כיכר השבת

איסוף העדויות, האיומים ומכתבי התמיכה

הסיבה לאיומים על הרב: איסוף עדויות נגד הרב אליעזר ברלנד

"דרכי נועם בסגנון דאעש", "בקרוב מאוד נזכה לשרוף את גופתך" ו"לא תזכה לקבורה יהודית"; הרב שאסף עדויות נגד מנהיג "שובו בנים" סופג איומים על חייו. כעת הרבנים מתגייסים לעזרתו (חרדים)

143
חיים אבני | כיכר השבת | י"ג בסיון | 19.06.16
הסיבה לאיומים על הרב: איסוף עדויות נגד הרב אליעזר ברלנד
(צילום מסך מתוך יוטיוב ומתוך קבוצת הוואטסאפ של חסידי הרב ברלנד)

איסוף העדויות, האיומים ומכתב התמיכה • הסיפור המלא: בשבועות האחרונים עומד הרב יום טוב חשין, מגדולי המשפיעים בקהילת ברסלב, תחת מתקפת איומים קשה מצידם של אנשים המזוהים עם קהילת "שובו בנים" שמנהיגה הרב אליעזר ברלנד נמלט מהארץ לאחר חקירה שנפתחה נגדו בחשד למעשים חמורים. לטענת מקורבים לרב חשין, האיומים על חייו לא פוסקים והוא אף חושש לצאת מביתו. בתחתית הכתבה: צילומי מסך מהתכתבות פנימית של תלמידי "שובו בנים".

מקורב לרב חשין ששוחח עם "כיכר השבת" טוען כי אנשי "שובו בנים" החלו לאיים על הרב חשין כבר לפני שלוש שנים, עוד בטרם נפתחה החקירה בעניינו של הרב ברלנד. הסיבה לאיומים, לדבריהם, הן תלונות של נשים שהגיעו לידיו.

"הרב חשין החל לאסוף עדויות של עשרות נשים שנפגעו, כשרובם המכריע לא מבינות בכלל שנפגעו, אלא הסבירו שמדובר בתיקון שאפילו גרם לישועות".

לאחר שנאספו עשרות עדויות, כך לדברי מקורביו של הרב חשין, הוא פנה למספר רבנים ופוסקים - הן בקהילת ברסלב והן לרבנים ופוסקים מפורסמים בציבור החרדי - "הרבנים חששו להתעסק עם העדויות שהגיעו. הם חששו לנפשם, פשוטו כמשמעו" הוא טוען.

לאחר מספר שבועות, קבעו הרבנים שלא לפרסם את הדברים מחמת חילול השם גדול שעלול להיגרם מכך. אלא שאז נפתחה חקירה פלילית נגד הרב ברלנד. למרות זאת, הורו הרבנים שלא להתערב ולאפשר למשטרה לעשות את עבודתה. לאחר שהרב ברלנד נמלט לחו"ל, החליטו הרבנים כי כל עוד הרב אינו בארץ ואין סכנה כי יימשכו מעשים שכאלו, "אין לגרום חילול השם ואין לפרסם את הדברים".

אלא שבשבועות האחרונים, לאחר שהחלו הדיונים בעניין הסגרתו של הרב ברלנד לישראל ולאחר שעלה חשש כי נשים שלכאורה נפגעו לא יתלוננו על כך מכיוון שהן סבורות שמדובר ב"תיקון". שב הרב חשין להתייעץ עם רבנים בנושא. אחת הסיבות שהחזירו את הדיון בפרשה היה ספר שפרסמו גורמים המזוהים עם קהילת הרב ברלנד ובו הצדקות לכאורה למעשים החמורים.

הספר המדובר נקרא "אמונת חכמים כהלכתו", והוא הופץ על ידי גורמים המזוהים עם קהילת "שובו בנים". בספר נכתב כי על החסידים להאמין ברב באמונה שלמה - גם במידה ודבריו נדמים להם כסותרים את התורה וההלכה. "הראינו את זה לרבנים וכולם אמרו שמדובר בספר שבתאי עם פוטנציאל הרסני" אומרים מקורבים לרב חשין.

צילום מתוך הספר שהופץ ועורר את הדיון מחדש

"היות שמדובר בחילול השם אדיר, רצו לכסות את זה כדי לבנות הכל מחדש, אבל הרב ברלנד לא מוכן. הם אומרים שמדובר בתיקונים. יש לנו הקלטות בהן טוענים חסידיו כי הוא ממשיך עד היום לבצע מעשים חמורים, כשהוא טוען כי מדובר בתיקונים. אין שום רב שמתערב, אף אחד לא מוכן להתעסק עם בית המשוגעים הזה, רבנים אומרים לנו שהם מפחדים שירצחו אותם אם הם יתערבו". אומר גורם בכיר בקהילת ברסלב.

"מדובר בקהילה שבתאית" אומר גורם בכיר בברסלב: "אין עם מי לדבר, חסידיו יודעים שהוא עשה לכאורה את הדברים החמורים אבל הם חושבים שלרב מותר הכל" הוא אומר, ומביא כראייה תשובה שנכתבה לגבי שאלה באמונה לרב "עיקר החשש שיש לכמה אנשים בזה הוא לעניין קיום הוראת הצדיק גם כשדבריו הם נגד התורה וההלכה ונמצא שאם ח"ו הם טועים באמונה לצדיק הם עוברים על עבירת חמורות... אבל באמת עבירה על אמונת חכמים חמורה מהכל".

לטענת מקורביו של הרב חשין, מאז שהחל לשטוח בפני הרבנים את העדויות שהצטברו, הוא זוכה לאיומים בלתי פוסקים על חייו. לטענתו, הרב מוטרד ללא הפסקה ומאוים ברצח.

מנגד, גורמים ב"שובו בנים" ששוחחו עם "כיכר השבת" טוענים כי הרב חשין פועל נגד רבם הרב אליעזר ברלנד וכי אין חשש אמיתי שיפגעו בו. "מדובר בצעירים חמומים שלעתים מגזימים בסגנון הדיבור שלהם. אם באמת היו רוצים לפגוע בו היו עושים את זה מזמן", אמר גורם ב"שובו בנים".

בימים האחרונים פרסמו גדולי הרבנים והמשפיעים בקהילת ברסלב מכתב תמיכה ברב יום טוב חשין, בהמשך הצטרפו גם בד"צ העדה החרדית לתמיכה הפומבית ברב חשין.

מכתב התמיכה של רבני ברסלב
התמיכה של העדה החרדית

מקורבים לרב חשין אומרים כי הרבנים שחתמו על מכתב התמיכה מודעים לפעילותו של הרב חשין בעניין ומכירים את העדויות שנאספו. "העובדה שעד היום לא פרסמו רבני ברסלב מכתב תמיכה ברב ברלנד, למרות המאמצים בעניין, לעומת התמיכה החד משמעית ברב חשין, מעידה כאלף עדים היכן האמת נמצאת" טוענים מקורביו של הרב חשין.

גורמים ב"שובו בנים" טוענים כי מכתבי התמיכה שפורסמו נוגעים ל"פשקווילים" משמיצים שהופצו נגד הרב, וכי לא מדובר בתמיכה בפעילות של הרב חשין נגד הרב ברלנד. אנשי הרב חשין מבהירים מנגד כי מדובר בהשמצות חמורות שהעלו אנשי שובו בנים רק בשביל לפגוע בשמו של רבם.

מ"שובו בנים" לא נמסרה תגובה עניינית לטענות.

עדכון: לאחר פרסום הכתבה העבירה "שובו בנים" את התגובה הבאה

תוכן שאסור לפספס
143 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
80
צדיק הדור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם19.07.16
79
הוא צדיק אני איתו
הרב שכטר20.06.16
שקר
אברהם06.10.18
78
יום טוב איש חוצפן שצחק מכל גדולי ברסלב כל השנים.ועכשיו חתמו לו כי זה רכבת של חולה כבוד ולא יודעים איך לספוג קצת בושת...הוא חי כל השנים על חשבון של הרב ברלנד כפוי טובה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישלה20.06.16

הצגת כל התגובות

77
הרב צדיק אדיר... וזה בסדר ומותר לא להבין הכל.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רק19.06.16
76
אני במשך שנים רדפתי את הרב הקדוש הרב ברלנד אך ורק בגלל שנפגעתי שאמר לי שהעלון שהוצאתי אזמר בשבחין מלא ליצנות ומאז הרגשתי איך הקדוש ברוך הוא מפלא בי מכות נמרצות חטאתי עוויתי פשעתי הרב הצדיק ואני הרשע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צחי הורוביץ19.06.16
כל כך נשגב . הרגשת מכות מאלוקים. תעשה בדיקת D N A. אולי יתגלה שאתה נוגש מצרי? חחחחחחחחחחחחחחחחחח חזור לישון.
אבי20.06.16
75
לא איימו עליו, הם כתבו תגובות זועמות בינם לבין עצמם. אם יש לו ראיות אמתיות - בבקשה, שיצא איתם לציבור - - - כאחד שגר 2 בנינים מ'הרב' חשין ושמע בעבר את שיעוריו (פילוספיות מדומות) דעו לכם שיש לו אינטרס על להפיל את הרב ברלנד מתוך קושי להכיל את הראש השונה של הרב ברלנד ואת סגנון הנהגתו את חסידיו. נדמה לי
נחמן19.06.16
74
תמימים ומטומטמים, עוברים עבירות חמורות, מרוב טמטום ותמימות.
חסיד מרן19.06.16
שמדובר באיש קדוש איש אלוהים בנמצא בדרגות של דבקות בלתי נתפסת ביוצרו.איש אלוקי ושמיימי שנמצא מעבר לספירות של כולנו.כמה לא שפוי וכמה פסיכופטי מצידך לחשוב שאתה השפוי ואילו הצדיק אינו כזה.זו אי שפיות בתוך אי שפיות בתוך אי שפיות פנימית.לולאה אינסופית של מעגל סגור של בערות וצרות מח שאתה נמצא בה בעומק.
שלום20.06.16
73
של הרב קרליץ בטענות עלילות הרשע על הרב ברלנד הבית דין לאחר בדיקה מעמיקה זרק את שחין ימש וחבורתו לכל הרוחות לכן יהודים יקרים חוסו על נפשותיכם לא להאמין ללשון הרע על תלמידי חכמים
אמת וצדק19.06.16
72
איך הרבנים חשובים כמו הגרי״י קנייבסקי זצ״ל והרב אלישיב תמכו בו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דיוי19.06.16
71
כל כך מעציב וכואב כל כך הלב לראות רדיפת רב גדול אור עצום וצדיק שאיבד את נכדו המופלא נתן זל עד איפוא אתם מתכונים לרדוף את כבוד הרב ות י 4 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורבך ישראל22.07.16
70
דברים ידועים ומפורסמים שברלנד שלח כמה וכמה פעמים אנשיו לחסל אנשים שלא מצאו חן בענין לפני שלושים שנה חיסלו אנשיו של ברלנד יהודי ערירי בשם ניסים שטרית וטמנהו בחולות פלמחים וכן תשאלו אפילו גם את חתנו הרב צבי צוקר שברלנד שלח את אנשיו בליל ראש השנה !!!!כן כן ממש ככה ,והחטיפו לו מכות רצח והרבה סבלו
נתי20.06.16
69
די ומספיק עם הכתבות האלו -מאות אלפי איש קוראים וצוחקים זה גורם לתוצאה הפוכה
חכם קארקוש20.06.16
68
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן גריזולט20.06.16
67
יש תחושה שחילול השם קטן דוקא כשלא מתכחשים למציאות ומיד שקורה מקרה הרבנים בודקים ומזהירים. ע"ע תיפקודו המופלא של הרב שמואל אליהו בעניין. הלוואי ויופנמו הדברים, ונבין כולנו שחילול השם מתגבר כשמסתירים דווקא.
חרדי20.06.16
הזיית ועלילת שווא ?חילול השם הכי גדול זה להחליט שאדם שמוחזק בפי כל גדולי הדור לקדוש עליון הוא חוטא.חילול השם הכי נורא זה להיות מושפע ומולעט מכותרות צעקניות ולא לחקור ולבחון את קדושת הרב ברלנד בעצמך בשיעורים לצפייה וכו....הגמרא בסנהדרין אומרת שמשה וירמיה הנביא נחשדו באשת איש ובקדשה...על ידי מקדשי שם
טולי20.06.16
66
חחחחח אותו הבור שנפלו בו קורח ועדתו היכונו חחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המושך בחוטים19.06.16
65
אסור כבר למתק אנשים מהדינים שיש עליהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם 19.06.16
64
לכל הקוראים ולכל החסידים של ברסלב תבינו שרבי נחמן היה צדיק גדול אבל בדור האחרון אין אחד שהוא צדיק . תקשיבו טוב אין אחד שהוא צדיק . ידוע שזה דור עקבתא דמשיחא וחושך ואור משמשים בערבוביה . הרב ברלנד שיש לו המון המון זכויות והשיב רבים מעוון , אך נפל אצל יצר העריות . ואני באמת מאמין שחשב שזה בא מקדושה
צדיק אחד לדור05.10.16
63
אני לא תומכת באף אחד מהצדדים, מכיוון שאיני מכירה את הנושא לעומק,וגם איני רוצה להכיר, מחמת הריח הנורא הנודף ממנו.... רק שימו לב, חסידי הרב, איזה שיח אלים אתם מנהלים פה. כל תגובה של חסידי הרב נגד המתנגדים לו מלאה באנרגיות שליליות ובתוקפנות נוראית, אפשר ממש להרגיש את הקצף על השפתיים. קחו מטר אחורה, תסת
חני23.06.16
62
סוף סוף יש מישהו נורמלי פה שדואג שהאמת תצא לאור חבל שרודפים אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים22.06.16
61
ארבעת אלפים שלוחי הרבי בכל העולם באים במגע יומם ולילה עם אנשים נשים וטף במסגרת השליחות ומעולם לא שמענו על חצי תלונה על הטרדה או משהו קרוב לזה. הכל נקי וטהור. כשמחוברים לצדיק האמת של הדור הוא אדמו"ר מלובאוויטש זי"ע - אז הכל מתנהל על פי תורה אמת ויושר.
מוני22.06.16
60
שפה חילונית ניבול פה מילים גסות וקללות. שפתו של האדם מעידה על פנימיותו.
???22.06.16
59
הרב קדוש וטהור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב קודש קודשים21.08.16
כמעט כל הרבנים "והמקובלים" למינהם, לא מגיעים לקרסוליים של שני גדולי עולם הרב דוד אבוחצירא והרב דוב קוק ששולטים בכל העולמות. ולכן רק הם מבינים את מהלכי הרב ברלנד שליט"א ויודעים שהכל שקר ועלילות ואתם הגולשים מחרחירי ריב ומדון, חבל שיקרא לכם כמו שקרא לשני קבוצות החסידים של הרב יעב"ץ והרב אייבישיץ, שהיע
_______________05.10.16
58
ונאיבים ותמימים ופתיים.הרב שליטא גם מאז העלילות ההזויות והמטופשות עליו בעשרות שיעורים מדבר באופן חוצב להבות אש על צניעות סלידה מאייפונים על קדושת הברית והעינים שוב ושוב ושוב והאוילים הנאיבים העיורים האלו חושבים ברצינות מביכה ותהומית שאדם שהיה עושה מה שמייחסים לרב היה לו את האומץ והיה מעז פניו בכלל
נתן20.06.16
כן טיפש אז מה נירא לך שסתם"הרב ברלנד החליט לברוח וללכת לחצי עולם בלי שום סיבה.
אבגדה21.06.16
וכי אתה רוצה להיכנס לנעלים שלו ולהבין מה השיקולים שלו ללכת בעולם?....אם הוא היה רוצה הוא לא היה חוזר בכלל אנא ה' אושתחזיר את כל הרשעים האלו בתשובה או שתאבד אותם מהעולם, עד מתי יעשה חילול ה' וחילול הצדיק
כסיל05.10.16
57
רשעעעעעע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אל פרון20.06.16
56
ה"רב" הזה הוא קליפה ומי שקורא לו צדיק כנראה אצלו צדיקות זה ניאוף בושה ליהדות וחילול השם גמור שמים את הנבלה הזאת לפני התורה פשוט להקיא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי20.06.16
מטנף בפיך המלוכלך על צדיק נשגב ונורא בדיוק כדרך האפיקורסים ןהרשעים המשכילים בכל הדורות...אפיקורסות במסווה שווא ניבזי ונלוז ושיקאי של קנאות נגד שבתאות ...תקרא תגובה 27 שלי פה.שועל קטן מחבל בכרם. בעל מחלוקת חסר דעת וחסר הבנה והשגה בצדיקי אמתת.ניצוץ קורח שמעי דתן ואבירם
דניאל20.06.16
55
חסידי ברסלב אמיתיים הם לא האלו! לא לשווא לא נותנים למפגרים האלו להכנס לבית מדרש המרכזי של ברסלב במאה שערים! במקום חילול ה' לא חולקים כבוד לרב! לא יודע אם אפשר לקרוא לו רב לברלנד הזה בין אבא ובין הבן עבריין מורשע!
אברהם20.06.16
54
מקרוב אני יודע שלייזר נפל לעבירות גמורות. כואב מי יודע אולי יעשה תשובה קודם שיסתלק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם20.06.16
53
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן בן נון20.06.16
52
בס"ד ציבור יקר מתי תבינו שאתם בפשיטת רגל רוחנית מוסרית תגובות כאלה מלמדות שאתם כדים ריקים וחלולים ... עדיף כבר להיות ... רק לא ... כל אחד ישלים לעצמו
משה סויסה20.06.16
51
בגלל כמה פרחחים כל ברסלב צריכים לריב ??? אני לא שובו בנים אני חסיד ברסלב שלא משתייך לקהילה לשום קהילה אבל אני מכיר את תלמידיו של הרב ברלנד רובם ככולם לא יודעים מי זה יום טוב ומה הוא עושה יש סך הכל קבוצה קטנה של צעירים אלימים שמוציא שם רע על כל שובו בנים ועל כל ברסלב
ברסלבער20.06.16
50
העלת נושא לאתר אינה חייבת להיות על חשבון אחרים אפשר לסכם את כל העינין הזה מבלי להיכנס לתוך הקישקע של השני בלי רכילות והשמצות תפסיקו עם המריבות נמאאאס לכל העם תראו רוב התגובות בעד הרב בעד הרוב השפוי...
נפתלי19.06.16
49
לצערי הרב באתרי החדשות החרדים ‏מתעסקים רק ברכילות ובמחלקות כל איזה ילד שירשום איזה שטות בוואצפ תתחילו להפיץ את זה בחדשות אולי כדי שתתחילו לתעסק והביא כתבות עם תוכן ותועלת לציבור החרדי ולא כל מה שאיזה ‏פושטק רושם שזה כולל יו״ט חשין משועמם אחד גדול שאין לא מה לעשות בחיים חוץ מלתעסק עם גדולי הדור שאחד
B&H19.06.16
48
שרבו אומר לו דברים שמשה רבינו אמר ההפיך. כולל לא להתגיס לצבא בזמן של מלחמת מצווה שאין עוררין עליה היום. כולל לא לעבוד 7 ימים בשבוע כאשר בתורה כתוב ששת ימים תעשה מלאכתך ויום השביעי לאלוקיך. ובנוסף כמו ספרא וספייא צריך גם לקיים במידה ראויה והגית בו יומם ולילה. הכל במידה . אלו חרדים שאיבדו את המידתי
בת ישראל 19.06.16
עוד אחד שמבין...
משה19.06.16
שחובה או אפילו מצווה מהתורה לעבוד 6 ימים אלא זה רשות בלבד.לעומת זאת והגית בן יומם ולילה ללמוד תורה ורק תורה זו מצווה מן המובחר כלשון הפסוק....בזכות לומדי התורה החיילים והעם מוגנים כמפורש בגמרא בכמה מקומות...אין היום מלחמת מצווה מהתורה כמבואר בפוסקים רבים אחא רק דען של פיקוח נפש כללי וברגע שיש מיכס
אני19.06.16
47
יום טוב חשין כבר שנים מתנכל לרב ברלנד והרב ברלנד מרגיע את תלמידיו כדרכו ואומר להם עדיף להיות נרדף ולא רודף וכו' לאחרונה הוא עבד כדי להכין קבלת פנים לרב ברלנד וניסה לגייס חתימות נגד הרב ברלנד מרבנים בעלי שם הוא הסתובב אצל רבנים מכל הסוגים אך כל הרבנים לא חתמו לו כי לא ראו שיש דברים בגו'.... התלמידים
יוסף19.06.16
46
יש לרב מאות תלמידים יראי ה' וצדיקים, שלא מדברים כך בצורה כזאת. ומלבד זאת, אני איני חסיד של הרב ברלנד. אולם אין לי ספק שהכל שקר גמור. איני מאמין לכל השטויות ו'העדויות' הללו. אגב, גם על משה רבינו היה חשד שבא על א"א, ומובא גמ' שכל איש מישראל קינא לאשתו שמא הסתתרה עם משה. גם שם היו כביכול 'עדויות' מהשו
מרדכי19.06.16
כשתגדל תתחיל להבין
אבי20.06.16
45
של שני גדולי עולם הרב דוד אבוחצירא והרב דוב קוק ששולטים בכל העולמות ולכן רק הם מבינים את מהלכי הרב ברלנד שליט"א ויודעים שהכל שקר ועלילות ואתם הגולשים מחרחירי ריב ומדון, חבל שיקרא לכם כמו שקרא לשני קבוצות החסידים של הרב יעב"ץ והרב אייבישיץ, שהיעב"ץ חלק עליו לשם שמים שחשב שהוא מין, אבל התלמידים שסתם נ
תדעו לכם05.10.16
44
מה הקטע שלו לאסוף נתונים נגד הרב? קנאה? רצה שהחסידים של ברלנד יהיו חסידיו? האם הרב התייעץ עם גדולי הדור לגבי כניסה לפרשה לפני שהתחיל לאסוף עדויות ולהלשין? אם קיבל עידוד מגדולי הדור יש לו סיכוי שיצליח "מחלוקת לשם שמים" ואם לא ברור שיכשל "למלשינים אל תהיה תקוה.."
ירושלמית21.06.16
43
כייכער השאבעסס סוף סוף התחלתם לרשום דברים נכונים ואמתיים בפרשה הזאת ולא השקרים של שובו בנים זה האמת של הכת הארואה הזאת רוצחים שפלים
נחמן20.06.16
42
אני חסיד ברסלב (אוהב את הרב ברלנד) אנא חסידי ברסלב גם תלמידי יום טוב וגם שובו בנים תתרחקו מאש המחלוקת רבינו אמר על תלמידיו שהם יהיו כיתות כיתות והוא הוסיף וביקש איני רוצה שיהיה מחלוקת בינכם אנא הפסיקו את אש המחלוקת שעבר כל גבול אני אישית אוהב את הרב ברלנד הוא לא מפסיק להגיד לתלמידיו להפסיק אם המחלו
יוסף19.06.16
41
התלמידים של בערלנאד באמת מתוקים ותמימים שהפכו את חייהם למען ה׳. נא רחמו עליהם ולמרות מה שכביכול עשה רבם - עד שלא יוכח אחרת - תתייחסו אליהם באהבה ואחווה שלום ורעות, כמו לכל יהודי - כמצוות הבעש״ט והרב המגיד. יודגש כי בכל מקרה הם לא אשמים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל19.06.16
מציאות חדשה ולא פשוטה. הם יזדקקו להרבה אמונה (בה'!!) כדי שהם לא יפגעו רוחנית.
...20.06.16
מדומייינת מוכת ירח ופאטתית עם תעודות שלא היה כמותה ...ותצטרכי הרבה אמונה בשם מדוע דווקא לך מכל האנשים הוא לא נתן פיקחון ,דעת ובינה להבחין בין צדיק נשגב כמו הרב שליטא לבין שקרנים......שוטים כמותך חשדו גם במשה רבינו ברבי נחמן בבעל שם טוב ובמי לא בעצם.כל החושד בכשרים לוקה בגופו והופסל במומו פוסל.הרב בכ
ניסים20.06.16
כי את היחידה הנבוכה חסרת ההבנה חלשת ההכרה ונכת ההשגה במה זה ומי זה הרב ברלנד שליטא קודש הקודשים.אבל מצווה לחמול על קטני ההשגה וחלושי ההבנה והשטחיים והעמארצים ההולכים באופל ושבויים בבילבול אמוני לא תבוני .חסידי הרב לחלוטין שלמים בידיעתם וממד ממש ךא מבולבלים כי הם יןדעים שהם שבט הלוי ורק הם יודעים
נתן20.06.16
לרחמנות.את עוד קורבן אומלל של שטיפת מח כנגד הרב.כיבשה תמה ופתיה .להיות בעצמך אומללה שבויה בדמיונות ועוד לחשוב שתלמידי הצדיק האמת המוארים ןהדבוקים במשה שבדור הם המסכנים ? איך זכית לזה ??
שלי20.06.16
40
שה ירחם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
423819.06.16
39
יום טוב שקרן אין רב אחדדד שהסכים איתו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נפתלי19.06.16
38
הרב זה הצדיק של הדור עם ישראל להתעורר שינאת חינם מביאה לעיכוב הגאולה מי שמהרהר על הצדיק סופו גהנום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוריס מוגרבי28.07.16
37
קרוב
נתן אלפסי21.06.16
36
האמת יוצא לאט לאט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי20.06.16
35
עוד יהיה חס ושלום רצח אם המשטרה לא תעצור את המאיימים
דואג20.06.16
34
אסור להאמין לכל הדברים הנאמרים כאן זה לשון הרע גמור נגד רב צדיק וקדוש חוסו על נפשותיכם ואל תאמינו לדיבורי סרק והשם הטוב יכפר בעדינו אמן ואמן
אהרן20.06.16
33
לכנות עדה קדושה כמו שובו בנים כשבתאים.למי שלא יודע המשכילים הפרופסורים והכופרים מהאוניברסיטה ןאנשי הרוח שלה כינו את כלל החסידות כשבתאות. באינציקלופדיה העברית בירך רבי נחמן מברסלב הפרופסור שכתב את הערך סובר שרבי נחמן היה שבתאי .גם על אייבשיץ חשבו כך ועל הבעל שם טוב ועל גדולי הצדיקים .איזו טיפשות אווי
דניאלז19.06.16
32
לשון הרע גמור. רק אלוקים יודע מה היה שם באמת. אני לא מאמינה לשום מילה מהכתבה ואינני בעד שום צד. בטח גם סולפו דברים ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל19.06.16
אולי זה כרגע ורוד אבל בסוף תרצי להתאבד
אבי20.06.16
31
עם ישראל קיבלתי מסר נבואה להעביר לכם תצילו את חייכם שלכם זה לא שטויות למה אנחנו לא רואים את הצדיק ומאמינים בו באמת כל הבלבולים מגיעים עלינו בגלל תאוות ניאוף וממון שממון כלולה בתאוות ניאוף בגלל זה לא רואים הצדיק הוא המשיח דבר ראשון לצאת מהגאווה רק כך ניתן לצאת מתאוות ניאוף הצדיק הגיע לתקן אותנו עוד מ
משה12.08.16
30
המסירות נפש של יום טוב חשין וגם נחמן שלום רק מראה שהם לא מהצד של הקדושה להמשיך כבר כמה שנים וללכת מר. לרב בכזה אופן ווא מדהים אבל אני מציעה לכולם אל תכנסו למחלוקת הזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סימה 20.06.16
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדקתי20.06.16
28
מי מתי יום טוב חשין נהיה רב תמיד משפחת חשין היו נגד הרב ברלנד באומן הדוד שלו היה גבאי והיו קונים עליה לתורה ולא היה מעלה את הרב ברלנד לתורה כבר לפני 25 שנה משפחת חשין נלחמים ברב ברלנד אפילו חמיו הרב שינפלד יוצא נגדו דיברתי עם כמה מהרבנים של ברסלב וכולם נגדו מי שהיה מכיר את חשין יש לו בעיה נפשית אני
משה 20.06.16
27
שינתק את הוואטסאפ ויהיה לו פחות איומים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים20.06.16
26
אני לא מקנאה באף אחד כאן באתר שכותב דברי נאצה נגד הרב ברלנד. הרב הוא צדיק ורק אנשים תמוהים מעלים נגדו טענות בדויות בלתי הגיוניות....היזהרו....
אסתר20.06.16
לצאת מהבועה ודחוף
אבי20.06.16
דיסוננס קוגנטיבי בת יענית לא שפויה ושיכנןע עצמי כפייתי....גם החולקים על משה ודוד ואליהו הנביא ורבי נחמן והרב אייבשיץ והבעל שם טוב טענו שהם כופרים שבתאים אפיקןרסים ...תקרא את תגובה 27 שלי ותבין יותר
דניאל20.06.16
הבעל שם טוב רבי נחמן הרב אייבשיץ הרמבם....
אחד20.06.16
25
אבל ברלנד הטריד קרובת משפחתי תמשיך להלחם בשביל הצדק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל19.06.16
24
הרב לא רב והצדיק לא צדיק. כל המאיימים יודעים את האמת שברלנד מושחת..נואף ואימלל המון בנות. אם הוא זכאי למה הוא בורח כבר שד נים? שקרן...רמאי..שרלאטן.. אפ גיהנום לא ירצה לקבל אינו מרוב ניבלותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק 19.06.16
גם קורח חשב שמשה רבינו מושחת ורמאי וכתוב בגמרא שכל העם חשד במשה באשת איש....שוטה רשע וגס רוח ניצוץ קורח מתועב שכמותך
אחד20.06.16
אי של שפיות בים גועש של הכחשה ותמימות
אבי20.06.16
של כסילות ומוח פגום שלך ושל האוויל שהחמאת לו...החושד בצדיקים מעיד אך ורק על פגמיו העמוקים והנוראים שלו עצמו. אי של שפיות אלו תלמידי הרב ברלנד שליטאא בים סוער ןאוקיינוסים של עיוורון טימטום וכסילות השכל הכפרנית ההזויה.כל חמור שמסתכל ברב רואה שזה איש אלוהים מיד.אתם נחותים ושפלים מחמורים ורמשים .מביך.אי
אחד20.06.16
23
".. אם באמת היו רוצים לפגוע בו היו עושים את זה מזמן", אמר גורם ב"שובו בנים". - הנחתום מעיד על מאיסותו. אין להם בעייה לפגוע באנשים רק שבגלל איזה חשבון אינטרסנטי זה לא משתלם להם. והחמומי מוח האלו כבר הוכיחו מספר פעמים שהם ארור אומר ועושה כשהרביצו עם מוטות ברזל לכל מי שהעז לומר בקול מה באמת עושה אליעזר
בורלנד19.06.16
22
מידיעה אישית וברורה גם אני לא האמנתי בהתחלה עד שפגשתי אנשים שהרב ביתע בנשותיהם מעשים והם בטוחים שמותר לו ושהם מיוחסים וממש זכו שהרב בחר בהם לתקן וכו לוקחים אדם זקן לא בריא בנפשו ועושים ממנו בדיחה חסידים פח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי19.06.16
ממציא שטויות כיד הדמיון יש 2 תלונות על הרב בלבד מנשים מטורללות לא בריאות בנפשם והמשטרה יודעת את כל זה אך מחמת הבושה והפגיעה בשמה הטוב לא רוצה לסגור התיק וגם כדי לנקום ברב שברח לכם כדי לקבל על יעצמו בזיונות וחירופין מאנשים מתוסכלים ואכולי שינאה אידיץ לרב על בסיס אישי ושכמוך לכפר על עם ישראל
לוי20.06.16
למה לא שמענו שאסרו את הנשים האלו?????
ש19.06.16
1. גברת ח.א התגרשה עם או בלי קשר לנושא מבעלה. 2. גברת ש.י. עדיין מאמינה שעשתה מעשה אלוקי עפ'ל. היא לא שואלת שאלות בנידון. 3. בכל מקרה הרב שטרן מבית דינו של הרב וואזנר סובר שיש כאן דין של אנוסות לציווי 'הרב' וכנראה מותרות למרות איסור א'א. 4. הדברים שכתבתי וודאיים ומדוייקים.
דרור צנעני19.06.16
זה ניראה שמדובר באדם לא בריא בנפשו שמסובב בחסידים שוטים ועבריינים ממגינים עליו סביב סביב.חוזרים בתשובה שוטים ועבריינים שגם הם כאלה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית19.06.16
21
חדש דאעש גם בישראל דיי!!! יהודים עם כיפות רוצחים מה זה ? לאן הגענו זה הרב אמר לכם לשחוט ולדקור ולאיים על אנשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משישה 22.07.16
20
למה יו"ט חשין לא מפחד מאוהדי ברלנד שיזיקו לו .זה נראה לי מאד מסוכן להתעסק עם האנשים האלה
חמי20.06.16
19
היות ומדובר בשני ענקי תורה, לא נותר לנו הקטנים להשקיף מן הארץ, ולה' להשקיף ממעון קודשו מן השמים.
דן סגל20.06.16
מה קורה לברלנד המרוקאי?
סגלוביץ22.06.16
18
מתנגדיו כאשר רח"ל התאבד נכדו ? ששמחו ע"ז במלוא חפניים? ומה עם מה שכתבו מתנגדיו שצריכים לתלות הרב ברלנד על עץ? ומה עם מה שכתבו נגד הרב ארוש וכל חסידיו התמימים? ובכלל מה צריך לפחוד שלא יתלוננו הרי יש לו עדיות? עפ"י תורה יש חילוק בין ארבעה תלונות לעשרים? אלא מאי שחוששים שעדיותיהם הם שקריים? אז ע"מ סומ
יהודי צריךלאהוב20.06.16
ברק ברבר מתראיין בקו המידע של יעקב בן ניסן ומספר שהם לקחו יועץ תקשורת. אבל לפי רמת הטיקבוקים הם מבזבזים את כספי התרומות לריק. חבל להתחיל לקרוא ובטח שאין צורך להתייחס. תת רמה. תחליף מקצוע.
משה צנעני24.06.16
17
אינני מכיר אישית לא את הרב ברלנד ולא את הרב חשין. אך לצערי הרב, כל אדם שפוי שמסתכל על המודעות והצהרות שיצאו מהרב ברלנד בזמן האחרון יראה שהוא ממש מדבר דברים הזויים לגמרי. תסתכלו רק על התגובה להרב לסרי: הבן הנפטר ז"ל הוא הגלגול של רבינו נחמן ופטירתו עצרה את האינטיפאדה, ועכשיו לא יהיה יותר שום הרוג, וכ
חסיד שפוי20.06.16
אדם שחושב שהצדיק צריך עזרה הוא חסר תקנה מעוות לא יוכל לתקון.השכל הארצי הבהמי מתיימר להבין ולנתח שכל אלוקי נשגב כמו של הרב.רחמנות עלייך שאתה לא מבין כמה אתה זקוק לרחמנות
אחד20.06.16
אין תפיסה ןהשגה בדיבור של הצדיק האמת לרוב עומר ודקות ואינספור בחינות שיש בפנימיות דברי הצדיק עיין ליקוטי מוהרן חלק א תורה ל וכן בליקןטי מוהרן תורה סג נאמר שהצדיק האמת היחיד בדורו "נופלים עליו קושיות פליאות ותמיהות קשות ...כי הצדיק הוא למעלה מהשכל...עד שנתעקם מוחם וסתבלבל מחמת שקשה עליו קושיות ופליאו
לוי20.06.16
ליקוטי מוהרן תורה לא -"וזה כלל גדול שאי אפשר לתפוס בדיבורו של הצדיק אם לא שתיקן תחילה אות ברית בשלימות כי השכל של הצדיק אין בו השגה כלל כי הוא למעלה מהשגתינו "
חמי20.06.16
מתי כבר תבינו ש"הצדיק" זה רבנו נחמן מברסלב ולא אף אחד אחר גם לא הרב שלכם
נחמן22.06.16
16
אני מכיר את הרב ברלנד הוא לא נותן לתלמידיו להגיב באלימות זה כנראה כמה צעירים חמומי מוח שאני לא יודע מתי הם שמעו שיעור אחרון מהרב ברלנד אני מכיר הרבה אנשים משובו בנים אנשים תמימים שהם רצים מכולל לכולל שיעור לשיעור והולכים בדרך רבם
יהודי20.06.16
15
זה הרבה יותר מורכב ממה שזה יכול להישמע מסיפורים ככל שיהיו "ממקור ראשון". מה שבטוח זה שיש פה לשון הרע עסיסי ביותר. וכדאי לקחת זאת בערבון מוגבל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן שובו בנים לשעבר19.06.16
14
אתם הזויים זה נראה לכם אמין? מה גנבתם כמה פלאפונים וצטטתם מהם? איך בדיוק השגתם את זה ? זה בעצמו זיוף גמוררר!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמימה21.07.16
13
הרב ברלנד צדיק שלי כמה קינאה יש נגדך. הם עוד יבכו. אוהבת את הרב. הרב לא מסוגל ליפגוע באף אחת. מכירה אותו. בקרוב ישתחרר. חשין שקרן. הקינאה תהרוג אותך
חנה20.06.16
12
האים אין גבול .וחבורת מטורפים ומחללי כבוד ד חסידי מטורף ואדם שמקומו בבית משוגעים (כל מי ששמע דרשה שלו כבר ליפני עשור ראה זאת)למה בעבר תמכתם המשוגע הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנחס20.06.16
ועל פגמי מוחך המורעל בארס של כפירה בצדיק נשגב וחד פעמי כמו הרב ברלנד איש האלוהים...על כל הצדיקים הכי נשגבים חשבו שהם משןגעים כןלל על משיח שכתוב שיחשבוהו אותו לחולה רוח...הפוסל במומו פוסל .אתה מונח באומללות קשה ועמוקה מנשוא.רפואה שלימה.
שימחה20.06.16
11
איזה אומץ... מסירות נפש... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן פישר20.06.16
מכיר אותו מקרוב 11 שנה, טרם פגשתי צדיק תמים ומיתי כזה.
מקורב לרב חשין20.06.16
10
הכי מפליא אותי שיום טוב חשין שככח מאיפה הוא בא
אורח.19.06.16
9
ב ה הגיע הזמן שהאמת תצא לאור וכולם יראו וידעו מי הם האנשים הפורעים חוק הללו כת שבתאית שצריך בדחיפות להוציא מהחוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתי 19.06.16
8
או שתיראו מה יקרה לכם אחד אחד...עם צדיק יסוד עולם לא מתעסקים הרב קוק מטבריה כבר הזהיר!!
כיכר השבב19.06.16
נשמע מפחיד . עין ערך שבתאי צבי
אבי20.06.16
7
אם אומר . ואוי לי אם לא אומר...
אוי24.06.16
6
והרב דוד אבוחצירה שליט"א הם מדומיינים ח"ו .הם יודעים טוב בדיוק ואומרים שהרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא קודש קודשים מלאך השם.
ברסלבר20.06.16
5
ומילולית, פשוט כת לכל דבר כולם משקרות המתלוננות, חשין ונחמן שלום וצוקר ????
נתן ברקמן20.06.16
4
אם יום טוב חשין באמת היה נרדף על ידי שובו בנים הוא כבר היה מת הרי מדובר באלפי חוזרים בתשובה אם פתיל קצר שאין להם שום מעצור. התכתבות בוואטצאפ זה שום דבר כולה כמה נערים עברייני מקלדת לא צריך להתייחס וחוץ מזה הוא לא היה מעיז להתחיל אם שובו בנים רק הוא יודע שלא יעשו לו כלום כי הרב ברלנד לא מסכים ובזה נס
פוליטקאי20.06.16
3
אני בטוח ב100 אחוז שהבד"ץ והרבנים הקנאים של ההעדה החרדית לא ידעו בדיוק על מה הם חתמו הרי הוא מוסר בעינהם בכלל תבדקו אם החתימות אמתיות... ואם כן יש פה 'סקוף' ההעדה החרדית הקנאית מאשרת למסור את הרב ברלנד למשטרת ישראל הציונית חחחח אני בטוח שהם לא ידעו על מה הם חתמו
יוסף19.06.16
2
חשוב מאד שה' ימלא משאלות ליבם של שני הצדדים, ויתמו חטאים מן הארץ, ורשעים עוד אינם.
דן סגל19.06.16
1
עסק
יצחק קינן19.06.16
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ענבי הגפן

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

והריקותי לכם ברכה

עטוף בבגדי לבן | כך השפיע האדמו"ר שפע לחסידים

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ושם נעלה ונראה

מרהיב | אלפי חסידי ויז'ניץ כבשו את הכותל המערבי • גלריה

חיים רוזנבוים | 01.05.24