כיכר השבת

"קיימו את המוטל עליהם"

הגר"נ נוסבוים פוסק: "צד סאדיגורה ירושלים - ציית דינא"

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי בניגוד למידע המטעה מפי גורמים המקורבים לבד"צ ב"ב, צד סאדיגורה ירושלים הגיבו לפני מועד האולטימטום בן 48 השעות - עם פסיקה מבית הדין נתיבות חיים (חסידים)

40
כיכר השבת | ט"ו בטבת | 30.12.20
הגר"נ נוסבוים פוסק: "צד סאדיגורה ירושלים - ציית דינא"
(צילום: שלומי טריכטר)

בית הדין נתיבות חיים, בראשות הגאון רבי נפתלי נוסבוים, מאשר כי בעקבות חתימת שטר הבוררות ופנייה של הרבנית מסאדיגורה, בנה הבכור האדמו"ר בירושלים, וכמה מחסידיו והנהלת המוסדות אל בית הדין דרכי תורה של הגאון רבי אשר וייס, הם קיימו את הוראת בית הדין, והינם ציית דינא.

בכירים מחצר סאדיגורה ירושלים, הציגו צילומים המוכיחים כי כל הנתבעים קיבלו את פניית בד"צ בני ברק עם אולטימטום להשיב תוך 48 שעות, רק בשעת לילה מאוחרת, ביום ראשון בשעה 22:50 בערב - וכי הם הגיבו אמש, לפני תום המועד הנקוב על ידי בית הדין. זאת, בניגוד למידע שהגיע לכיכר השבת מפי גורמים המקורבים לבית הדין בני ברק, כי בשעת פרסום הכתבה ביום שלישי בצהריים חלפו כבר 48 שעות.

הטוען הרבני הרב משה ליפל, הגיב בערב לבית הדין בבני ברק, במכתב מנומק: "בשם מרשיי, הרבנית שרה פרידמאן א"ח לכבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל, כבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים, הרב יוסף לוסטיג, הרב שלמה יעקובוביץ, הרב שמחה מרגליות, הנני להשיב על מכתב בית הדין וכדלקמן".

במכתבו הוא כותב כי בית הדין של הגר"נ קרליץ הפנה את התובעים, הועד העליון של חסידות סאדיגורה, אל בית הדין נתיבות חיים, ושם הגיבו באמצעות הטוען הרבני המייצג אותם.

"בית הדין נתיבות חיים בהחלטתו (ע"י הגר"נ נוסבוים שליט"א) מיום ה' טבת תשפ"א כתב בסעי' ב' ... "נראית לביה"ד טענת הרב מרגלית בדבר איחוד כל הנושאים הנובעים ומסתעפים מצוואת האדמו"ר זצוק"ל למקום דיון אחד". בהמשך בסעיף ג' לפיכך, על הנתבעים לחתום על שטר בוררות בבית דין בו ברצונם להתדיין בתביעת התובעים. או לחילופין ככל שרצונם להתדיין בהרכב של זבל"א, למנות נברר מטעמם".

לכן כותב הטוען הרבני כי "משמעות הדברים, כי בית דין נתיבות חיים, אליו הופנו התובעים ע"י ביה"ד, החליט לאחר דיון בטענות הצדדים כי ככל והנתבעים יחתמו שטר בוררות לבית דין, הרי שיש לברר העניין בבית דין זה, כך אכן פעלו מרשיי וחתמו על שטר בוררות לבית דין דרכי תורה בראשות הגאב"ד הגר"א וייס שליט"א. והצדדים אף נקראו לדיון ביום חמישי הקרוב".

הוא מצטט את החלטת בית הדין נתיבות חיים בראשות הגר"נ נוסבוים, שפסק אתמול כך: "הננו לאשר כי ע"י חתימה על שטר בוררות בבית דין "דרכי תורה" וקבלת סמכותו, קיימו הנתבעים את המוטל עליהם ע"פ החלטת בית הדין דנן מיום ה' טבת תשפ"א, ומעתה על הצדדים לפנות לבית הדין הנ"ל בכל נושא, כולל נושאים מקדמיים".

"ברור א"כ, שמי שפועל לפי החלטת בית הדין א"א בשופו"א שיקרא לא ציית דינא, ובוודאי שאין לאפשר פניה לכמ"ש. בית הדין מתבקש לחייב את התובעים להופיע לדיון בביה"ד דרכי תורה בזמן שנקבע".

לאור הצגת עובדות אלו, המוכיחות כי הטוען הרבני המייצג את סאדיגורה ירושלים הגיב לפני תום 48 השעות שהציב בית הדין, העובדה שקיבלו את אישור בית דינו של הגר"נ נוסבוים, החתימה על בוררות בבית דינו של הגר"א וייס וקבלת הזימון לדיון בבית דינו של הגר"א וייס, מתברר כי המידע שהתקבל בכיכר השבת על ידי הגורמים הקשורים לבית הדין בני ברק ולפיו לא התקבלה תגובה ועל כן ראשי ועד חסידי סדיגורא לפנות לערכאות תוך קביעה כי האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים סירב לדין תורה - לא היה מדויק.

עם זאת, גורמים המעורים בנושא וקשורים לבית הדין בבני ברק אומרים כי בתגובתם, לא התייחסו אנשי סאדיגורה ירושלים לדרישת בית הדין למנות זבל"א ונברר, אלא מינוי דיין ולכן לא קיימו את הוראת הדיינים, הגאונים הרב יהודה סילמן, הרב שריאל רוזנברג, והרב יעקב פרבשטיין.

בחסידות סאדיגורה בירושלים אומרים היום כי הם פועלים בהתאם להוראות הרבנים, ומצפים כי התובעים, צד סאדיגורה בני ברק, יתייצבו לדיון שזומן על ידי בית הדין דרכי תורה ליום חמישי הקרוב.

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
אבל בתור כזה שמכיר את הילדים של מרגליות האמת שמדובר בילדים מאד לא מחונכים שנטפלים לילדים אחרים שיותר קטנים מהם בהפרש רב. אם כך הילדים אני יכול רק לתאר לעצמי מי האבא והרבי.....
מבלי להכיר את הצדדים10.01.21
22
בית משפט יחליט. לצערנו אחרת זה לא יגמר לעולם.
מני30.12.20
21
יאאאלה תמנו כבר זבלא וזהו
נחמנית30.12.20

הצגת כל התגובות

20
למה כל הזמן יש מריבות בתוך החצרות האלה ?!?!! מה זה קרבות ירושה של מלכים בימי הביינים עוברת ככה. ולמה בן של אדמור הופך לאדמור???
חילוני30.12.20
האדמור שלי אביו לא אדמור אבל חתן לאדמור לחסידות גדולה ולאחר פטירתו קמו אנשים אמיצים ובחרו בו כי הבינו מה מתאים להם ושמו פס על השיטה. שימו לב שהבעש״ט לא תכנן להקים שולשלות אצולה עם דם ״ כחול״ להיפך הוא שאף שלא יהיה דיסטנס ומרחק בין גדולי העם לפשוטי העם, ״ היכל הברכה״ מקאמרנא מספר בהקדמה לספרו שפגש לב
ארי01.01.21
הרבי הריי" אכן הועיד את חתנו הגדול, הרש"ג להיות ממלא מקומו, בדיוק כמו שכתבת. מה שכתבת בהמשך, ש"בסוף גם הוא הבין.." הם דברי הבל. מתי הבין? לאחר שנפטר? הרמ"מ התמנה להיות האדמו"ר, בגלל שהצעירים נהו אחריו, והכוח הוא כידוע אצל צעירים.
חצי אמת07.01.21
19
לעריצות של בי"ד סילמן. הבג"צ החרדי שעובר על כל פסק דין בדרך לשליטתו המוחלטת בציבור החרדי
דיייייייייייייי30.12.20
18
חצר הרבי מירושלים עדייה לגדולות. אין ספק כי זה יהיה לנחת רוחו של הרבי זי"ע במרומים.
זושא לייפער30.12.20
צוואה צריך לקיים! אם יש לך ספקות לך תברר ואחר כך כשאתה 100% שהצוואה מזוייפת(משהו שעד הרגע אין עובדה כזאת) תעשה ההפך אבל לא לקיים הצוואה מתחילה בריש גלי- חוצפה ישגה!!!!!!!
נפלת על הראש31.12.20
איך יהיה לו נחת ממשהו שהוא דרש בכל תוקף שלא יהיה?
יעל05.01.21
17
משי הצהיר ברורות כי בדעתו להתיש את אחיו הצעיר ואת כל החסידים בדיונים אינסופיים בבתי דין הרווח שלו הוא ברור: כל חודש זה כסף של שכירות שנכנס לכיסו. שומו שמים!
משיגינער31.12.20
16
פאר וואס ''אללע'' גדולי ישראל שווייגען? הסתרת פנים? עס קען אויסברכען א געוואלדיגע חילול השם אויף דורות. יעצט איז די צייט פון ''וַיַּהַס כָּלֵב אֶת הָעָם''!!
אחד מן החבורה30.12.20
15
כמה חילול ה ? הכל בשביל כסף? כמה האבא מתהפך בקיברו כל כך עצוב. מוכיח שוב שמוסד האדמורות עבר מן העולם. לא ברור איך האדונים הנכבדים ישמשו כשליחי ציבור אחרי ארוע כזה. הלואי ויחזרו בהם ותשרור אחווה ורעות במשפחה שנראה שהתפרקה.
אוי כמה חילול ה30.12.20
14
מי שיודע כיצד מנהל היום זבל"א כשהנבררים מכל צד הם שכירי חרב שלו מבין שזה יותר קרקס מבית דין.... כבר צעק על זה מרה הגאון רבי מנשה קליין זצ"ל. נתבע שמוכן להתדיין אצל הגר"א ווייס שליט"א אינו סרבן כלל וכלל.
נפגע זבלא30.12.20
כל בית דין עדיף עשרות מונים על זבל"א שהדיינים שמשלמים להם מוטים לגמרי. ומה לא עושים בשביל פרנסה.
צדק צדק תרדוף31.12.20
13
ועל זה נאמר: בהצלחה לכל הצדדים
אני30.12.20
ע"ז נאמר אבי נישט ביי אידן
פאפא חסיד31.12.20
12
היום הזה נהייתי חסיד של האדמור מירושלים. עובר השמצות סתם.תחזקנה ידיו !
חיים30.12.20
איזה השמצה לא נכונה נאמר עליו?
חיים05.01.21
לפני שאתה נהיה חסיד לרבי תבדוק אותו טוב טוב- אם משמיצים את ביב בכל המדינה אני אאפוך להיות לו לחסיד?לא! האח מירושלים עסקן היה תמיד ומי שיש קצת שכל בקודקודו מבין שמלהיות עסקן ועד להיות אדמור הדרך מאד ארוכה!!!!!!!!!!
לחיים31.12.20
הולך רכיל!!
אלי03.01.21
11
אם בארזים???? נפלה שלהבת מה יאמרו עזובי הקיר????? הבעיה היום שרבים מהארזים הם מזויפים!!!!
שלמה30.12.20
10
מה ציית דינא? האבא, המוריש החוקי, קבע ברור כי אסור לבן מש"י להיות רבי וכל המוסדות בירושלים - שייכים לבן הצעיר כבר זמן רב שהמשי הזה יושב במוסדות לא לו, והוא עוד "ציית דינא"? משהו קרה לכם?
משיגורה30.12.20
אבא - אדמו"ר לא יכול למנות בן! זה רק החסידים בוחרים. נקודה.
דוד31.12.20
החסידים אכן בחרו: 99 אחוז נמצאים אצל הצעיר בחורי שערי תורה אצל משי
משי31.12.20
אם זה כל כך פשוט, אז הג"ר אשר וייס שליט"א בודאי יפסוק כך, א"כ מה הבעיה?????
מחילה מכבודו30.12.20
9
יודעי דבר אומרים שיש קשר אדוק בין מה שקורה בבית דינו של הגאון רבינו נסים קרליץ (שהשבט הלוי התפוצץ מכעס ביום שבית דין זה הוקם) ובין צוואתו הכל כך לא הגיונית של כ"ק האדמו"ר מסדיגורה זצ"ל. שכן האדמו"ר היה חכם, וגם אדם מוסרי בעל מידות שהיה נוהג בכבוד לזולת ובפרט למשפחתו, אשתו ילדיו וכו'. אז קבור כאן משה
ללא שם31.12.20
אם טענות של בלה בלה בלה אי אפשר להתווכח, זה רק משכנע ללכלך על הצד השני בלי הבנה.
אלתר05.01.21
8
אני מוכן להתערב על כל סכום שלבסוף העיניין ידון בבית המישפט, כי לפי הנסיון תמיד הצד המפסיד יעשה כך. אצל גור תמיד פונים לבית המשפט,כך עשו גם בפונוביץ. אז לשם מה כל בתי הדין האלו אם פסיקתם לא מתקבלת.
גגג30.12.20
פוניבז' זוהי לא דוגמא, ראשית הועלתה טענה שהבי"ד פסק גם בתחומים שעליהם לא התחייבו שני הצדדים. שנית, התנהלות ראש ההרכב (הרב הגאון שליט"א) היתה מאוד מאוד מיוחדת, הוא הלך להתייעץ כיצד לפסוק (בנקודות מסויימות) עם מי שעמד בראש אחד הצדדים (הרב הגאון זצ"ל)
סליחה טעות30.12.20
7
נו בחייאת, בתור מישהו מחוץ לחברה החרדית אני יכול לומר ש"מהצד" אתם נראים כמו להקת תרנגולות שמנקרות עיני אחת את השניה על כמה גרגרים של "כבוד" ו"יוקרה" ו"מעמד" אין כאן וויכוח על מי חכם יותר או מי יכול להנהיג בצורה מוצלחת אלא התפלפלויות כל תארים מנופחים שלא מגיעים בזכות , ולמי יש יותר "מקורבים" והמחנה ש
תתקדמו !31.12.20
6
כשרוצים להתיש, מורחים חודשים בדיונים. ובינתיים קובעים עובדות בשטח ומשתלטים על בניינים. ואז ברגע האחרון לפני הוצאת היתר לפנות לערכאות. מסכימים לדון בבי"ד לחיץ שאפשר גם שם למרוח את הזמן. וכך בעוד כמה שנים ימציאו טענה חדשה, שזה המציאות כבר כמה שנים, ומשי מוחזק ולהוציא ממוחזק צריך טענות יותר חזקות. ןלכ
ליטאי עם ראש31.12.20
5
מאז שהגר"נ הולך עם גור נדל"ן ולא עם מורינו גאון התורה ר' שאול שליטא הוא איבד את אמונו ופסקיו צ"ע
ישראל גוטליב/שט30.12.20
כי ככה בא לך? ההיפך זה מראה את גדלותו שאינו פוחד גם ממי שחזק
יהודי30.12.20
מה קרה יהודי קשה לך להודות על האמת, אתה לא יודע שתורה יותר גדולה מנדלן פקח עיניך,
מאיר31.12.20
4
לאו מר בר רב איש חתים על המסמך. זה חתימת מזכיר בלבד. ובפרט שהרב נוסבים בימי השבעה הוציא מכתב אחד ואח"כ טוען שלא נכון ועכישו לך תדע מתי הוא באמת מתכוין מה שהוא כותב ומתי חוזר בו
חנון31.12.20
3
באמת? זה עושה משהו תלמיד חכם? הוא הלך אם ה 15000 של גור נדל"ן ולא אם 500 איש שהלכו אם רב שאול שליט"א כנראה שיש קצת צדק אם גור נדל"ן
מנחם ל1431.12.20
2
תודה לאדמור מסדיגורא זצ"ל כל יום שאני פותח חדשות יש לי חדשות עסיסי כל רבי יעשה צוואה כזה זה לתפארת בית רוזון
תודה לאדמור מסד31.12.20
1
מתי יעשו לאדמורים מסדיגורא חיסון?
מה עם החיסון30.12.20
בגיל 60
יעקב05.01.21
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ענבי הגפן

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

והריקותי לכם ברכה

עטוף בבגדי לבן | כך השפיע האדמו"ר שפע לחסידים

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

ושם נעלה ונראה

מרהיב | אלפי חסידי ויז'ניץ כבשו את הכותל המערבי • גלריה

חיים רוזנבוים | 01.05.24