כיכר השבת

צפו בוידאו

"נשים החוצה!", שאגו קיצונים בבחירות למינהל קהילתי בי-ם

קיצונים ממאה שערים התפרעו אמש במהלך הבחירות למינהל הקהילתי בירושלים. הקיצונים, שהגיעו להצביע ברחוב שטראוס חסמו כניסת נשים - בדחיפות, קללות ואיומים. "אתן הורסות את הצניעות", "נשים החוצה", הם צרחו באגרסיביות. לאחר הבחירות נכנסו רעולי פנים אל חדר הקלפי וקרעו את התיבה (חרדים)

83
ישי כהן | כיכר השבת | י"ח בכסלו | 14.12.11
(צילום: מתוך הוידאו)

מהיסטוריה להיסטריה. אחרי עשרות שנים שלא התקיימו בחירות בשכונות החרדיות בירושלים, אתמול (שלישי) זה קרה. הבחירות התנהלו בתחילה כסדרם ללא הפרות סדר, למרות האיומים של גורמים קיצונים שדרשו שבחירות יהיו נפרדות בין נשים לגברים.

ראש-העיר ניר ברקת שהגיע לסיור במקום, נשאל על-ידי 'כיכר השבת' איך הוא מתייחס ל"הדרת נשים" בבירה, והגיב: "החוק מחייב פתיחות במרחב הציבורי וכך זה צריך להיות בירושלים".

שעה קלה לאחר עזיבתם של ראש-העיר וסגניו החרדים את הקלפיות - המהומה החלה. עשרות גברים שהגיעו להצביע בקלפי ג' ברחוב שטראוס, השייך לתושבי מאה שערים, חסמו את כניסתם של עשרות נשים אל תוך הקלפי ואף דחפו אותן, כשהם צורחים "נשים החוצה", "אתן הורסות את גדרי הצניעות".

בשלב מסויים המאבק הפך להיות אלים ומספר גברים אף סגרו את חדר הקלפי ולא הרשו לפתוח אותו עד לצאת הנשים מהמקום.

שיא המאבק נרשם לאחר סיום הבחירות כאשר מספר רעולי פנים נכנסו אל חדר הקלפי וקרעו את תיבת הקלפי מה שגרם לפסילת הבחירות.

רבקה, מצביעה שלא איפשרו לה לממש את זכותה הדמוקרטית אמרה אמש ל'כיכר השבת': "אני לא לא מוכנה להתראיין בוידאו כי אחרי זה יזיקו לי ואני רוצה לחיות. זה כישלון של עיריית ירושלים. איך ייתכן שבקלפי כזה רגיש של שכונת מאה שערים לא הציבו אפילו מאבטח אחד? זה מחדל! אנחנו נשים חרדיות וצנועות, מי הם אותם אנשים שקוראים לעצמם חרדים שיוציאו אותנו בכח מהקלפי? איפה זה כתוב בהלכה? איפה, שיגידו לי?!", אמרה בכעס.

תוכן שאסור לפספס
83 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
49
מי שחווה כל סוג של אלימות צריך ללכת ולהגיש תלונה במשטרה. נקודה. אבל כמובן מי שהולך למשטרה הוא מוייסר כל עוד זה המצב החברה החרדית לנצח תישאר עדר של כבשים שנשלטת ע"י קומץ של בריונים אלימים.
הנשים אשמות!08.10.13
48
איזה חוסר תרבות משווע!!!!!!!!!!!!!!שה' ישלח להם רפו"ש או שיחזרו לאירן...
דושי14.12.11
47
את העירבוביה הזאת- אבל לא באלימות, חיות נהיו במאה שערים ובכלל לא מגיע להם בחירות חוזרות
אנונימי14.12.11

הצגת כל התגובות

46
מדוע שנים רבות וגם כעת אין בחירות למינהל הקהילתי של תלפיות-מזרח, וזאת מפני שיו"ר המינהל הוא חבר טוב של ראה"ע ניר ברקת, הוא מפחד על כסאו לכן חברו הטוב ברקת מטרפד את הבחירות, מפני שהוא אנטי-דתי והוא לא מרשה וגם מטרפד כל נושא ששייך לדת בשכונה, הוא מודע לזה שגם החילוניים בשכונה שונאים אותו, לכן הוא לא ר
תושב ת, מזרח14.12.11
45
לא יהודים בכלל
רון 14.12.11
44
אני מציע לנשים החרדיות להתחיל לחפש להם מזרוחניקים יראי שמים, כאלה שהלכו לצבא ויודעים להגן על האשה שלהם. כאלה שיודעים לפרנס ולדאוג לילדים ולא עם הרכיכות החרדיות שמקיפות אותי או האברך שהתחתן עם אחותי ושאר החניוקים הרופסים. אני אתחתן רק עם מזרוחניק!
חרדית14.12.11
אני לא יודעת מה את מכירה אבל כנראה יש לך תפיסה מעוותת נראה לי שאת מפחדת וחרדה אולי תקראי פחות כתבות בענין ותתמקדי בעוצמתה וכוחה של האישה אישה שהיא אשיות אף אחד לא יכול לפגוע בה
תיקתיק30.04.12
43
מזכרת קטנה מהמשוגעים האלה.. את החליפות והכיפות שלהם על הריצפה אולי גם אותם
a.h.k.14.12.11
42
איך הגאון מווילנא צדק שהוא ראה כמה זבל וזוהמה תצא מכל החסידויות המושתנות האלה, ירושלמים חסידים..... הכל אותו זבל לגמור עם 100 שערים.
שירי14.12.11
41
לפעמים שאני רואה כאלה כתבות אני מתחיל לחשוב שלאשכנזים יש איזה בעיה מסוימת,,,, ולספרדים יש נפש בריאה.
גולדי14.12.11
40
כל יוצאי הישיבות תפסיקו להתערב בענינים לא לכם ואל תריצו מועמד שלא גר באיזור בכלל ואל תזיפו חוזי שכירות תשרפו בגיהנום שבניתם לעצמכם
עד ראיה14.12.11
39
בנוי לחיים דמוקרטיים .אין דעות שונות-יש עדר שהולך שבי אחרי עסקנים סוג ג' ויש את השתקנים המתנגדים לכל החומרות הללו ,אך פוחדים מזרוע ידם של הבריונים שלנו.אבל הכי מרגיז אלה הפוליטיקאים שמראים אומץ לב(צבוע) כשמדובר בכל רבע קיצוץ של סעיף עלוב בתקציב או במינוי של עסקן סוג ד-אך ממלאים פיהם מים ולא אומרים
המשקיף14.12.11
כמוך לדוגמא... מה אתה עשית בשביל עולם התורה? כתבת תגובה בכיכר... פששש כל הכבוד!
מעריץ של גפני14.12.11
38
צריך לקרוע לקיצונים את הכיפה- בושה וחרפה
אבי14.12.11
37
נפתח משרד הנפקת חוזים מזויפים בתוך הקלפי לנגד עיני ולנגד עינהם של עוד עשרות אנשים שהיו במקום שרק כך חשב כי יוכל להתמודד
תושב מאה שערים14.12.11
36
עושה חדשות בעל מלחמות ! לא זכור לי שום סעיף בשולחן ערוך שאוסר על נשים להשתתף בבחירות ולהצביע ? או שמא זה יצר שמה ערבוביא שבעקבות זה בקשו מהנשים לצאת ? אולי מישהו שהיה שמה יכול לספר לנו ? אני מבין שהקיצוניות בירושלים באה כתגובה נגד הקיצוניות החילונית... וזה לגיטימי במידה מסויימת.. אבל רק במידה מסו
maorlod14.12.11
35
לימוד החסידות בנוסף ללימוד הנגלה דתורה, מעדן את האדם ומזככת את נפשו, צאו וראו את תלמידי ה'תמימים' שיחיו איזו עדינות וקדושה יש עליהם! גוט יום טוב, לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות!
חב"דצקער14.12.11
34
מאד מוזר. הוא היה כזה קיצוני??
משה14.12.11
ופעם גם סקלו אנשים וריצעו את אוזניהם. היהדות מחכימה ומתעדנת עם השנים, לא צריך לחזור להסטוריה איומה. לכל אישה ואדם זכות לבחור ולהבחר- חוקי מדינת ישראל.
נ. 14.12.11
אתה כל כך קשה הבנה שלא מסוגל לקלוט שההשוואה הזו עלובה, נלוזה ופוגעת בכבוד קדושת הח"ח??? הוא סבר, ענה למי ששאל, ולא יצא להשתולל ולא שלח אף אחד לכפות דעתו. רוב הגדולים סוברים שחובה על נשים להשתתף בבחירות. קיצור, יצאת קטנטן.
כבוד תלמיד חכם!14.12.11
33
את גדרי הצניעות ומה אם לנגוע בהן ולדחוף אותן זה מותר לעשות???? אם הם היו כ''כ צדיקים קודם כל היו מורידים את העיניים ואח''כ מבקשים מהן לצאת בצורה יפה ולא בהמית בלי לגעת בהן ולדחוף אותן.....אנשים סרוטים ומטומטמים!!!
יודעת הכל14.12.11
32
פשוט מדהים.
שפוי14.12.11
31
אוהב להסית כולו כמה פרחחים שרוצים שהאיש שבחרו יבחר עשו בלאגן ומיד כל התקשורת קופצת על המציאה
ממאה שערים14.12.11
מנעו מנשים את זכות הבחירה, השפילו אותם, דחפו אותם בצורה גסה, וכולם שתקו להם!!
גם ממאה שערים14.12.11
30
ראינו מי הפך את הקלפי עוזריו הנאמנים של מחלב נס היה פה שראינו את פניו מה הוא יכול לחולל
תושב מאה שערים14.12.11
29
מה, אתם כאלה שפנים שאינכם מסוגלים להגן על נשים? זה מה שמזעזע בסיפור הזה!!! לא החולירות יימח שמם.... חוסר אונים וכישלון משווע. ונשים, למה לא הזמנתם משטרה במקום? אלו שמנעו ממכם לבחור עברו על החוק!!! תפסיקו לפחד! תעשו להם סוף!!!
בוקר עצוב....14.12.11
28
לקחת מימון מישיבות שמשקרות בקשר לתלמידים. וכך הערב רב האלה יצטרכו לעבוד ולא להתפרע ולעשות נזקים לציבור.
נ. 14.12.11
27
בגללם כולם שונאים אותנו החרדים המצב הולך ומידרדר
עדיין שפויה14.12.11
26
בושה וכלימה. אם היה זה על רקע אמיתי, שבאו נשים לכתחילה למקום אסור - זה היה משהו אחר, אבל סתם כך???? חוליגנים מטורפים, דייייי מספיק עם הקרעים האלו בעם שלנו. מספיק..................
aa129514.12.11
25
אל תיקרי רעולי פנים אלא שיכיר חרב של...... עוד יעמדו על דינם - בקרוב - הסירו דאגה מליבכם
תושב מאה שערים14.12.11
24
אייך פוסלים קלפי שלם לאחר שנלקח שם בברור מס' קטן ומדוייק של מעטפות? זה פשוט הנציגים של הכלפי עוזריו ותומכיו של המועמד דימגי
תושב מאה שערים14.12.11
23
לא לכך התכוונו מנהיגי העדה. פושעים פושעים .הם לא ילכו מהעולם,לפני שישלמו על כך ביוקר.
אחמדיאסין14.12.11
22
אלו אנשים חמומי מוח, שצריך להשים אותם מאחורי סורג ובריח.
גבריאל 14.12.11
21
לומר ידי לא שפכו את הדם הזה. דמן של נשים כשרות הותר ולא עשית דבר כדי להציל את כבודן. אחר כך אתם מתפוצצים שהחילונים מתערבים כאן לטובת הנשים. הנה לכם התשובה למה. אתם לא עושים למענינו כלום.
אחת14.12.11
20
כשאני רואה את הסרט הזה אני שונאת אותם ברמות שלא תתוארנה. זה לא רק הקיצוניים אשמים, אלא גם כל אותם גברים פחדנים עלובים שנכחו במקום ולא עצרו בעדם. אני מתחננת שתפרסמו, הגברים שלנו צריכים לדעת שהם הולכים ומשניאים את עצמם עלינו, על בנותינו, ואם לא יעשו צעד מהיר לתיקון העוול, הבנות תחפשנה גברים אחרים.
חרדית מזועזעת14.12.11
סקר שהחילונים פרסמו מצביע ש-85% מהגברים החילונים בוגדים בנשותיהם. זה מה שאת רוצה עבור הבת שלך? אני כאשה יודעת שזה אמנם נראה לא טוב מה שמראים כאן בוידאו אבל גם יודעת שהטלוויזיה החילונית שכל מגמתה להשניא את החרדים על הציבור, תמיד מראה חלקי דברים ומוציאה דברים מהקשרם כדי שייראו מאוד רע. מה באמת היה ש
אשה14.12.11
85% אמרו שבגדו או שאינם פוסלים אפשרות כזו בעתיד. לדעתי רובם בחרו באפשרות השניה, מי יודע מה יהיה בעתיד.
שי פישר14.12.11
ההצעה שלך מטופשת. צריך וחובה להכריח את הגברים להתנהג כבני אדם. לא לעשות סדר על ידי שדוחפים נשים לקלפי אחר. כי זה לא יפתור את הבעייה מהשורש.
די לפילוסופייה.14.12.11
יכול להיות שזה אפילו גובל בחילול השם מצד קומץ אינטרננט חסר יראת שמיים ויכול גם להיות שהם צעקו בגלל שהייתה תערובת וצפיפות מאוד גדולה בין נשים לגברים שזה איסור דאורייתא.
רחלי14.12.11
ואני לא ראיתי שדוחפים. רק שצורחים. יכול להיות שצרחו בגלל התערובת שנוצרה ולא הייתה הפרדה. נכון שזה נראה מגעיל, אבל שוב ככה זה כשרואים חצי מהתמונה...
אשה14.12.11
הרי הם מייצגים את המיעוט שבחברה החרדית, בואי נסתכל במבט מאוזן על כלל הגברים החרדים, כמו שכותבים שרובם מתנגדים לרעיון של אוטובוסים מהדרין הם גם לא מתייחסים אל נשים כמו אל חפצים בשוק ומכבדים אותם. הרע פה זה שהמיעוט הצליח לאחרונה לתפוס כותרות ולהשחיר את הגברים החרדים בכללות וזה לא נכון וחבל. בכל חברה י
אשדודית14.12.11
19
לימוד החסידות בנוסף ללימוד הנגלה דתורה, מעדן את האדם ומזככת את נפשו, צאו וראו את תלמידי ה'תמימים' שיחיו איזו עדינות וקדושה יש עליהם! גוט יום טוב, לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות!
חב"דצקער14.12.11
18
תראו לאן ההקצנה והקיצוניות מובילה אותנו ! חיזרו ליהות שפויים !!
מרדכי דוד14.12.11
17
הקוראים כאן מגלים לצערי בורות מדהימה, וכלל לא מודעים לקורה בשטח,כפי הידוע תושבי מאה שערים מחרימים את הבחירות בהוראת הביד"צ ולא נוטלים חלק במינהלת עקב היותו גוף הקשור ומתוקצב על ידי עירית ירשלים הציונית. הבוחשים בקדירה הינם פעילים מחוץ למאה שערים שניסו להיבחר {בדרכים שאכמ"ל}למינהלת על חשבון התושבים
ספיר ויהלום14.12.11
16
לצערנו החרדים כבר אינם חרדים. עצוב כל כך . הכי חשוב יראת שמיים אמיתית . כבר איבדו את הטעם הטוב. איפה ה- תהיה תמים עם ה' ????. פשוט בושה לכל החרדים בגלל המיעוט הקיצוני. כל מקום עושים בלגן!!! מחרדית
ענת סולומון14.12.11
15
הכל שם פוליטקא מלוכלכת ומסריחה - מכרו את כל התושבים האשכנזים אצל מועמד ספרדי שלא דובר אפילו את שפת המקום
תושב מאה שערים14.12.11
14
בדרך שאדם הולך מוליכים אותו
קרא14.12.11
13
כולנו תומכים במחלב הוא איש בעל לב רחום וחנון צדיק וישר ונקי כפיים
תושב מאה שערים14.12.11
12
לנשים אין כאן זכות הצבעה יותר..... כלומר, יש , אבל למעשה בשטח כבר אין. חוליגנים מתנפלים עליהן....
צביעות חרדית.14.12.11
11
אני לא מבין, איך זה שאף רב לא גינה את זה?
דניאל17.12.11
10
עכשיו רק לצאת משכונתם...
MR BARBARIC14.12.11
9
רוצים להריץ מועמד מסוים והנשים לא מצביעות לו כנראה , אז צועקים להם "פריצעס" והם הולכות... בהמות אנושיות.
חרדי נחרד14.12.11
8
ומי עושים מעשים מגונים? גברים "צנועים וחסודים" שחיים על חשבון האישה ומשפחתה והש'ית אמר לאברם אבינו "שמע בקולה" . לשמוע בקול שרה, לא להכות אותהלא
מור10.02.13
7
בס"ד בושה וחרפה אתם מקלקלים את שמם של מאות אלפים של חרדים בהתנהגות שלכם, זו תורה וזו התנהגותה דרך ארץ קדמה לתורה אני מרחמת על נשותיכם, על אמהותיכם, על אחיותיכם, על בנותיכם, ובכלל גם עליכם אני מרחמת כי אתם פראי אדם ולא בני אדם פשוט התנהגות של בושת פנים.
חרדית 14.12.11
6
רק נוריד את התלות שלנו בבד"ץ שלהם ,וכך הם ייעלמו מהשטח.כי העניין מתחיל ונגמר ב $$$$$$$$$$$$$$$$
שוקי 14.12.11
5
תושבי מאה עשרים בחרו את הנציג שלהם ודימגי ומחלב שלא מכירים בכלל את גוון האכסוליה חשבו כי כאן יוכלו לתפוס מעמד - אבל הם לא קיבלו את זה
תושב מאה שערים14.12.11
4
איזה חוסר תרבות משווע!!!!!!!!!!!!!!שה' ישלח להם רפו"ש או שיחזרו לאירן...
דושי14.12.11
3
אושר עד תפסיקו לזלזל בלקוחותיכם א6ם עושים מבצע ומגבילים צריך לציין בגדול ולא לעבוד על אנשים ולא לבא ולזלזל באנשים ולקוחות חבל שכך אתם מתנהגים
דוד 14.12.11
2
ההיתי שם קרוב לשעה בכדי לבחור לא נתנו לי להיכנס רק אחרי שאמרתי שאני מצביע למחלב
תושב מאה שערים14.12.11
1
בדבריה, היום בעידן המשוגעים הרבים לצערי במחוזותינו, יש להציב את כל המשטרה ולא מאבטח אחד, כי הם יאכלו את המאבטח בלי מלח, הם איבדו גם את האנושיות. מה יהיה הסוף איתם? היכן דעת התורה שלהם, ומי הוא בכלל?
בושה וחרפה14.12.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24