כיכר השבת

פרטי השיחה נחשפים

על מה שוחחו האדמו"ר ומנהיג הציונות הדתית?

פגישה היסטורית התקיימה בין האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מהחסידויות אשר משתייכות לעדה החרדית, לבין הרב דרוקמן, ממנהיגיה הבולטים של הציונות הדתית (חסידים)

57
שימי שפר | כיכר השבת | כ"ז בניסן | 28.04.22
על מה שוחחו האדמו"ר ומנהיג הציונות הדתית?
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר של דביר עמר)

פגישה היסטורית התקיימה בשעות האחרונות בין האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, מהחסידויות אשר משתייכות לעדה החרדית, לבין הרב דרוקמן, ממנהיגיה הבולטים של הציונות הדתית.

בתיעוד שפרסם העיתונאי דביר עמר נראים השניים בפגישה בבית החולים הדסה, שם מאושפז הרב דרוקמן לאחר שחש ברע בימים האחרונים, כאשר ביממה האחרונה שהה באותה קומה בבית החולים גם הרבי מתולדות אברהם יצחק לצורך טיפול רפואי.

ל'כיכר השבת' נודע כי הרבי אשר היה בדרכו לצאת מבית החולים, נכנס לחדרו של הרב דרוקמן לשיחה שנמשכה כחמש דקות, במהלכה שוחחו השניים בידידות.

על פי תוכן השיחה שהגיעה ל'כיכר השבת' סיפר הרב דרוקמן לאדמו"ר כי הוא זכה להיות על אותה ספינה שעשתה דרכה לארץ ישראל יחד עם הרבי ה'דמשק אליעזר' זיע"א, יחד הם התפללו את התפילות בנוסח הויז'ניצאי המוכר, כאשר בתגובה ציין הרבי את העובדה כי ישנם בחורים וצעירים מהציונות הדתית, וחובשי כיפות סרוגות אשר נוהגים לפקוד את ה'טישים' בחצר תוא"י מידי ליל שבת, הכול כדי להרגיש ולכבד את יום השבת, כולל גם בתקופת הקורונה, אז היו קשיים.

לאחר הדברים איחלו השניים רפואה שלימה ונפרדו לשלום כשהרבי יצא משערי בית החולים לביתו

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
יפה מאוד
ירון28.04.22
22
רפוש לכולם .אפשר לנהל שיחה בין תלמידי חכמים .זו ההוכחה למרות פערים אידאולוגים אם יש ..
קובי28.04.22
21
שיעסקו בגאולת הנפשות במקום בפוליטיקה ימנית להפריד בין דת ומדינה גמו בכל נדינה מתקדמת
רן29.04.22

הצגת כל התגובות

20
היסטורי
יהושע28.04.22
19
שני צדיקי אמת. שמתיחסים רק לתורה עבודה ויראת שמים.
תלמיד הצדיקים28.04.22
18
אני לא מדמיין את האדמו"ר מתולדות אהרן זיע"א נפגש ועושה ביקור חולים לרב ברבנות הראשית שעשה גיורים פסולים.(וזה חוץ ממה שהוא ציוני אדוק שאצלו הרצל ובן גוריון הם "גדולי האומה").
ויואל משה28.04.22
ושלא לדבר ההספד המזעזע (של מורה דרכו של הרב דרוקמן) על הרצל, והרמזים כאילו שהוא משיח בן יוסף רח"ל
ג29.04.22
הוא לא רומז את זה בשום צורה, תשמע את ההספד ותבין.
נאור29.04.22
17
זה באמת מעניין, כבר הרבה שנים שבאים בחורים עם כיפות סרוגות לטיש של האדמור מתולדות אברהם יצחק, אני תמיד מתפלא מה מושך אותם שם?
חיים28.04.22
החוויה. גם אני בתור ציונ״ד מגיע.. זה מרומם ומחזק. גם אם זה לא הדרך שבה אני בוחר אני לוקח את הטוב מכל דרך (הגיונית)
אריה28.04.22
16
ברוך ה' סדק בשקר ובחומות של היצר הרע בין יהודים. כמובן לכל אחד מותר וחשוב שיחזיק בדעה הנראית לו אבל אין לזה שום קשר לשנאת ישראל רחמנא ליצלן.
ללא שם02.05.22
15
מה מושך את בחורי הישיבות הציוניות לתולדות אברהם יצחק? אולי העובדה שהרבי למד אצל האמרי חיים מויזניץ וללק מהניגונים הם מויזניץ ופשוט אין כמו הניגונים האלה לקרב ולשמח ביקור של הרבי אצל הרב דרורמן שיחי' זה באמת משהו מיוחד שלא רואים היום..כן ירבו.
ללא שם28.04.22
מה מושך מלא בחורים ליטאים מהישיבות הליטאיות לתולדות אברהם יצחק? בתור מי שמכיר גם כאלה וגם כאלה אני יכול לומר שהחיבור של ה'מיזרוכניקעס' לחסידות הוא הרבה יותר גדול. למרות שאני עם כיפה שחורה וקאפטען לא בזה נמדדת החסידות שלי... העבודת ה' שלי לא תלויה בבגדים, ההיפך הוא הנכון, הבגדים שלי הם עוד כלי לעבוד
יהודי עם דעת28.04.22
אתה משקר. אין כזב דבר "כיפה שחורה וקאפטען". מי שהולך עם קאפטען, הולך עם כיפה לבנה.
יהודי01.05.22
14
מרגש!!
אני28.04.22
13
אשריכם ישראל שאלו רבניכם, היודעים לרומם את העם באהבה וביראה.
ארי28.04.22
12
התולדות אברהם יצחק גם היה היחיד שנפגש עם הרב שטינמן בשעתו, כשזה היה אסור אצל כל חוגי ההעדה החרדית, יש לו חשיבה עצמאית
כב28.04.22
ב"ה
נעה29.04.22
גם הברך משה מסאטמער נפגש עם הרב שטינמן, אבל זה היה לפני שהרב שטינמן התיר את הצבא לבחורים חלשים
ג29.04.22
11
אלו רבנים שחושבים רק על תורה ויראת שמיים!!! שירבו פגישות כאלו בישראל! רפואה שלמה לרב דרוקמן שליט''א ולהאדמו"ר מתוא"י שליט"א
עובד ה'28.04.22
10
ממש משמח לראות שכ"ק מרן האדמו"ר מתוא"י שליט"א, ביקר את הגה"צ רבי חיים מאיר דרוקמן שליט"א. אלו באמת שני ענקים שמענין אותם רק יראת שמים ולא פוליטיקות. בקשר לזה שבאים בחורים עם כיפות סרוגות לטיש של האדמור מתולדות אברהם יצחק, א, זה לא רק לתולדות אברהם יצחק, אלא להרבה חסידיות. וזה בגלל שהיום הרבה מהצי
חרדי לאומי.28.04.22
הכיפות הסרוגות האשכנזים באים בעיקר מהחסידים רק 2 דורות אחורה. אנחנו דתיים לאומים בוורשה משפחתי היתה ממוקרבי האדמור מגור. ועוד ענף במשפחה מחסידי ציכנוב.
אחדות28.04.22
9
מרגש!!! לראות שגם הרבניים הכי קצוניים מכבדים את הרבניים הציונים, למרות ההבדל האידאולוגים. (לא כמו חלק מתלמידיהם)
חסוי28.04.22
8
אני בשיטת נטורי קרתא, ואין לי בעיה להיפגש ולדבר באהבה עם אנשים מהציונות הדתית ויש לי חברים מכל הסוגים חבד, בעלי תשובה, מודרנים וכו' (חוץ מבן גביר ופרובוקטורים שונים, שאין עם מי לדבר והוא רק יקלל וישתולל, ויהיה קשה לנהל אתו שיחה נורמלית רגועה)
דודי28.04.22
רואים שאף פעם לא ניסית לדבר עם בן גביר..
לא בן גביר28.04.22
7
אברום
צדיקים! רפואה שלמה לרב דרוקמן שליט"א28.04.22
6
כמות הפיאות המסולסלות של החרדים החסידים, עובר תקופה מענינת, יש בברסלב קבוצה של ... ושם הפיאות "שיעור ברסלב" , ואצל המזריניקים שמגדלים פיאות "שיעור חרדלניקים" ולצערינו "הקלניקים" אצל החסידים זה הולך ומצתמצם, בעולם היהודי הכמות נשאר, אבל מתחלק אחרת !!!
רפי28.04.22
5
גיורים פיקטביים רחמנא ליצלן
לא נשכח ונסלח28.04.22
לשון הרע על גדול חבל.
ח28.04.22
4
שאלה לכל הדתיים הלאומיים המאמינים בציונות ההרצלינית . למה למה למה מה רע בציונות של משה רבינו יהושוה בין נון דוד שמואל חזקיהו אליהו הנביא חזקיהו מלך יהודע .עזרא נחמיה צמעון הצדיר הלל הזקן ר עקיבא שנהרג , לא מזכיר את בר כוזיבא שבעט בתנא הקדוש ר אלעזר והרגו .נא תגובתכם/הסבר בבקשה .
א.יצחק28.04.22
יהושע בן נון רכב על סוס והכה 31 מלכים. תראה לי איפה יש את זה אצל החרדים?
דני28.04.22
אין שום דבר רע! להפך אנחנו ממשיכים את המסורת שלהם, את ההתישבות שלהם!
ציוני גאה28.04.22
הדת"ל לא מאמינים בציונות של הרצל, לרב קוק יש משנה שלמה סדורה היטב שמבססת את הציונות על המקורות העתיקים ביותר שלנו. כדאי שתלמד קצת מספריו לפני שתבקר את שיטתו.
נעה29.04.22
הדתיים הלאומיים מאמינים בקב"ה, ובדרך שלו להנהיג את העולם ולהביא גאולה לעם ישראל. הקב"ה ית"ש הביא לנו מתנה אחרי אלפיים שנות גלות, היא מדינת ישראל, ועלינו להודות עליה ולהשתדל למלא אותה בקדושה. יש עוד הרבה מה לעשות.
ציוני דתי28.04.22
לפי ההלכה רק המשיח יכול להקים מדינה
חרדי28.04.22
מה פתאום, זה פשוט לא נכון. לך תלמד קצת על הגאולה לפני שאתה מגיב כאן בחוסר מחשבה
נעה29.04.22
איזה הלכה? אינני ציוני נהלב אך גם איני סאטמאר, אני כן שונא צביעות, אני נגד משפטים וסיסמאות שאנשים אומרים כשהם לא יודעים על מה הם מדברים או שהם לא מאמינים בדיבורים שלהם.
יהודי עם דעת28.04.22
ראה בספר ויואל משה כל התשובות.ה3 שבועות מובאים בפוסקים ראשונים ואחרונים תבדוק בעצמך!
ע28.04.22
'ג' השבועות' או 'ויואל משה' הם פתיח לכל תשובה חרדית חסרת דעת קלאסית שמלאה בצביעות. א. רוב הרבנים לא פסקו כמו הויואל משה - והראיה - הם חיים בארץ הקודש, הם שולחים נציגים לכנסת והם משתפים פעולה עם המדינה. ב. הלכת פעם להפגנה נגד משהו? אם כן אין לך שום זכות להגיד לי 'ג' שבועות' כי בעצם הפגנתך הוכחת שאתה
יהודי עם דעת01.05.22
הציונות ההרצליינית היא היא ציונות משה רבינו וכו'. היא ההמשך הישיר לדברי הנביאים לתקומתו של עם ישראל בארצו, ובין אם אנו רוצים או מסכימים לכך או לא, זו עובדה שכבר קרתה בפועל ואי אפשר להתווכח על כך. הרצל ותנועתו, לפחות לפי ההיסטוריה, החזירו את עם ישראל(לפחות את אלו שרוצים, יש כאלו שמעדיפים את ברוקלין..
ציוני שומר ת"ומ28.04.22
והחרדים מאמינים בציונות של דוד המלך? הם מתגייסים?
מר בחור29.04.22
תשובה: הדתיים הלאומים אינם מאמינים בדת ציונות באדיאולגויה הרצליאנית שברוך ה' גם לא באה לידי ביטוי . זו המצאה חרדית על הצינות הדתית. "אוהב ה' שערי ציון מכל משכנות יעקב" פרק פז תהילים בזה אנו ציונים בלבד!!!!!!!!!!! נאמנות לא לאדמור לא איש או אישה כזה או אחר נאמנות גמורה ומוחלטת רק לתורה רק לבן ישי
ישראל28.04.22
למה לעורר פה את הויכוחים האלו?
כב28.04.22
ממליץ לכולם לעיין בהקדמת הרמב"ם לפרק חלק שם מבאר באריכות שישנם מנהיגי ישראל "בחזקת משיח" וכך נמצא בגירסה המדויקת במשנה תורה בהלכות מלכים. בקצרה הטענה היא שתהיה מנהיגות ישראלית בארץ ישראל עוד לפני הקמת בית המקדש, ועד שלא נבנה - מוגדר המנהיג כחזקת משיח... ודבר נוסף א יצחק שאל נכון ובאמת מר'ן הרב זצ"ל
אה מסתבר שזה היה כותרת חחח28.04.22
3
חבל שצריכים להגיע לבית החולים כדי להיפגש..... על זה נאמר כי 'חולת' 'אהבה' אני.... נפשי 'חולת' 'אהבתך'....!!!
השפ28.04.22
2
מדהים והיסטורי
יודע הכל!28.04.22
1
מה שמושך סרוגים לכלל החסידויות זה חיפוש אחר האמת האמיתי!!!
נצש28.04.22
מה שמושך הוא האווירה. השירים. האמת נמצאת אצלם כבר
ר28.04.22
האמת האמיתי זה לא חסיד , זה מכולל של הכל. גם ליטאים גם חבד הככככללללללללללללללללל ...כללל הזרמים ובוודאי לא התנשאות נלוזה ואולי מה שמושך חרדים לכיפות הסרוגות זה עבודת הארץ בקדושה ובטהרה שמירה על השמירה והתפעלות על תמימות ופשטות וכוונות רק לבית המקדש ונאמנות רק למלך דוד
אחדות28.04.22
הצחקת, ההיפך הוא הנכון, האמת האמיתי נמצאת בציונות הדתית, בעזרת השם תתפכח.
יהודההה28.04.22
האמת נמצאת בציונות הדתית שגידלה וטיפחה שנים רבות את בנט הרפורמי?... חחח לא להאמין עד כמה שאתה עיוור. הוא נתן לכם כזה סטירה מצלצלת שמדהים עד כמה שאתם עיוורים. בציונות הדתית שגורשו מגוש קטיף, חומש, ועוד ישובים, ע"י הגואלים בעצמם חיילים צה"ל הקדושים?... אתחלתא דגאולה??? חחח איזה בדיחה לא מוצלחת
י28.04.22
מעניין איך אנשים עדיין מסרבים להבין את העובדה הפשוטה שיש בעולם נשיאת הפכים, שני דברים יכולים לקרות ביחד, הטומאה והקדושה בעירבוביה. בשביל להבין את זה צריך בגרות הדעת, דבר שלדעתי קצת חסר בציבור שלנו (החרדי)
בוגר בדעת28.04.22
אמר החזון איש על המדינה: כרית נוחה להניח עליה את הראש בסוף הגלות.
בן תורה01.05.22
לידיעתך בציבור הדתי לאומי לא כולם אותו דבר!, יש כאלה שפחות עובדי ה', ויש כאלה שיותר צדיקים מאנשים שמשמיצים את אחת מדרכי עבודת ה'!. אף אחד לא מצדיק את התנהלות הצבא בפנויים וכדומה, אלא בהגנה על הארץ הקדושה. ובנוגע להתחלתא דגאולה, מלחמת ששת הימים, מדינה ליהודים, קיבוץ גלויות, אלפי ישובות מכל הכיפות,
יהודי28.04.22
כן אתחלתא דגאולה, הגאולה נעשית קמעה קמעה, והיא לא בבום כמו שרובכם חושבים, והמגזר הדתי לאומי הוא מגוון, כמו שהחרדי מגוון, ויצאו גם מהחרדים אנשים לא הכי טובים, אז אין ראיה, מקווה שתתפכח.
יהודההה28.04.22
אתחלתא דגאולה זה מושג שגזלתם ממגילה יז ע"ב, שבוע שבן דוד בא וכו' עיין שם בגמ' מלחמה אתחלתא דגאולה, שזה מדבר על שנה לפני ביאת המשיח, רק אז זה אתחלתא דגאולה. והגמ' שואלת שם הרי כמה שמיטות היה חלק מהסימנים ובן דוד לא בא? ואביי עונה שזה בגלל שצריך להיות כסדרן דווקא, שנה ראשונה כך, שניה כך וכו', וכידו
דן28.04.22
אם ככה אתה אומר, סימן שלא קראת אף פעם את כתבי מרן הרב קוק זצ"ל. ישנם אנשים פרטיים שמגלמים את החזון המושלם, אמנם ציבורים שלמים.. לוקים כאו"א במשהו אחר. "עדרים עדרים.." שכחת?
שם28.04.22
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 10:32

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10:30

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 10:21

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:20

גלריה מסכמת

משאיבת 'מים שלנו' ועד הקבל פני רבו - סיקור נרחב מחג הפסח בחצה"ק ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

צפו בתיעוד

"בזכות ספירת העומר"; כך נעלו בקאסוב ויזניץ את חג הפסח

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריית תמונות

האדמו"ר חילק שיירי מצה לחסידים; טיש נעילת החג בלעלוב

חיים רוזנבוים | 30.04.24

צפו בגלריה

מן הפסחים: כך נראה טיש נעילת החג בחצר דזיקוב ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריה מסכמת 

"ופסחתי עליכם" | כך נראה חג הפסח בצל האדמו"ר מצאנז 

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

אלה ברכב ואלה בסוסים

הקנאים רוצים לחזור לעידן 'סוס ועגלה'? | תיעוד מהמחאה

חיים רוזנבוים | 30.04.24

קיים את הילד הזה 

בן שמונת ימים | בערב החג: ברית בחצרות האדמו"רים

חיים רוזנבוים | 30.04.24

במקום אשר יבחר

זבול בית תפארתנו | האדמו"רים נפגשו לאחר התפילה 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

שירה חדשה 

תיעוד מרומם | האדמו"ר זרק תפוחים ושקדים לחסידים 

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

בדבקות עליונה 

שוכן מעונה | טיש נעילת החג בקוזמיר 

חיים רוזנבוים | 30.04.24