כיכר השבת

הרבנים המשפיעים: הרב אלון לפני הרבי מבעזלא

מגזין פורבס ישראל מדרג את 20 הרבנים המשפיעים: הרב עובדיה בראש ואחריו הרב אלישיב. כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש ורבי נחמן מברסלב במקום 5. במקום הרביעי נמצא מרן הגר"ח קנייבסקי בן 84, הנחשב כבקיא בספרות ההלכתית ובספרות חז"ל. פסיקותיו מאופיינות בשימוש במקורות מדרשיים

77
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ג בסיון | 13.06.12
כ"ק האדמו"ר מבעלזא
כ"ק האדמו"ר מבעלזא (צילום: מנדי הכטמן)

מגזין פורבס ישראל מפרסם היום את דרוג 20 הרבנים המשפיעים ביותר בישראל. לרב המשפיע ביותר בישראל נבחר מנהיגה הרוני של תנועת ש"ס, מרן הרב עובדיה יוסף.

לדברי העיתונאי צבי אלוש, מלבד מנהיגותו הרוחנית וגדלותו בתורה, הרב עובדיה הוא הינו הדבק המחבר בין חלקי מפלגת ש"ס כשבלעדיו אין למפלגה זכות קיום והיא עלולה להיעלם מהנוף הפוליטי.

סי בר מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים, מסכים עם הקביעה. "ביום שהרב עובדיה ימות, ש"ס תתפורר לחלוטין. אין בלתו. הוא אדם שעומד מאחורי מפלגה גדולה המשפיעה על חיי התושבים בישראל ומחזיקה במועצות הדתיות ובמוסדות הרבנות. גם ספרדים וגם אשכנזים מעריצים אותו. לרב עובדיה אין יורשים ברמה שלו. היכולת שלו להשפיע על אנשים היא מאגית. ההתערבבות של הדת והפוליטיקה רק חיזקה את ש"ס".

אלוש ובר מוחא מסכימים גם לגבי הקביעה כי לצדו של הרב עובדיה יוסף כמנהיג רוחני בולט ומשפיע, ניתן לציין את מרן הרב יוסף שלום אלישיב, פוסק הדור.

במקום השלישי ממוקם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, המוגדר כיורשו של הרב אלישיב. על םי המגזין הרב שטיינמן, בן 98, מהווה כתובת מרכזית עבור הציבור המרכזי בנושאי כמו ייעוץ חינוכי, הכוונת ראשי ישיבה, שלום בית ושידוכים - לעומת הרב אלישיב שמרבה לעסוק בפסקי הלכה והכוונת חברי הכנסת של דגל התורה.

במקום הרביעי נמצא מרן הגר"ח קנייבסקי בן 84, הנחשב כבקיא בספרות ההלכתית ובספרות חז"ל. פסיקותיו מאופיינות בשימוש במקורות מדרשיים לצורך פסיקה והשוואה עם מקורות שונים,כמו כן אלפים מגיעים לביתו בכדי להתברך ממנו.

במקום החמישי נמצאים שתי דמויות מרכזיות בעולם החסידות שכבר אינן נמצאות בין החיים, אך משפיעות במאוד על עולמם הרוחני והתרבותי של רבים מהמגזר החרדי כמו גם העולם היהודי בארץ ובתפוצות. מדובר ברבי נחמן מברסלב זצ"ל, שאל ציונו באומן עולים מידי שנה בשנה רבבות מאמינים וחסידים, ובאדמו"ר מחב"ד. "הרב מנחם מנדל שניאורסון, הידוע בכינויו "הרבי מליובאוויטש", שידרג את חסידות חב"ד והפך אותה למעצמה רוחנית עם זרועות בכל העולם.

במקום השישי ממוקם רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, הנחשב לאחד מהרבנים המובילים והמפורסמים ביותר בציבור הדתי לאומי. גם במקומות השביעי והשמיני ממוקמים רבני ציבור זה ובהם הרב מוטי אלון, הנחשב עד השנים האחרונות לאחד הכוכבים הבולטים בציונות הדתית, והרב שלמה אבינר המפורסם בפסקי הלכה ובהגותו התורנית הנרחבת.

ובמקום האחרון

במקום התשיעי ממוקם מרן כ"ק האדמו"ר מגור. לדברי מגזין פורבס, הרבי מגור נחשב לאחד המשפיעים רוחנית ופוליטית, כאשר כמה מאנשיו מונו לחברי כנסת מטעם סיעת יהדות התורה. הוא נחשב לאחד הרבנים העשירים בישראל וכמעט שאינו נחשף לכלי התקשורת. את מרבית עושרו צבר הרב מעסקי נדל"ן שאותם קיבל בירושה מאביו, ביניהם קרקעות ביישוב ארסוף היוקרתי. הוא עצמו מתגורר בדירה צנועה למדי בבניין מגורים ברחוב רשב"ם בבני ברק. בעבר הוא ניהל מאבק עיקש להפיכת הטלפונים הסלולריים לכשרים עבור הציבור החרדי.

הוא מנהל את החסידות הגדולה בישראל כשהוא משמש לרבבות חסידיו כמנהיג ומורה דרך.

במקום העשירי ממוקם האדמו"ר מבעלזא העומד בראשה של אחת החסידויות הגדולות והמשפיעות בעולם היהודי כולו כשבהנהגתו עשרות ישיבות וכוללי אברכים ומוסדות תורה וחסד.

בעשיריה הבאה נמצאים מנהיגים רוחנים המורים דרך לאלפים ורבבות ביניהם האדמו"ר מהר"י מויז'ניץ, וכן הרה"ר לישראל הרב שלמה משה עמאר שליט"א המוגדר כ"יורשו של הרב עובדיה".

את הרשימה סוגרים הרבנים הראשיים לישראל הרב לאו והרב מצגר המשפיעים רבות על הציבור המסורתי והחילוני וכן המקובלים, הרב יעקב ישראל איפרגן, הרב יאושיהו פינטו והרב חיים כהן המכונה "החלבן".

תוכן שאסור לפספס
77 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
כבר כמעט 5 דקות לא הזכרתם את מרן הגאון הקדוש יבורך מפי עליון אבקק"ק רשכבה"ג ס"ט רם על כל גויים בן פורת יוסף הלא הוא אדוננו מורינו ורבינו פאר הדור הראשון לציון ורב ראשי למדינת ישראל הקדושה הרב שלמה עמר שליט"א בלי עין הרע חמסא חמסא טפו טפו טפו.
ספרדי גאה14.06.12
שלמה משה עמאר שליט"א איש מורם מעם .
דביר14.06.12
23
בינתים מי שמשפיע עלינו יותר זה האינטרנט , הפרבוס הזה (ברברוס), הכל ברברת אחת שלמה, ממתי אנחנו מודדים את רבותינו ? ועוד על פי כמות השפעתם איזו חוצפה!!! מי שמע דבר כזה ? יש דברים ברורים לרובנו מי רב רגיל מי מחזיר בתשובה ומי מגדולי הדור מי אדמור ומי מקובל כל רב יש לו תפקיד מסוים וזרם מסוים ושלום על ישר
חן14.06.12
22
"הרב אלון לפני הרבי מבעזלא"
אורי 13.06.12

הצגת כל התגובות

21
זה שלרבי מבעלזא יש חסידות גדולה מאד לא אומר שהוא מוציא כל יום פסקי הלכה משמעותיים, בניגוד לרב אבינר לדוגמה בעל ציבור דתי לאומי רחב שהוא רב כדי לפסוק פסקי הלכה ולהנהיג ציבור שלם ולא לבא לטיש כל ערב שבת לחזור לביתו להיקרא רב גדול ומשפיע (בלי שום כוונה ח"ו לפגוע בכל אדמו"ר שהוא).
חרדי13.06.12
אותו, זה הסיבה שהוא לפני מרן הגרי"ש לא חלילה לפגוע במרן הגר"ע אבל רק בשביל לציין!
ליקבה"ו13.06.12
רק 'ליטאים' יהודים .... 200 שנה לא היה חכם דוגמת מרן הרב עובדיה שליט"א כל העידו מרן רבי שלום משאש זוצק"ל ומרן רבי שלמה זלמן אוירעבך זוצק"ל .
דוד13.06.12
מזה אתם ממש בכיינם, רבונו של עולם מה יש לכם?!
ליקבה"ו13.06.12
ככה שמעתי מאחד מגדולי הרבנים בדורנו או יותר נכון ראיתי (תשובה) אז נחכה עד שיבוא המשיח ויעביר מעלינו את הקראים הרפורמים קונסבטיבים וציונים במהרה בימינו. ותעשה לקב"ה ולנו טובה ותקרא קצת השקפה של גדולי הדור תתחיל ב"ויואל משה" של הגה"ק מסאטמר זי"ע וה' ישמור אותך, אמן
שד"י החרדים א"ד13.06.12
(אויש. כל כך הרבה יהירות ושחצנות בתגובה אחת. אני אתפלא אם לוח המקשים שלך לא התחיל לבכות באמצע ההקלדה)
הרה"ג13.06.12
ולידיעתך בכל יום שבת בצהריים אני נובר בספרו של הר' יואל טייטלבוים בספרו 'הויואל משה' במאמר 'שלוש השבועות' ואני רוצה להגיד שהוא צודק בהרבה דברים, אבל זה קצת לא נכון למציאות שלנו כיום.
חרדי13.06.12
מוכיח בספרו שו"ת ישכיל עבדי ששלושת השבועות הולכות על האלף שנה של אחר החורבן עיינו בספר אתחלתא היא.
גילוי-דעת13.06.12
את הידים המלכלות..על "כבוד הרב הגדול מעוז ומגדול הכהן הגדול מאחיו הגאון הרב רבי שלמה אבינר הכהן הקב"ה יאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים" שכך אמר מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל עליו בשיעור שמסר בישיבתו.. הרב אבינר חיבר למעלה ממאה ספרים הוא צדיק גדול,שמעביר על מידותיו,עניו גדול,שמקדיש זמנו ומרצו לציבור,ופועל
גילוי-דעת13.06.12
וזה לא מספיק להבין שהדמיון בין סאטמר ל"סטרא" קרוב מאוד?
ידדדשגד13.06.12
ותזיהר לא להוציא לעז על גדולי ישראל, ודי בזה
לזכור ולא לשכוח13.06.12
20
התמונה של הרב עובדיה בגלל שהוא מקום ראשון!!! לא שיש לי חס וחלילה משהו נגד האדמו"ר מבלזא!!!
יהודה14.06.12
19
טוב לדעת מה עיתונאים סוברים על גדולי ישראל, זה ממש משנה משהו למישהו...
אליהו רוזנברג14.06.12
18
של מרן רבינו הגדול פוסק הדורות הראשון לציון רבינו עובדיה יוסף שליט"א, וכבר סמך מרן שליט"א את ידו על מרן הרב שלמה עמאר שליט"א ואמר שלאחר 120 שיעלה לשמים יהיה רגוע שיש לעם ישראל את תלמידו נאמנו וממשיך דרכו מרן הרב עמאר שליט"א . "עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו" .
מרן רבינו13.06.12
17
א. היחידי שהיה מסוגל להיות רלוונטי בעולמם של יהודים מקצה אחד של הקשת לקצה השני, ספרדים ואשכנזים, בורים ומשכילים, הדיוטות ותלמידי חכמים - איזה גדול אחר יכול היה להשפיע על יהודים כל כך שונים זה מזה? ב. גדול תורני המוכר גם בקרב הגויים ונערץ גם על ידי מנהיגיהם, יש עוד מישהו כזה בקרב גדולי התורה המוכר
דובער14.06.12
16
יחד עם יתד נאמן
יתד נאמן13.06.12
מזה ההתפרצות הזאת, אנחנו יודעים זאת גם ככה! אבל מזה "מובלים"? מזה פה תחרות או משהו!?
ליקבה"ו13.06.12
הראיה שמי שהוביל אותם הוא יתד ההמן ... שסיפורו נמשך...
שמעון13.06.12
15
אני הייתי שם את הרב קוק זצ"ל ואת בנו הרב צבי יהודה זצ"ל בראש הרשימה ... הם השפיעו הרבה יותר מכולם למשל דוגמא מה שמכונה היום ה"תנחלויות" לא היה קם אם הרב צבי יהודה לא היה רוצה בזה... וברור מה ההשפעה של זה.. יש להם השפעה לדורות... בכל מה שקיים היום בארץ תמצאו בשורש את פועלם של הרבנים קוק זצ"ל למשל הרב
פלוני14.06.12
אז אני הייתי שם את משה רבינו ואת הבעש"ט ואת הגר"א
מוטי14.06.12
14
מה עם הרב פנגר המלך ? והרב זמיר כהן ??? הם משפיעים הכי חזקים בארץ היום איפה אתם ??
סמי הלוי 13.06.12
13
בס"ד וכי נמדד ההשפעה עפ"י מה שנראה מבחוץ,עולם השקר הוא, ידוע שעל ל"ו צדיקים ניסתרים העולם עומד ,ואתה לא רואה שום השפעה חיצונית שלהם ואם כל זה הם משפיעים הכי הרבה,אז מה זה הקישקוש הזה על מי יותר משפיעה?! עם כל הכבוד למורינו ורבותינו המוזכרים כאן,ממתי מדרגים רבנים ?! ואם תאמר שאין זה מדד רוחני אלא גש
לאן הגענו?!14.06.12
כתוב בגמ שלו צדיקים רואים פני שכינה ולא כתוב שהם נסתרים
סט14.06.12
12
השם מכובד" , ידידי ביודעי קאמינא מרן שליט"א בעוד שנים מועטות יהיה גדול ופוסק הדור הן בציבור הספרדי והן בציבור האשכנזי .
אליסף13.06.12
מרן והרב עמאר עם כל הכבוד הבדל שמים וארץ.
חוני13.06.12
לקודש" . מרן הרב עמאר שליט"א גדול דור ולא סתם מרן רבינו שליט"א סמך עליו את שתי ידיו.
אליאסף14.06.12
11
הרב אמנון יצחק ב20 הראשונים-למה לא יזכרתם?
שרה14.06.12
10
איך זה שהוא אינו בין המשפיעים?? רב המקובל על ציבור הציוני דתי הרחב וכן על "חלקים נרחבים" מהציבור החרדי וגם על חילונים ומסורתיים רבים...איך שהוא לא בין המשפיעים??? הייתי "נותן לו" בשקט מס' 3. וכן יפה מאוד לג"ר שמואל אליהו שליט"א..ת"ח עצום שאינו חת מאיש,ההולך בדרכי אביו זצ"ל.
גילוי-דעת13.06.12
9
מאור עינינו ... ישתבח הבורא יאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים אמן כן יהי רצון...!!!
מישהי13.06.12
8
מכל הרבנים שליט"א שחיים עמנו מי מזכיר לו את "הרב" של פעם שהיה הוא הסמכות היחידה בכל ובמיוחד בקהילות הספרדים שכולם היו נכנעים בפני הרב ומרגישים שהוא "מלך" ומלך מלכי המלכים מינהו להיות רועה עליהם , וענה משה כחלון : "הרב" של פעם שהכי דומה להיום הוא מרן הראשון לציון רבינו שלמה משה עמאר שליט"א שבטוב ליבו
נתן13.06.12
גם אמא שלי אמרה
דוד13.06.12
יאמר דבר זה בפני אלפי איש זה אומר הרבה .
evyatar13.06.12
האמינו לו. הוא יודע מה הוא ....... אומר.
הרב פוקס13.06.12
מבטיח לך .
אלי13.06.12
אז מה אם אמר שר מסוים? חחח
גילוי-דעת13.06.12
ועוד חילונים אומרים, אנחנו יודעים שהרב עאמר הוא רב גדול גם בלעדיו!
נתנ יה"ו 13.06.12
כמה שנים .
אלירן13.06.12
עשרות שנים ואמר בראיון שפירסמו איתו בעיתון "משפחה" את הדברים, וזה אומר הרבה כי לכאורה מה הקשר שלו לזה ומה זה מעניין אותו ???
נתן13.06.12
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב אגמון14.06.12
6
הרבי מליובאוויטש הרבה יותר מהגראי"ל שטינמן
יוסי613.06.12
5
שליט"א דמות תורנית נדירה בקיא גדול בכל מכמני התורה תורת הנגלה ותורת הנסתר , פוסק דגול ע"פ שיטת מרן הראשון לציון פוסק הדור רבינו הגדול עובדיה יוסף שליט"א, נערץ על אלפי רבבות אלפי ישראל , קדוש ומקודש, גי היה לראותו בשעת הדלקת המדורה בציון רשב"י הקדוש בל"ג בעומר ע"מ לראות את הערצה של עם ישראל לרב, אין
מרן13.06.12
שכשיש את המילים "הרב עמר" הוא חייב לכתוב "מרן פאר הדור והדרו פוסק הדור סיני ועוקר הרים דמות תורנית נדירה בקיא גדול בכל מכמני התורה תורת הנגלה ותורת הנסתר , פוסק דגול ע"פ שיטת מרן הראשון לציון פוסק הדור רבינו הגדול עובדיה יוסף שליט"א, נערץ על אלפי רבבות אלפי ישראל , קדוש ומקודש, גי היה לראותו בשעת הד
גילוי-דעת13.06.12
מי אנו מדברים היית מבין את דברי .
מרן14.06.12
גדולים ממנו כמה וכמה!
מרן מלכא רבא י'13.06.12
שמגיעים לגדלותוהנדירה, מה שכן יש לרבנים אשכנזים זה יחצני"ם שעושים להם יחסי ציבור, אין ספק שיש לכם רבנים גדולים, אבל רב דוגמת מרן שליט"א שהוא ענק פשוט ענק בכל התורה כולה, אין והוא עדיין לא בגיל הכי מבוגר . אז ברור שרבנים בגיל 75-80-90 למדו תורה יותר ממנו מפאת גילם המבוגר, אבל מרן שליט"א הוא בבחינת מש
אין ואין13.06.12
מרן רבינו שלמה משה עמאר שליט"א .
דוד13.06.12
גילם הם למדו תורה יותר ממנו , אבל במבט כולל אין ספק שמרן שליט"א הוא גדול הדור .
אליסף13.06.12
4
כאילו שהיום ערב פורים לא יאומן
הרב שפונג'ר14.06.12
3
למה אתם מביאים את הדברים של יוסי בר מוחא: אחרי שהרב עובדיה ימות וכו', ממתי כותבים על יהודי ובפרט על רב גדול בתורה כזאת לשון. בושה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר13.06.12
שיאריך ימים עד ביאת המשיח אמן!!!
יהודה14.06.12
2
מנכ"ל משקלתא זה הרב שמשפיע על רווחי הראל חברה לביטוח והבנקים קול חי אתם הזויים
ריבית דריבית14.06.12
1
באיזה שאויות מתעסקים
קישקושים14.06.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24