כיכר השבת

קווים לדמותו

המלחמה ב'נדרים פלוס'; מי אתה המשפיע הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג?

המאבק החדש של הקיצוניים לניפוץ מכשירי ה'נדרים פלוס' בבתי הכנסת, הוביל אל המשפיע החסידי רבי צבי מאיר זילברברג | קווים לדמותו של המשפיע, האיסורים והמגבלות שהוא מטיל | וגם, האם הוא אכן רמז לצאת ולשבור את המכשירים בבתי הכנסת? (חסידים)

168
שאול כהנא | כיכר השבת | ל' בחשוון | 24.11.22
המשפיע הרה"צ רבי צבי מאיר זלברברג
המשפיע הרה"צ רבי צבי מאיר זלברברג (צילום: דוב לענטשעווסקי/ א בליק, קול בחצרות)

בשבועות האחרונים, כפי שנחשף ב'כיכר השבת' בהרחבה, פרץ לו מאבק חדש נגד מכשירי ה'נדרים פלוס' המוצבים באלפי בתי כנסת. צעירים קיצוניים יוצאים למסע ציד לניפוץ המכשירים והריסתם, בעקשנות רבה במה שנראה כמלחמת חורמה נגד הטכנולוגיה והחדשנות, הגם שבמקרה זה היא רק מסייעת לבתי הכנסת, למתפללים ולאלפי עמותות שמגייסות כך כספים.

>> למגזין המלא <<

ישנם שסבורים כי מי שהצית את עיקר המאבק בנושא הוא אחד המשפיעים המפורסמים בציבור החסידי, הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג, אשר לפני מספר שבועות נשא דברי חיזוק והתעוררות לעיני אלפים בהיכל בית המדרש הגדול דחסידי ויז'ניץ, ומאז התופעה הלכה והתרחבה.

הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג עטוף בטלית בשדה התעופה (קול בחצרות)

הכירו את המשפיע החסידי הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג, רב בית המדרש 'נחלת יעקב', הנחשב לאחר המשפיעים הוותיקים והמוכרים בירושלים, ובשנים האחרונות גם בחו"ל.

רבי צבי מאיר בן ה-59, נולד בארה"ב למשפחה שמשתייכת לחסידות גור, ובצעירותו למד וגדל בישיבת סלבודקה בבני ברק, שם הוא נודע כאחד מגדולי המתמידים והשקדנים. לאחר נישואיו, התקרב מאד לחסידות אמשינוב, ובהמשך הקים חבורת אברכים קטנה ובית מדרש בשם 'נחלת יעקב'.

במשך שנים רבות בית מדרשו התנהל בבניין של תלמוד תורה ויז'ניץ ברחוב חנה בירושלים, כאשר אט אט החלו חסידים רבים, אשר משתייכים לחסידויות אחרות, להגיע ולהתחזק מפי המשפיע. אחד הזמנים שהפכו לפופולריים ביותר, הוא זמן 'רעווא דרעווין', כאשר מידי שבת היו נוהרים מאות אנשים כדי לשמוע את דברי התורה והחיזוק של המשפיע, שמוציא את השבת כשעתיים לאחר צאת השבת.

בניין בית המדרש 'נחלת יעקב' בירושלים (כיכר השבת)

בשונה ממשפיעים אחרים, ר' צבי מאיר דורש מחבורת האברכים שלצידו, לימוד שעות ברציפות ובתענית דיבור במשך הלימוד. ישנם אברכים שאף נדרשים להגיש פירוט מסודר מידי חודש על הנעשה בחייהם בתחומים רוחניים שונים. כך מתנהל דרכו של המשפיע אשר אף מתקבל בבתיהם של אדמו"רים ורבנים רבים במשך השנים.

כדי להבין עוד קצת את דרכו של המשפיע, מספר אחד ממכריו את הסיפור הבא: כפי הידוע, בשנים האחרונות החלו קהילות שונות בארה"ב להזמין את רבי צבי מאיר למשא חיזוק והתעוררות. המשפיע שמקפיד מאד שלא להביט בפני נשים, התנה את הגעתו בכך שירכשו לו מספר מקומות במטוס, על מנת שלא ייווצר מצב שבסמוך אליו תשב אישה.

המשפיע שעלה למטוס, הבחין בכך שמאחוריו יושבת נוסעת, כאשר מקורביו ניסו בכל דרך למצוא פתרון כדי לעבור למקום חלופי, אך ללא הצלחה. לאחר מה שאירע ומאז, מקפיד המשפיע לוודא טרם טיסותיו לחו"ל כי כל שרשרת המקומות סביבו (כעשרה במספר) נרכשו עבורו ועבור אנשיו, זאת כדי לא להיכשל במראות אסורות ח"ו.

המשפיע הגרצ"מ זלברברג בכינוס נגד הטכנולוגיה (דוב לענטשעווסקי / א בליק)

בחודש אלול האחרון אף התפרסמה תמונה שבה נראה ר' צבי מאיר כשהוא עטוף בטלית מכף רגל ועד ראש, במהלך נחיתתו בנמל התעופה בארה"ב, לשם הגיע למסע חיזוק מיוחד, מסע שנמשך מספר ימים.

לאחרונה חנך המשפיע את בית מדרשו החדש ברחוב ברוכים בירושלים, כאשר לרגל חנוכת הבית, יצא ר' צבי מאיר בשורה של תקנות חדשות אשר נכתבו במשך למעלה מחודש ימים.

את התקנות יעד המשפיע לאנשי הקהילה, כאשר בנוסף, כל מי שנכנס לבניין בית המדרש מתבקש לציית לרשימת התקנות שהודפסו ונתלו בלובי הכניסה לבית המדרש.

(צילום: משה גולדשטיין)

להלן חלק מהסעיפים:

א. יוקם וועד רוחני מיוחד שיחליט היכן בבית מדרש יתקיימו שמחות כגון שלום זכר, בריתות וכדומה, כאשר בנוסף חל איסור מוחלט להכניס לבניין עלונים, דפי התרמה או סתם מודעות.

ב. חל איסור לדבר בתוך בית המדרש. כל מי שנכנס לבניין עליו להתחייב להיות בתענית דיבור, אך מי שנזקק בכל זאת לדבר משהו דחוף, שיעשה זאת מחוץ לבניין בית המדרש, הרחק מדלתות הכניסה. בנוגע לאיחולי מזל טוב, ממליץ המשפיע לעשות זאת רק אחרי התפילות והשיעורים.

ג. איסור להכניס לשטחי הבניין מחשב או 'טאבלט', גם אם הם אינם מחוברים לרשת האינטרנט, וכמו"כ אסור לאדם שנכנס לשטח הבניין להחזיק טלפון שאינו תחת השגחת ועדת הרבנים לענייני תקשורת, גם אם הוא מכובה בכיס. בסעיף זה מוסיף המשפיע כי מן הראוי היה שלא לאפשר קליטה סלולארית כלל בשטח הבניין, אך מכיוון שישנם אנשים שזקוקים לכך, על כן ראוי להקפיד שלא לדבר יותר מחמש דקות בתוך הבניין, ושהטלפון יהיה על מצב שקט בלבד.

ד. שפת הדיבור היא באידיש בלבד, ומי שאינו מכיר את השפה, יכול ללמוד בעברית, אך כמה שיותר בשקט. בנוסף, חל איסור לעשות קבוצות (קיפקעס) של יותר משלושה אנשים בתוך בית המדרש, אך בעת שמחה, ובמצב שמתאספים יותר אנשים, יש להקפיד שתהיה קבוצה שתקפיד כל העת על תענית דיבור.

(צילום: משה גולדשטיין)

יצויין כי רבי צבי מאיר מדגיש לאורך כל שנותיו, וביתר שאת גם כעת כי הוא איננו אדמו"ר, ואף מתרחק מכל ענייני ה'רביסטווע' (האדמו"רות), אך למרות זאת רבים נוהרים אחריו ורואים בו דמות רבנית חשובה מדרגה ראשונה.

בשבוע האחרון, לאור הסערה שהתעוררה בשל ניפוץ מכשירי ה'נדרים פלוס', כתב אחד מתלמידיו כי כל החסידים של רבי צבי מאיר יודעים מה הוא רצון הקב"ה, והם גם יודעים מה הוא רצונו של רבם המשפיע, והוא להיאבק בכל הכוח נגד הכנסת האינטרנט לבתי הכנסת.

התלמיד מצטט דברים שנשא המשפיע בסעודה שלישית באומרו, כי "ישנם אנשים ששואלים הכיצד נתתי היתר לשבור את המכשירים בבתי הכנסת. ראוי להדגיש, שלא נתתי היתר כזה, אך יש לי שאלה אחרת. איך אפשר שלא לשבור?", ממשפט זה ומעוד רבים אחרים מסבירים תלמידיו כי רצונו של המשפיע ברור לכולם.

תוכן שאסור לפספס
168 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
106
מאיזה כסף אם הקימו את הבניין החדש , היום המסחר הגדול בעולם מתנהל עם מחשבים ואנטרנט לא כמו פעם והעשירים שתרמו להם כסף עובדים עם מחשבים ואנטרנט אולי מיד אחרי שקיבלו את התרומה שברו להם את המחשבים? או ששם אין בעיה כי משם אם קבלו את הכסף אבל לאחרים לא מגיע ולכן יכולים לשבור חשבון בנק יש להם? ואם כן אך הם
מודיעין עילית29.11.22
הנקודה היא הכנסת אינטרנט לבית מדרש, תשים נדרים פלוס במכולת או מקום אחר, לא בבית מקדש מעט!
ישראל29.11.22
105
כך נראית כך, נשמע הזוי לגמרי. מרוב ההקפדה שלא להסתכל על נשים הוא ראה שאשה יושבת משורה מאחוריו במטוס, באמת ? ומה עושים עם הדיילות שעוברות בטיסה הלוך חזור ? אנשים שאיבדו את השכל לגמרי. עוד מעט הוא יטוס רק במטוס פרטי. זה לא תורה, זה לא מוסר זה לא חסידות, זה מגלומניה טהורה
חסיד26.11.22
104
מי שלא יכול להתאפק מלהסתכל יש דרכא אחרינא להישאר בבית ולא לעשות דברים מוזרים שלא ראינו אצל רבותינו האדמרים שליט"א וזצ"ל.
חסיד26.11.22

הצגת כל התגובות

103
אור החיים הקדוש אומר יסוד שכל התוה"ק היא שכליות, היהודי החכם בונה לעצמו תכנית , כן תכנית, איך להיות שרף בתוך העולם הגשמי שבו אנו חיים. ולא מתעלה על ידי שאומר לעצמו: איך אני שורף את העולם הגשמי ומעלים אותו שלא יהיו לי נסיונות, כי גם אם תשרוף את כל האינטרנט,השטן יבוא לך מכיוון חדש,אז מה הרווחת??? החכמ
איש קרית ספר25.11.22
102
כת כפשוטו
אבי 25.11.22
101
משפחת זילברברג, משפחה קיצונית, תאוות השליטה, מעבירה אותם על דעתם. אחיו אברהם בנימין זילברברג, מרודפיו הגדולים של הגר"ש אלטר.
המאמין25.11.22
100
סליחה, אבל אובר קנאות זה שגעון
יעקב24.11.22
99
לא רב ולא צדיק אלא רב טיפש ומחלל שםשמים שאומרים זהורב זהו צדיק השם ישמור וכך הוא משניא שם שמים
דרך ארץ24.11.22
98
ממתי שנכנס לבית כנסת שלו עלה לו ....והוא אח של זילברברג מגור
זוהר24.11.22
97
מעניין, האם הוא לוקח תרומות רק מבעלי מכשיר כשר? או שכסף מכשיר את כולם?
מעניין לדעת24.11.22
הצדיק הזה לא צריך כסף..הוא אוכל מינימום כדי קיום הגוף ..וכסף לא מדבר אליו בכלל..הוא פרוש לגמרי ממנעמי העו"ז ..והוא מקפיד באמת לא לקחת כסף למוסדות שלו ממקורות לא טהורים..
שי25.11.22
כסף מטהר ממזרים
אפי 25.11.22
96
מה ? באמת ? לא יודעים מי הוא ? אח של....
יוסי24.11.22
95
נשמע כמו כת. בדרך להיות לב טהור 2???
יהודי אמיתי24.11.22
94
לא נתתי היתר כזה, אך יש לי שאלה אחרת. איך אפשר שלא לשבור?" למדתי את השיטה. אז ככה אני לא אומר שזילברברג משוגע. אך איך אפשר לא לחשוב ככה? אני לא אומר שצריך לתת סתירה להרב שלזינגר אך איך אפשר לא לתת סתירה?
בני ברקי29.11.22
עהזהרו בגחלתן
דוד מהפריפריה29.11.22
אגב לגבי העלילת דם שכביכול איזה קנאי סתר להרב שלזינגר, זה שקר וכזב, מישהו תמהוני לא שפוי עשה זאת, והוא לא קשור כלל לעדה החרדית או הרב זילברברג.
מג29.11.22
93
קומנדאט לשעבר בחסידות גור, רגיל לנהל לאנשים את החיים ברמה של מה קורה במיטות שלהם, אז לא מפתיע שהוא דורש מהם דין וחשבון גם היום. דברים אשר לא שיערום אבותינו... לא בחסידות ולא בעולם הליטאי. שומר נפשו ירחק.
יהודיה27.11.22
92
האנשים נמשכים אחרי פרוש קיצוני בגלל שבטוחים שאין לו עוונות ולכן הקב"ה הכי קרוב אליו, אבל אין קשר בין פרישות לידיעה וקירבה להשם. וההפך האנשים הללו בטוחים כל כך בצידקותם שנעשים בעלי גאווה בלי גבול, והם בדרך כלל הכי רחוקים מהשם יתברך.
אריק26.11.22
91
כדאי לבדוק אחריו האם זה לא ברלנד חדש.
נתי25.11.22
רק מחשבה כזו, לעוון ייחשב. על ברלנד היו הרבה סימנים מוקדמים תמיהות רבות ושאלות פתוחות. כאן כמה שאתה מתקרב אליו ומכיר אותו יותר, אתה מתפעל מהדרגה השמימית שילוד אשה יכול להעפיל אליה. ואני אמנם חסיד אבל כל ימי למדתי בישיבות ובכוללים של בני ליטא.
חלילה וחס28.11.22
90
בדיוק, 'מי אתה'
אבי25.11.22
89
אני מכיר כמה שלמדו איתו וצמחו איתו והם גם "עובדים גדולים" אך הבינו את הגבול ולא אומרים דעות. דעות אמורים להגיד רק אדמו"רים או גדולי הדור ולא משפיעים למניהם וכשהגבול מיטשטש יוצא כזה באלגן. כשמנשנשים מכל הספרים החסידים ורוצים לישם את הכל ולא קולטים שהכל אמת אבל לכל חסידות דרך בעבודת ד משלה ואי אפשר לע
אאאאאא25.11.22
88
טימטום ושיעמום ואולי.. גם צומי מה הקשר לדבר באידיש עברית היא שפת הקודש לא האידיש הגרמנית שרצחו אותכם בשואה. ועוד לדבר בשקט חחח מי התיר לך לגנוב ולהרוס מכשיר לא שלך מה עם לא תגנוב???? אין בכך שום איסור ואף אם יש איסור אסור לשבור זה גזל גמור. אבל העיקר שישמעו כולם את העזות דקדושה... מה האיסור לדבר ב
יויו24.11.22
87
יותר דומה לכת
תמים24.11.22
86
אם לזה הוא גורם אולי צריך להיות פחות מחמיר ויותר לשים לב לתוצאות בשטח של ההחמרות. גזל זה דאורייתא לא חומרה!!!
יוסי 24.11.22
85
זילבבברג זה ככת כמו גואטמלה והשאלים תזהרו מהם
דוד29.11.22
84
יש לנו שולחן ערוך אחד!!! מרן הרב עובדיה יוסף, וכן מרן הרב חיים קנייבסקי הם הדוגמא הכי טובה לדבקות בתורה ובקדוש ברוך הוא. לא שמעתי מהם על כל מיני "תקנונים" למיניהם חוץ מהתקנון המוכר לכולנו... שולחן ערוך.
עע28.11.22
שקרן, הגה"ק רבי חיים קניבסקי זצ"ל פסק במכתב משבט תשפ"ב (יש לי את המכתב בכתב ידו, אם תרצה במייל), שאינטרנט זה ביהרג ואל יעבור, כל ההבדל היא שרבי צבי מאיר מיישם את פסק רבי חיים, ורוב החרדים לא!
אתה שקרן29.11.22
83
יש ווארט מהקוצק'ער שחסיד מורא שמים עליו ו'מתנגד' מורא שולחן ערוך עליו וד"ל וק"ל
תגובה25.11.22
מי ששומר תורה על פי השולחן ערוך יורש גן עדן ומי שלא שומר אפי' אם נדמה לו שעל ידי זה דבוק בהשם יורש גיהנם - ע' ספר נפש החיים בארוכה.
חסיד אמתי28.11.22
82
כל ה'קדושים' הללו שהמציאו דרך חדשה על דעת עצמם שלא הכירו רבותינו זה תמיד נגמר בטרגדיה.
יעקב פראנק25.11.22
81
מריח כמו ברלנד, ה״תקנות״ נשמעות כמו תקנון של כת, וההתעטפות בטלית בשביל לא לראות נשים והקצנה בנושאים האלה גם כן מזכיר את ברלנד, עוד נשמע סיפורים ממנו ומהכת שלו, כנראה קיבל קצת מהגנים של אח שלו המושך בחוטים מאחורי הפיכת גור לכת.
עולם האצילות25.11.22
80
רפואה שלמה
בני24.11.22
79
דרך ארץ קדמה לתורה
מבין24.11.22
78
נראה מטורף, ומתנהג כמו מטורף. זה מה שקורה כשע"ה דרשנים חסידיים נהיו בעלי דעה.
ה' ירחם24.11.22
תתביש לך תשאל כל מי שלמד איתו בישיבה על מי מדובר
חיים25.11.22
כל המבזה ת"ח אין תרופה למכתו. אתה ראוי לנידוי כדין המבזה ת"ח
מזועזע25.11.22
מוחה
משגיח25.11.22
77
הלכה היא הלכה היא הלכה אם אין היתר הלכתי להרוס ממון של מישהו אחר אז אפשר להבין איך אפשר שלא לשבור מבינים מהו רצון רבם אך אינם מבינים מהו רצון קונם...
חכמים הזהרו בדבריכם24.11.22
76
אני לא מזלזל אבל יש אנשים צדיקים ממנו שהוא עפר לרגליהם ולפני שאומר כזה פסק מוזר אז שישאל
שש29.11.22
טמבל, אתה בוחן כליות ולב, להגיד מי יותר צדיק ממי?? ועוד לדבר על מי עפר לרגלי מי? אנשים כמוך הם היצורים הכי גרועים שיש!
שוטה שכמותך!29.11.22
75
עם ישראל יקר ואהוב, הישמרו והיזהרו מלדבר על צדיקים או אפילו ספק צדיקים, המשכיל בעת ההיא ידום.
יהודיה26.11.22
74
שלח רפאוה שלימה לכל חולי עמך בעיקר בנפשיות
פיני25.11.22
73
ככה גם התחילה כת לב טהור
אשר25.11.22
72
הבן אדם הזה צדיק יסוד עולם תיזהרו לא לדבר אני לא חסיד שלו אבל שמעתי עליו ממש משה רבינו של הדור
חיים25.11.22
71
מטורף כמו אחיו.
אליעזר24.11.22
70
אני מכיר אותו אישית, ולכן אני סוגר את הפה שלי בכוח גדול. האדם הזה הוא צדיק גדול "והזהרו בגחלתן" כל אחד שינהג כרבותיו אבל בוודאי צריך להיזהר מאוד לדבר בגנותו, לא כדאי, פשוט לא כדאי
חיים29.11.22
69
הזהרו בגחלת הצדיק
יהודה 28.11.22
68
הכל מוסבר ... הוא אח של אברהם בנימין זילבררברג מגור
נדבורנר25.11.22
67
אולי המשפיע יסייע לכת ״לב טהור״ לחבור אליהם בגואטמלה… מחכים לו
משיח עכשיו29.11.22
66
עוד כת מסוכנת בדרך
יעקובוב28.11.22
65
בני אברהם יצחק ויעקב אינם זקוקים לכל אלו להרגיש את קרבת ה
שלומי26.11.22
64
ימים יגידו
מבלי להפחית ממעלתו, הניסיון מוכיח שטוטאל25.11.22
63
לכל ההזויים שמשווים בין אינטרנט- ולמכונית, או סכין, אם לא למדתם מעולם א' ב', ולא ידעתם שבגשמיות הכל נגזר, משא"כ ברוחניות ההיפך, "הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים" (ברכות לג, ב), עוד הבדל: בגשמיות אתה כ"כ חושש לחייך, ולכן כמעט לא שומעים על סכנה שקרה ע"י הסכינים בבית, משא"כ ברוחניות לדאבונינו אנו לא צ
אין מה לעשות, אנשים דפוקים מטשטשים חומרת25.11.22
א''כ למה יש לך אינטערנעט?
ריז'ינער חסיד27.11.22
62
צדיק יסוד עולם, אתם יכולים לצחוק כמו גויים מהשמירת עיניים, והקדושה, וההתמדה שלו, כשיבא משיח נראה מי שצוחק אחרון!!!
עמלקי לא יוכל להבין לעולם קדושת התורה, ו25.11.22
61
רוצה להיות משפיע? רוצה להיחשב משהו? תעשה מה שאף אחד עוד לא עשה. תחמיר חומרות יותר מטורפות. למשל, כל אברך צריך לעשר את המלח. ומי שאכל מלח ללא מעשר - דינו 40 יום תעניות, ואסור לאכול מלח שנה. ואז יבואו כמה אהבלים וילכו אחרי הדבר הזה באש ובמים, ויזרקו לזבל מלח בהשגחת הבד"ץ, כי יש חשש טבל וכו' וכו'.
שירה24.11.22
60
חרפה
נטלי24.11.22
59
ככה מתחילה כת ונהירת עדר כבשים ללא חשיבה עצמית בונה
חיים24.11.22
58
איזה איש צדיק! איזה פנים טהורות ושמחות! אשרי הדור שאלו מנהיגיו! אומרים שהוא אח של הרב זילברברג המפורסם מגור שידוע כצדיק עצום.
יענטע29.11.22
57
זה שהוא יוצא נגד כולכם שמשתמשים באינטרנט וגולשים לראות חדשות לא לצרכי עבודה כלל וכלל זה לא סיבה לזלזל בצדיק נורא ונשגב כמותו. מי שששמע אי פעם שיחה אחת שלו בסעודה שלישית או קצת ממעשיו כגון שאינו ישן בעשרת ימי תשובה אלא שעה וכד' לא יעיז לזלזל בצדיק נשגב וקדוש כמותו. אז גם אם אנחנו לא בדרגה זו מ"מ חשוב
מישהו שאכפת לו28.11.22
56
העברת הנחיות במשחק מילים: אני לא נתתי היתר אבל איך אפשר בלי לשבור.
יעקב26.11.22
55
לפטר את שאול כהנא, אחד הכי מגעילים, מסנן וחוסם פיות, מעלה רק מה שהוא רוצה נגד הרב זילברברג, או הרב שאול אלתר, בקיצור טמבל שצריך לעוף מהאתר!
אולי תעשה טובה לכולנו, ותתפנה?25.11.22
בבקשה אל תשווה בין טמא לטהור.
אגי27.11.22
עפר לפיך!! אוי לך שאתה מדבר על ר שאול אלתר, ומכנה אותו .. היזהר בלשונך!
מהר רוץ לעשות תשובה!27.11.22
נ''ל שהתכוון הפוך
ריז'ינער חסיד27.11.22
54
חינוך קולקל חינוך לשחיתות פרא אדם זה משפחתי,כולם שם בטירוף ללא גוזמה.
יאיר 25.11.22
53
כאחד שמכיר אותו מקרוב במשך 2 עשורים. ..אני מזועזע מחלק מהמגיבים פה. ..הבן אדם צדיק ועובד השם כמו אחד מהדורות הקודמים..איש קדוש ומורם מעם..עדין נפש ואוהב ישראל מאין כמוהו..נכון שבמלחמה נגד האינטרנט הוא לא מתפשר והולך נגד ...אבל מי באמת לא חושב שהאינטרנט מסוכן מאד? ואולי צריך שיהיה מי שילחם על מנת שיכ
בן אברהם25.11.22
הוא מחנך לגזל
שמואל27.11.22
52
הזהרו ממנהיגי כתות!!!!!! אדמו״רים זה דבר אחר ובטוח. מנהיגים של כתות זה דבר מסוכן.
אלי24.11.22
51
האם משה רבינו למד ולימד באידיש או בעברית?
חרדי 24.11.22
רשב"י דיבר בארמית, וכן מיוסד כל תלמוד בבלי וירושלמי! תלמד קצת ותבין!
כסיל לא יבןי זאת!27.11.22
תבדוק קצת במקורות לפני שאתה מהגג שטויות. לארמית יש דין של לשון הקודש כפי שמוכח באינספור מקומות בתלמוד, ואציין אחד מהם, גט כתוב בארמית ועברית אף על פי שגט פסול בשתי שפות.
כסיל מי שמדבר28.11.22
ראשית לא ענית כלל לעניין, מה הסיבה שרשב"י וכל התנאים למדו ודברו בארמית בבלית, ולא בלשון הקודש? הרי לשיטת הציוני דפוקים, כל ישראל צריכים לדבר לשון הקודש ביום יום, ועיין ברכות ג, א, תוס' ד"ה ועונין יהא שמיה וכו', שמסקנת התוס' שקדיש התחבר בלשון ארמית, רק בגלל העמי הארץ שלא הבינו לשון הקודש, ולשונם היה
הכסיל האמיתי זה אתה...29.11.22
50
בילמו את פיכם לפני שאתם מדברים על אדם קדוש וטהור כמוהו! זה שאתם חיים אחרת לגמרי וקשה לכם להבין שיש אנשים פרושים שרוצים להיות דבוקים באמת לא אומר שמותר לכם לזלזל בהם, ולהיפך, הזלזול פעמים מגיע כחיפוי על נקודת המצפון שלכם שזועקת חמס על דרך החיים העקומה שהולכים בה. אני לא מחסידיו (אם אני כותב כאן תגובה
לכל יפי הנפש24.11.22
צודק 100%
משתדל25.11.22
מי אמר שזה עבודת ה׳ זה אולי חיפוש חוויה רוחנית כמו אלפי אנשים בהודו, או אולי סתם שיגעון ? אני הייתי בתידרות אצלו לפני עשרים שנה כשהוא היה בהתחלה , לזכתו יאמר שאז הוא עדיין הדגיש את העדינות ואת המידות , אבל כבר כבחור ראיתי את. סתירה הפנימית בקיצוניות את האגו מאחורי. הכול ואיך שדווקא שם כשלא עוב
אבי25.11.22
אל תטיף לאף אחד מוסר, אם אתה משומעי לקחו, מדוע אתה משוטט באינטרנט. היזהרו מן הצבועים.
גוטמן25.11.22
יש לנו גדולי דור!!! מה שהם לא עושים אל תעשה. נשיהם לא הולכים עם של אל תלך. מאידך תקים לך חצר ותעשה שם מה שאתה רוצה תאסוף סביבך אנשים וכו אל תחנך את כולם זו לא דרך התורה...
תימני25.11.22
דבוק בטיפשות "גם בלא דעת נפש לא טוב"
חסיד24.11.22
49
חברה עזבו אותכם משטויות ... כל החסידויות הללו עם החומרות שלהם הכל חרטא ברטא... לא מאמין באף אחת מהן ... צריך להיות יהודי מאוזן
נשל 24.11.22
48
אוי, עוד גורו שהקים כת. חבל שאי אפשר ללמד בחורים מה הסימנים של אלימות מנהיגותית , כמו שמלמדים סימנים של אלימות במשפחה. על רגל אחת- שליטה , שליטה ,שליטה. והתוצאות על הנפש הרסניות.
....24.11.22
עדיין לא מלמדים מהי אלימות במשפחה... אז יש עוד דרך ארוכההההההההההה עד שילמדו להבחין בין עבודת ה' לבין הצטרפות לכת.
מיכל25.11.22
47
נרקיסיסט עם כל התעודות, חבל שאת הסטיות שלו מוביל למקומות כאלה
אני24.11.22
46
שמתם לב לשמי? ובכן, את הרב צבי מאיר אני מכיר מקרוב. הוא אדם קדוש, למדן וסגפן. מכיר אותו היטב. לא ארשה שתטנפו מקלדתכם עליו. היזהרו בגחלתו.
ליטאי, כופר באדמורים28.11.22
45
בקיצור..... כת!!!
חיימק'ה27.11.22
44
ראש כת, ציבור מטומטם הולך כמו עדר כבשים אחריו, עולם גולם.
אחד העם 25.11.22
43
כת!!! כל התסמינים!
חגי25.11.22
42
אצלנו בבית מדרש לאחר הלימודים ,הנותרים נעמדים סביב מכשיר הנדרים ורואים מונדיאל. חההה משוגעים תרדו מהגג.!
איציק25.11.22
41
משיח דחוף....................
יהודה24.11.22
40
ומי אתה שאול כהנא לגרום לאנשים לכתוב פה ולבזות הגאון הצדיק רבי מאיר???
מי אתה:????24.11.22
39
אינני מכיר את האיש. אבל מה זה??? אי אפשר שלא לשבור??? זה גזל דאורייתא.
שירה24.11.22
גזל? מי גזל ממי? אולי מזיק? תלמדי משהוא לפני שאת מגיבה
הסקרן25.11.22
דווקא ענתה לעניין. לא רק גזל של "נדרים פלוס", זה גם גזל הרבים, וזה גם ההפך מהמטרה של מניעת אנשים מהאינטרנט כי הם נזקקים לשירותים של המכשיר ואם אין להם שם, הם ילכו ויעשו את זה במקומות פרוצים.
יהודי27.11.22
למזיק יש דין גזלן להלכה
ריז'ינער חסיד27.11.22
טיפשון מה אתה יורד אישית על הכותבת ולא מתייחס לנא'. אדרבא, תפרט למה זה לא גזל, למה הנדרים פלוס מזיק.
יאיא פינק30.11.22
38
האם הוא נתמך על ידי הרב שאול אלטר
ירחמיאל..24.11.22
הוא שונא את הרב שאול אלתר, שמעתי שאחיו חסיד גור,הוא מראשי הלוחמים ברבי שאול אלתר
ישראל 24.11.22
אתה מדבר מבורות לידיעתך גם רצ"מ די מנודה מגור ועל אף שהוא לא מתייחס למחלוקות סביר להניח שהוא אוהד את ר"ש אלתר
יודע25.11.22
דוד שלו, רב אברהם שארר מניו יורק (בן ר"י תורה ודעת בניו יורק לשעבר, ר' גדליה שארר ז"ל, ואח של אם רצ"מ), מח"ס הלקח והלבוב, הוא תומך גדול של ר' שאול.
קרוב למשפחה25.11.22
זה אומר הכל
מאן דהוא25.11.22
37
נראה עוד ראש כת הזויה. מתי הוא עובר לגוואטמלה?
עזרא24.11.22
36
חבל איך הוא נוסע במטוס? ברכב? סוס ועגלה. מעניין אם יש לו מקרר או שהוא משתמש בקופסאות קרח
חרדי24.11.22
35
אם פעם כתבו עליו הרה"צ. אז היום זה לכאורה לא נכון, מי שבאמת צדיק, הולך לשכנע בדרכי נועם ולא סומך רק על דעתו, יש רבנים בירושלים.
אלעד29.11.22
מה אתה מבין בהלכה, או ב"צדיק"? אילו היית בזמן רב אהדה בר אהבה, (ברכות כ, א), היית גם מדבר נגדו, על שהוא קורע בגדי נשים פרוצות ברחוב, והיית מטנף פיך נגד אמורא שהוא מטורף, סוטה וכו', (עפ"ל).
פריצי ישראל29.11.22
34
מי ש"נלחם" בטכנולוגיה ובחדשנות, שלא ישתמש בברז, בפלורסנט, ברכב, ועוד רכב חשמלי, ושלא נדבר על מטוס השם ירחם, שלא ישתמש במקרר ובמקפיא ובמיקרוגל, שחתרחק כמטחווי קשת מפלאפונים מכל סוג, שלא יקרא ספרים מדפוס חס וחלילה, שלא ידפיס ספרים ועלונים וכ"ש ישלח אותם לעימוד והקלדה במחשב רח"ל, שלא ייכנס לבתים ובניינ
יהודי26.11.22
שטארק!!!! אבער נאך אלץ איזע'ר דאך א ירא שמים איז רעד נישט מיט א זולזול [-חזק אבל אחרי הכל הוא ירא שמים אז לא לדבר בזלזול]
ריז'ינער חסיד27.11.22
חזקקק ונכון
יויו29.11.22
33
מדובר בצדיק נשגב! קודש קודשים שמעולם לא ראה פני אשה! ושואף ומנסה לגדר מקום עבור בני עליה! הוא ממש לא דורש זאת מכולם אלא ממי שרוצה להשתמש בבית מדרשו כנ"ל לגבי האינטרנט הוא הגדיר 8 דרגות של שימוש בטכנולוגיה שהראשונה היא להימנע כלל אפילו מפלאפון והשמיני זה להשתמש עם אינטרנט לצרכי עבודה עם חסימה חזקה הו
יהודי25.11.22
אני מגיב על האמירה "מבזה ת"ח": מי שמתעסק 24/7 בעניינים שאינם לימוד התורה הנגלית בישרות השכל, לא זוכה לתואר תלמיד חכם. אין אחד מתלמידי החזו"א שנסחף לשגעונות, קפיצות משונות. אובססיה בענייני קדושה. חינוך תלמידים להתפרעות וכו'.
אושעיא27.11.22
32
איך ילד יוכל להיות בהית כנסת בתענית דיבור ככ האבה שעות? זה עינוי והורס את חדוות החיים
נועה25.11.22
31
זה משפיע זה? זה מטורף שמסכן את הבריות.
שמעון25.11.22
30
אתם כותבתם את המשפט הזה ומה בדיוק אתם עושים אם לא זה?! אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.
aaa24.11.22
29
גם המטוס מופעל על ידי האינטרנט
משה בן אברהם24.11.22
בגשמיות הכל נגזר, משא"כ ברוחניות ההיפך, "הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים" (ברכות לג, ב), עוד הבדל: בגשמיות אתה כ"כ חושש לחייך, ולכן כמעט לא שומעים על סכנה שקרה ע"י הסכינים בבית, משא"כ ברוחניות לדאבונינו אנו לא צדיקים ויר"ש, ויש לנו יצה"ר בוער, ואין לנו את הפחד הגדול הזה שלא להיהרג ברוחניות, (כמו שיש
משה בן געצל24.11.22
מטעמי בטחון מטוסים בדוקא אינם מופעלים על ידי אינטרנט.
מטוס?25.11.22
28
המשפיע ר' צבי מאיר זילברברג שליט"א, ידוע לכולם כצדיק וקדוש נורא..
יהודי24.11.22
אכן "צדיק" נורא!
יהודי מאוזן25.11.22
27
בקיצור צריך לפנות לפסיכיאטר המחוזי שיאשפזו אותו בכפייה
משה24.11.22
26
חצר או כת ?
אורי24.11.22
כת חדשה
אפי 25.11.22
25
כת חדשה
יוסף 29.11.22
24
כל סיפורי הפוגי עם המקומות במטוס נועד כדי שישלמו לו מקום בפירסט קלאס לכאורה .עוד רבנים ואדמורים טסים לארה"ב ואיש מהם לא שם עליו טלית.
זיכער דאס 27.11.22
אבא שלי למד עם רבי צבי מאיר בסלבודקא ומכיר אותו מאז רבי צבי מאיר גר בארץ מאז חתונתו ומאז ומתמיד כאשר הוא טס לאמריקה לחג אצל הוריו הוא היה קונה לעצמו לפחות חמש כרטיסי טיסה והמדובר הוא כשאף אחד לא הכיר אותו כמפורסם, אף אחד לא שילם לו כרטיסים בפירסט קלאס, אלא פשוט מדובר ביהודי שלא רוצה לטמא את עיניו ב
שלמה29.11.22
23
כמו אחיו שתי אלימים מטורפים בלי גבול אין הקב״ה אין גזל אין כלום הכל מותר מתפלאים למה יש שבבניקים אם מנהיג ציבור מותר לעבור על גזל דאורייתא למה לי אסור לעבור על עריות? מזלזל ובז לו לחסידיו השוטים שלא קראו ולא שנו פשוט בושה נקודה חילול ה כולכם תשבו בגיהנם הוא וחסידיו הדור מתפורר בגלל הנרקסיסטיזם
מלמד ירושלים 26.11.22
22
אסור לתרום כסף להם
הצבעת ג זה התוצאות יותר קיצוני ויותר קיצ25.11.22
21
קיצוני חמום מוח מנותק מהמציאות לך לגור בכפר נידח ללא חשמל ואינטרנט רק עם יונת דואר
חי25.11.22
20
חבל שהוא נלחם נגד נדרים פלוס, שזה משהו שולי, במקום להילחם על הדבר האמיתי שזה האינטרנט והסמארטפון!
אמת25.11.22
אגב שבאותו אסיפה הוא דיבר שעתיים על האינטרנט ואולי שתי משפטים על נדרים. ומי שנתפס לאותם שתי משפטים הם נערי שוליים שמחפשים תעסוקה.
שלמה29.11.22
19
חולה נפש
אברך24.11.22
18
תתביישו לכם איך אתם מעיזים לדבר נגד אדם חשוב וגדול אפילו אם אתם לא מבינים איך אתם יכולים להשמיץ כך?! תתביישו לכם!!!
קורא מעוכזב24.11.22
17
כל קיצוניות מביאה לפשע
אנונימי24.11.22
16
בקיצור מנהיג כת חדש - מומלץ להתרחק כמטחווי קשת.
התרחקו מהקיצוניים24.11.22
15
חבל מאד, וסכנה גדולה אם עתיד היהדות יהיה מופקד בידי משפיעים הנוטים לקיצוניות דקדושה, למרות שהיא אולי מתאימה להם ולבני חבורתם. אך בשום פנים ואופן להנהגת הדור, זהירות - סכנה!!! אנחנו נשלם על כך מחיר גדול וכבד, הרבה יותר ממה שחושבים. 'כד רגיז רעיא על ענא עביד לנגדא סמותא.....!!!!! את מה שהרב אלישיב כבר
הללוקה25.11.22
14
קיצוניות כזאת מתאימה לאנשים כמו רצ"מ לא לנו
אלי25.11.22
13
כל המוסיף גורע
אליעזר24.11.22
12
עם קצת תניא, הוא ישנה את הגישה לגמרי. חבל שלא לומדים תניא ואז נהיים חמורי סבר, קפדניים ופוסלים כל מי שלא כמותם. שיתעורר, אנחנו לא בדור של לפני 200 שנה, עם כל התקנות המוזרות, אנשים לא יכנסו לבית ה'. מזכיר שלפני 250 שנה לערך אנשים פשוטים היו נדחים מבתי הכנסת של הלמדנים.. עד שבא הבעש"ט, הוריד את גאוותם
דוד24.11.22
מסכים לגמרי. תניא התשובה
חבד25.11.22
יש יצר הרע שמתחפש ליהודי, ויש שמתחפש לצדיק, ויש שמתחפש לחסיד ויש עוד ועוד דרגות בזה. מובא מספר היום יום לרבי מלובאוויטש
יש גם יצר הרע שמתחפש24.11.22
חח מה שרצ"מ כבר שכח מזמן אתה עוד לא התחלת ללמוד הבנאדם גאון שיודע את כל ספרי החסידות למיניהם ולא רק בע"פ זה שהוא קיצוני ולא חי איתנו ומוסת ע"י קומץ מטורללים לא מוריד מגדולתו בתורה וחסידות
מכיר מקרוב30.11.22
כמו שאמרו כאן, הוא כנראה כבר למד את זה. זה פשוט לא קשור. שיגעון.
שורשים בחב"ד27.11.22
אני חושב שהוא למד תניא כבר כמה פעמים. יש לו קרובים חסידי חב"ד ג"כ.
קרוב25.11.22
מעניין מה שאתה אומר
גורביץ'25.11.22
11
בעולם יש בחירה , מי שלא בוחר בחיים לא יעזרו "כל התקנות", ומי שבוחר בה' לא מפחד מבחירה חופשית
אלי24.11.22
אז למה חז"ל כ"כ פחדו מחשש עבירה, שגזרו עלינו שלא לתקוע שופר בשבת שמא יעבירנו ברשה"ר??
עוד סלפן24.11.22
הוא ממש לא סילף. חז"ל גזרו עלינו מה שידעו שקרוב להביא אותנו לעבירה, ודווקא ההערה שלך - היא הנותנת, שמיום שנחתם התלמוד אסור לנו להוסיף שום גזירות על גזירות חז"ל.
הוא לא סילף27.11.22
משפט חזק ביותר
ינון26.11.22
10
כאחד שמקיר את היהודי הקדוש והיקר הזה כבר כמה וכמה שנים! אני אומר לכם , שמי שכתב פה את הכתבה חיפש סתם להדליק אש... ר' צבי מאיר הוא האחרון שייתן לאנשים אולי ואולי להבין בכל דרך שהיא שצריך להזיק ליהודי אחר ! זה בחיים לא קרה ובחיים לא יקרה! ומי שטיפה מעודכן יודע שמיד אחרי כל השבירות בבתי כנסת ר' צבי מא
ללא שם24.11.22
צודק במאה אחוז!
ציפי24.11.22
חהחהחהחחחחחחחחחההההההההה
חסיד24.11.22
לא ורצים להסתכל על אדם כזה
מחיח24.11.22
גם אני שמעתי שהוא צדיק אמיתי. די להבעיר אש.
אסתר המלכה25.11.22
איך אתה בכלל נכנס לאתר ככר השבת?
גם ללא-שם25.11.22
אבל הוא שואל איך אפשר שלא לשבור, מה אתה מבין מזה?
אלי24.11.22
זה שמי שכתב שככה הוא שאל , לא אומר באמת שהוא שאל....ותפסיקו כבר להאמין לכל אחד שמורח את האצבעות שלו על המקלדת!!!
ללא שם27.11.22
חלילה וחס תתרחקו מכל הקדושים האלו במסוה של פרושים מהעולם הזה, ותצילו את בניכם ואת עצמיכם מחסידות של שוטים וזכרו אין לו אלא גדולי הדור מחכי הדור, ולא תמהרו אחרי עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס
אפי 25.11.22
דומה הוא למלאך ה צבאות???? גזלן וגנב ואלים לא מעניין כמה תכתוב אדם נבחן במעשים גם למחשבים היום יש יידע יותר מכל רב אני לא משתחווה למחשבים לא מתפעל מקשקושים יש תרי״ג הוא מקיים?! לא הוא הוא שולח נערים לשבור גזל הקדש אין מחילה עולמית ההבדל קטן בין רברבן לרב חוצפן ! היהדות טהורה ותישאר כך
רב עיר 26.11.22
9
מעניין..
רועי24.11.22
8
איך אפשר שלא לשבור?איזה משפט מרושע...מה עם גזל?מה עם מאות רבנים שמתירים?זה לא רב,זה ערב רב
יוסי24.11.22
7
עוד רב משוגע שמקשה על החיים של תורה, אין להשתמש באלימות וחרמות, זה מאד מרחיק את הציבור מהתורה שדרכיה דרכי נועם, לא זו היא דרכינו ולא דרך אבותינו.
חיים04.12.22
6
מסכנה אשתו, "טהרה" "פרישות" בסך הכל התעללות רגשית ורוחנית , לא מתייסים אל האישה , מתנהגים אליה כמו שבויית חרב. ועוד משדרים לה שכל ריחוק ממנה זה קדושה , היא כאלו סמל הרוע האנושי.. בטח היא נחיתית ודיכאונית ולא יודעת למה..
אחת04.12.22
5
מערכת רקובה. וכי אתם תתנו אור חיובי לאדם כה?
שלמה04.12.22
4
קראתי בכותרת 'מי אתה ר' צבי מאיר זילברברג' ונכנסתי לקרוא, ולא ראיתי שום דבר, ממשנתו מנהגתו, מתורותיו, מהעבודה העצמית שלו, אם אתם רוצים לצייר דמות של מישהו, מי שלא יהיה, כדי להשקיע קצת יותר מלצטט כמה סעיפים מחוברת התקנות של בית מדרשו.
שמעתי אותו כמה פעמים03.12.22
3
מזעזע איך כותבים כתבה בלי לברר!! רבינו שליט"א הוא גאון וקדוש! כל מי שדיבר בגנותו כנראה פשוט אין לו מושג! מאד מאד יש ליזהר בגחלתן!! כל מי שמכיר את הגאון רצ"מ שליט"א יודע שיראתו קודמת לחכמתו, ולא יתכן שאמר משפט כזה המתיר לגזול כביכול ח"ו, פשוט לא שייך, וממש לא בסדרלפרסם דברים לפני שבודקים באמת מה אמר!
ד.ב04.12.22
2
הקול קול צבי מאיר והידיים ידי עשיו. צבי מאיר זילברברג חשוך וקיצוני כמו אחיו מגור.
אח של אברהם בנימין06.12.22
1
הרמב״ם כותב או האיגרת שלו או בדעות שאם בא משיח ואומר לך לעבור על איסור מפורש בתורה בידוע שהוא משיח שקר ודי למבין
חרדי גאה17.11.23
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

מדוע אמר הבעל שם טוב הקדוש שאין ממה לדאוג בכלל?

ורד שאלתיאל | 11.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כש'חשוך הבנים', רתח על הבעל שם טוב: "מדוע השלת אותי?"

כיכר השבת | 11.05.24

ביקור הוד

ביום הראשון של הזמן: האב"ד הופיע בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 10.05.24

עולם חסד יבנה

בחסידות סקווירא מקדימים רפואה למכה - עם תמיכה מיידית

חיים רוזנבוים | 10.05.24

בריות טובות

ברחובה של עיר בירך האדמו"ר על האילנות 

חיים רוזנבוים | 10.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

במצוות שבת גרוסה

במעון האדמו"ר: חלוקת פרסים לתלמידים שעמדו בכור המבחן

חיים רוזנבוים | 10.05.24

ומשפע מצוות תפילין

דוד רביעי: האדמו"ר פיאר את שמחת הבר מצווה לנינו

חיים רוזנבוים | 10.05.24

מעשרת הרוגי מלכות

הגאב"ד העתיר בתפילה על הציון בעיר הערבית שפרעם

חיים רוזנבוים | 09.05.24

"שיחה אישית"

האדמו"ר מדושינסקיא שוחח עם בחורי הישיבה בפתיחת הזמן

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

זכותו יגן עלינו 

בבני ברק ציינו החסידים את הילולת הצדיק רבי משה מקוברין

חיים רוזנבוים | 09.05.24

להושיבי עם נדיבים

האב"ד זעק: "אברכים צריכים שלווה, חייבים כאן מיליונרים"

חיים רוזנבוים | 09.05.24

יום השנה ה-18 לפטירתו

המונים עלו להעתיר בציונו של הברך משה מסאטמר | תיעוד

חיים רוזנבוים | 09.05.24

רבי נחמן על הפרשה

אפשר היום לשמור על צניעות? זה הַבֵּרוּר האחרון, תחזיק חזק

ורד שאלתיאל | 09.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מאמר מיוחד

אין אדם מת, וחצי תאוותו בידו" | ליארצייט של רבי מנחם מנדל

ורד שאלתיאל | 09.05.24

גלריית תמונות

תיעוד: נכדו של האדמו"ר ממודז'יץ חגג בר מצווה עם החסידים

חיים רוזנבוים | 08.05.24