כיכר השבת

מתח רב בבית שמש:

הפגנת ענק נגד בי"ס המריבה; ההורים מגיבים בהפגנה נגדית

המאבק החרדי נגד בית הספר 'אורות' לבנות שנפתח בסמוך לשכונה החרדית בבית שמש - עולה שלב: מחר (שלישי), יצאו רבנים, אדמו"רים ואלפי תושבים חרדים לעצרת מחאה נגד בית הספר. המשטרה אישרה את קיום ההפגנה ונערכת בכוחות מתוגברים. בוועד ההורים של בית הספר שוקלים לקיים הפגנה נגדית (חרדים)

79
חיים שקדי | כיכר השבת | כ' באלול | 19.09.11
הפגנת הענק.
הפגנת הענק. (איצקוביץ' - חדשות בתמונות)

המאבק והמחאה נגד 'בית הספר המריבה', בית הספר הממלכתי-דתי "אורות" לבנות בבית שמש, מחריף: הפגנת ענק צפויה להתקיים מחר (שלישי) בהשתתפות רבנים, אדמו"רים ואלפים מתושביה החרדיים של העיר.

הציבור החרדי בבית שמש, מוחה על-כך שבפתח השכונה החרדית 'קרית חסידים', הוקם בית ספר לבנות והן נאלצות לעבור בשכונה החרדית בדרכם לביתם.

הצעת פשרה לפיה במקום ילמדו בנים, נכשלה בעקבות התערבות של משרד החינוך שהורה על פתיחת שנת הלימודים למרות המחאה, וסירב להחליף בין בתי הספר של הבנים והבנות.

הפגנת הענק, צפויה להתקיים מחר בשעה 18:15 אחר-הצהריים, על-פני 'כיכר השכונה', ברחוב נהר הירדן פינת רחוב הרצוג, והיא תיפתח בתפילת מנחה המונית.

על פי הדיווח בקו החשיפות של "הקול החרדי", ההפגנה קיבלה את אישור המשטרה הנערכת בכוחות מתוגברים לקראתה. מי שמארגן את ההפגנה הוא ארגון "איחוד ועדי השכונות".

מארגני ההפגנה מקווים, כי היא תגרור אחריה ציבור גדול, שישתתף ויבהיר כי המאבק נגד בית הספר אינו של קבוצה שולית כזו או אחרת, כי אם של כלל הציבור החרדי בעיר, המוחה על הקמת בית הספר בצמוד לשכונה החרדית.

בין הרבנים העומדים מאחורי קיום ההפגנה, ואף צפויים ליטול בה חלק, הם הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ - רב שכונת 'נחלה ומנוחה', הגאון רבי יהושע רוזנברגר - חבר בד"צ 'העדה החרדית', ורב קרית הרמ"א ורמת בית שמש ב', הגאון רבי מאיר ויגדר, הגאון רבי מאיר הלר ורבנים נוספים גם כאלו מהציבור הליטאי בעיר.

העצרת תיפתח באמירת סליחות על-ידי הגר"נ קופשיץ, הגר"י רוזנברגר ישמיע דברי מחאה, כמו כן ינאמו הגר"מ ויגדר, הגר"מ הלר, המשפיע הרוחני הגאון רבי סנדר ארלנגר, הרב יהושע סירוטה ישמיע את 'דבר המערכה', והאדמו"ר מלעלוב בית שמש יסיים בקבלת עול מלכות שמים.

במודעות רחוב שפורסמו לקראת ההפגנה מחר, תחת הכותרת "אתם נצבים", נכתב: "גזירה קשה ונוראה נחתה על ראשי עם קודש, תושביה החרדים של עירנו בית שמש - השלטון המתנכר לכל קדשי ישראל בשיתוף הרפורמים הדלי"ם גוזרי התורה לגזרים רח"ל, גמרו אומר להצר צעדי היהדות החרדית ההולכת ומתפתחת בעיר, ולשם כך השכינו בית ספר (כמעט) חילוני, בתוככי שכונותינו החרדיות".

"היהדות החרדית המאוחדת בעירנו", נכתב במודעה, "תביע את זעקתה ותמיכתה בתושבי קרית חסידים הנרדפים על צווארם, שכל פשעם שברצונם לקיים רצון השם יתברך ולחיות בקדושה ובטהרה".

יו"ר ועד ההורים של בית הספר 'אורות', אתי מוסקוביץ, אומרת ל"כיכר השבת" בתגובה להפגנה המתוכננת: "אנו חיים במדינה דמוקרטית ואנו בעד שאנשים ישתמשו בחופש הביטוי. אני מאוד שמחה על העובדה שאוכלוסיות שונות במדינה, משתמשים בכלי הדמוקרטיה להביע את דעתם. כל זה בהנחה שהדבר לא יתפתח להתנהלות אלימה, לא בזמן שהרבנים נמצאים במקום ולא לאחר שהרבנים עוזבים, כפי שאנו מכירים מפעמים קודמות, אני אמוד מקווה שזה לא יקרה".

"מבחינתנו, אנו בקשר עם המשטרה, שערוכה בכוחות מתוגברים לוודא שהדברים ישארו בגדר מחאה דמוקרטית - וכל עוד זה נשאר בתוך המסגרת הזו, אנחנו בעד. אני מקווה שכל ציבור במדינה שירצה להביע את דעתו, יעשה זאת בתיאום עם המשטרה, שתפקח שלא תתרחש כל אלימות שהיא".

בוועד ההורים של בית הספר, עדין לא הוחלט כיצד להגיב והאם לקיים הפגנה נגדית, בשעות אלו, הם עורכים התייעצויות עד לקבלת החלטה בנושא, לא מן הנמנע כי יהיו הורים שעל דעת עצמם יקיימו הפגנה נגדית במקום.

בתוך כך, משטרת בית שמש עצרה אתמול בבוקר שני חרדים תושבי רמת בית שמש, בחשד שיידו ביצים ועגבניות לעבר תלמידות בית הספר. הם הועברו לחקירה ושוחררו.

יצוין כי כמעט מדי יום, מגיעים עשרות מפגינים למחות נגד פתיחת בית הספר, כאשר הציבור הדתי לאומי אינו עומד מנגד, ומתעמת איתם, כאשר באחת הפעמים אף הפחידו את המפגינים עם כלבים.

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

הפגנת הענק. (איצקוביץ' - חדשות בתמונות)
תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
מקדימים רפואה למכה?!?!
הילה :)20.09.11
28
כל מילה נוסף מיותר
אב20.09.11
27
שכל אחד יענה לעצמו את התשובה בלב, האם זה משנה אם לומדות שם בנות ממגזר דתי לאומי ולא ממגזר חרדי? זה סה"כ בנות עד גיל 13 גג.(כיתה ז' הם כבר לא שם) כי אח"כ הם כבר חטיבה. מה שנשאר לי לומר שכבר אין לאותם חברה (שנגד הבי"ס שיהיה שם)הנקראים 'חרדים' או 'החסידים' מה לעשות. האם הם סיימו ללמוד כבר את כל הש"ס
בת של אבא19.09.11
לצעירים.
יוחאי20.09.11
ממתי בנות מחליטות מהו חילול ה' ממתי הם מחליטות מה מתאים לציבור או לא ? (אולי את רפורמית)
אחד מאנ"ש20.09.11
פוסקים מחליטים מהו חילול ה' ומהו לא??? לך, לך תלמד משהו, תפתח ספר, ראש השנה בעוד כמה ימים....
יאיר20.09.11

הצגת כל התגובות

26
עם מעשים כאלו נגד בנות תמימות? בושה!
זאק19.09.11
25
אתם חיים לדווח בצורה נכונה את המתרחש ולא להמריד בשקרים. מי שמגיע למקום זו קבוצה קטנה של עד 10 איש. קבועים הם מצולמים בכל פעם שהם מגיעים למקום. (להורי בית הספר מצלמות מקצועיות). הכלבים באים לתת לבנות תחושת ביטחו כתוצאה מקללות צעקות זריקת חפצים וכו. מאחר ולא מדובר הפגנה המשטרה לא יכולה למנוע את הקרבה
יהודי יקר20.09.11
24
המזרחי,יצאו נגד כל גדולי ישראל.לא צריך לקבל ציון ציוני בהיסטריה שלהם,לדעת מי הם.לא רוצים שכנות איתם.יש למישהו בעיה עם זה?,הרחק משכן רע".כך לימדו אותי,וכך אני כמורה,מלמדת.נקודה. לימד אותי?כן,כשלמדתי בבתי"ס שלהם לימדו אותי איך לעשות סאלאט מהיהדות.ברוך שפטרני מהם ומהמונם.
מורה לא ציונית20.09.11
אני חובש כיפה סרוגה אז את אומרת שאני רע??? מסכנים תלמידייך שכך את מחנכת אותם שאני וציבורי רע. נראה לי שאין מורה דתי לאומי שיתבטא כך על חרדים ואם כן התלמידים יעצרו אותו!!! ודי לחכימא...
עמ"י חי20.09.11
"מזרחי" זה עבודה זרה בשיתוף! קבע רבינו החזון איש! ואידך זיל גמור!!!
לא קשור לשנאה!20.09.11
תקשיבו נשמות טהורות: צריך לעשות הבדל ברור בין שני דברים: 1 - הדרך. 2 - האנשים. אני יכולה לשנוא את הדרך שלך אבל לאהוב אותך אהבת נפש אמיתית. משום מה יש אנשים שאין להם שכל והם לא מבינים את זה. ולכן הם עושים הפגנות מטומטמות ועל ידי זה גורמים לחילול השם גדול מאוד. מה איכפת לי מה קורה בשכונה שלי? אני צרי
פפ20.09.11
23
שמעלים כתבות כאלו וכולם מתחיחלים להקניט בלי סוף.
עצמונית.19.09.11
מעיק.
יוחאי20.09.11
22
הפגנת ענק אה פחחחחחחחחחח הצחקתני אולי יהיו שם 16 נטורי קרתא דבילים שמתאים להם חופש מ"הכולל" וקצת אקשן(ריפוי בעיסוק), בכל אופן הנה עוד גועל נפש במיטבו שמתווסף לסריה הארוכה שאספתי בשנתיים האחרונות מבית היוצר ה"חרדי". אין צורך להכביר במילים, תראו את הפרצופים (הטמבל עם הלשון) ותבינו עם מי יש לנו עסק עם
מיזרוחניק19.09.11
גם דתן ואבירם שאלו את משה מי שמך לשר ושופט עלינו? וסופם הייה שירדו לשאול תחתית יחד עם קורח ועדתו.. כמה שינאה ומחלוקת יש לכם ערב ראש השנה כיכר השבת! שאתם מכניסים אנשים כאלה!שגורמים למחלוקת!
אוהב שלום20.09.11
אתה המיזרוחניק תטיף לנו מוסר ? צראה איך אתם נראים "רבנים" מתירים שירת נשים נכון שזה בטוח תורת משה אהה
אחד מאנ"ש20.09.11
מחרחר ריב ובעל מחלוקת מתהדר בחליפות ומגבעות..
אוהב ישראל20.09.11
21
בהמות לא מתנהגות כך ועוד אין להן דעת.. ומה נאמר על הבחור שבתמונה? פשוט מבחיל, המעיים שלי מתערבבות עכשיו מתחושת הגועל.
מתנחל19.09.11
המספר של המשקפיים?
יוחאי20.09.11
20
1. בית הספר היא בית ספר תורני שכל הבנות לבושות היטב בשרוולים וחצאיות ארוכות. 2. גם ככה מדובר בבית ספר יסודי. 3. הגישה לבית הספר אינה דרך שום שכונה חרדית אלא בכביש ראשי הגובל את השכונה החרדית.
רפי20.09.11
19
מאיפה חרד לדבר ה' מכיר את זה בכלל, וחבל שאתם מפרסמים כזו תמונה
לא צנוע19.09.11
18
יבוא יום ואלו שניסחו את המודעה יצטערו, השאלה כיצד יבקשו מחילה מאותן ילדות.
שני19.09.11
17
להוציא לשון... אנשים אתם מביישים את עצמכם מה זה, תעלו קצת ת'רמה שלכם
אליש...19.09.11
ואתה צודק ב%100
חרדי19.09.11
16
תפקידך בחדשות זה לא להיות הבמה של שנאת חינם ורשע נגד בנות הלומדות תורה. תחשוב פעמיים לפני שאתה מפרסם מאמר ראשי שמנסה לעודד 1. שנאה ו2. רגעים של כף של כמה חולי נפש שמקומם באיזה שהוא מוסד סגור! זה חושד אלול, או שמה שכחת!
אב19.09.11
15
איך בא לי שהמשטרה לא תתערב חרדים נגד חילונים נקודה...נשמע לי מענין
דודו19.09.11
14
עם דרך ארץ? אתם ירדתם מהפסים? בחודש אלול? חילוך ה' בפרהסיא? אין לכם בושה?
זאק19.09.11
יכולות לנסוע באותו מסלול ובאותה העת יחדיו.ובפרט בעת אלול.אני לדודי ודודי לי.הרועה בשוש-בינים? לא יכול להיות ש"דודי" יהיה גם צח וגם אדום.איך יהיה דגול מרבב(ה)אם תערובת שניהם זה ורוד. מלשון ורד כידוע.ולורד יש קוצים...
יוחאי20.09.11
13
סיקרקים?
חן20.09.11
12
נתתם לסיקרקים יד. עכשיו אתה והם הורסים את בית שמש. אני מאחל שתקבל את מה שמגיע לך
אט20.09.11
11
מ"רוח מזרחי(ת).
יוחאי19.09.11
10
"השלטון המתנכר לכל קדשי ישראל בשיתוף הרפורמים הדלי"ם גוזרי התורה לגזרים רח"ל"??? אני רפורמי דתי לאומי? אין להם בושה? מחרחרי שנאת חינם בישראל. מי שכתב המודעה צריך להתנצל ומהר, לפני ראש השנה ויום כיפור! והאדמור"ים צריכים למחות על חילול ה' והעלבת ציבור זאת!!!
עמ"י חי19.09.11
9
פעם הבאה שיבוא שנורר שלא עובד למחיתו עם "הסכמות והמלצות" של הרבנים החשובים ,אדע לא לפתוח את הדלת.
דניאל20.09.11
8
פשוט תינוק עושים רק בושות לחרדים
ספרדייה גאה!!19.09.11
7
הפגנת ענק אה פחחחחחחחחחח הצחקתני אולי יהיו שם 16 נטורי קרתא דבילים שמתאים להם חופש מ"הכולל" וקצת אקשן(ריפוי בעיסוק), בכל אופן הנה עוד גועל נפש במיטבו שמתווסף לסריה הארוכה שאספתי בשנתיים האחרונות מבית היוצר ה"חרדי". אין צורך להכביר במילים, תראו את הפרצופים (הטמבל עם הלשון) ותבינו עם מי יש לנו עסק עם
מיזרוחניק19.09.11
6
אלא רק הקיצוניים שבהם זה רק 50 חרדים קיצוניים שאוהבים לעשות בלאגן בשביל לקבל פרסום או בגלל שאין להם מה לעשות כל היום אנו תושבי רמבי"ש החרדים צריכים להקיא אותם מתוכנו אפילו הבעלזים והגורים שגרים ברמה ב' אומרים שהם לא הולכים בכלל לפי השטויות שיש להם במוח אני מקווה שהם יבינו שהם חייבים להפסיק את ה
תושב רמבי"ש20.09.11
5
השטח שייך לשכונה החרדית, לפי הרשום במשרדי עיריית בית-שמש, ולא לתלמידים מחוץ לשכונה. החלטת משרד החינוך לתת לבית הספר הדל"י להכנס לבניין למרות שעיריית בית-שמש (שהיא אחראית על הקצאות) התנגדה, הוא מעשה לא מובן ואינו עולה בקנה אחד עם החוק הישראלי.
דוד סגל19.09.11
סוף סוף האמת יוצא!
זאק19.09.11
נמצאת בקצה ה"מוגרבי"(מ-ערבי)של אירו-.. פה מדבר גדולות.
יוחאי20.09.11
לא כדאי לעבור על 'מדבר שקר תרחק' כל כך קרוב ליום הדין.
מיכאל19.09.11
אחד הגולשים הרציניים והשפויים שיש באתר הזה.ויכול להביא קבלות על מה שאומר.וכל זה,בלי הש-!!!מצות חצים ודוקרנים.יישר כח.
יוחאי20.09.11
4
חוצפנים! חודש אלול עוד מעט כל אחד מהם יעמוד למשפט אצל אבינו המלך! שהוא אוהב את הילדות האלה שהן בנותיו.ראו את החזיריםחסידים החיות האלה אחדמוציא לשון כמו ילד בן שנה מחפשים כל היום לעשות חילול ה' גזל ושנאת ישראל ושנאת חינם! זורקים ביצים על ילדות ישראל זורקים עגבניות?! אין גבול לטמטום!!! ל
גילוי-דעת19.09.11
3
לא יפה לכתוב כמעט חילוני
מוטי19.09.11
2
הם יחסמו את כל נהר הירדן ואין דרך חלופית ל417 מוות לסיקריקים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דושי20.09.11
1
ואגב, כל הרבנים שמוזכרים במודעה באים לכל כנס שיוזמנו גם לברית של אברך לא מוכר מכיכר זופניק... אין מה להתרשם מהפגנת הענק הזאת... ואגב, שלום חברים, זה שהגיב פה בבוקר פרץ לחשבון שלי... זה לא הייתי אני... אני מבקש סליחה מכל מי ששמע ממנו אמירות פוגעות...
חזקי גרינוולד19.09.11
להתראות מחר
דוד סגל19.09.11
אם היו מתקרבים ל-500 זה היה טוב בשבילם. אך גם בזה לא הצליחו.
מיכאל22.09.11
אתה מחזיק בדעות נגד מרן פאר ישראל הרב עובדיה יוסף שליט"א ?
maorlod19.09.11
לא קראת מה שהוא כתב בפרופיל האישי שלו כאן? הנה העתק הדבק, אני מקווה שתסלחו לו, זה באמת לא היה הוא, הנה ההעתקה: פרטים אישיים שם משתמש: חזקי גרינוולד שם אמיתי: חזקי... איזה גרינוולד, אני בכלל פרענק, יותר מתאים לי חזקי פרענקי ........................ מגלה. מין: זכר טלפון:
לילה כיום יאיר19.09.11
כל מי שכותב עליו משהו אתה קופץ
אליש...19.09.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

הפילוג החסידי - לשיא

סוער באלעד: הנציג חרדי הפר צו מניעה של גדולי הפוסקים?

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

הכשרה וניסיון במינימום זמן

בוער בך לתרום? זה המסלול היוקרתי של השירות אזרחי

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם