כיכר השבת

טור אישי

מכתב לבבי מאישה מודאגת למתפללי עזרת הגברים / מיכל סגל

שרנו "שלום עליכם" לקטנים שכבר סיימו את היום שלהם מזמן, ערכנו להם מיני סעודת שבת, והשכבנו אותם לישון, וכשחצי בית נדם ואבא עוד לא חזר, הבנתי שכנראה זה באמת מוגזם. טור אישי (משפחה)

43
מיכל סגל | כיכר השבת | י"ט בסיון | 25.06.16
אילוסטרציה. למצולמין אין קשר לנאמר
אילוסטרציה. למצולמין אין קשר לנאמר (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

שוב תפסה אותי הצפירה המכריזה על שבת באמצע מרוץ מטורף עם הלשון בחוץ והנשמה ביד. רצתי מתנשמת ומתנשפת לסלון להדליק את נרות השבת, נשקתי לחבורת הזאטוטים שהתקבצו סביבי את נשיקת ה"שבת שלום" ונשמתי לרווחה, באה השבת באה המנוחה.

ואז אבא יצא לבית הכנסת...

חילקנו ממתקים של שבת ושרנו יחד לכה דודי. סידרנו למופת את השולחן, חתכנו סלט ירקות. אח"כ עברנו לתיקיות, דפדפנו בין מעשי ידיהם הקטנות של החמודים שלי, התעמקנו בכל יצירה עד לכתם הצבע הקטן ביותר, סיפרנו את כל ספרי הספריה, הוספנו עוד ספרון או שתיים מהספריה הביתית שלנו.

ואבא עוד לא חזר

אז שיחקנו טאקי, ואח"כ משחק זיכרון, בין לבין נראה לי שנמנמתי כמה דקות בישיבה. אח"כ הפכתי לשופט והפרדתי בין שני הגדולים, אח"כ לחובש, וטיפלתי בשפתיו הזבות דם של הקטן שנחבל.

ואבא עוד לא חזר

אז שרנו "שלום עליכם" לקטנים שכבר סיימו את היום שלהם מזמן, ערכנו להם מיני סעודת שבת, והשכבנו אותם לישון, וכשחצי בית נדם, אפילו אישרתי לגדולים באופן חד פעמי (!) משחק כדורגל בסלון.

כשהילדים התחילו לשאול אותי למה אבא לא חוזר, הבנתי שכנראה באמת זה כבר מוגזם, אבל הסברתי להם בטוב טעם שאבא ירא שמים ומדקדק בתפילה, וזה יכול לקחת לפעמים הרבה זמן....

ובלי שהם שמו לב, התגנבתי החוצה והסכלתי אל האופק, הכי רחוק שיכלתי, הבטתי ימין ושמאל, אך אין איש.

וכשהתגנבתי בחזרה הביתה ובדיוק באותו הרגע חלף אמבולנס ברחוב בקול רעש גדול, שפך לי בכורי את ליבו בדאגותיו שאולי מחבל נכנס לבית הכנסת וקרה משהו לאבא. .. (הילדים של היום)

והלב שלי שכבר דפק בבהלה, נכנס עכשיו להילוך רביעי, פתאום חשבתי על זה שנתנה נבואה לשוטה וקטן, ואולי יש דברים בגו... אבל הרגעתי אותו (וגם אותי) שמה פתאום, אם חלילה היה קורה משהו היו הרבה יותר אמבולנסים, וגם משטרות, והיתה המולה ברחוב, אבל ליתר בטחון אמרנו "שיר המעלות ממעמקים" ופתחנו את החלון לוודא שבאמת הכל בחוץ שקט, וב"ה היתה דממת אלחוט...

וכשכבר כולנו מגדול ועד קטון יצאנו מדעתנו, הוא הגיע.

נכנס בצעדים מדודים עם חיוך מתנצל, ואמר שהדובר התורן בין קבלת שבת לערבית חשב כנראה שהוא אמור לדבר בין קבלת שבת לשחרית....

ואני ללא מילה גררתי את עצמי מעולפת לשולחן השבת וניקרתי כמו ציפור לקול צלילי "אשת חיל"

ובמוצאי שבת כשהכלים היו עוד בכיור ושטיח של צעצועים היה פרוש על רצפת הסלון, אמרתי "ברוך המבדיל" וישבתי לנסח מכתב לבבי למתפללי בית הכנסת.

בקשתי מציבור המתפללים לתת את הכבוד הראוי לדבר התורה ולא לקיים אותו בין לבין, והזמנתי אותם לדבר תורה ארוך ככל שיהיה.. אצלי בבית בסלון, אפילו התחייבתי לתת כיבוד קל, כסאות נוחים, ומיזוג או חימום לפי הצורך. לבסוף סיכמתי שהשיעור יתקיים בכל יום שירצו, החל משעה אחרי צאת השבת ועד יום חמישי בחצות, ואם ממש אין ברירה אני מוכנה להיערך ליום שישי בבוקר, בתאום מראש. ולצערי אין אופציות נוספות.

עכשיו רק נותר לי למצוא מישהו שיתנדב לתלות את המכתב בבית הכנסת בעזרת הגברים. כי בעלי היקר, למרות ההזדהות והאמפטיה, לא מוכן לעשות את זה...

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
טורח ציבור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כגג26.06.16
27
מיזדהה עם כל מילה כל הכבוד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Ruth 26.06.16
26
תתארגנו כמו שרק אתם האשכנזים יודעים ותתפללו בסיגננון "ויאמר לקוצרים ה' עמכם" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי25.06.16

הצגת כל התגובות

25
"חכמת נשים בנתה ביתה" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביטל25.06.16
24
אני חושבת שיש לתחום את הדוברים בזמן קצוב.אצלינו הזמן הוא רבע שעה וטוב שכך.אם נוצרה בעיה מוכנה לתלות את המודעה בבית כנסת.
בתיה26.06.16
23
לכותבת החשובה, אכן, צודקת בכל מילה. אני רק אוסיף סיפור קטן.. מסופר על דרשן חשוב שהיה נוהג להאריך בדרשות, ובמיוחד בדרשה שבין קבלת שבת לערבית. יום אחד נתבקש הדרשן ל"ישיבה של מעלה" בהגיעו לפני ב"ד של מעלה נפסק לו ,בהתאם למעמדו המכובד, גן עדן. נכנס הדרשן לגן עדן, והחל לבדוק מיהם שכניו. והנה,בקצה הרחוב
יענק'ל26.06.16
22
טוב מעט בכוונה . קצר וקולע. ויאמר לקוצרים ה' עמכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי25.06.16
21
http://hazonlmohad.com/P
לזיכוי הרבים25.06.16
20
האישה צודקת במה שאמרה ואכן אסור שדוברים בבית כנסת יאריכו בדיבור מעבר לזמן התפילה בפרט בשבתות קיץ. הדברים הללו פוגעים מאוד בשלום בית. אבל קריאה חמורה יותר היא לגברים שנעמדים לפטפט אחרי התפילה זמן רב. זה ממש חוסר אחריות חברים מה נסגר אתכם? התחתנתם ואתם לא בישיבה ויש לכם חובות. חזרו הביתה !!! הנשים מחכ
קושקוש25.06.16
נכון מאד! הזוגות הצעירים חושבים שהעולם שלהם - ושהאבא/השווער צריך לחכות להם - במקום שזה יהיה הפוך~~...
יהודי26.06.16
19
מהיום שהתפילות נערכו בבית אשתך כבר יודעת ששחרית לא כל כך קצר. וערבית לא כל כך ארוך. ואידך זיל גמור... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי26.06.16
18
מה קורה פה?? כל אחת שיש לה איזה בעיה לפתור עם בעלה צריכה לעשות זאת מעל הראש של הציבור??? זהו תקל מקומי שצריך להפתר בין קורות ביתכם או מקסימום קורות ביהכ''נ שלכם . אל תערבי את עם ישראל כולו בבעיות שלך. זה בהחלט מסממני התקופה שכל תמונה אישית נהפיכת לנחלת הכלל וכל הגיג נהיה ''טור דע
בת אשר26.06.16
17
למי שיש ילדים קטנים שווה להתאמץ ולהתארגן ל"מניין מוקדם", כל המשפחה מרוויחה קבלת שבת מוקדם שזו זכות בפני עצמה, לבנות יש זמן התארגנות עד הדלקת הנרות, וכולם עדיין רעננים בקידוש באוכל ובזמירות, הקטנים שותפים בשולחן השבת. מי שמנסה מתרגל !!
שושי25.06.16
16
סיפור יפה בין אם היה ובין אם לא
אילה26.06.16
15
סתם דבלי תורידו אותה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.06.16
14
אשתי הייתה שמחה אם הייתי יותר מאחרת מבית הכנסת. הבנים בכל הגילאים הולכים עם האבא, הבנות בכל גיל הולכות לקבלת שבת ואח"כ מגיעים לבית הכנסת של אבא.
מויש26.06.16
ואם כל הילדים עדיין קטנים, והם לא ישנים? מי אמור לשמור עליהם בזמן שהאמא תישן? אה???? על זה לא חשבת!!!
חני26.06.16
13
אם זה מפריע מאוד כגון במצב שאת מדברת אז תדעי שיש מניינים של ערבית פלג שנעשים יותר מוקדם וכך כל המשפחה סועדת יחד סעודת שבת ללא עייפות מוגזמת ואני מכיר הרבה אברכים בני תורה שעושים זאת וזה נראה לי פתרון טוב עבור בעלך
ארי25.06.16
מיכל סגל,אין עליך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אחינועם26.06.16
באמת לא ידעתי שיש אנשים עד כדי כך טיפשים וחסרי חוש הומור.......וליוסי ה"חכם"רק אומר לך שאני במיקרה מכירה מקרוב מאד את מיכל ובעלה ויכולה להבטיח לך שאולי אתה "עובד" על אשתך ואולי אתם זקוקים ליועץ נשואים(אדם מדבר מהרהורי ליבו......!!!!!!!!!) ,
אחינועם26.06.16
12
לא צריך להאשים את כל הגברים.. אני פעם הייתי מתעכב, בתירוץ שזו הפעם הראשונה שלי להפגש עם החברים לאחר שבוע של עבודה מטורפת.. אבל לאחר שאשתי הסבירה לי בכל מיני אופנים שממש מפריע לה, אני מפנה את ה'דוברים' לגרושים או אלמנים ה"י. כל אחד יקפיד על עצמו. וכל הנשים ירקדו אשת חיל ולא ינקרו..
גבר מסור30.06.16
11
להדפיס ולתלות בבתי הכנסת והמדרש
להדפיס ולתלות 26.06.16
10
זה עובר כל גבול. הטרנד היום הוא פמיניסטי וזה חוצה את כל המגזרים. פעם זה יבוא באמצעות העלאת האשמות בדבר הטרדות וכולי והפעם ב"מכתב מתוק" ומטופש המנסה לחדור אל תוך עזרת הגברים ולחולל שם שינויים. למה הגעת עם הנשמה ביד לשבת הכי מאוחרת בשנה? למה לא ישנתם בשישי בצהרים? והגברים נופלים שוב שדודים ורצים להתנצ
מוטי26.06.16
איך למען ה' הבנת מהמאמר הזה שמאשימים את הבעל?? אני קוראת בפעם החמישית ומנסה להבין מאיזה משפט לקחת את ההבנה הזו
תמר26.06.16
9
שעה לפני כניסת השבת. הוא חוזר בערך כשאחרים רק יוצאים לתפילה. כך הילדים יכולים להשתתף בסעודת השבת עם אבא, לשיר את הישירם אפשר לדבר, לקרוא, ללמוד וגם ללכת לישון בשעה סבירה.
לילי25.06.16
8
לעבור בית כנסת. אני בטוח שיש בסביבתכם גם בתי כנסת שפויים שאין דרשות בליל שבת בשבתות הקיץ. שיועיל בעלך לעבור להתפלל באחד מהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לולו26.06.16
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה מאמינה25.06.16
6
מה עוד אפשר לעשות בשביל עוד כמה צפיות זה הזוי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר25.06.16
5
אני מניח שסיפור זה לא היה ולא ניברא. מעולם לא קרא דבר כזה שנותן השיעור האריך כל כך, ברגע שהוא מאריך תמיד יש בציבור את אלו שמרמזים לו שיסיים. יכול להיות שבעלך עבד עלייך ולכן גם לא רצה לתלות את הפתק, אך זו לא סיבה לכתוב מאמר, אלא ללכת לייעוץ זוגי.
יוסי26.06.16
זה עוד סוג של שובניסט
שרית27.06.16
האירגון עובדים קשה יום יום במלחמה אך ורק בשקרים כדי להכפיש את שמו, בכל מיני מילות קסם, על הציבור להבין שיש אנשים שאין להם מקצוע אחר חוץ מלהסית את הציבור בשקרים, הן בערוצי הטלוויזיה והן בשאר האתרים, הכל תוכנית שלהם כדי ללכלך את שמו בדברים שלא היו ולא נבראו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי שמכיר26.06.16
נו אז? העיקר שהמסר ברור ונכון כל כך וכתוב בצורה נעימה לקריאה מה צריך יותר מזה? למי זה אכפת אם היתה אמא כזו או לא? אתם ילדים בגן?
רחלי28.06.16
4
הגברים האלה!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשה25.06.16
3
כל מלה בסלע..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה26.06.16
2
וזו האמת לצערינו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניק25.06.16
1
אולי הגיע הזמן שיבינו כל הגבאים ורבני בתי הכנסת, שהאנשים מגיעים לבית הכנסת לתפילה ולא לשיעור תורה שנכפה עליהם בגוף התפילה. אני חושש שיש בכך חשש לגזל זמנו של המבקש רק לקיים את מצוות התפילה בציבור. מי שמעוניין לשמוע שיעור תורה יתכבד וישאר אחר גמר התפילה. הכפייתיות הזו מרחיקה אנשים מלפקוד את בית הכנסת
אריה26.06.16
אולי גם יעניין אותך
בבית

חיים בחרדה בגלל התקופה? חבקו אותה חזק | המטפל בגישה מהפכנית

ארי טננבוים | 18.01.24

'וַתְּחַיֶּיןָ אֶת הַיְלָדִים'

לידה בזמן מלחמה | "אנחנו 'מתירות לפרסום' חיים יהודיים חדשים"

ארי טננבוים וטובה אור | 11.01.24

שחקו ותהנו

"אז מה עושים הערב?" | רשימת תוכניות מאלפות לערב לביבות

ארי טננבוים | 07.12.23

יצירתי ומקורי

9 המשחקים ש'יעשו לכם את החג' סביב החנוכייה

ארי טננבוים | 07.12.23

משחק מסוכן

משחקים בסביבונים? שימו לב לשמונת הכללים הבאים

ארי טננבוים | 05.12.23
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

קשיי החסד

"אתם יוצאים לשבת? אפשר את הדירה?"

טובה אור | 05.12.23

"בסוכות תשבו..."

כוס הקולה לא חייבת להישפך- טלו 5 טיפים לארגון הסוכה

טובה אור | 28.09.23

"בסוכות תשבו"

טלו 7 טיפים לקישוט הסוכה ביצירתיות ומשמעות

טובה אור | 21.09.23

ברוח הימים

גרים בדירת "סלח לי"?| פרק 5- "ניין" נפשות בדירה שלי!

טובה אור | 20.09.23
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

כל הטיפים החשובים

שולחן החג עם המשפחה - חוויה טובה או סיוט? | המומחית עושה סדר

ארי טננבוים | 14.09.23
ש

לכבוד חגי תשרי

כך תעצבו שולחן חג חגיגי במהירות ובקלות

כיכר בשיתוף שמאי | מקודם

הארכיאולוג 

גיסו של שמואל היה חסר טקט ולא הפסיק לחפור בשאלות • זה הפתרון שחיסל את התופעה

משה רבי | 17.08.23

לעצור, כבר בהתחלה

גיסי הגדול לא הפסיק להשתלח באשתי - עד שקמתי ועשתי לזה סוף, ליד כולם | סיפור מטלטל

משה רבי | 10.08.23
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

מצוקת הדיור

גרים בדירת "סלח לי"? | פרק 4 - "סולם יעקב"

טובה אור | 08.08.23

לעולם יהא אדם

שאול התחתן עם אישה שלבשה פאה - ואחיותיו רדפו אותה כל הזמן | סיפור מטלטל

משה רבי | 03.08.23

את אשר החמרת הקלתי 

האבא הקפיד על הכשרות וזלזל בכולם - עד שהבן גילה את הסוד שהסתיר | סיפור מטלטל

משה רבי | 20.07.23

הכירו את השיטות

13 הצעדים להצלחה, לשגשוג, לנסיקה, לפריצה // יהודית הלפרן

יהודית הלפרן | 10.07.23
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

קריאה להחזרת המוצר

יש לכם כזו עריסה בבית? התינוק שלכם יכול ליפול

יוסי נכטיגל | 19.06.23