כיכר השבת

אש בוערת בברסלב

"200 משוגעים רדפו אחרי הרב חשין עם מבט של רצח בעיניים"

בעיצומו של ראש השנה: חסידי הרב ברלנד תקפו את גדול מתנגדיו, הרב יום טוב חשין. חסיד ברסלב נוסף שהותקף הזעיק למקום כוחות צבא שהכו את התוקפים (חסידים, בעולם)

42
חיים אבני | כיכר השבת | ב' בתשרי | 04.10.16
הרב יום טוב חשין
הרב יום טוב חשין (צילום: מתוך יוטיוב)

מתקפה אלימה בחג: חסידי הרב אליעזר ברלנד ניסו לתקוף שוב במהלך ראש השנה את הרב יום טוב חשין, מוביל ההתנגדות לרבם.

עד ראייה שנכח במקום סיפר ל'כיכר השבת' כי למרות שהותקף בערב החג, הרב חשין התעקש להגיע לתפילה ב'קלויז' באומן. "רדפו אחריו כמאתיים צעירים זועמים שכינו אותו 'מתנגד'. היה להם מבט של רצח בעיניים, הם רדפו אחריו על מנת להרוג אותו, המאבטח הפרטי שהיה עמו היה חסר אונים".

לאחר זמן קצר, הופיעו במקום מספר אנשי צבא אוקראינים ששמרו על הסדר והבריחו את התוקפים, חלקם תוך שימוש באלימות פיזית - כך לטענת עדי ראייה.

הרב חשין בקלויז, בערב החג (באדיבות המצלם)

החיילים האוקראינים הוזעקו למקום לאחר שחסיד ברסלב נוסף שנחשד גם הוא בפעילות נגד הרב ברלנד הותקף על ידי החסידים. עד ראיה למקרה סיפר כי "החסיד המותקף תפס את אחד התוקפים בגרונו עד שרוב חבריו נמלטו".

החסיד שהותקף, מחזיק בקשרים ענפים בממשל המקומי ודיווח לרשויות על הסכנה עוד קודם הותקף, מה שהביא את הגורמים האחראיים להבטיח לו סיוע של כוחות מקומיים בעת צרה.

מקורביו של הרב חשין בחרו לתקוף דווקא את המשטרה הישראלית, ששלחה נציגים למקום: "דיווחנו למשטרה על האיומים, אבל אפילו אחד מהם לא הוזמן לתשאול או לחקירה, לא איכפת להם". הרב חשין צפוי לעזוב את אזור הציון ולהתארח במיקום אחר באוקראינה עד לחזרתו לארץ.

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
התלמידים הגדולים של הרב.והרב ארוש אמר שאסור להרהר אחרי הרב שאפילו בסלט עגבניות אתם לא מבינים.ולכן לתגובה 13 אני עונה,אני תורמת ומתרימה,אני חוסכת אוכל מהפה של הילדים שלי למען הגאולה,אנשים מכרו את הבית למען הרב,נשים ונערות קוראות יומם וליל תיקון הכללי למען הרב אפילו אם זה בא על חשבון הבעל והילדים שאני
דפנה05.10.16
אני לא באף צד אבל סלחי לי תקראי מה את כותבת נראה שמי שמכושף זה את. איך ייתכן שתתנהגו כמו העולם התחתון , גם אם הרב חף מפשע ואני באמת מקווה שהוא חף מפשע . את מבינה דפנה איזה חילול השם נגרם ? איזה שם רע יוצא לאומן ? לרבי נחמן ? לא יכול להיות שהיהדות והתורה דוחפת לשנאת חינם ואלימות
חבדניק שאכפת לו05.10.16
22
לא רצח ולא עינים סך הכל צעקו לו את האמת בפנים שהוא מויסר שפל שטינקר מדרגה ראשונה רודף עלוב הוא צביקה והפרענק פארח הזה רועי נקר ישבו ביאחבל והם מסרו את הרב ברלנד הכל מתועד בתיק. אז מה קרה סך הכל אמרו לו את האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Chicken soup 04.10.16
21
חיות טרף !! שובו באנגים .... הסתובבו כל הלילה עם בחורות בגן סופיא . לא מתביישים . מטורפים .. השנה בלי ברלנד היה מאוד מאוד שקט................
נחמן שמואל 04.10.16

הצגת כל התגובות

20
הייתי מבקשת שתקרא את מה שכתבת שוב, תחשוב על מה שכתבת שוב, ואז תאמר אם היית חוזר על הדברים שכתבת או אם הם נשמעים לך הגיוניים... הרב חשין צריך להישאר בבית ולא להגיע לרבו? לאדמו"ר שלו בראש השנה, כיוון שיש כמה בחורים ותימהוניים למיניהם שקוראים לעצמם חרדים ועוברים על שולחן ערוך ועל איסור תורה בראש השנה כ
שושנה06.10.16
19
כנראה הוא כמוהם חחחחח חבורת חולי נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה 05.10.16
18
בהמהלך החג קומץ קנאים שמתנגד להרב ברלנד קיים משמרת מחאה מול נקודת המשטרה ויידה אבנים לעבר המתחם יש לציין שהשוטרים לא הגיבו לפרובקציה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן04.10.16
17
ומעמדה ניטרלית לחלוטין שאלה לי לחשין: לשם מה באת לאומן רק בשביל לעורר פרובוקציות??? הרי נגרם מכך חילול ה', לא משנה מי צודק אבל במקרה כזה עדיף להישאר בבית ולא לגרום לחילול ה' ביום הקדוש הזה.
חרדי לא ברסלבר05.10.16
הייתי מבקשת שתקרא את מה שכתבת שוב, תחשוב על מה שכתבת שוב, ואז תאמר אם היית חוזר על הדברים שכתבת או אם הם נשמעים לך הגיוניים... הרב חשין צריך להישאר בבית ולא להגיע לרבו? לאדמו"ר שלו בראש השנה, כיוון שיש כמה בחורים ותימהוניים למיניהם שקוראים לעצמם חרדים ועוברים על שולחן ערוך ועל איסור תורה בראש השנה כ
שושנה06.10.16
16
ויראה שכולם עזבו אותי,האם הוא יתאסלם או יתנצר,זה עדיין לא ברור לי.לפי קו המידע והבלבלה ולפי הכנישתא בלבלה וקקי שמתי לב שהרב אוהב בלבלות,לפיכך יש סיכוי טוב ששבתאי צבי שלנו יעשה בלבלה וגם יתאסלם וגם יתנצר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרופסור קלמנוביץ׳05.10.16
יבוא יום ותתחרט על כל מילה שכתבת, כבר שפטת אותו הוצאת על הרב גזר דין של אשם אבל יבוא יום ואת הבקשות לסליחה זה יהיה עבור הרב ברלנד ועוד תכתוב על זה בתגובות שלך ברגע שישתחרר מהכלא.
היום 05.10.16
15
יום טוב רע לא הותקף בחג בכלל התחבא במקום רחוק והבחור השני שהותקף התגרה בכוונה תחילה בחסידי הרב ברלנד שאמרו תיקון הכללי בציון להצלחת רבם בושו לכם כיכר כתבה רצופה שקרים בתקוה שלא יצונזר !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי04.10.16
14
בנות הוא עומד להשתחרר👺👺👺👺👺לברוח לברוח....👿👿👿👿אימל׳ה אימל׳ה😡😡😡 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרופסור קלמנוביץ׳05.10.16
13
מזמן היו צריכים לטפל בו
שחין04.10.16
אני עדיין נזהר לדבר כך אבל לא בטוח שבעוד 5 שנים אמשיך להיזרה
שפוי06.10.16
12
רבי נחמן כותב אם אתה רוצה לדעת מי הרב תסתקל על התלמידים שלו ודי למבין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן05.10.16
משה צנעני ר' מאיר שלמה וכו שיתכן שבין אנשי השול אין אף א' שמגיע לקרסולם
אז 10.10.16
11
הברלנדים שגוזלים את הציבור על ידי סיפורי אלף לילה ולילה שלהם על הרב שבתאי צבי שלהם בכנישתא קקי ובקו המידע והבלבלה.ססססס..מכיש...סס הרב עצר את האטום האירני?יא גנבים שקרנים,ועופרי ארזי אומר שהוא עצר הטילים מעזה וזורק אותם בחזרה לאויב,חבורת מטורפים טפשים אהבלים,כת מטומטמים. (נשלח באמצעות
הנח"ש05.10.16
לא יודע אם אפשר לקרוא לברלנד רב! מדבר נגד התורה! אומר לרשעים שהם צדיקים ושלצדיקים מותר לעבור עבירות ולעשות איסורים!
אברהם05.10.16
10
הייתי מבקשת שתקרא את מה שכתבת שוב, תחשוב על מה שכתבת שוב, ואז תאמר אם היית חוזר על הדברים שכתבת או אם הם נשמעים לך הגיוניים... הרב חשין צריך להישאר בבית ולא להגיע לרבו? לאדמו"ר שלו בראש השנה, כיוון שיש כמה בחורים ותימהוניים למיניהם שקוראים לעצמם חרדים ועוברים על שולחן ערוך ועל איסור תורה בראש השנה כ
שושנה06.10.16
הרי הוא סומך על הרב שכטר שהוא בכלל לא בא לאומאן אז לפחות היה אפ' להתפלל שם מי ביקש ממנו לבוא אל הקלויז? והאם אנשים כואבים לא מותר להם לזעוק עליו?
והאם 10.10.16
9
מה שבטוח שזה בינו לד' ואין אנחנו יכולים להביע דעה בעניין, וד' יעזור לכולנו אמן
בבושקה06.10.16
8
תמימים על ידי סיפורי אלף לילה ולילה שלנו על השבתאי צבי שלנו בכנישתא בלבלה ובקו המידע והבלבלה.אני שר החיוך מחייך כל הדרך אל הבנק.חה חה חה,חבורות טיפשים כסאת לא היתה מאז בריאת העולם,התעשרנו!!!כפר נופש בהולנד,כל שבועיים טסים לאומן,מתבודדים בהרי שויץ,ישתבח שמו של הרב שלנו לעד..תגידו תגידו בעלון לתרום צ"
שלומי הארושי05.10.16
לא חסידות ולא בטיח! ברסלבים האמיתיים הם לא כאלו! הם צדיקים ולא עבריינים בחסות ובתמיכה של ברלנד!
אברהם05.10.16
7
אני פשוט מרחם על החסידים שלו . יש לכם רב פושע שעבר על אשת איש וגילוי עריות ,אמנם אין אפוטרופוס לעריות אבל להתכחש לביצוע העבירות שמתועדות זה כבר עיוורון ברמות אחרות צר לי על חסידי ברלנד שחייהם ימשיכו להיות חיי חושך ללא טיפת חשיבה עצמית ,את החילול ה' שברלנד עשה בבריחתו כל השנים הללו ספק אם יוכל לתקן ב
י.ש05.10.16
שלך, אוי לנו מזל שלנו שיש לנו אבא בשמים שהוא רחום וחנון ועוד 11 מידות של רחמים, לך תלמד ממנו, שכשתיהיה בטוח שהרב עבר את העברות האלה אז תגיב כפי שהגבת, אבל יבוא יום אתה וכל המקטבקים למיניהם שאין להם מה לעשות בחיים חורצים משפט לאדם שעדין בגדר של חשוד ואינך מכיר את כל הסיפור מקרוב עדיף שבשב ואל תעשה וא
ר.מ.05.10.16
לחסידיו שהוא צדיק ובאיסורים שלו מוחלים לכולם על עוונות!
אברהם05.10.16
6
חיות טרף !!! שובו באנגים .... מטורפים . לוקחים סמים בגן סופיא . מתרועעים עם בחורות בדירות... בושה לציון של רבינו !!! השנה ברוך ה הרב ברלנד לא היה . פחות מכות ומאבטחים ששוברים לאנשים את העצמות . ברוך ה :) :) היה רגוע ושקט בלי ברלנד
נחמן שמואל 04.10.16
5
אני התפללתי כל החג עם התלמידים של הרב. פעם ראשונה ואני בכלל ספרדי. כל מי מחה נגד חשין היו אנשים שהצטערו על מה שקורה לרב ולא תלמידים! אז תיזהרו פה ברשת מלשון הרע אין על זה מחילה בעולם האמת.
שי פלומבו06.10.16
שוטפת
נכון10.10.16
4
ולחשוב שמשאירים אישה וילדים בבית כדי להתפלל על קיברו של הצדיק..... עושה בחילה אין פחד מבורא עולם ...... חבל כל השנורר של הכרטיס טיסה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א04.10.16
תבחר מקצוע אחר.
עין טובה05.10.16
3
מה קרה לחסידות ברסלב? תעשו כבר שלום ביניכם. אתם מתנהלים כמו ארגון טרור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום18.01.18
2
שנסגרה לפני שנה בגלל פחד של עלילות של הנח"ש,הבנות קבלו חום ואהבה מהרבנים,היה שם כל הזמן שיעורים של הרבנים מסביב לשעון,השקיעו עלינו,הרב שטרן אמר שיש פה בנות בגלגול של תנאים,עלי אמר..מוחקת..קצת ענווה...חח..הייתי מתארחת אצל הרב ארוש,בת בית, צדיקקקק.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה רג׳05.10.16
1
הכניס ראשו לתוך קן הצרעות, לקדש שם שמים. חסיד אמת של רבי נחמן.
חנוך04.10.16
מוסר נפשו לקידוש שם שמיים ובלבד שלא יחללו את שם רבינו הקדוש
שושנה06.10.16
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

בן שמונת ימים | בערב החג: ברית בחצרות האדמו"רים

חיים רוזנבוים | 09:29

שירה חדשה 

תיעוד מרומם | האדמו"ר זרק תפוחים ושקדים לחסידים 

חיים רוזנבוים | 09:25

בדבקות עליונה 

שוכן מעונה | טיש נעילת החג בקוזמיר 

חיים רוזנבוים | 09:25

על גג בית המדרש

כאשר זכינו לסדר אותו | טיש נעילת החג בזוטשקא

חיים רוזנבוים | 09:06

תיעוד

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

עוגות מצה

האש במאקווא בערה במעמד אפיית המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24