כיכר השבת

על ערש דווי

בלעדי: ההקלטות המצמררות שקורעות את הקהילה ביבנאל

על רקע מאבק השליטה בקהילת ברסלב ביבנאל "כיכר השבת" חושף את ההקלטות של המוהרא"ש על ערש דווי בנוגע להחלטה על ממשיכו שקורעות את הקהילה לשני מחנות. כל הפרטים (חסידים)

82
אהרן רבינוביץ | כיכר השבת | כ"ו בטבת | 07.01.16
הרב שיק זצ"ל
הרב שיק זצ"ל (צילום: Eli Horowitz)

מיד לאחר סיום ימי השבעה על פטירתו של הצדיק מיבנאל, המוהרא"ש שיק זצ"ל, החלו מאבקי שליטה בקהילה בין מקורבי המורא"ש לבין בנו, הרב משה שיק, ומקורביו. מדובר בשליטה בעיקר על נכסי הקהילה, כאשר המחלוקת כולה עומדת ותלויה להכרעת בית המשפט, שאמור לתת את פסיקתו בקרוב.

על רקע המאבקים, "כיכר השבת" חושף את ההקלטות המצמררות של המורא"ש זצ"ל על ערש דווי, בו הוא מתייחס לבנו ולאפשרות שהוא יהיה ממשיכו. ההקלטות הועברו עד כה מפה לאוזן בתוך הקהילה, וכעת הן מובאות לראשונה בפני הציבור, בבחינת יראה הציבור וישפוט.

ההקלטה הראשונה: מדובר בהקלטה ערוכה של כ-8 דקות מתוך שיחה שארכה קצת למעלה מ-20 דקות (ההקלטה המלאה נמצאת בידי המערכת א.ר.), אך הדברים לא הוצאו מהקשרם והרב אכן אמר הדברים. מי שמדבר עם הרב הוא יחיאל זילבר, מקורבו של הרב זצ"ל.

תזמון פרסום ההקלטות מעורר מספר תמיהות, זאת כאשר בקהילה עומדים לקראת הכרעה של אחד הרבנים שאמור להודיע על תמיכה באחד הצדדים. בנוסף, כאמור, הפרשה כולה, בעיקר בנוגע לנכסי הקהילה, עדיין תלויה ועומדת להכרעת בית המשפט.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

תמליל דבריו של המוהרא"ש בהקלטה:

"רק רציתי להגיד לך שהבן שלי רשע כזה, וואי. אני אומר את זה על סף של גסיסה, אני על המיטה עם אנטיביוטיקה. יש לי רק נס והצלה שהאנשים שלי מביאים לי את הרופאים הכי טובים. אבל אני ממש על סף גסיסה, כל כך חלש. לא האמנתי שהבן שלי יהיה (...) הוא הולך עם כל הרציחה. זה תחת הגב שלי. מה אתה משוגע? מה אתה עושה? מה היה חסר לנו עד עכשיו. סתם. ילד שיהיה כל כך בן סורר ומורה. רוצה להמית את האבא שלו. נו, מה לעשות?".

"אני מרגיש ממש שיש לי עוד יום יומיים. בקושי אני יכול לדבר, בקושי אני יכול לתפקד. אם הקב"ה יתן לי חזרה את החיים אני יעמיד אותו במקום. זה לא עניין של צחוק. אני שוכב במיטה שלושה ימים קודח מחום. מה לעשות? שלא יהיה לו טיפת רחמנות על אבא? מאבשלום לא ראיתי דבר כזה".

"אני חותך לו חצי משכורת וכבר יהיה לנו מאיפה לשלם. אני מסביר לך, אני מונח כאבן שאין לה הופכין. 'תן לי כסף. 10 אלף דולר', עד שהצלחתי להעיף אותו ממני. לא שומעים דבר כזה - בן נגד אבא? השאלה אם טובול גם (...). אני מאוד מקווה שאחזור לבריאות שלי ואני אעשה שם סדר".

"הוא רשע מרושע. אני אומר לך. איתי הוא גמר. רק שיחזור לי הכוחות. אני מרגיש חולשה כזו שממש מונח במיטה כאבן שאין לה הופכין. נתנו לי כדורים חזקים. כמו סמרטוט. אם הקב"ה יחזיר אותי לבריאות אני יעמיד אותו במקום. זה לא בושה, שבן ידבר נגד אבא? אני הכנסתי את טולדנו כי הוא איש מיושב ומסור אליי. והוא שם עליו חלץ כל כך גדול, והוא לא יחתום על שום דבר. אני מוכרח להגיד לך שפשוט לא שמעתי בקולך וזה מה שהגיע לי".

"אני ממש מאוד מאוד חלש. בקושי אני מדבר. אני מרגיש כאבן שאין לה הופכין. יש לי פה אנשים שעוזרים לי במסירות. (...) אמר לי הבן שלך רוצה להרוג אותך. השאלה מה טובול יכול לעשות. הוא מאוד מתוחכם. בלי טובול הוא כלום".

בהקלטה נוספת שהגיעה לידי "כיכר השבת" נשמע הרב משוחח עם מספר חסידים על כך שדובר שהרב ביקש שבנו ימשיך את דרכו והרב משיב כי הוא לא מינה אף אדם.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

בנוסף, נראה כי מערכת היחסים בין הרב ובנו ידעה גם בעבר תקופות קשות. כך למשל כותב הרב בקובץ "אשר בנחל", דברים שנטען כי יוחסו להבן. "עובר עלי עכשיו משברים וגלים שרק הקב"ה יודע את הצרות והיסורים והמרירות ועוגמת הנפש והחלישות הדעת והכאב שאני עובד. הנביא אומר 'בנים גילדתי ורוממתי והם פשעו בי' (...) אתם יודעים איזה כאב זה כשבן קם נגד אביו, ומסית אחרים נגד האבא. אתם יודעים איזה כאב זה? לא מוצאים דבר כזה בהיסטוריה מאז דוד המלך שהיה לו בן אבשלום לא מוצאים דבר כזה".

"ולכן אני מכריז ומודיע לכולכן מי רק שיהיה לו שייכות אל... שהוא החליט שהוא יחסל אותי. אני לא רוצה שיהיה בקהילה שלנו, אני לא רוצה שיצלצל אלי, אני לא רוצה שידבר איתי ואני לא רוצה שישלח לי פקסים. מי שרק יש לו שיכות אליו אני לא רוצה להכיר אותו. נקודה. אני עוד יראה נקמה בכל אלו שקמו עלי, אתן כולכן יודעות שהיה אחד שקם עלי ונהרג מיתה משונה. בא האח שלו ואמר שהוא בא לארה"ב לעשות בי שפטים, אחותו נחנקה בתוך ליל הסדר עם המצה".

ההקלטה הסותרת

Your browser doesn’t support HTML5 audio

השיחה של המוהרא"ש עם הרב טרייסמן

מנגד, בהקלטה אחרת שהגיעה לידי "כיכר השבת" נשמע הרב מדבר עם הרב אברה טרייסמן, ראש הקהל ביבנאל במשך עשרות שנים, בו מבקש המוהרא"ש לתת גב לבנו משה ושהוא יהיה ממשיכו. בהקלטה מדבר הרב זצ"ל בשפת האידיש ואומר: "אברהם, אני מבקש ממך מאוד, אני אוחז כמו שאומרים בשלב האחרון בחיי. תשאר גבאי ושהקהילה תהיה עם אחדות. אני נגד התנגדות. לקחתי את אשר טולדנו שיהיה מנכ"ל על הכל והבן שלי משה שיהיה ממשיך. הוא יכול לגייס כספים ולטפל בהכל. תן לו גב, שיוכל להמשיך".

"אני מקווה שבורא עולם שאהיה מליץ יושר. ותגיד לאנ"ש מי שיכול להגיד קדיש או פרק משניות מאוד מאוד אעריך את זה. תשאר גבאי בשביל הקהילה היפה שהקמתי זכרתי לכם חסד נעורייך מהדקה הראשונה שבאתם שנשמע בשורות טובות. ותן גב, תן גב למיושי שלי. יש לו הרבה כשרונות ושנשמע בשורות טובות".

מקורביו של הרב משה שיק מסרו בתגובה: "עוד כשפרסמו אחר השבעה את ההקלטה הערוכה הוא הזדעזע עד עמקי נשמתו מאותם אנשים שהציגו עצמם כחסידיו ותלמידיו של אביו ש"רבם דקרו" ומאחרי גבו הקליטו אותו בלא ידיעתו לשימוש ציני ובזוי".

"תזמון הפרסום מעיד כאלף עדים על כוונותיהם של המפרסמים, שבעבור אינטרסים כאלו או אחרים יעשו הכל כדי לחבל ביוזמתו של הרה"ח יצחק שמואל אהרן לעזער שליט"א שעומד להכריז בשבת הקרובה כי לאחר מאמצים רבים עלה בידו להשכין שלום בקהילה ולהודיע על חזרתו של הרב משה שיק שליט"א למקומו בהנהלת הקהילה. אותם גורמים קיצוניים שהדבר לצנינים בעיניהם עושים כל שביכולתם על מנת לחבל ביוזמה, גם במחיר של בזיון רבם זצוק"ל".

עוד נמסר כי "לרב משה שיק שליט"א יש הרבה מה להגיב לגופם של דברים, אך עקב בקשתו המפורשת של הרב לעזער שליט"א ועל מנת שלא לפרק לגמרי את הקהילה ימנע מלהגיב, וכמאמר רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ו' "ישמע בזיונו ידום וישתוק"".

תוכן שאסור לפספס
82 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
50
למה אתם לא מעלים תגובות למה לסנן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי08.01.16
49
כמו שאתם רואים שהקהילה כמעט שנה שלימה לא הוציאה הקלטות למרות שיש שמרה מצידה על שמה הטוב של הקהילה ולא הוציאו את ההקלטה החוצה מנגד תמיד ראינו את הצד השני תמיד דואג להשמיץ ומחפש איפה לכבס את הכביסה מעניין למה פנה לערכאות ולא לבית הוראה כנהוג מעניין למה לא הגיע להסכמה עם הבית הוראה של הקהילה הוא חשב שה
אלי08.01.16
48
המוהראש הצדיק כתוב שלא יהיה ממשיך אחריו והיום (בליל חמישי) הרב מנו אמר לנו בדרשה מול קרוב למאה אנשים כאן בהיכל הקודש בת ים, שכל המשפחות ביבנאל הולכים עם הצדיק באש ובמים, והם לא מוכנים לקבל על עצמם את ליסער כממשיך או מנהיג, ובקושי מוכנים לשמוע ממנו אפילו את הדרשות של החיזוקים, "אז אל תדבר בשם כו
אליעזר שלמה (בת ים)08.01.16

הצגת כל התגובות

47
(עובדה שכולם רואים מה הרשעים עושים לקהילה שלנו וכולם שותקים ומוישי וטובול ממשיכים לחיות בשקט!!! איפה רואים דברים כאלה בעולם חבד? גור? מיסכן מוהראש.גם לאחר מותו, אבשלום בנו רודף ורוצה להשמיד את הקהילה של אביו. הי"ד את דמו ואת דם עבדו ר' אשר צזוק"ל ובמהרה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן נתן 11.01.16
46
אולי גם תגיד דבריך לדוד המלך כל חייו רק מלחמות ומחלוקות מאז שהיה ילד זרקו אותו מהבית ואח"כ שאול המלך ואח"כ אשתו ובניו וכל עם ישראל וברח בלי נעליים וכו' תעיין קצת בספריו של מוהראש הקדוש ותראה איזה צדיק קדוש ונפלא כנראה שהוא מנשמתו של דוד המלך ולכן סבל מאבשלום וכל מיני שונאים ורשעים וכל גדולי עולם כול
נחמן10.01.16
45
הרב לעזער הוא ציס"ע ורק הוא קיבל כל כך הרבה מהרב לכן מחויבים כולם לשמוע בקולו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב לעזער10.01.16
44
חבל מאד שאתם מבזים את כבודו של ציס"ע מוהרא"ש זיעא שכל ימיו היה מקשה אחת של דבקות בהקבה ואף פעם לא דיבר מכסף ו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברסלב 10.01.16
43
מחלוקות... מחלוקות... מחלוקות... בכיינות... רודפים אותי.... רשעים... נואפים... בצעירותו... בברסלב... זקנים... ביבנאל... ס"מ... במשפחתו... ביומו האחרון... אחרי עזיבתו... באשר בנחל... בדרשות... בשיחות... אולי יש תשובה אחת לכל השאלות?.... תתעוררו מסכנים...!!!! כמה כמה כמה זמן נלך כצאן.....? מה תענו? חי
כאב לב09.01.16
אודה כי מאחרי פטירתו של הרב, הדברים שציינת לאט לאט מחלחלים אצלי ואצל חלק ממשפחתי, אנו עדיין ''אנוסים'' ביבנאל... אבל כמה אתה צודק, עשיתי חשבון על חיים מלאים במריבות במחלוקת כל הזמן, כל הזמן, די ככה גידלנו דורות של ילדים האם אין זה פלא שכעת הכל טופח לנו על פנינו. דורות שלמים צמחו עקום, אוי ! אוי! רק
מיוסר10.01.16
שהיה לו הרבה צרות מבית ומיחוץ
יהודי10.01.16
42
מה ההשוואה אריה דרעי אדם שכולם כולל החולקים עליו מעידים שפעל גדולות ונצורות למען כל עם ישראל כאן אין חולק גם חביריו מודים כי זה בן סורר ומורה שכל חייו רדף וציער את אביו ולא עשה כלום חוץ מלקחת משכורות עתק מכספי ציבור תחת הגב של אביו תשמע הקלטת תשאל את כל מי שגר ביבנאל ותראה מכתבים באשר בנחל
נחמן08.01.16
41
מושי היה ליד מוהרא"ש ונאמר חודשיים לפני שמוהרא"ש נפטר גם טרייסמן נשלח לפרסם שעוד מעט הרב טולדנו נכנס לכלא תפרו לו תיק
שמולביץ 08.01.16
את אשר טולדנו הורידו אותו ועכשיו יש להם שקט י"ש
ואז 10.01.16
40
מושי יודע להלחיץ
שמולביץ 08.01.16
39
לדעתי הברורה ההקלטה של מוהרא"ש זצ"ל לא סותרת את הראשוננ של הצדיק,שאומר שבנו רשע מרושע!!גם בהקלטה של טרייסמן הצדיק לא אומר לו לקבל מנהיגות,אלא לגייס כספים !!"אז שילך לכלהרוחות ושיגייס כספים.אם באמת אכפת לו מהקהילה!!!אבל כנראה שלא כי אנשיו לא מפסיקים לפנצ'ר גלגלים לאשת המנכלית שהצדיק מינה!!!!אז חלס תת
אביאל דומן08.01.16
38
אין ממשיך לרבינו הקדוש נחמן בן פייגא עד ביאת משיח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאה08.01.16
37
נראה שהכל הפוך על הפוך.תמיד יש שם באלגן וחילול השם ענק. גם בחייו גם במותו.
שירי08.01.16
למרות הצר הצורר, הרשע המקומי ס"מ פרנקל, שניסה תמיד להפריע ולא עזר במאומה
חסיד08.01.16
36
העדים: הרה"ח משה אסטריכר נ"י חתן מוהרא"ש מודה בפה מלא שרצון מוהראש שהכל יהיה הקדש לציבור ולא יהיה בידיים פרטיות!! הרה"ח יחיאל זילבר נ"י שהיה עד לצוואה ודואג לקהילה מאויים על חייו!! יש הקלטה של זה שמוהראש מקריא מילה במילה מה לכתוב!!
משה 07.01.16
אל תתנו לרשע המרושע משה להשתלט על נכסי הקהילה!
זליג08.01.16
35
שהיה פי 100000000 מכל האדמורים האלה למיניהם לא היה ממשיך וכל השמות היפים האלה שלכחתם מחסידויות אחרות ברסלב זה משהו אחר רבינו השאיר הכל אצל רבי נתן והכל בספרים ואת השאר כל אחד ישיג בשדה
יוסי08.01.16
34
אדון זילבר תתבייש! זה יותר גרוע מהבזיון שעשו לרב עובדיה שהקליטו והפיצו את ההקלטה נגד דוד שלך אריה דרעי... תראה איפה אלי ישי ויחד נמצאים היום, גם סופך רע ומר! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר שלמה מיבנאל08.01.16
33
עוד בחו"ל. כמה אביך סבל ממך כולם ראו את זה כשהתיישבת לידו וד"ל.......
261808.01.16
זה רשע מרושע, הבן הזה. יותר גרוע מאבשלום. מלכלך על אבא שלו. פשוט חמור.
גל ברמן08.01.16
32
הקהילה אחריו באש ובמים, ואם אכן יחליט שזה מה שנכון בשביל השלום, גם ילכו אחריו למרות כל המטענים. ההנהגה עד עכשיו לא סיפקה הסחורה, בזבזו הון מעספי ציבור ולא הביאו שום הישג משמעותי, הגיע הזמן לתת לעובדי השם אמיתיים להחליט ולנהל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן נתן מיבנאל08.01.16
משלמים לטוקבט שעובד בברסטי שלנו השם ישמור ויציף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מכיר אותך אחי10.01.16
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה08.01.16
30
ההיסטוריה של הקהילה מלמדת אותנו,מאז שהצדיק נפטר!!הצד של נגד הקהילה עוהד רק בשיטות של איומים והפחדות!החל מהרב טולדנו שאותם אנשים הפרו את רצונו של צדיק מוהאאש זצ"ל ,איימו עליו עד שהרגו אותו ללא רחמנות!עכשיו לא מספיק זה אותם אנשים .מאיימים על אישתו הצדיקה האלמנה,בתביעה של 2 מיליון שקל !רשעות ואכזריות ש
משה יבניאל08.01.16
29
בקהילת ברסלב לא מכירים את הכלל שלא תולים כביסה מלוכלכת בחוץ? הנזק שפרסומים כגון אלו גורמים לקהילה, הינו בלתי הפיך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר שלמה מיבנאל08.01.16
28
בכל המובנים, כולל הנהגת הקהילה ושליטה בכל הכספים. לילדי מוהרא"ש לא צריך לתת כלום, כי למרבה הצער לא הגיעו לעשירית מדרגתו של אביהם. גם את משה רבינו לא המשיכו ילדיו, אלא יהושע בן נון היה הממשיך
נתן, יבנאל 08.01.16
יש עמותה ויהיה על שמה בלי אף אחד פרטי זה פרטי על האדמור בעקבות חובות
חחחחחחחח10.01.16
27
"תזמון הפרסום מעיד כאלף עדים על כוונותיהם של המפרסמים, שבעבור אינטרסים כאלו או אחרים יעשו הכל כדי לחבל ביוזמתו של הרה"ח יצחק שמואל אהרן לעזער שליט"א שעומד להכריז בשבת הקרובה כי לאחר מאמצים רבים עלה בידו להשכין שלום בקהילה ולהודיע על חזרתו של הרב משה שיק שליט"א למקומו בהנהלת הקהילה. אותם גורמים קיצונ
יבנאלי הדוק10.01.16
26
מורנו צדיק דורנו מיבניאל זי''ע מחכה לתפילותנו שנשפוך בים ההילולא שלו אנא הפסיקו את הסכסוכים הוא לא צריך ממשיך הוא לא צריך דור המשך כל תורתו וכל עבודתו בבחינת וצדיק לעד יחיה שלנצח ישאר ושום משה או זרח לא משנה מי לא מוסיף כלום הוא רבינו מקור חכמה וזכותו תגן עלינו
דוד08.01.16
25
איננו יודעים כלום ולא צריך להתערב זה לשון הרע גמור תהיו פשוטים ותמימים יבוא משיח ויהיה רק אמת בעולם
מורן08.01.16
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james08.01.16
23
אנחנו תרמנו והלכנו להתרים אתכם לבניית בתי הכנסת הכוללים והמבנים, אנחנו נלחמים שהמבנים יהיו רשומים כהקדש ולא ע"ש אדם פרטי (אבשלום משה שיק שר"י) שרודף את הקהילה בעלילות שווא ובנוסף תובע בערכאות את האלמנה הגב' טולדנו על מליון וחצי ש"ח.
תלמיד מוהראש07.01.16
22
לאיזה צדיק על חשבון הנחל נובע מקור חכמה שהיה הראשון בעולם להפסיק את כל החינגות של הכסף והכבוד והאדמורות ואמר פרוטה לצדקה ועשרה מיזמורים.
חסידי ברסלב 08.01.16
21
כמו תלמידי הגראמ שך שמרביצים, כך גם תלמידי מוהראש רוצחים, מי שמלמד למריבות ושנאת חינם זה מה שקורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן08.01.16
20
בשביל מה צריך לפרסם את זה ? זה לשון הרע טהור .למי זה מוסיף? לאף אחד!!! וברור שהרב לא באמת חושב שבנו רשע זוהי מטבע לשון. בכל מקרה מיותר להוציא לציבור .ולא תורם כלום לאף אחד!!! 2 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איילת08.01.16
את לא שומעת בהקלטה איזה דברים מזעזעים הוא אמר על הרשע המרושע משה?
כספי08.01.16
19
הקהילה מאוחדת בדרכו של מוהרא"ש לא חייבים שבנו יהיה חלק גם הבנים של רבנו נחמן לא המשיכו אותו
חים10.01.16
18
תגובתו של מקורביו של משה מזכירה בדיוק את תגובת לבן הארמי שביקש לעקור את הכל שאמר ליעקב אבינו "ויש לאל ידי לעשות עימכם רע ורק אלקי אביכם אמר אלי לאמר השמר לך מדבר עם יעקב מטוב ועד רע" מי הוא בן סורר ומורה בן שמורד באביו שמנסה לפגוע ולהרוס מה שאביו הקדוש בנה במשך עשרים וחמש שנים קהילה קדושה וטהורה שר
נחמן08.01.16
17
לשון הרע רק מושי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לי08.01.16
16
לתשומת ליבכם!! אחרי זה עושים לנו רשימה של הצרות שקורות במגזר החרדי... תפסיקו עם השנאת חינם כבר, והלשון הרע! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני07.01.16
15
מסכנים האנשים שהולכים אחריו סופם כסופו של אבשלום איזה דור הגענו
אבנר07.01.16
14
למשך מספר שניות,מדקה 3:29 עד 3:33 הוא אומר "רשועים ארורים"
מישהו10.01.16
13
בקהילת ברסלב לא מכירים את הכלל שלא תולים כביסה מלוכלכת בחוץ? הנזק שפרסומים כגון אלו גורמים לקהילה, הינו בלתי הפיך! אבל לא נראה שלמישהו שם אכפת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יגאל08.01.16
12
לאלה קוראים דתיים? חרדים? אוי ואבוי לדור הזה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה08.01.16
ורק שתדע, בחוגים אחרים זה הרבה יותר גרוע. ביבנאל המצב מצויין לעומת הפלג הליטאי בפוניבז', ועוד.
יגאל08.01.16
11
אלא עולם ברסלב כמנהגו נוהג, בנים קמים על האבות, ואבות על בנים, אצל שובו בנים שובבים הרבה יותר גרוע
דן סגל08.01.16
ומה קורה בפוניבז', ומה קורה בהרבה מקומות אחרים. ובכלל, מה קורה בעולם החילוני, שם רוצחים על כסף כפשוטו
דנה08.01.16
10
כמו שהיה מוהרש דואב בחיי חייותו
אשר בנחל08.01.16
9
הרב אשר טולדנו נרצח בדם קר!! יש הוכחות בבוא היום זה ימאהה לאור! עכשיו אותם עבריינים גם תובעים את את האלמנה בדםנקר! !ללא טיפת רחמנות,, ככה בן של אשמור מתנהג? ??שומו שמיים
יעקב08.01.16
ומוהרא"ש מלמעלה ידאג שהוא יעוף לעזאזל.
חנן08.01.16
8
(כל זמן שרק שתי גזרים בלבד מנסים למשוך את כולם באף, וכל יום מנסים להוציא שפן שחור חדש מהכובע כדי לעשות את כל הקהל ארנבות שילכו אחרי שתי הגזרים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר מבת ים 08.01.16
7
שהרב עובדיה אמר עליו 'הוא רשע' ו...
משה08.01.16
במקרה של דרעי היה מדובר באיזה משרה לחתן של הרב עובדיה, שהרב רצה לתת לו ודרעי החליט שזה לא מתאים. פה מדובר ברשע מרושע שרצה להמית את אביו
אפי08.01.16
6
אחלה נוף, אחלה אנשים, כולם מאוחדים, הכל מושלם ביבנאל. (הסיפור של המושבה הזאת, היא רק שתי עלוקות/קרציות שמחפשים כאן כסף! שילכו לביטוח לאומי/ללכת עבודה - חושבים שיש כאן נפט?... הם קודחים במקום הלא נכון.. הבעיה היא שהחיפושים אחר הנפט שלהם דופקים ליבנאל את התדמית, ואת התיירות, ועשו ליבנאל שם שיש שם רק צ
ידיד 10.01.16
5
מעיניהם של ר' לוי יצחק וכל הזקנים, איך נראית הקהילה, אליה ואל מנהיגה הם התנגדו וסילקו אותו וכל אשר לו ואשר אתו... הם שהגנו על כבודו של רבינו נ. נ. מ. ח. זיע"א, רואים איך מתרסקת לה קבוצת הזויים ואיך כבודו של מנהיגם הולך לאן שהוא הוביל את כבודו של רבינו. אשריו שזכינו להתקרב אל רבינו ואל צדיי אמת
ברסלב08.01.16
ר' לוי יצחק בנדר קירב מאוד את מוהרא"ש ומסר לו מאות סיפורים מכלי ראשון, ולמרות שאיזה רשע אירגן חרם נגדו בברסלב, הוא הכניס אותו למאה שערים ונתן לו למסור שיעור שם במרכז הקהילה. ההזויים הם רוב פלגי ברסלב, כמו ברלנד ארוש ודומיהם.
בונה08.01.16
אנחנו עוד זוכרים איך בר"ה תשל"ח סילקו אותו מה"שול" בהוראת ר' לוי יצחק... הוא היה תמהוני, פה גדול, לבלר קטן וחסר פורפורציות. לא היה מקובל והורחק מכל זקני ברסלב, יותר מכל תמהוני אחר שהדביק לעצמו את השם ברסלב (לייזער, ישראל בער, ארוש והקניגים)
ברסלב10.01.16
אתם תמיד זוכרים הכל... הפלא ופלא. רק לקוראים הנכבדים נבהיר שהכותב הוא ילד קטן שלא זוכר שום דבר, רק יודע ללכלך.
לייזער13.03.23
מקווה -תיקון הכללי- אומן ראש השנה- התבודדות-פרוטה לצדקה . וכל השאר כולם מנהיגים של שקר רודפי כבוד ושררה כולל כולם
די08.01.16
4
מגיבים בודדים עם שמות שונים. זו לא הדעת קהל! זילבר הוא הבוגד הגדול! שהקליט את רבו ללא רשות על ערש דווי ויש תמימים שלא מבינים שהוא פשוט מושך אותם מאוזניים ומשסע את קהילתינו לשם אינטרסים אישיים בלבד!!! תדעו להצביע מי הבוגד האמיתי. אני מקווה שתפרסמו זאת.
זילבר=סילבר10.01.16
מה שמוהראש אמר שם זה מספיק בשביל להבין מי זה בנו!!! רשע מרושע שהתעלל באביו
חני11.01.16
3
מהצד של מוישי שיק. כהרגלם משקרים במצח נחושה. ודרך אגב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו08.01.16
2
התרגום טעות במקום "שיהיה ממשיך" צריך לכתוב "שימשיך הלאה" וזה מחובר להמשך המשפט שהוא יתעסק בגיוס כספים כמו שהיה עד אז אבל ח"ו שיהיה ממשיך בהנהגה
מנחם07.01.16
1
דרוש צדיק נורמטיבי !!
אלי30.03.23
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

על שפת ימה של נתניה: האדמו"ר שבת עם התורמים | תיעוד

חיים רוזנבוים | 20.05.24

כל הפרטים

לראשונה מאז הכתרתו: האדמו"ר הגיע לשבת בבני ברק

חיים רוזנבוים | 20.05.24

גלרית תמונות

המונים בבר המצווה לבנו של המשפיע ונכד הרבנים | תיעוד

חיים רוזנבוים | 20.05.24

נצח שבנצח

בסעודה שלישית: בקאמרנא ציינו את הילולת ה'היכל הברכה'

חיים רוזנבוים | 19.05.24

גלריית תמונות

עם כל החסידים: האדמו"ר ערך טיש לרגל הילולת דודו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 19.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

רמי מעלה

האדמו"ר וגיסו האב"ד הופיעו לפתיחת הזמן בישיבה 

חיים רוזנבוים | 19.05.24

מעל 200 אלמנות 

בראשות הרבנית מסאטמר: שבת מיוחדת לאלמנות מאירופה

חיים רוזנבוים | 19.05.24

עם התחלת הזמן

אברכי ובחורי ערלוי התכנסו לוועידה של תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 19.05.24

סיפור למוצאי שבת

הדוב החל להשתולל כמו משוגע | זה מה שעשה העל שם טוב

ורד שאלתיאל | 18.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הסגולה למוצ"ש

כשהבעל שם טוב הקדוש ניצל ממוות בזכות התפילין | צפו

כיכר השבת | 18.05.24

פרסום ראשון

האדמו"ר מויז'ניץ ימריא לביקור בזק בארה"ב, לשבת סגורה עם נגידים

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בקודש פנימה

האדמו"ר מזוויעהיל ממשיך בסבב ביקורים אצל ראשי הישיבות

חיים רוזנבוים | 17.05.24

"יום ההצלה" שלא נחגג

שמונים שנה להצלת האדמו"ר ה'ישועות משה' מויז'ניץ | יומן הצלה מסעיר

חיים רוזנבוים | 16.05.24
ש

הכשרה וניסיון במינימום זמן

בוער בך לתרום? זה המסלול היוקרתי של השירות אזרחי

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

פרסום ראשון

כשהאדמו"ר מביאלה זעק: "דם ישראל נשפך כמים" | צפו

חיים רוזנבוים | 16.05.24