כיכר השבת

סערה בישיבת "בית מתתיהו"

"שקרן" ו"מכור לנייעס"; זה מה שנאסף על תלמידי הישיבה

תלמידי ישיבת "בית מתתיהו" נחרדו אל מול המסמכים של הצוות הרוחני שהכילו מידע אישי וסודי לצד ביטויים קשים והגדרות לא שגרתיות - 'מתעניין בכדורגל', 'בעל הרהורים' ו'מתחבר לצעירים' (חרדים)

122
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ז בתמוז | 02.08.16
היכל 'בית מתתיהו'. ארכיון
היכל 'בית מתתיהו'. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

סערה בישיבת בית מתתיהו: בימים האחרונים, לקראת סוף זמן קיץ ותחילת ימי בין הזמנים, מצאו הבחורים "מסמכי ויקיליקס" שנאגרו במחשבי ההנהלה ובהם פרטים סודיים על התלמידים וכן פירוט אישי על מצבו הרוחני של כל בחור בישיבה כולל התייחסות לעניינים רגישים.

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי לא ברור עדיין כיצד הגיע המידע המוכמן לידיעת התלמידים והאם האקר מבוגרי הישיבה פרץ לאחד המחשבים או שהנתונים הגיעו בדרך תמימה על ידי נגישות שהשיגו למחשב למטרה אחרת או אז "עלו" על הנתונים אולם כך או כך הדבר הפך לשיחת היום בקרב תלמידי הישיבה ובקרב הבוגרים.

במסמכים מובאים תמלולי שיחות של ישיבות צוות בהם מובאים ביטויים קשים על חלק מבחורי הישיבה וכן פירוט שיחות אישי מה שמלמד לטענת חלק מהתלמידים על מעקבים וחקירות אחריהם.

בין היתר, נכתב על אחד התלמידים כי הוא "חאלמר" (חולם. י"כ), על תלמיד נוסף נכתב כי הוא "עובר בטל", על אחר נכתב כי הוא "בעל הרהורים", על תלמיד נוסף נכתב שהוא "יוצא בלילות", ואחר מוגדר כ"מרביצי".

אחד התלמידים מוגדר כ"שקרן", וחברו כ"מכור לנייעס", על אחר מצויין שהוא "משחק כדורסל" ועל אחד שהוא "מתעניין בכדורגל". על אחד התלמידים נכתב שהוא "מתחבר לצעירים יותר מידי" ועל תלמיד אחר נכתב כי הוא "צופה במכשירים אסורים בקיוסקים".

הקפות שניות בישיבת "בית מתתיהו" • צפו (צילום: יהודה ג.)

התלמידים נפגעו מאוד מכך שגורמים בהנהלת הישיבה אספו עליהם "חומר מפליל" ואינם מבינים לאיזו מטרה אגרו אותו. "גם אם מישהו חושב שצריך לטפל בבחורים בעייתים עדיין לא צריך לעשות מעקבים ולתעד שיחות אישיות, זהו מעבר של קו אדום שאסור שיקרה", אומר תלמיד הישיבה, המעדיף לשמור על אנונימיות מוחלטת, בשיחה עם "כיכר השבת".

חלק מהבחורים חוששים שתיעדו אותם משחקים כדורסל או במקרים אחרים. "אין לאף אחד מושג מה המידע המלא שנאסף ובאיזה דרכים המשגיח השיג אותו ולכן זה גורם לדאגה גדולה", מציין תלמיד נוסף שמספר על הסערה.

כך או כך מסכימים הבחורים כי מדובר בעליית מדרגה בחשדות נגדם וכי הדבר אינו מקובל באף מערכת חינוכית ובפרט שלא בישיבה גדולה. "אם לא סומכים עלינו איזה תחושה זה נותן? כיצד ניתן להתרכז בלימוד? לעשות שטייגען?", תוהים התלמידים.

מנגד, גורמים חינוכיים בישיבה מסבירים ל"כיכר השבת" כי "אין שום בעיה בכך, זה לא משהו מערכתי. מותר למשגיח או לאיש צוות לרשום לעצמו פרטים ומידע על כל בחור ובחור, הן כדי לזכור והן כדי לעקוב אחר התקדמותו הרוחנית, זו האחריות הרוחנית של הישיבה כלפי הבחורים".

לא הצלחנו לקבל את תגובת הישיבה, לכשזו תתקבל - נפרסמה לאלתר.

תוכן שאסור לפספס
122 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
98
חבר'ה בנינו הדבר הז נכון ומתבקש רק הבעיה היחדיה היא זה שזה נחשף וזה באמת קצת נראה כמו מאגר המידע של הC/I/A נכון.. אבל בכל זאת כל י שלמד בשיבה יודע טוב מאוד כמה הדברים הללו נחוצים ו8כמה מעקב צריך לעשות אחרי בחורעים רק עוד הפעם הבעיה היחידה שזה נחשף
אחד שיודע06.08.16
97
זו תודדדה וזו שכרה??? אין מקום לבוגדים בשיבה
מרדכי02.08.16
96
זה רק אומר שמדובר בישיבה ובבחורים נורמטיביים ורגילים ואני לתומי חשבתי שהם כולם אותו שטאנץ -כל הכבוד!
עוד דוס 07.08.16

הצגת כל התגובות

95
בינינו, על ראש הגנב בוער הכובע, כנראה שאלה שחטטו במחשב ידעו שאמור להיות שם חומר בעייתי עליהם... עברה גוררת עברה!
שלמה זלמן03.08.16
94
כל מי שלמד שם יודע ומבין שלא קימת בימינו ישבה שמתמסרת ודואגת לבחורים יותר מהישיבה. גם בהיותי בחור הבנתי אבל כיום יותר ויותר אני יכול לספר לכם כמה הישיבה מוסרת את נפשה וכמה הצוות עושה לילות כימים עבור כל בחור ובחור בכל תחום ותחום תהיו חכמים היום ולא מחר!!!!
בוגר02.08.16
93
לכל מי שלא למד לקח: יש אלוקים בשמים!וכל מי שמרים יד בתורת משה ובשליחיו, ע"מ להצדיק את תאוותיו- לא ינקה בזה ובבא
אליהו02.08.16
92
באמריקה זה מקובל בכל הישיבות
לא מבין04.08.16
91
אח שלי בישיבה ושם כולם בעד המשגיח ורוצים לערוף את ראשם של הבחורים שהעיזו פנים. והוא מבטיח שימצאו אותם ויגלגלו אותם מכל המדרגות ( ויש שם הרבה)
אחי03.08.16
90
דוקא זה ידוע בעולם שבית מתס זה ישיבה שהכי הכי מטפלת ודואגת לבחורים בכל התחומים, זה סתם השמצה זולה של בחורים משועממים וכפויי טובה!!!
עולם הישיבס03.08.16
89
לכל מוסד שמכבד את עצמו יש תקנון. כשהגעתם לישיבה , בעצם הגעתכם הצהרתם שאתם מוכנים לעמוד בו, הצהרתם שאתם מוכנים לקבל מרות של הצוות החינוכי ולא שהצוות ילך לפי רצונותיכם. אז על מה הצעקה? לא רוצים? לכו לרחוב או לכל מוסד אחר שמותר שם לעשות מה שאתם רוציםו לא יעקבו אחריכם.
חילוני03.08.16
88
אני מסתכל כה וכה ומנסה לתהות מי מחברי הוא הפורץ. אני מתחיל לאבד אמון בבחורים. איך אתם לא מתבישים??? זו הכרת הטוב לצוות הישיבה שככה דואג לנו והרי אני ועוד רבים מחברי זכינו להשתמש במחשב לצורך כתיבת חידושי התורה על חשבון זמנו של הרב. זו הכרת הטוב?????????
חבר02.08.16
87
....
הישיבה02.08.16
פני הדור כאחורי החמור
תלמיד04.08.16
86
טעות!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק 02.08.16
85
מי אמר שבישיבות לא מלמדים ליבה?
יואל02.08.16
84
הסלבס
יוסי 02.08.16
83
לפי התגובה של הצוות נראה שהם לא מטפלים
דדי דדון04.08.16
82
הצות בישיבה מתייחבס לבחורים כאילו הם אשפה ולפי ההתיעחסות נראה שלא מטפלים
איציק אורלב04.08.16
81
"מחכים לתגובת ההנהלה"... כאילו מדובר כאן בשערוריה כל שהיא... הסיפור מגוחך ממש, והטענות מצחיקות. הישיבה אחראית לחלוטין על מצבם הרוחני של בחורים, לכן הורים מוכנים לשלוח את בניהם לשם, מי שאינו מעוניין שהר"מ או המשגיח יתייחס למצבו הלימודי והתורני, שיחפש מסגרת אחרת (כמו בית הלל למשל...). איזו מערכת חינוכ
יהודי פשוט03.08.16
80
הפורצים הם בחורים משועממים שהיתה להם גישה למחשב .והחומר שהיה חסום נפרץ על ידם. "הם הם" שלא מגלים מעט רגישות ואיכפתיות לצינעת הפרט!!!!!! תוך כדי השמצת אלו שדואגים לטובת הבחורים. האם זה לא צביעות מדרגה ראשונה?!
בן אדם שפוי02.08.16
79
איך אתם לא מתבישים??? כפיות טובה ברמות שרק בדור של עקבתא דמשיחא יכולות לצערנו להתגלות
מתתיהו02.08.16
78
חחחחחחחח
יוץ.04.08.16
77
ועכשיו ברצינות, בחורים מושחתים: עוד חודשיים עומדים לפני הקב"ה ביום הדין, ושם תעמדו לפני בית דין של מעלה על פלישה לחומרים אישיים, גזל, הלבנת פנים, הוצאת שם רע, פרסום הכתבה הזו באינטרנט, וכמובן על עצם הגלישה באינטרנט!! תחזרו מהר בתשובה, שפרו מעשיכם ותתנצלו בפני רבכם, ברבים!!! על הכל באים במשפט!!
רציני03.08.16
76
אני הייתי תמה על הבחורים המחוצפים שניצלו את טוב ליבו של רבם שנתן להם את מחשבו האישי לתועלתם הרוחנית, ובנבזות נפשעת הם ניצלו את זה לחטט לו ברשימות אישיות, בושה!!!
ישראל03.08.16
75
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..." אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. אתם לא חושבים שהכתבה הנ"ל נוגדת את כללי השמוש באתר זה לא לשון הרע --- זו הוצאת שם רע!!!!!
הלפרין02.08.16
74
דוקא מהסיבה הזאת של האחריות והמסירות הרבה שהישיבה מעניקה לבחורים אני שלחתי את בני לשם ואני ועוד הרבה הורים כמוני רוצה להמשיך לישון בשקט בלילה בידיעה שיש מישהו שדואג ומשגיח על בני
אבא של בחור02.08.16
73
משום מה הרוב כאן בעד המעקב אחר הבחורים, ודאי בעיניני חינוך לא הרוב קובע אבל כשנכנסים לאתר כמו ככר ככל התקשורת העוינת כאן הרוב קובע כמו גם האקשן קובע.. לגופם של דברים: א. ברור לי שלא הובאו כאן הדברים החיוביים שנמצאים שם. ב. כמו כן אין ספק שהמפרסם יש לו סיבה שפרסם-ולא נראה לי שאטעה אם אומר שזה גחמה פו
נחום02.08.16
72
כל איש מקצוע בכל מקצוע שהוא חייב מתוקף תפקידו וגודל אחריותו לנהל רשומים ושאר מידע על תלמידיו. בין בצבור החרדי, בצבור החילוני וכן אצל הגויים. זהו דבר בסיסי ומתחיב מעצם התפקיד
מבין02.08.16
71
גם אז הסיפור נחשף לאחר שהשלוכע'ר איבד את התמלילים ברחוב הסמוך לישיבה וכך הדבר התגלה ומאז הורים למשפחות טובות אינם שולחים את בניהם לישיבה מחשש שיצוטטו גם להם.
אבי02.08.16
70
גם אני למדתי בישיבה לצערי הרב נסחפתי פגעתי, והדברים ידועים. ומי שסלח לי והציל אותי והתפלל עלי שאמצא את זווגי במהרה היה לא אחר מאשר הנפגע בעצמו. אין אצילות כזאת והעברה על המידות ברמה כזאת!!!! תזהרו לפני שאתם משחקים באש!!!! אש שורפת !!!! ואש הלבנת פנים ןשנאת חינם ומחלוקת על אחת כמה וכמה! גורו לכם והזה
אליהו02.08.16
69
הוא איבד את הפאלם שלו לפני 12 שנה וכל הישיבה סערה מהמידע לאחר מכן לפני 8 שנים איבד דפים שהיה כתוב בהם ציטוטים לעשרות שיחות של בחורים מהמרכזיה של הישיבה וחזר בעור שיניו ועכשיו שוב? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוגר03.08.16
68
אני מחזיק ברשימותי האישיות ג"כ את דעותי על כל מיני אנשים, זכותי! וזכותו של כל אחד לרשום לעצמו את מסקנותיו על אנשים, על מה הסערה?
מטפל בנוער03.08.16
67
אשרינו שיש עוד בדורנו אנשים שמוכנים למסור את כל כולם למען תלמידיהם ואת כל שעות היממה מקדישים לטובתם האישית של הבחורים ובמסירות לאין קץ!!!
מרדכי02.08.16
66
מי שלא מעוניין שהצוות ידע מה קורה אתו שלא ילמד שם יש מספיק מקומות שאפילו לא עושים ישיבות צוות על מצב הבחורים
חיים02.08.16
65
ישיבה זה לא אוניברסיטה, כל הכבוד שהשיבה מודעת למצבו של כל תלמיד, אם כל הישיבות היו נותנות תשומת למצבם של התלמידים שלהם, מצב הנשירה היה פוחת.
יוסי07.08.16
64
נננ
ברוך הצדיק.04.08.16
63
כאחד הבחורים בישיבה הסיפור הוא כדלהלן: המחשב ובו כל התוכן הנל שייך למקק המדובר והוא ברוב "חסדו" נותן את זה למקרוביו לכתוב בזה חידושים. הכעס והזעם הוא לא על עצם עניין המאגר, שגם זה לא פשוט ולא כאן המקום, אלא על זה שהוא נותן את המחשב לבחורים, אתה הדיוט??? זה הרי פצצה מתקתקת!!! דיני נפשות!!! מספיק שיש
משה שפירא27.02.19
62
מתייחסים לבחורים כאילו הם אשפה ולפי ההתיחסות נראה גם שלא מטפלים
איציק אורלב04.08.16
61
גם לי, כפסיכולוג יש בתיקיות במחשב מידע על המטופלים שלי. ואני מסווג אותם לפי ההגדרות שלי. אם יבוא האקר ויפתח לי את המחשב ימצא שם הרבה דברים לא מחמיאים למטופלים שליץ אז האם בגלל כך לא אטפל? ןלא ארשום? כך גם במחשב קופת חולים ובכל מקום שעוזרים לזולת- יש רשומים ועוד... ולמי שלא מבין זאת שילך ללמוד ואולי
פסיכולוג02.08.16
60
המידע שנאסף שם לא נועד בכלל לצורך חינוך או לדיבור עם בחורים!!הוא נועד בעיקר בשביל לדעת את מי להעיף!! לכן הביטויים שם כל כך שלילים ומגעילים!!! זאת הבעיה הגדולה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק02.08.16
59
מי אמר שלא מלמדים בישיבות ליבה?
יואל02.08.16
58
לפי 10 שנים היו הרבנים שם מאזינים לבחורים בטלפון הציבורי עד כנראה שלא באמת הפסיקו........ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי גל02.08.16
57
זה לא חדש... אני למדתי בישיבת סולובייציק ויש לי משם גם רשימות של הרבנים על בחורים שכותבים דברים מזעזעים ביותר. אולי גם לי כדי לעלות את המסמך לפה?
יהודה02.08.16
56
הרס פשוט הרס יותר היה הגיוני לסייע ולעזור לבחורים במילה טובה בחיזוק בעידוד כמה שעות הושקעו במסמך הזה ? לא יותר הגיוני להשקיע את השעות בלב בנפש של הבחורים ????????????????????????
צורך בעידוד02.08.16
55
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזן פינטו02.08.16
54
פוחוביץ עושה את הכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוגר02.08.16
53
איך לא מתבישים? לא מספיק שפרצתם למחשב אישי ופתחתם תיקיות אישיות עוד יש לכם טענות? יש לכם בעיה עם החנוך של הישיבה ? אף אחד לא מכריח אתכם ללמוד שם. אתם יכולים ללכת לכל מוסד אחר שיקבל אתכם...
דוד ג02.08.16
52
אחי לומד בישיבה והוא מדווח שהמשגיח כרגע הושעה מתפקידו בעקבות הבערת דברים עם הרב ויסבקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום02.08.16
שקר!! שקר!!! ועוד פעם שקר!!! כולם בעד המשגיח למעט ההאקר שהוריד קלון על הישיבה בישיבה הכל כמנהגו נוהג ואין שום!!!!!!!!!!! שינוי
שלום02.08.16
בואו לישבה ותראו שאין שום שינוי במתכונת הישיבה וסדריה עןלם כמנהגו נוהג להוציא כמה בחורים תינוקים11!!
אהרון02.08.16
לא נכון שקר וכזב
דוד ג02.08.16
51
ברור שהמשגיח "הגה"צ" מכור לנייעס וכו', ואינו מבין בחינוך וכל מי שקשור לתיעוד, האם המשגיחים מהדור הקודם שמפיהם אנו יונקים ומעתקי השמועה כך היו רוצים שנתנהג למען חינוך הדור???
ערן02.08.16
50
יש ישיבה חבד"ית בבני ברק בה המעקב על הבחורים יותר קפדן ושם מוטל על כל בחור למסור את השני אם לא לא הלך למקווה וכדו', וככה יצאה להם ישיבה לתפארת! לא תראו שם בחורים המביישים את הישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.02.08.16
49
לעבור בקיוסקים ליד בני ברק ולראות "בחורי ישיבה" עושים "שטייגען" שם....
שלמה02.08.16
48
יש לי 5 בנים בישיבות בכל הארץ. אחד מהם לומד בבית מתס. אין צרך להשוות. ההבדל זועק תמיד המשגיח קשוב אלי ולבני ורק לעזור ולשפר במקצועיות במסירות עד השעות הקטנות של הלילה.
אמא02.08.16
47
או לא אומר דברים מדויקים בקיצור במקום להיכנס לחיים ולחפור ולהתנכל לבחורים תתחילו לחנךךךךךךךךךך
שירן02.08.16
46
הכפתור יושתל בכל מי שנכנס למערכת עם קבלתו לפעוטון או לחדר, והוא ישדר מידע חיוני למחשב המרכזי של השיבוץ למוסדות, של השידוכים ושל סידורי העבודות. המשגיחים דנים כעת באפשרות להשתיל כפתור נוסף באוזן ימין כדי לקבל תמונה תלת-מימדית.
xto vuk02.08.16
45
משחק... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבי02.08.16
הקשר שאתה כותב את זה כאן
ההההגבר02.08.16
44
חסר בכתבה ידיעה היסטורית לפני 10 שנים נמצא בבית המדרש מכשיר של המקק ובו כינויי גנאי לבחורים טובים יותר ופחות שאין בהם שום צורך חינוכי כגון ילד טוב ירושלים תמים ועוד בנוסף נתגלה שהמקק היה מצותת לשיחות בטלפון הציבורי ובישיבה היתה מהומה גדולה שהושתקה באגרסיביות יש בתופעה זו ריקבון שקיים כידוע במידת מה
בית מתתניק02.08.16
43
אהבתי את ההגדרה "בעל הרהורים", מעניין אם יש מישהו שהוא לא בעל הרהורים....?...
מישהו02.08.16
יש הרהורים השאלה אם רואים את זה כלפי חוץ.
ההההגבר02.08.16
42
נשמע הזוי .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד02.08.16
41
גם אני למדתי בישיבה. אם אתם חושבים שמישהו בחיים השקיע בי כמו אנשי הצוות בישיבה, ובמיוחד המשגיח, ש24 שעות ביממה כולו רק לבחורים באהבה ובמסירות, תצאו לחיים, תראו מה קורה בעולם ותלמדו להעריך! לכו מהר לבקש סליחה ותזהרו מקפידות. הרבה בחורים שפגעו נשארו בלי שדוך ובאו אחרי סבל ותלאות לבקש סליחה.
יוחנן 02.08.16
באינטרנט...
גם אני בוגר02.08.16
כמה שאתה צודק! אני זוכר הרבה שפגעו. אל תשאלו איך הם באו להתחנן לסליחה. שלחו שליחים כתבו מכתבים . ואם היו יותר חכמים ולא רוצים סתם לסכסך היו חוסכים מעצמם הרבה בושות וצער
גם אני בוגר02.08.16
40
צריך למצוא את הפורצים ולמצות אתם את הדין עד הסוף.
דוד ג02.08.16
39
בשל כך, שקלתי שלא לשלוח את אחיו. לשמחתי שלחתי ואין גבול למידת שביעות הרצון שלי!
יהודי02.08.16
38
למה המשגיח מציין רק דברים שלילים על בחורים ולא על דברים חיוביים שלו. אולי מפה מתחיל כל הבעיות (מהחינוך) של השנאת חינם שכל אחד מחפש את הבעיות אצל השני ולא את המעלות
נ.ש.02.08.16
כי הדברים החיוביים זה לא אקשן,
ד02.08.16
37
סיפור זה הוא המשך ישיר לפרשת ההאזנות הטלפוניות שהיתה בישיבת בית מתתיהו כשאני למדתי שם, מקק בשם שמעון פוחוביץ נתפס שהאזין לשיחות טלפוניות של הבחורים (בטלפונים נייחים של הישיבה) ואסף מידע על הבחורים, כמובן שלא עשו לו כלום והוא נשאר בישיבה, קצת חפו פניו תקופה, אבל הזמן עשה את שלו והעביר את הסיפור הלאה,
משה 02.08.16
חצוף מחוצף שכמותך אתה לא מתביש ?????
שלמה02.08.16
36
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים02.08.16
35
נו בחייכם מה אתם רוצים שלא ירשמו? שלא יחשבו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יקי02.08.16
34
איש צוות נתן לבחורים מחשב כדי לכתוב דברי תורה , וזה מה שהתלמידים משיבים? איפה ההגינות של הדור? איפה הערכים? אין אמון בתלמידים?
נחמן02.08.16
33
האקר מבוגרי הישיבה, פה חשדתי.....בטח המקק השאיר את האונקי שלו ונכנס לשירותים, והבחורים גנבו את זה בנתיים.
חברונער02.08.16
32
בצמיחתם של התלמידים ואפילו משקיעים בזה תשומת לב ואנרגיה (אמנם כשכותבים רשמים בקיצור נמרץ אז המשפטים לא מדוייקים, אבל לפחות מהווים תזכורת להמשך טיפול). תבורכו! אתם מחזירים את האמון ברצינותה של המערכת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תקוה02.08.16
31
כידוע אני קרוב לצלחת ואני אומר לכם שזה הכל לטובת הבחור אני מכיר מקרוב בחורים שהיה להם בעיות בנושאים רגישים וזה טופל על הצד הטוב ביותר שהרי זה ברור שאף אחד לא רוצה ליצור ארכיון על בחורים במיוחד בנושאים רגישים ואני מיתפלא על ישראל כהן שמצפה לתגובה מהישיבה
אלי סטרול02.08.16
30
שלחתי לשם כבר כמה בנים והייתי מאד מרוצה, דוקא בגלל המשגיח שם. שירבו כמותו בישראל!!!
אמא לבחורים02.08.16
29
הלואי שבכל הישיבות היו אנשי צוות שכך משקיעים את כל שעות היממה בדאגה לכל בחור, מחשבה ועזרה ממשית!! והבחורים הלומדים בישיבה זו יכולים להעיד על כך והדברים ידועים ומפורסמים!! תמשיכו בדרכיכם ואל תתיחסו לאלו שמנסים להפריע בדרכיכם.
יצחק02.08.16
חח
ממון קפלן02.08.16
גם אני חושב שאין הרבה אנשי צוות כמו שם, וההוכחה הטובה היא כמה בוגרים יש להם קשר עם הצוות אחרי שנים רבות
בוגר02.08.16
28
ועל אלה "מתחייבים" הזוי ולמה שלא תחשבו על מלשינים? בדוק
א02.08.16
27
ו990 בעלי הרהורים, שקרנים,מכורים לכדור סל,כדורגל, מתעניינים בצעירים ה' ישמור,צופה כל הדורות במכשירים מסוכנים....
דן סגל02.08.16
26
בישיבות בארה"ב זה משהו נורמלי. חבל שעושים מזה שלילי
אורי02.08.16
25
כולאים בחורים ובמקם ללמד אותם תורה בגוף בריא שצריך להזיע , לעבוד , לעסוק בספורט בכדי ללמוד בכדי לספוג ובכלל כדי שיהיה איזון בין גוף לנשמה , עוקבים אחרי בחורים ששיחקו במשחק "המגונה " כדורסל , כאדם בטל מעשיה בריאה בסוף הוא פונה לעיסוקים צדדיים מאוד לא בריאים שמטמאים את הנפש והגוף. "חלק מהבחורים חוששי
אמית 02.08.16
24
לא רק שאין בזה בעיה. זאת הדרך הנכונה והראויה וכך גם היה בדורות קודמים גם בישיבות הגדולות למי שיודע. אם בחור נפגע מזה הוא כמו ילד בן שנתיים שחושב שיכול הכל לבד והוא מבין הכי טוב. ישיבה הוא מוסד חינוכי וככזה זהו תפקידה. הדברים פשוטים וכמאמור מי שנפגע מזה הוא מי שלא רוצה להתחנך.
צדיק02.08.16
רק תוצר של מערכת עקומה כזו יכול להגיד "זאת בדיוק הדרך". איזה חינוך זה לכנות בחור "מכור לנייעס"? וכי זו דרך טיפול? גם אם המשגיח רוצה לציין לעצמו נקודות לעבודה עם הבחור, זאת לא הדרך! משגיחים של פעם היו רואים ולא מדברים, ובטח שלא רושמים ומעלים בישיבות צוות... זאת עקמימות שמתחילה בהתסכלות הנפשעת על ילד
מרים02.08.16
23
אם אתה לומד אין לך מה להסתיר ואם אתה חלילה ..... יש לך מה להסתיר לכן הם חוששים ממעקב ולא שום סיבה אחרת
יוסף שלום02.08.16
22
טעות גדולה של בית מתתיהו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק02.08.16
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר02.08.16
20
הצוות כנראה מאד מומחה בתחום, ויודע לזהות דברים כאלו בקלות... בכל מקרה, לא הפסקתי לצחוק. ישראל כהן, סחטיין על החשיפה. אלוף.
חחח02.08.16
19
ועוד פרסמו ברשות הרבים! על מי אתם מלינים אם אתם בעצמכם עוקבים אחרי המורים שלכם?????? וזה בוודאי לא התפקיד שלכם!!!! אין בזה שום תועלת חוץ מרכילות עלובה!!! הם לפחות עושים את עבודתם!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בושה02.08.16
18
תבררו ברשות למשפט טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים. זו עבירה על חוק צנעת הפרט. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל02.08.16
17
כל הכבוד שיש שיחות על כל בחור גם במוסדות ממלכתים דנים על כל תלמיד כדי לקדם אותם לדעת כיצד לטפל יש כח
ברכה02.08.16
16
כל בחור צריך להיות אחראי למעשיו.
דן02.08.16
15
תתביישו לכם בחורים!!! זו הרמה שלכם? דואגים לכם, משקיעים בכם, וזו התמורה?? אני לא מאמין למה שעיני רואות!!
אליעזר02.08.16
14
חינך? טיפל? פעם אחת הסביר ודיבר על אמונה וכו' בצורה חכמה או רק חקירעס ועוד חקירעס ומזה נהיה נייעס
תפארת02.08.16
13
בשעה שבתיכונים החילוניים (מוקצה מוקצה) חוץ ממה שתמיד לימדו אותנו (סכינים אלימות בלה בלה בלה) רוכשים ידע. אנגלית מתמטיקה וגם ספורט באולמות ראויים לשמם. דחוקים ילדנו בתת תנאים עם מחנכים בורים שבמקרה הטוב רק לא מזיקים. אח"כ החילוינים והמזרוחניקים מתגייסים, רוכשים מקצוע ממנו אפשר להתפרנס בכבוד. ואצלנו
ליבה02.08.16
1) איזה ידע הם רוכשים בדיוק? כמה קללות יש, איזה סרט הכי חדש, ועוד כל מיני עניינים הקשורים לבנות שאין כאן הזמן והמקום לפרטם.................. 2) עדיף להישאר בור ועם הארץ כל החיים ולחיות בעוני אבל לעבוד את ה', מאשר להיות החכם והמשכיל הכי גדול בעולם ולחיות בטומאה!! 3) החילונים הם די טיפשים, ולמה?
מישהו03.08.16
12
מזעזע
חנה02.08.16
11
בחור מגיע לישיבה על מנת ללמוד בשקט וברוגע וזה לא נותן שקט נפשי כשיודעים שעוקבים אחריך ומתעדים את מעשיך. במיוחד שבישיבה הזאת כבר נתגלה שהיה ציטוטים בטלפון ציבורי לבחורים.
דוד02.08.16
10
הלוואי על כל הישיבות לבצע מעקב טוב כל כך ולבדוק כל תלמיד, רק דברים טובים יכולים לצאת מזה
חסיד02.08.16
9
אני בעד, בימינו צריכים לעקוב ולבדוק את הבחורים כדי לעזור לאלו שנכשלים לחזור לדרך הטובה.
מנחם02.08.16
8
שיעשו רשימה דומה לגבי הצוות "החינוכי" שבישיבה... מענין מה יכתבו שם, האם הם יכולים להוות "דוגמא חינוכית"??!!
מזועזע02.08.16
7
בשביל מה אנו שולים את הילדים לישיבות אם לא שהצוות שיקדם ויעזור להם בצורה מקצועית ולא משליפות מהבטן...
מויש02.08.16
6
תתקדמו כבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני02.08.16
5
במצב היום מן הראוי שבחור יהיה במעקב וטוב שאותו בחור ידע שהוא ג"כ במעקב, ואליך בחור יקר, אם אתה מתכנן להגיב, זו בדיוק הסיבה שבגינה מתנהל מעקב אחריך.
יוני02.08.16
4
הלוואי והרישומים הללו היו מניבים תוצאות, אני בתור אמא לבחורי ישיבה הייתי עכשיו דורשת דו'ח טיפול ועזרה בבעיות הילדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איילת02.08.16
3
כל הכבוד צריך לשמור על ישיבאס והבוחרים בבחינת והיה מחניך טהור וגו'
יאיר02.08.16
2
ברור שהבחורים רוצים הפקרות אבל תפקידו של המחנך לדעת ולחנך.
מעולה02.08.16
1
בחור היושב ולומד המעקב לא מפריע לעשות שטייגן, זה רק תירוץ לאלו שבין כה לא לומדים ואכן חשוב לבדוק מה עושים ולא יצעקו אנחנו כביכול עושים שטייגן (בביטול הזמן בכדורגל וכו' ולא בלימוד )
אליזר מנחם מן02.08.16
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 05.05.24

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 05.05.24

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 05.05.24

ויחיה זרעם

רועה נאמן | האדמו"ר מצאנז גימגראד ערך טיש הילולא

חיים רוזנבוים | 05.05.24

באה שבת באה מנוחה 

על אף המצב המתוח בצפון | האדמו"ר מירושלים שבת בצפת 

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

חסל סידור פסח

חג הפסח בחצה"ק באבוב 45 | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 05.05.24

סיפור למוצאי שבת

הבעש"ט נשאל: "מדוע דווקא הבקשות שלך נענות בשמיים?"

הרב אהרון ראובן | 04.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כשהמשרת של הבעל שם טוב הרהר: 'הלוואי והגרביים היו שלי'

כיכר השבת | 04.05.24

בית אהרן ברכו ה' 

סאטמאר: ראש הישיבה קבע משכן חדש לחסידים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

ויחיה זרעם

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

מאמר מיוחד

חלת מפתח: כל מה שאולי לא ידעתם על הסגולה לשבת זו

ורד שאלתיאל | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24