כיכר השבת

"אין 'יצר הציונות'"

האם תם עידן שיטת סאטמר ביחס לציונות? המשפיע הבעלזאי מעורר סערה

מדינת ישראל תציין השנה 75 שנים להקמתה, ויש מי שסבור כי השיטה שהתנגדה לציונות, ושאותה הובילה בעיקר חסידות סאטמר והרבי ה'ויואל משה' זיע"א - הפכה ללא מציאותית | כך המשפיע הבעלזאי עורר סערה בחסידויות סאטמר (חסידים)

161
שימי שפר | כיכר השבת | ד' בשבט | 26.01.23
האחים האדמו"רים מסאטמר
האחים האדמו"רים מסאטמר (צילום: מערכת בחצרות, ללא קרדיט, שאטרסטוק)

שלושה חודשים לפני ציון 75 שנים לעצמאותה של מדינת ישראל, ולאחר שנים של מחלוקות ודיונים רבים שהתקיימו בנושא בין גדולי ישראל, אודות היחס של היהדות החרדית לציונות, ישנם מי שסבורים כי השיטה שהתנגדה ומתנגדת לציונות, ושאותה הובילה בעיקר חסידות סאטמר והרבי ה'ויואל משה' זיע"א - הפכה ללא מציאותית.

>> למגזין המלא - כנסו כאן <<

בדברים שנשא המשפיע הבעלזאי הידוע, הרב מנשה ישראל רייזמן, מחשובי המשפיעים החסידיים, וגרמו לסערה של ממש בחסידויות סאטמר, הסביר המשפיע את ההבדל בין התקופה של קום המדינה לבין המציאות היום בשנת תשפ"ג.

לדבריו, המאמר השני בספרו של הרבי מסאטמר, עוסק ברובו בטענה שבארץ ישראל ישנו יצר הרע של ציונות, ואשר על כן, כותב הרבי מסאטמר, יש להימנע בכל הכוח מלעלות לארץ ישראל ולהתיישב בארה"ק.

הרב רייזמן מוסיף ומסביר כי אין חולק, וכך גם סברו כל גדולי ישראל בתקופת הקמת המדינה, שהציונים הקימו את המדינה על תשתית של מינות ואפיקורסות, זו היתה מטרתם העיקרית, ולשמה הם פעלו, כאשר הרבי מסאטמר אף סבר שהמצב הפך לבעייתי הרבה יותר גם לאחר הקמת המדינה.

הרבי מסאטמר ה'ויואל משה' זצ"ל (מאת Anomymous - [1], נחלת הכלל)

"דיברתי לאחרונה", מספר המשפיע, "עם אחד מתלמידיו של הרבי מסאטמר זצ"ל, ושמעתי ממנו טענה שכאשר דנים היום בנושא, יש צורך להתייחס גם למציאות המתרחשת בפועל היום בארה"ק". לטענת הרב רייזמן, "היום איננו יכולים לטמון את הראש בחול כמו בת יענה ולטעון שהיצר הרע של הציונות קיים היום בדיוק באותה רמה שהוא היה קיים פעם, אם נשאל היום את הדור הצעיר, לאף אחד אין בכלל מושג על מה שהיה בארץ ישראל בשנת תש"ל, ובוודאי שהמצב היום בשנת תשפ"ג שונה לגמרי.

"בתקופת הקמת המדינה ידע כל אחד שלהיות ציוני פירושו קבלת עול של ציונות. אנשים פרקו עול תורה ומצוות, עזבו את מקום המגורים שלהם בעיירות שונות בחו"ל, הכול כדי לעלות לישראל, כאן הם עבדו בביצות ובאדמות, התגייסו לצה"ל, לחמו במלחמות, מתוך מטרת קבלת עול ששמו 'יצר הציונות', משום שאם לא כן מי בדיוק ירצה לקחת על עצמו עול כל כך כבד ללא מטרה?

"היו יהודים רבים שאיבדו את הדרך ועזבו את הדת לטובת הפיתוי שהיה מוגדר 'יצר הציונות', יצר שבלט מאד גם בארה"ק, כאן אנשים רבים נסחפו אחר הזרם הציוני, מצב שהוביל רבים מגדולי ישראל להתנגד להקמת המדינה ולהשתלבות של היהדות החרדית".

המשפיע הוסיף ואמר כי "לעומת זאת היום, וככל שחלפו השנים, ניתן לומר בוודאות שיצר הציונות אינו קיים יותר, מלבד אצל קבוצות ימין שוליות וקיצוניות. כל יתר האזרחים שאינם שומרים תורה ומצוות, אינם עושים זאת בשל קשר כזה או אחר לקבלת עול של ציונות, אלא בשל רצונם לפרוק עול תורה ומצוות, ואשר על כן עלינו להתבונן בדברים שכתב הרבי מסאטמר בחייו אודות החשש מיצר הציונות ולהבין שהמציאות היום של מיליוני יהודים שומרי תורה ומצוות שחיים בישראל בהרחבה, שונה לגמרי מהמצב שהיה בתקופת הקמת המדינה.

"בנושא הזה של שיטת סאטמר אני לא חושב שצריך להתייחס אליה כאל 'זאת התורה לא תהא מוחלפת', משום שלמציאות בשטח כפי שמתרחשת היום במדינת ישראל יש גם אמירה חשובה ומשמעותית לצורה שבה אנו אמורים להתייחס אליה, וככזאת לא ראוי לומר שאלו מתוכנו, מהדור הצעיר, שפורקים עול לצערנו, עושים זאת בגלל הציונות, משום שכולנו יודעים שגם בארה"ב, בקהילות החרדיות, ישנם גם כאלו שפורקים עול מבלי כל קשר לציונות".

הרב רייזמן העיר כי "אני יודע שאולי אחטוף על הדברים שאני אומר, אבל היום אנו נמצאים ב"ה בתקופה שמותר לדבר, ושקשה לסתום את הפה לאחרים, אבל בחור צעיר שנפלט מהישיבה, עושה זאת כי הוא רוצה ללכת לצבא בגלל הציונות? האם אותם צעירים שרצים אחרי ראש הממשלה נתניהו עושים זאת בגלל יצר הציונות? תפסיקו לבלבל את המוח. יש היום דברים חמורים בהרבה שגורמים להרס של בחורים צעירים".

"כולנו מכירים את הפסוק, 'עוד ישבו זקנים וזקנות בירושלים ואיש משענתו בידו... וילדים וילדות משחקים ברחובותיה', זה בדיוק מה שקורה היום ברחובות שלנו כאן, ולכן קשה לי לומר שדברי הנביאים לא תקפים לימינו אנו", סיים המשפיע את דבריו.

יצויין כי הדברים עוררו סערה גדולה בקהילות סאטמר ברחבי הארץ והעולם, כאשר באחד הקווים הטלפוניים כינו את הדברים 'דברי ליצנות שקריים' של ממש.

תוכן שאסור לפספס
161 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
71
על החלק הראשון, יש מקום לדיון. אבל כשהוא מביא בסוף את הפסוק 'עוד ישבו...' ואומר שזה על ימינו, כלומר, שהגאולה כבר כאן, זה ציונות עם שטריימל.
אני26.01.23
אפשר לקרוא לזה ציונות עם שטרימל וכך, להוריד את הטענה שלו בלי להתייחס אליה בכלל, שיטת ויכוח שהיא מאוד רדודה. אם נסתכל בצורה אובייקטיבית על המציאות, היא לא שונה מאוד מהפסוק. ולהגיד שזאת לא הדה "השטריימלית" הקלאסית לא תהפוך את המציאות הזאת לפחות נכונה
יהונתן26.01.23
הרדידות היא שלך. הציונות הציגה חזרה טכנית וארצית כגאולה. עמדת גדולי הדורות היתה, שגאולה היא ענין רוחני ושמימי. לספור ילדים בסמטאות ירושלים ולקרוא לזה גאולה=ציונות.
אני26.01.23
הוא לא קרה לזה גאולה, אני לא יודע אם התכוון לזה. התקיימות של נבואה מסוימת זו לא הגאולה
אריק128.01.23
זה לא ציונות ולא עם שטריימל, העובדה שבארץ ישראל נמצא הקיבוץ הגדול של שומרי תו"מ מכל החוגים , וכמות לומדי תורה ותלמידי ישיבות שלא הי' כאן מאז החורבן, וזה על אף הציונות ולמרות כל ההפרעות שלהם ברוח וגשם
מנחם26.01.23
אמת!
שמולי27.01.23
נכון מאוד ולזה התכוון הרב רייזמן
מיכה09.02.23
מי הנביא????
יעקני26.01.23
יש גוגל. מה זו השאלה הזו?
חיים וייס28.01.23
אפשר להתכחש שדברי הנביא מתקיימים?
יהודי כשר26.01.23
המשך ג והיו הרבה יהודים טובים ויראי שמים שנותרו כאן ובנו מדינה יהודית לתפארת. מדינה שיש בה אוחזי ספרא וסייפא. המשך יבוא
בן יענקל הלייש 28.01.23
מדינה שאחוז לומדי התורה בה גדול מכל אותם שלומדים תורה ויראי שמים באמריקע. אז מי שלא מבין מה מתחולל כאן שישאר שם ובעת רעה שעלולה לבוא ונראה שתבוא ח"ו הם יזעקו ליושב במרומים שישלח להם מצילים מהסוג של מצילי אנטבה.
בן יענקל הלייש28.01.23
היו רבנים שהגיעו לאה"ק ועזבו אותה לטובת משמני אמריקע.
בן יענקל הלייש28.01.23
מה רע בציונות עם שטריימל? ההתנגדות של גדולי ישראל הייתה לציונות של כפירה
חיים וייס28.01.23
70
האם מישהו בסאטמר יהיה מוכן להתווכח ענינית על דברים של טעם אלו?? או רק "שייגעץ טמא" "ליצנות" "קליפה" כרגיל?
משה26.01.23
מה התכוון הנביא ? למדרחוב של בן יהודה ?
ירושלים26.01.23
כן גם... קודם אומרים ובא לציון גואל... ולשבי פשע ביעקב... הם יחזרו בתשובה..בארה"ב יהודים חילונים כאלה הם גוים.
רחלי26.01.23
התשובה צריך להיות בחו"ל כמפורש בדברים ל. א-ג. ומה שכתוב תשובה אחרי זה מדובר על ביטול יצה"ר- רמבן וכו', וכן מבואר מיחזקאל כ, לח, שא"י תקיא את כל הדמיון הציוני של היום, ואז יחזרו בתשובה בחו"ל ובמדבר העמים, ורק אחרי זה יכנסו לארץ בלי שום חילוני כופר, וכן כתב הראב"ד בעדיות ב, ט,
דוד27.01.23
אין מקרא יוצא מידי פשוטו, לא כל ארה"ק זה המדרחוב של בן יהודה, וכולם יודעים את זה.
ינון26.01.23
גם באיראן תמצא זקנים משועממים יושבים ברחובות הרבה שנים לפני הזקנים שכאן, האם זו כביכול הפי' בפסוק עוד ישבו זקנים בירושלים? ברור שהפסוק מדבר אחר ביאת משיח בגאולה ובלי פיגועים, ועי' מצודת דוד זכריה ח, ד, שהפסוק הנזכר בא לומר שזקנים ישבו ברחובות כמו בחורים בלי חולשה, זה התקיים כיום??
דוד26.01.23
עיי' ברש"י ורד"ק... (לא ברור לי (אולי כן) למה לא ציטטת אותם וישר הלכת להמצודות דוד
משה27.01.23
שאילה טיפשית, יש הרבה מאמרי חז"ל, או פסוקים שפרשנים ראשונים קיצרו בו, ומימלא התעוררו שאילות, בגלל שהראשונים לא ביארו יותר, ורק ע"י פרשנים מאוחרים שהרחיבו בהסבר ירד מימלא הקושיא, ויש עשרות דוגמאות לזה, ופשוט!
דוד27.01.23
מצודת דוד הוא פרשן חשוב, אבל פרשן אחד מתוך הרבה... ואין מקרא יוצא מידי פשוטו, הנבואה נאמרה שהארץ תהיה שממה ואח"כ תחזור ותתיישב.
איינער26.01.23
שוטה אתה כלל לא יודע מה ה'פשוטו' של מקרא, גם הנוצרים טוענים שפשוטו של מקרא כתוב בישעיהו נ"ג שהמשיח יהרג ויסבול, ושיהודי אחד שנהרג (ישו) מכפר על עוונות של אחרים, ולכך הוצרכו הרבה מפרשננו לדחוק מאוד שם בישעיהו נג, האם צדיק יכול למות ולכפר על רשעים שעשו תשובה?
חבנידק שאינו מזוייף, חסיד מהרש"ב27.01.23
איך חב"ד מאמינים שהמשיח כבר פה והוא הרבי מלובביץ למרות שהוא נפטר כבר קרוב לשלושים שנה? כך גם כל אחד אחר יכול להאמין באמת שלו ולהיות בטוח שהיא האמת האמיתית ותו לא. האמת של סטמר היתה נכונה לזמנו אבל היום מסתכלים עליה כמו ורסיה 7.0 של דוס במחשבים.
יהושע27.01.23
יש הרבה מקורות שצדיקים יכולים לכפר בייסורים או מוות על עוונות של אחרים כך שההבנה לפי הפשט בהחלט מקובלת. מכאן ועד להחליט שהצדיק שמדובר עליו זה מי שממנו ומתלמידיו יצאה דת אחרת הדרך ארוכה ואין לזה קשר לפשט שם
אריק128.01.23
ופשוטו של מקרא זכריה ח, ד, מיירי אחר משיח, כמו שפסק הר"מ במלכים יא, שכל הנבואות על ק"ג לא"י, נאמר דווקא רק על המשיח, וכתב שם וז"ל: ואלו הדברים המפורשין בתורה (מה שביאר שחזרה לא"י היא ע"י משיח) הם כוללים כל הדברים שנאמרו על ידי כל הנביאים" עכ"ל, הרי שפסק שלא רק דברים ל' על משיח, אלא כל פסוקי הנ"ך גם!
חבדניק לא מזוייף כמוך!27.01.23
בדיוק
ציפה 27.01.23
בוודאי עיין "תשועת עולמים" ספר נפלא שסותר ומפריך את כל יסודות הציונות הדתית עד עפר, כמעט שלא השאיר שום סילוף שלא הוכיח שהם טעו או סילפו בו!
יעקב26.01.23
69
לא נעים לחסידי סאטמר לשמוע את הדברים, אבל כל אחד שעיניו בראשו מבין שהוא לגמרי צודק
מוישי26.01.23
קשקוש דוקא היום רואים יותר שהרבי מסאטמר כל כך צדק לגבי הציוניםוכמה צריך להתרחק מהציונות המגעילה
אהרן 26.01.23
אתה כנראה גר בחו"ל אין אופציה אחרת
רחלי26.01.23
לך לישון, ועל הדרך תפעיל את השכל,אולי זה יעזור!
טלי26.01.23
הציונות היחידה שנשארה היא הציונות הדתית הלאומית של החרד"לים -כל השאר אינו קיים כלל וכלל -לא של קיבוצים ולא של צפון ת"א -חיפה כו' פשוט לא קיים ואינם יודעים מה זה בכלל פעם היו כופרים -היום אפילו לא יודעים מה זה סידור או ציצית
שמולי27.01.23
הדברים נשמעו מפי הרב רייזמן שניחן בכשרון לדבר ב’’ה ולא יפה לנצל את מתנת השם לחולל מחלוקת אנחנו יהודים שומרי תורה ומצוות ולא אמונים על מצוות דיבור חופשי אין מצוות הדמוקרטיה של דיבור חופשי דוחה מחלוקת
דוד26.01.23
ממש להיפך עצם זה שסטמר בשונה מרוב מניין ובניין של הציבור החרדי מחזיקים בדעה זו היא מחלוקת , והשלום הוא שכולם ילכו באותה דרך , שלא לדבר על זה שהשיטה הזו כיום מנוצלת כיון להפגנות פרועות ואלימות ,והמון חילול ה' שזו סיבה מספקת כדי לבחון אותה מחדש ולראות האם היא מדברת גם על דורנו כיום
מוטי28.01.23
הרב בערעל וויין שליט"א דורש כסדר בדרך זו . פשוט כפיית טובה .גם החילונים הרבה יותר קרובים להקב"ה מהחילונים בחו"ל
אשר ארמון29.01.23
מחילה אך אתה עם הארץ מדאורייתא ומדרבנן, עיין רמב"ם מלכים יא, 'עוד ישבו...' לפני שאתה מפמפם תסתכל במפרשים שם. גאולה אינה גאולה גשמית, תלמד את הסוגייא ואז תיגש לדבר כל גדולי הדור דקום המדינה אמרו כן ועיי"ש
די לתגובות הרדודות!!!!!102.02.23

הצגת כל התגובות

68
מן הראוי לציין גילוי נאות ----- בעלזא היתה בעבר חסידות קנאית, שורשית, קרובה בדעותיה לסאטמער, היא הסתכסכה על ההכשר וכו' ועשרות שנים של איבה בינה העדה החרדית/סאטמער. האם יש כאן ריח של ההתנצחות בין בעלז לסאטמר, או דיון ענייני?
דברי חיים26.01.23
זה ממש לא נכון בעלזא וסטמער לא הסתכסכו בגלל הכשר פשוט מאוד בעלזא לא רצתה להיות חברת בת של סטמער וסטמער רצו בכוח לשלוט על בעלזא הם התחילו להשמיץ את בעלזא לא ואז בעלזא ‏הולכו ופותחו לבד בית דין צדק והתחילו לתת הכשר לבד ולא ההפך בשום אופן
זישא וייס31.01.23
67
סאטמר גורמים לי בחילה. טפשים
ניח26.01.23
בטוח לא קראת את ספרו של ה'ויואל משה'. אתה סתם ניזון מכותרות, וחסר כל עומק. תלמד, תעמיק, תשמע 'מבינים', בעלי השקפה, ואז תדבר.
מפוכח26.01.23
בדיוק כמו שהיהודים שכופרים בגאולה הנוצרית המזוייפת, גורמים בחילה לנוצרים..
נצרות, ציונות, שבתאות=גאולת שקר!26.01.23
66
הגיע הזמן שאנשי ה'עולם הזה' מארה"ב לא יטיפו מוסר לאנשים שגרים בארץ ישראל בפשטות הרבה יותר גדולה. ומי ישמע כאילו כל חסידי סאטמר בארה"ב צדיקים גדולים. רק השקפה והשקפה מבלי לקחת שום אחריות.
חיים26.01.23
היהדות באמריקה מבוססת ויפה ביותר פשוט המשך מהערים באירופה בלי כל שינוי בלי כל השטויות ה’כאילו’ ישראליות ותרבות הצבריות שהתחדשה
אמריקאי26.01.23
כן ? המשך מאירופה? א איפה יותר פרוץ סמארטפונים?(לא משנה אם יש בזה בעיה, אבל זה ממשששש המשר בדיוק כמו אירופה ) ב איפה חיים יותר בפשטות שזה יותר דומה לאירופה? נו תפסיק לדבר שטויות ג איפה יש יותר התבללות? אולי אותו דבר מאירופה של היום
ריז'ינער חסיד27.01.23
65
ושב ה' אלקיך את שבותך.. זה לא התחיל להתקיים? מאז חורבן הבית לא היה מצב שהריכוז היהודי הגדול ביותר הוא בארץ ישראל. עד לפני 30 שנה עוד אמרו גדולי ישראל שבארה"ב רוב מניין ורוב בניין אחב"י. כיום רוב מניין בנ"י ובוודאי שרוב בניין הוא כאן בארץ ישראל. כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים
איינער26.01.23
מי קבע שהגאולה קשורה לאחוזים של עם ישראל? עיין בגמ' מס' גיטין כמה מיליונים ומיליונים חיו בארץ ישראל לפני החורבן, ואנחנו קמצוץ לעומת זה. יש עדיין למה לשאוף......... הגאולה עדיין לא פה.
זוכר26.01.23
מי קבע ?? הגמ'! "רוב יושביה עלי'" מה זה קשור לכמה היו?
משה 27.01.23
"רוב יושביה עליה" צריך להיות עם עשרת השבטים, וזה אחת הסיבות למה לרמב"ם תרו"מ זה דרבנן בזמננו, כפי שביאר שם הרדב"ז
משה יונה27.01.23
את הביטוי רוב מניין ורוב בניין אמרו גדולי ישראל בדור הקודם.
אחד העם 26.01.23
יא מסכן, הביטוי 'רוב מנין ובנין' בכלל בא ממסכת אהלות בענין טומאת מת. אם רוב מנין ובנין העצמות נמצא תחת האוהל, האוהל מטמא. השימוש האידיוטי בביטוי הזה לצרכי פוליטיקה, המצאה חדשה.
אני29.01.23
באיזה דף בגיטין???? אין דבר כזה .מעולם היהודים לא מיליונים המיליונים .מעולם לא היה בהיסטוריה היהודית מדינה כזאת עם מיליונים בענינים מגדלים וגם נמל תעופה. ברוך השם וברוך הרצל
הרצל26.01.23
עיין אגדות החורבן נ.ב. תגובות ענייניות בבקשה
ינן02.02.23
דף נ משהו שלש דפים של אגדות החורבן
עקרע02.02.23
הרמב"ם פסק מלכים יא, א, שהתורה "העידה" פסוקי קבוץ גליות וביאה לא"י על המשיח, ובאיגרת תימן כתב: "זה יסוד גדול מיסודי אמונת ישראל, יעמוד מזרע שלמה איש שיקבץ נפוצותינו".
אין ספק שיהיה גלות 3!26.01.23
"עוד אקבץ עליו לנקבציו" יהיה קיבוץ לפני ביאת משיח ואחרי זה יהיה עוד קיבוץ.
שמואל ויסנשטרן26.01.23
הרמב"ן כתב בשה"ש שעוד אקבץ מדבר על קיבוץ א' על עשרת השבטים ע"י משיח בן יוסף, ורק אחרי שימות בן יוסף נבוא לא"י ע"י משיח בן דוד, ובעזרת האומות שיביאו ישראל למשיח שי, ומופרך הסילוף שלך! וכן כתב רבינו בחיי דברים ל', ששני הקיבוצים מיירי על י שבטים, ועל יהודה ובנימין.
געצל בן גביר26.01.23
אל תביא ראיה מהרמבן בנושא של מצוות ישיבת ארץ ישראל. והפשט שאני כתבתי כתוב בביאור הליקוטים בשם צדיקים.
שמואל27.01.23
סלח לי שאתה ע"ה בלי להבין, הרמב"ן כתב לפחות 4 פעמים (2 בספר הויכוח, ובביאורו לישכיל עבדי, ובשה"ש) שמשיח יביא אותנו יהודה ובנימין לא"י, יתירה מזאת בשה"ש הוא כתב שאפי' בגאולת בעתה שכל הדור חייב ולא נשאר רק זכות מילה יבוא קודם בן יוסף, וי' שבטים יבואו ראשונה לא"י, ורק אחרי זה יבוא בן דוד שיעלנו לא"י!
עוד ציוני מתוסכל וסלפן!27.01.23
מצחיק שאתה מביא מאיזה ספר שאיני יודע מיהו ומהו, בו בזמן שיש לנו הפרשנים המרכזים רש"י, רד"ק, מלבי"ם שכל אלו כותבים שעוד אקבץ לנקבציו מדובר על הגרים אחר גוג, ומ"מ גם אם זה מדבר על ישראל, הרי שזה מדבר על קיבוץ י' השבטים, ואחרי זה קיבוץ יהודה ובנימין, וכמו שביאר הרמב"ן, והרבינו בחיי, ועוד,
געצל27.01.23
והרמב"ם בספר היד "לא נדע איך שיהי' עד שיהי'
משה27.01.23
נכון ולכן מותר לעבור עבירות ולדחוק הקץ, ולכן לא יהיה כלל משיח, ולכן הבדואים והגויים הרוסים הם גם בכלל נבואות הק"ג, כי 'לא נדע איך שיהיה', פשוט דברי שטות וכפירה, אין מציאות של גאולה ללא משיח, וכבר כתבתי לך שלגבי ק"ג פשוט לר"מ שזה רק עי המשיח, אחרת אין ראיה מהתורה שזה שאינו מאמין במשיח כופר בתורת משה!
משה הקראי הצדוקי!27.01.23
64
ההתנגדות של הציבור החרדי היא לעצם קיום השלטון הציוני בארץ ישראל. היהדות והציונות הם שני הפכים. אין לפורקי עול תורה זכות על ארץ ישראל והציונים אינם באי כח העם היהודי. הם אומרים שהדת שלנו לא רלוונטית להיום, הציבור החרדי במלחמה איתם, גיוס הבנים נפרץ לגמרי והתחילו לגייס בנות חרדיות.
יוסף חיים זוננפלד26.01.23
אם אתה אומר
ל.מ.26.01.23
חמוד, דבר ראשון אין לך בכלל זכות להשתמש בשם של הרב! אתה ממששששש מבייש אותו כשאתה מעז להשתמש בשמו! דבר שני,צא מהסרט שאתה חי בו ותפתח קצת את העניים,היהדות והציונות ממשש לא שני הפכים ואפשר לחיות איתם ביחד יופי!
טלי26.01.23
אני ממליץ ל ך לפתוח את העיניים וללמוד את הסוגייא של ציונות עיין בספרים של גדולי הדור, ובמפרשי הנך ותתחיל פשוט ללמוד ואז תשתנה לך הדעה
יעכ02.02.23
63
כולכם מוטעים ומדברים לא אל הענין
יואל26.01.23
62
הרב מסאטמאר כתב חיבור בשם ויואל משה, שם הוא מתייחס לכל הדיון הזה מזווית הלכתית. אני לא רואה בדברי הרב רייזמן שום התייחסות לבעיות ההלכתיים של הציונות, הוא רק מדבר מבחינת הרגש שלו, זה לא רלוונטי לגבי הסטטוס ההלכתי של המדינה
מתתיהו26.01.23
תשמע את השיעורים של הרב רייזמן שם הוא מבאר כל הסוגיא על פי הלכה.
ישראל26.01.23
שמעתי חלק, והכל סילופים ובורות, וניתן לכתוב לו ולהוכיח את סילופיו, או טעויותיו בשוגג!
געצל26.01.23
כל הקנאות מקורה ברגש
י 08.11.23
61
לפני כ 40 שנה שמעתי מיהודי חסיד מזקני החסידים חסיד אמיתי ת"ח ויר"ש מיוצאי גליציה , היום אין צעירים ששואפים לציונות , בימים ההם לפני מלחה"מ השניה היו "ביכאלעך" (ספרי ציונות ומינות) שהצעירים קראו אותם בהיחבא ושאפו לציונות, היום לצעירים אין כבר צורך באידילוגיה הם פשוט בעלי תאוות ובעלי עבירות רעות ,
מנחם26.01.23
60
כל הכבוד על הדברים. הגיע הזמן להסתכל על האמת בעיניים. סאטמר נכשלו מזמן, עם ישראל חי.
חרדי 26.01.23
סאטמער לא נכשלו, אלא להיפך חיה וקיימת, הן החסידות הכי גדולה, והן תורת הויו"מ נלמדת ומובנית כיום יותר מכל זמן, והרבה עדות המזרח מתקרבים לדעת הויו"מ (אני בעצמי נוכחתי), וסאטמער הצליחו להציל הרבה תימנים מלהתחלן ע"י הציונים, משא"כ הציונים החרדים היו שותפים לכל פשעי המדינה נגד המזרחים ברוחניות ובגשמיות!
חרדי פשוט26.01.23
כיום המצב הוא לא כמו כמו בהקמת המדינה הכל שטויות כיום נשאר רק תאוות הניצחון "מי היה צודק הרבי מסאטמאר או הרה"ק מבעלזא" וד"ל.
י ר07.11.23
סליחה אחי אבל סאטמאר חי ובועט בארצות הברית ובגולה יהדות למופת פשוט לקנאות
סאטמאר חסיד מארצות הברית 26.01.23
שמתי לב לדבר מעניין, יש פה תגובות ברמה שמעידות על כותביהם שהם ת"ח ובקיאים בסוגיא זו, ויש פה תגובות לא ענייניות רדודות שמעידות על כותביהם שהם כנראה נערים שלא קרו ולא שנו בנושא זה מעולם נחשו איזה סוג תגובות הם נגד הציונות ואיזה בעד.
נ חיה02.02.23
59
איזה דברים נפלאים , וכך כך נכונים , גם אני ומשפחתי התפכחנו , אנחנו חרדים לדבר ה ומאידך ציונים שמבינים שמאת ה הייתה זאת, הגיע הזמן שזאת תיהיה החרדיות האמיתית..
משה26.01.23
58
וואו!!!!! כל הכבוד לרב רייזמן! כל מילה שלו נכונה בתכלית!!! הוא צודקקקקקקק, ודי! תפסיקו לחנך אותנו בסמינרים,ובכל מוסדות הציבור החרדי נגד המדינה ונגד הציונות הנורמאלית!!!!! זה שאני מחוברת למדינה שלי,לא הופך אותי לחילוניה! תודה הרב רייזמן!
טלי26.01.23
על על כתבה יש 10 תגובות רק שלך, אין לך שיעורי בית לעשות?
יענקי28.01.23
חח,בטח שיש,גם מבחנים,אבל פעמיים ביום להכנס לכאן לא יזיק!
טלי29.01.23
57
שיהיה ממשלה של יהודים זה נגד התורה באשר הוא נגד השלש שבועות כמובא בכתובות נקודה! ולא משנה אם הוא מתנהגת ע''י שומתומ''צ או חילונים. זה היתה דעת הרב מסאטמער. ודוקא החרדים ודתיים הם הם המחזיקים ותומכים בקיום הממשלה כהיום. וזהו 'יצר הציונות' בדיוק. להיות ציוני אין צריך להיות חילוני.
יוסף26.01.23
נכון מאוד הרב רייזמן התגלחה כע"ה ובור גדול במושג אידאולגיית הציונות, הוא שכח שראשוני המזרחי היו בהם ת"ח, וציוני אין פירושו חילוני, אלא אמונה שצריך לגאול עצמנו ולא לחכות למשיח!
דג26.01.23
56
התחילו בחזרה בתשובה....
אנונימי26.01.23
55
לא להאמין איזה בורות מגלה הרב ריזמן בסוגיית ציונות, כביכול הרבי מסאטמער ומהרש"ב מחבד, התנגדו לציונות בגלל החילוניות שבה, בעוד שהתנגדותם היתה בעיקר בגלל שאסור לכבוש א"י עד משיח, וזה נסיון דורנו אם לדמיין שמלחמות הציונם זה מצוה, וכביכול הם "המצילים", או לבחור בתורה יעב"ץ, מג"א ועוד שאסור לכבוש עד משיח
דוד26.01.23
54
הבעיה העיקרית בציונות זה ליצור משהו שהוא לא תורה שמסביבו יתאגד העם היהודי וזה לאום מדינה וכו' לצערנו כל החרדים כמעט היום נמצאים בבעיה הזאת כי אנחנו מכירים שהמדינה הוא דבר שמאגד אותנו אנחנו רואים במדינה ישות שמאגדת את העם היהודי ואף מנהלת אותו ובעולם כך רואים את זה
לוי26.01.23
53
לא מבין היום גם אנחנו נהיינו ציונים אנחנו לא שמים מבטחינו בביבי בצבא במדינה ולא בקב"ה רח"ל? תדבר עם בחור ישיבה סטנדרטי ותתפלץ לשמוע את דברי הכפירה ואמונתו במערכות של המדינה של הימין.....
חי26.01.23
נכון אתה צודק מאוד! ותמיהני על המשפיע הזה שמנוסח דבריו נראה שגר בטורנטו ולא בא"י...
יצחק26.01.23
52
ועי' מהרז"ו שהש"ר ב, ז, ד"ה א"כ למה המשיח בא, שכותב שאם ישראל יעשו ק"ג מעצמם יפסידו גאולת המשיח, וכן פסק אחד מגדולי הראשונים, פסקי ריא"ז כתובות יג, ו, שאסור לעלות לא"י כעין קבוץ גליות, והרמב"ם פסק (מלכים יא, א), שהתורה "העידה" פסוקי ק"ג וביאה לא"י על המשיח.
דוד26.01.23
הרבה עולים לא עלו כדי שיהיה מדינה אלא בגלל שרצו לגור בא"י כמו אבותינו בכל הדורות מה הם אשמים שיש מדינה אם זה לא בא מצידו אז לא שייך אליו השלוש שבועות והכמיהה הזאת לא"י היא היא הקיבוץ גליות
י 08.11.23
51
והר"מ פסק (מלכים יא, א), שהתורה "העידה" פסוקי ק"ג וביאה לא"י על המשיח, ואם נאמר שיש אפשרות של ק"ג בלי משיח, א"כ אין לר"מ ראיה שמי שלא מאמין במשיח כופר בתורת משה, כי כל הראיה שלו זה רק בגלל שפסוקי ק"ג, התורה "העידה" זאת על משיח! ואין לסלף שלא יודעים סדר גאולה כי זה נאמר רק לגבי אליהו קודם משיח או לא
דוד26.01.23
50
עי' פסיקתא רבתי סוף סי' ל"ה, ש3 ימים לפני ביאת המשיח, יבוא אליהו הנביא ויבכה על "הרי ישראל החרבים ושוממים", הרי שמבואר מחז"ל שלפני משיח לא יהיה בנוי א"י. וע"כ פשוט מה שרואים כיום זה רק זמני וזה יחרב, ועי' מלבי"ם יחזקאל לו, לג: "מודיע להם כי אחרי התשובה הגמורה לא ישאר רושם מחורבן א"י, וזה תלוי בזה!
רייזמן26.01.23
הגמ' בסנהדרין אומר "בשעה שמלך המשיח בא היה עומד על גג בית המקדש" משמע שאפילו הבית המקדש יהיה כבר בנוי
ישראל26.01.23
ע"ה זה לא כתוב בסנהדרין, אלא בילקוט ובפסיקתא, וכבר ביאר השל"ה שמשיח בן יוסף יבנה המקדש, ובגלל שאחרי זה יהרג יאמרו ישראל ששוב לא יהיה גאולה ומשיח, ולכן כשמשיח בן דוד בא ועומד על גג המקדש לא יאמינו לו שהגיע הגאולה, כי הרי נהרג המשיח הראשון, עכשיו אתה מבין מתוק?..
געצל26.01.23
ועי בהגהת רבי שלמה קליגר על סידור יעב"ץ, על התפילה שמתפללים בתפילת מוסף ביו"ט בנה ביתך כבתחילה וכו הוא מסביר כמו בבית ראשון ושני היה נבנה בידי אדם ואחר כך ירדה השראה משמים כך יהיה בית המקדש השלישי שיהיה נבנה תחילה בידי אדם ואחר כך ירד בית המקדש של אש מהשמים.
געצל27.01.23
ע"ה תלמד קצת בניית מקדש בידי אדם מיירי ע"י המשיח (או בן יוסף או בן דוד), כפי שהערוך לנר כשהקשה שם בסוגיה על רש"י שבניית המקדש משמיים, הביא ראיה מסוכה נב, ב, רש"י: חרשים. אומנים: משיחים שניהם חרשים לבנין בית המקדש, וא"כ יבנה המקדש בידי אדם, וע"ז תי' העל"נ שקודם יבנה בידי אדם היינו משיח, ולאחריו משמים
געצל בן יומו27.01.23
וכן ביאר מהר"ם שיק יו"ד רי"ג, שההבדל בין בניית המקדש בידי אדם או בידי שמיים, בגאולת אחשינה זכו ירד משמיים, ובגאולת בעתה שלא זכו יבנה המשיח המקדש, כמו שכתב ר"מ במלכים יא, וזה מה שכותב מהר"ש קולגר, ואגב בבית שני נבנה המקדש בידי נביאים, וכ"ש בית שלישי שיבנה המשיח שהוא נביא!
געצל בבקשה תלמד קצת יותר..27.01.23
רבי שלמה קליגרפיה כותב את זה
געציל27.01.23
49
לדעתי כשהרבי מסאטמר דיבר הוא דיבר על הדור שלו בדור שלנו המדינה שלנו זה אצלת נפשות ממש יש יחידות חרדיות בצבא יש אבנה כבר לדת לא כמו פעם ככה זה. נ.ב משהו השתנה קצת במשך 75 שנה תמיד אפשר לעצום עניים ולצעוק זה 100 אחוז לא עוזר..
דניאל צחנוביץ26.01.23
ע"ה בור, הויואל משה כתב דעתו ההלכתית, (וזה לא רק דעתו, אלא זה כל גדולי הדורות יעב"ץ, רשב"ש, מהר"ח פלאג'י ועוד שאסור לכבוש א"י עד משיח), הסיל' שכביכול הציונים מצילים, בעוד שמאז מדינתם נהרגו הכי הרבה אצל הציונים! ונראה שאתה לא מתחיל להבין בכלל מה שמדברים!
יענקלה26.01.23
זה לא דרך התורה לענות ככה רק דרך קנאות....
י 08.11.23
אכן הרה"ק מבעלזא אמר על הקמת המדינה חסד ה שיש ליהודים היכן להניח ראשם אך איני מסכים בנוגע לצבא
י 08.11.23
48
גם באיראן תמצא זקנים משועממים יושבים ברחובות הרבה שנים לפני הזקנים שכאן, האם זו כביכול הפי' בפסוק עוד ישבו זקנים בירושלים? ברור שהפסוק מדבר אחר ביאת משיח בגאולה ובלי פיגועים וטרור, ועי' מצודת דוד זכריה ח, ד, שהפסוק הנזכר בא לומר שזקנים ישבו ברחובות כמו בחורים בלי חולשה, זה התקיים כיום??
דמיונות הרב רייזנמן26.01.23
47
אין על הרב רייזמן. הגיע הזמן לעלות לארץ ישראל. שיטת סאטמער פג תוקף.
שמואל ויסנשטרן26.01.23
מצחיק בוא לארהב ותבין למה זה מצוין נעלה לארץ עם המשיח כשהארץ תתרוקן מכל המרעין בישין
משה26.01.23
מרעין בישין כמוך!!!!!!!!
טלי29.01.23
46
מתי יבינו האנשים כי הרעיון הציוני הוא טעות וכפירה בהשי"ת, לא גאולה ולא תקווה לגאולה, גלות ציונית במלוא מובן המילה, גלות קשה לא פחות משאר הגלויות שבהן היינו, ומלכות זדון ציונית מהרה תעקר.
אני26.01.23
45
נו,מובן שיתרגזו. מה יש לסאטמארע'ס למכור חוץ מציונות וקנאות?????????
אני26.01.23
גמילות חסדים
יוילי 26.01.23
בגשמיות: כסף. וברוחניות: יהדות מקורית אמיתית, בלי סילופים, ובלי שינוי הלכות, שכביכול מותר להיות שותף ולכבד את אוחנה וכו', אתם פשטתם את הרגל, והאבסורד שאתם לא קולטים שאתם בעצמכם ההוכחה שהרבי מסאטמער צדק!
אתה טיפש26.01.23
44
יצר ציונות לא קיים? רואים שריזמן לא מבין מה זה ציונית, אידאולגיה ציונות זה לנסות לגזול התפקידים שאמור לקרות אחר ביאת המשיח (בנית מקדש, ולעשות ק"ג מעצמנו, ללחום עם אומות העולם וכו'), ותוך כדי דיבור ריזמן טוען שאנו בגאולה, היינו שהוא עצמו נפל בשבי רעיון גאולה ע" מינים, ואחרי זה מיתמם שאין יצר ציונות?
דוד26.01.23
43
ממליץ להרב רייזמן לעיין ב"תשועת עולמים", ספר נפלא שסותר ומפריך את כל יסודות הציונות הדתית, ואולי זה מה שיעזור להרב רייזמן לצאת מהדמיונות שהציונים עשו איזה גאולה!
משה26.01.23
42
אין גבול לבורות, לשיטת רב ריזמן ציונות זה להתחלן, היינו אם יש איזה אנטי ציוני נגד המדינה והתחלן הרי שהוא ציוני.. אבל האמת היא שציונות לא קשורה לחילונות, אלא זה אידאולגיה לנסות לגאול עצמנו ע"י כופרים ועוד להמציא שהם המשיח, וכבכול עליהם התכוין משה רבינו וכל הנביאים (וכמו הנוצרים שמ' נבואות נ"ך על ישו)
חסיד בעלזער26.01.23
41
הרב רייזמן התגלחה כבור גדול במושג אידאולגיית הציונות, הוא שכח שראשוני המזרחי היו בהם ת"ח, וציוני אין פירושו חילוני כפי שהוא ממציא, אלא ציוני פירושו: אדאולגיה שצריך לגאול עצמנו ולא לחכות למשיח, וזה בניגוד לאיסור השבועות שלא יכבשו ולא יבנו א"י עד משיח! ועי' גם "מקור ברוך" על שיה"ש (מלפני כ450 שנה).
יעקב26.01.23
40
הלץ הזה מתעלם במוצהר מיחזקאל כ, לח, ומרש"י מגילה יז, ב, שקודם שיתיישבו הק"ג בירושלים לא ישאר שום רשע ופושע שלא מאמין שדת משה מהשמיים, וק"ו ששום כופר לא יתיישב בירושלים בעת בנין א"י האמיתי, וא"כ ע"כ שאנו לא בעת קיום הנבואות על בניית א"י האמיתי, וכן יחזקאל לו, לג, רק "ביום" טהרי מעוונותיכם יבנה א"י!
בעלעזר מבפנים26.01.23
39
לשכנע חסיד סאטמר נגד הציונות, זה כמו לשכנע משיחיסט שהרבי לא חי. חסיד סאטמר יונק המון חיות מהדמיון הפרטי שלו שיש מפלצת גדולה ששמה ציונות והוא הגיבור הגדול שלוחם נגדה... אם תמצאו מחבל שמוכן לוותר על "גזירת הגיוס", אולי גם תמצאו חסיד סאטמר שמוכן לוותר על הציונות...
ששון26.01.23
38
חברה איזה פירושים ... לכו תשבו תלמדו תנ"ך מהשאלות והתשובות רואים שחסר הרבה עיון והרבה בקיאות בתנ"ך. זהה בסדר לא לדעת, זה לא בסדר לשחק אותה כאילו יודעים. אז קדימה לעבודה וכן הנביא כן מתייחס למציאות של חול בארץ שהיית שממה מחיי יהודים. וכן "ואיש משענתו בידו מרוב ימים!"
mexicano26.01.23
37
Hard-to-find a pix of them without any silver or private jets
LME26.01.23
36
גדולי הציונים כולם מסכימים שאין ציונות, נס... לא מזמן דיברתי עם מישהו שנסע לבקר בבית המשוגעים, הוא אמר לי שכולם שם פה אחד מסכימים שהיום אין יותר משוגעים.
על הנושא26.01.23
חזק ביותר!!!
פשש תגובה חזקה ואמיתית, לעניין!27.01.23
35
משפיע טיפש וכי אין כולם נהיו ועדיין פורקי עול . מה חשבת שהציונים יצאו לפנסיה? הם סה''כ שכללו את השיטות
אבי26.01.23
34
רוצה לשמוע זה בהקלטה איזה שיעור זה?
יוחנן26.01.23
33
אם הרב רייזמן היה בזמן קום המדינה הוא היה כמו הרב קוק, כל דבריו כדברי הרב קוק, כאחד שיודע שיטתו של הרב קוק
דת"ל27.01.23
32
עיין בספר אם הבנים שמחה שמסביר הכל בטוב טעם ודעת.
ישראל27.01.23
אם הבנים לא שמחה, זה סילופים ידועים, כגון כתוב שאם זכו יבוא המשיח על ענני שמיא, ואם לא זכו יבוא המשיח עני על החמור, והאם הבנים מסלף שאם לא זכו יהיה גאולה ללא משיח רח"ל, ורק בסוף יבוא המשיח, והיינו כדעת הילל שדעתו נדחה לגמרי בגמ'
יעקב27.01.23
אם הבנים שמחה פאקט אן ויואל משה אין קעשענע. יש הרבה מראה מקומות שאכן כן יהיה.
אהרן27.01.23
31
ראשית אפשר לקחת דוגמא מכת האמיש שלא התערבבו עם השלטון, ואע"פ שדעת הממשלה לא נוחה עימהם לא מתערבים להם ומאפשרים להם לחיות בנחת לפי דתם ואמונתם. לעומת זאת, כיום באמת אין ציונות אמיתית, מלבד קומץ בודד. אך ההפסד שלנו, שאנחנו "התערבבנו" איתם, והתוצאה היא שכל אחד מנסה לשנות את השני.
חובת קריאה !27.01.23
30
ויש לומר זאת שהחילוני השפיע המון על המיינסטרים. לכן כל הנזקים האלה הינם כתוצאה ישירה מנזקיי הציונות שלא ישכחו לעולם. והם חטיפת ילדיי תימן ומרוקו, חילונם של אלפיי יהודים. אז היום אין ציונות. אבל יש קהלים חרדים בראש פתוח וחדש, אנשיו המיינסטרים והאייפונים חיים את הפוליטיקה שלא תורמת לנו שקל
חובת קריאה 2 !27.01.23
29
צודק רק חבל שנבהלו מגפני והסכימו לוותר על לימודי ליבה גפני ליטאי מנוול שרק רוצה יותר ויותר כח
ציפה 27.01.23
28
תקראו את החוברת יהדות התורה והמדינה [שקיבלה את הסכמתו ועידודו של מרן ר חיים קנייבסקי זצל] ותדעו מהי ציונות ומה הסכנה בה ותחליטו האם כבר אין ממה להיזהר
דוד27.01.23
27
שילוב חרדים בחברה הישראלית זה הכי ציוני שיש, חרדי אמיתי אין לו שום קשר לעולם החיצון ולצערנו בימינו רואים את זה הרבה. אז הרבי מסאטמאר צדק
נתן27.01.23
26
בשם ר' יואליש על מה אבדה ה"ארץ"? על עוזבם את תורתי-תשאל צעירים היום -איפה אתה גר? יענה:בישראל ולא"ארץ" ישראל-ע"כ(אמנם בחו"ל יהודים חרדים תמיד אומרים ארץ ישראל?)
שמולי27.01.23
25
75 שנים לקח להבין ולשנות תפיסה? אז כמה מקרים כאלו יש? שזורמים בטעות?
יעקב27.01.23
24
הסאטמרים בחרו לגור בארץ אדום, ארץ ערלים טמאה, זכותם, אין להם כנראה זכות לגור בארץ הקודש, ברוך השם, שישארו שם, די לנו להתמודד עם הקיצונים הברברים בארץ.
בונבון26.01.23
תמשיך לקנאות ולהיות מתוסכל, היואל משה כבר ביאר הכל כשמלה, למה בזמננו נהיה מצב שעדיף לגור בחו"ל מאשר תחת שלטון המינים בא"י, שהלכתית הם גרועים משלטון גויים עע"ז, וכפי שפסק הרמב"ם ע"ז י, א, שכופר יהודי גרוע מגוי עע"ז, וכן בהל' עדות יא, י,
ציוני לוזר27.01.23
23
הדברים נשמעו מפי הרב רייזמן שניחן בכשרון לדבר ב’’ה ולא יפה לנצל את מתנת השם לחולל מחלוקת אנחנו יהודים שומרי תורה ומצוות ולא אמונים על מצוות דיבור חופשי אין מצוות הדמוקרטיה של דיבור חופשי דוחה מחלוקת דוד09:46
דוד26.01.23
22
ובשולי הדברים, לא רק שאין יותר "יצר הציונות", כיום גם הציונות לא סותרת את התורה כמו פעם, ואפשר להיות ירא שמים שלם, ואוהב מדינת ישראל שלם, בלי סתירה
ניכרים דברי אמת26.01.23
21
ניכרים דברי אמת . ייש"כ
אליהו26.01.23
20
אם כל שומרי המצוות יעלו ביחד לארץ, ממילא יהיה כאן רוב של שומרי תו"מ ויהיה אפשר בע"ה לתקן הרבה הרבה דברים חשובים ביותר, כמו קדושת הכותל, כמו יותר יהדות, כמו יותר להחזיר בתשובה, כמו גיורים לפי ההלכה ועוד ועוד: ולכן העליה לארץ ישראל היא יצר טוב מתוך ערבות הדדית לכלל ישראל.
תגובה26.01.23
כבר אמר הגרי"ז שאפ' אילו הח"ח היה ראש הממשלה אז המדינה אסורה, וכן ביאר הויואל משה שאפי כל הכנסת צדיקים זה אסור, בגלל שזה ביד חזקה ומרידה נגד האומות הערביות, ודחיקת הקץ, ואגב הכל חלומות, החילונים תמיד ישלטו עד משיח, ואכהמ"ל בראיות לזה!
תגובה27.01.23
19
שלום ! מתגובות הקוראים כאן לדברי הרב רייזמאן מקהילת בעלזא אפשר להבין את עומק הקילקול ההרס והלינ׳ץ שהצליחו קומץ ציונים שעלו מחבר העמים לבצע בעם ה׳ היושב בציון כל מילה מיותרת
יצחק ברנסדורפער26.01.23
18
כמויות אדירות של חסידים סאטמר נושרים, מחללי שבת בפרהסיה ועוברים על גילוי עריות ועוד הרבה עבירות ללא בושה וללא מורא. אתם מדברים על ציונות??? תעשו בדק בית אצלכם!! קול דמי אחיכם זועקים מן הפאבים, מן הפאבליק סקול וכו וכו
חסידי סאטמר, טחו עיניכם מראות??? 26.01.23
17
השיטה הקדושה של הקנואים שמאסו בארץ חמדה קרסה טוטלית בארובות אושוויץ וטרבלינקא במחיר נורא של מליוני קדושים הי"ד, שתיקתכם יפה מדבורכם
זלמנוביץ27.01.23
16
האם זה חזון הנביאים שיש בישראל מיליון אזרחים גויים שעלו מכל מני מדינות...
זה חזון הנביאים??????27.01.23
15
לא מבין למה לאחרונה הר' ריזמן מחפש כותרות פוליטיות? תפקידו הוא למסור שיעורים ולא לעצב דעת קהל ולא לקרוא קוויטלך וכו' כדאי שמישו ילחש לו אתזה באוזן...
יהודי27.01.23
14
גם במצרים לא הבורים שהם בגלות הרוחניות,
מיכל27.01.23
13
גוואלד, מחר יקום משפיע אחר ויגיד שבסאטמר אחים לא צריכים להחרים אחד את השני
נפתלי27.01.23
12
העיקר שתמיד נחיה בשלום
חשוב מאוד 27.01.23
11
השיטה של סאטמר זה מנוע לייצור כסף וייבוא כסף לקהילות שיטת סאטמר. כבוד רייזמן תיזהר כסף זה אש הם ירצחו אותך
זלמן27.01.23
10
ממתי שהרב רייזמן התחיל להתערב בדעות פוליטיות וחבל שכך הפסקתי לשמוע אותו ואני לא בעלזער ב''ה ולא סאטמערער ב''ה
דודי27.01.23
אני חושש שגם אתה מנסה להביע דעות פוליטיות באמירה שלך...
י ר ר09.11.23
9
לתשומת לב המשפיע יש יצר ציונות חזקה מאד אצל חרדים דנים בערכאות ומאמינים מאד בכח המשטרה לא חסרים שוטרים חרדים בחסידות שלו זה גאווה להיות חלק מהצמרת המשטרה, בסאטמער זה לא יקרה ולא סתם אלא כי הם לא התקלקלו
יעקב השדכן27.01.23
8
אני רואה לפי התגובות שרוב הגולשים הם קנאים א''כ וודאי הרב רייזמן צודק
דתי27.01.23
7
אכן בשנים לפני קום המדינה ובשנות הקמתה היו רבנים חשובים אם בסאטו מארה (סאטמר בפי היהודים) שהצליחו לעלות על רכבת קסטנר ולהינצל בזכות הציונים אבל רבים וטובים עלו לגנזי מרומים במשרפות אושוויץ. ראו המשך
בן יענקל הלייש28.01.23
6
לדאבונינו אנו מתעסקים עם "נושרים" בדרגות שונות, [אגב: משנה לשנה רואים תוצאות צימצום במספר תלמידים נושרים ב"ה] , אבל איננו רואה שם פילוח בין תלמידי מוסדות התורה בדרכי גדולי ישראל שהתירו לקבל כספים מהמדינה , לבין תלמידים ממוסדות תורה בדרך גדולי ישראל שאסרו לקבל כספי תמיכה מהמדינה, ממש אין הבדל !!!
ראובן בן יואל 27.01.23
5
מי שמכיר אותו יודע שמדובר בסה"כ על בעל כשרון בדיבור ובזכרון מכאן עד שגעון הגדלות שלו ולהביא דעה בכל נושא כאן יצא הגאוותן שבטוח שהוא גדול הדור הוא יעשה הכל שידברו עליו יום אחד ידבר קנאות יום אחד הפוך העיקר שהוא בכותרות
חיים 29.01.23
4
שמעתי ממקור נאמן שר' אהרן קוטלר אמר שבעניין המחלוקת עם האגודה , הרבי מסאטמר זצ"ל הוא בבחינת זקן ממרא
יוסי29.01.23
3
הם נפגעים כ"כ קל, אם היו צודקים אפילו קצת בשיטתם לא היה איכפת להם כלל מה שאחר אומר אבל מי שמכיר בפנימיות שטעה בגדול אז כל פעם שמישהוא אומר קצת שונה משיטתם הם יוצאים מהכלים, רוב הקהילות שיש להם דרך אמיתי לא נפגעים כלל אם אחד אומר משהוא , אבל מי שיודע שאהאחר אומר את אמת נפגע מאד
גולדבערג06.02.23
2
שכחתם לציין שזה נאמר במסגרת סדרת שיעורים שהרב רייזמן מעביר בנושא מצוות ישוב הארץ והדברים נאמרו תוך כדי אחד השיעורים
מיכה09.02.23
1
איפה אפשר לשמוע את השיעור הנל?
יהודי15.02.23
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

החייאה על האדמו"ר מביאלה; הידרדרות חמורה במצבו הרפואי

חיים רוזנבוים | 10:17

ביקור הוד

ביום הראשון של הזמן: האב"ד הופיע בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 10:10

עולם חסד יבנה

בחסידות סקווירא מקדימים רפואה למכה - עם תמיכה מיידית

חיים רוזנבוים | 09:14

בריות טובות

ברחובה של עיר בירך האדמו"ר על האילנות 

חיים רוזנבוים | 09:14

נס רפואי

האדמו"ר מביאלה ישתחרר היום מבית החולים - למנוחה

חיים רוזנבוים | 08:35
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

במצוות שבת גרוסה

במעון האדמו"ר: חלוקת פרסים לתלמידים שעמדו בכור המבחן

חיים רוזנבוים | 08:31

ומשפע מצוות תפילין

דוד רביעי: האדמו"ר פיאר את שמחת הבר מצווה לנינו

חיים רוזנבוים | 07:59

מעשרת הרוגי מלכות

הגאב"ד העתיר בתפילה על הציון בעיר הערבית שפרעם

חיים רוזנבוים | 09.05.24

"שיחה אישית"

האדמו"ר מדושינסקיא שוחח עם בחורי הישיבה בפתיחת הזמן

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

זכותו יגן עלינו 

בבני ברק ציינו החסידים את הילולת הצדיק רבי משה מקוברין

חיים רוזנבוים | 09.05.24

להושיבי עם נדיבים

האב"ד זעק: "אברכים צריכים שלווה, חייבים כאן מיליונרים"

חיים רוזנבוים | 09.05.24

יום השנה ה-18 לפטירתו

המונים עלו להעתיר בציונו של הברך משה מסאטמר | תיעוד

חיים רוזנבוים | 09.05.24

רבי נחמן על הפרשה

אפשר היום לשמור על צניעות? זה הַבֵּרוּר האחרון, תחזיק חזק

ורד שאלתיאל | 09.05.24
ש

ההרשמה בעיצומה

אלו החרדים שעובדים בחטיבה הסודית של מערכת הביטחון

כיכר בשיתןף סייבלו | מקודם

מאמר מיוחד

אין אדם מת, וחצי תאוותו בידו" | ליארצייט של רבי מנחם מנדל

ורד שאלתיאל | 09.05.24

גלריית תמונות

תיעוד: נכדו של האדמו"ר ממודז'יץ חגג בר מצווה עם החסידים

חיים רוזנבוים | 08.05.24

צפו בגלריה

בית המדרש נחנך בחודש אדר; האדמו"ר קפץ לביקור בהפתעה

חיים רוזנבוים | 08.05.24

בדרך לשווייץ 

האדמו"ר נעצר לברכה בפרדס של הרב גורליק בכפר חב"ד

חיים רוזנבוים | 08.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם