כיכר השבת

עמי מימון: בכפר חב"ד אסור להשמיע מוזיקה מזרחית

עימות מוזיקלי: עמי מימון, תקליטן במקצועו, טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי רבו של כפר חב"ד אסר עליו להשמיע מוזיקה מזרחית בחתונה בכפר. הרב מצדו מכחיש (אנשים)

105
צביקה גרוניך | כיכר השבת | ה' בתמוז | 03.07.14
עמי מימון
עמי מימון (צילום: ויקטור מזוז)

המרא דאתרא של כפר חב"ד אוסר השמעת שירים מזרחיים באירועים? במהלך אירוע שהתקיים השבוע באולם בכפר חב"ד הושמעו שירים מזרחיים, אולם רבו של כפר חב"ד לא אהב זאת והודיע לתקליטן ולבעל האולם כי הוא מאשר להשמיע אך ורק שירים חסידיים - כך מספר עמי מימון, שדרן רדיו "קול ברמה" ותקליטן במקצועו.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר מימון כי "הרב אשכנזי היה שם, הוא אומר למנהל האולם בנוכחותי 'במידה והוא שם מוזיקה שאינה חסידית, מיד לכבות לו את המוזיקה'. אמרתי לרב: 'אתה שונא ספרדים', והרב השיב: 'אני מחליט, אני הרב של כפר חב"ד ורק מה שנוגע לחב"ד יושמע כאן'".

"כשאתה מופיע בכפר חב"ד אתה חייב להשמיע מוזיקה אך ורק שתואמת את רוח הכפר, אבל מה יעשו אנשים ספרדים שהם גם חב"דניקים שרוצים להשמיע שירים מזרחיים, פיוטים? הרב של הכפר לא מסכים. זה לא רק מזרחי אלא גם שירים של ליפא שמעלצר זאת לאחר שהוא כביכול פגע בחב"ד באחד הקליפים שלו", מספר מימון.

"ברגע ששמים מוזיקה מזרחית אז זה נגד הכפר, וסוגרים לך את השאלטר ואין מוזיקה. ואחר-כך צריך להדליק מחדש את כל מחשבים, זו צורה צרורה", מסביר התקליטן, "ממש כופים את דעתם על הציבור הספרדי שרוצה לעשות שם אירועים וליהנות מהפריבילגיה ממנה נהנים תושבי הכפר שזה יותר זול לערוך שם".

מימון ממשיך ואומר בזעם: "אלו דברים שקורים הרבה זמן, אנחנו סובלים שותקים ונושכים את הכובע אבל הפעם זה היה מוגזם. הרב אומר לך בפנים. ואני שואל למה אי אפשר לקיים אירועים כאלה, מה פתאום שיקבע איזו מוזיקה לשים, אתה ראש ישיבה שלהם? אם החתן מבקש מוזיקה מזרחית, החתן רוצה שירים של ליפא שמעלצר, למה להתנגד?".

"אלו דברים שנוגעים לליבנו ואין פוצה פה ומצפצף", מוסיף מימון, "רוב החוגים הספרדים לא מקבלים את הלגיטימציה לקיים אירועים בכפר חב"ד, אז הם תופסים את עצמם ומקיימים את האירוע במקום אחר".

הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רבה של כפר חב"ד, הגיב לטענות, בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "לא היה ולא נברא, הוא שם שם תאורה ואמרתי שזה לא מתאים בכפר חב"ד. הוא משקר, לא היה לי שום וויכוח. אמרתי שבכפר חב"ד מותר רק שירים חסידיים. אני לא יודע מה-זה שירים מזרחיים, אני יודע מה-זה שירים חרדים. אני אומר שמותר רק שירים חסידיים".

תוכן שאסור לפספס
105 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
מדובר בחתונה לילד יתום שעמי התנדב להופיע חינם עם כל הצוות שלו והשקיע את נפשו להצלחת הארוע.. שם מוזיקה מזרחית נקיה כמו חיים ישראל וכד' אבל שוב לאשכנזים החבדניקים יש לב מאבן וכיבו את החשמל באמצע השמחה פעם ועוד פעם ועוד פעם. ממש הרסו את החתונה שם!!!
כנסו03.09.14
46
אין לי מושג אם הסיפור הזה היה או לא (למרות שלי ברור שגם אם היה משהו, זה היה הרבה יותר "בקטנה" ממה שמתואר פה), אבל רק כמה עובדות על ה"עד" (מדינה) עמי מימון: אחותי התחתנה בירושלים, במלון ממנו ניתן לראות את הר הבית, אשר על כן הוחלט להביא תקליטן ולא מוזיקה חיה, והביאו את עמי מימון. סוכם איתו מראש שינגן
עמי חוצפן ושקרן06.07.14
יש כמה חבדניקים שהנשים שלהם מסתובבות עם פאות עד לתת שחושבים שקנו את העולם!! מזל שיש אחד כמו עמי מימון חבדניק ספרדי שמוריד להם תאף ומהר!!!!!
כנסו03.09.14
45
רובם אהבאלים משיחי שקר ,כולם לבושים חליפות רבניים ושכלים של ילדי בית ספר. לא לומדים אלא משיחיות. מאז ומתמיד רצו מכרו את רבם כמו "קוקה קולה" הוא לא מלך ולא משיח הוא תלמיד חכם וצדיק. אבל לא גאון התורה וההלכה. לעומת מר"ן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל הוא צל הרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון04.07.14

הצגת כל התגובות

44
בכפר חבד יש נורמות וכללים עפ תורה והלכה עליהם אחראי הרב של הכפר ואתה את מה שנראה לך כבסדר תשמיע מחוץ לכפר שלי עם או בלי אישור הרבנים באיזור. מי אתה שתחליט להפר את רוח הכפר בשירים חילוניים ש"התגיירו" כביכול. וכן,אני לא פנטית ולא קרובה לזה ובבית שלי שומעת מה שאני חושבת שבסדר למרות שמבחינת הרב זה לא מק
ללא שם03.07.14
43
הייתי בברי מצוה של ילדי הכפר בזמן אחרון שורר שם דיסקוטק לכל דבר המוזיקה מרעישצ אוזניים עם ניגונים שאינם לפי רוח חב"ד. הרב של כפר חב"ד זכותו להחליט איך יראה השמחות של קהלתו. להוי ידוע אתה נשרפת בכפר חב"ד, אף תושב לא ימרה פיו של הרב, אפילו שיהיה תגובות כאן באתר נגדו. למעשה אף משפחה לא יזמין את התקלי
אורי04.07.14
42
ועמי מימון אין עליך כל הכבוד .. תמשיך לזכות את הרבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק03.07.14
41
עשיתי לבתי חתונה באולם בכפר חב״ד ב׳. היו שירים שונים: חסידיים, מזרחיים. אף אחד לא אמר לנו להפסיק. אגב את החופה ערך רב אשכנזי. כמובן לא נוכחתי באירוע שמתואר בכתבה ואיני יודע מה קרה אז.
בנציון16.09.14
40
לא בכפר לבד יש לאסור השמעת מוזיקה מזרחית, אלא בכל מקום על כדור הארץ יש לאכוף את האיסור, לרבות מקומות ומדינות ערביות. נקודה.
הרצל06.07.14
צריך לאסור להשמיע את כל המוסיקה החסידית ואת האידיש להוציא אל מחוץ לחוק מתי יפסיקו הרשעים הגזעניים האלה לדבר . אתם יותר גרועים מחילונים .
אדם טהור10.07.14
39
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי04.07.14
38
הגיע הזמן שהרב יעשה קצת סדר בקטסטרופה שקורית בחלק מהחתונות. נא לא להיתמם. הרב לא אסר פיוטים שיסודתם בהררי קודש. הוא אסר את המזרחיים ה"חדישים" ואת ליפא שמלצר.. נו נו יש לזה כנראה גורם משותף. אני מציעה רק להציץ בריקודים בשעת המוזיקה מהסוג הזה. גועל נפש. אין מה לעשות הקצב המזרחי מזמין ריקודים וקפיצות
הגיע הזמן03.07.14
37
עד כאן ... זה שהוא לא אוהב את סגנון המוסיקה נוו . אבל מכאן ועד להרוס לחתן וכלה את היום הכי חשוב להם. לא מקובל וזה גם מקומם.. ( אם באמת היה חושב על הרבי זה בטח לא היה קורה). ועל אחת כמה וכמה שמדובר בחתונה של חסד ממש, ומה גם שהחתן יתום. שאין מי שישמח אותו רק עמי מימון...( לא מכיר הרבה שהיו מוכנים,לא ל
ערן 03.07.14
36
הרב של כפר חבד צודק! גם אם אצלי בשמחה היו שמים מוזיקה מזרחית, הייתי מבקשת מיד להפסיק את זה. אני לא סובלת מוזיקה כזאת.
רות03.07.14
35
אשכנזי אמנם התיאבון שלו גדול אבל תמורת שטרות גם את מדונה אפשר להשמיע בכפר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים רייכ04.07.14
34
מדובר בחתונה לילד יתום שעמי התנדב להופיע חינם עם כל הצוות שלו והשקיע את נפשו להצלחת הארוע.. שם מוזיקה מזרחית נקיה כמו חיים ישראל וכד' אבל שוב לאשכנזים החבדניקים יש לב מאבן וכיבו את החשמל באמצע השמחה פעם ועוד פעם ועוד פעם. ממש הרסו את החתונה שם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם ביטון04.07.14
33
כנסו לשאולזון בעולם של חרדים תראו מי זה העבריין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל גוטרייך03.07.14
32
הגיע הזמן שהרב הזה יהיה חשוף לביקורת! המשיכו להעלות החלטות קולקטיביות ושערורייתיות שלו לידיעת הציבור
*03.07.14
31
כ"ש שאסור
אז לגור שם???!!03.07.14
30
עמי מימון בעצמו חסיד חבד ויש לו כבוד לרבנים, לא ברור לי מדוע הוא ככה משתלח ברב. גם אם ישנם אי אלו טענות וויכוחים צריך לומר את זה בצורה מכובדת ובמקום המתאים לך, לעלות כזאת כתבה בענין וכתיבה כזו גסה וחצופה???? ממש לא מתאים לו!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד חב"ד04.07.14
זה דובר בקבוצת הווטסאפ הפנימית וככה זה יצא החוצה! כמובן עמי לא רצה שיצא אבל כך יצא
מישהו שיודע03.09.14
29
אני גר באיזור הישיבה בכפר ויום אחד שאירחנו פה קבוצת חיילים גדולה אתה הוזמנת לשמח אותם עם המוזיקה שלך. ותסלח לי, מהבית שלי שמעתי (שלא נדבר על עוצמת הווליום..) את הסגנון והתביישתי בשם כפח.החיילים אומנם היה נשצע שנהנו אבל חושבת שלא זה מה שחיפשו לשמוע. לא את ההמנון של הכדורגל ולא שירים אחרים בסגנון. בטו
ללא שם03.07.14
ההוראה שהתקבלה הייתה לשמחם בכלים המותרים שמנו ניגון חבד וחצי אולם עזב
עובד עם מלכיאלי06.07.14
28
לדעתי הרב לא התכוון לזלזל/לפגוע בציבור הספרדי. שכן חב"ד זה אחד הקהילות הבודדות בציבור החרדי שמקבלות את כולם באהבת ישראל, ללא גזענות...
איש03.07.14
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שועל חבד03.07.14
26
עדיף שתתעסק עם הדברים הבאמת חמורים שרורים בכפר ולא בשטויות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ס"ט03.07.14
25
לא כל אחד יקבע לנו מה לעשות עם המסורת שלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דבוש אליעזר . כפר אחים 04.07.14
24
חבד בכפר ממזמן צריכים לעשות תשובה . שיסגור את צלחות הלווין והדיסקוטק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי סאמך03.07.14
23
מדבר אוסף של שטויות "שונא ספרדים ואז אומר שאסור גם שמעלצר" "מי הוא שיחליט מה הוא הראש ישיבה שלהם"? מה זה הטיפשות הזאת הוא הרב של הכפר ולידיעתך הרבנים מחליטים כך זה אצלנו הדתיים ומה זה להנות מהפריבילגיה של כפר חבד חייבים לך משהו בכפר חבד? בקיצוד אתה נשרפת בכפר חבד שוטה הכפר
כפר חבדי03.07.14
22
שאפשר להשמיע שם את קול הזמרים ״הפסולים״ תוכנית תת רמה יש לו.חוצפן!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גולן06.07.14
21
אשכנזי חושב שהוא מרא דאתרא הבעיה שזה נהיה חמרא דאתרא וזיקנותו מביישת .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד04.07.14
20
המזרחית היא כשרה לכל הדעות. אבל החסידית שנויה במחלוקת. כי יש פוסקים שאוסרים לשיר פסוקי תנך. ואלה שמתירים זה בתנאי שזה בכובד ראש. שלא יהיה "עשאוני ככינור שמנגנים בו לצים". ובשמחות אפשר בקלות להכשל. אז חסיד (מתחסד עם בוראו) צריך לשמוע רק מזרחית. ואין ראוי לו לשמוע חסידית. כי זה לא חסידות לעשות דבר בעי
אייל04.07.14
19
בעלי אולם השמחות בכפר נשמעים לרב הכפר. למי שלא מתאים הניגונים שמוסכמים על רב הכפר שילך להתחתן באולם אחר.
תושב03.07.14
18
בהרבה חתונות בכפר חב"ד ששרו שירים תיימנים ופיוטים הרב לא אסר מעולם רק שירים כמו יניב בן משיח וכדומה
מנחם03.07.14
בנאדם שלא מפחד לומר את האמת בפרצוף!
דניאל כהן16.09.14
הגיע הזמן שנאסור את כל ניגוני חב"ד המגעילים האלה
ספרדי טהור10.07.14
17
אני התחתנתי בכפר, הבאנו זמר תימני שהעביר גם שירים תימנים וגם חסידים וגם נוכחתי וחתומות שהעבירו טרנס אז להגיד לתקליטן הפלצן הזה שאף אחד לא שואל את דעתו! בסך הכל אוהל האירועים בכםר מיועד לחבדניקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל03.07.14
16
אף אחד לא מכריח להתחתן פה
בב05.07.14
15
אתם מאשרים ותגובה עדינה שכתבתי על מיימון שהוא חצוף שאין כמותו לא
אלי04.07.14
14
לכפר חב"ד יש בעל הבית ולא כל אחד עושה מה שהוא רוצה. כל תושבי הכפר מעוניינים שהאולם יתנהל בצורה חסידית, ואף זמר לא יתערב בזה. ישנם זמרים שהופכים את האוהל למועדון, ולהם מכבים את המוזיקה. הייתי בהרבה חתונות בהם נוגנו שירים מזרחיים בצורהמכובדת ולא כיבו את המוזיקה. חבל שמימון מכניס את השיאה המזרחים לז'אנ
נורמלי03.07.14
13
לא חסר במחוזותינו אנשים אכזריים יש לו לב רע אם הוא ככה בלי רחמים מצער ילד ביום השמחה שלו ללא אימו, מצווה לגעור בו !! ויישר כוח לך שנרתמת לחסד כזה ה׳ ישמח אותך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
A.y.03.07.14
12
כנסו לשאולזון תראו מי הוא האיש הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי בוטבול03.07.14
אותם מהכפר שילך לעזזאל ימח שמו וזכרו אמן זה רב? זה עמלק זה בהמה פפפווועעעעעעעעעע
הוא כלב06.07.14
11
מדובר על ״ מוזיקה מזרחית״ בדיוק כמו שעמי מימון חבדני״ק! השירים שהושמעו היו שירים של חילונים/גויים עם הטיה קטנה ליהדות וזה לא המקום לפרט... בקיצור מדובר על שירים מהסוג הגרוע שלא מתאמים כל וכלל לחרדים ולחסידות חב״ד בפרט. וכל אלו שמדברים רע על הרב בלי לאמת עובדות... אני מאחל לכם ----
תושב הכפר04.07.14
מי אתה שתקבע מה סוג גרוע ומה סוג טוב . אני שונא את ניגוני חב"ד לא יכול לשמוע את זה
רב ספרדי10.07.14
עמי עשה חסד בחתונה הזאת והרב ושליחו הרסו את החתונה!!!
גועל נפש03.09.14
10
אחד מניגוני חב״ד הרשמיים שהרבי אימץ הוא ״עסקני א-ל חי״ של יהודי מרוקו. השליחים הראשונים של הרבי היו למרוקו ולרביים יש יחס של חיבה וקרבה ליהודי ספרד ורבניה (אפשר לקרוא בספר עב הכרס ״הרבי ויהדות ספרד״). איך מעיז מחוצף כזה לומר לשון הרע על רב קהילה בישראל ועל קהילתו?! ואיך המערכת מוצאת לנכון לפרסם כאלו
אוהד04.07.14
השיר עזרני אל חי.
מימון04.07.14
9
מה לא עושה הבן אדם כדי להתפרסם ואפילו במחיר של שקר כנגד רב הכפר שכנראה שביקש שלא ישמיעו שירים של ריקים ופוחזים
יומי03.07.14
8
תשפטו בעצמכם: התחתנו לפני 12 שנים בירושלים וחיפשנו תקליטן. המליצו לנו על עמי מיימון. סיכמו איתו רק ניגוני חב"ד. בפועל, מיד לאחר החופה הוא התחיל להשמיע הכל חוץ מניגוני חב"ד. כשפנו אליו ההורים הוא טען שאין לו דיסקים של ניגונים!!! רק כששלחו אותו לספריית חב"ד לקנות דיסקים אז הוא פתאום מצא... חוץ מזה, המ
גולדה03.07.14
7
אם זה נכוןהשם יצילנו לא יכול להיות רב ששונא חלק בני ישראל אם זה נכון הסיפור אבל ידוע לי שהרב קדוש ובעל ניסים
חרדי ס.ט16.09.14
6
למה כשאוסרים להשמיע נשים זה בסדר, אבל כשאוסרים סגנון מוזיקלי מסויים אז זה כבר גזענות נוראית ומחליאה? כמה צביעות בדתיים. לא רואים את האחר/ת.
חוצפה וצביעות08.07.14
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שועל חבד04.07.14
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד כללי04.07.14
3
חצוף שכמוך עם הארץ ואיש מחלוקת
קנאי קנאת ה'03.07.14
2
ולא מדובר בשירים מזרחיים כי תימנית שירי קודש משמיעים אלא מדובר בשירים כאלה שהקשר שלהם לחסידות וחסידים רחוקה מאוד ואין בו משהו יהודי כל כך. רואים זאת בזמן הריקוד כשמשמיעים שירים אלו ....
גילך03.07.14
1
עמי מימון הוא אדם אמין ולא ימציא דברים כאלו בוודאי לא נגד רבנים בושה שבתוך הציבור שלנו ישנה אפליה וגזענות כזו איך יבוא משיח? מזרחי = שקצה?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב03.07.14
אולי גם יעניין אותך
אנשים

ראש מערך ההסברה מתפטר; גם טופז לוק בדרך החוצה

יאיר טוקר | 09.05.24

העיתונאי תקף

אחרי הפרישה מהעליון: זה התפקיד החדש של אסתר חיות

דוד הכהן | 07.05.24

תקיפה ברומניה

הזמר רולי דיקמן הותקף על ידי דוב במהלך חופשה

איציק אוחנה | 05.05.24

נס בדרכים

השדרן עמי מימון עבר תאונת דרכים ופונה לבית החולים

איציק אוחנה | 01.05.24

תזוזות בתקשורת

צבי יחזקאלי עוזב את ערוץ 13; זה המקום שאליו מצטרף

איציק אוחנה | 30.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

עבר ניתוח

גנץ נפצע ברכיבה על אופניים בחג - ופונה לבית החולים

יאיר טוקר | 29.04.24

חשוב לציבור?

"הסירו אותי"; הבקשה החריגה של אבנר נתניהו מויקיפדיה

יאיר טוקר | 21.04.24

חשף את שמירת המצוות

כשכוכב הזמר המזרחי נשאל על חזרה בתשובה: "100 אחוז כן"

איציק אוחנה | 21.04.24

 בענבי הגפן

הבן של המשב"ק של הבבא ברוך התחתן עם נכדת הבבא סאלי | תיעוד

חזקי שטרן | 16.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

"צריך את תמיכתכם ועזרתכם"

פילבר עושה מצ'ינג - עשרות אלפי שקלים נתרמו עד עכשיו

בני סולומון | 09.04.24

"מתייעץ עם הרבנים"

הזמר חשף את התקרבותו ליהדות: "קידוש, כשרות, מצוות"

איציק אוחנה | 06.04.24

בחופה החגיגית

הריקוד של רבי דוד אבוחצירה והמיליארדר החרדי  | צפו

איציק אוחנה | 01.04.24

אחרי שהתגלה בקע

הסתיים הניתוח בהרדמה מלאה של נתניהו; מה מצבו כעת?

יאיר טוקר | 01.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

פריימריז ב'יש עתיד'

הירידה של קרעי על יאיר לפיד: "התקשרתי לברך אותו"

יאיר טוקר | 28.03.24