כיכר השבת

מעמד ה'שטייענדיגע תורה'

הרבי מבעלזא: 'רבנים מתערבים, כאילו התורה בכיס שלהם'

במהלך המעמד הנערך במוצאי שמחת תורה, התייחס האדמו"ר מבעלזא לתקופת ה'קורונה', עקץ את מי שחושב שרק דרישות הרשויות זו התורה וקרא: "להמשיך את החיים התורניים כרגיל" (חסידים, ארץ)

303
שימי שפר | כיכר השבת | כ"ג בתשרי | 11.10.20
הרבי מבעלזא. ארכיון
הרבי מבעלזא. ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

האדמו"ר מבעלזא נשא אמש (מוצאי שמחת תורה) דברי חיזוק לכלל החסידים במהלך ה'שטייענדיגע תורה' (דברי חיזוק הנאמרים בעמידה מידי שנה, במוצאי שמחת תורה), ובמהלכם התייחס לתקופת הקורונה, בו כולנו נמצאים.

בדבריו, אמר הרבי, כי בשמחת תורה כידוע מוציאים את כל ספרי התורה ורוקדים איתם, זאת כדי להראות שללא התורה הקדושה אי אפשר להתקיים, ורק עם התורה הקדושה נוכל להחזיק מעמד בכל מצב.

עוד אמר הרבי כי "אנו מצויים בתקופה קשה שבעזרת השם תעבור, שבה ישנם קשיים בכל מה שקשור למעשים ולדרכי ההתנהגות, וכי יש פנים לכאן ולכאן. יש החושבים שצריך לרצות את דרישות הרשויות, כאילו רק זאת התורה, וישנם רבנים שמתערבים ונותנים עצות כאילו שהתורה נמצאת בכיס שלהם.

"אנחנו צריכים לדעת שעלינו להמשיך את החיים התורניים כרגיל, וה' יעזור של יהיה שום נזק בדבקות של כולנו בתורה ובתפילה כמנהגי ישראל בכל הדורות".

בדבריו אף שיבח האדמו"ר את הבחורים והאברכים ואמר כי "אשרי הבחורים והאברכים שלמדו תורה גם כשלא היו משגיחים וסדרים רגילים, ובזכות זאת נזכה לחורף בריא ולישועת ה' במהרה".

כזכור, בשבוע שעבר פורסמו ב'כיכר השבת' דברים שאמר הגה"ח רבי פנחס פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא וראש ישיבת המקובלים, בשיחת חג לביטאון החסידות, במהלכם התייחס בהרחבה לגישת האדמו"ר מבעלזא לנגיף הקורונה.

"להגיד שאין קורונה זו טמינת ראש בחול", אמר הגר"פ פרידמן, "לא רק שאין הכחשה, אלא שכולנו חייבים לדעת שעת צרה היא ליעקב. יהודים רבים - בתוך כלל בני האדם בעולם - סובלים מהשפעות הנגיף, הן במישרין והן בעקיפין.

"הקב"ה שלח אלינו יצור קטן שהפך את העולם כולו. זו עובדה. כיהודים מאמינים אנחנו חייבים להפנים שלא מדובר ב'ווירוס סיני' ולא ב'מגפה'. ההגדרות הללו הן לא נכונות עבור יהודי מאמין. בפרט לנו, האמונים על דרך הבעל שם טוב הקדוש, שכל דבר בעולם נעשה בהשגחה פרטית.

"הקב"ה מדבר אלינו. אם נרצה להעניק כותרת להשגחה הפרטית הזו, בורא עולם רוצה שנפנים שיש מנהיג לבירה. שאנחנו בידיו ועלינו להתחזק בביטחון בו.

"ובקשר למה שאנשים תוהים על הצורה הייחודית בה נוהגת בעלזא בימים אלו, חייבים להבין דבר אחד: את מה שיודעים כולם - ואף הרבה מעבר לכך - מרן שליט"א יודע ומבין בעצמו. הנתונים כולם הונחו בפניו בכל התפתחות שהייתה.

"למרות שהוא ראה הכל, הוא החליט לנהוג בצורה שונה מרבים אחרים. אבל שום החלטה לא התקבלה בקלות, חלילה. הכל נעשה בכובד ראש ולאחר שיקול דעת מעמיק ורציני".

תוכן שאסור לפספס
303 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
129
אשרינו שזכינו!!
יהודי11.10.20
128
סוף סוף ,רב עם יראת שמים
דוד11.10.20
הכי הרבה יראת שמים יש לגדולי התורה, וכל אחד אפי' ת"ח חייב להיכנע אליהם
מחילה מכבודכם11.10.20
127
אל תשכחו שדעת רבי חיים קניבסקי, היא בדיוק כמו בעלזא, אלא שבבעלזא לא משתיקים את דעת האדמור, בניגוד לעסקני דגל וביתו של רבי חיים, אני ראיתי במו עיני את כתב ידו של רבי חיים, במכתב ארוך לפתוח את הישיבות מיד לאחר פסח, "כי ביטול תורה יותר מסוכן מהקורונה", נו איפה המכתב? ולמה לפתע לא שומעים כלום מרבי ח
יהודי פשוט!!!!!11.10.20
זה לא נכון. הוא דיבר רק על ת"ת וישיבות ולא הוראה כללית. אבל לפחות דיבר. דלא ככ"ק מרן אדמו"ר שליט"א שגם כעת שכשדיבר עדיין לא אמר את דעתו, רק אמר מה לא.
בעלזער11.10.20

הצגת כל התגובות

126
אבצע הצהרה והחתמה של כל קהילת בעלז .שהם לא יתאשפזו בבתי החולים ולא יעמיסו על מערכת הבריאות .
גמזו11.10.20
125
הרבע הולך בדרכי האדמו"ר מבילגוריא שהבטיח שהכל יהיה בסדר חודש לפני השואה אלפי החסידים המסכנים שהאמינו בו הי"ד
ללא שם11.10.20
אתה דמגוג לא רע.. חבל רק שזה על חשבון המתים.
Danny11.10.20
במקום לכנות שמות ,תתמודד עם הטענה הנכונה . נו תתמודד . נו תענה תשובה .
לדני11.10.20
האמת כואבת danny?
מוטי11.10.20
מי דמגוג???
סליחה מכבודו11.10.20
124
גם אין כאן ישוב לדבר הידוע שמדינה לא יכולה להיות מונהגת שכל אחד עושה מה בראש שלו ! חייבים הנהגה, והדרך הזאת הורסת את ההנהגה !
הרבי לא אמר !11.10.20
123
רשימה חלקית קטנה מאוד, מגדולי ישראל שהתנגדו מאוד, לארגון הציוני חרדי, אגודת ישראל, 1. הרש"ב מחבד זי"ע, היה אנטי ציוני, "כולל נגד אגודת ישראל החרדית", 2. הסבא קדישא הרב אלפנדרי זי"ע, היה גם נגד אגודת ישראל, 3. לאחר ועידת קטוביץ, גם מרן רבי חיים מבריסק זי"ע, התנגד לאגודת ישראל, 4. מהרי"ד מבעלזא זי"ע,
יהודי פשוט!!!!!11.10.20
שכחת את כל צאצאי הדברי חיים חוץ מהקדושת ציון מבאבוב שכחת את גאון פולין הי"ד רבי אברהם שמעון הכהן ענגעל הידוע בכינויו רבי שימעלע ז'עליחובער גאון עולם ואיש אלוקים בדיוק אתמול קראתי עליו שהעסקן הדגול ר' אליעזר לנדא זצ"ל ראה אותו מעולף בקרון רכבת שנסעה למחנה ההשמדה הוא אמר לו שהוא יכול להציל אותו ענה לא
ג'פרי 11.10.20
מה הקשר?????????????
יהודי11.10.20
122
חסידות שנציגה יושב בכנסת בזכות רבע מנדט, ככל שהולכת ומתמעטת שוד ה'קולות' רק הולך וגדל! אבל אם חיי אדם לא מפחיד אז גזל ירתיע?!
יש גבול11.10.20
תתפלא, בעלזא כבר לא תלותיים בממשלה. ימים יגידו: אם לא תהיה ברירה הם יתנתקו משלטון הציונים ויילכו בשיטת רבינו יואל הקנאי.
יהודי פשוט11.10.20
121
הרבי מבלז לא דיבר לכל ישראל הוא חיזק את חסידיו שלא צרכים לפחד מרבני בני ברק שקוראים למי שלא הולך בתלם רוצח ומותר למסור אותו למשטרה כל השאר שיעשו כדרך רבותם
ירמיהו11.10.20
להיות מוסר זה מהדברים הכי הכי לא פשוטים היזהרו
לולו11.10.20
נכון, אתה צודק, כל הכבוד!
ר11.10.20
120
צודק התורה בכיס רק שלך
מוטי11.10.20
119
טרגדיה: חסיד בעלזא נפטר מקורונה בגיל 47, שבועיים אחרי פטירת הוריו הרה"ח רבי מנשה יצחק מאיר שיף ז"ל, מחסידי בעלזא באשדוד, נפטר בגיל 47 - לאחר שחלה בנגיף הקורונה לפני יותר מחודשיים • הותיר אחריו 12 ילדים יתומים, שלא זכה להשיא
שפוי11.10.20
בבעלזא אומרים שהוא לא מת מקורונה אלא ממוות בעריסה
ורנר11.10.20
3 מבני משפחה אחת ולא אנשים זרים! אני רואה בזה השגחה פרטית מופלאה, וברור לי שה' מנהל את העולם, ויש לי גם הרגשה ברורה שלולא רצון ה' זה לא היה קורה. אתה לא חושב כך?
לא נראה לי שפוי11.10.20
צודק לך תעמד בכביש הרי לא תמות בלי רצון ה' "וחי בהם" אבל אין מה להתלונן על החסידים הם אף פעם לא למדו זה תינוק שנשבה
ךם12.10.20
118
יש םה טעות האדמור לא התכוון לר' גרשון!! מי שמבין איידיש שישמע את זה וזה נראה שהוא מדבר על הרבנים..... שמתירים הכול בגלל הקורנה ולא מחמירים כ"ך בדיני נפשות
מרדכי 113.10.20
117
ההיליגע רב'ה צודק שהרי לא יכל ליהיות שתמיד מה שקובעת המדינה זה גם ההנחיות ע"פ דעת תורה ללא התנגשות כלל
שולם12.10.20
116
הקב"ה מנהל את העולם, ממתי אומרים הוא יכל לחיות עוד כמה שנים?!!! כשיש תאונה ואנשים נהרגים סוגרים כבישים? כשיש חולים ל"ע בבתי החולים מאשימים אחרים ? פתאום בקורונה אנשים אשמים בושה וחרפה! תפנימו יש מנהיג לבירה ושום מסיכה לא תעזור ההיפך הוא הנכון נמסיכה מזיקה למוח!!!!!
דיי דיי 12.10.20
דבריכם אינם מובנים כלל ועיקר
מחילה מכבודו12.10.20
115
האדמור צודק. הוא לא סובר כמו אותם שסוברים שדבר ראשון שהספינה טובעת זה לזרוק את התפילין...
חיים11.10.20
114
יש רבנים ויש רבנים יש כאלו שחושבים שהתורה בכיס שלהם. ויש כאלו שחושבים שכל העדר שלו בכיס.
חסיד11.10.20
113
אין רפואה למכתו ! איך אתם לא מפחדים לדבר כך על אדם צדיק ?
השתגעתם ?11.10.20
112
כל מקום שיש חילול ה' לא חולקין כבוד לרב
סתם אחד11.10.20
111
מה אתם בכלל פותחים את הפה שלכם נגד רב??? מה עם אמונת חכמים?זה לא יותר חשוב מהקורונה ????
חנ11.10.20
110
אם זה היה רב מהפלג היינו רואים קללות וחרפות מהליטאים
חיים11.10.20
כי "אנשכנו כחמור" כתוב על תלמידי חכמים, וד"ל
רוטוויילר11.10.20
כן לצערי אתה צודק ועוד איך, אבל לא צריכים כלל ראיות שהצבור של דגל, הם ראש הצבועים
ג11.10.20
109
ואם מדברים על בעלזא יש הרבה מאוד מחלימים שמסתבבים בבתי החולים ועוזרים לכל אחד
מרדכי 113.10.20
108
חדש ימינו כקדם איך שאדמו'ר מבעלז לא מפחד מהעולם זה מנהיג אמיתי עושה סולחות עם כולם ומעיף את הציונים לליטאים והגורים
אלימילך12.10.20
107
למי הוא מתכוון לר' גרשון לר' חים קנייבסקי? אז כן כל התורה מונחת בכיסם, הם בניגוד לבית היתומים המכונה מעוצת גדולי התורה של אגו''י, נבחרו לא בשל היותם יתומי אביהם ה'גדולים' אלה בשל היותם גדולים בעצמם!!!
צ'למער12.10.20
עיין למעלה
מרדכי 113.10.20
'ויהיו מלעיבים במלאכי האלקים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו, עד עלות חמת ה' באפו עד לאין מרפא'
חסיד12.10.20
מה חסידים כאלה עושים פה כאלו פסוקים שומו שומים
..19.10.20
106
למה הוא מזלזל ברבנים אחרים?
מנוחה11.10.20
הוא לא מזלזל באף אחד ח"ו רק מדבר לחסידיו שלא ישמעו מה שכולם שיושבים על החדשות כל היום ונלחצים מקשקשים
מקווה איד12.10.20
105
הלוואי שכל האדמורים והראשי ישיבות ילמדו ממנו איך להיות מנהיג ולא לחשוש לומר מה שיש להם לומר.
שלמה 11.10.20
זהו שיש כאלה שלמדו להיות מנהיגים ולומר את מה שבדעתם דעת תורה, אחד אמר שהאדמו"ר מפיטסבורג לא נפטר אלא נרצח!! אחר אמר שאסור להתפלל על מי שחלה בקורונה ושלא חבש מסכה!! אחד אמר שמי שהולך ברחוב בלי מסכה הוא כמו טרוריסט שהולך עם פצצה ביד ושיש לו דין רודף... יש עוד רבנים ועוד דעות עם כל ההערכה לאדמו"ר מבעל
משה12.10.20
104
תתבישו לכם!! רק בגלל איך שאת מגיבי כיכר השבת נמשך הקורונה מה זה תגידו הוא רב צדיק איך זה לדבר ככה !! אתם פשוט קטנים שבקטנים!! אני פשוט בהלם
sara 1911.10.20
103
מתגלה שיש תהום ופער עצום בין אלו ההולכים בדרך התורה ובין אלו שעקב האתרים, הלימודים האקדמיים וכדו' התערבבו עם הציבור הכללי, ואכן רוב רובם של כותבי הלבלרים ואלו שמנסים להתייפף מול הרשויות, איבדו את החיבור לדעת התורה הצרופה וכאשר גדולי ישראל אומרים דעות המנוגדות לדעת הרשויות הם מתחילים לנבוח, הרי הרבה
דעת תורה 11.10.20
בהחלט! הרב יצחק זילברשטיין, הרב דוד יוסף, הרב אשר וויס.. יש עוד.. אבל כל אלה הם כנראה התערבבו לדעת הכותב עם הציבור הכללי ומנסים להתיפייף מול הרשויות, איבדו את החיבור לדעת התורה הצרופה וכאשר גדולי ישראל אומרים דעות המנוגדות לדעת הרשויות הם מתחילים לנבוח...
בן תורה12.10.20
דעת הגר"ח ור' משה שאול שונות בתכלית מדעת מר"ש, ולפחות אמרו דעתם, משא"כ הכא. מה גם שעשרות חסידי בעלזא מסתובבים באקדמיה.
בעלזער11.10.20
102
לפי איך שאני מבין הוא התכוין למשפחת יוסוף האמת הוא אמר את כל ה שהציבור יודע ממזמן
תימני13.10.20
101
צודק במאה אחוז, שימותו כל הזקנים והשמנים.
אניטה13.10.20
100
מישהו הסביר לי שלא להרוג יהודי זה גשמיות, ולארגן חתונה המונית זה רוחניות
יהודי12.10.20
לא הבנתי, זוהי בדיחה?
מחילה מכבודו12.10.20
אכן לגבי החתונה אני מבין אותך, וזה לא משהו שהדת והיהדות תלויה בזה, אבל לגבי מוסדות התורה, אני מצדיע בכל לבי, לרבי מבעלזא ולרבי חיים שהורו לפתוח הכל, וחלילה מלסגור את תלמודי תורה וישיבות לחצי שנה, אפילו לא לחודשיים, זה פשוט ביטול היהדות חלילה, ובפרט שהווירוס לא מסוכן לצעירים
ע12.10.20
עדיין לא יודעים אם לא מסוכן לצעירים, אבל איך אתה יכול למנוע שלא ידביקו את המבוגרים (רק במקומות עם משטר מאוד חזק הצליחו, כמו קול יעקב ואור ישראל)
מחילה מכבודו13.10.20
99
על זה אמר דוד בתהילים "שמרה נפשי כי חסיד אני"
רחמנא לצלן11.10.20
98
לא הבנתי כשאני חובשת את מסיכת הבד הדקיקה הזו ואולי מצילה בכך את סבא שלי אני בעצם עושה זאת כדי "לרצות את נתניהו"?
לימור11.10.20
מה לא הבנת לימור? כשאת "חובשת את מסיכת הבד הדקיקה הזו" את חושבת שזה מגן עלייך מקורונה? בולשיט! פייק ניוז. ברוב מדינות העולם אין חובת מסיכה, את יודעת? ואם את כן חושבת כך, אז את מגלה בורות , ואם את מגלה בורות, אז את עושה זאת רק כדי "לרצות את נתניהו", אחרת, אם יש שכל, לא עושים זאת, הבנת?
חלי11.10.20
תודה חלי אבל לפי מה ששמעתי בסמינר צוהר מותר לחלל שבת כדי לסייע ליהודי לחיות וזה אפילו אם זה לא יעזור על בטוח אז למה לא לקחת את הריזיקה הקטנה הזו ולחבוש מסיכה בשביל ספק חיי אדם?
לימור12.10.20
97
אנחנו לא מבינים!!! בואו ניזהר ממחלוקת! זה בדיוק מה שהשטן רוצה! לא ניתן לו יד! בבקשה!!
ללא שם11.10.20
96
אם יש חילוני שרואה את הדברים, ובגלל זה מגיע לשנאת התורה. אני אומר לו: "תשמע יהודי – אני מאד "חרדי", ואני אומר לך: "הדיעה שראית בכתבה זו - אינה דעת התורה!!!" אל תשנא את התורה בגלל שיש מי שמדבר דברים לא נכונים - בשמה. התורה כן דואגת לנפשותם של ישראל – יותר מלימוד התורה וקיום המצוות עצמם. ובכל מצוות ה
י11.10.20
ומי אמר לך, שכעת [עם כל ההוראות המכוונות ללוח גבלסט] היא לא שעת השמד ???
יהודי11.10.20
לעבור את הכביש רק כהרמזור ירוק זה גם שעת השמד? כי הרי נאחר לקדיש אם נחכה ברמזור?
מה הקשר11.10.20
אותו הלכה שמתר לחלל שבת בשביל חולה, אותו הלכה בדיוק, אם יש בחור או בחורה שהולכים להתחלן או להשתמד, מתר לחלל עליהם שבת, ולהציל אותם מלרדת רוחנית, זה הלכה ברמב"ם
ג11.10.20
95
"בפרט לנו, האמונים על דרך הבעל שם טוב הקדוש, שכל דבר בעולם נעשה בהשגחה פרטית" החסידים עפים על עצמם.... כאילו שכל כלל ישראל מאמין אחרת?
ארי11.10.20
צודק. זו גם הייתה התחושה שלי לאחר שקראתי.
בעלזער11.10.20
94
ברוך השם שהשאיר לנו את האדמור מבעלז שהוא השריד האחרון שלא תשכח תורה מישראל!!!!!
יוסי11.10.20
וואלה בדיחה נהדרת!
מישהו11.10.20
אל תשכח שדעת רבי חיים קניבסקי, היא בדיוק כמו בעלזא, אלא שבבעלזא לא משתיקים את דעת האדמור, בניגוד לעסקני דגל וביתו של רבי חיים
י11.10.20
חחחחחחחחח. אין לי מילים......
יהודי11.10.20
ממש ה"אחרון" בטח אחריו יחרב העולם
גיטי11.10.20
93
לא תעמוד על דם רעך, איך האדמו'ר מוכן לקחת על עצמו אחריות על כתפיו.
מנחם 11.10.20
האדמו"ר שליט"א שכבר למעלה מ 50 שנה לוקח על עצמו אחריו לשאלות בענייני נפש וחיים ובריאות בשאלות רפואה מסובכים וניתוחים מסכני חיים כאשר רבבות שואלים למוצא פיו ולא רק חסידי בעלזא בוודאי הוא מוסמך להורות דרך חיים במצב הנוכחי
מקורות11.10.20
הוא בדרך כלל מפנה למיילך פירר. ועל פי רוב לא עונה תשובות ברורות
בעלזער11.10.20
בגלל זה הוא אדמו'ר!
מנחם!11.10.20
מי שלוקח אחריות סימן שהוא יכול!!!!!!!!!!
בעלזער11.10.20
92
הרבה מכבסת מילים וזיוף התורה אין חכמה ואין תבונה ואין עצה נגד ה'. חסידות של כופרים.
משה 11.10.20
91
זה לא מחלוקת חדשה גם ר' עקיבה אייגר והחתם סופר (שהיום היא"צ) נחלקו בזה ומי יבוא בשיח קדושים..
להיות באחדות13.10.20
ההבדל פשוט בין רע"א להח"ס כאן בוודאי וכאן בספק ועיין בתשובותיהם לראות את ההבדל הפשוט שנסתר מהרבה תלמידי חכמים בתורת חסידות בעלזא וצדיקים שנסתרים כאן בתגובות וק"ל ואכמ"ל תן לחכם ויחכם עוד
shmoyger13.10.20
זה לא מתאים כלל לדמות לתקופה אחרת מחלה אחרת וכו'
מחילה מכבודו13.10.20
90
אם הקהילה היתה חיה על אי בודד - ניחא אבל כאן אתה מזיק לאחרים. זה אנושי? זה מוסרי? זה יהודי?
חיים12.10.20
הוא לעולם לא אמר לא לשמור ברחוב זה מה שלא שומרים זה כמו כולם בירושלים שלא שומרים!!
מרדכי 113.10.20
זה מאוד לא מדוייק, הוא אמר להתנהג כרגיל
מחילה מכבודו13.10.20
89
התורה מצווה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", את זה כל ילד בכתה ג' יודע, לא צריך להיות ת"ח, גדול בתורה או איזה פוסק גדול, (או איזה אדמו"ר בגיל 24 שלא למד כלום) להגיד שאין קורונה זה כמו שנאמר שאין לאדמו"ר הנ"ל חסידים, כל אחד מוזמן להגיע לבתי החולים ולראות ש-50% מהחולים הינם חולי קורונה
ירושלמי12.10.20
'לנפשותיכם' הכווונה לשמור על הנפש יותר מעל הגוף...
מני12.10.20
הכוונה לשמור את הנשמה בתוך בגוף ולא מעל בהרדמה כרצונך לפרש
shmoyger13.10.20
ואני לתומי חשבתי שנפשם הענוגה של חסידי בעלזא תשרוד עטיית מסיכה!!!
צ'למער12.10.20
נפשתיכם זה רחניות!
מרדכי 112.10.20
88
בענייני הלכה ומוסר בטח שלא שומעים לביבי וחבורתו. אבל רפואה בריאות פיקוח נפש כאן דווקא לשמוע להם ובדבקות רבה לא סתם. חוץ זה בכל העולם כך. מתחכמים למה למי. לדפוק גם עצמכם גם הזוולת?. הקב.ה לא יוותר לכם תענשו כואב מאוד
ללא שם11.10.20
87
איך אמר חכם גדול: "רבנים מתערבים כאילו התורה בכיס שלהם"??? והתורה בכיס של האדמורים????
יואל11.10.20
86
הוא לא עקץ את "הרבנים". הוא אמר "יש רבנים" ונותני עצות. כמובן שאין כוונתו לגדולי תורה ואפילו לא לפוסקי הלכה ידועים ולא ראשי ישיבות אפילו מדרגה ג' הוא עקץ את הרבנים מטעם עצמם שחושבים שהתורה בכיס שלהם ואוסרים איסורים ומפחידים את הציבור עיקר דבריו מבוססים על זה שהבלבול גדול בין אצל הרופאים ובין אצל השל
שמעתי את דבריו11.10.20
85
יש לדרוש מחסידי בעלז התחייבות כספית בכל פעם שבה יצטרכו להתאשפז בגלל הקורונה. כמו בארה"ב - כל יום אשפוז עולה אלפי שקלים. אחרי כמה עשרות חולים, נראה איך יתנהג האדמו"ר.
חנן. ב.11.10.20
84
"הוי זהיר בגחלתן שלא תיכווה, שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי..." חברים- זהירות !! לא מדובר פה בבן אדם רגיל, הוא צדיק, מאוד מסוכן ללכלך ככה על אדם גדול בתורה, בנוסף מחילה מכבוד האתר "החרדי" - הייתי לוקחת בעירבון מוגבל את מה שכותבים כאן, וגם אם זה נכון. אין לאף
ליטאית11.10.20
די ביסט א ליטווישע, אזוי ווי איך א כינעזע.
יהודי11.10.20
הוא צודק בכל מילה, ואני רחוק מבעלזא. כל רב מביע דעה , הוא הרבש"ע.
ברגר11.10.20
הוא אדם חשוב, אבל צריך להביא מקור לביטויים צדיק וגדול בתורה
מחילה מכבודכם11.10.20
83
כבר הרבה שנים היה משעמם בשטיידעדיגע תוירה, הצדיק לא נכנס באף אחד רק דיבר על לילות החורף הקדושים,עכשיו רואים שלא נס ליחו של הרב מבילגוריי. ידוע מה שאמר הפני מנחם זי"ע על השטייעדיגע תוירה: "לא מיושב"
חרדי ותיק11.10.20
היכן המקור ?? תביא אסמכתאות !!! האם הינך שונא גם את גור ולכן אתה מקיים בך " הרוצה לשקר ירחיק עדותו"
מנחם 11.10.20
האט ער געזאגט!!!
יהודי פשוט11.10.20
82
הבלזאים אפשר לקרוא להם עדת קורח עדת רוקח כמו שקורח הקריב 250 איש למטרה מאוד נעלה (דומה לפוליטיקה של היום) גם רוקח מוכן להקריב יותר מ250 איש למטרה שיהיה כמה נעלה שאמור להיות אבל עדיין קורח נזכר תמיד כמשהו שלילי וגם בעלזא יזכר לדראון עולם על ההפקרות שלהם בחיי אדם יהיה המטרה נעלה כמה שאמור להיות
shmoyger13.10.20
קורח זה אתה שמלכלך על צדיק הדור ויה"ר שגם הסוף שלך יהיה כמו קורח
מקווה איד14.10.20
מה שאתה אומר אני אולך להגיד לאדמור מבעלזא בעזרת השם אתה תמות בקרוב אל איך שדיברתה אל האדמור מבעלזא
נגדך10.02.21
81
הרבי הזההיחיד שתמך באוסלו. הוא איפכא מסתברא..
אדמור13.10.20
מה שמובן מההיגיון הפשוט, לא צריך להביא לו ראית
יהודי13.10.20
מה שמובן מההיגיון הפשוט, לא צריך להביא לו ראיות
יהודי13.10.20
80
מי יודע....אולי לא הביאו לו נתונים על כמות הנפטרים.....אחרת לא מובן....פיקוח נפש דוחה הכל מה ההתלבטות בכלל???
אבי12.10.20
ודור שלם שהלך לאבדון (בנתיים 7000 בחורים ...) זה לא סכנה קיומית????
מרדכי 113.10.20
נאך א מעשהל'ה 7000 בחורים
מחילה מכבודו13.10.20
79
רק שתדעו: שלהודות על האמת ולומר "טעיתי" זה בכלל לא דבר קל! שימו לב מה התורה משבחת את אדון הנביאים משה רבינו עליו ע"ה "וישמע משה וייטב בעיניו" שהודה ולא בוש לומר טעיתי [רש"י] החזו"א היה אומר שהוא הכיר רק שלושה אנשים! שמסוגלים לומר "טעיתי"... ודוק. [ובפרט שחושש שחסידיו יחששו ששאר דבריו הם טעות ואו
לא להתלהם.12.10.20
ואם יתגלה ע"י מחקר שההדבקה כלל לא עובדת כמו שחשבו עד כה, ולא מועיל שום שמירה מרחק ומסכות (עד לרגע זה זה לא ברור) האם כל השומרים באדיקות ובהתמכרות על ההנחיות כן יוכלו להודות בטעותם?
מני12.10.20
מקסימום יורידו את המסכה או גם אם לא לא קרה כלום אבל אם יוכח שהמסכה כן עוזר והיו יכולים להציל את אוברלנדר ושאר היהודים, גם אלה שניזוקו ועדיין חיים אתנו, גם אם ילביש את המסכה על כל הראש, זה לא יחזיר את אוברלנדר ולא יחזיר את הנזקים וגם להודות בטעות לא יכפר עוון שעשו במזיד כי יהיה אפשר להודות בטעות שזה
shmoyger13.10.20
מני חזק!! ענית תשובה חזקה
כ12.10.20
78
ויש אדמור אחד שחושב שכל התורה וחכמי הדור נמצאים בכיס שלו....
לוי11.10.20
האדמו"ר לבד לא מחזיק ככה .אבל זה המציאות. ב50 שנה האחרונות כל מה שהוא עושה הראשון כולם עושים אחריו וחבל שלא עושים מיד רק אחרי שיש נפגעים בנפש
חסיד עם ראש12.10.20
חחחח אתה בא להוכיח לי שאני צודק בתגובתי, ושאתם מאמינים שכל התורה בכיס של אדמורכם ??? זה חסיד שוטה, או יותר נכון שוטה ללא חסיד...
לוי12.10.20
תן דוגמא אחת
איציק12.10.20
גם ההרס החינוכי שעשה בהחדרת דרכי לימוד פסיכולוגיים לתוך הת"תים והישיבות שכולם מודים שזה טעות פטאלית (חוץ מהאדמו"ר) ואין מי שעושה את זה וחבל שרואים עכשיו את הנפגעים בנפש ובגוף שיצא מהקלקול הזה
shmoyger13.10.20
77
אם אתם לא מבינים בדרגתם של צדיקים אל תגיבו
נקודה11.10.20
76
לכל המזלזלים למיניהם... הרבי מבעלזא למד חברותא עם הרב עובדיה. ולמד קבלה אצל הרב מרדכי שרעבי. בבקשה אל תיגררו לקלל ולבזות תלמידי חכמים אחרי הימים הנוראים. כל אחד שילך בדרך רבותיו..
שלום11.10.20
ולמד קבלה מעשית אצל ר' חיים שנייבלג מוונציה בסתר גדול ורק נודע מפי ר"ח עצמו לפני פטירתו
יושע11.10.20
ואצל אחיה השילוני
יהודי11.10.20
איש באמונתו יחיה זו תפיסה חילונית.
יהודי11.10.20
האדמו"ר מבעלז מעולם לא למד חברותא עם הרב עובדיה. זו אגדה שקרית של חסידי בעלז. רק תראו את פער הגילאים ותראו שזה לא מציאותי. ולצורך העניין, כאחד שמקורב למשפחתו של מרן שאלתי את אחד מבניו של מרן ואמר שלא היה ולא נברא חברותא כזאת.
דוד12.10.20
75
אה! תענוג לקרא פה את כל התגובות המתלהמות של כל המתוסכלים, ולדעת שזה לא מזיז לאדמו"ר ולחסידים כמלא הנימה! אז יאללה, תמשיכו להתעצבן, פריירים ולדבר נגד גדו"י ולחשוב שאתם תשנו את העולם... ממש בהצלחה והרבה בריאות הנפש!
בעלזער גאה11.10.20
זה בסדר, אנחנו יודעים שאתם לא מתעניינים בנו ובשלומנו. טוב היה לשמוע זאת במפורש מעורך הטישים שלכם... אנחנו לא מדברים כנגד גדולי ישראל, רק נגד עורכי טישים למיניהם...
לוי11.10.20
74
לא זכיתי להבין כוונתו במ"ש "וישנם רבנים שמתערבים ונותנים עצות כאילו שהתורה נמצאת בכיס שלהם", וכי על שאלות אלו יש רשות לאדמו"ר לפסוק יותר מלרבנים?
חסיד שפוי11.10.20
73
קריאת קודש לכל מחזיקי הדת ולכל שנותר דעת בקודקודו נא לפקוח עיניים מצווה מדאורייתא לדווח לרשויות על מפירי הנחיות ועל מתרגמי התורה המסלפים את "הונשמרתם מאוד".
יצמח11.10.20
72
הוא מתכוון ל"אבו קוקו" מב"ב
כנראה ש11.10.20
71
מציע לכולם לבוא לשהות במחציתנו . נא לתאם מראש.
בני אוברלנדר 11.10.20
התכוונת "לא לתאם מראש".... בואו בהמוניכם, עדיפות כניסה עם חולים מאומתים
יוסף11.10.20
בעלזערים יכולים להעזר בדרך עם בעלת האוב להגיע למשפחת אוברלנדר "אוב טורס" מפעילים קווים : מרובע ז' באשדוד קרית בעלז ירושלים פתח ישיבת אוהל יהושוע בחיפה רחוב האדמו"ר מבעלז בני ברק
שאול המלך 11.10.20
70
אסור לדבר אל הרבי מבעלזא
אני10.02.21
69
נתקיים בנו הפסוק "ואמר לכל בעלזא הוא"
יהודי חרד13.10.20
רואים שאתה חרד!
בשמחה 13.10.20
68
בזמן הגמרא היו פוסקים לו דין רודף בזמן הגאון היו שמים אותו בחרם והיום הוא אדמור וקדוש בעל כת שהולכת אחריו עד מות
רונן13.10.20
הדברים שלך משפריץ קנאה ושנאה
מקווה איד14.10.20
אתה שיושב על הכלים הטמאים ומלכלך על גדו"י יודע מה שהיו עושים בזמנים הקודמים אדמו"ר מבעלזא ועדתו הקדושה צריכים לשמוע ממך דעת תורה
חסיד עם ראש14.10.20
67
חשוב לדייק הוא חושב שהתורה בכיס שלו כי גדולי ישראל האמיתיים באמת זה בכיס שלהם אז מה אם אבא שלו או דודו היה הרבי הקודם לכן הוא פוסק בנפשות???????????????
יאעטוט12.10.20
66
שהאדמור יסתובב בבית חולים קורונה ונראה אם יגיב כך
בעלז-פשע12.10.20
65
אם כל הכבוד לאדמו"ר שנבחר בשל יחוסו גדולי הדור (כולל הגר"ח קנייבסקי שלא חסר לו ייחוס) הגיעו לדרגתם אך ורק בזכות עבודה קשה
נתי11.10.20
64
הקול השפוי הוא קולו של הרבי מבעלזא שליט"א. וירוס( אין לזה דין מגיפה כידוע) לא יכול לשנות את חיינו.
דבורה11.10.20
מה "כידוע" אנשים שבחיים לא למדו שום מדעים וגם שום תורה מתחילים לזרוק ידיעות מופקרות ותלושות מהמציאות תחת הכותרת "כידוע" תפסיקו לחרתת אותנו ולהרוג אותנו
חרדי גמור12.10.20
63
ככל הנראה יש הרבה חילונים שמגיבים באתר הזה. לא מאמין שיהודים חרדים אחרי חודש תשרי יגיבו כמו שהגיבו פה חלק מהמגיבים. אני מוחה על ביזוי חכמים מכל צד. דרך אגב אני לא יודע איך הראש שלכם עיבד את דברי האדמ"ור אני הבנתי שאמר שיש פנים לכאן ויש פנים לכאן, כל אחד חושב שהוא יודע, ואז אמר שזה לא עסק ככה, רק הוא
דוד כהן11.10.20
תמים!
יהודי11.10.20
הרופשיצר רב זצ"ל שצריכים להיות פיקח מאד כדאי להיות תמים
yehiel shlomo11.10.20
למה פירשת דברי, כתמימות שלילית, אולי כוונתי היתה כתמימות חיובית כדברי ה"רופשיצער רב"? כנראה יש לך גם תמימות יתר.
יהודי12.10.20
62
בכל הנימוקים שהועלו לא שמעתי איך חסידות אחת לוקחת על עצמה את מלוא האחריות לככל תושבי מדינת ישראל (הציונית, כן), איך ניתן לומר לאדם חילוני ״אני מסכן אותך לפי תפיסתך כי האדמור שלי חושב אחרת למרות שעשרות רבנים לא חושבים כך״. ממתי חסידות אחת יכולה להכתיב את הקצב לציבורים שלמים? האם האדמור יהיה מוכן לכך
אהרי11.10.20
61
זה היום שהחלטתי לעשות הכל אבל הכל בלי נדר שלא יהיה נציג של בעלזא בכנסת. הנקמה מהציבור בוא תבוא. דרכינו נפרדות אדם שהחליט להרוג אנשים בגלל גחמה אישית שלו לשמור לעצמו ממלכה ייתקל במלחמה. אוי לנו שאלו המנהיגים של עקבתא דמשיחא. אין תורה אין יראת שמיים הכל עטוף בכאילו. וכל הכוונה לכבוד עצמו הוא דור
חיים11.10.20
גם אני מצטרף, ולא רק נציג של בעלז אלא כל השמונה הלוואי שלא יעברו את אחוז החסימה, כולנו פונים ל-בנט הפעם, כי מלך (האדמור מבעלז) שמחל על כבודו אין כבודו מחול, לא נסלח לנציגי יהדות התורה ולמנהיגם על פגיעה בכבודו של מלך,
מסיבה אחרת 11.10.20
60
!!!
אין שכל אין דאגות11.10.20
59
כמו כן אין כאן שום יישוב למה לא לשים מסיכה, מה אי אפשר כבר להתפלל אם מסכה ?
הרבי לא אמר !11.10.20
58
מה יהיה עם החיים הרוחנים שלכם עם הכול יהיה סגור אני לא יודע מי צודק ומי לא אבל אני יודע שצריך להיות בית הכנסת ובתי חינוך צריך להיות פתוח וסתם כחה קורח זה המשטרה!!!!!!!!!!!!!!!!!!
משה15.10.20
57
מה הקשר בין חיי רוחניות לבין לא לשים מסכות כדי לא להדביק??
ונשמרתם12.10.20
56
במשך יומיים כל גולשי האתר כבר העלו לכאן את תובנתם זה בכה וזה בכה. שאלה פשוטה לי לחונים בשני צידי המתרס, מדוע כשאר מגיע רב או אדמו"ר הסובר ההיפך ממורה דרכך הקדוש והצדיק, הדבר חורה לך והינך מתקומם, מדוע לא מקבלים את השני ואת השונה. האם זה שרב פלוני אמר ההיפך הוא פוגע בך או ברבך? וכי רק לך יש זכות דיבו
הייד פארק12.10.20
55
נשמע כמו חיקוי של המשפט המפורסם של הרב שך:"התורה לא שייכת לר"מים" גם האדמו"ר חושב שהוא מבין יותר מרבני בלז ויתכן שהוא צודק אבל יש גם את גדולי ישראל .... והם הורו אחרת ... אלא שיש גם אדמורים שחושבים שהתורה מונחת בכיסם . ואולי זה גילוי למאמרם ז"ל "ודמי ליה [בעברית:מדומיין] כמאן דמנח בכיסיתיה ...
שלמה12.10.20
'ויהיו מלעיבים במלאכי האלקים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו, עד עלות חמת ה' באפו עד לאין מרפא'
משה12.10.20
54
כל אחד ורבותיו האדמור מבלזא הוא גדול ויש לסמוך שהוא אחראי ובני עדתו יילכו לאור הנחיותיו לא לדבר סרה באף יהודי וברור שלא בגדולים יש לנו מספיק קשיים וצרות בואו נדבר רק טוב אחד על השני תנסו ותראו שזה יעשה לכם רק טוב וייתן לכם שלווה פנימית חורף בריא אחים יקרים
אורי סעדה12.10.20
דבריכם אינם מובנים כלל ועיקר, צריך להיכנע לגדולי הדור
מחילה מכבודכם12.10.20
צודק במאה אחוז, ולכן אוטוטו יהיה שלט אין כניסה לבעלזארס ובהמשך אצל חילונים אין כניסה לחרדים וכו' ואז כשאיכלר יצעק נבודנצר טיטוס...נזכיר לו שלכל אחד יש רב משלו, ואנחנו מקשיבים לרבותינו ושומרים על בריאותנו ונזהרים ממי ששמע לרבותיו לשמור על קדושת הטישים.
צ'למער12.10.20
53
הסיבה שהאדמור מבעלז דיבר כך זה לצורך פנימי. כי חסידי בעלז הותקפו ללא הרף ע"י הכתבים והעסקנים במישרין ובעקיפין והאדמור שתק כדג והחסידים הרגישו מושפלים ומבודדים. כנראה החליט שהוא חייב להחזיר לחסידיו את העוצמה ועמד והכריז לכל העולם "אף רב לא יגיד לי מה לעשות". הוא לא בא לתרץ ולא להסביר את הנהגתו מבחינת
מי שרוצה להבין12.10.20
נכון, אהבתי את הנתוח שלך, כאחד שעוקב אחרי האדמור הזה, אכן הוצאת את זה טוב, אגב אתה בעלזער או אתה חסיד?
כ12.10.20
52
אדמו"ר מבעלזא צודק בכל דבריו, כתוב ונשמרתם מאוד "לנפשותיכם" על הנפש ולא על הגוף דהנפש הוא יותר חשוב מהכל, כל הקהילות החסידות - הגדולים והקטנים (חוץ מגור וקרלין) התפללו בחגים כרגיל בלי מסכה וב"ה לא קרה שום דבר, המציאות הוכיח שהקהילות שלא שמרו כמעט לא היה הדבקות ולהקהילות שכן שמרו היה הרבה יותר הדבקות
משה11.10.20
על איזה מציאות אתה מדבר אתה וכל החסידים שכמותך חיים בעולם וירטואלי מדומיין השכונה עם הכי הרבה מתים ביחס בירושלים היא קרית בעלזא מנותקים נמאסתם תתחילו לקלוט שאתם חלק מחברה תכבדו את זה אנחנו החרדים מ"ונשמרתם" בלי קלישאות לא נסלח לכם לעולם על השואה שהחסידיות האלו המיטו על היהדות החרדית.
א12.10.20
היית רוצה
חחח12.10.20
מממממ מעניין, מאיפה הנתון הזה? אתה יודע כמה חסידי בעלזא נפטרו מהנגיף? אני יודע... אתה מעיף נתונים מבלי לבדוק את אמינותם
משה12.10.20
אחרי שצמצמתם את כל התורה כולה למצוה אחת של ונשמרתם כל הכבוד לכם, אבל אולי כדאי שתחשבו מסלול מחדש ותחברו לליברמן ותרדו לנו מהוריד גם הוא צועק ונשמרתם תעשו קואליציה ויבוא לציון גואל. אנחנו שרדנו את הגרמנים ונשרוד גם אתכם
אחד12.10.20
51
על האדמו"ר אפשר לומר "שרבו מביאו לחיי העולם הבא" כפשוטו.
יענקי11.10.20
חחחחחחחחחחח חזק!
אני12.10.20
50
מנהיג גדול וצדיק... לא חושש להביע את דעתו.
חיים11.10.20
לא שמעתי את דעתו, רק שמעתי שיש רבנים ויש צדדים ויש ויש
בעלזער11.10.20
49
תכלס...זה לא סוד שגם הרב קנייבסקי באותו דעה רק....
שמחה בונים11.10.20
אני ימשיך-רק משמיעים בקול רק מה שהם(הנכדים וכ"ו)רוצים,ומשתיקים מה שהם לא רוצים שישמעו
חסיד11.10.20
48
מעניין אם אותם תגובות נכתבות גם על מובילי המרד האזרחי של העסקים הקטנים או על התקשורת שמגבה את המבלים הרבים בחופי הים
צורי11.10.20
47
אבלזאים אם אנשים לא בסדר
אני10.02.21
46
אני תוהה מה יקרה אם יגלו שמי שנדבק בנגיף יחווה כל חייו איזה פגם או בעיה רפואית שנגרמת מהנגיף מה הוא יענה אז?! הרי עכשיו כולנו כסומים בנושא הקורונה
חולה קורונה12.10.20
45
מי שגר בירושלים ורוממה בפרט יודע שאף אחד אינו שןמר על הכללים!!!וזה טיפשי להאשים את בעלזא בעליה בתחלאה שהרי אין הרבה חסידי בעלזא בבית חולים!!
מרדכי 112.10.20
44
מי אמר שהם רבנים?! רוב האדמורי"ם כיום הם ראשי מפלגות ותו לא! יש מפלגות גדולות ויש קטנות, יש להם גם מועצת מנהלים ששמה מועצת גדולי התורה והחסידות, מתוכם ישנם כאלה שהם תלמידי חכמים, אבל יש שם כאלה שהם עמי הארץ גמורים! החסידים יודעים את האמת ומאמינים שכיון שהם בנשקי"ם אז בודאי יש להם סייעתא דשמיא, גם עש
נחמיה12.10.20
43
אני ה200 יייייש
@@12.10.20
אתה רק 100 אולי אתה מבלזא שכותב את מה שרוצה שיהיה ולא את המציאות
shmoyger13.10.20
42
מגיבים יקרים, בוא נהיה חכמים ולא צודקים. גם אני מלא תמיהה על דרכו המוזרה של האדמו"ר מבעלז, אבל לאחרונה הייתי בסוד עניינים עם יודעי דבר והבנתי שבכל הנושא של הקורונה בארץ יש דברים 'מתחת לשולחן' שאיננו יודעים, ולא סתם לא יצא שום גדול בישראל ואף שום בכיר פוליטי משום מפלגה בממשלה לגנות את האדמו"ר מבעלז,
יהודי אחד12.10.20
דברי כב' אינם מובנים כלל ועיקר
סליחה מכבודו12.10.20
גם אם יגלה מחקר שמסיכות לא עוזרות, הוא לעולם לא יגיד שהם מסוכנות!!! אז למה לתקוע מחטים בעיינים של כולם?!?
בעלזער לשעבר12.10.20
41
אציין שאני לא חסיד בעלזא, ולא חסיד בכלל. אלא ספרדי מישיבה ליטאית. ואני אומר בפה מלא, ברוך ה' שחסידי בעלזא זכו במנהיג חכם וצדיק, מנהיג אחראי, הקול הכי שפוי ששמעתי עד היום. ולכל המגיבים בחוצפה וטיפשות. גורו לכם... אל תדברו סרה במלאך אלוקים.
יוסי11.10.20
נא להביא הוכחות שאתה לא חסיד שלו
יהודי חרד11.10.20
אל תשקר.... ספרדי נורמלי מציית לכללים וךא מחפש תרוצים ויש לו כבוד לרבנים אחרים
יהודי12.10.20
יוסי אתה חמור בטוח. ספרדי ליטאי חסיד מסקנה אתה חמור נוערררררררררררררר
עוף מטומטם12.10.20
40
פלא פלאים....מה פירוש "לרצות את הרשויות"...???? אם רופא אומר לחולה לקחת כדורים מסוימים זה נקרא שהחולה בא לרצות את הרשויות??? אם אני שם מסכה כדי לא להידבק או לא להדביק אני שם כדי לרצות את הרשויות או כדי לשמור על הבריאות?? אם אני מתפלל בחוץ אני מרצה את הרשויות או שומר ונזהר על הבריאות???
קובי11.10.20
שחכתם את כל הרופאים מהארץ ומהעולם שאומרים שאין על מה לסגור את העולם זה לא מעלה ולא מוווווווריד!!!! או סתם מחקתם את גרסתם מן המפה!?!
עדיוט12.10.20
טיפש מטופש זה רק טיפשות ותו לו לא בריאות ולא בטיח
כן כן 12.10.20
39
המלך הקדוש היושב ברוממה אדם חכם ופיקח בחיים לא טעה בהחלטותיו, אולי מישהו יכול להסביר לי למה לא התיישבו כל מועצת גדולי התורה ללבן ולהחליט יחד איך לטפל במשבר? למה רק על גזירות וחוקי גיוס עושים ישיבות מועצת? הוכחה ברורה שרבנים רוצים למצוא חן לרשויות ולא בדיוק מעוניינים בטובת הכלל, ישנם חסידויות שלא מעו
אילת שקד11.10.20
כל המועצת זה פורמשפיל אחד גדול כולם שם עמי ארצות שקיבלו גדוליאקיזם בירושה
ג'פרי 11.10.20
אצל החסידים
דוד12.10.20
המלך הקדוש נאמר על ה' אתם מבינים למה הגר"א התנגד לחסידות משלוש סיבות 1.בגלל שאדמו"ר אחד הוא מלך המשיח השני הוא אלוקים השלישי הוא המלך הקדוש 2.בגלל שממתי שצצה החסידות שכחו את התורה. 3.שכל אדמו"ר משוכנע שהוא "מוישה גרויס" והא ירצח אנשים כפי ראות עיניו
דוד12.10.20
38
מי ריצה לרצות את הרשויות? ר' גרשון? האדמו"ר מקרלין?
חיים11.10.20
עובדה שעכשיו יש דרישה בשם הגריג להגיע להסכמות אם הרשיות בענין פתיחת הלימודים חחחחח
אלי 11.10.20
אני רוצה להגיד משהו גדול מה שקורה בכל התקופה הזה שנעשה הבירור האמיתי לפני ביאת המשיח שהליטאים והחסידים נפרדו לגמרי שהם הליטאים כמעט שלא דורכים בביהכנס של חסידים והאחרון שהיה מתחנף לליטאים אדמור מבעלזא ג"כ ב"ה נפרד לשלום מהליטאים ועכשיו יכול לבוא משיח צדקינו אם חסידים שהם נקיים מהנגיף של הליטאים ומל
משה11.10.20
כן !
דוד11.10.20
איך אמר ר אברהם יהושע בשם ר גרשון שאמר לר משה ברוורמן ישר בתחילת המגיפה כל זמן שהצבא פתוח אנחנו (הישיבות להבדיל) פתוח!!! אבל זה אמר ר גרשון לפני שראה בדף(יתד) מה ר גרשון בעצמו סובר אז בבקשה תברר לפני שאתה מגיש בחוצפה על צדיקי הדור
תמים12.10.20
מעניין שכל זה אמר אברהם יהושע בשמו בלי לשמוע את זה מעצמו וגם ר' גרשון אם יראה מה שהתמים המטומטם כתב גם יגיד שהוא ראה את זה לפני שאמר את זה
shmoyger13.10.20
37
אם היה לבעלזא מערכת רפואה פרטית, היתה דעת האדמו"ר לגיטימית, שיעשה נסיונות על קהילתו והלואי שיצליח. אבל אי אפשר לנהל מערכת בריאות ציבורית בה כל אחד יעשה כדעתו ויכפה על אחרים את תוצאותיה. שיתכבד האדמו"ר וישב עם גדולי הרבנים וראשי מערכת הבריאות וישכנע אותם בדבריו, ואם לא מצליח שיקבל הכרעתם.
בן אהרן11.10.20
36
שיש עוד קצת שפויים תגיד שאין כלום אל תפחד שהרי אתה יודע שאין כלום אין כאן דרכי שלום
אשרנו11.10.20
35
באיה זכות הוא מחליט להדביק את החסידים שידביקו את כול הסביבה האם התורה מונחות בכיסו או בכיסם של אבותיו הקדושים שכבר טעו אולי הוא הויזניצר והגרר יעצרו את המגיפה עי פירסום חובת מסיכה כול הזמן כמו גרטל בתפילה
ינקי11.10.20
מי החליט שזה מדבק? הרופאים? אני מכיר לפחות 4 סיפורים שנדבקו משום דבר... כי לא היו עם אף אחד מפורים.... ואני מכיר גם הפוך...
Danny11.10.20
מלא חברים שלי הי"ד נהרגו מהפושעים שהפיצו באמצעות פיהם ואפם את הנשק הביולוגי covid19
ג'פרי 11.10.20
אולי תתחיל לקבל קהל לייעוץ רפואי, נראה לי שמתאים לך.
יהודי11.10.20
Danny היקר. כב' לא מהווה סמכות בענינים כאלו, יש מומחים ואח"כ צריכם להתייעץ עם גדולי תלמידי חכמים כדי להגיע למסקנות מעשיות
סליחה מכבודו11.10.20
ואם אלו המקרים שראית, על כן זה מתיר לזלזל בחיי אחרים? הכל או לא כלום? חובת הזהירות היא עלינו, גם אם התוצאות הינן כמובן רק בידי שמים!!!! לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה!
Shanny11.10.20
34
פלא בעיני איך היד שלכם לא מתייבש כשאתם כותבים נגד קדוש ישראל שכבר יושב 55 שנים כמנהיג ודן דיני נפשות כל יום ויום וכל עיוור רואה את הס"ד וזכות אבותיו שעומדים לו לאורך כל הדרך
מקווה איד11.10.20
הוא אף פעם לא דן דיני נפשות וגם לא דין תורה רגיל. נא להיכנס לפרופורציות
בעלזער11.10.20
כל יום עונה על שאלות אם לשמוע לדעת רופאים בענייני ניתוחים או לא .וסומכים על דבריו ובעניין קורונה הוא לא יודע רק צריך לשמוע הדעת תורה של הפוחזיר וריקים שיושבים ומלכלכים על כל גדו"י
מקווה איד11.10.20
33
אשרי הדור שהאדמור מבעלז איתנו. סוף סוף קול של שפיות בתוך כל הקלחת הזאת הלוואי ששאר הרבנים שחושבים שהתורה אצלם בכיס יתעשתו
חיים11.10.20
היה ביה"כ אחד עם שני גבאים שרבו ביניהם אצל מי מונח הלוח בכיס. ולכן בר"ח, אחד הגבאים רץ והכריז לאחר קדיש קודם שמו"ע "יעלה ויבא" להוכיח שהלוח אצלו בא השני וצעק לא יעלה ולא יבוא, בשביל להראות שהשני טועה............. אם יש קורונה אז מה קשור המריבה אצל מי התורה נמצאת בכיס, העיקר לעשות הפוך מהציונים!!!!!!
ליטאי עם ראש11.10.20
32
אתם לא נורמלים תזהרו על מי אתם מדברים ככה . תגידו לא מבינים מה אמר אבל בין זה לבין להשמיץ צדיק .... אתם צריכים ממש לפחד
שרה11.10.20
31
איפה אייכלר ????? היכן אייכלר ,מי שמע ... מי ראה .... אייכלר אייכה ?????? האם הוא מתחבא במערה או בקפסולה... שיסביר את דברי הרבעעע שלו
איפה11.10.20
30
למה להתנהג לפי הכללים, זה בשביל לרצות את הרשויות ?
שמואל11.10.20
29
אדמו"רים מתערבים בדעת תורה ובמקום לקבל על עצמם את מצות ונשמרתם מוצאים תירוצים וסיבות למה לזלזל בהנחיות שבסך הכל נועדו לשמור על חיי כולנו. מה קשור המדינה? מה קשור הרשויות? עצוב לראות אדמו"ר בסדר גודל שלו מדבר שטויות שכאלה. כחולה מאומת יכול לומר לו שהמחלה לא פשוטה בכלל והסבל לא קל
יעקב 11.10.20
אנו לא עושים ושומרים בגלל משרד הבריאות ולא בגלל החוק אך ורק כי רוב הרופאים אומרים שצריך לחבוש מסכה ולשמור מרחק לכן כך צריך לעשות כמו שאומרים הרופאים וכך נפסק בשולחן ערוך שצריך לשמוע לדברי הרופאים נקודה ולפי רוב הרופאים כך חיבים לעשות ולא שום אדמור או רב בעולם יכול להגיד ההפך כך קיבלנו מכאן שניתנה ר
בעילום שם11.10.20
עיין סימן תריח 'אם הרופא אומר שאינו יודע מה זה המחלה אין שומעים לו'
.11.10.20
ובמשנה ברורה ס"ג סק"י: אבל אם ה(רופא ה)מופלג אומר א"צ ושנים שאין מופלגים אומרים צריך הולכין אחר רוב מנין ומאכילים אותו
shmoyger13.10.20
אם יודעים מה זה המחלה אום יודעים גם שזה הורג לפי דבריך חייבים לשמוע לדברי הרופאים הדרא קושיא לדוכתא תיובתא אדמו"ר מבלזא תיובתא
shmoyger13.10.20
המשך סעיף ט': וְאִם הַרופא אוֹמֵר אֵינִי יוֹדֵעַ אוֹ שֶׁהַחוֹלֶה אוֹמֵר אֵינִי צָרִיךְ וְרוֹפֵא אֶחָד אוֹמֵר צָרִיךְ – מַאֲכִילִין אוֹתוֹ, וְאֵין מַשְׁגִּיחִין בְּדִבְרֵי רוֹפֵא זֶה שֶׁאוֹמֵר אֵינוֹ צָרִיךְ, כֵּיוָן שֶׁאֵינוֹ מַכִּיר אֶת הַחֹלִי: בשולחן ערוך הרב
shmoyger13.10.20
סליחה על ההתקפה אבל אתה מגלה פנים שלא כהלכה ומתברר שאתה פשוט לא יודע לקרוא נכון ואולי אתה כמו אתה שחושבים כאילו שהתורה בכיס שלהם וסעיף שו"ע פשוט לא יודעים ללמוד ואני יביא לך טקסט של סעיף ז': אִם הַחוֹלֶה אוֹמֵר שֶׁאֵינוֹ צָרִיךְ וְהָרוֹפֵא אוֹמֵר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ אִם הוּא צָרִיךְ לֶאֱכֹל, שֶׁאֶפְ
shmoyger13.10.20
סבל הרוחני היא יותר מהגשמי והפיזי
kuki11.10.20
28
אבוי לו לציבור שכל יהדותו מתבטאת בתפילה דוקא בבית כנסת ובלימוד תורה בבית מדרש .ואחרת יצא היהודי מכלל ציבור שומר מצוות. תפילה יכולה להתקיים גם בבית ביחידות או במנין מחוץ לבית -הכנסת. לימוד תורה יכולה להתקיים גם לבד או באמצעים טכנולוגים .
משה11.10.20
אבוי לו לעם ישראל שיום אחד שמשה רבינו (הגננת) לא בא בזמן, הם חטאו בעגל הזהב, אבו לו לדור המדבר שקיבל את התורה, ונפלו לבנות מדין כל כך מהר, אבו לו למלכי ישראל שנפלו לחטא ע"ז, תמשיך עם אבוי הצבוע שלך, ותראה לי את ההסטוריה של הגלישה שלך, מאז שנחשפת לאינטרנט ועד היום, ונראה את האמת אבוי למי...
ג11.10.20
כלומר לדעת אנשי בלז הם הערב רב, שקלקלו את ישראל בעגל, טוב לדעת...
לוי11.10.20
27
אולי לנו מיום הדין אוי לנו מין התוכחה אין להקשיב ולא לקרא דיברי לשון הרע ולא לדבר על ציבור זה או אחר בדברי גנות ולא בנימוס צריך לאחד את העם היהודי ולא לפלג כולם חכמים כולם נבונים כולם צדיקים גמורים.
שרה11.10.20
26
גם אם זכותם של הבעלזערים לנהוג כהבנתם [בתנאי שלא מחוררים חור בספינה של כולנו] בכל מקרה אל תעמיסו את עצמכם על מחלקות בבתי חולים שלא עומדות בעומס [תבדקו: המוני חולים מאושפזים הם בעלזערים!] לכך בוודאי אין כל הצדקה!!! אז מעכשיו תחפשו טיפול רפואי בגרויסע-שטוב, והנשמת חמצן ממכשיר הסודה שבקאווע-שטיבל, בהצל
מוזס11.10.20
תוכל להביא לי רשימה של המוני החולים, כי למיטב ידיעתי יש חולה אחד שמאושפז בבית חולים, לרפו"ש. מה כן שיש המוני!!! בעלזערים שמתנדבים במחלקות הקורונה גם בשערי צדק וגם בהדסה.
דובר אמת12.10.20
25
הסיבה היחידה למלחמת העולם ה2.היא שכולם זלזלו וטענו שהכל נאומי סרק רעש וצלצולים.עד שפתאום..אופס.אנגליה חשבו שאפשר לעשות איתו שלום.ורוסיה חשבו שיש לו מספיק צרות על הראש ולא יתעסק איתם.וארהב אמרו "שיסתדרו" ורבנים אמרו "יהיה בסדר"
צא ולמד11.10.20
24
המשנה באבות למדה אותנו בכיס של מי התורה נמאת דרך 48 קניניה לא כל אדמור יתערב כאילו התורה בכיס שלו אנחנו יודעים בכיסי מי היא מונחת נו צנזרו
שלמה11.10.20
ולא כל יענקוש יחליט מה טוב
שריבר11.10.20
23
פשוט עצוב. אין מילים הוא מדבר על כול מיני רבנים שאומרים דברים. ומה איתו? מה כבר היה קורה אים לפחות היו מראים ששומרים בדברים שלא מפריעים . כמו למשל מסכות?למה החילול השם הזה?
אבי11.10.20
22
האדמור מבעלזא צדיק יסוד עולם ורואה "מעבר" למה שאנו רואים
מאיר כרמל11.10.20
וכי כולם חייבים לחשוב כמוך?
מחילה מכבודו11.10.20
תן דוגמה.
יהודי11.10.20
גם גמזו וביבי צדיקים יסודי עולם
איציק12.10.20
21
לא מאמין למשמע אוזניי מה הפשט???????
יוסף11.10.20
20
ממש עצוב המצב של היהדות החרדית. ר' חיים מובל כשהוא חולה בנגיף אל "הקבלת פני רבו" וקורס בבת אחת - ופתאום מסיטים את המצלמה ומדווחים שהוא "מרגיש טוב". אין אף מנהיג בעל כוח שיוצא נגד ההדבקה ההמונית שמתרחשת במחנה ונגד החילול ה' העצום. הציבור החרדי בשפל של כל הזמנים וזה עולה בחיי אדם. פשוט מזעזע.
יוני11.10.20
19
קול שפוי בתוך פסטיבל האימים של קורונה
Danny11.10.20
18
פשיטת רגל רשמית של בעלזא: אנשי החברה קדישא שמטפלים בהלוויות נפטרי ה'קורונה' טוענים כי כמות הנפטרים לא נראתה מזה כמאה שנה. "דבר כזה - לא היה", הם אומרים ומספרים כי 250 חולים נפטרו רק מראש השנה כמה אחריות יש לרעבע על זה??!!!
ללא שם11.10.20
תביא 250 שמות שטויות
לולו11.10.20
תביא שמות של אנשים שנפגעו נפשית, ושל רבנים שחושבים שהתורה בכיס שלהם
בעלזער11.10.20
הכן צודק. ב 100 אחוז האחרון
בני11.10.20
אני ממש לא בעלזער... אבל בינתיים מי שפושט רגל אלו הפולטיקאים שלא יודעים איך לנהל את המשבר הזה.
עופר11.10.20
אכן הפוליטיקאים עלובים ואז מה אם הם טועים איך זה בדיוק מתיר לנו לזלזל בקדושת החיים???
שם11.10.20
17
יש שמצדיקים בטענה שהחשש רחוק, הבעיה שזה נכון ביחס לפרט, אך ביחס לכלל בתי החולים יקרסו בסוף, כל מי שיודע בדיני פיקוח נפש של רבים נוהגים לחשוש מעיקר הדין גם לדברים כאלו.
הרבי לא אמר !11.10.20
16
מרן הגר"ג אדלשטיין שלומד כבר 90 שנה ומלמד כ70 שנה התורה כביכול לא בכיס שלו. וכן מרן הגר"ד לנדו שלכו"ע גם לדעת מתנגדיו התורה כולה באמת בכיס שלו. עליהם אומר האדמו"ר הרי"ד מבעלז שלא ידברו בשם התורה. אבל האדמו"ר מבעלז שכידוע לומד תורה "בצנעה" הוא יכול לדבר בשם התורה. כפי שזוכרים אנו מפעם את גדלותו יותר
מכאל רבי11.10.20
15
אני מצטט מהכתבה הרבי - "כי יש פנים לכאן ולכאן. יש החושבים שצריך לרצות את דרישות הרשויות". אם היה לו כבוד לרוב הרבנים - הוא היה אומר - יש החושבים שראוי להיזהר. אני מקווה שיש טעות בכתבה.
הרבי לא אמר !11.10.20
הוא אומר את האמת ללא מכסת מילים ומשחקי מילים
חסיד 11.10.20
14
אולי זאת מחלת הנפש ההיא שלו שהתפרצה? ה"סוד" הרי ידוע.
דינה11.10.20
תיזהרי מהפה שלך
לולו11.10.20
חוצפה שאין כדוגמתה-אני מוחה, היזהר בכבוד חכמים,
יוני 11.10.20
תשמור על הפה שלך פן תכווה ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר איפה האמונת צדיקים למי אתה מאמין לביבי? לגמזו? לרופאים? או לפולטיקאים? תתבייש לך רק תזכור שאתה צריך לבוא לבקש סליחה מהאדמו"ר לפני ה120 שלך אחרת.........
חסיד בעלזא גאה11.10.20
לא מקנאה בסוף שלך...
וואי וואי11.10.20
זה לא מכובד לזלזל לא שאני חושב שהוא ת"ח גדול ואפי' לא קטן אבל עדיין הוא מנהיג של ציבור חשוב בעם ישראל
דוד12.10.20
אל תעירו ואל תעוררו
אהרן מרדכי11.10.20
עליך נאמר: "כן יאבדו כל אויבך ה'..." ועל חסידי בעלזא נאמר: "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו..."
מוחה11.10.20
13
מה קרה לכל הפלפולים של דמן/הרב פנחס פרידמן? איך נפלה הפרשנות והפשטים? מסתבר שהרבי מבעלזא מכחיש קורונה סטנדרטי
אהרן מרדכי11.10.20
הוא לא הכחיש הוא אמר ברור שאנחנו בזמן קשה והוא יודע סדרי עדפיות יותר מגמזו וביבי הוא מכיר את שני צדדי המטבע ויודע מה עדיף
חסיד בעלזא גאה11.10.20
יכול להיות שהוא יודע סדרי העדיפויות יותר מגמזו אבל בשביל לקחת על הגב את כל ההרוגים צריך להיות גדול מאד בתורה ועד כמה שידוע לי הוא לא ממש עונה על ההגדרה כמו"כ לא ידוע לי שהוא רופא אז איך הוא פוסק בנפשות??????????????????
איציק12.10.20
אכן על כך תפארתנו
חסיד גאה11.10.20
12
סוחב על הגב שלו מאות הרוגים!
ינון11.10.20
אתה מתכוון לומר שהוא גיבור?
מאות הרוגים?11.10.20
גיבור הנכבש על ידי יצרו
ג'פרי 11.10.20
11
לא קוראים לזה שיקול דעת קוראים לזה עיוורון
חח11.10.20
אני רואה שאתה יותר חכם מהרב מבעלזא...כנראה שיש לך רוח הקודש יותר ממנו.
ח.ל11.10.20
יכול להיות
7612.10.20
ואתה זה שרואה את המציאות, יש לך דעת תורה, למה כי אתה מה זה ת"ח, עם 40 שנות ותק.... באמת חבל שאתה לא אדמור, בטח היו לך מלא חסידים.... טיפש.
תזהר11.10.20
10
מטורף
שיר11.10.20
9
אמנם יש לו לבעלזער בניינים מרשימים והמון חסידים אבל בין אם יאהב את הדבר או לא התורה אכן נמסרה לחכמים ולא לאדמו״רים או באבות מקובלים עמוסי ממון וכדומה.
פנחס11.10.20
?
מאן יימר?11.10.20
8
ולהטביע את כולם . כי הפטיש והמסור בכיס שלי ובא לי לעשות חור. אז זה החדר הפרטי שלי בספינה וכולכם תעופו מהחדר הזה כי הוא שלי ואל תפריעו לי לקדוח כמה חורים שבא לי לעשות.
דוד11.10.20
אם אתה מרגיש בתוך ספינה טובעת, זכותך. יש טיפול נגד חרדות, וזה מוכח כיעיל מאד.
לא בעלזער11.10.20
7
האדמור לא רואה מה שקורה מסביבו. המשמשים שלוחשים לו באוזן הם ה"רופאים" והם המספרים לו סיפורי כזב. בני ישראל הקדושים תתעוררו כבר. עת צרה לישראל ואתם טומנים הראש בחול. ממש כמו בשמן השואה האיומה
יוסי11.10.20
שוטה, כולם יודעים שהמצב לא פשוט, השאלה היא מה עושים? לפי העמירצים של בני ברק, צריך לרקוד לפי חוקי והחלטות קצין המשטרה, ולסגור את המוסדות והבתי מדרשים לפי המצב רוח של המשטרה, גם אם זה יהיה למשך חצי שנה, שלא יהיה תורה בכלל ישראל, ולפי בעלזא, צריך להשמר רק במסגרת היהדות, ולא לבטל לחלוטין את היהדות,
עיין מוח..11.10.20
בשביל זהה יש לנו את ר' חיים ואת ר' גרשון ואת ר' דוב לנדוי שליט"א ולא אדמורי"ם למיניהם
איציק12.10.20
למי את קורא עמירצים?
מחילה מכבודו11.10.20
למה דעה נגדית היא כבר לא דעת תורה?
יהודי11.10.20
תגיד לי אתה, זה דעת תורה שבחורים יסתגרו וישבו בבית וירכשו אייפונים וירדו מהדרך, וככה למשך כל החורף??? זה דעת תורה? רבי חיים עצמו אוחז כמו הרבי מבעלזא ואף יותר ממנו, פשוט אנשי יתד ועסקני רגל, משתיקים את דעתו
כ11.10.20
6
אשרינו שיש לנו רבי כזה
חסיד בעלזא גאה11.10.20
5
ציטוט מהמכתב ה״נעלם״ מהרב מבילגוריי זצ״ל (אביו של האדמו״ר מבעלזא שליט״א) בעת יציאת אחיו מהונגריה. איך זה נגמר בסוף כולם יודעים... ״ויודע אני שזה זמן כביר הוא משתוקק מאוד לא"י וכל אדיר חפצו ונפשו הטהורה שוקקה לעלות לעיר ה' שמה לעורר רחמים ורצון על הכלל כלו שלא יוסיף לדאבה עוד ויהיה המחנה הנשאר לפלי
לאחר העיון11.10.20
כופר תביא גם ציטוט מהגמרא על כל מיני מצוות, שהגמרא מבטיחה שמי שעושה זה לא ינזק, או מי שיתן מעשר לצדקה יתעשר, ואלוקים אומר שיכולים לבדוק אותו בזה, איפה כל העשירים שכל כלל ישראל היו אמורים להיות?
א11.10.20
טיפש,אל תדמה בורא עולם לבשר ודם !
אברהם11.10.20
צודק
בעלזער11.10.20
אתה פשוט כופר.
משה11.10.20
אני לא רוצה להיכנס לעצם הענין עם הרב מבולגרייא זצ"ל, אך אתה קורא "כופר" למי שמפקפק בהבטחת רב בישראל, ואתה מנסה להכחיש אותו בזה שאתה מכניס פקפוק בדברי חז"ל, אשר בזה יש באמת חשש כפירה. ולעצם הענין, על הבטחת חז"ל שאיזה מעשה יגרום לו לזכות לאיזה שכר כבר פירשו כל המפרשים שיש גם הבטחות נגדיות על מעשים שג
חסיד שפוי11.10.20
לחסיד שפוי "ישמעו אזניך מה שפיך מדבר" אתה אומר שעל דברי הגמרא, עשר בשביל שתתעשר, יש הרבה תירוצים וחילוקים, אותו דבר אני אומר, על דברי הרבי מבעלזא בשואה ליהודי הונגריה שיש הרבה תירוצים, הבנת? מה שעשיתי זה היה לתרץ לכופר על ידי חז"ל, כמו שבחז"ל יש תירוץ, אותו דבר גם לדברי הרבי מבעלזא יש תירוץ, אני
כ11.10.20
באיזו זכות אתה משתמש בביטוי כופר??? בנוסף אין שום קשר, שם בהונגריה (לפי הנטען) זה גרם בפועל שיהודים לא נמלטו ולא ניצלו
מחילה מכבודו11.10.20
אחד כופר במכתב של.... אחד כופר בגמרא. האם שניהם אותו דבר?
יהודי11.10.20
אין לזה קשר
בעלזער11.10.20
אני אגיד לך מה קרה בסוף: תושבי בודפשט רובם הגדול ניצל.
יוסף11.10.20
ממי אתה מנסה לעשות צחוק? בודפשט היא עיר במדינת הונגריה... וההבטחה לתושבי ״מדינה זו״ פשוט לא התקיימה והסוף ידוע. למה אתה חושב שרבי אמור לדעת הכל? ואם הוא לא יודע זה מוריד מצדקותו? אם אתה צריך להגן עליו בפלפולי הבל, הדבר אומר דרשני....
לאחר העיון11.10.20
4
אפשר לומר שאנחנו מיואשים לגמרי הגיע הזמן לקרא להם חסידות ״בעלזא רוצחים״
ישראל א11.10.20
3
הרב התמנה לאדמור כאשר היה ינוקא. עברו שנים רבות מאז ומסתבר שהרב נישאר ינוקא. סכנת נפשות מעל הכל. היה צריך לשאול את קודמו
יששכר דב11.10.20
אולי באמת תלך לשאול את קודמו?
שר שלום11.10.20
הזהר בגחלתן
פלוני11.10.20
כמדומני שהזהר בגחלתן נאמר על תלמידי חכמים
דוד12.10.20
2
חייבים לשמוע לרופאים נקודה. חמירתה סכנתא מאיסורא. חל גם על בעלז בעיקר . במגפה שיש בזה דין שלך רציחה.
יוסי11.10.20
מאן יימר? אתה מאלו הסבורים "שהתורה נמצאת בכיס שלהם"
יהודי פשוט11.10.20
1
לשים מסכה זה ביטול תורה????? למה הרבה מבעלז נגד מסכות? יכול לשמור על עוד כמה בחיים...
מסכה11.10.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 14:22

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 13:55

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 11:37

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 11:03

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 09:57
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 09:55

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 09:54

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

שירה חדשה שבחו

האדמו"ר הצעיר חילק 'ביזת הים' מצה לחסידים | צפו

חיים רוזנבוים | 01.05.24

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

פסח כהלכתו

ימי חג הפסח בקהילה החסידית בלב תל אביב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

נועדו יחדיו | תיעוד

פגישה ביחידות: מה ביקש הרבי מויז'ניץ מהרבי מבאיאן?

חיים רוזנבוים | 01.05.24