כיכר השבת

עם כניסת החג

אסון הפארנצ'עס בחסידות קרלין; 2 הרוגים ומאות פצועים

טרגדיה ואסון קשה בציבור החרדי, לאחר שבערב החג אירעה קריסה של פארנצ'עס (טריבונות) בבניין החדש של חסידות קרלין ברחוב האתרוג בגבעת זאב. שני הרוגים ומאות פצועים באסון (חדשות, ארץ)

144
שימי שפר | כיכר השבת | ו' בסיון | 17.05.21
(צילום: דוברות המשטרה)

טרגדיה ואסון קשה בציבור החרדי, לאחר שבערב החג אירעה קריסה של טריבונות (פארנצ'עס) בבניין החדש של חסידות קרלין ברחוב האתרוג בגבעת זאב.

מדובר בקריסה של כשמונה מתוך 16 קומות של טריבונות שנבנו לקראת חג השבועות ולרגל שהותם של אלפי חסידים ששהו בהיכל הטישים החדש, שם אירע האסון, כאשר בסביבות השעה 19:15 קרסו לפתע הטריבונות כשעליהן מאות רבות של בחורים שחגגו את מעמד חנוכת הבית וקביעת המזוזה.

כוחות גדולים של מד"א וחילוץ, כולל מסוקים שהגיעו למקום פינו את הנפגעים לבתי החולים, תוך שהם פועלים במקום במשך שעות ארוכות.

ממד"א נמסר כי אמש בשעה 19:14 התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על פצועים רבים עקב טריבונה שקרסה בבית כנסת בגבעת זאב ועליה מאות אנשים. צוותים גדולים של מגן דוד אדום הגיעו למקום בתוך דקות ספורות ולאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותם של שני מתפללים - גבר כבן 40 וילד כבן 12 והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 184 פצועים מתוכם 5 במצב קשה ו-10 במצב בינוני.

לאחר טיפול רפואי מציל חיים בשטח, נאלצו כאמור אנשי מד"א לקבוע את מותם של שני מתפללים והעניקו טיפול רפואי ל-184 פצועים. בנוסף, שירותי הדם של מד"א סיפקו 237 מנות ומרכיבי דם לבתי החולים בירושלים – על מנת לסייע ולטפל בפצועים הרבים.

דוד ישראל ראש סניף איחוד הצלה בגבעת זאב מסר בצאת החג: "עקב אופי האירוע והכמות הרבה של הנפגעים פעלנו בזירה יחד עם הרופאים של איחוד הצלה ד"ר אריה יפה, ד"ר שלמה גנסלר, ד"ר אדם באלין, ד"ר אריאל ליפשיץ, וד"ר אבירם זיילר ובסיוע של עשרות חובשים שהגיעו לסייע לנו להעניק סיוע ראשוני לפצועים"

אהרון פאמפ סגן ראש סניף איחוד הצלה בגבעת זאב מסר בצאת החג: "בעקבות הגעת חובשים נוספים מהשכונות בירושלים ע"פ נהלי אגף ההלכה של איחוד הצלה הם הוחזרו לבתיהם ע"י צוותי רפואה של איחוד הצלה ממזרח ירושלים שאף סייעו בזירה להעניק סיוע ראשוני לפצועים".

אבי שיף, פראמדיק מד"א שהגיע מהראשונים לזירה, סיפר: "כשהגעתי למקום, ראיתי עשרות פצועים בדרגות פציעה שונות, אשר שכבו אחד על השני בחלקה האחורי של הטריבונה שקרסה, כשהם לכודים מתחת להריסות ולשברי המתכת. תוך כדי הבדיקות הראשוניות והמיון הרפואי, חילצנו את הפצועים אל האמבולנסים הרבים והניידות טיפול נמרץ של מד"א שהוזנקו לאירוע. מאות החובשים והפרמדיקים העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם להמשך טיפול בבתי החולים".

משה טובולסקי, פראמדיק מד"א, סיפר על האסון: "כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה, אנשים צעקו וסיפרו שקרסה טריבונה עם עשרות אנשים בבית הכנסת. מספר פצועים קל היו בסמוך לכניסה ואזרחים הובילו אותי לפצוע קשה, שהיה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש. תוך כדי שצוותים גדולים נוספים של מד"א סרקו את הזירה והעניקו טיפול רפואי לפצועים נוספים, הכנסתי את הפצוע לניידת טיפול נמרץ, הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה - והוא פונה במצב קשה לבי"ח שערי צדק".

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "הערב היינו עדים לאסון אזרחי מצער ומזעזע, אשר נגמר במותם הטרגי של שני מתפללים - שרק ביקשו לקיים את מצוות החג ולשמוח. בצל האזעקות ברחבי הארץ הגיעו אל הזירה דקות ספורות לאחר הדיווח על האירוע כוחות גדולים של מד"א עם למעלה מ-100 רכבי הצלה עם שלל אמצעי טיפול וסיוע - על מנת להעניק טיפול מהיר, יעיל ונרחב ככל הניתן. אני מודה למתנדבים ולעובדים הרבים שעזבו את שולחן החג וראו אל מול עיניהם רק הצלת חיים. אנו משתתפים בצער המשפחות ומאחלים רפואה שלמה לפצועים".

סגן טפסר אהוד בן עזרא ראש ענף מבצעים 'כבאות והצלה' ממחוז יו״ש בהגעתו לזירת האירוע סיפר: "הדיווח הראשוני היה על אירוע ככל הנראה עם ריבוי נפגעים בבית הכנסת של חסידות קרלין בגבעת זאב. הבנתי שיש אירוע מורכב, הקפצנו כוחות רבים ויצאנו לדרך. כשהגעתי ראיתי המון של אנשים שיוצאים החוצה בבהלה, פילסנו את הדרך פנימה הגענו לאיזור הקריסה של הטריבונה, הרבה אנשים היו מתחת להריסות חלקם יצאו בכוחות עצמם וחלקם נזקקו לסיוע שלנו ושל כוחות הרפואה".

"דיווחנו לאחור שמדובר באירוע רב נפגעים שידרשו כוחות רפואה רבים. בהמון היו ילדים רבים שניסיתי להרגיע תוך כדי הפינוי שלהם החוצה. לוחמי האש עבדו ללא הפסקה בסיוע לאנשים הרבים להחלץ מהמקום ובסיוע לכוחות הרפואה".

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר בצאת החג: "בקבלת הקריאה למוקד איחוד הצלה התברר כי ישנם למעלה ממאה נפגעים ולכן הכרזנו נוהל אר"ן - אירוע רב נפגעים ועשרות רופאים, פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה נהרו למקום לסייע לנפגעים".

אלי ביר נשיא איחוד הצלה שהגיע אף הוא לזירה בדקות הראשונות של האירוע מסר: "במקום נוצרה אנדרלמוסיה רבה עקב אופי האירוע והקמנו במקום אף אוהל חוס"ן לסיוע נפשי לנפגעי החרדה. שחלקם לדבריהם נכנסו לטראומה לאחר ששהו אף בזירת האסון במירון".

אייזיק כץ חובש איחוד הצלה סיפר בצאת החג: "כשהגעתי לזירה יחד עם עשרות חובשים נוספים נתקלנו במספר רב של נפגעים שחלקם איבדו את הכרתם. חובשים מהחסידות ששהו במקום בזמן הקריסה החלו בפינוי הנפגעים באמבולנס של איחוד הצלה שהיה מחוץ לבית הכנסת כאמבולנס כונן שבת וחג".

יוסי אייזנשטיין חובש איחוד הצלה שהיה בכניסה לבית הכנסת בזמן התרחשות האסון סיכם: "הייתי בסמוך לאמבולנס איחוד הצלה שהיה ברשותי לרגל החג ונשמעו לפתע זעקות רבות לעזרה. נכנסתי מיידית למקום עם חובשים נוספים והתחלנו בסיוע ופינוי הנפגעים. תוך כדי שביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזניק למקום אמבולנסים נוספים של איחוד הצלה שפינו מהזירה למעלה מ-60 נפגעים במצבים שונים".

הפצועים מהאסון פונו לבתי החולים הבאים: לבי"ח שערי צדק פונו 105 פצועים, מהם 2 קשה, 6 בינוני ו-97 קל.

לבי"ח הדסה הר הצופים פונו 22 פצועים, מהם 1 בינוני ו-21 קל., לבי"ח הדסה עין כרם פונו 51 פצועים, מהם 3 קשה, 3 בינוני ו-45 קל לבי"ח שיבא בתל השומר פונו 4 פצועים קל, ולבית החולים שמיר-אסף הרופא פונו 2 פצועים קל

פרופ׳ אירי ליברגל, מנהל המערך האורתופדי בבתי החולים של הדסה מסר כי ״במהלך הלילה בוצעו בדחיפות ניתוחים מצילי חיים - אורתופדיים בעיקר, לאור אופי הפגיעות הכולל שברים רבים ופגיעות מעיכה קשות בקרב כל הפצועים, וכן בוצעו ניתוחים נוירוכירורגים דחופים ובטן, מצילי חיים אף הם.

הניתוחים נמשכים גם היום כאשר כל צוותי המומחים עודם נוכחים בבתי החולים ופתחנו עבור המטופלים הרבים מחלקה אורתופדית ייעודית״.

בתי החולים של הדסה, אשר עבדו במתווה של אר״ן - ארוע רב נפגעים, ארגנו עבור בני המשפחות והמלווים ארוחות חג בהתגייסות צוותי המטבח, הלנה בבית החולים וליווי ותמיכה מלאה של צוות השירות הסוציאלי.

בהדסה עין כרם מטופלים נכון לבוקר זה 45 פצועים, 6 מהם במצב קשה והשאר בינוני וקל.
בהדסה הר הצופים 42 פצועים בבוקר זה, 6 בינוני והשאר קל, וכי בשני בתי החולים צפויים שחרורי מטופלים לקראת צאת השבת.

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

תוכן שאסור לפספס
144 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
84
כל זה קרה ביחד עם אסון מירון על כל מה שעשו למשי זהב. ואלה התוצאות. לעגתם לצדיק נסתר. תאכלו קש
משי זהב היה מציל אתכם18.05.21
83
מה השם ית' אומר? שתוק. כך עלה במחשבה וכמובןמשזו גזירה משמיים. נא ללמוד לקח ולחזור בתשובה לכל העולם החרדי.
עושים תשובה ועכשיו18.05.21
82
גם אסון ורסאי היה קשור לחרדים?
ללא שם18.05.21

הצגת כל התגובות

81
מתרוצצת שמועה בשם אחד מהל"ו ממרכז הארץ, שהזהיר בדיוק לפני שנה בערב שבועות, כשהתחילו לצאת מהסגר הראשון על קפידא בין שכנים בעיר הסמוכה לירושלים (או גבעת זאב, או מודיעין עילית או בית"ר) לאחר ששכנים העירו לשכן חסיד קרלין שלא יצעק במרפסת שלו ושלא יפריע להם את מנוחתם והוא צפצף עליהם צפצוף אחד ארוך, והמשיך
חיים משה18.05.21
80
אי אפשר כבר ה תרחם עלינו יהודים בואו נקבל על עצמינו משהו נראה להקבה שהבנו את המסר שלא נצטרך להתבשר שוב ושוב בבשורות מחרידות כאלה
דמעות17.05.21
79
"ידיכם דמים מלאו" ואל תגידו 'גזירת שמים' לא! זה לא גזירת שמים! באיוב נאמר "איוולת אדם תסלף דרכו ועל ה' יזעף ליבו" נתפלל ונקווה שהאחראים להפקרות הזו ישלמו מחיר אישי כבד למען ישמעו ויראו
לא חרדים, מופקרים!17.05.21
אין שום דבר בעולם קורה בלי רצון ה' תתחזק קצת באמונה...
משה17.05.21
מץזה במשלי יט
איתי18.05.21
78
מה יהיה איפה הגאולה.?.
ללא שם17.05.21
77
אולי הקב"ה לא אוהב את תופעת חצרות החסידות שחלקן מתנהגים כמו כתות וסוגדים לאדם בשר ודם במקום לקב"ה
יהודי17.05.21
לפנינו דוגמא לסתם יהודי שהשטן הביא לידיו מקלדת על מנת שמתוך שיעמומו יוכל להוציא את כל מה שבמיץ המעיים שלו, ועל הדרך, להוסיף בזלזול בתלמידי חכמים וצדיק + שנאת ישראל בחינם! הרי זה בדיוק מה שאנחנו צריכים (ומה שהקב"ה, לא איזה רב בשר ודם ח"ו, רוצה!).
ע18.05.21
אולי ה' לא אוהב את המריבות בפונוביז'...
חומר למחשבה17.05.21
76
ונשמרתם *מאוד* לנפשותיכם. יש להשתדל ולמנוע סכנות בכל דרך
מידת הזהירות17.05.21
75
ממש מזכיר את אסון מירון...
אבי17.05.21
74
אני בשוק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מתי ????????????????????????
חני17.05.21
73
או שהאסון ישאר, שוב, יתום ?
דבר השמים17.05.21
72
בשנה האחרונה היתה לנו התפרצות שלישית של הקורונה, ואסון מירון המזעזע, ועכשיו אסון בקרלין. מי מאיתנו עדיין זוכר איך שהרב ארוש אמר בסוף שנה שעברה שאם לא יתנו לנסוע בראש השנה לאומן, אז חלילה וכו'...
מוישי18.05.21
71
פעם הבאה לא קושרים עם חוטי ברזל. תקשרו עם אזיקונים יותר חזק
דאקטער18.05.21
70
שנראה מעלת חברנו גם אם הוא הולך לרבי וחסידים שחולקים עלינו.
יוחנן17.05.21
69
לפני שמתחזקים בשאר דברים מה עם "ונשמרתם" אין כזו מצוה?
יוסי17.05.21
68
הדם החרדי הוא כידוע דם זול. אם זה היה קורה אצל החילונים היו נעים אמות הסיפים. בתרבות החולנית שלנו תולים הכל בגזירה מלמעלה וממשיכים הלאה עד לאסון הבא.
דם חרדי זול17.05.21
67
בגור ובפונוביז' הכל טוב, זה סימן שאין מה לתקן כלום. אולי קצת הנשים שנכשלו בצניעות ונפגעו במירון. וקצת בגלל הטכנולוגיה, זה בטוח הגורם לאסון בקרלין. מעבר לזה הכל פיקס
הכל ברור17.05.21
66
צריך להשגיח על חרדים כמו שמשגיחים על ילדים מפגרים וכן המשטרה אשמה
דוד17.05.21
אחד כמוך צריך השגחה צמודה לנו יש את ההשגחה עליונה!
שלמה17.05.21
אמלהה אנלומבינה..((0 כאלו כיכר השבת?!?! אתם באמת העלתם את התגובה הזאת?? או שעני מתעתות בי??
ח18.05.21
65
אם תלכו עמי בקרי ? והלכתי אתכם בחמת קרי לא הבנתם את רמז הקורונה ? טוב קיבלתם אסון מירון לא הבנתם מירון ? טוב קיבלתם מלחמה מעזה טוב לא הבנתם רמז מעזה ? קיבלת אסון נוסף.... מתי נתעורר שאלו צירי לידה ונפסיק להשתוקק לשגרה המקולקלת שלנו ונחזור בתשובה באמת כן אנחנו הדתיים צריכים לחזור בתשובה, בעיקר בגל
אדיר 17.05.21
אז אחרי חקירות ודרישות רבות, זכינו להתגלותו של הנביא "אדיר" הק', אשר מסר מפי הגבורה כי הבעיה העיקרית לכל הצרות (קורונה,מירון,מלחמה,קארל - אם נדייק בסדר דבריו הק') היא (ואני מצטט את דברות קודשו): "שנאת חינם ולשון הרע ודיברים בבית כנסת", סו"ס העם היהודי מבין שאם חשבנו שזה בגלל עבירה כזו או אחרת, אזי
ע18.05.21
64
"תשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה". רבותי מה קורה עם עם ישראל, כמה טרגדיות כבר עברנו חייבים משיח דחוף
ירוחם17.05.21
63
כנראה שחרדיות זה לא יהדות ביהדות כתוב ונשמרתם ביהדות מצווים על מעקה בחרדיות מצווים על עדר ועל חוסר חשיבה ועל מה יגידו ועל טיפשות
חרדית שוואלה נמאס לה להיות חרדית 18.05.21
נמאס לך להיות חרדית זו אשמתך. כי החרדים הם הנזהרים ביותר
אני18.05.21
62
לא אסון רצח!!! תפסיקו ליפות את המציאות. ארוע ל 600 איש ללא רשיון. ארוע ל 600 איש בתוך אתר בניה לא גמור עם ברזלים חדים בולטיםבכל מקום. בנית טריבונה לא בטיחותית ואיוש לפני בדיקת המבנה ולפני קבלת רשיון. זה רצח. כל הסוכות הלא חוקיות בבני ברק גם יהפכו לרצח יום אחד. כך גם כל המרפסות והדירות. לא חוקי.
ציפי17.05.21
61
אין צנזורה???
למה אתם מראים את זה???17.05.21
60
החרדים זקוקים למבוגר חילוני אחראי שישמור עליהם
אפריקה17.05.21
אתה כנראה המבוגר החולני חתיכת טמבל
אפס17.05.21
59
החרדים החכמולוגים תמיד מעל לחוק, הנה אחת התוצאות...
מעל לחוק17.05.21
58
אין צורך להיתעורר. יש צורך. בשימוש בשכל. ואחריות. אנשים. לוקחים על עצמם. לבנות. מיבנים. ללא שום פיקוח ללא שום ידע מיקצועי. ללא. שום. יראת שמים.
דוד17.05.21
57
ואיי ה ישמור שישלח רפואה שלימה
שרה17.05.21
56
ה' מחזיר עונש לחרדים גם במירון וגם בגבעת זאב כי עד היום הם לא שמים מסכות מצפצפים על החוקים ומסכנים הרבה אנשים
משה17.05.21
מתי ה' יחזיר לך.
צביקה18.05.21
מה אתה אומר... אין עוד חסידות שהקפידה על מסכות יותר מקארלין!
לידיעתך17.05.21
תגובה טיפשית ובורה לחלוטין, דווקא קרלין שומרים הכי חזק על ההנחיות בקורונה אז איך זה קשור למסיכות?
פחחחח18.05.21
מי אתה? שתקבע חשבונות שמיים? למה מי אתה? ה'? לא . אתה לא..[ אז תן לה' לעשות אתמה שהוא חושב לעשות..: ואת החישובים שלו.. כנראה אנחנו כפרה על כל עםישראל וכע לצרענו עם ישראל חוטא
נ18.05.21
55
פוניבז פוניבז הדם על ידיכם
שימי17.05.21
54
ידינו לא שפכו את הדם הזה?.אין חשבון נפש. אין אחריות יש זלזול בחיי אדם ויהיה בסדר ואחר אומרים : אוי מה ה" עשה לנו. תסיקו את המסקנות והיבדלו מהעדה הרעה הזאת.
משה17.05.21
53
הרוגי הקורונה, הרוגי מירון -כנראה לא מספיקים הזלזול והחיפוף ממשיכים . רוצחים באונס הקרוב למזיד
נחמן17.05.21
52
מי רצה אוטונומיה חרדית? שיבקשו ממהנדס חרדי לאשר את הבנייה, ומשוטר חרדי שימנע אירוע מסוכן, ומרופא חרדי שינתח את הפצועים. למה אין יותר רופאים חרדים? ממש מוזר. איך הם לא לומדים רפואה מתוך מסכת חולין?
מר בחור17.05.21
א) "מר בחור" למד את מסכת חולין. ב) הוא א' שמאד "אוהב" את לומדי התורה ושומעי לקחה. ג) אם הוא צודק או לא, רק אלוקים יודע. ד) האם הוא היה צריך לכתוב את התגובה הזו, ועוד באופן המתלהם וה"אנטי" שבה היא נכתבה, האמת, צ"ע.
מ18.05.21
51
ברוך השם כך רצה יהווה
ללא שם17.05.21
50
תורה של הגלות
ללא שם18.05.21
49
הלוואי שהאדמור יבדוק את הבטיחות כמו שהוא בודק את האתרוג שלו עם זכוכית מגדלת. ואיך אף אחד מכל האלפים האלה לא הרגיש שזה מסוכן גם שרואים מי הרכיב את המפגע הזה אפשר להבין הכל. שוב תרבות הסמוך הישראלית מתחברת לה’ ישמור עלינו
יואל17.05.21
48
ה' ישמור
אנונימי17.05.21
47
אני לא מצליחה להבין, זה היה בשבת? שומעים שם מוזיקה
ללא שם17.05.21
זה היה בערב החג היה מעמד קביעת מזוזה כשעה לפני שבת עם מוזיקה
אחד שיודע18.05.21
ביום ששי בצהרים.
יהודי17.05.21
היה לפני שבת🤕🤕
לא לא בשבת18.05.21
זה היה כמה דקות לפני ויש סיכוי שמוזיקה זה ממי שצילם כי עקרונית היו אמורים לשמוע צרחות... ולא שומעים
ישראל17.05.21
שומעים פלוס. תעשה בדיקת אוזניים. המוזיקה הייתה גם הייתה
אני18.05.21
ממש לפני החג
אני18.05.21
כניסת החג
לא זה היה לפני18.05.21
זה היה כמה שעות לפני כניסת החג (מעמד חנוכת הבית) האמת שלא הבנתי למה הם עם טליתות?
ע18.05.21
בקארלין תמיד הם עם טליתות
אני18.05.21
א
לא, זה לפני החג18.05.21
46
"ועשית מעקה לגגך "
מי שלא בנה כמו שצריך יכול להיות שיש לו ד17.05.21
45
תרשמו אזהרת צפיה בסרטון!!!
שירה17.05.21
44
לא יאומןןןןןןןןןןןןןןן שבועיים אחרי אסון מירון עוד אסון כזההההההה לא נתפס!!!
יעל17.05.21
43
מה קורה עם האסונות בארץ מה?????
אפרת17.05.21
42
איזה פחד ראויים כזה הרבה אנשים ופתאום חצי נעלמים ה' אשמור זה ממש נראה מה שקרה במירון
אנונימי 17.05.21
41
השם כועס עלינו אנחנו צריכים לעשות תשובה במיוחד בבן אדם לחברו!!!
ללא שם17.05.21
חבל שהוא לא כתב שם, כי אחרת הייתי מוצא את הנביא ירמיהו הבא. מי שמך לפה? ה' כועס עלינו? יכול להיות, אבל מי אתה? מי נתן לך מקלדת לבטאות את מחשבותיך בקול?
מ18.05.21
40
אחת מהברכות שנתברכנו בכי תבוא זה תמהון לבב ככה היה לאורך הגלות יהודים שכחו איפה הם נמצאים הביאו אתם את הגלות הנוראה לארץ ומבססים אותה בטיעונים של מסורת ומנהגים ככה גם בהתייחסות למדינה רק לקבל יחס מועדף בני אדם שישמרו על חוקים שאותה מדינה שמקבלים ממנה אין גלות נוראה מזו
יוסף18.05.21
הציונים חבורת פושעים שנולדו בפולין ואוקראינה, ובאו להשתלט על הרוב הפלסטיני שחי בארץ לפחות במאות השנים האחרונות, וב1948 היהודים היו שליש מהאוכלסייה ומתוך השךיש חצי מהם לא היו ציונים אלא חרדים שהיו מוכנים לגור תחת שלטון פלסטיני, והערבים היו אז שני שליש דהיינו הרוב, והמיעוט הציוני השתלט על הארץ ועל הפ
א18.05.21
רוב פלסטיני?! שקרן נוכל ורמאי, תראה לנו מסמך רשמי אחד לפני 1967 שמוזכר בו "עם פלסטיני", אחד! החרדים רוצים לגור תחת שלטון פלסטיני? מעולה, מי מפריע לכם חבורת נוכלים כמוכם לעבור לעזה ורמאללה ולחיות יחד עם אחיכם האמיתיים? מה מונע מכם לעשות זאת?! כמו שהאמריקאים השתלטו על אמריקה והאוסטרלים האנגלים על אוס
שוה אתה, מפגר?!18.05.21
39
הלב כבר לא מכיל . כל חג משהו יקרה? האייבישטער מסתיר את פניו ממנו . צריכים לחשוב למה. כל יום יותר גרוע.
ללא שם18.05.21
38
הרבי מקרלין אחרי אסון מירון אמר מוסר לכל הצבור החרדי, וחסידיו דאגו שהתקשורת החילונית יפרסם זאת לתת להם אוכל על החרדים, בקרלין מתנהגים בקורונה ובמירון כאילו שזה הכל מקרה וטכני, נכון שצריך לתקן את הבעיות שהובילו לאסונות, אבל לעשות את המקרה והטכני עיקר ולהתעלם מהמסר ששולחים? הנה הרבי מקרלין בפירוש אמר
חסימת פיות אמת17.05.21
37
שאלה , האחראים הם בגדר רוצחים בשגגה ? שגגה הקרוב למזיד ? מזיד ? לא יאומן , לא למדנו כלום
משה17.05.21
36
מה שמות ההרוגים?
גיי17.05.21
35
לא לומדים כלום. סומכים על הנס: בקורונה, במירון, בגבעת זאב ובטילים.
הרב בריח17.05.21
מה שבטוח רב אתה לא אולי בריח כע ובכן .. הטילים אויי הטילים רק באשמת החרדים גם הקורונה.. בזמן שהיו 0 חולים אוישש פתאום כולם השתתקו כי עכשיו אין את מי להאשים איז קטע? אבל תמיד. בכל הדורות קמים עלינו לכלותינו רק חבל שכרגע מדובר באחים שלנוו..[
נחמיי18.05.21
34
עוד לא התאששנו מאסון מרון אין מילים עצוב
ש17.05.21
33
אחריות
אנשים מבוגרים עם שכל מינימלי היו צריכים 17.05.21
בכל החסידיות יש פארנצעס ולא קורה כלום
אני18.05.21
32
נס גדול היה שם. בנפילה כזאת היו צריכים להיות עשרות הרוגים, כמו במירון, אלא שזכות הרבי עמדה להם.
נביא אמת17.05.21
31
מה יהיה עם הצרות???
שירה17.05.21
30
לקרוא ההיכל הקדוש על שמם של הנופלים הקדושים, כי אין רע מלפני האדמו"ר.
נביא אמת17.05.21
29
אין מילים מ-ז-ע-ז-ע-!
.17.05.21
28
די כבר ,דיי, השם רוצה אחריות וזהירות, מה לא מובן!!!!!
יונית17.05.21
27
פשוט לא להאמין איזה חוסר אחריות לא עבר חודש מאסון מירון איפה החשבון נפש כמה אסונות בעמ"י רק משיח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
משיח נאו!!!!!!!17.05.21
26
כתבתם שהאסון קרה בכניסת החג 19:15 הסרטון מופץ ושלא מוצאים את מי שצילם... כולם שם במקום ובאזור הם חרדים שומרי תורה ומצוות שלא מצלמים בחג... האם יתכן שמי שצילם הוא שותף לאירוע הזה (אולי לאומני)
מי מצלם לאחר כניסת החג?17.05.21
זה ממצלמות האבטחה
.18.05.21
זה לא ממצלמת אבטחה. זה היה שידור חי לחסידים שגרים בחול.
אני18.05.21
25
מסבירים לכם שהמשיח בא ואתם לועגים! שובו בתשובה כנכתב בספר 'מסר משמים'. יש עוד אסונות בדרך, מצמררות לא פחות.
בועז17.05.21
וואלה למה אתה נביא??
אני18.05.21
זה דוגמא ליהודי שיודע מה זה "ברית כרותה על השפתיים"... עברנו כבר מספיק צרות, פלוס כל מה שקורה בחודש האחרון, זה מספיק למשיח.
18.05.21
כבודו נביא? יתגלה אלינו.
k17.05.21
למה לכתוב יש עוד אסונות בדרך? ברית כרותה לשפתיים. במקום זה צריך לכתוב משיח בדרך! בקרוב, במהרה, ברחמים גדולים ובלי יסורים! אמן!
אני18.05.21
24
ה' ישמור כמה צרות אלוקים רוצה מאיתנו שנתחזק!!!!!!!!!!
שרהלה17.05.21
23
מחכה לאסון הבא שלצערי בוא יבוא
א.א17.05.21
יהודי מאמין. (גם כשהשואה הסתיימה חיכתה לאחת הבאה?) גם אם יש לך קשיים באמונה, או בלא-יודע-מה, מה זה אשמת העם היהודי שקיבלת מקלדת לידיים ועכשיו תתן לכולנו "חיזוק" כזה? אם יש שכל, חושבים, ואז עושים.
ע18.05.21
חס וחלילה!!
נ18.05.21
22
לפי החיבורים של הטריבונה זאת נראת רשלנות פושעת..
ל17.05.21
איפה ראית את החיבורים שכבודו (המהנדס) מבין שמדובר ברשלנות "פושעת" (כשלונו)?
מ18.05.21
21
לא לומדים לקח ממירון, אני ישר חשבתי אחרי מירון על כל הפרנצעס , פשוט עולם של הפקר, שפיכות דמים הוא דזל!!!! זה לא גזירה משמיים זה הפקרות שחוגגת גם בחסידויות וגם במירון!!!
לא לומדים לקח מ17.05.21
20
הזוי קודם במירון עכשיו בקרלין ה ירחם
אלמוני17.05.21
19
במה נתחזק עכשיו?? בשמירת הלשון?! בצניעות?! למען ה', צריך לקחת אחריות על חיי הציבור! ובחרת בחיים!
הלקח לא נלמד!!!17.05.21
18
חיי אדם הם זבל במגזר החרדי
ציבור שרק סומך על ניסים ופועל בחוסר אחרי18.05.21
17
פשוט להרבות אהבת חינם! אספר לכם סיפר הזוי: לפני כשבועיים הייתי בקופת חולים. היו בחדר המתנה כמה אנשים. איש מבוגר, זוג צעיר, אישה עם מטפחת, ואברך, אני הייתי צריך מרשם קטן, ביקשתי עם אפשר יהיה לעקוף, כי זה דבר שלוקח חצי דקה, כולם ללא יוצא מן הכלל ל א הסכימו. אמרו "לא" באטימות! בסדר, ניסיתי. לאחר מכ
א17.05.21
כל הכבוד. חיזקת. בזכותך אני אקפיד בעז"ה על זה
אני18.05.21
ואוווו חיזקת :Pעל אמת!!! וממש אהבתי את הגישה..) לא בעצבים ,ברוגע !] והסוף עם האוהב אותכם אחים שלי!1! בכלל:)
נח18.05.21
אמת! יפה כתבת! גם אני התחלתי להתחזק באמת...
רויטל18.05.21
אף אחד לא חייב לך כלום, תלמד להמתין בתור בסבלנות, אין פה שום אטימות רק אטימות שלך
איתי18.05.21
הכל יפה, רק צריך לקחת בחשבון שאנשים עם חכמת חיים יודעים שלפעמים "חצי דקה" זה פתח לאריכות, או שעוד מישהו יבקש לעקוף עבור 50 שניות. אני לא אומר מה הדרך הישרה, אבל זה לא דיון פשוט.
יהודי18.05.21
16
שה' ישמור
ברוך דיין האמת17.05.21
15
השם השם מה אתה רוצה ממנו אסון אחרי אסון יהודים תתעוררו שכל אחד יתחזק באהבת חינם ובדברים שהוא צריך חיזוק השם רוצה שנתחזק
די לצרותינו17.05.21
השם רוצה שתפסיקו עם ההפקרות במגזר החרדי. מאוד פשוט.
"השם רוצה" 17.05.21
השם רוצה דבר פשוט מידת זהירות ולא לסמוך על הנס אנחנו די רחוקים להיות ראויים לנס עיין גמ: שבת דף לב ע"א
RAFI17.05.21
השם רוצה שנתחזק בשמירה על החוקים במדינה ובהפעלת שכל ישר.
חנן. ב.17.05.21
אל תאמר מה ה" רוצה מאיתנו אלא אמור קודם -ידינו שפכו את הדם הזה על חטא שחטאנו בזלזול בחיי אדם . באי לקיחת אחריות . ביהיה בסדר וסמוך על הנס . מסקנה - היבדלו מהעדה הרעה הזאת.
משה17.05.21
אני כאילו בשוק איך אנשים יודעים מה ה' רוצה. הלווווו רק מי שלמעלה יודע מה ה' רוצה.
אני18.05.21
אולי השם רוצה שתביאו אישור מהנדס, מכבי אש, ומשטרה לאירועים? אולי זה רמז מהשם שאתם צריכים להתנהג בזהירות ולפי הכללים?
ג17.05.21
14
זה נראה מפחיד,
דודודודודו18.05.21
13
אהבת חינם! אהבת אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם! אהבת חינם
מירי17.05.21
12
עצוב שלא לומדים לקח.. חובת בטיחות זו מצווה מן התורה!! לשמור את הנפש, וזלזול והפקרות כזו היא ממש רצח!!!!
ללא שם17.05.21
11
מה נסגר? אימלההה למה אתם לא מבינים? היה קורונה! אסון מירון! מלחמה! עכשיו קרלין! מה קשה להבין? רבותי! הרבו אהבת חינם! העולם השתגע!!! השם מסמן לנו כל כך הרבה! להרבות אהבת חינם זה לא לשבת בבית ולהגיד "אוי אוי נקרע הלב. נשתדל באהבת חינם" אלא לעשות תכלסססס! נ ר ב ה א ה ב ת ח י נ ם ! ! אני רואה התנהל
א17.05.21
10
מה בדיוק הסיפור עם סכסוכי השכנים בקרלין שגרמו מניני המרפסות של הקורונה?
תושב18.05.21
9
ה' ירחם ויצילנו! עד מתי???????????????????? אסונות, מזעזע!
.17.05.21
8
חבלי משיח
פחד פחדים מה שהולך17.05.21
7
מירון 2......!!!!
//17.05.21
6
אתם בדיליי של 24 שעות. אתמול בשעת הזאת שידרו את האסון
ג17.05.21
פחייי איזה דיילי ואיזה נעליים?!יודע מהזה לשמור מצוות?, לקיים את חג השבועות??.. לא לחלל שבת וחג? יודע? או שאתה תינוק שנשבה ?:" [ וכע ..! צריך לדון אותך לכף זכות.. אבל ,. בוא..< למה שיפרסמו כתבה במהלך החג??.,ף? איזה ירידת הדורות:( אבל תמיד אפשר לתקן..})
עם ישראלל:)18.05.21
5
יגאל יהשוע נרצח בלוד
עופר17.05.21
4
הגיע הזמן להפסיק ללכת שבי אחרי העסקנים והמנהיגים!
משה18.05.21
3
חבלי משיח?
ללא שם17.05.21
2
רפו"ש לכל הפצועים....השם רוצה מעמ"י משהו!!!!!!!!!! צריכים שכל אחד יעשה תשובה-איזה גזירה....
ת.ב17.05.21
הצעד הראשון בתשובה, לחזק גדרי השתדלות לזהירות מסכנות.
יהודי18.05.21
1
מחכה להוראה שעל בנות ישראל להתחזק בצניעות.
אני17.05.21
לא צריך שום הוראות, איך אחרים יתנהגו. כל אחד, אתה ואני, יסתכל על עצמו וישפר את התנהגותו, הן בין אדם למקום והן בין אדם לחברו!
שמריהו17.05.21
תפסיקו להאשים את הנשים בכל אסון שקורה, לגברים לא חסרות בעיות עובדה שהאסונות אצלכם.... קחו לתשומת ליבכם..... נשים הם לא שעיר לעזאזל גם להאשים את הנשים באסונות זו שנאת חינם, הגיע הזמן שהגברים יטפלו בשנאת חינם שלהם!!!!!!
א17.05.21
שנתחזק בבטיחות אירועים
חרדי כואב מכה על חטא17.05.21
הוא ציני אם לא שמתם לב.
הוא17.05.21
אם לא שמת לב הכל קורה לגברים אז בוא נחשוב ביחד במה הגברים יכולים לקבל על עצמם. תפסיקו להאשים את הנשים.
ע17.05.21
מחכה להוראה שעל בחורי ישראל להתחזק בלימוד תורה וכו
ד.א17.05.21
להפסיק לשנוא כל כך, כל מה ששונה ממני, גוים, נשים, חילונים. כמה שנאת חינם! כמה שנאה!
מחכה להוראה17.05.21
שכל אחד יסתכל רק על עצמו. לכל אחד יש הרבה מה לתקן. והכי חשוב לדון לכף זכות.
יהודי17.05.21
חחחחח כל האסונות אצל הגברים והנשים צריכות להתחזק?????
אני17.05.21
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

המונים חגגו בשמחת בר המצווה לבנו של האדמו"ר

חיים רוזנבוים | 07.05.24

כוס ישועות אשא

כוס של ברכה מגביעו של בעל ההילולא | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

התרגשות בחסידות

האדמו"ר הופיע לראשונה אחרי האשפוז | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

זכות אבות יגן 

האדמו"ר ערך טיש לזכר ה'דברי חיים' - אבי שושלת באבוב

חיים רוזנבוים | 06.05.24

שולחן מלכים

גלריה מרהיבה - פסח בצל הקודש: סיכום מחסידות סאטמר

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

שערי ירושלים

על אף חולשתו - האדמו"ר מסטראפקוב ערך 'טיש' הילולא

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריה מרהיבה

בשיכון ג' ציינו הילולת ה'דברי חיים' מצאנז - "אבי השושלת"

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריה נוסטלגית 

במלאת כ"ג שנים להסתלקותו - הצצה לחייו של האדמו"ר מפינסק קרלין זצוק"ל 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

זכות אבות יגן 

בקרית צאנז בירושלים ציינו את ה'הילולא רבא' 

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

וזאת לתעודה 

הילדים בקרית הבעל שם טוב הגו וקיבלו תעודות מהרבנים

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריית תמונות

עם סיום ש"ס וסעודת מצווה: טיש ה'יארצייט' בגארליץ

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תיעוד ענק

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 05.05.24

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

דבריהם כגחלי אש 

האדמו"ר נגד 'מצילי אש': "לא להתנדב אליהם ולתמוך בהם"

חיים רוזנבוים | 05.05.24

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 05.05.24