כיכר השבת

"הסכסוך הוא לא לנצח" • חשיפה

סאטמר בקמפיין בעיתונות הערבית: "רצוננו לחיות בשלום"

על רקע המתיחות סביב הר הבית ופיגועי הטרור המתרבים, יוצא ארגון 'נטרונא', המזוהה עם חסידות סאטמר, בקמפיין מסיבי בעיתונות הערבית: "לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום" (חרדים)

26
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ו בכסלו | 27.11.15
הר הבית
הר הבית (צילום: שאטרסטוק)

על רקע המתיחות סביב הר הבית ופיגועי הטרור המתרבים, יוצא ארגון 'נטרונא', המזוהה עם חסידות סאטמר, בקמפיין מסיבי בעיתונות הערבית במזרח ירושלים מתוך מטרה לבדל את היהדות מן הציונות תוך הבעת קריאה לשלום והבהרה כי "דרכי התורה הם דרכי נועם", כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

הקמפיין בערבית מסביר את חומרת האיסור המוטלת על העם היהודי סביב העליה להר הבית וקורא לשלום ולהבנה הדדית בכל תחומי החיים בין השכנים היהודים והערביים במזרח התיכון.

מי שעומד מאחורי הצעד הם רבני הארגון 'נטרונא', הידוע בארה"ב כארגון "True Torah Jews", שהחליטו לפתוח במסע פרסום בעולם, בעקבות גל פיגועי הטרור, כפי שהורה בשעתו האדמו”ר הרה"ק רבי יואל טייטלבוים מסאטמאר זצ"ל, כי החיוב מוטל למנוע שפיכות דמים ע"י פרסום לגויי העולם כי יהודים אינם מעוניינים במלחמה ורוצים לחיות בשלום עם שכיניהם בכל ארצות תבל.

עמדתה האידאולוגית של סאטמר מזה שנים רבות היא שכיהודים הנמצאים בגלות, ואין זה משנה אם תחת שלטון רשע או מלכות של חסד, אסור ליהודים להיגרר להתגרות בגויים או עשיית מעשים ופעולות שגורמים לכעס רב ופעולות נגד של טרור והסתה.

מסע הפרסום נאמד ב-75 אלף דולר והוא מגיע אחרי מכתב מיוחד מבד"ץ העדה החרדית בירושלים לראשי הארגון בבקשה שינצלו את הקשרים שלהם ויפרסמו את הדברים במזרח ירושלים ובגדה המערבית כפי שרגילים לפרסם בארה"ב.

המודעה בעיתון "אל קודס"

בקריאה ששלחו חברי בד"צ "העדה החרדית" לארגון "נטרונא" נאמר כי "באנו בדבר הצורך לפרסם בכל מקום שיהודים חרדים אין להם עניין וסיבה לעלות את הר הבית מקום מקדשינו שיבב"א... ואולי בגין כך ימנעו שפיכות דמים אשר לצערנו הגדול נתרבו לאחרונה, מי יתן ותחזור השלווה אל עיר וארה״ק והיה זה שכרכם".

"יש צורך חשוב להסביר לערבים כי יהודים חרדים אינם מיוצגים ע"י מדינת ישראל וגורמים רדיקליים אחרים שמלהיבים להבות השנאה", מסביר אחד העסקנים העומדים מאחורי הפרוייקט. בחסידות מקווים כי מסע השכנוע יפול על אוזנים קשובות ויביא לשכך מעט את האיבה.

אחד הגורמים בארגון מציין כי הפרסומת בעיתונים הגדולים של הערבים נכתבו בנוסח דומה למכתב שפרסם בזמנו הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל בעקבות מאורעות הדמים בתרפ"ט, תחת הכותרת "דברי שלום ואמת", בו הוא הודיע שהיהדות החרדית מתנגדת לכל אלו שעולים להר הבית, ואין ברצון היהודים להלחם עם הערבים רק לחיות בשלום.

המאמר של הגרי"ח זוננפלד שהתפרסם אחרי כן גם בעיתון הערבי "השלום" ובעיתון האנגלי "פלסטיין בולטין", פונה לעם הערבי בארה"ק בקריאת שלום "לעשות את כל ההתאמצויות ואפשרוית להחזיר את השלום לאה"ק ולהסיר את החשדות והקנאה מלב כל התושבים", כי "היהודים תושבי אה"ק אין דורשים ח"ו רעת יתר התושבים, ומטוב הארץ טוב לכל היושבים בה".

המאמר מודיע נחרצות כי "היהודים אינם רוצים בשו"א לפשוט ידם במה שאינו שלהם, וביחוד אין שום יסוד להשמועה שהיהודים רוצים לרכוש את הר הבית".

"עתה", אומרים בארגון "כאשר הסכסוך הגיע לשפל חסר תקדים, החלטנו לצאת בקמפיין נרחב אצל ערביי מזרח ירושלים, בעיקר דרך פרסומת בעיתון הפופולארי "אל-קודס" יומון פלסטיני ערבי היוצא לאור במזרח ירושלים ולקרוא לשלום ולהרמוניה הדדית ולהסביר כי על פי התורה העלייה להר הבית אסורה

המודעות שנכתבו בשפה הערבית מסבירות כי הציונים אינם באי כוח של היהודים, ואינם מייצגים את התורה והאמונה היהודית המקורית וכי על פי היהדות יש איסור חמור לעלות להר הבית וכי העם היהודי מעוניין לגור בשלום ובשקט בכל מקום שהוא, כולל בארץ הקודש.

הארגון מוסיף וקורא: "אנו מושיטים ידינו אליכם לשלום, רצוננו לחיות באחווה וריעות עם שכנינו הערבים כבשנים קדמוניות. תפלתינו לה' שנשיג שלום מתוך הבנה הדדית ולא תוך אבידות אנושיים משום צד. כל פגיעה בבן אנוש הוא צער לה'".

"מצפים אנו לימים שכל העולם יכיר במלכות הבורא. הסכסוך הוא לא לנצח. כאשר האבק ישקע ישרור השלום, ואז מי שסייע לשלום ולאחוה יתוגמל על ידי הקב"ה. ולא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום", נאמר בסוף המודעה.

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
אתם חיים בסרט שהערבים רוצים שלום! הם אינם מבדילים בין סטמאר לחרדי רגיל את שניהם הם רוצים להרצוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין שלום עם ערבים27.11.15
18
אסאלם עלכום יסחבי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראש העיר27.11.15
17
לישמעל כיוון שהקב"ה משתמש בהם לקבץ את כל היהודים מהעולם אל ארץ הקודש ומכין אותנו לקראת הגאולה, גם שונאי ישראל כמוכם מוזמנים לעלות ארצה
סטמאר=סיטרא27.11.15

הצגת כל התגובות

16
כתוב בהלכה ש"עשיו שונא ליעקב". זאת אומרת, לא משנה אם אתה עולה להר או לא, לא משנה אם אתה ציוני או סאטמר, לא משנה אם אתה נראה כגוי או כחרד לדבר ה׳ - שונאי ישראל ובראשם הערבים ימ"ש רוצים לראות את כל היהודים טובעים בים ולרשת את ארצנו הק׳ רח"ל. הפתרון האמיתי הוא לומר להם כך: הקשיבו או
יהודי27.11.15
שכחת את כל סיפור החורבן? שריב"ז הכנוע את עצמו מעניין למה? חוץ מהרב קוק וכת דיליה אף גדול בישראל לא היסכים למדינת ישראל (המחלוקות בין הגדולים היה איך להינצל מהציונים אם ללחם נגדם מבפנים או שזה אסור וחייבים להילחם מבחוץ)
חסיד בעלז29.11.15
15
ועם כל השאר מתכסחים
צוקולוקו27.11.15
14
השם ירחם . הם עדיין לא מבינים,שהמוסלמים רוצים לרצוח יהודים בגלל היותם יהודים ???? שומו שמיים,,,,בשנת תרפ"ט הר הבית עדיין לא היה בידינו, ,,אז מדוע הם רצחו יהודים.? השואה הייתה לפני שארץ ישראל הייתה ברשותינו ,אז מדוע רצחו יהודים?אז איך טח מראות עיני. האנשים ההמה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בס
יהודי27.11.15
13
סאטמר מאמינה שהמקדש ייפול מהשמיים, והערבים מאמינים שיום אחד אזי העצים יתחילו לדבר ויקראו למוסלמים להרוג את היהודים, ולכן צריכים לערוך איתם הסכם: שעד שהמקדש לא נופל מהשמיים - היהודים לא יעשו כלום, ומאידך עד שהעצים לא מדברים - הערבים לא יעשו כלום, ובכך - אפשר להעביר - עוד 1,000 שנה - בשקט !!!
ישראל אפל27.11.15
12
אבל סאטמאר צריכים פרנסה. סעודיה מפרנסת את סאטמאר. לכן אין להם ברירה. אבל הם שוכחים שבנתיים בגללם נרצחים כמה יהודים כל שבוע.
פרנסה27.11.15
11
ההמשך ברור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד27.11.15
10
ואינם מקבלים גירסת חרידי סטמר-מרגלים, ואינם מבחינים בין דם חריידי לדם יהודי אחר, שיטת המרגלים-סטמאר רק מלבה שנאת הערבים עלינו, כי מגרים בה יצרם שהם מנצחים במלחמה, ורואים בזה רק חולשת היהודים!! מי שיש לו שכל בקדקדו מתרחק מחבורת המרגלים ומדרך חשיבתם, אלא יתנגדו באומץ ובתוקף הלב ובזה יתגלה הגאולה בשלי
אלי27.11.15
9
ילמדו שזה משתלם כי ירוויחו פרסום וכסף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר27.11.15
8
אחרת המן ופרס היו שולטים עד היום ביהודים!! בית המקדש השני לא היה נבנה ו... לא היה לנו את פורים!!
יאיר29.11.15
7
המודעה מלאה שקרים במודעה נאמר: "היהודים אינם רוצים בשו"א לפשוט ידם במה שאינו שלהם". וכי הקב"ה לא נתן את הארץ ואת הר הבית ליהודים? די לחלל ש"ש!
די27.11.15
6
אים סטמארר או החרדים היו מנהלים תמדינה לא היה כאן לחם לאכול וכל הצרות שיש ליהדות החרדית ביגלל החברי כנסת החרדים שששש
חנה28.11.15
5
עצם הפרסום מרבה את התיאבון לערבים לפגע כל מי שיפרסם בעיתונות הערבית מודעות כניעה גורם לשפך דם יהודי בידיעה ברורה והם "רודפים" את עם ישראל
דב27.11.15
4
מההפגנות וההזדהות עם שונאי ישראל , ומפרסום בעולם שעלולים להזיק לכל יושבי ארץ ישראל. כידוע כמה פעמים שגינה בפירוש אלו שהלכו להזדהות עם שונאי ישראל. דברים אלו מאוד רגישים גם אצל גדולי ישראל שהתנגדו לציונות, זה עלול להביא ליתר שנאה. גם הגרי"ח זונפלד - כתב רק בקשר להר הבית - ובפירוש לא הזכות של עם ישראל
יהודי חרדי27.11.15
3
רשעים ארורים שאינם רוצים מדינת ישראל אלא ישמעאל ועוד קוראים לעצמם צדיקים?!? חוצפה תבינו אנשים אין אבדל בניהם לבין שמולאני קיצוני!!! אין להם זכות להיקרות יהודים וקל וחומר חרדים וצדיקים ימח שמם! אנשים ארורים אללו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעזר28.11.15
2
אנשי השלום הם הבעיא המסיתים תערעבים לירצוח משיותר יהודים בעיקר חרדים כמו שרצחו את דיהאן המיכתב של הרב זוננפלד גרם שרצחו את דיהאן
חנה28.11.15
1
אם ה' היה שומר הערים שלהם באירופה, ולא משסה בהם הנאצים, היו חיים עד היום בגור ויזניץ בעלז ועוד, אבל בגלל חטאיהם גלו מארצם באירופה, לארץ ישראל, וכאן ה' משסה בהם את הציונים והערבים, הערבים פוגעים בגופם, והציונים בכיסם, ובגיוסם.ומתפללים למשיח צדקם שיחזירם במהרה לליטא ווילנא ושאר ערי הקודש.
דן סגל27.11.15
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

עוגות מצה

האש במאקווא בערה במעמד אפיית המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם