כיכר השבת

"ניסינו לקדם את השלום"

נאומו החריף של הרבי: ראשי הקהל חשפו מאחורי הקלעים

ראשי הקהל של חסידות סאטמר בקריית יואל ובלונדון, סיפרו בנאום מיוחד על המאמצים שעשו עד הרגע האחרון על מנת להגיע להבנות עם הרב מייזליש - שמצידו, כלל לא ענה להם לטלפון (אנ"ש)

36
שימי שפר | כיכר השבת | י"ב באלול | 01.09.20
נאומו החריף של הרבי: ראשי הקהל חשפו מאחורי הקלעים
(צילום: David Cohen/Flash90)

כמה ימים לאחר נאומו החריף של האדמו"ר מהר"א מסאטמר נגד הרב חיים צבי מייזליש, נערך בארה"ב כינוס מיוחד של ראשי ועסקני חסידות סאטמר, במהלכו חשפו את המתרחש מאחורי הקלעים.

מי שסיפרו לקהל על השתלשלות העניינים, הם ראש הקהל של החסידות בקריית יואל, הנגיד רבי דוד עקשטיין, וראש הקהל של החסידות בלונדון, הרב אשר זעליג לוי.

השניים תיארו בפירוט רב על מאמציהם להשיג שלום בקהילה בבני ברק, ולהגיע לפשרה עם הרב מייזליש - שסירב, ובכך הוביל לנאום החריג של הרבי.

לדברי הנגיד הרב דוד עקשטיין, חברי הוועד העליון נכנסו לנושא הסכסוך, מתוך אמונה שר' חיים צבי מייזליש אינו אשם בכלום, ושיש צורך לנסות ולהחזיר הכל כמקדמת דנא, כאשר למרות שהרבי היה כאוב מאד הוא הראה סימני הערצה ורצון עז שלא להגיע לאן שהגענו.

עוד מספר הנגיד כי חברי הוועד ביקשו רשות מהאדמו"ר להפסיק ולשלם את משכורתו של הרב מייזליש, אך הרבי סירב והורה להמשיך ולנסות את כלל האפשרויות בדרכים אחרות, ובסופו של דבר אף שולם לרב מייזליש שכר עד סוף שנת תש"פ, בזמן שישנם אחרים שעדיין לא קיבלו שכר.

בנוסף מספר עקשטיין כי במשך התקופה היו חברי הוועד תחת איומים של אנשים פוחזים שגרמו לפיצוץ המשא ומתן בשלבים שהיתה התקדמות כלשהי, כולל בשבוע האחרון שבו הוצע להרב מייזליש שיסכים להתפלל בבית המדרש זכרון מאיר, ולא בבית המדרש המרכזי.

לסיום מגלה עקשטיין כי בשעה שהאדמו"ר עמד לשאת את נאומו החריף לפני כשבוע, עוד ישבו עסקנים בבית אביו של הרב מייזליש בבורו פארק, על מנת לנסות ולשכנע אותו שיחתום על ההסכם, אך לצערם הוא אפילו לא טרח לענות לטלפון.

לאחר מכן נשא דברים הנגיד רבי אשר זעליג לוי, ראש הקהל של סאטמר בלונדון שאמר כי נעשו בחודשים האחרונים מאמצים כבירים על מנת לאחד את הקהילה בבני ברק בתקווה לכך שתהיה אחדות מלאה בין הרב מייזליש לבין האדמו"ר, כאשר בנוסף חברי הוועד שמונו לצורך המשימה, חלקם אף מיודדים אישית עם הרב מייזליש והיו פתוחים וקשובים איתו לאורך כל הדרך, עד כדי כך שהיו גורמים שחשדו בחברי הוועד כמי שתומכים יותר בהרב מייזליש מאשר בצד של הנהלת המוסדות.

עוד סיפר כי הצדדים נפגשו לפני כמה חודשים בלונדון, כשבפגישה אף נטל חלק רבי חיים צבי מייזליש בעצמו שהתבקש להראות הכנעה לאדמו"ר, וע"י כך לגרום שהרבי יהיה קשוב יותר לצדדים.

בנוסף החליטו חברי הוועד כי כדי להגביר את הסיכויים לשלום יש להפסיק את פעילותם של חברי הנהלת המוסדות מול אנשי הקהילה, זאת לאחר שהיו טענות רבות מצד אנשי הקהילה כנגד ההנהלה, וכך אכן נעשה, כולל מינוי של גבאים חדשים לבית המדרש, ומינוי אדם חיצוני שיהיה אחראי על הכספים במטרה להראות נכונות אמיתית לשלום.

אחרי כל הצעדים שנעשו, וזמן קצר מאד לפי חתימה סופית על ההסכם נקלעו הצדדים לקשיים, גם בגלל נגיף הקורונה שפרץ ברחבי העולם, דבר שגרם לנתק פיזי בין הצדדים בארץ ובחו"ל, וגם בגלל שהצד שכנגד הציב תנאים עליהם כבר דנו חברי הוועד בעבר.

בסופו של דבר אומר לוי כי הדברים ידועים והגיעו לידי כך שלא היתה ברירה לאדמו"ר אלא לשאת את הנאום החריף שמבטא יותר מכל כאב לב אמיתי ועמוק שניכרו בדבריו של הרבי ובקרב כל חסיד סאטמר שהרבי קרוב לליבו.

"אני עדיין חושב שגם אחרי הנאום החריף של הרבי ידינו פרוסות לשלום, ולמרות שניסיתי למנוע את הנאום החריף עד חצי שעה לפני המועד, ולצערי מעשה שטן גרם לכך שלא הצלחתי, למרות כל זה הדלתות עדיין פתוחות, ואני חושב שאם האנשים מכל הצדדים יבואו בתמימות, נוכל להגיע לשלום ולאחווה בקהילה", הוסיף.

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
כמה שניסינו להישאר הבוסים לא הלך לא דרך הוועד לא דרך הרבי לא דרך התשקורת אתר בחדרי התחיל להיות אתר של ההקלטות ואתר שלנו. אבל הציבור לא קונה לאקשים . אין ברירה נתחיל עוד פעם משא ומתן אולי השיטה של ביבי עובד להרוויח עוד קצת זמן ומשכורת השקענו אצל הראש ישיבה כ'כ הרבה שנים ושום דבר לא מצליח לטרפד את הצי
יצחק בראך נאנש04.09.20
כל מילה בסלע
יחזקאליסת04.09.20
25
עיקר העיקרים הכנעה לפני האדמור
james01.09.20
24
יא. נאר מיטן רבין וועט מען קעגן משיח גיין, אוי נא לנו כי חטאנו. חטאתי עויתי פשעתי. חבל שאין דרך חזור
יואלי בנימין08.09.20

הצגת כל התגובות

23
למורדים היה בושות בשבת האחרונה, אחרי שעלה תמונה ברורה מהמפה, בשבת האחרונה היה למייזליש 129 שטריימלים (כולל ירושלמים וקרעטשניף) מתוך מעל 500 משפחות, מכל הטענה שהם הרוב יצא בלון גדול שהתפוצץ.
אלימלך גראס01.09.20
אמ אתה יודע לסלף עובדות קיימות אתה יחזקאליסט אמיתי יש תמונות
יואלי02.09.20
22
כולם יודעים למה זה התפוצץ כיהוציאו את השביעי המגשר וולדמן והכניסו רבי של 100000חסידים להיות חבר הנהלה ולבזות אותו שום תקשורת כבר לא יעזור לכם עכשיו וגם לא שבת התאחדות של היחזקאליסטן אחרי ששחטתם את הראש ישיבה לעיני כולם שהוא לחם כל השנים בשביל הארונים רק תשובה מאהבה יעזור עכשיו ולהוריד האגו לפני ראש
צביקא01.09.20
מזלוני ממורמר
חחחחח08.09.20
21
לראש הקהל של סאטמר בלונדון קוראים ר' אשר זעליג לעוו. לא לוי
כשמעתיקים כתבה כדאי לדייק - ראש הקהל של 01.09.20
20
מה קרה עם האבא של הרב ח"צ מייזליש? הוא הסתכסך עם בנו ועדיין יושב ליד האדמו"ר, או שעכשיו יהיה סכסוך בינו לבין האדמו"ר?
חסיד שפוי01.09.20
עם מי לא
יחזקאליסת02.09.20
19
לאיזה הוראות של הרבי כן נשמע? לאף אחד? יש לו המון הוראות
פייטל נוהויז01.09.20
18
יוצקים דלק על מדורת הקורונה כל הזמו מחלוקות קללות גידופים מלבין פני חברו ברבים אין חלק לעוה"ב
בני קורח לא מתו01.09.20
17
ולמה התעלמתם מהשלש דרשות שהטיפו גחלי אש נגד דוד עקלשטיין וכת דיליה שהם בקשר בוגדים עם הגבאי חש"ף 1. דרשת הנגיד רבי יודא ראזענבערג שליט"א, חסיד נלהב ממרן שליט"א ובונה עולמות של תורה. 2. דרשת הרב חיים דוד לויפער שליט"א מזקני ההנהלה מב"פ 3. דרשת הרב יצחק שווארץ שליט"א, מייסד חבורת תורתך שעשועי
חסר ג' דרשות 01.09.20
16
מה הענין מי שרוצה לעשות חסידות חדשה שילך לעשות אבל לא סאטמר אתה לא יכול להיות חסיד של מהר"א ולהיות גם בתפילות של הראש ישיבה ?
נננ01.09.20
15
הרבי עשה בשכל הוא ראה מה שעשו הגבאים לאבא שלו הברך משה ז'ל שהוציא את האח שלו הלוני מנרתיקה האדמו'ר פשוט שבוי בידי גבאיו ועושי דברו שווה לו להפסיד קהילה של 500 איש מלהפסיד את כל החסידות גם הבן שלו ר' מענדיל מפחד ממנו לזה הם הגיעו לבזות את האדמו'ר שכל ארוני מתבייש לצאת מהבית הזלונים קיבלו חב' יחצנות ה
מנחם02.09.20
14
להזכירכם, מדובר באותם אלו שהעיזו לפעור פיהם ולהלעיב במלאכי אלקים, להתעבר על ריב לא להם ולנהל מלחמה מכוערת כנגד רבם של ישראל בעל הדרכי שמואל זיע"א, וכעת הם עסוקים בתוך ביצת המחלוקת המכוערת שלהם.... מדה כנגד מדה לא בטלה
יוני02.09.20
בואש
דרכי 02.07.23
מידה כנגד מידה
הדרכי בואש עם הדרכי עשו 12.12.23
13
והעיקר שכחתם!!! דרשת החסיד רבי מאיר הירש שליט"א מנהל מוסדות קרית יואל בארה"ב ת"ו, הוא הי' ידיד נאמן לר' חיים הערש רבות בשנים, לכבודו התערב בענין זה עשר חודשים, ואף השתדל אצל האדמו"ר בעבורו, למעשה בנאומו תקף את מייזליש ומאשים אותו על כל מה שקרה פה, וגם מגנה בגדול את כפיית טובה ממייזליש נגד חברי וועד
חיים משה01.09.20
כל הזמן הם רצו להגיע לשלום אבל ההנהלה פיצץ את זה הוא עובד אצל הרבי מה הוא יגיד אנחנו יודעים מה הוא אמר במשך התקופה מי רוצה שלום רק אגו ולשתות את הדם של הראש ישיבה שמביא כבוד הכי גדול לסאטמאר
צביקא02.09.20
12
הם לא שולטים רק על התקשורת עקשטיין עובד אצל אדמו'ר מה אתה רוצה שיגיד אני מיודע מה שהוא אמר לפני שנה שעם הנהלה הזאת לא שייך להגיע לשלום כי הם מפוצצים את זה כל הזמן ורק דם הם רוצים הכל מוקלט
חזקליסט01.09.20
11
מעניין שכל אלו שתמכו במייזליש והתפללו אצלו במשך 20 שנה עזבו אותו ולא מסוגלים לראות את פניו מרוב כעס ודווקא אלו שלעגו לו כל השנים ומעולם לא התפללו אצלו הם החברים הטובים שלו היום. תמיד הפוך מרצון הרבי שליט"א
שלמה פון02.09.20
אתם עשיתם רבי אתו כל השנים ועכשיו שהשתחרר מהדיקדרדוטריה נהיינו חסידים שלו כי אנחנו דימוקרטים וחסידים אמיתים של רבינו בלי לבזות אותו ברחוב בשביל אגו
אלימלך02.09.20
10
מאחל הצלחה לשתי הצדדים
אורן01.09.20
9
בסאטמאר יש כלל לא משחקים עם הגבאים זה מאוד מסוכן מה שעשו לרבי הברך משה ז'ל אף אחד לא ישכח לקחו לפסיכיאטר לראות אם הוא כשיר לעמוד לדין רק הארונים יכולים לעשות את זה לבזות אדמו'ר בחייו בשביל אגו ואינטרסים
יחזקאליסט02.09.20
הראש ישיבה אוכל את עצמו בשביל מי הוא עבד כל השנים זה התודה
יואלי04.09.20
8
אצל הסטמרים הכל מסתובב סביב הכסף ומשכורת . אין שום זכר על רצון הקהילה
Dan01.09.20
7
לא נורמאליים!! זה מה שחסר להם בערב ר"ה??? שיתביישו להם- שום דבר לא מצדיק ירידה לכזו רמה.
פלוני02.09.20
6
אני יודע בבירור שאנשי מייזליש טעו בגדול, הם חשבו ורצו שהרבי יכנע להם, אבל כל אחד בקהילת סאטמר בבני ברק יודע עם איזה טרור אנשי מייזליש הצנהגו בשנה האחרונה.
מרדכי היימליך01.09.20
5
אין שום ספק שלעוו הוא סוס טרויאני של מייזליש או הספונסור בכבודו ובעצמו. המגמה היא לערער את מנהיגותו של האדמור ולברוא אליל חדש.
יוסי01.09.20
4
אף פעם לא ראיתי שצריכים לתרץ ולכנס אסיפה על מהלכיו של האדמו"ר אלא.........
ידל ענגל 01.09.20
רק עם הוא בצד שלך אוואבוי שלא מה הייתם עושים עם הרבי שלא נדע מצרות
יחזקאליסט03.09.20
3
וואו!!! כמוי בגער!! הרב'ה נגד הראש ישיבע....
לייבי קלארק03.09.20
2
נראה שהאדמור עשה טעות גדולה כשהתחיל עם הרב מייזליש. האדמור לא יוצא טוב מהסיפור.
בעריש01.09.20
1
שיחות הרבי מליואוויטש י''ז בתמוז ושבת פינחס תשמ''ג אחרי פרשת ר''מ ווכטר שהם יפגעו בראשיהם למרות ה''שלום'' בקשת מחילה לא היתה וע''פ הלכה אפי' הביא כל אילי נביות וכו' לחסיד של הבואש שים לב זלעו''ז ברא אלוקים
יעויין02.07.23
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 05.05.24

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 05.05.24

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 05.05.24

ויחיה זרעם

רועה נאמן | האדמו"ר מצאנז גימגראד ערך טיש הילולא

חיים רוזנבוים | 05.05.24

באה שבת באה מנוחה 

על אף המצב המתוח בצפון | האדמו"ר מירושלים שבת בצפת 

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חסל סידור פסח

חג הפסח בחצה"ק באבוב 45 | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 05.05.24

סיפור למוצאי שבת

הבעש"ט נשאל: "מדוע דווקא הבקשות שלך נענות בשמיים?"

הרב אהרון ראובן | 04.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כשהמשרת של הבעל שם טוב הרהר: 'הלוואי והגרביים היו שלי'

כיכר השבת | 04.05.24

בית אהרן ברכו ה' 

סאטמאר: ראש הישיבה קבע משכן חדש לחסידים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

ויחיה זרעם

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

מאמר מיוחד

חלת מפתח: כל מה שאולי לא ידעתם על הסגולה לשבת זו

ורד שאלתיאל | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24