כיכר השבת

כקריעת ים סוף

מרן הגראי"ל שטיינמן: רווקות מבוגרות? בשל עבודת ההוראה

רבי אהרון לייב שטיינמן, נשאל אודות אחת הבעיות הקשות בארצות-הברית, כאשר בחורות רבות נשארות רווקות עד גיל מאוחר ואת זיווגן אינן מוצאות. הגראי"ל השיב כי לדעתו הבעיה מתחילה בעבודת ההוראה בבתי הספר. "מספיקה הערה אחת לא במקום, בכדי שאחת התלמידות תיפגע ותשאיר קפידא גדולה" (חרדים)

67
חיים שקדי | כיכר השבת | ח' בכסלו | 04.12.11
הגראי"ל שטיינמן
הגראי"ל שטיינמן (מנדי הכטמן)

אחת הבעיות הנפוצות והקשות, לא רק בארץ אלא גם בארצות-הברית, היא בעיית השידוכים אצל בחורות, אשר רבות מהן נשארות רווקות עד גיל מבוגר, ואת זיווגם אינן מוצאות.

סערת השידוכין: הצצה לעולמן של הרווקות המבוגרות

אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, ברוב חזון איש 5 בבני-ברק, נכנסו בשבוע שעבר מספר עסקנים מיהדות ארצות-הברית, ושאלתם בפיהם.

"בעיית הבחורות הרווקות קשה ומורכבת", הם פתחו ואמרו, "כיצד ניתן להסביר זאת? מה ניתן לומר לבנות לעשות או לפעול, מה בכוחם לתקן בכדי שבעיית השידוכים תבוא על פתרונה?", שאלו העסקנים את ראש הישיבה.

רבי אהרון לייב, חשב מעט והשיב להם כי כפי הנראה הבעיה נעוצה בעבודת ההוראה בבתי הספר, בה נוהגים מרבית הבנות להתחיל את חייהן.

"מרבית הבחורות מתחילות לעבוד בתחילה בהוראה, וכמורות, לעתים אינן נזהרות בכבודן של הבנות והתלמידות", הסביר ראש הישיבה, "מספיקה הערה אחת לא במקום, או הערה נכונה שמתבטאת בצורה לא טובה, בכדי שאחת התלמידות תיפגע עמוקות, ותשאיר קפידא גדולה על המורה".

"על הבנות כולן", המשיך ראש הישיבה להסביר, "להקפיד במשנה זהירות על כבודן של התלמידות, לבל ייפגעו חלילה על-ידן, כי הקפידא הזו קשה ויש בה כדי לעכב את הבנות מלמצוא את זיווגן הראוי".

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
יש מורותים שבאמת מתנהגים הכי לא יפה שיש! תבדקו גם אותם! איך ילדה לא תקפידיקפיד????
רן500004.12.11
ו את זה...
רן500004.12.11
31
או שיש הרבה רווקים (ואז הקושיא בעינה נשארת, הניחא המורה מעוכבת אבל הבחור מה אשמתו?) או שיש יותר בנות מבנים, ואם כך שום דבר לא יעזור.
מתמטיקאי04.12.11
30
שגרמו לעיכוב וליותר גרוע מזה. אחד מגדולי הדור הקודם הליטאים,לא זוכר הרב מלצר או ר"ח עוזר שבתו נטתה למות בגלל אחת שלא רצה אותה בצעירותו ולמרות שההיא כבר התחתנה,הלך בעצת החפץ חיים אליה לבקש מחילתה.אבל היא היתה רשעה ולא רצתה למחול ועקב כך הבת שלו נפטרה רח"ל. גם בתי תחיה,שהיא ילדה מיוחדת במינה בכל הת
י.ח04.12.11

הצגת כל התגובות

29
אני חייב לומר שאני מורה מעל 20 שנה ובוודאי פגעתי בתלמידים רבים בשוגג ובמזיד , ובאמת צרות רבות החיי אני תולה ב"מידה כנגד מידה".מחנך דורך על נשמות " אמר הח"ח. עכ"פ אסור לשכוח שכל תלמיד בהווה הוא "תלמיד לשעבר" - לנצח. בואו נתחזק באהבת התלמידים וקרובם, גם במוסדות חדריים מתייחסים, לעיתים , לתל' כמובן
אורן המתחזק04.12.11
28
לסמינר ובוכות יום יום מי יתן את הדין
שי04.12.11
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל דוס04.12.11
וזוהי העבודה שלי והכי טובהההה
תמי 04.12.11
26
השם יברך אותך על המילים שלך אבל לצערי יש את הדבר הזה רק בחינוך החרדי הם פשוט רעות מהמנהלת ועד המורות בצורה מכוערת ואח"כ הם אומרים למה התלמידים נושרים כי הם פוגעים והורסים את נפש הילד ואז נוצרים ההקפדות תלמדו איך להתנהג ולא להגיד זה ספרדי זה אשכנזי אנחנו עם ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נעמה05.12.11
25
שלי
חבל"ז שוקו04.12.11
24
יש פסוק שאומר שבזמן הגאולה כמה נשים יתחתנו עם בעל אחד וחבל שלא מתחברים למקורות היום המון בחורים ובחורות בכלל לא יודעים תנך חבל
עורה הקיצה 04.12.11
כמו גואל רצון, משפחת אמבש....
דסי04.12.11
נישואין ללא טהרה.אמבש זה נשואין עם טהרה.רק שצריך לבדוק כונת הנושא גם אם הוא יכול לעמוד בהתחייבות כתובה. מה שמעניין,שלמרות הפרסום בתקשורת,לא עצרו אותו על ביגמיה. הציונות מתירה פילגשים בטומאה,ואוסרת נישואין בטהרה. (ביגמיא).חוקי סדום ועמורה.
גפסון.04.12.11
יותר מאשה אחת. וכתב בשם הגר"א שאם היה לו כח,היה מסתובב בכל ערי אשכנז לבטל חרם רבינו גרשום בגלל רוב תקלות היוצאות ממגבלה זו. רוח הקודש של הגר"א שהיה כידוע נשמת משיח בן יוסף של הדור.
מזרחי י.04.12.11
23
כמורה שמרתי הרבה על פי וה' יסלח לכל המורות שלי באשר הן ולכל תלמידותי כנ"ל
נכון מאוד04.12.11
22
אני מעוניין במכתבים מהרב שטיינמן שליטא ומעוד גדול"י ba@neto.net.il
יש04.12.11
21
החיים כל כך מורכבים כמעט בטוח שפגענו במישהו מתישהוא בלי כוונה
שיר5504.12.11
20
אני עברת עם בתי את שבעת מדורי גיהנום, עם בתי כשהיתה בשידוכים עד שהיא התארסה. גם כי לא היה לנו מספיק כסף למצוא בחור שיענה על הדרישות הדימיוניות שהבת שלי המושלמת רצתה, ומתוך טעות תמכתי גם אני במחשבות האלה של בתי, כי אני באמת מעריכה אותה כבחורה מושלמת. במקרה חברה המליצה ללכת לרבנית יפה כהן מבני ברק,
בת שבע06.12.11
19
זו עבודה מיוחדת שעושה רק הקב"ה לבדו, וכמו שאמרו חז"ל שהקב"ה יושב ומזווג זיווגים. והרי אמרו חז"ל [כתובות קי] שמי שגר בחוץ לארץ כמי שאין לו אלוה, וזו הסיבה שה' לא מזווג לו זיווגים. ובפרט עכשיו שרוב השכינה כבר עזבה את חו"ל, כבר י שם פחות סיעתא דשמיא שהקב"ה יושב ומזווג שם זיווגים
א04.12.11
18
בחיי משפחה אלא במצוינות וקריירה, וזה מה שהאשכנזים הביאו משם, ואילו תרבות יוצאי עדות המזרח זה בדיוק להיפך. בגלל זה האובים מסביבינו לא רוצים אותנו כאן כדי שלא נקלקל להם את הנוער
עומר04.12.11
17
"השאל הקדוש מגן מפני מכשולים וחטאים בצניעות ובשמירת העיניים, ומביא קדושה וטהרה" ושידוכים בקרוב !!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
"השאל הקדוש 04.12.11
כל עוד הולכים לפי גדרי ההלכה זה לא משנה... יש הלכה. ויש החמרה! כל העיקר זה צניעות פנים וציעות חוץ לפי פסק ההלכה!!
פנימיות04.12.11
צפו ב-YouTube בערוץ SiataDishmaya בדברי הרב פוקס אודות השאל הקדוש ובסרט: "הקול שמאחורי השאל"... למי שמחפש את האמת!! לא ללצים.
י.04.12.11
אולי זה יביא שידוך עם מוסלמים קדושים מבני הפאשטונים שבאפגניסטן, לא עם יהודים נורמליים.
טלי בן04.12.11
אלא רק "רבניות" עמי הארצות משוגעות שמדיחים ומסיתים יחד עמם נשים תמימות, ע"י טוקבקים באינטרנט
לב04.12.11
אם אשה מתלבשת לפי גדרי ההלכה אין שום בעיה!! מי שרוצה להחמיר בברכה אבל אין זה אומר שהחמרה הופכת להיות הלכה!! שצניעות הפנים תהיה אמיתית וחיצוניעות לפי ההלכה ואפשר יותר..
אילת השחר04.12.11
מדברייל מבן שעדיף את הפריצות הגודלות במשך החודשים והימים , בדור הזה חובה להחמיר בצניעות אפילו בדברים הקטנים ביותר שנראים לא חשובים !
On1804.12.11
הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי
גבריאל כהן04.12.11
עד עכשיו להציג מאמר זה, כל פעם בשם אחר. הרב עובדיה אמר לרב בניזרי שכך לבשו האמהות.יש לך בעיה עם זה? מה תגיד,שזה לא נכון? יש פה אתר "הצניעות תנצח" ושמה תראה את הסרטון.אני לא שייך להם.אני אוהב אמת. תבין,לא שאני בעד או נגד הרעלות.זה סיפור אחר הרעלות. אני מדבר שאל,נטו.ואתה מדבר על רעלות. דע,שאת השא
י.ח04.12.11
שאל וודאי אינו פריצות וכך היו לובשות אימותינו עד לא מזמן. נכון שלא צריך להיות חריג במיוחד , אבל לומר על פאה - צנוע. ועל שאל - פריצות, - זה בהחלט סימנים של סוף הגלות. מדוע כבודו כ"כ טורח להכשיר את הפאה המיופיפת אשר רבים חללים הפילה? נניח שכב' מצונן בטבעו - אנא רחם על הבחורים והיצריים. עם כל האי ה
אורן המתחזק04.12.11
16
תבואו לארץ יש כאן המון המון רווקים..וצריך להפסיק עם הנושא של המגזרים..אפשר בהחלט חרדי עם חרדלניקית וכן להיפך ואין עם זה שום בעיה ומי יודע אולי מזווג הזיווגים רוצה שכך יהיה?!
יהודי08.12.11
15
מלבד המורות, ישנן רווקות רבות העוסקות בתחומים אחרים ולא בהוראה, ומדובר גם בארץ ולא רק בחו"ל כידוע. אשמח אם יחדדו את השאלה בפני מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א.
אתי04.12.11
14
גדול הדור מבין שהבעיות נעוצות לא בלבוש הכשר והצנוע, שרק עסקנים וקיצוניים אומרים שהוא פרוץ, ושבגללו הכל, אלא הוא מבחין שהרבה יותר קריטי זה בין אדם לחבירו. שקפידה, ואפילו של ילדה קטנה עלולה לעכב. ולעניין עצמו, אולי הגיע הזמן באמת שיפסיקו להטיף לבנות להיות מורות ושוב מורות ורק מורות? אולי יתנו יחס מ
אחת04.12.11
נמאס מכל העסקנים הסוטים האלה
שירה04.12.11
13
אני עברת עם בתי את שבעת מדורי גיהנום, עם בתי כשהיתה בשידוכים עד שהיא התארסה. גם כי לא היה לנו מספיק כסף למצוא בחור שיענה על הדרישות הדימיוניות שהבת שלי המושלמת רצתה, ומתוך טעות תמכתי גם אני במחשבות האלה של בתי, כי אני באמת מעריכה אותה כבחורה מושלמת. במקרה חברה המליצה ללכת לרבנית יפה כהן מבני ברק,
בת שבע06.12.11
12
להתחתן לפני שאתן מקבלות משרה:)
משהי04.12.11
11
למען יראו וייראו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דושי04.12.11
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפרה 04.12.11
9
מי ראשון?
בקרוב08.12.11
8
אמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב מאיר04.12.11
7
מדהים כמה נכוחים דברי גדול הדור
משה מוסאי04.12.11
6
איך זוכרים איזו תלמידה אולי נפגעה ואיך מפיסים ? תשובות רציניות ולא כמו שפעם הבאה תחשב פעמים
מורה04.12.11
אם כן, לעבור על כל שם ואם יש ספק- ספקא שאולי התלמידה נפגעה ממני- ליצור איתה קשר ולפייס אותה. לפעמים הזמן שחלף מכהה את הפגיעה ומסייע למחילה. ובאמת- שכל מורה צריכה לדעת שהיא מתעסקת עם נשמות. זה לא מקצוע- זו שליחות. צריך להיות בעלת שיעור קומה ולבוא ללמד בדחילו ורחימו שלא תצא ח"ו תקלה תחת ידינו.
ונוס04.12.11
החייט- דורך על בדים, הזגג על זכוכיות ומחנך - על נשמות! כמה צריך להיזהר!
משהי04.12.11
5
נראה לי שהשומעים לי הבינו את דברי מרן שליט"א, הוא אמר שודאי הבנות האלו כשהיו בנות פגעו במורות, בין בגלוי בין בסתר ויש עליהן קפידה עצומה שאין דרך למחול על זה, ולכן צריך להזהיר את הבנות להתייחס בכבוד ובדרך ארץ למחנכות שלהן.
מחנכת04.12.11
4
הלואי שזה יתקיים גם אצלנו בתורה דרישה מינימאלית להיות מורה או מנהלת
זאב04.12.11
3
אני עברת עם בתי את שבעת מדורי גיהנום, עם בתי כשהיתה בשידוכים עד שהיא התארסה. גם כי לא היה לנו מספיק כסף למצוא בחור שיענה על הדרישות הדימיוניות שהבת שלי המושלמת רצתה, ומתוך טעות תמכתי גם אני במחשבות האלה של בתי, כי אני באמת מעריכה אותה כבחורה מושלמת. במקרה חברה המליצה ללכת לרבנית יפה כהן מבני ברק,
בת שבע06.12.11
2
זהירות בכבוד האדם, בין תלמיד, בין חבר... זה באמת נורא. לדעתי זו נקודה חשובה למחשבה...
כואב04.12.11
1
ועדיין לא התארסו? אמנם גיל 20 זה לא מאוחר, אבל זה גם בכלל לא מוקדם מידי. הרבה בנות שומעות שידוכים תוך כדי לימודים בסמינר - עוד לפני שהתחילו ללמד - ולא מתארסות.
לאה04.12.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

גלה איך לחסוך מאות שקלים בחודש עם כלי ניהול חכם!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24