יהודי כשר, ולא אצל רב ששפך את דמו ברבים ביום חופתו לעיני כל המשתתפים בחופתו, ובטוח שהברכות שבירך היו לבטלה וכו' וכו'
זנגי אפרים07.03.11
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי07.03.11
27
מה שאתה אומר זה שהראש ישיבה צדק לפוצץ את החתן במכות ולשבור לו את העצמות בגלל שהחתן נתן לו... בסך הכל סטירה, נו באמת, נכון, אתה צודק, החתן לא היה בסדר, אבל לבייש אותו בכזה אופן זה יותר גרוע מלפוצץ אותו מכות, זוהי שפיכות דם
משה כהן07.03.11
לפי איך שהבנתי כל הנושא של שפיכות דמים זה שקר אבל אני חושב שמשקל משל הנגת ישיבה יותר חשובה מחתן עם כל הכבוד ר' חיים וולאז'ן מיסד עולם הישיבות סגר את הישיבה ולא שינה מהנגה ודי למבין
שמש07.03.11
רבי חיים מוולוז'ין לא עשה זאת תוך כדי העלבת אדם
משה כהן07.03.11
26
נהניתי מאוד מהמאמר הנפלא
אריק16.03.11
25
מה היה קורה אם הבחור היה בן של אחד התורמים לישיבה
יהודי09.03.11
24
בס"ד בואו נשים דברים על השולחן. מדוע מתנגדים למרן הרב עובדיה? 3 סיבות עיקריות א, בגלל הפסקים 1,פאה נכרית[כשמה כן היא] 2,ציציות בחוץ. ב, מרן שבר את המונופול של השליטה האליטה הליטאית[העסקנים], ע"כ לא נעים להיות איש של הרב עובדיה ,לא נקבל כבוד מהאליטות. ג, אי קבלת הילדים למוסדות אשכנזים. נבהיר כמ
בבח07.03.11
הפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בספרד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, בשנת רל"ב לערך, ובהיותו אברך צעיר גלה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה. בגאונותו העצומה, חיבר בצעירותו את הפירושים החונים על דף הגמרא, אשר הם לעיניים ל
הסטוריון10.03.11
חוץ מעשרות רבות של מתירים מגדולי עדות אשכנז (שם היה הדבר נפוץ ומטבע הדברים עלה הנושא לדיון), היו גם עשרות גאונים ספרדיים רבים מגדולי הדורות שהתירו פאה. ואלו הם: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה
חיים10.03.11
א. החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הגר"ח גריינמן, ועוד. ב. הגר"ח
שלמה10.03.11
23
כשהקב"ה ברא את האדם הוא הפקיד בידו זכות בחירה שאין לאף אדם אפשרות לקחת זאת ממנו, חוץ מאנשים מסויימים שכן יכולים: ראשי ישיבות ספרדיים נחיתיים ודעתנים, שאין להם שןם רצון ושאיפה להבין את האחר רק את עצמם, והם גם תלמידיהם של הליטאים שיש להם בעיה קשה באישיות ואינם מסוגלים לקבל דעה שונה משלהם ועיין ערך פסק
יהודי אמיתי07.03.11
22
נכון שזכותו לעשות מה שהוא חושב לנכון, אך יש חכם ויש צודק, אז אל תנסה להיות צודק, תהיה חכם, הוא יכל להעלים עין ולא לחסל/לרצוח את החתן ביום חופתו, זה לא מקובל בשום פנים ואופן. להוציא את הבחורים איתם למד וגדל איתם במשך שנים, הם חבריו ומה אתה חושב שאלו שבאו לשמח אותו, זה היה אותו הדבר? ברור שלא. זה
יהודי ישר07.03.11
21
אז מדוע הוא לא הכניס לו כדור בראש או למצער לירוק לו בפרצוף מתחת לחופה?
צפחת השמן07.03.11
20
צודק הכותב: הקב"ה נתן "בחירה חפשית" גם לראש ישיבה אם התורה שהוא לומד תהיה "סם חיים" או חלילה ההיפך. "זכותו" לבחור במה שהוא מעוניין...
יעקב מאיר07.03.11
על אחרים
ישראל07.03.11
19
טיפש שכמוך, החתן נכנס בסופו של דבר לחדר יחוד בשביל לכבד את ראש הישיבה, אבל לא סגר את החדר שהרי למנהג ספרדים זה עבירה. וראש הישיבה ב'חכמתו' שלח בחור לראות אם החדר פתוח. הכל היה עקשנות גרידא!
טו07.03.11
18
מאיפה אתה יודע מר ישראל היקר!! שזו כוונת ראש הישיבה מה נהייתה לו לפה???? אתה הייתה שם שאתה יודע???? או שאתה מפחד שיעלו עליך בתקשות על הבלאגן שעשית בארוע????????
דרומי26.02.12
17
הגיע הזמן שמשרד הדתות או הרבנות הראשית תפקיע מידי ראשי ישיבה שרובם אין להם מושג בהלכה לערוך חופות ולסדר קידושין.כשם שלא יעלה על הדעת שהם יערכו מהלך של גיטין....בזה שלמד כמה מסכתות בעיון והחליט להקים ישיבה אם לשם שמים ואם כביזנס זה עוד לא נותן לו לגיטמיות לערוך חופה....עריכת חופות קידושין וגירושין תי
מדבר ברמה08.03.11
16
מעשה בראש ישיבה שהופעלו עליו לחצים כבירים לקבל בחור, לא עלינו ולא עליכם - ספרדי. ראש הישיבה התעקש שכבר עבר את "מכסת הספרדים" ואין לו כל כוונה לחרוג ממנה. הוא 1/3 אשכנזי! אפשר להעביר אותו! זעקו לעומתו בלהט.... הכיצד 1/3? שמעתי על 1/2 אשכנזי, 1/4 אשכנזי אך על 1/3 מעולם לא שמעתי, שאל ראש הישיבה במב
זעליג07.03.11
15
נהניתי מאוד, פתאום קול שפוי, הלא ברור לכתחילה שהוא צודק, אלא שהנחיתות הספרדית הרימה את קולה.
חסיד07.03.11
14
חברים, אני קרוב משפחה של החתן. ידיד קרוב שלו. וגם בוגר הישיבה המדוברת. כתבתי תגובה ארוכה ארוכה וכשלחצתי שליחה היא נמחקה לצערי. בתגובתי רק רציתי לפרט לכם חלק קטן מהשקרים שפורסמו בתקשורת. אבל אני מבין מזה שהיא נמחקה שכנראה משמיים לא רוצים שאכתוב אותה. רק אכתוב שתי נקודות למחשבה והמבין יבין
מאיר07.03.11
כל הזמן מספרים שהם היו שם והיו שם. נמאס משקרנים!
צבי07.03.11
אני למדתי במקום זה עד נובמבר 95ואם תיתן לי מספר שמות של בוגרים אומר לך איזה שיעור הם היו באותה שנה וכן את מקום מיגוריהם
מוטי12.03.11
בס"ד "ורק מצאו בוגרים עזובים ושכוחים?" ציטוט שלך!!! קצת בושה לכתוב משפט כזה!!! כל הפוסל במומו... בחינוך של תורה לשכוח בוגרים??? להתבטות עזובים לבני תורה??? היכן האחדות וקירוב רחוקים????? אני לא יודע מי אתה בכלל אך אני מכיר את הנפשות הפועלות וזה כן יכול לקרות. בדידי הווה עובדה! הבעיה שאין לימ
מוטי11.03.11
אני לא הייתי שם, אבל עקבתי באופן צמוד ושוטף אחר כל הדיווחים שזרמו אודות האירוע. מצד משפחת החתן שמעתי גרסא אחת שחזרה על עצמה בכל הדיווחים, (היו תוספות ניאונסים פה ושם, אבל אף גירסא לא סתרה את חברתה) מה גם שגירסת החתן גובתה בעדויות של אנשים ידועים וחלקם חשובים שדיברו בקולם או בשמם המלא. לעומת
אליהו07.03.11
אני חושב שהגירסא האמיתית זה לבדוק בישיבה כמו שכל בר דעת שזה באמת כאב לו עושה ולא יאומן שהדיווחים האלה ממש מחלל הישיבה שלהם
דוד07.03.11
13
אני ספרדי וכן רוב הספרדים שאני מכיר עשו חדר יחוד גם אלה שלמדו בישיבות אשכנזיות ופילו מישיבות של בעלי תשובה ספרדיות ובכלל מה שייך אל תטוש... כמדובר להוסיף ולא לגרוע אין שום פוסק שאומר שאסור לעשות חדר יחוד זו תעמולת בחירות נקודה... לא ראיתי מישהו משס נפגש אם בנות שנשארו בבית ומעודד אותם על דבר שכל
ספרדי גאה09.03.11
1. ברגע שנעשה חדר יחוד האשה חייבת בכיסוי ראש מלא לפי ההלכה ורובם לא מקפידים על זה 2. הדור הזה פרוץ וכל הבחורים עושים ליצנות על מה שהולך להיות בתוך החדר ... פריצות לשמה מאיפה ההיתר? 3. גם האשכנזים לא היו עושים חדר יחוד עד לפני 200 שנה לערך תחפש בכל הגדולים כגון הרמ"א וכל חכמי הדור טאין איזכור לעניין
נתי24.03.11
12
עוד לפני שהוא מלמד את תלמידיו "בראשית ברא" לתת להם דוגמא ולהדריך אותם למידות טובות, ואם אין בו מזה- לא שווה שיילמד את תלמידיו אפילו כל הש"ס כולו!
נועל´ה07.03.11
11
אני לא חושב שיש משהו שמסמל יותר טוב את השפל שאליו מחנכת החברה החרדית את הילדים המסכנים שנולדים לתוך עולם אכזרי ורב בערות זה: הביטול המוחלט של המחשבה העצמאית והחופשית והחלפתה בציות מוחלט לאנשים אחרים (לעיתים בתחפושת של "רצון האל", אבל אפילו זה לא תמיד), מאשר הציטוט הבא: "זכותו המלאה של ראש הישיבה לנ
משה07.03.11
10
לעזאזל כשהייתי צעיר הוא הכריז בואו נפתח את תפרח הספרדית. נהיה המקור והאור הראשון, כן זו הישיבה הספרדית שהוא אסף בשבילה כסף מתומכי מרן הגר" יוסף בחול, 5 מיליון דולר בהם הוא קנה שטח, שתקוע בו בלי כלום עד היום לא לחינם הישיבה התפוררה ל2 שאלו את אנקונינה הרב ....
ג'וש07.03.11
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון 07.03.11
8
אני מבין את רצונך ל"הפך בזכותו" של ראש הישיבה, אולם דומה כי אין חובה לעשות זאת בכל מחיר. מה קורה שתלמיד מסיבה כזו או אחרת עושה דבר שהוא על פי ההלכה אולם נגד דעתו של ראש הישיבה? האם המשמעות היא שיש להחרים את חתונתו? האם התגובה לחוסר המשמעת עומדת בפרופורציה לתוצאה שהוא יצר? האם החתן עשה פעולה שהיא רפ
אלישמע07.03.11
לא ולא יש כאן משקל של הנהגות של ישיבה כנגד חתן אחד ודי למבין
שמש07.03.11
7
שיברר לפני שהוא מקדש אם זה כל כך חשוב לו שיכנסו לחדר ייחוד, לא עשה כך בעייה שלו, ושום דבר לא יצדיק את ההתנהגות שלו הוא ישלם על כך,
ספרדי07.03.11
אלה הכללים, אלה התנאים, לא רוצה שלא יכבד אותו בסידור קידושין, החתן ידע שזה יקרה, רק הוא לא האמין שהרב שלו יעיז לעשות את זה, אז הוא ניסה אותו ושילם על זה ביוקר
מאיר07.03.11
טיפש גמור
מנדאעל יברוב07.03.11
זה היה ברור שהוא עושה חדר יחוד לידיעת הגולשים הוא אפילו קנה טבעת לחדר יחוד
צבי07.03.11
6
האם האשכנזים לומדים אצל אותו ראש ישיבה? בד"כ זו ישיבה בעלת אופי ספרדי אך נראים כאילו "אשכנזים", מה יעשה אבא כאשר בנו מגיע לזמני הישיבות ושומע מילים נבזות על ישיבות ספרדיות מובהקות ששם לא לומדים אלא רק הלכות וחק לישראל, והישיבות ה"משוכנזות" הם ישיבות שבראשן עומד ספרדי, אז מה הוא צריך לחשוב, וכך ק
אלון08.03.11
מזל טוב למשה לוי הספרדי הגאה בעולם
יוסי אלון ומשה 09.03.11
5
מראים לתורמים התמימים תמונות של חכמי פורת יוסף ע"מ שיתרמו. לכן זכותו של ספרדי אמיתי ללמוד שם ולנהוג כמסורת אבותיו כפי שלא נטשו אותה חכמי פורת יוסף. הבנת ר' ישראל כהן? ויש להאריך...
שקד07.03.11
4
התגלה לנו מאחורי הפרגוד שכל הסיפורים בסגנון זה המתפרסמים לאחרונה הכל טריק אחד גדול להדיר את ציבור הספרדים מהמוסדות האשכנזיות!!! כ ו ל נ ו ל ב ג " ץ ! ! ! ! ! ! ! !
יואב ללום07.03.11
3
דודי החתן צעקו עליו ואמרו לו שילך, הרב הלך והבחורים אחריו כי רבם דקרו. הרב שמע שהם הלכו וציוה עליהם על ידי שליח שיחזרו והם באמת חזרו. תמונות החתונה הם הראיה הגדולה ביותר שהם חזרו ורקדו. אדרבא בני חזון עובדיה באו לרקוד וכששמעו שהחתן כן עשה חדר יחוד,ה ם הלכו. בא נראה את המשפחה מרימה את הכפפה ומפרסמת א
בר''ן07.03.11
שאתה מנסה למכור כל פעם לך תישן על האף עדיף
אוריאל=בר"ן07.03.11
2
ראשית,המקסימום שלראש ישיבה יש זכות זה לקבוע בישיבה וגם זה לא בכל נושא ולא בחתונתו של חתן.האם הוא גם יקבע לו עם מי להתחתן ומה הקו התורני של משפחתו? שנית,על הלבנת פנים אין חלק לעולם הבא. שלישית,לא טוענים למסית. ראוי היה שרשומה זאת של ישראל כהן תימחק מיד.
אשכנזי מירושלים07.03.11
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי07.03.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24