כיכר השבת

תיעוד מיוחד > סיקור, תמונות

מאבק השליטה על 'יתד' הגיע לבית-המשפט: "אין החלטה"

מאבק השליטה ב'יתד נאמן', המסעיר מזה כחודש את הציבור החרדי, עבר הבוקר להכרעת בית-המשפט. דיון ראשון נערך בבית-משפט המחוזי בתל-אביב. הצדדים, הגיעו כשהם מלווים בסוללת עורכי דין בכירים. מיוחד: כתב 'כיכר השבת' בסיקור מפורט מהדיונים ובתיעוד מצולם . מיוחד (חדשות, חרדים)

49
ישראל כהן | כיכר השבת | ז' בתמוז | 27.06.12
בבית-המשפט, היום
בבית-המשפט, היום (צילומים: ישראל כהן)

מאבק השליטה ב'יתד נאמן', המסעיר מזה כחודש את הרחובות בציבור החרדי, עבר להכרעת בית-המשפט, והבוקר (רביעי) התקיים דיון ראשון בבית-משפט המחוזי בתל-אביב.

הצדדים, אלו מההנהלה הישנה התובעים ואלו מההנהלה החדשה הנתבעים, הגיעו לבית המשפט כשהם מלווים בסוללת עורכי דין ומשפטנים בכירים.

מצד ההנהלה החדשה נכחו בדיון מלבד סוללת עורכי הדין, הנגיד ויו"ר ההנהלה החדשה שמעון גליק, הרב מרדכי קרליץ ר"ע בני-ברק לשעבר, הרב יעקב וירז'בינסקי מנהל ישיבת "ארחות תורה", העורך ישראל פרידמן, וחברי העמותה הרבנים משה אהרון ברוורמן, שמואל אפשטיין ומשה אלינסון.

מצד ההנהלה הישנה נכחו בדיון המנכ"ל לשעבר יעקב לבין, דוד סגל מנאמני ביתו של מרן הגר"ש אויערבך, ומספר מקורבים ותומכים.

השופטת רות רונן האזינה בקשב רב לטענות הצדדים, כאשר במהלך הדיון התברר כי השאלה העיקרית שעומדת כעת על הפרק הינה דעתו של הרב יוסף חיים קופשיץ, לאחר שמצד אחד שלח תצהיר בחתימת ידו בו מצדד בעמדת ההנהלה החדשה, אך מנגד בהנהלה הישנה טוענים כי קיימת הקלטה מהכינוס שנערך לפני כשבועיים במלון רמדה בו נשמע הרב קופשיץ כשהוא מסביר כי בחר להימנע ואינו מצדד באף צד.

דעתו של הרב קופשיץ הינה מכרעת משום שכרגע יחסי הכוחות בוועד המנהל הינם שהרב ברוך שמואל דויטש והרב צבי פרידמן מצדדים בהנהלה הישנה ונחשבים לנאמניו של מרן הגר"ש אויערבך ומנגד הרב משה אלינסון תומך דווקא בהנהלה החדשה ונחשב למקורב של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כך שדעתו של הרב קופשיץ ה"מתנדנד" עשויה להטות את הכף לטובת מי מהצדדים.

במהלך הדיון, ביקש עו"ד פורר המייצג את ההנהלה החדשה, להגיש תצהיר של הרב קופשיץ לבית המשפט בו הוא מצדד בהנהלה החדשה, כאשר הוא מציין כי ההנהלה הישנה שלחה שליחים לרב קופשיץ שהסבירו לו כי מוטב שלא יבוא לבית המשפט. עו"ד פורר הגיש פתק נוסף בכתב ידו של הרב קופשיץ בו הוא מתחייב להגיע לבית המשפט במידה ויתבקש.

עו"ד וילנסקי המייצג את ההנהלה הישנה הודיע כי הוא מתנגד להגשת התצהיר, וטען כי הרב קושפיץ מתנדנד בשבועות האחרונים, ולכן אין לקבל את התצהיר.

עו"ד חורש המייצג את עמותת 'יתד תשמ"ו להחדרת ערכי היהדות' אמר בדיון כי הוא לא נתקל באיומים, והוסיף כי חבריו טוענים שישנם שיקולים זרים בקבלת ההחלטות כאשר גורם שאין לו שום מעמד לא בעמותה ולא בחברה משפיע על קבלת ההחלטות של הגורמים המוסמכים, כאשר בדבריו ניתן להבין כי כיוון למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

לקראת תום הדיון שנמשך פחות ממחצית השעה, אמר עו"ד פורר כי אם תצהירו של הרב קופשיץ יתקבל הרי שהן מסכימים להצעת ביהמ"ש שההחלטה תינתן בהתאם לחומר שבתיק ללא חקירות. שאר עורכי הדין הסכימו לכך, ועו"ד וילנסקי ציין כי מאחר ומדובר בעיתון הרי שיש משקל להחלטה לגבי השאלה מה יהיה קו העיתון עד להכרעה בתביעה העיקרית.

בסיום הדיון החליטה השופטת כי תעיין בחומר ותשלח את החלטה לצדדים. שני הצדדים יצאו מהדיון במתח רב כשהם מצפים להכרעתה של השופטת בנוגע לתצהירו של הרב קופשיץ.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
של הליטאים. הרב אלישיב. חוק טל. יתד. אבל הם עדיין ממשיכים להיות שחצנים ולהיות בטוחים שכל מי שלא כמוהם לא שווה פרוטה תתביישו.
שי27.06.12
זו בעיה של כלל הציבור החרדי בארץ הקודש!!! שבעזרת ה' בקרוב יהיה פתרון לזה (אגב, אותו מוסד (קרי: ביהמ"ש) שביטל את חוק טל, הולכים אליו כעת להתדיין בנוגע ליתד.....)
יוסי שבתאי27.06.12
22
למען ה' מה בחורי הישיבה הללו שוחרי הנייעס והפוליטיקה הזולה הזו מחפשים שם??? תלכו ללמוד משהו ותשאירו את זה למי שצריך להתעסק בזה אתם עושים פ-ד-י-ח-ו-ת לכל עולם התורה !!!! לא פלא שהציבור החילוני לא מקבל את הטענות שלנו על הגיוס
מנדל'ה27.06.12
21
עם ערכאות, זה גם בהוראת גדו"י? ממש מוזר...
קלמנוביץ'27.06.12

הצגת כל התגובות

20
אני מתבייש שזה החברה שבה אני חי
אלי27.06.12
19
על פרשת קורח: קורח שהיה עשיר למה נחלק על משה , שפשוט היה קונה עיתון וכותב שם על עצמו "מרן"???????!!!!!!!! וה יבין...
ירושלים28.06.12
18
האם מה שרואים בתמונות הם, בחורי ישיבות או בחורי בית המשפט? האם זה לא בזיון לראות בחורי ישיבות בבית המשפט במקום לשבת וללמוד? האם לזאת וועדת פלסנר קוראת עילויים? איזה בזיון הם גורמים לציבור החרדי ובחורי הישיבות?
חרדי27.06.12
אם יגידו לך "עת לעשות לה' הפרו תורתך".... אתה מבין עד כמה הם פשוט הופכים את התורה לכלי שלהם לעשות בזה ככל העולה על רוחם המטופש???...
יוסי שבתאי27.06.12
17
ממש חילול השם היכן ראשי הישיבות שאחראים עליהם כלפי הורעהם לכל הפחות??
עזרא27.06.12
16
במקום ללמוד הבחורים מגרודנא אשדוד באים לבית משפט בשונה מתלמידי אורחות תורה שלומדים בזמ זה
אבי27.06.12
ט....
יאיר09.07.12
לא משנה מה עושים העיקר שיקויים וסכסכתי מצרים במצרים
אברה'מל27.06.12
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני תויירע27.06.12
14
צריך להודות בפה מלא, לא הגראי"ל יזם את המהלך (מתוך הבנה שכך צריך להיות) אלא אנשי חצרו (בלא להתייחס האם נעשו דברים שלא כשורה מצד עורכי העיתון), אותם אנשים תאבי כבוד ושליטה ובראשם שלמה שטרן שהוא זה שדוחף את המשטרה להתנהגות החד צדדית שלה (!!!) ונספחים אליו עוד כמה... הם אלו אשר "ממליצים" לגראי"ל מה לעש
ישראל27.06.12
גם אם המהלך נעשה ע"י הגריא"ל, זה בסדר גמור, כי זו חובת השעה
יוני01.07.12
בתוך עמי אנוכי יושב ולצערינו כך מתנהלים פני הדברים...
דוד 28.06.12
13
מי נתן היתר לבחורים שבתמונות לצאת מהישיבה? מי יתן את הדין על בטול התורה של אותם הבחורים? למה שלא יצלמו אותם וימסרו אותם לרשויות הצבא?
חיים יצחק27.06.12
12
פונים לבית משפט הישראלי.
קולזון27.06.12
אדון קולזון, אני מניח שאתה שייך למחנה המבקש לדון בדין תורה, אם כך מדוע המחנה שלך לא פתח תיק בבי"ד? כנראה שהמחנה שלך יודע את האמת הפסוקה בשולחן ערוך שמי שנכנס לבית חבירו ואינו יוצא משם למרות דרישת בעל הבית, זכותו של בעל הבית להוציאו מהבית בכח, ואם גליק נכנס לבית של יתדות שבבעלות לבין, ואינו מוכן לצאת
רבינר27.06.12
11
רק לכם מותר ללכת לבתי משפט ,ורק לכם מותר לזלזל ברבנים, ורק לכם מותר לכתוב מי רב ומי לא, ורק לכם מותר ללכת אם התרבות של אירופה הקלוקלת שלכם,ורק לכם מותר לחלל שם שמים ברבים: לכם כמובן מותר הכל כי אתם אלה הכי "קרובים" להשתבח שמו: אבל שמדובר ברב יעקב יוסף חס וחלילה בית
מנשקוביץ27.06.12
אמת של תורה יפה דברת עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס נועצים את טלפיהם ואומרים טהורים אנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 27.06.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן27.06.12
אין מה להוסיף על הדברים הנכונים
יואב27.06.12
10
ראו מה קורא לעיתון הטמא הזה.
הרב עובדיה כל ה27.06.12
9
כל הכבוד לתלמידי הגר"ש מרקוביץ שהגיעו לחזק את דעת מרן שליט"א
יוסי27.06.12
8
המטופשת הזאתי רק שנאה וקנאה שנא: הקנאה השנאה והתאבה מוציאים את האדם מן העולם, חברה תתחילו להתבגר ולא לריב כמו ילדים קטנים בגן, מה אתם מלמדים את ילדיכם- אסור לריב, לא להגיד לשון הרע וכו' ומה אתם עושים רבים כמו ילדים ומלכלכים אחד על השני, רק שח"ו יהיו צרות אז מתאחדים??? קחו לתשומת ליבכם לפני שיהיה מאו
הגרויסע גליק28.06.12
7
מה קרה לליטאים שנפלו על הראש. תירה... תירה... תירה... (תורה למי שלא הבין) בתכלס, הם מתנהגים כפחותים שבפחותים. טלו קורה (ענקית. גבוה 5000 אמה..) מבין עיניכם...!!
שי27.06.12
6
חינכו אותנו לקבל פסק של גדולי הדור ללא פשרות אבל כאשר זה מגיע לרמה אישית מוכנים להגיע לערכאות של כופרים בתורת משה כנראה שכל העיתון הזה מיוסודו רקוב בושה בושה בושה
מאיר חזן27.06.12
5
כך נראה עיתון שהשמיץ כל מי שהלך לערכאות. בסוף אותה הנהלה רצה לאותם ערכאות... האם אין בתי דינים בארץ שדנים על פי דיני תורה?
יקותיאל27.06.12
4
מה הם עושים כאן?
ליזר27.06.12
3
עיתון יתד מרים יד בתורת משה מוקצה מחמת מיאוס גם בחול טמא טמא סורו למו .
יהודה 27.06.12
2
הרב שמואל אוירבך פגש פעם את ר' שלמה קרליבך במטוס, וכדרכו הטהורה התקיפו לפתע, 'תגיד לי! זה לא חילול ה' נורא שקוראים לך 'הרבי המרקד'? 'אומר לך בכנות אחי, ענה לו ר' שלוימה, יתכן מאד שאתה צודק, אבל זה בודאי פחות חילול ה' מזה שקוראים לכבודו הרב הגאון'!
סופלקטינו13.07.12
1
גם אני הייתי פעם בבית משפט, כי שכן קרא לי על בזיון בית משפט. השופטת, אישה, התסכלה עלי ועל השכן : לא מבינה, אתה בא לפה עם כובע וזקן, הוא בא לפה עם כובע וזקן, כדי להתדיין בפני אישה ? אתם לא מתביישים ? אני, הייתי אז מעדיף שהאדמה תבלע אותי... מה עם החברים המאד יותר מכבדים שלנו שהיו היום בבית משפט בפני
הנרי27.06.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 11:40
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 10:12
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24
ש

חופשת חורף באירופה

השיטה: הזמינו מוקדם וחסכו מאות שקלים במחירי הטיסות>>

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24