כיכר השבת

מטכסים עצה

הרב שטיינמן בעקבות חוק טל: "בלי תורה - אין קיום לישראל"

אחרי שבג"ץ ביטל את חוק אל, נערך הערב כנס חירום בביתו של מרן הרב יהודה לייב שטיינמן בהשתתפותם של חברי יהדות התורה ויו"ר ש"ס, אלי ישי. באירוע אמר ראש הישיבה: "לולא לימוד התורה אין קיום לעם ישראל. התורה היא יסוד החיים של העם היהודי". יו"ר ש"ס נכנס אל הבית מהחלון, הצעתו של ליצמן התקבלה (חרדים)

80
ישראל כהן | כיכר השבת | ג' באדר | 26.02.12
(צילומים: מנדי הכטמן, כיכר השבת)

בשל ביטולו של חוק טל, נערך הערב (ראשון) כנס חירום הערב בביתו של מרן הרב יהודה לייב שטיינמן.

בכינוס לקחו חלק חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלמה בעדני, הרב יוסף אפרתי, ראש ישיבת חזון נחום הרב צבי כץ וראשי הסיעות החרדיות ובהם שר הפנים ויו"ר ש"ס הרב אלי ישי.

במהלך האירוע, התבטא הרב שטיינמן בחריפות נגד החלטת בג"ץ בשבוע שעבר שביטל את חוק טל.

הרב שטיינמן אמר כי "לולא לימוד התורה אין קיום לעם ישראל. התורה היא יסוד החיים של העם היהודי".

בסיום נשא יו"ר דגל התורה, משה גפני הצהרה לכלי התקשורת בה אמר כי לומדי התורה ימשיכו ללמוד ואין כל סכנה למעמדם.

כדי להימנע ממפגש עם כלי התקשורת, נכנס יו"ר ש"ס אל ביתו של הרב שטיינמן מהחלון.

בצהריים קיבל יו"ר יהדות התורה הרב ישראל אייכלר את ברכת האדמו"ר מבעלזא לקראת הפגישה המכריעה.

השאלה הגדולה רחפה סביב השתתפותו של סגן השר, יעקב ליצמן שלאחרונה ידעו יחסיו עם הבית בבני-ברק עליות ומורדות. הערב, הוא לקח חלק בכנס.

בדבריו בכינוס, אמר סגן השר ליצמן כי יסוד הצלחת המאבק הוא חיבור בין כל הסיעות ואחדות בנושא בין סיעת יהדות התורה לסיעת ש"ס. בסיום הכינוס, הוחלט לקבל את יוזמתו ולהציג חזית אחידה במאבק בין יהדות התורה וש"ס.

בשבוע שעבר, פרסם הרב אוירבעך קריאה חריפה נגד ביטולו של חוק טל. במכתבו כותב הרב אוירבעך: "הננו לגלות דעתינו על דבר הגזירה הנוראה לפגוע בלב היהדות, אשר חושבים על גיוס בני ישיבות חלילה וחלילה לא תהא כזאת בישראל".

הרב אוירבעך קרא לקדש שם שמים: "כאשר אנו מקובלים מרבותינו עיניי עדת ישראל אשר מפיהם אנו חיים וקיימים, אשר זו גזירת עקירת הדת, אשר על זה נצטווינו לעמוד על נפשינו בלי שום ויתור ח"ו לקדש שם שמיים".

תוכן שאסור לפספס
80 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
עצלות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאירי27.02.12
32
הרי היה קיום לעם ישראל גם לפני 60 שנה, כשמספר לומדי התורה היה קטן בהרבה מאשר היום. והיה קיום לעם ישראל לפני 1,100 שנה, כשמספר לומדי התורה היה קטן מ-1,000. מי אמר שכדי להתקיים צריכים ללמוד תורה אותו מספר אנשים שלומדים תורה היום?
גרשון26.02.12
לא היו מליוני יהודים החיים בארץ ישראל כגויים ואפילו שמע ישראל אינם יודעים!! צריך משקל נגד וזכויות וזה לא פשוט!!! תפסיק לאכול ולהקיע כאן את הקלישאות הנבובות שאתה סופג מגויים דוברי עברית
משה שחר26.02.12
כמה משקל נגד צריך למיליוני היהודים שחיים בישראל כגויים? מתי יהיה מספיק משקל נגד? אולי כבר יש מספיק משקל נגד? על אילו הלכות אתה מתבסס כשאתה מרמז שמשקל הנגד לא מספיק כיום?
גרשון27.02.12
לומדים תורה כי כך ה' ציווה ולא כי עושים חשבונות של כמה מי ולמה. וחוצמזה ה1000 שלמדו פעם הם כמו 2000 של היום.. כל אחד היה גאון קדוש ועצום, הרי יש ירידת הדורות..
שיר5526.02.12
1,000 של 1948 זה כמו 2,000 של היום? זה החישוב? *כמה* הולך ופוחת הדור? האם לא מספיקים 100 חכמים גאונים כדי להמשיך לקיים את עם ישראל? צריך דווקא כמה עשרות אלפים, שרובם, מה לעשות, כלל לא גאונים? על איזו הלכה זה מסתמך?
גרשון27.02.12
31
אין גזירת עקירת דת ולא נעליים בלי החרדים יש קיום לישראל אתם נטל נותנים סולם לגנבים וסכין לרוצחים מחללי שם שמים מכשירים את הגזל בשם לימוד התוירה השואה באה בגלליכם הקבה לא צריך ללמוד התורה הבא מגזל השואה היא ההוכחה שהקבה לא צריך לכם
לומד תוירה26.02.12

הצגת כל התגובות

30
השיר הזה של מישל טלו ומה בעיה ?לא הבנתי מה הקשר??? עוד רגע תגידי שהם גם שומעים rihanna לא????
אחת שמבינה26.02.12
29
שנציגי הציבור החרדי יפנו לאו"ם לבקשה לחלוקת הארץ מחדש ולדרוש באופן יחסי לאוכלוסיה חלק בארץ הצפי שהאו"ם יאשר את זה ברוב גדול( הרי הוא תמיד נגד ישראל ) לאחר מכן יהיה מפקד של האוכלוסיה הכללית בארץ מי רוצה לגור במדינת התורה גם דתיים ומסורתים יוכלו להצטרף הצפי שיצטרפו כבר בשלב הראשון לפחות 30% ולפי ז
מיכל יהודה26.02.12
28
אה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאירי27.02.12
27
שנציגי הציבור החרדי יפנו לאו"ם לבקשה לחלוקת הארץ מחדש ולדרוש באופן יחסי לאוכלוסיה חלק בארץ הצפי שהאו"ם יאשר את זה ברוב גדול( הרי הוא תמיד נגד ישראל ) לאחר מכן יהיה מפקד של האוכלוסיה הכללית בארץ מי רוצה לגור במדינת התורה גם דתיים ומסורתים יוכלו להצטרף הצפי שיצטרפו כבר בשלב הראשון לפחות 30% ולפי ז
יהודה לייב26.02.12
26
אפילו לפלדהיים לא היה כזה ספר "צבא" שאפשר ללמוד בו
טוקבקייט26.02.12
25
שלא לומדים - שיתגייסו.
חצקל26.02.12
24
נוסה נוסה... מעניין אותי מאוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לי אם זה דתיים חרדים!!!!!!!!!!!!!!! בבק
עדנוש טסוש=)26.02.12
כאן בדובר על בחורי ישיבה ליטאים רצינים!!
חייל דוס26.02.12
23
וכי פנינו למלחמה על כל המשתמע מול מלחמת השמד של שונאי ומשניאי התורה הקדושה. לא וועדת טל ולא וועדת מטר... אין פשרות, חזרה לעמדה העיקשת של מרן החזון איש הרב מבריסק, הרב שך והסטייפלר. זוהי מלחמת השמד!!!
יוני26.02.12
זה יחזיק מעמד מקסימום עד תפלת מוסף של יו"ט הראשון של פסח,שאז יפסיקו לבקש על המטר,ויתחילו לאמר מוריד ה"טל"... והכל ירד ויתבטל...
ח.י26.02.12
22
החרדים מייחסים חשיבות גדולה כל כך לחוק טל, באופן מוזר. אם באמת ימשיכו תלמידי הישיבות ללמוד גם בלי החוק, כמו שמצהיר ח"כ גפני, מדוע עושים כל כך הרבה רעש מביטול החוק. אני עוד זוכר שכשהתקבל חוק טל בכנסת גם כן החרדים התנגדו. בכל אופן, בכותרת כתוב ש"בג"ץ ביטל את חוק אל" כאילו יש כאן חוק של הקב"ה לפחות, אם
solomon26.02.12
21
וזה לא יעזור הרבה, אבל מה הלאה ? - איך מתמודדים עם החוק ועם הפסיקה של בג"ץ.
O.K.26.02.12
20
הכי נחמד לראות איך כל הש"סניקים מתייצבים אצל הגראי"ל ברור שיש צורך להתייעץ עם גדולי התורה אבל במקום שירוצו לרב עובדיה לקבל עצה ותושיה הם רצים לרב שטיינמן... וכל כך למה? כי גם הם יודעים שיגיד הרב עובדיה מה שיגיד הרב שטיינמן תכל,ס יהיה זה שיקבע! אז למה הם מתעצבנים שמכנים את המפלגה שלהם כמפלגת לווין
Looooona26.02.12
שהם לא מבינים למה לא הולכים לצבא ,כמעט כולם לא למדו בישיבה ,ולכן הם לא יכולים לנהל את המאבק הם רק יקלקלו כמו אמסלם ,ולכן גם מרן מעדיף שאגודת ישראל תנהל את המאבק , ושלא יקלקל לש"ס בבחירות כי הבוחרים שלהם רובם בדעות כמו אמסלם הזכור לרע.
יוסף הצדיק26.02.12
דווקא זוהי גדולתו של הרב עובדיה !!! די !!! לא זו דרך התורה וירא"ש. אנחנו הלא אוטוטו בקבר, ושם אין ולא עוזרים כל שיקולי האגו, העיקר הוא הקב"ה ולא משנה איזה "גדול" שאלו, ומי המכריע הסופי וכו', זה טוב לחילונים ולא לחרדים .
יוצמח בנדיט26.02.12
19
Religion is the cause of most wars and most evil around the world. Judaism is not as bad is Islam, but it is not much better. Just read the bible. It is an evil book. From promoting the murder of women and children, to the stoning to death of homosexuals, and unfaithful women, to all kind of other e
eliabir27.02.12
האם אתה חושב שהרבה מבינים אותך ? אז כנראה ש60% לא מבינים אותך. לא חבל ?!
אפרים27.02.12
murder 20.000.000 citizn party member 12.000.000 Maoism are atheizm you are aliar Those who cannot remember the past are condemned to repeat it"
ahlomo27.02.12
18
ניתן ללמוד תורה אחריי הצבא! ניתן ללמוד צבא עד גיל 18, ולהמשיך את הלמוד לאחר שרות צבאי!
klozone26.02.12
והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, והנה שוב הטיפשון השני, ו
אבי27.02.12
בצבא. התקופה בה למדתי הכי טוב, היה כשהייתי עושה את המילואים. אחרי התעסוקה של כמה שעות (שגם בה הייתי עסוק במחשבות של לימוד) יכולתי רוב היום ללמוד בלי הפרעה - מעין עולם הבא!
מאיר26.02.12
עדיין לא נתקלתי בספר ששמו "צבא" שאפשר ללמו אותו ....מינימום עברית...ואז מטקבקים
טוקבקייט26.02.12
לכן הבאנו לעולם ילדים - כדי שבגיל 18 בעיצומם של שנות חינוך נמסור אותם תחת פיקוד של מפקד שכוח-אל הצחקת אותנו
מוישי רוב26.02.12
17
איך הכניסו את ליצמן הנבל לקודש פנימה? זה שגרם לבחירה של ראש עיר חילוני בירושלים. בושה!
יצחקי26.02.12
16
שאנחנו בארץ ישראל... מסירות נפש היינו צריכים לעשות בגלות..
*דוסית*26.02.12
גלות לא קשור למיקום גאוגרפי של העם אלא למיקום מצבו הרוחני נא ללמוד טרם שירבוט
רותי26.02.12
15
בלי הצבא ובלי המדינה-תהיה שואה שניה. זו עובדה - חד וחלק. שואת העם היהודי קרתה כי לא הייתה לנו מדינה ולא היה לנו צבא. והיא קרתה למרות שהיו הרבה יותר דתיים ולמדו יותר תורה. בשורה התחתונה - הרב שטיינמן כמו כל הרבנים החרדים מגבב שטויות חסרות אחיזה במציאות ועובדות היסטוריות.
יוסי29.02.12
14
לא חשבנו שהרב שטינמן הי"ו יגיד משהו אחר..
שיר5526.02.12
13
הם ממילא לא ישרתו בצבא. לא מזה הם חוששים. הפחד האמיתי שלהם הוא שבלי שרות צבאי יקצצו להם את כל הקצבאות ולא יוכלו יותר לחיות כפרזיטים. זה החשש הגדול.
חסיד ששרת בצבא26.02.12
מפחדים ?! מה פתאום שלא יתנו קצבאות ואנו נכריז "מרד מסים ונחסוך הרבה יותר כסף מהתקציבים העלובים שאנחנו מקבלים אחרי תחנונים וחסדים והסכמים קואליציונים בזמן שבסה"כ זה רק חלק קטן ממה שאנחנו מכניסים למדינה !
חיים אהרן27.02.12
12
מה הבעיה ? הרב שטיינמן שתמך בנח"ל החרדי יתמוך גם עכשיו להקים מסגרות בצבא לאלו שלא יושבים ולומדים כל היום. לא ?!
חיים בנימין ג.26.02.12
בזמנו את הרב שטיינמן,למה הוא ממליץ לגייס אותם? הרב שטיינמן ענה,אני מתכון לשבבניקים בלבד.שממילא עוברים על איסורי כרת,אז מוטב שילכו לשם מאשר לקלקל אחרים. ופה מדובר,להזכיררך,בחרדים,לא שבבניקי"ם. ומלבד זה,זוהי סתם זריקת פצצה לבדוק את הדופק של החרדים איך יגיבו,לפני צאתה לגימלאות של אותה קליפה מהערב רב למ
shlomi05226.02.12
11
מזויפים נמאסתם
יעקב בן חמו26.02.12
"שכחת" כמה פעמים אין ספור נסית למשוך את כולם לענין היתר הפיאה,בשמות בדויים רבים,(שאחד מהם זה נועל'ה גם בכיכר טוק") ועשית "העתק-הדבק" משו"ת "שמש ומגן" לקדם מכירותיך, כמוכר פיאות,וכמי שאשתו חובשת פיאה,בחסות כיכר,שגם נשותיהם חובשות פיאות? "שכחת" לאיזה סערת רגשות גרמת,וכמה הכשלת את ישראל בניבולי פה,השמצ
"צפנת פענח"26.02.12
10
בלה בלה בלה
צו פיוס07.03.12
9
הספרדים אוהבים להיות מושפלים זה בגנים
יעקב בן חמו26.02.12
8
כתוב בזוהר הקדוש, שעה אחת לא לומדים ישראל תורה והאוקיינוס מטביע את העולם תוך חצי יום. כל העולם נברא קיים ומתקיים כל יום מחדש, בזכות עם ישראל שלומדים את התורה וגם נשמרים מאויבנו. כל העולם ניזון מתמצית ארץ ישראל בזכות לומדי התורה. התורה ותפילות ישראל שומרים על הצבא על המשטרה על הממשלה ועל כל ישראל!
א. לוי26.02.12
אף אחד לא אמר ולא יאמר לעזוב את התורה מה שאמרו זה לשלב עם התורה את הצבא שחלק מבחורי הישיבה ישרתו זמן מסויים ולא שכולם יעזבו אלא כדוגמת ישיבות ההסדר כן ירבו ומספיק להיות טיפשים ולבלב את הרבנים התמימים
יוסף ציון26.02.12
מההסדר
ניאו רפורמים26.02.12
הכל שחור -הבנים והבנות .כנראה אוהבים את הצבע השחור. זה כמו החיים שלהם ??
וגרביון שחור 27.02.12
7
שמישהו יתן תשובה. אם ש"ס ומרן לא רלוונטים, ונראה שלא. נצביע בפעם הבאה ליהדות התורה. הם באמת מייצגים את האינטרסים של הישיבות בצורה אמיתית. למה להצביע לנגררים, אם אפשר לחזק את המובילים...? (לא אקבל תשובה שסניקי"ת טיפוסית בדבר ענוונתותו של מרן, כשש"ס ומרן רוצים משהו או עושים משהו שחשוב להם, הענוותנ
-אריק-27.02.12
עוד לא קלטתם את הבדלי שמים וארץ שבין האשכנזי לספרדי ???? לא נחליט מה עדיף- אבל זה שזה שונה לחלוטין ברור לא ?
זה ברור כשמש .27.02.12
6
הגיע זמן הגאולה
ירושלים26.02.12
5
כולנו חייבים להיות בדעה אחת אשכנזים וספרדים הקבה אוהב אחדות ורק ככה ננצח את עוקרי התורה ושונאי השם!!!!!!!!!!!!
שושו26.02.12
4
שהוא לא עף מהחלון ישיי למה שגפני וליצמן וחבריו לא יבואו לרב עובדיה ????????????????????????
אלי הגרוזיני26.02.12
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל דוס26.02.12
2
אני לא מבין מה הבעיה נגיד שבחור ישיבה שקם ב9 בבוקר להתפלל יקום 8 חודשים בשעה 5בבוקר כמו החיילים וילמד סדר א עד 10 וחצי ואז יצא להתנדב במעיני הישועה עד שעה 4 בצהרים ויחזור לסדר ב . מה זה אסון לעשות חסד ? מה הבעיה? אולי אנחנו סתם עצלנים,? הרי זה לא מוריד משעות הלימוד? ? ? ? תחשבו !! (נשלח באמצעות כיכ
הגמד27.02.12
1
כי אלי ישי נכנס מהחלון... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זגג27.02.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24